Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня!
Чи загрожує конфіскація майна у разі накладання штрафу за неявку до ТЦК чи ухилення від мобілізації?
Такого як квартира (чи інша нерухомість), або авто?
Чоловік повісток не отримував, перебуває на обліку, обмежено придатний, дані не оновлював, ВЛК не перепроходив.
Якщо сплатити штраф (чи кілька штрафів, якщо їх буде більше одного), чи можлива кримінальна відповідальність за систематичність?
Чи є преценденти зараз з конфіскацією майна, чи хоча б блокуванням рахунків?
Чи можна переписати майно вже після блокування рахунків, щоб уникнути конфіскації, чи вже буде запізно?
Наперед дякую!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (12)
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
1. Бажано не тримати на банківських рахунках кошти, адже в разі незаконного накладення штрафу ТЦК звернеться до державної виконавчої служби для примусового стягнення заборгованості, а державний виконавець в свою чергу накладе арешт на рахунки.
2. Готуватись до того, що Вам ще раз направлять повідомлення про явку до ТЦК.
3. Вас можуть внести в базу Нацполіції та оголосити в розшук
4. До Вашого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи, але вони не мають права проникати до нього.
5. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - Вас можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.
Якщо Вас притягнуть до адміністративної відповідальності, а Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК звернеться до державного виконавця для примусово стягнення штрафу. Якщо на рахунках буде недостатньо коштів, то накладуть арешт на майно.
Без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.
Сам процес накладення штрафу виглядає так:
1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.
2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.
ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.
Якщо Вас притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, але Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви можете оскаржити.
Кримінальна відповідальність за неявку по повістці, направленій поштою, - не передбачена.
Вирок можливий лише в тому випадку, якщо Ви явитесь по повістці направленій поштою, пройдете ВЛК, Вам вручать бойову повістку, а Ви по ній не з'явитесь без поважних причин.
Про порушення правил військового обліку буде зазначено в Резерв+ або в електронному ВОД з ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do....
Якщо Ви не явитесь до ТЦК і вони розглянуть справу без Вас - ТЦК повинні прислати лист з ПОСТАНОВОЮ по справі про адміністративне правопорушення. Дану постанову можна оскаржити протягом 10 днів у судовому порядку.
Якщо ТЦК звернеться до виконавчої служби, то можуть арештувати Ваші рахунки чи майно.
Про відкриття виконавчого провадження Ви дізнаєтесь в ДІЇ або за посиланням https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Проте, якщо порушена процедура притягнення до адміністративної відповідальності (накладення штрафу) - Ви можете це оскаржити у судовому порядку.
Рахунки блокують досить часто. Щодо конфіскації майна, то ще не чув щоб у когось конфіскували майно за штраф від ТЦК..
Якщо Вас внесуть в Реєстр боржників, то Ви вже не зможете переоформити авто або нерухомість.
Відповідно до пункту 8-1 частини першої статті 49 Закону України «Про нотаріат» нотаріус або посадова особа, яка вчиняє нотаріальні дії, відмовляє у вчиненні нотаріальної дії, якщо, особа, яка звернулася з проханням про вчинення нотаріальної дії щодо відчуження належного їй майна, внесена до Єдиного реєстру боржників.
Згідно п. 15 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів у разі надходження до сервісного центру МВС звернення щодо транспортного засобу, відомості про власника якого містяться в Єдиному реєстрі боржників, перереєстрація транспортного засобу не здійснюється, крім випадків, коли:
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Микито!
Чоловік не оновлював дані, тобто Резерв+ в останнього не встановлений?
Зазвичай процесс накладання штрафу за порушення правил військового обліку починаеться із складання протоколу та подальшої винесення постанови керівником ТЦК про притягнення до адміністративної відповідальності.
Після винесення постанови чоловік повинен або оскаржити таку постанову упродовж 10 днів до районного суду або ж упродовж 15 днів сплатити штраф. У разі несплати штрафу в зазначений термін постанова передається у виконавчу службу. Після того відкривається виконавче провадження про примусове стягнення суми штрафу. При тому сума штрафу подвоюється й до останнього додається 10% виногороди виконавця. Тобто, по суті, це вже буде не мінімальний штраф на 17К, а стягнення майже на 40К.
Першочергово виконавець накладає арешт на банківські рахунки та, якщо на останніх є кошти, стягує саме їх. Крім того, у разі недостатної кількості коштів, арешт накладається на рухоме майно.
Щодо нерухомого майна, то є умова: у разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (з 01 квітня 2024 року - 160 000 грн.), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.
Проте, сам порядок винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності передбачає Вашу особисту присутність. Єдине виключення - належне повідомлення Вас про розгляд справи.
Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.
Інструкція як перевірити виконавче провадження в Дії:
В Дії можна отримати детальну інформацію про штрафи та борги за виконавчими провадженнями, а також:
Також, інформацію щодо наявності виконавчого провадження можливо перевірити за допомогою:
-єдиного реєстру боржників (https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors);
-автоматизованої системи виконавчих проваджень (https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors);
-он-лайн будинку юстиції (https://online.minjust.gov.ua/).
Крім адміністративної відповідальності та штрафу чоловіку також загрожує розшук ТЦК, відповідно до якого, представники поліції мають право затримати та доставити його до ТЦК.
Ні, в жодному разі за таких умов не передбачена кримінальна відповідальність. Остання можлива тільки за умови того, якщо чоловік не з'явився за мобілізаційним розпорядженням, яке відповідно до законодавства, не надсилається засобами поштового зв'язку, а видається під особистий підпис у приміщенні ТЦК.
З блокуванням рахунків, є. Якщо особа не сплачує штраф, то останній однозначно потрапляє до виконавчої служби й остання блокує рахунки. Таких випадків вже багато. Якщо особі вдається оскаржити постанову керівника ТЦК у судовому порядку, то, звичайно, штраф анулюється разом із постановою.
Щодо нерухомого майна, то про особливості саме цієї процедури відповів Вам вище.
Якщо Ви будете знаходитись у реєстрі боржників, що означатиме, відкрите виконавче провадження, то нотаріус може відмовити Вам в укладанні угоди щодо відчуження майна.
Згідно статті 49 Закону України "Про нотаріат":
Нотаріус або посадова особа, яка вчиняє нотаріальні дії, відмовляє у вчиненні нотаріальної дії, якщо:
1) вчинення такої дії суперечить законодавству України;
2) не подано відомості (інформацію) та документи, необхідні для вчинення нотаріальної дії;
3) дія підлягає вчиненню іншим нотаріусом або посадовою особою, яка вчиняє нотаріальні дії;
4) є сумніви у тому, що фізична особа, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії, усвідомлює значення, зміст, правові наслідки цієї дії або ця особа діє під впливом насильства;
5) з проханням про вчинення нотаріальної дії звернулась особа, яка в установленому порядку визнана недієздатною, або уповноважений представник не має необхідних повноважень;
6) правочин, що укладається від імені юридичної особи, суперечить цілям, зазначеним у їх статуті чи положенні, або виходить за межі їх діяльності;
7) особа, яка звернулася з проханням про вчинення нотаріальної дії, не внесла плату за її вчинення;
8) особа, яка звернулася з проханням про вчинення нотаріальної дії, не внесла встановлені законодавством платежі, пов’язані з її вчиненням;
9) в інших випадках, передбачених законом.
З повагою, адвокат Айвазян.
Ні, резерв не встановлений, дані не оновлював.
Але сьогодні згенерував документ через дію, і побачив що там вже "Порушення правил військового обліку".
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеЗрозумів. Даний запис свідчить про те, що Ви вже у розшуку, тому Вам необхідно з обережністю пересуватись по місту.
За що саме ТЦК подав Вас в розшук - це питання. Можливо, за неявку по повістці, оскільки станом на зараз багато чоловіків стверджують, що повістки не отримували, а ТЦК надає докази того, що остання була надіслана Укрпоштою. Можливо, питання у неоновленні даних, а в деяких випадках - це просто помилка. Проте, з урахуванням того, що Ви обмежено придатний, думаю, що ТЦК хоче Вас "бачити" у себе й тому саме помилку виключаю.
Ви маєте право на відстрочку аби йти до ТЦК та вирішувати питання з приводу підстави щодо подання Вас у розшук?
