Задайте вопрос юристу

889 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 16 января 2025, вопрос №125565 350₴

Як отримати від школи довідку академічну довідку?

Для вступу до іноземного вишу дитині потрібно зробити ностріфікацію свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти. Потрібна, окрім самого свідоцтва, ще академічна довідка за 8,9,10,11 класи ( з оцінками та кількістю годин по предметам, що вивчались). 8 класс дитина закінчувала в ЗОШ 132 м. Київ, а 9,10 та 11 класс в іншому навчальному закладі. Я без проблем отримала довідку за 9,10 та 11 класс, а ось за 8 школа категорично відмовляється. Директор кричить, що я не маю права вимагати таку довідку, у них немає часу і кому їх робити, а минулий класний керівник сказала , що вона нам більше нічого не винна, не впевнена, що наші вимоги законні та також нічого робити не буде. Я написала директору заяву з проханням видати відповідну довідку, але він сказав, що може видасть, а може і ні, і коли невідомо. Що можна зробити в цій ситуації?

Ответы юристов (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Вже зроблений Вами крок із письмовою заявою до директора є правильним, проте чи маєте Ви доказ подачі такої заяви (вихідний номер заяви чи на Вашому примірнику зафіксували дату подання, посаду й прізвище особи, яка його прийняла)?

    Якщо доказів у Вас немає, то повторно зареєструйте заяву про видачу академічної довідки - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі навчальний заклад має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як підтвердження Вашого звернення.

    Якщо заяву не реєструють - Вам потрібно направити її рекомендованим листом з описом вкладеного на адресу школи.

    Заяву повинні розглянути протягом 30 днів.

    Якщо директор школи продовжує відмовляти, зверніться до районного або міського управління освіти з копією вашої заяви. Поясніть ситуацію та попросіть втрутитися. Управління освіти має повноваження вирішувати подібні конфлікти та впливати на адміністрацію школи.

    Якщо ситуація не вирішується на рівні управління освіти, подайте офіційну скаргу до департаменту освіти або Міністерства освіти і науки України. У скарзі детально опишіть ситуацію, додайте копію заяви до директора та відповідь (або її відсутність).

    Ви також можете звернутися до освітнього омбудсмена України. Це незалежний орган, який допомагає вирішувати конфлікти у сфері освіти.

    Якщо всі попередні кроки не дали результату, варто звернутися до юриста, який допоможе скласти офіційні документи, а також подати скаргу до суду у випадку порушення Ваших прав через бездіяльність адміністрації школи.

    Паралельно, спробуйте знайти компроміс із директором. Можливо, розмова в більш спокійному та конструктивному руслі та із залученням третьої сторони (медіатора, адвоката), зможе допомогти знайти рішення.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Євгенія!

    Справа втім, що на законодавчому рівні не визначений обов'язок ЗЗСО видавати в обов'язковому порядку довідку про успішність.

    Законом України "Про повну загальну середню освіту" передбачено наступне:

    "Стаття 18. Документи про освіту.

    1. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:

    • свідоцтво про початкову освіту;
    • свідоцтво про базову середню освіту;
    • свідоцтво про повну загальну середню освіту.

    2. У документах про освіту результати підсумкового оцінювання визначаються за системою оцінювання, визначеною законодавством.

    3. Документи про загальну середню освіту видаються закладами освіти, які мають ліцензію на провадження освітньої діяльності на відповідному рівні повної загальної середньої освіти.

    4. Свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту або їх бланки виготовляються закладами освіти або їх засновниками з присвоєнням їм відповідного реєстраційного номера в Єдиній державній електронній базі з питань освіти.

    Для учнів з порушенням зору такі документи можуть виготовлятися з урахуванням забезпечення доступності відтвореної на ньому інформації (з використанням шрифту Брайля)".

    Проте, це не означає, що заклад освіти не може сформувати на Ваше прохання таку довідку, враховуючи той факт, що без неї Ваш син не зможе пройти процедуру ностріфікації.

    Отже, Ви подали заяву на ім'я директора із проханням видати Вам вищезгадну довідку й відповідно до Закону України "Про звернення громадян" заклад освіти повинен надати Вам письмову відповідь упродовж 30 днів (максимум 45).

    Згідно статті 15 згаданого закону:

    Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

    Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.

    Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

    Відповідно до стаття 20 Закону:

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

    На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

    Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку".

    Після того, як Ви отримаєте відповідь від закладу освіти на свою заяву буде зрозуміло у якому напрямку Вам рухатись далі. Якщо відповідь буде позитивною, то питань взагалі не виникає. Якщо ж ні, то Вам прийдеться оскаржувати дії закладу освіти у всх наведених нижче інстанціях:

    Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) https://kyivcity.gov.ua/kyiv_ta_miska_vlada/strukt...

    Служба освітнього омбудсмена:

    Уповноважений Верховної Ради України з прав людини:

    Міністерство освіти і науки:

    • електронна пошта: ez@mon.gov.ua;
    • контактні телефони: 044-481-47-57, 044-481-47-65, 044-481-47-95.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Ви зробили вірно, що подали на керівництво закладу освіти заяву про видачу Вам довідки. Все ж рекомендую дочекатися відповіді від адміністрації. Чомусь мені здається, що відповідь буде позитивною, адже Ви не просите нічого надзвичайного.

    Якщо відмовлять - рекомендую подати скаргу до вищестоящого органу управління освітою та управління Державної служби якості освіти у м. Києві. Це дієвий механізм захисту Ваших прав, як показує практика.

    З повагою!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, відправте повторно звернення. Враховуючи ст.5 ЗУ про звернення громадян.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення)

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Якщо процесс почнуть затягувати раджу залучити освітнього омбудсмена.

    Телефон

    +380 95 143-87-26

    Email

    Для звернень громадян: ez@eo.gov.ua

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Для цього потрібно звернутися до адміністрації школи, написати заяву та вказати причину, з якою пов’язана необхідність видачі документа. Зазвичай довідка видається протягом одного-двох робочих днів.

    Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Право громадян на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів (стаття 40 Конституції України) належить до переліку абсолютних прав, які не можуть бути обмежені навіть в умовах воєнного стану (стаття 64 Конституції України).

    Відповідно до статті 1 Закону України “Про звернення громадянˮ громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Відповідно до статті 20 Закону України “Про звернення громадянˮ звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

    Відповідно до статті 5 Закону України “Про звернення громадянˮ письмове звернення (запит) може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Відповідно до статті 24 Закону України "Про звернення громадян" особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA