Задайте вопрос юристу

897 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 15 февраля 2025, вопрос №127340 500₴

Поможіть будь ласка

Доброго дня,підсажить будь ласка що можно зробить
Поштою прислалі повістку ніхто на ней не відрегував
Потім в Резерве горить червоним
Треба так зробити щоб убрать цей Розыск

Ответы юристов (7)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Ви перебуваєте у розшуку оскільки порушили правила військового обліку.

    У розшук військовозобов'язаний може потрапити, якщо він порушив правила військового обліку. Приклади таких порушень:

    громадянин не став на військовий облік, коли йому виповнилося 17 років;

    громадянка з медичною чи фармацевтичною освітою не стала на військовий облік;

    громадяни, яких зняли з військового обліку, не стали на нього назад у необхідні терміни;

    громадяни, яких зняли з військового обліку, не стали на нього після 18 травня;

    громадянин не проживає за зареєстрованим місцем проживання і не повідомив про це в ТЦК;

    громадянин не з'явився по повістці в ТЦК у зазначену дату без поважних причин.

    громадянин, який отримав направлення на проходження ВЛК, відмовився проходити медкомісію або після її проходження не з'явився до ТЦК;

    громадянин не з'явився до ТЦК після отримання повістки про призов на військову службу.

    Для вирішення питання Вам необхідно звернутися до ТЦКСП. Можливо у Вас були поважні причини не прибуття за повісткою. Подумайте.

    Інші варіанти відсутні.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, це і з-за повістки. Що ви її не забрали теж є порушенням. За це передбачено штраф у розмірі 17 тисяч гривень.

    Це можна все вирішити, якщо ви маєте відстрочку, бронь. Або ви є не придатними до військової служби. У іншому випадку, вас просто мобілізують.тому або залишити як є.абл треба шукати підстави для відстрочки

    За посиланням підстави для відстрочки.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n420

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    Знятись з розшуку Ви зможете тільки в ТЦК, оскільки саме останній подає повідомлення до поліції про те, що Ви порушили правила військового обліку.

    Ви маєте оформлену відстрочку або хоча б підставу для останньої? Чому не відреагували на повістку?

    Перш за все, якщо Вас оголосили у розшук, то представники поліції можуть затримати Вас та доставити до ТЦК. Таке право їм дає стаття 24 Закону України "Про національну поліцію":

    "5. За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів Служби безпеки України або розвідувальних органів України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язаних та резервістів спільно з представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення".

    Крім того, за неявку по повістці Вам загрожує штраф по статті 210-1 КУпАП - порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію:

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Що стосується порядку накладання штрафу та його оскарження.

    Зазвичай процесс накладання на Вас штрафу за неявку по повістці починаеться із складання протоколу та подальшої винесення постанови керівником ТЦК про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    Після винесення постанови Ви повинні або оскаржити таку постанову упродовж 10 днів до районного суду або ж упродовж 15 днів сплатити штраф. У разі несплати Вами штрафу в зазначений термін постанова передається у виконавчу службу. Після того відкривається виконавче провадження про примусове стягнення з Вас суми штрафу. При тому сума штрафу подвоюється й до останнього додається 10% виногороди виконавця. Тобто, по суті, це вже буде не мінімальний штраф на 17К, а стягнення майже на 40К.

    Першочергово виконавець накладає арешт на Ваші банківські рахунки та, якщо на останніх є кошти, стягує їх. Крім того, у разі недостатної кількості коштів, арешт накладається н а рухоме майно.

    Щодо нерухомого майна, то є умова: у разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (з 01 квітня 2024 року - 160 000 грн.), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

    Проте, сам порядок винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності передбачає Вашу особисту присутність. Єдине виключення - належне повідомлення Вас про розгляд справи.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ОГОЛОШЕННЯ ВАС У РОЗШУК ТА ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    Змінами до правил поштового зв’язку Кабмін визначив, що на те, щоб забрати повістку з пошти буде надано 3 дні (якщо вона не вручена особисто). Після повернення повістки неврученою і проставлення відповідної відмітки поштою ТЦК зможе почати процедуру накладення штрафу. Таким чином, ці штрафи будуть, по суті, «заочними». При цьому постанова ТЦК є виконавчим документом. Тобто, у разі, якщо добровільно штраф, який складає від 17 тисяч грн до 25,5 тисяч грн, сплачений не буде, на ухилянтів можуть відкрити виконавчі провадження та почати стягнення з рахунків.

    Відповідно до статті 308 Кодексу про адміністративні правопорушення у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби (ДВС) за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    Відповідно до КУпАП штраф має бути сплачено не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Виконання постанов ТЦК про накладення адміністративних стягнень, зокрема за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, здійснюється у порядку, визначеному Законом «Про виконавче провадження».

    Але спочатку треба розібратись зі шляхом, який проходить штраф від ТЦК - від "виписування" до примусового стягнення. І його я умовно поділяю на 2 етапи.

    1️. ТЦК та СП виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і дає строк на сплату штрафу (15 днів).

    2️. Якщо за 15 днів штраф не сплачений, ТЦК та СП передає постанову до органів Державної виконавчої служби, де штраф подвоюється, відкривається виконавче провадження, накладаються арешти на майно та банківські рахунки.

    І тепер "сюрприз": на першому етапі не існує реєстру, з якого ви могли б дізнатись про цей штраф - ані платного, ані безоплатного!

    Тому на цьому етапі про штраф можна дізнатись лише з листа, направленого Укрпоштою (за умови, що ТЦК та СП такий лист направить, а ви його отримаєте).

    А от вже на другому етапі такий реєстр є - і інформацію з нього можна отримати безкоштовно!

    Достатньо ввести свої дані в полі "Дані боржника" та натиснути пошук:

    https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

    Скажу ще раз іншими словами: якщо ви вже побачили інформацію про себе в цьому реєстрі, це означає, що справа вже перебуває у виконавчій службі, а штраф вже подвоївся.

    НИЖЧЕ ПОСИЛАННЯ НА ІНФОРМАЦІЮ, ЯКА ДОПОМОЖЕ ВАМ ВИРІШИТИ ОСКАРЖУВАТИ ШТРАФ ЧИ НІ:

    https://protocol.ua/ua/idti_v_sud_po_delu_s_ttsk/?...

    ххх

    ВАС СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ПОДАДУТЬ У РОЗШУК, ЯК ТІЛЬКИ ТЦКСП ОТРИМАЄ ВІД УКРПОШТИ ПОВІДОМЛЕННЯ, ЩО ВАС НЕМАЄ ЗА АДРЕСОЮ, АБО ВИ НЕ З'ЯВИТИСЯ ЗА ПОВІСТКОЮ.

    Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.

    Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.

    Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".

    Деякі повноваження передбачені також:

    Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:

    Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).

    Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:

    • за статтею 210 КУпАП - "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку"
    • за статтею 210-1 КУпАП - "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
    • за статтею 211 КУпАП - "Зіпсуття військово-облікових документів чи втрата їх з необережності"

    У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.

    ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".

    Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.

    Якщо від поліції надходить відповідь, що вони не можуть цього зробити, тоді громадянину мають надіслати ще один документ — "вимогу". Це вже не рекомендація, а зобов'язання прибути до ТЦК.

    Якщо ж протягом 10 днів вимога не буде виконана, то представники ТЦК вимушені звернутися до суду з приводу тимчасового обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.

    ххх

    Незалежно від кількості відмов від повісток, за неоновлення військово-облікових даних не може бути кримінальної відповідальності, а лише адміністративна. А от в разі відмови від проходження ВЛК або ж за відмову від мобілізаційного розпорядження (бойової повістки), тоді настає кримінальна відповідальність.

    У випадку неявки військовозобов'язаного громадянина на військово-лікарську комісію після отримання відповідної повістки — його можуть притягнути до адміністративної відповідальності. А після ігнорування трьох чи більше повісток може настати навіть кримінальна відповідальність.

    ОСЬ ЩО З ЦЬОГО ПРИВОДУ КАЖЕ " РЕЗЕРВ +":

    https://reserveplus.mod.gov.ua/

    Що означає повідомлення «Виявлені порушення правил військового обліку»?

    Таке повідомлення у застосунку Резерв+ зазвичай відображається тим, по кому були виявлені деякі порушення правил військового обліку. Якщо при цьому стрічка для відображення статусу має червоний кольор, то це означає, що по цій особі було направлення до органів Наіональної Поліції для примусової доставки в ТЦК та СП.Радимо якнайскорше звернутися до ТЦК, де ви перебуваєте на обліку, для з'ясування обставин.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, СЕРГІЙ!

    В Резерв+ з"явилась червона плашка "Порушення правил військового обліку" внаслідок неявки за повісткою.

