Задайте вопрос юристу

893 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 05 февраля 2025, вопрос №126736 340₴

Бронювання по ПКМУ 45 - проблеми з місцевим ртцк ("Постанова 45 вже не діє!..")

Доброго дня. Працівників нашого держоргану (юридична адреса та фізичне розташування в м. Херсоні) було заброньовано в 2023 році згідно Постанови 45 (та відповідного Порядку бронювання), безстроково зі статусом "До завершення мобілізації" - так в корінцях бронювання зазначено у всіх та й до останнього часу так само і Резерв+ відображав. Також згідно чинного законодавства, відповідальні за військоблік постійно надавали в херсонський ртцк та сп звіти по заброньованих військовозобов'язаних, де чітко було зазначено, по 45 чи по 76 заброньований працівник, - такі звіти регулярно приймали та підписували нам в ртцк і ніяких питань не виникало.
Але ситуація змінилася кардинально пару тижнів тому, коли працівники в статусі "обмежено придатний" почали проходити ВЛК - по закінченню ВЛК та поданню документів в ртцк, в них з Резерв+ пощезала відмітка про бронювання, працівникам не віддають назад військово-облікові документи, вимагають брати бойові повістки, а на всі запитання, як мантру, стверджують лише одне "Ваше бронювання по Постанові 45 вже не дійсне, бо дію цієї Постанови вже давно відмінили для території Херсонської області". Наскільки нам відомо (і з консультацій з нашим київським Центральним апаратом також), таких змін "територіальних" в ПКМУ 45 не було. Складається враження, що в ртцк займаються правовим свавіллям, намагаючись банально виконати "план"...

Я розумію, що ПКМУ 45 та зміни до неї з грифами "ДСК", але чи відповідає дійсності заява херсонського ртцк, що дію цієї Постанови скасовано виключно для Херсонщини (навіть звучить дивно!), чи були такі зміни?

Ответы юристов (4)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    У пункті 11 Постанови КМУ №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час" зазначено наступне:

    "У кількості зазначених у пунктах 6-10 цього Порядку військовозобов’язаних, які відповідно до закону підлягають бронюванню, враховуються військовозобов’язані, заброньовані відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями відповідно до переліків посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 р. № 45, - із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 12 і від 7 червня 2024 р. № 674".

    Отже, як вбачається у червні 2024 року до Постанови КМУ №45 були внесені зміни, проте, цієї Постанови КМУ так само не має у публічному просторі, як і Постанови КМУ №45.

    Як також не має жодної інформації щодо скасування дії Постанови КМУ №45 для окремих територіально-адміністративних одиниць, зокрема Херсонської області.

    Крім того виникає питання до Херсонського РТЦК (один із самих "проблемних" ТЦК на моїй практиці) з приводу зазначення того, що дію Постанови вже давно відмінили. Тобто, якщо дію Постанови КМУ №45 вже давно відмінили, то на якій підставі тоді Херсонський РТЦК підписував звіти до цього часу.

    Ви звертались з цим питанням до обласного ТЦК, Генштабу, МОУ?

    Якщо зміни у Постанові КМУ №45, про які стверджує Херсонський РТЦК та СП, і сталися, то дізнатись про останні Ви однозначно не зможете на цьому сайті. Потрібно подавати скарги та запити до вищестоячих органів й отримувати від них офіційні відповіді. Тільки у такий спосіб Ви зможете зупинити свавілля ТЦК.

    Складається враження, що в ртцк займаються правовим свавіллям, намагаючись банально виконати "план".

    Так і є, Максиме, так і є. Як я і зазначав вище Херсонський РТЦК "славиться" своєю жагою до виконання "планів" по мобілізації. Тому, Вам однозначно й, при тому швидко, потрібно вирішувати це питання, оскільки Ви залишитесь без працівників, або такі працівники будуть притягнуті до кримінальної відповідальності за неявку по МБ.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю!

    У Вашому випадку вбачаються неправомірні дії ТЦК.

    Це питання врегульоване п. 11 нової редакції Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженої постановою КМУ від 27.01.2023 № 76

    У кількості зазначених у пунктах 6-10 цього Порядку військовозобов’язаних, які відповідно до закону підлягають бронюванню, враховуються військовозобов’язані, заброньовані відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями відповідно до переліків посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 р. № 45, - із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 12 і від 7 червня 2024 р. № 674.

    Отже:

    1. Ніхто Постанову КМУ 45 не відміняв (для Херсонської області в тому числі)

    2. Працівники заброньовані за Порядком № 45 зменшують чисельність за квотою військовозобов'язаних для бронювання за Порядоком 76.

    Наприклад, за квотою для бронювання за нормами нової редакції Порядку №76 підприємство може забронювати 15 військовозобов’язаних працівників (30 х 50%). Але у нього вже є 5 працівників, яких підприємство забронювало за нормами Порядку № 45 (порядок є документом для службового користування).

    У такій ситуації підприємство зможе забронювати після 01.12.2024 за нормами нової редакції Порядку №76 лише 10 військовозобов’язаних працівників (15 - 5).

    Крім того, постановою КМУ 1332 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1332-2024-%D0%... установлено, що:

    1) відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, які були надані військовозобов’язаним рішеннями Міністерства економіки до набрання чинності цією постановою, є чинними протягом строку, на який вони надані, але не довше ніж до 28 лютого 2025 р.;

    2) відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, які були надані військовозобов’язаним засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг до набрання чинності цією постановою, є чинними протягом строку, на який вони надані, але не довше ніж до 28 лютого 2025 р.;

    3) анулювання відстрочок, зазначених у підпункті 1 цього пункту, здійснюється у разі:

    • закінчення строку їх дії;
    • завершення підприємством, установою, організацією виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
    • позбавлення підприємства, установи та організації статусу критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період органом, який прийняв рішення про визначення таких підприємства, установи та організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
    • ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації;
    • звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації);
    • тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з підприємством, установою, організацією;
    • обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації;
    • надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;
    • припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
    • невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності.

    ВИСНОВОК

    1. Постанова КМУ 45 є діючою

    2. Відстрочки повинні діяти до 28 лютого 2025 року.

    3. Анулювання бронювання було безпідставним і працівникам потрібно подати скаргу до Міноборони або готуватись відстоювати свої права в судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, МАКСИМЕ! Щиро співчуваю, але дійсно з Херсонським РТЦК та СП це система, адже план довели, при цьому не врахували, що значна частина території ТОТ, населення хто - де... Якби не малювали картини - немало людей залишились на ТОТ, адже не змогли виїхати, інші не знайшовши житла та не маючи змоги зняти його у добрих співгромадян за цінами піднятими в 10-20 разів від довоєнних - обрали шлях їхати в Європу. Хтось планує повернутися, хтось вже вирішив, що ніколи знов.

    Дійсно постанова КМУ № 45 має гриф ДСК ("Для службового користування"), але вибачте Ви ж державна установа, а не звичайні люди з вулиці, які хочуть мати доступ до цієї постанови. Переконаний, що відповідальні за військовий облік та мобілізацію в державних установах за посадою мають мати повний доступ до такого нормативно-правового акту.

    ДСК - це не державна таємниця, тому свавільне обмеження протиправне.

    У працівників державних установ, відповідальних за військовий облік та мобілізацію - має бути доступ до Порядку № 45.

    Тут вже питання до Секретаріату Кабінету Міністрів та до органу влади, який своїм структурним підрозділам не забезпечив повне або часткове роз"яснення і надання доступу до порядку № 45.

    Комунікація між органами виконавчої влади здійснюється не електронною поштою, а через Систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ). https://cabinet.se.diia.gov.ua/cabinet/login/?next...

    Телефонна довідка Секретаріату Кабінету Міністрів України (044) 256-63-33

    У Київській міській державній адміністрації такий доступ є наприклад.

    Он навіть депутатам Київської міської ради, які навіть не державні службовці, а ніхто по закону за статусом - у них теж був доступ виходячи зі змісту рішення та проекту рішенні Київської міської ради.

    https://kmr.gov.ua/sites/default/files/1646-9612.p...

    https://kmr.gov.ua/sites/default/files/962_7.pdf

    Так, для заброньованих за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому КМУ, і які перебувають на спеціальному військовому обліку подається список військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, визначений Порядком бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженим постановою КМУ від 27 січня 2023 р. № 76, або список військовозобов’язаних, на яких оформляється відстрочка від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час відповідно до переліків посад і професій (додаток 13 до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями відповідно до переліків посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою КМУ від 4 лютого 2015 р. № 45, - із змінами, внесеними постановами КМУ від 11 січня 2018 р. № 12 і від 7 червня 2014 р. № 674).

