Задайте вопрос юристу

912 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 21 апреля 2025, вопрос №134822 350₴

что делать если по ошибке активировал в резерв+ прохохдение влк

Здравствуйте . По ошибке в резерве+ актевировал прохждение влк. пришло направление на влк,какт быть, мне 53 есть проблемы со здоровьем.

Ответы юристов (6)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Обовʼязок щодо проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби згідно з рішенням відповідного ТЦК, закріплений у ч.1 ст. 22 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Відповідно до абзацу 5 пункту 74-3 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 560, “у сформованому направленні на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду зазначаються інформація згідно з вимогами законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду”.

    Таким чином, у разі неявки на проходження ВЛК відповідно до сформованого направлення, громадянин може бути притягнутий до адміністративної відповідальності за ч.3 ст. 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 17 000 до 25 500 гривень).

    До моменту проходження ВЛК ТЦКСП, я рекомендую пройти комплексне медичне обстеження, мати медичні висновки про хронічні хвороби, виписки та інші медичні документи, що характеризують Ваш стан здоров’я.

    У разі незгоди з рішенням ВЛК Ви маєте право на його оскарження.

    Варіантів оскарження є два: у досудовому порядку та через суд.

    Токмач Галина Миколаївна

    Добрий день!

    Застосунок Резерв+ дає військовозобов’язаному зручну можливість за власним бажанням подати запит та отримати електронне направлення на проходження ВЛК. На сайті Міноборони України написана наступна відповідь (https://mod.gov.ua/news/minoboroni-roz-yasnyuye-ya...): “Якщо військовозобов’язаний сам бажає пройти огляд на придатність і не з’явився, сповіщення в Резерв+ залишається актуальним протягом 30 днів. Після цього запит треба подати повторно — і в застосунок надійде сповіщення з тією ж або оновленою інформацією”.

    Обовʼязок щодо проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби згідно з рішенням відповідного ТЦК закріплений у ч.1 ст. 22 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Відповідно до абзацу 5 пункту 74-3 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 560, “у сформованому направленні на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду зазначаються інформація згідно з вимогами законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду”.

    Таким чином, у разі неявки на проходження ВЛК відповідно до сформованого направлення, громадянин може бути притягнутий до адміністративної відповідальності за ч.3 ст. 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 17 000 до 25 500 гривень).

    Всього найкращого!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Вячеславе!

    Ви маєте право на відстрочку?

    Оскільке таке направлення не можна анулювати, то у Вас є два шляхи вирішення цього питання:

    Перший - пройти ВЛК за направленням. Дана процедура не передбачає після того явки до ТЦК, тобто ВЛК самостійно направляє результати щодо медичного огляду до ТЦК, а останній в свою чергу вносить інформацію до Єдиного реєстру. Єдине в чому може виникнути складнощі - деякі ВЛК знаходяться при ТЦК, тож, якщо Ви не маєте права на відстрочку Вам прийдеться з'явитися на проходження комісії до ТЦК.

    Другий - не проходити ВЛК за сформованим направленням.

    Згідно із роз'ясненнями МОУ:

    "Якщо військовозобов’язаний сам бажає пройти ВЛК, але не з’явився, направлення в Резерв+ залишається актуальним протягом 15 днів від призначеної дати огляду. Після цього запит треба подати повторно — і в застосунок надійде направлення з тими ж або оновленими деталями.

    Якщо ж військовозобов’язаний отримав повістку на проходження ВЛК, подав запит у Резерв+, отримав електронне направлення та не з’явився протягом 14 днів від призначеної дати огляду — це порушення правил обліку, за яке передбачена адміністративна відповідальність".

    Отже, відповідно до цих роз'яснень можна прийти до висновку, що військовозобов'язаних не будуть притягати до адміністративної відповідальності за непроходження ВЛК, якщо направлення сформоване через Резерв+ самостійно. Проте, у даному направлені, так само, як і у направленні або повістці, отриманим в ТЦК зазначається інформація згідно з вимогами законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду.

    Як відбуватиметься на практиці, сказати складно й цілком імовірно, що ТЦК не буде втрачати можливості стягнути штраф з військовозобов'язанного за непроходження ВЛК.