    Щоб зрозуміти, що можна зробити з ситуацією - треба знати Ваш військово-обліковий статус (військовозобов"язаний, призовник).

    Також якщо Вам вже є 25 років і Ви при приписці до призовної дільниці в 17 років були визнані придатним до служби, а не обмежено придатним у воєнний час, то без наявності бронювання / права на відстрочку - Вас можуть мобілізувати при явці до ТЦК.

    В іншому - якщо не реагувати, то скоріш за все ТЦК зробить заявку в поліцію щоб Вийшли за адресою реєстрації (куди присилали повістку) та з"ясували де Ви знаходитесь. Поліцейські різні. Одні нахабно домагаються, щоб їм хтось відкрив та розпитують де Ви. Інші навпаки - кажуть, що це формальність і їм треба зробити відписку для ТЦК. Навіть кажуть родичам, що написати.

    Як поводитись Вашим родичам - вирішувати Вам. Якщо поліція адекватна, то просто візьме пояснення, що батьки (інші родичі) не знають де Ви. Шукати повсюди не будуть. Звісно краще якщо й давати пояснення, то дати їх так, щоб поліція не змогла через сусідів чи з інших джерел отримати зворотню інформацію. Не вся поліція адекватна. Деякі обслуговують ТЦК з порушенням закону, щоб вирішити свої питання з ТЦК, або боячись, що їх самих на нуль відправлять.

    • В будь-якому разі відповідно до статті 63 Конституції України, особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом.

    Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Кримінального процесуального кодексу України, близькі родичі та члени сім’ї – чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі;

    Але питання порушення військового обліку не є кримінальним діянням, а є адміністративним. Тобто штрафним (ст. 210, 210-1 КУпАП).

    Відмова свідка (навіть не родича) від надання пояснень в рамках КУпАП не має наслідком будь-яку відповідальність, адже закон передбачає відповідальність за відмову від дачі показань у кримінальному провадженні.

    І знову-таки у будь-якому разі діє стаття 63 Конституції України.

    Як уже зазначав – більшість штрафів за неявку по повісткам, порушення правил військового обліку або мобілізації (ст. 210, 210-1 КУпАП) зараз часто ефективнооскаржуються. Якщо звісно ТЦК доходить до штрафу, бо найчастіше після неявки по повістці через місяць – два роблять запит до поліції на доставку до ТЦК для оформлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення за зазначеними вище статтями КУпАП (аналог штрафів патрульної поліції).

    Поліція в різних регіонах України працює по-різному з такими заявками. В одних влаштовують відлов, часто навіть порушуючи закон і принцип недоторканості житла (стаття 30 Конституції України).

    Особливо в забитих селах, де люди не знають своїх прав та не можуть довести факт порушення їх прав (від цього іноді рятує встановлення на вхідних дверях поворотної камери відеоспостереження).

    Але останнім часом все частіші випадки коли поліція каже родичам особи, яку розшукує ТЦК: «Нам треба відписку зробити для ТЦК, тому прийдіть – напишіть, що він у іншому місті / виїхав за кордон». В деяких випадках навіть радять (якщо людина ніде не світилася з 24.02.2022 р.) написати, що станом на 2022 рік він опинився на тимчасово окупованій територій і не може виїхати в Україну, так як не має закордонного паспорта, а приймати громадянство РФ не хоче (про що зазначав у консультації від 18.12.2024 р.).

    В будь-якому разі поки що:

    1) Штрафи за неявку рідкість. В більшості випадків штрафи виписують наївним людям, які самостійно з’являються в ТЦК. Бо у інших випадках оформити штраф – ще та морока, якщо звісно Ви не син Порошенко і не треба зробити з цього піар. А людина, якій копія не була вручена – може завжди поновити строки оскарження штрафу і врешті-решт скасувати його в суді.

    2) Єдине, що може зробити виконавча наразі – це заблокувати рахунки фізичної особи. При цьому рахунки ФОП не блокуються. Але виникає проблема – як виводити гроші з ФОП-рахунку? – На рахунки фізичних осіб переказувати не можна, адже така людина фактично може бути запідозрена в ухиленні від сплати податків за найманих працівник чи особа, що працює за ЦПД.

    Як правило після такої плашки інформацію передають до напівлегальної бази поліції «АРМОР» на так званий «розшук ТЦК». Насправді це лише звернення ТЦК щодо необхідності доставки громадянина для оформлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення.

    Іноді по цим заявкам поліція відпрацьовує шляхом виходу на адресу, іноді – ні. Як Вам пощастить не знаю. Передбачаю, що внаслідок масовості розсилок і невиконання вимог людьми – у поліції не буде часу відпрацьовувати всіх.

    Вище наводив порядок дій.

    В нормальні часи (передбачаю, що до кінця року), коли ліквідують ТЦК або скасують воєнний стан – цей умовний розшук можна буде в поліції зняти як незаконний, адже немає ніякої адміністративної справи, яка може оформлюватися рік.

    Формально справа має бути розглянута протягом 2-х місяців з моменту виявлення.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення (ст. 12 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

    Дуже цікавий кейс в цьому плані у сина Петра Порошенка.

    Ситуація приблизно як у Вас.

    Розбір кейсу Порошенко-молодшого здійснила моя колега, випускниця Національного університету «Одеська юридична академія», кандидат юридичних наук (2018 р.) Вікторія Валеріївна Драпайло.

    https://youtu.be/fQo4iZOLPh8

    Як бачимо навіть столичний ТЦК з пристойними юристами у своєму штаті по відношенню до мільярдера допускає ряд порушень, які є підставою для оскарження штрафів.

    • Що робити із штрафом, якщо він прийде? Як я про це дізнаюсь, та де його сплачувати?
    • В 90 % випадків ТЦК обмежиться лише плашкою та розшуком. Штраф буде можливо десь числитись по внутрішнім облікам ТЦК, але якщо людина не біжить до них то, штраф через виконавчу майже ніколи ніхто не реалізує.
    • По закону (ст. ), для складення протоколу має бути виклик від ТЦК, який має бути вручений, а не направлений. При цьому правила постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 р. в чинній редакції щодо вручення повісток по пошті, навіть якщо її не отримано на пошті – не працює тут.
    • Згідно з ч. 5 ст. 258 КУпАП, протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, … якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, … , будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, підтвердних документів про отримання особою виклику.
    • Протокол та постанова складаються (мають складатися) в ТЦК у відповдіності до вимог Кодексу (КУпАП) та Інструкції зі складення ТЦК та СП протоколів та оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 01.01.2024 р. № 3.
    • Саме тому, що без отриманого виклику на складення протоколу штраф накласти не можна по закону, зараз активно працює найпопулярніше в Україні в 2024 році (за опинуваннями) слово «бусифікація».
    • Якщо прийде постанова про штраф поштою, то протягом 10 днів з моменту отримання – її можна оскаржити. Копію такої постанови на пошті за Вашою довіреністю може отримати хтось з Ваших батьків. Хоча скоріш за все ніхто нічого висилати не буде.
    • Тоді Ви можете дізнатися про штраф з виконавчої служби. Або виконавча пришле постанову про відкриття виконавчого провадження (у них теж завал і вони ніколи нічого не шлють), або що скоріше – банк повідомить про блокування виконавчою рахунків фізичної особи (не ФОПа).

    ОТЖЕ, по закону якщо Вам не вручать виклик, а Вам його не вручать – то у спрощеному порядку справа без складення протоколу (а одразу винесенням постанови) – не розглядається. ТЦК не має професійного потенціалу для належного оформлення усіх документів і навіть у більшості випадків (якщо Ви не син Порошенко) навіть і не напрягається це робити. Чекають л%хів, які самі прийдуть в ТЦК, бо держава створює для працюючих, осіб, що мають відстрочки, навчаються, заброньовані тощо – вимоги.

    https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/mou_2024/3_nm_2024.PDF

    Правовою основою доставки до ТЦК є стаття 259 КУпАП.

    Згідно з ч. 1 ст. 259 КУпАП, з метою складення протоколу про адміністративне правопорушення в разі неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, порушника може бути доставлено в поліцію,…, до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, … поліцейським, …, …. Доставлення порушника з числа кадрових співробітників розвідувального органу України при виконанні ним своїх службових обов’язків здійснюється тільки у присутності офіційного представника цього органу.

    Саме з такою «доставкою» пов'язаний буцімто «розшук», як некомпетентні журналісти її називають. Насправді розшук можливий по закону лише в рамках кримінальної справи. А «розшукт ТЦК» не є розшуком, а є доставкою для реалізації ст.ст. 258, 259 КУпАП.