Нажаль ні, права на відстрочку не маю. Тому і розглядаю варіанти переписання майна на родичів, наскільки це доцільно буде.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеТоді, Вам варто це робити до того, як ТЦК може винести постанову та буде відкрите виконавче провадження. На жаль, трапляються такі випадки, коли це відбувається без присутності військовозобов'язаного, хоча законодавством і передбачено у даному випадку належне повідомлення Вас про розгляд справи.
Не думаю, що справа дійде до арешту майна, але банківськи рахунки підпадуть під арешт пергшочергово.
Дякую!
Чи справді після сплати штрафу, арешт повинні зняти протягом доби після чого можна буде вчиняти нотаріальні дії подарувати, продати ітд?
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеТак не відбувається майже ніколи. Зазвичай треба йти до виконавця та писати заяву про зняття арешту на майно.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, у разі накладення штрафу можливий тільки арешт , арешт не позбавляє права власності лише позбавляє можливості вчинення нотаріальних дій (тобто продаж, дарча) майна поки на нього накладений арешт.
Арешт можуть накласти лише у випадку примусового стягнення штрафу, тобто якщо ви його не сплати добровільно. Відкривається виконавче провадження. Після чого накладається арешт, блокуються рахунки.
Чи відкрито виконавче провадження можна дізнатися у додатку дія, розділ виконавчі провадження. У разі сплати, арешт повинні зняти протягом доби після чого можна буде вчиняти нотаріальні дії подарувати, продати!
Якщо на вас буде накладено штраф декілька разів, можливо кваліфікувати це як ухилення від мобілізації при цьому ТЦК передасть відомості до поліції для відкриття кримінального провадження.
Майно можна переписати на батьків, і щоб вони одразу видали на вас заповіт. Так ви убезпечити себе на повернення майна, це кращій варіант ніж на дружину.
Адвокат, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Чи загрожує конфіскація майна у разі накладання штрафу за неявку до ТЦК чи ухилення від мобілізації?Такого як квартира (чи інша нерухомість), або авто?
Ні, наразі точно не загрожує.
Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.
"7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."
Що це означає?
1. Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.
2. Якщо Ви маєте декілька об'єктів нерухомості, ТЕОРЕТИЧНО одне з них може бути реалізоване в якості боргу. Але довести справу до цього моменту - ще треба вміти.
Чоловік повісток не отримував, перебуває на обліку, обмежено придатний, дані не оновлював, ВЛК не перепроходив. Якщо сплатити штраф (чи кілька штрафів, якщо їх буде більше одного), чи можлива кримінальна відповідальність за систематичність?
Ні, неможлива. Раніше активно про це говорили, але по факту цього немає.
Загалом кримінальна відповідальність за ухилення можлива за двома основними статтями:
1. Стаття 336 Кримінального кодексу України.
Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Дана стаття юридично може бути застосована лише у випадку неявки по "бойовій" повістці, тобто вже після проходження ВЛК.
Єдиний державний реєстр судових рішень
Справа № 344/7666/22
Провадження № 1-кп/344/995/23
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2023 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
"...У зв`язку із веденням активних бойових дій на території Донецької області ОСОБА_6 30 травня 2022 року приїхав до м. Івано-Франківськ, де того ж дня був взятий на облік як внутрішньо переміщена особа, що тимчасово проживає на території м. Івано-Франківськ, а також взятий на військовий облік військовозобов`язаних в ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Згідно з довідкою військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 від 30 травня 2022 року № 77/22/4568 військовозобов`язаного ОСОБА_6 визнано придатним до військової служби за віком і станом здоров`я. Військовозобов`язаному ОСОБА_6 у встановленому законом порядку 01 червня 2022 року вручено повістку про обов`язок з`явитися на 10год. 00хв. 02 червня 2022 року на призовну дільницю ІНФОРМАЦІЯ_4 , що по АДРЕСА_2 , з метою його призову по мобілізації до Збройних Сил України і попереджено про притягнення до відповідальності за неявку у вказаний строк.
02 червня 2022 року ОСОБА_6 , прибувши в ІНФОРМАЦІЯ_5 , убувати до військової частини відмовився, заявивши, що відмовляється проходити військову службу у зв`язку із релігійними переконаннями. Того ж дня військовозобов`язаному ОСОБА_6 було роз`яснено положення Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» та вручено другу повістку про обов`язок з`явитися на призовну дільницю ІНФОРМАЦІЯ_4 , що по АДРЕСА_2 , 06 червня 2022 року на 09год. 00хв. з метою його призову по мобілізації до Збройних Сил України.
Незважаючи на це ОСОБА_6 , будучи військовозобов`язаним, а також придатним до військової служби і не маючи відповідно до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» права на відстрочку від призову на військову службу за мобілізацією, а також відповідно до ст. 2 Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» - права на альтернативну службу, та будучи належним чином повідомленим у встановленому законом порядку про необхідність прибуття у ІНФОРМАЦІЯ_5 для подальшого відправлення у команді № НОМЕР_2 для проходження військової служби у зв`язку з оголошенням мобілізації та призовом на військову службу у Збройні Сили України по мобілізації, без надання підтверджуючих документів, з метою ухилення від призову, убувати за мобілізацією в Збройні Сили України категорично відмовився, чим порушив порядок комплектування Збройних Сил України та ст. 65 Конституції України, Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про повну мобілізацію» та Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», ухилившись в такий спосіб від призову за мобілізацією..."
2. Стаття 337 Кримінального кодексу України.
1. Ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, -
карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до одного року.
2. Ухилення військовозобов’язаного, резервіста від навчальних (спеціальних) зборів -
карається штрафом від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років...".
Розберемо зокрема рішення Березнівського районного суду від 28.02.2024 (справа № 555/442/24).
Короткий виклад обставин справи:
Особа, являючись військовозобов'язаною відповідно до ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та зобов'язаною стати на військовий облік, 15.02.2024 отримала під особистий підпис попередження від начальника ТЦК та СП про необхідність прибуття о 09.00 год. 16.02.2024 для уточнення військово-облікових даних. Особа, будучи попереджена про кримінальну відповідальність, передбачену частиною 1 статті 337 Кримінального кодексу України, всупереч вимогам Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, з метою ухилення від постановки на військовий облік, не маючи поважних причин для неявки, 16.02.2024 для постановки на військовий облік не з'явилася, чим ухилилася від військового обліку.
За таких умов суд вважає, що обвинуваченому слід призначити покарання у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян , що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень, що буде необхідним і достатнім для його виправлення та попередження вчинення ним нових правопорушень.
Чи є преценденти зараз з конфіскацією майна, чи хоча б блокуванням рахунків?
Скажу так, останнім часом блокування рахунків стало набагато більше. Офіційно можна сказати, що штраф від ТЦК та СП у випадку його несплати військовозобов'язаним протягом п’ятнадцяти днів, передається до виконавчої служби та подвоюється. Тобто, якщо на Вас наклали штраф у розмірі 25,5 тис. грн, то на етапі виконавчої служби разом з виконавчим збором він становитиме десь 55 тис. грн. Мушу констатувати, що останнім часом все частіше звертаються за консультацією особи, справи щодо яких вже перебувають на етапі примусового стягнення.
Якщо особа внесена до Єдиного реєстру боржників, вона не може відчужити своє майно, жодним чином, враховуйте це.
Чи можна переписати майно вже після блокування рахунків, щоб уникнути конфіскації, чи вже буде запізно?
Вище про це вже написав - НІ. Як тільки особа потрапляє до Реєстру боржників, все, відчужити майно не зможе.
З повагою!
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ДНЯ, МИКИТА! Більше штрафу Вам нічого не загрожує (і то не факт, що його встигнуть оформити в ТЦК, а не подадуть в адмін.розшук для доставки на тому й все), але я б на Вашому місці авто через застосунок "ДІЯ" таки переоформив на дружину. В будь-якому разі якщо авто придбане у шлюбі Ви матимете право на 50 %, як і Ваша дружина зараз має право на 50 %.
Допоки не буде направлено повістку - підстав для штрафу немає. Строк проходження ВЛК для обмежено придатних продовжено до червня 2025 року, тому без повістки до цього періоду Вас не притягнуть до відповідальності. А в червні повірте буде не до Вас усім.
Так в лютому 2025 року Верховна Рада продовжила термін повторного проходження військово-лікарської комісії (ВЛК) громадянами України, які були визнані обмежено придатними до військової служби.
Відповідний законопроєкт №12457 підтримали 313 народних обранців.
https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/55726
Документом встановлюється, що громадяни України віком від 25 до 60 років, які раніше були визнані обмежено придатними до військової служби (крім осіб, визнаних в установленому порядку особами з інвалідністю), з дня набрання чинності цього закону зобов’язані до 5 червня 2025 року пройти повторний медичний огляд з метою визначення придатності до військової служби.
Раніше був встановлений термін до 4 лютого 2025 року.
Тобто про штраф можна буде говорити після 5 червня 2025 року. Припускаю, що тоді буде мова йти про вибори до Верховної Ради та Президента України, а тому державним діячам буде не до Вас. не факт, що в той час вже буде існувати ТЦК, а не його Верховна Рада ліквідує, щоб сподобатися громадянам, які перейдуть в більш поважну для них категорію "Виборці".
Щоб Ви розуміли, штраф оформити не так вже й просто, тому звісно, що прецеденти штарфів були, виконавча рахунки блокує. Але про консфіскацію майна ще не чув. Перш за все немає такого поняття як конфіскація. Це не часи НКВД та Радянського Союзу. Існує процедура звернення стягнення на майно боржника.
Однак, виконавець зобов"язаний вжити заходи щодо примусового стягнення боргу за рахунок інших джерел ніж майно. І вже якщо таких джерел немає, може бути накладено арешт та звернуто стягнення на майно. Рухоме та нерухоме.
На єдине житло боржника може бути звернуте стягнення лише якщо немає інших джерел та сума боргу більша за 160 тисяч гривень.
Відповідно до статті 48 Закону України "Про виконавче провадження" у разі, якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється.
ПОРЯДОК ДІЙ ТЦК.
Як правило після такої плашки інформацію передають до напівлегальної бази поліції «АРМОР» на так званий «розшук ТЦК». Насправді це лише звернення ТЦК щодо необхідності доставки громадянина для оформлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення.
Іноді по цим заявкам поліція відпрацьовує шляхом виходу на адресу, іноді – ні. Як Вам пощастить не знаю. Передбачаю, що внаслідок масовості розсилок і невиконання вимог людьми – у поліції не буде часу відпрацьовувати всіх.
Як правило виходить дільничний інспектор поліції або інші представники поліції. Є регіони де поліція – адекватна і не напружує родичів людини, яку слід доставити в ТЦК. Були випадки навіть, коли сама поліція радила людям – напишіть, що не знаєте де Ваш чоловік / син і все.
Оскільки це не офіційна процедура допиту – то звісно ж ніхто ніякої відповідальності за неправдиві дані не несе.
Однак дійсно іноді роз’яснюю клієнтам, що:
Та й взагалі зараз не ті часи, щоб комусь (кого не чекаєте) відкривати двері, бо можуть і пограбувати, і вбити, і вбігти в житло хто завгодно, в тому числі були випадки проникнення у відкриті дружинами двері квартир ТЦКшниками і спроби "волокти" людей з квартир із собою на «бусифікацію».
Зауважте – двері ніхто не ламав. Люди самі з наївності відкрили двері, думаючи, що їх не відпихнуть і не підуть собі посилаючись на те, що власники їх самі впустили. Таке і поліція завжди практикувала, коли у них не було дозволу на обшук від слідчого судді в рамках розслідування злочину якогось.
Щоб у поліції, ТЦК чи ще когось не було спокуси ввалюватися в житло – краще їх не пускати взагалі і встановити на вхідних дверях IP-камеру. Це і не для ТЦК допоможе, бо часи зараз неспокійні.
Також врахуйте, що іноді ТЦК та поліція може використовувати листонош, контролерів комунальних послуг, сусідів тощо – для того, щоб відкрили двері і без дозволу та порушуючи закон - вломлюються в чуже житло, потім зазначаючи, що нас запросили і ми нічого не порушували.
Завжди наголошую на тому, що люди не зобов’язані сидіти під дверима та слухати хто там до них прийшов. Дзвінок може не працювати, або його може бути не чути. Людина має право приймати душ або ванну коли хоче, спати хоч вдень, хоч вночі. Займатися іншими справами, які не дають змогу відчинити.
Згідно з ч. 1 ст. 38 Закону України «Про Національну поліцію», поліція може проникнути до житла чи іншого володіння особи без вмотивованого рішення суду лише в невідкладних випадках, пов’язаних із:
1) рятуванням життя людей та цінного майна під час надзвичайних ситуацій;
2) безпосереднім переслідуванням осіб, підозрюваних у вчиненні кримінального правопорушення;
3) припиненням кримінального правопорушення, що загрожує життю осіб, які знаходяться в житлі або іншому володінні.
Ця норма закону також делаека від ідеальної та суперечить Конституції України, але в умовах відсутності в державі Конституційного Суду, хоч щось. Всеодно поліція України не поважає і не виконує Конституцію, спасибі пану Авакову та його наступникам у кріслі міністрів МВСУ.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Кримінального процесуального кодексу України, близькі родичі та члени сім’ї – чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі;
Але питання порушення військового обліку не є кримінальним діянням, а є адміністративним.
Тобто штрафним (ст. 210, 210-1 КУпАП).
Відмова свідка (навіть не родича) від надання пояснень в рамках КУпАП не має наслідком будь-яку відповідальність, адже закон передбачає відповідальність за відмову від дачі показань у кримінальному провадженні.
І знову-таки у будь-якому разі діє стаття 63 Конституції України.
Як уже зазначав – більшість штрафів за неявку по повісткам, порушення правил військового обліку або мобілізації (ст. 210, 210-1 КУпАП) зараз часто ефективно оскаржуються. Якщо звісно ТЦК доходить до штрафу, бо найчастіше після неявки по повістці через місяць – два роблять запит до поліції на доставку до ТЦК для оформлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення за зазначеними вище статтями КУпАП (аналог штрафів патрульної поліції).
Поліція в різних регіонах України працює по-різному з такими заявками. В одних влаштовують відлов, часто навіть порушуючи закон і принцип недоторканості житла (стаття 30 Конституції України).
Особливо в забитих селах, де люди не знають своїх прав та не можуть довести факт порушення їх прав (від цього іноді рятує встановлення на вхідних дверях поворотної камери відеоспостереження).
Але останнім часом все частіші випадки коли поліція каже родичам особи, яку розшукує ТЦК: «Нам треба відписку зробити для ТЦК, тому прийдіть – напишіть, що він у іншому місті / виїхав за кордон».
Але на таке одразу не розраховуйте, бо порядні поліцейські все більша рідкість в системі.
В будь-якому разі поки що:
1) Штрафи за неявку рідкість. В більшості випадків штрафи виписують вибачте «наївним людям», які самостійно з’являються в ТЦК. Бо у інших випадках оформити штраф – ще та морока. А людина, якій копія не була вручена – може завжди поновити строки оскарження штрафу і врешті-решт скасувати його в суді.
2) Єдине, що може зробити виконавча наразі – це заблокувати рахунки фізичної особи в автоматичному режимі.
3) Як правило до виконавчої не доходе справа, якщо не нагадувати про себе, а закінчується Адміністративним розшуком на доставку в ТЦК, який абсолютно незаконний і не може тривати постійно, а не 2 місяці... однак поліція незаконно не прибирає розшук, бо немає вказівки, тому діять у змові з ТЦК, ухиляючись від мобілізації шляхом бусифікації простих громадян, яким давали Присягу на вірність.
В нормальні часи (передбачаю, що до кінця року), коли ліквідують ТЦК або скасують воєнний стан – цей умовний розшук можна буде в поліції зняти як незаконний, адже немає ніякої адміністративної справи, яка може оформлюватися рік.
Формально справа має бути розглянута протягом 2-х місяців з моменту виявлення.
Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення (ст. 12 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Дуже цікавий кейс в цьому плані у сина Петра Порошенка.
Ситуація приблизно як у Вас.
Розбір кейсу Порошенко-молодшого здійснила моя колега, випускниця Національного університету «Одеська юридична академія», кандидат юридичних наук (2018 р.) Вікторія Валеріївна Драпайло.
https://youtu.be/fQo4iZOLPh8
Як бачимо навіть столичний ТЦК з пристойними юристами у своєму штаті по відношенню до мільярдера допускає ряд порушень, які є підставою для оскарження штрафів.
ОТЖЕ, по закону якщо Вам не вручать виклик, а Вам його не вручать – то у спрощеному порядку справа без складення протоколу (а одразу винесенням постанови) – не розглядається. ТЦК не має професійного потенціалу для належного оформлення усіх документів і навіть у більшості випадків (якщо Ви не син Порошенко) навіть і не напрягається це робити. Чекають наївних людей, які самі прийдуть в ТЦК, бо держава створює для працюючих, осіб, що мають відстрочки, навчаються, заброньовані тощо – вимоги.
https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/mou_2024/3_nm_2024.PDF
Правовою основою доставки до ТЦК є стаття 259 КУпАП.
Згідно з ч. 1 ст. 259 КУпАП, з метою складення протоколу про адміністративне правопорушення в разі неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, порушника може бути доставлено в поліцію,…, до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, … поліцейським, …, …. Доставлення порушника з числа кадрових співробітників розвідувального органу України при виконанні ним своїх службових обов’язків здійснюється тільки у присутності офіційного представника цього органу.
Саме з такою «доставкою» пов'язаний буцімто «розшук», як некомпетентні журналісти її називають. Насправді розшук можливий по закону лише в рамках кримінальної справи. А «розшукт ТЦК» не є розшуком, а є доставкою для реалізації ст.ст. 258, 259 КУпАП.
Тобто штраф Вам можуть накласти лише з порушенням закону. І тоді є можливість його оскаржити в судовому порядку (дистанційно).
Тут теж не все критично. Заблокувати рахунок ФОП – не мають права. Бо це вважається не рахунком фізичної особи, а як рахунок фірми.
Як мінімум в умовах воєнного стану можна розблокувати 1 картку для витрат на суму 16000 грн.
Відповідно до підпункту 1 абзацу 3 пункту 10-2 Розділу ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 02.06.2016 р. № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (редакція від 01.01.2025 р.), тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX: фізичні особи – боржники, на кошти яких накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, можуть здійснювати видаткові операції з поточного рахунку на суму в розмірі, що протягом одного календарного місяця не перевищує двох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на 1 січня поточного календарного року, а також сплачувати податки, збори без урахування такого арешту, за умови що такий поточний рахунок визначений для здійснення видаткових операцій у порядку, встановленому цим підпунктом. Звернення стягнення у межах зазначеної суми на такому рахунку не здійснюється.
ОТЖЕ, навіть у самому критичному випадку, якщо виконавча служба накладе арешт на рахунки фіз.особи , можна розблокувати картку для виведення грошей з ФОПа на суму 16 тисяч гривень щомісяця. Інші гроші можна зберігати на рахунку ФОП або виводити в крипту чи іншим шляхом.
Або взагалі чи додатково користуватися карткою «Ключ до рахунку» ФОПа, який не заблокований.
Це все також можна здійснити дистанційно з використанням цифрового підпису від Приватбанк або «ДІЯ».
На жаль сповіщень про постанови та штрафи в Україні нормальної не існує.
Можливо виконавець до блокування рахунків внесе дані в нещодавно відновивший свою роботу Реєстр боржників.
https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
В будь-якому разі, якщо виникне якась проблема в цій сфері – я Вам допоможу її вирішити. Але це 10 % із 100, що все дійде в найближчі 3-6 місяців до цього.
Якщо оскаржити штраф до суду, то він знімається у виконавчій і вона не має права вже його стягувати.
По блокуванню наче вище відповів. В будь-якому разі розмір штрафу такий, що краще спробувати їх оскаржити. Судовий збір за оскарження наразі становить – 605,60 грн. А якщо подавати через систему електронного суду – то ще й бонус від держави – коефіцієнт 0,8. Тобто по факту 484,48 грн.
У порівнянні з 17 – 34 тисячами гривень – прийнятно. Тим більше поки йтиме судовий процес ще й штраф не сплачується, а у двох інстанціях він може йти принаймні пів року, а то й рік.
Саме тому я зазначав і минулого разу, що ТЦК розрахунок на людей з рабською психологією, які схиливши голову прийшли до ТЦК. Бо їм навіть ніхто ніякі постанови не вручає. А лише бомажку з реквізитами для оплати штрафу. Це повна ганьба і беззаконня, але чим далі від обласних центрів – така ситуація носила восени – взимку 2024 року масовий характер.
Серйозніші міри неможливі. Кримінальна відповідальність за таке не передбачена. Лише після визнання людини придатною та вручення бойової повістки. Саме тому часті випадки формального ВЛК за 15 хвилин і силоміць відвезення до учбового центру ЗСУ в той же день.
Повторно та багаторазово повістки не шлють. Звісно якщо не переконані, що людина в межах доступності і можна робити бізнес на повістках, адже людина сприймає це і боїться штрафів.
Але сенсу сплачувати штраф немає на мою думку. Це може показати, що людина готова «спілкуватися», тобто має вразливі місця та дійсно спонукати штрафи виписувати неодноразово. Мені ще не відомо про масовий терор людей штрафами, але 100 % інформації я знати не можу. Можливо окремі випадки і є цього.
Те, що ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, гарантується ст. 61 Конституції України; цю ж засаду закріплює ст. 4 Протоколу №7 до Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод (на підставі якої діє Європейський суд з прав людини), ч. 3 ст. 2 КК України та ст. 19 КПК України. Аналогічна норма розповсюджується і на адміністративні правопорушення, адже в Європі та Конвенції не розділяють кримінальну та адміністративну відповідальність. Для них це все державні санкції, на які поширюються гарантії статті 61 Конституції та ст. 4 Протоколу № 7 ЄКПЛ.
Тому повторні штрафи за одне й те саме можна ще ефективніше оскаржувати.
Конституційний Суд України у рішенні від 27 жовтня 1999 року №9-рп/99 у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України, зазначив, що поняття «притягнення до кримінальної відповідальності» не тотожне поняттю «кримінальна відповідальність», як і поняття «притягнення до юридичної відповідальності» не ідентичне поняттю «юридична відповідальність».
Тобто формально ТЦК буде дуууже складно переконувати суди про можливість кілька разів притягнення до штрафу за одні і ті самі правопорушення. Звісно ТЦК може вигадувати все нові і нові порушення. Проте, їм зараз явно буде не до цього. Особливо якщо військовозобов»язаний не буде виходити на зв»язок.
Додатково нагадаю, що відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», Поважними причинами непроходження електронної ідентифікації (неуточнення своїх персональних даних) засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або неприбуття до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки громадян України чоловічої статі у період, визначений частиною третьою цієї статті, що підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, визнаються:
{Частина п'ята статті 14 в редакції Закону № 4197-IX від 09.01.2025}
Цей же перелік поважних причин можна за аналогією застосувати у разі чого і до повісток та штрафів.
ЩАСТИ ВАМ!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, г. Днепр, 25 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Штраф за порушення може становити від 17 000 до 25 500 тисяч гривень. Якщо особа наприклад не з'явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик, ТЦК може відразу винести постанову про накладення штрафу. Підтвердженням отримання повістки буде вважатися поштове відправлення з відповідною відміткою.
Адміністративне стягнення за статтями 210 та 210-1 КУпАП може бути накладено протягом трьох місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Штраф може накладатися неодноразово, зокрема, за кожну неявку за повісткою.
Постанова ТЦК є виконавчим документом, і рішення на її підставі підлягають примусовому виконанню.
Штраф має бути сплачений порушником:
- не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,
- а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).
У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:
-подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;
-витрати на облік зазначених правопорушень.
Боржники вносяться до Єдиного реєстру боржників, що унеможливлює відкриття або закриття банківських рахунків без повідомлення органів виконавчої служби.
Виконавці також мають право накладати арешт на майно та кошти боржників. Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.
Зокрема, можуть звернути стягнення на майно, спільно нажите з дружиною (якщо Ви в шлюбі). Майно, набуте подружжям за час шлюбу, належить їм на праві спільної сумісної власності, незалежно від того, на кого воно оформлене.