    Вдповідно до Постанови КМУ №560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період":

    74-3. У разі коли військовозобов’язані та резервісти самостійно виявили бажання пройти медичний огляд, вони можуть подати запит засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    За наявності підстав для проходження медичного огляду направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду в електронній формі формується з використанням відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, протягом одного календарного дня з дня подання військовозобов’язаним або резервістом такого запиту з урахуванням вимог абзацу першого пункту 74-1 цього Порядку.

    Сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів направлення надсилається до електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Сформоване на запит військовозобов’язаного або резервіста направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду вважається отриманим таким військовозобов’язаним або резервістом у день надсилання цього направлення в електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    У сформованому направленні на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду зазначаються інформація згідно з вимогами законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду.

    У разі коли військовозобов’язаному або резервісту було надіслано або вручено повістку з метою проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби і таким військовозобов’язаним або резервістом в межах строку прибуття за такою повісткою було подано запит про формування в електронній формі направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, вважається, що з часу отримання в електронній формі направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду військовозобов’язаний або резервіст підтверджує отримання повістки про виклик з метою проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби. У такому випадку військовозобов’язані та резервісти можуть не з’являтися у строк та місце, зазначені в повістці для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби".

    Щодо Ваших проблем зі здоров'ям, то у разі прийняття Вами рішення про проходження ВЛК, Вам необхідно мати при собі всі наявні медичні документи, бажано висновки лікарів державних медичних закладів, які свідчать про стан Вашого здоров'я та перебіг хвороби (хвороб).

    Відповідно до Наказу МОУ №402:

    Пункт 3.4 глави 3 розділу II Наказу МОУ №402:

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    Пункт 3.5 глави 3 розділу II:

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    Пункт 3.11 глави 3 розділу II:

    У разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    Якщо після проходження ВЛК Ви будете незгодні із прийнятим комісією рішенням, матимете право подати заяву до керівника ТЦК про Вашу незгоду та направлення на переогляд до обласної ВЛК, або ж оскаржити рішення ВЛК ТЦК до обласної ВЛК.

    Відповідно до глави 3 розділу І Наказу МОУ №402 «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», яка регулює порядок подання та розгляду звернень штатними ВЛК:

    «3.1. Вимоги до звернення військовослужбовців та інших осіб, указаних у пункті 1.2 глави 1 розділу I цього Положення, їх права, порядок та строки розгляду пропозицій, заяв та скарг, а також обов’язки штатних ВЛК щодо розгляду звернень регулюються Законом України «Про звернення громадян», Інструкцією про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28 грудня 2016 року № 735, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 23 січня 2017 року за № 94/29962.

    3.2. Скарги до штатних ВЛК подаються в строк, визначений Законом України «Про звернення громадян».

    3.3. Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови позаштатних ВЛК подаються до штатних ВЛК згідно з адміністративно-територіальними зонами відповідальності, наведеними у додатку 2 до наказу Міністерства оборони України від 16 листопада 2016 року № 608 «Про затвердження адміністративно-територіальних зон відповідальності закладів охорони здоров’я Збройних Сил України за організацію медичного забезпечення».

    Штатні ВЛК перевіряють відповідність прийнятих позаштатними ВЛК постанов встановленому діагнозу та вимогам цього Положення, на підставі доданих до звернення оригіналів медичних документів або належним чином завірених їх копій.

    Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови ВЛК районних (міських) ТЦК та СП подаються за підпорядкованістю до ВЛК Київського міського ТЦК та СП, Севастопольського міського ТЦК та СП, обласних ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим. У разі незгоди громадянина з рішенням ВЛК при районному (міському) ТЦК та СП на підставі його заяви громадянин направляється для проходження ВЛК при обласному (Київському та Севастопольському міських) ТЦК та СП.

    Дії (бездіяльність), рішення, постанови, прийняті ВЛК обласних (Київського міського, Севастопольського міського) ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим, оскаржуються в штатних ВЛК або у судовому порядку.

    Дії (бездіяльність), рішення, прийняті за результатами розгляду звернень ВЛК регіону, оскаржуються в ЦВЛК.

    3.4. У разі визнання штатною ВЛК заяви чи скарги щодо перегляду (відміни, скасування) постанови ВЛК обґрунтованою, ВЛК штатної ВЛК переглядає оскаржувану постанову ВЛК або приймає рішення про направлення на контрольне обстеження та медичний огляд ВЛК.