    Тобто штраф Вам можуть накласти лише з порушенням закону. І тоді є можливість його оскаржити в судовому порядку (дистанційно).

    Тут теж не все критично. Заблокувати рахунок ФОП – не мають права. Бо це вважається не рахунком фізичної особи, а як рахунок фірми.

    Як мінімум в умовах воєнного стану можна розблокувати 1 картку для витрат на суму 16000 грн.

    Відповідно до підпункту 1 абзацу 3 пункту 10-2 Розділу ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 02.06.2016 р. № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (редакція від 01.01.2025 р.), тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX: фізичні особи – боржники, на кошти яких накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, можуть здійснювати видаткові операції з поточного рахунку на суму в розмірі, що протягом одного календарного місяця не перевищує двох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на 1 січня поточного календарного року, а також сплачувати податки, збори без урахування такого арешту, за умови що такий поточний рахунок визначений для здійснення видаткових операцій у порядку, встановленому цим підпунктом. Звернення стягнення у межах зазначеної суми на такому рахунку не здійснюється.

    ОТЖЕ, навіть у самому критичному випадку, якщо виконавча служба накладе арешт на рахунки фіз.особи , можна розблокувати картку для виведення грошей з ФОПа на суму 16 тисяч гривень щомісяця. Інші гроші можна зберігати на рахунку ФОП або виводити в крипту чи іншим шляхом.

    Або взагалі чи додатково користуватися карткою «Ключ до рахунку» ФОПа, який не заблокований.

    Це все також можна здійснити дистанційно з використанням цифрового підпису від Приватбанк або «ДІЯ».

    На жаль сповіщень про постанови та штрафи в Україні нормальної не існує.

    Можливо виконавець до блокування рахунків внесе дані в нещодавно відновивший свою роботу Реєстр боржників.

    https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

    Серйозніші міри неможливі. Кримінальна відповідальність за таке не передбачена. Лише після визнання людини придатною та вручення бойової повістки. Саме тому часті випадки формального ВЛК за 15 хвилин і силоміць відвезення до учбового центру ЗСУ в той же день.

    Повторно та багаторазово повістки не шлють. Звісно якщо не переконані, що людина в межах доступності і можна робити бізнес на повістках, адже людина сприймає це і боїться штрафів.

    • «Притягувати за вуха» без закону кримінал поки що влада команду не дала. Та й маю сумнів, що такий наказ будуть виконувати судді. У нас «маріонеточні» тільки судді окружних адміністративних судів, а вони кримінальні справи на щастя не розглядають. Інших же суддів поламати через коліно буде важче, бо туди з вулиці не потрапляли.
    • «Зондер-команди» по оселям військовозобов»язаних поки що теж не шлють і двері не виломлюють. Але були окремі випадки коли наївні громадяни самі відчиняли двері і їх прибирали з дороги силою, фактично без дозволу проникаючи до житла і застосовуючи силу до військовозобов’язаних аж до «бусифікації». Відсутність належної фіксації порушення закону є значною спокусою як для поліції «набраної по оголошенню», так і ТЦК. Чому я й казав, що IP-камера на вхідних дверях і в побуті знадобиться, бо босоти всякої зараз дуже багато, і для ТЦК з поліцією буде дисциплінуючим фактором.

    Але сенсу сплачувати штраф немає на мою думку. Це може показати, що людина готова «спілкуватися», тобто має вразливі місця та дійсно спонукати штрафи виписувати неодноразово. Мені ще не відомо про масовий терор людей штрафами, але 100 % інформації я знати не можу. Можливо окремі випадки і є цього.

    Те, що ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, гарантується ст. 61 Конституції України; цю ж засаду закріплює ст. 4 Протоколу №7 до Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод (на підставі якої діє Європейський суд з прав людини), ч. 3 ст. 2 КК України та ст. 19 КПК України. Аналогічна норма розповсюджується і на адміністративні правопорушення, адже в Європі та Конвенції не розділяють кримінальну та адміністративну відповідальність. Для них це все державні санкції, на які поширюються гарантії статті 61 Конституції та ст. 4 Протоколу № 7 ЄКПЛ.

    Тому повторні штрафи за одне й те саме можна ще ефективніше оскаржувати.

    Конституційний Суд України у рішенні від 27 жовтня 1999 року №9-рп/99 у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України, зазначив, що поняття «притягнення до кримінальної відповідальності» не тотожне поняттю «кримінальна відповідальність», як і поняття «притягнення до юридичної відповідальності» не ідентичне поняттю «юридична відповідальність».

    Тобто формально ТЦК буде дуууже складно переконувати суди про можливість кілька разів притягнення до штрафу за одні і ті самі правопорушення. Звісно ТЦК може вигадувати все нові і нові порушення. Проте, їм зараз явно буде не до цього. Особливо якщо військовозобов»язаний не буде виходити на зв»язок.

    Додатково нагадаю, що відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», Поважними причинами непроходження електронної ідентифікації (неуточнення своїх персональних даних) засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або неприбуття до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки громадян України чоловічої статі у період, визначений частиною третьою цієї статті, що підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, визнаються:

    • хвороба громадянина України;
    • перешкода стихійного характеру;
    • проживання (перебування) на тимчасово окупованій території України або території України, де ведуться бойові дії;
    • інші обставини, що позбавили його можливості пройти електронну ідентифікацію та уточнити свої персональні дані засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста або особисто прибути до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    {Частина п'ята статті 14 в редакції Закону № 4197-IX від 09.01.2025}

    Цей же перелік поважних причин можна за аналогією застосувати у разі чого і до повісток та штрафів, оскільки держава в законі не передбачила, що поважних причин бути не може або інший перелік, тож суд має виходити із аналогії за відсутності належного правового регулювання, а не відносити це до проблем громадян.

    ЩОДО ЗНЯТТЯ РОЗШУКУ. То це можливе лише у разі Вашої явки в ТЦК, оплати штрафу. Але якщо немає причин Вас не мобілізувати - з Вас розшук знімуть, але це Вам вже не знадобиться, бо Вас гарантовано мобілізують.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас, Сергію!

    Чи маєте Ви право на відстрочку?

    Щоб змінити статус "виявлені порушення військового обліку" Вам потрібно явитись разом з адвокатом або самостійно до ТЦК, попередньо записавшись в електронну чергу та повідомивши родичів, що йдете вирішувати питання з порушенням військового обліку.

    Проте, якщо Ви не маєте права на відстрочку , то Вас направлять на ВЛК, а потім мобілізують.

    На даний час, якщо Ви натрапите на ТЦК та при перевірці військово-облкових документів виявиться, що Ви порушуєте правила військового обліку та перебуваєте у розшуку - працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть Вас затримати та доставити до ТЦК.

    Якщо з працівниками ТЦК немає поліцейських, то максимально, що Вам можуть зробити - це вручити повістку.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560

    Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Якщо в Резерв+ висвічується статус " у розшуку або виявлені порушення військового обліку", то Вас не зможуть автоматично забронювати, проте оформити відстрочку по іншим підставам Ви можете без проблем.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброго дня,підсажить будь ласка що можно зробитьПоштою прислалі повістку ніхто на ней не відрегувавПотім в Резерве горить червонимТреба так зробити щоб убрать цей Розыск

    На жаль, але це буде не просто, якщо Ви не маєте права на бронювання або відстрочку. Це питання сходу ніяк не вирішити. Це кропіткий процес, який вимагає чимало часу. Більше того, жодних гарантій щодо успіху у оскарженні адміністартивного розшуку Вам ніхто не надасть.

    Якщо особа перебуває в так званому адміністративному розшуку, працівники Нацполіції будуть її затримувати. Однак робити це вони мають право виключно за умови складення протоколу про адміністративне затримання.

    Їхати до ТЦК добровільно не дуже раджу, адже все таки у випадку примусового затримання має бути складено протокол про адміністративне затримання.

    Стаття 261. Адміністративне затримання

    Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

    Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    54. Під час перевірки військово-облікового документа:

    уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити службове посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.

    Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    І питання 2По прибутю в ТЦК будуть пропонувати (змушувати) підписувати контракт? Чи просто мобілізують? Яка в цьому різниця? Як діяти в цьому випадку і що вибирати?

    Спочатку мають направити на проходження медичного огляду. Чи будуть пропонувати укласти контракт, сказати складно, але точно відомо, що сама особа має право запропонувати таку ініціативу. Якщо особа перебуває в адміністративному розшуку, вона з вірогідністю 99% буде мобілізована. При цьому, в ТЦК завжди працюють представники бригад, можливо Ви зможете домовитися про укладення контракту в певній в/ч.

    Щасти Вам! З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України