    Про те, що постанова, яка регулює права людей взагалі не може бути обмежена - взагалі промовчу. Оскільки постанова КМУ - це нормативно-правовий акт, то взагалі викликає сумнів можливість надання йому правового статусу ДСК. Що далі? - Закон ДСК, Конституція ДСК?

    Однак, Ви ж розумієте... що юристи для ТЦК взагалі ніхто і лише перешкоджають незаконній мобілізації та порушенню присяги на вірність народу України з боку військовослужбовців та держслужбовців у штаті ТЦК та СП.

    Навіть якби був інсайд щодо постанови № 45, Ви ж розімієте, що це одразу кримінальна відповідальність юристу. Принаймні за відмову від дачі показань на державного службовця, який розголосив такі відомості. А там і у правоохоронців може з"явитися бажання виконати вже свій план - притягнувши за вуха перешкоджання законній діяльності ЗСУ, а то й щось більш серйозне та без альтернативних обмежувальних заходів.

    Тож для ТЦК хоч якусь силу має бомажка з Генштабу або з Міністерства оборони.

    На мій погляд принаймні треба звернутися з листом за роз"ясненням до Головного управління персоналу Генерального штабу ЗСУ (03168, м. Київ, пр-т Повітряних Сил, 6, телефон чергового — (044) 226-23-60), а також до Департаменту кадрової політики Міністерства оборони України

    Керівництво:

    Директор Департаменту кадрової політики Міністерства оборони України полковник Андрусяк Марк Володимирович

    Контактна інформація:

    +380444547335

    Пошта: Kabmin_dok@mil.gov.ua

    Міністерство оборони України E-mail: admou@post.mil.gov.ua

    Генеральний штаб Збройних Сил України E-mail: mil_doc@post.mil.gov.ua

    Довідки щодо вхідної кореспонденції юридичних осіб на адресу керівництва Міноборони:

    +380442936051

    Довідки щодо вихідної кореспонденції Міноборони:

    +380442936054

    Довідка з надання інформації про номери телефонів абонентів Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України:

    +380442713626

    Довідки щодо надходження, реєстрації та розгляду звернень:

    +380442307456

    В будь-якому разі, якщо б відбувалися зміни - Вас зобов"язані були в ТЦК повідомити офіційно про це, а не розповідати усні казочки від яких вони відмовляться при першій же перевірці та у першому ж суді.

    Щасти Вам у вирішенні даного питання в законному руслі на підставі Конституції та законодавства України!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    По-перше, це свавілля ТЦК та СП. Постанова КМУ № 45 є ДСК, а тому не перебуває в публічному доступні, але жодних новин щодо її скасування не було. Дана постанова діє і бронювання за нею особам надається дійсно до закінчення мобілізації.

    По-друге, таке бронювання не має закінчитися 28.02.2025.

    Розпорядження КМУ № 493-р, як і постанова КМУ від 4 лютого 2015 р. № 45, НЕ перебувають в публічному доступі, а є документами для службового користування. З того, що передбачає постанова КМУ від 27.01.2023 № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час", я ПРИХОДЖУ ДО ВИСНОВКУ, що Ваша відстрочка не обмежується строком до 28.02.2025.

    Це зовсім інший вид бронювання, який здійснюється не на підставі постанови КМУ № 76. Ваше бронювання здійснюється виключно відповідно до галузевих переліків посад і професій, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03 2015 № 493-р «Про затвердження переліків посад і професій, що підлягають бронювання на період мобілізації та на воєнний час», через територіальні центри комплектування та соціальної підтримки за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.

    Рекомендував би Вам терміново подавати скаргу до обласного ТЦК та СП, на гарячу лінію Міністерства оборони України. Це явно незаконні дії, які можуть закінчитися мобілізацією працівників. Те, що у них відсутні відстрочки по "Резерв+" - дуже поганий сигнал.

    З повагою! Успіхів Вам.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA