Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
962 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Надійшло повідомлення від Ощадбанку: "Ваш рахунок під арештом на підставі постанови виконавчої служби".
Зайшовши до Ощадбанку, побачив "арешт суми на рахунку 37 769".
Перевірив Резерв+, оповіщення від 13.08.2025, що порушив військовий облік, оскільки не ходив до тцьку (тільки зареєструвався в резерві). На пошту не приходили ніякі письма від тцк, тільки десь пів року тому - прибути до ТЦК.
Перевірив "Єдиний реєстр боржників", знайшов себе там. Наскільки я розумію штраф мені банку, а тот мені направив - приватний виконавець, чому й на картці стало -37 737.
Карткою котру арештували - я не користуюся, майна на собі не маю.
Бачу у Резерві, у штрафах - "Не прибули за повісткою до ТЦК та СП", та можливість ствоити заявку(Дані підуть у заяву, яка надійде до ТЦК), що це за заява?
1. Таке питання, як оплатити штраф? Треба створити заявку через штраф у штрафах в Резерві? Також бачу, що оплативши штраф через резерв можна отримати 50% скидку(сміх) чи можу я її отримати і оплатити 18 868? Чи треба перевести гроші на один з трьох рахунків приватного виконавця, які я бачу на сайті реєстру боржників? Чи я можу просто закинути гроші на баланс картки, где висить штраф? Опишіть мої дії, для оплати штрафу.
2. Що буде, якщо я не буду оплачувати штаф? Адміністративний штраф перетвориться у щось страшніше?(у тцк не був, нічого не проходив). Чи мої рахунки будуть просто заморожені і все?
3. Якщо я оплачу штраф, як швидко може прийти повторний штраф?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Харків, 27 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Костянтине
Щоб зараз частково розблокувати рахунок, треба подати до виконавчої служби заяву про визначення поточного рахунку для здійснення розрахункових операцій. На період дії військового стану дозволяється витрачати щомісячно до 2 мінімальних зарплат (у 2025 році це 16 000 гривень). В заяві вказуєте номер рахунку та картки з якої треба частково зняти блок.
Тепер про штраф. Якщо його не сплатити протягом 15 днів, суму буде подвоєно на підставі ст. 307 КпАП. Тому краще сплатити зараз штраф.
А копію квітанції разом з заявою про закриття виконавчого провадження надаєте до виконавчої служби.
З повагою,
Андрій Брильов
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Оскільки наразі вже відкрите виконавче провадження Вам необхідно оплатити штраф за реквізитами виконавчої служби.
Виконавче провадження – це завершальна стадія, що передбачає примусове виконання рішень судів та інших органів у разі, якщо боржник не виконує їх добровільно. Його мета — забезпечити примусове стягнення коштів, майна чи виконання інших зобов'язань на користь стягувача. Процес здійснюється державними або приватними виконавцями, які використовують різні методи, такі як арешт рахунків, стягнення з заробітної плати або реалізація майна боржника.
Кримінальна відповідальність за невиконання виконавчого документу щодо фізичних осіб законодавство не передбачає.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій у трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, що можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв’язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред’явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв’язку зі встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, – з дня закінчення строку дії відповідної заборони.
Також виконавець може ініціювати накладення заборони на виїзд за кордон.
Щодо накладення повторного штрафу все залежить від ТЦК.
КУПаП має чіткі строки притягнення до адміністративної відповідальності. У разі спливу відповідного строку, штраф не може бути накладеним.
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення
.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Костянтине!
На жаль, сплата штрафу через Резерв+ уже не допоможе зняти арешт з рахунків, адже 50% знижка дається коли постанова ТЦК ще не передана до державного виконавця.
У Вашом ж випадку відбулося НЕЗАКОННЕ винесення постанови про притягнення притягнення до адміністративної відповідальності на суму 17 тис грн, потім дану постанову передали до приватного виконавця, який подвоїв штраф та додав ще витрати на виконавчі дії. Саме тому і відбулося блокування рахунків. Отже, у Вас є наступні варіанти розвитку подій:
Сам процес накладення штрафу виглядає так:
1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити Вас про місце та час розгляду справи (звичайно ж, якщо Ви не подали заяву про визнання штрафу через Резерв+ або поштою)
2. Потім проходить сам розгляд справи за Вашої присутності. Відповідно до ст. 268 КУпАП, Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання, подавати заяви; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, а також про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-9 цього Кодексу.
3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення повинна розглядатися за Вашої присутності.
Якщо ж Вас взагалі не повідомили про час та місце розгляд справи та винесли постанову про накладення штрафу - ТЦК порушив Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК можете оскаржити у судовому порядку протягом 10 днів як Вам заблокували рахунки.
В 99% такі справи є виграшними, адже ТЦК діяли абсолютно незаконно.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Костянтине!
Ваші подальші дії залежать від того чи збираєтесь Ви сплачувати штраф у сумі 37К?
Оскільки вже відкрите виконавче провадження, то Ви можете оплатити або 37769 грн. або ж оскаржити постанову ТЦК у судовому порядку. При тому, Вам прийдеться поновлювати у суді строки оскарження, оскільки на останнє Ви мали 10 днів після винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності керівником ТЦК.
Отже, ТЦК без Вашої присутності і належного повідомлення, як я зрозумів із Вашого питання, виніс постанову та наклав на Вас стягнення у сумі 17К. Так як Ви не сплатили штраф упродовж 15 днів, сума подвоїлася до 34 К. Інші 3К - це 10% винагороди виконавця.
Надійшло повідомлення від Ощадбанку: "Ваш рахунок під арештом на підставі постанови виконавчої служби".Зайшовши до Ощадбанку, побачив "арешт суми на рахунку 37 769".Перевірив Резерв+, оповіщення від 13.08.2025, що порушив військовий облік, оскільки не ходив до тцьку (тільки зареєструвався в резерві). На пошту не приходили ніякі письма від тцк, тільки десь пів року тому - прибути до ТЦК.Перевірив "Єдиний реєстр боржників", знайшов себе там. Наскільки я розумію штраф мені банку, а тот мені направив - приватний виконавець, чому й на картці стало -37 737.Карткою котру арештували - я не користуюся, майна на собі не маю.Бачу у Резерві, у штрафах - "Не прибули за повісткою до ТЦК та СП", та можливість ствоити заявку(Дані підуть у заяву, яка надійде до ТЦК), що це за заява?
Ні, Ви не зможете сплатити штраф у сумі 8,5К, тобто, визнати правопорушення, оскільки вже був складений протокол та постанова щодо притягнення Вас до відповідальності на суму 17К.
Ні, це не можливо у Вашому випадку. Визнавати правопорушення можна було тільки до складання протоколу. У Вас є два шляхи: або сплатити штраф у сумі 37К або оскаржити постанову ТЦК до суду.
Відповідно до статті 279-9. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву:
"У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.
Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.
У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".
Ви бажаєте сплатити 37К штрафу? Це доволі велика сума... До того ж це стягнення є незаконним, оскільки Вас повинні були повідомити належним чином про розгялд справи та вручити постанову про притягнення до адміністративної відповідальності. Заочні штрафи законодавством не передбачені.
Відповідно до статті 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:
«Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».
Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.
«Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.
Постанова повинна містити:
найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
дату розгляду справи;
відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
опис обставин, установлених під час розгляду справи;
зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
прийняте у справі рішення».
Так, на цьому все. Адміністративний штраф не переросте у щось інше. Якщо у Вас не має коштів на цьому рахунку і на рахунках в інших банках, рухомого та нерухомого майна, то стягнути з Вас виконавець нічого не зможе. Проте, при тому Ви будете знаходитись у Реєстрі боржників.
Наступний штраф Вам може прийти тільки після того, як Ви порушите правила військового обліку або ж мобалазаційного законодавства. Тобто, наприклад, не з'явитеся за повісткою, як і минулого разу (за версією ТЦК). У такому разі до Резерв+ надійде повідомлення про визнання правопорушення із пропозицією сплатити штраф у сумі 8,5 К.
Проте, враховуючи незаконні дії ТЦК, які вже з Вами сталися, не можу відповісти більш конкретно та щось гарантувати.
Ви маєте право на відстрочку? Вас зняли з розшуку?
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВ доповнення можете ознайомитись із справою https://reyestr.court.gov.ua/Review/129796401, де чоловіка незаконно оштрафували та заблокували рахунки, але він зміг оскаржити незаконні дії ТЦК у судовому порядку. В даному рішенні суд зазначив наступне:
"...Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події адміністративного правопорушення. Наявність події правопорушення доводиться шляхом надання доказів.
Згідно ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності складу адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.
Ст. 254 КУпАП (чинної на час притягнення позивача до адміністративної відповідальності) визначено, що про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Згідно зі ст.256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені ст. 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Також, відповідно до ч. 6 ст. 258 КУпАП протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з`явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.
Однак, враховуючи вимоги ч. 6 ст. 258 КУпАП, відповідачем не надано до суду доказів належного повідомлення позивача про дату, час і місце виклику та доказів у підтвердження отримання ОСОБА_1 виклику ТЦК та СП, що могло бути підставою для не складення протоколу.
Враховуючи вищезазначені норми КУПАП, на час винесення оскаржуваної постанови 01.07.2025, було обов`язковим складання протоколу про адміністративне правопорушення та даний протокол мав передувати винесенню постанови про притягнення особи до адміністративної відповідальності.
За приписами ч.1 ст. 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Згідно з ч. 1 ст. 277 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.
Крім того, за змістом п. 3 ст. 278 КУпАП, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує питання, зокрема, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення та чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду.
Відповідно до ч. 1 ст. 277-2 КУпАП повістка особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, вручається не пізніш як за три доби до дня розгляду справи в суді, в якій зазначаються дата і місце розгляду справи.
Закріплюючи процесуальні гарантії прав особи, що притягається до адміністративної відповідальності, у тому числі й на участь у розгляді її справи, положення КУпАП містять й певні застереження, націлені на забезпечення належної реалізації компетентними органами (особами) наданих їм повноважень, зокрема, передбачені щодо розгляду справи про адміністративне правопорушення за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, лише у випадку наявності даних, що підтверджують належне повідомлення такої особи про місце і час розгляду справи.
Обов`язок повідомити особу про місце і час розгляду справи не пізніше ніж за три дні до дати розгляду справи про адміністративне правопорушення вважається виконаним, якщо особа, яка притягується до відповідальності, знає (поінформована) про час та місце розгляду справи за три дні до дати розгляду справи. Обов`язок доказування цієї обставини несе уповноважена посадова особа.
Повідомлення має на меті забезпечення участі особи у розгляді уповноваженим державним органом справи про адміністративне правопорушення.
Аналогічний висновок викладений у постановах Верховного Суду, зокрема, від 21 березня 2019 року у справі №489/1004/17, від 30 січня 2020 року у справі №308/12552/16-а, у справі №482/9/17, від 6 лютого 2020 року у справі №205/7145/16-а, у справі № 676/752/17 від 31.03.2021.
Як вбачається з оскаржуваної постанови, протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 щодо вчинення ним адміністративного правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП не складався та останній не був оповіщений про дату та час розгляду справи про адміністративне правопорушення на 01.07.2025.
Вказане позбавило ОСОБА_1 прав, передбачених Конституцією України та КУпАП, зокрема, бути присутнім під час розгляду справи, надавати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання, мати професійну правову допомогу. Крім того, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази, які свідчили б про роз`яснення позивачу його прав, визначених ст. 268 КУпАП та ст. 63 Конституції України під час розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Отже, відповідачем при винесенні оскаржуваної постанови було порушено вимоги КУпАП, оскільки розгляд справи про адміністративне правопорушення відбувся не у належний спосіб та порядку повідомлення, встановленого процесуальним законодавством про розгляд адміністративної справи, а саме позивача не було своєчасно сповіщено про розгляд справи, що в силу приписів частини першої статті 268 КУпАП виключало можливість розгляду справи.
Факт несвоєчасного повідомлення або неповідомлення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення є підставою для визнання постанови у справі про адміністративне правопорушення неправомірною як такої, що винесена з порушенням встановленої процедури.
Процедурні порушення, а саме розгляд справи про адміністративне правопорушення за відсутності особи, яку належним чином не повідомили про дату розгляду, є самостійними, безумовними підставами для скасування постанови про притягнення такої особи до відповідальності.
Аналогічна позиція викладена Верховним Судом у постановах від 30.08.2022 у справі №683/743/17, від 21.05.2020 у справі №286/4145/15-а, від 17.06.2020 у справі № 712/10440/16-а, від 30.09.2019 у справі №591/2794/17.
Юрист, м. Харків, 27 років досвіду
Спілкуватися у чатіКостянтине, ще раз вітаю
Дійсно є підстави для оскарження штрафу у суді. Але ось які є нюанси.
1. Відповідачем по справі буде не районний, а міський ТЦК.
2.Адмінистратвий позов подається до районного суду за місцем Вашої реєстрації. Одночасно треба заявити клопотання про поновлення строків для оскарження.
3. У якості забезпечення позову можна попросити зупинити дію постанови виконавця.
З повагою,
Андрій Брильов
Юрист, м. Київ, 10 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, якщо на вас не сделали постановки про притягнення до відповідальності, то сам по собі розшук у додатку резерв плюс не дає таких підстав, для відкриття виконавчого провадження.
Провадження можуть відкрити лише, після накладення штрафу в його не сплати.
ТЦК може накласти штраф лише у вашій присутності. Тому скоріше за все, ця проблема виникла не через ТЦК.
Вам треба відкрити додаток дія, розділ Виконавчі провадження, там буде постанова про відкриття виконавчого провадження. Там буде зазначено, хто на вас наклав штраф, чи з відки у вас взявся борг.
Також у постанові зазначено індикатор доступу до матеріалів справи.
https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Там ви зможете знайти контакти виконавця.
У постанові зазначено реквізити для оплати. Після оплати, надішліть квитанцію виконавцю і заяву про закриття виконавчого провадження. Після оплати. Виконавець повинен закрити провадження та зняти арешт протягом одної доби.
Щоб вам допомогти бажано бачити постанову про відкриття виконавчого провадження. Або хоча ваше прізвище ім'я по батькові.
Не поспішайте сплачувати, спочатку треба розібратися.
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ОГОЛОШЕННЯ ВАС У РОЗШУК ТА ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
Змінами до правил поштового зв’язку Кабмін визначив, що на те, щоб забрати повістку з пошти буде надано 3 дні (якщо вона не вручена особисто). Після повернення повістки неврученою і проставлення відповідної відмітки поштою ТЦК зможе почати процедуру накладення штрафу. Таким чином, ці штрафи будуть, по суті, «заочними». При цьому постанова ТЦК є виконавчим документом. Тобто, у разі, якщо добровільно штраф, який складає від 17 тисяч грн до 25,5 тисяч грн, сплачений не буде, на ухилянтів можуть відкрити виконавчі провадження та почати стягнення з рахунків.
Відповідно до статті 308 Кодексу про адміністративні правопорушення у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби (ДВС) за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
Відповідно до КУпАП штраф має бути сплачено не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Виконання постанов ТЦК про накладення адміністративних стягнень, зокрема за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, здійснюється у порядку, визначеному Законом «Про виконавче провадження».
Але спочатку треба розібратись зі шляхом, який проходить штраф від ТЦК - від "виписування" до примусового стягнення. І його я умовно поділяю на 2 етапи.
1️. ТЦК та СП виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і дає строк на сплату штрафу (15 днів).
2️. Якщо за 15 днів штраф не сплачений, ТЦК та СП передає постанову до органів Державної виконавчої служби, де штраф подвоюється, відкривається виконавче провадження, накладаються арешти на майно та банківські рахунки.
Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.
Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.
Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".
Деякі повноваження передбачені також:
Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:
Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).
Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:
У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.
ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.
ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".
Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.
АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.
Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.
В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.
---
ПО ВАШИХ ПИТАННЯХ:
1. Таке питання, як оплатити штраф? Треба створити заявку через штраф у штрафах в Резерві? Також бачу, що оплативши штраф через резерв можна отримати 50% скидку(сміх) чи можу я її отримати і оплатити 18 868? Чи треба перевести гроші на один з трьох рахунків приватного виконавця, які я бачу на сайті реєстру боржників? Чи я можу просто закинути гроші на баланс картки, где висить штраф? Опишіть мої дії, для оплати штрафу.
В ЗВ'ЯЗКУ З ТИМ, ЩО ВЖЕ ВІДКРИТЕ ВИКОНАВЧЕ ПРОВАДЖЕННЯ, ВИ ВЖЕ НЕ ЗМОЖЕТЕ СПЛАТИТИ ШТРАФ ЧЕРЕХ РЕЗЕРВ +.
2. Що буде, якщо я не буду оплачувати штаф? Адміністративний штраф перетвориться у щось страшніше?(у тцк не був, нічого не проходив). Чи мої рахунки будуть просто заморожені і все?
КРИМІНАЛЬНОЇ СПРАВИ ТОЧНО НЕ БУДЕ.
Якщо ж боржник не має майна, яке можна арештувати, виконавча служба може вжити інших заходів:
Ці механізми забезпечують певний рівень виконання рішень суду та інших органів, навіть якщо боржник не має офіційного доходу чи власності.
3. Якщо я оплачу штраф, як швидко може прийти повторний штраф?
ЯКЩО ВИ ПРОІГНОРУЄТЕ ПОВІСТКУ ВАС ЗНОВУ ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.