    Таке рішення є обов’язковим до виконання та має бути реалізовано не пізніше ніж в місячний строк з дати прийняття.

    У разі визнання штатною ВЛК звернення необґрунтованим, воно повертається заявнику (скаржнику) з відповідними роз’ясненнями, у строк, визначений Законом України «Про звернення громадян».

    У разі прийняття рішення про направлення на контрольне обстеження та медичний огляд, військовослужбовці та інші особи, зазначені у пункті 1.2 глави 1 цього розділу, направляються для проходження медичного огляду до іншої ВЛК, ніж та, постанова якої оскаржується.

    У разі якщо штатна ВЛК визнає постанову позаштатної ВЛК обґрунтованою або визначає відсутність підстав для направлення заявника на повторний (контрольний) медичний огляд ВЛК, штатна ВЛК надає заявнику відповідне роз’яснення, оформлене листом».

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ВИ ЗНАЄТЕ ПРЯМОЇ ВІДПОВІДІ НА ВАШЕ ПИТАННЯ НЕ ІСНУЄ.

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. № 560

    ПОРЯДОКпроведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...

    74-3. У разі коли військовозобов’язані та резервісти самостійно виявили бажання пройти медичний огляд, вони можуть подати запит засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    ВИ ЦЕ ЗРОБИЛИ.

    За наявності підстав для проходження медичного огляду направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду в електронній формі формується з використанням відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, протягом одного календарного дня з дня подання військовозобов’язаним або резервістом такого запиту з урахуванням вимог абзацу першого пункту 74-1 цього Порядку.

    ЧИ Є У ВАС ПІДСТАВИ ДЛЯ ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК.

    "74-1. Для формування направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду в електронній формі за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу накладає на таке направлення кваліфікований електронний підпис у день його формування."

    ЧИ Є НА НАПРАВЛЕННЯ ПІДПИС КЕРІВНИКА ТЦКСП?

    Сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів направлення надсилається до електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Сформоване на запит військовозобов’язаного або резервіста направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду вважається отриманим таким військовозобов’язаним або резервістом у день надсилання цього направлення в електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    У сформованому направленні на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду зазначаються інформація згідно з вимогами законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду.

    ОТЖЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, ЯКЩО Є ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС КЕРІВНИКА ТЦКСП.

    У разі коли військовозобов’язаному або резервісту було надіслано або вручено повістку з метою проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби і таким військовозобов’язаним або резервістом в межах строку прибуття за такою повісткою було подано запит про формування в електронній формі направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, вважається, що з часу отримання в електронній формі направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду військовозобов’язаний або резервіст підтверджує отримання повістки про виклик з метою проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби. У такому випадку військовозобов’язані та резервісти можуть не з’являтися у строк та місце, зазначені в повістці для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    ЯКЩО НЕМАЄ ПОВІСТКИ ТА НА НАПРАВЛЕННЯ НЕМАЄ ПІДПИСУ КЕРІВНИКА ТЦКСП - ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕ ПРИБУТТЯ НА ВЛК НЕ БУДЕ.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Здравствуйте . По ошибке в резерве+ актевировал прохждение влк. пришло направление на влк,какт быть, мне 53 есть проблемы со здоровьем.

    На жаль, але теоретично можливий адміністративний штраф. Поки що у моїй практиці таких випадків все ж таки не було, але і таке я не виключаю. Хоча випадків, коли особи не з'являлися за ініційованим ними направленнями, у мене в практиці вистачає. Поки що ні від кого не чув, що у когось з'явилося порушення правил військового обліку.

    Що стосується адміністративної відповідальності, я притримуюся думки, що вона не буде законною. Справа в тому, що чинний Розклад хвороб говорить:

    3.1. Медичний огляд військовозобов’язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП, командирів військових частин, начальників центрів рекрутингу Збройних Сил України на підставі направлення, яке формується відповідно до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560, ВЛК при ТЦК та СП за місцем провадження медичної практики у закладах охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, які мають договір із НСЗУ на пакет медичних послуг, включений до програми державних гарантій медичного обслуговування населення на відповідний рік щодо медичного огляду осіб, який організовується ТЦК та СП, лікарями, які входять до складу ВЛК при ТЦК та СП. При цьому особам віком до 45 років видається направлення з метою визначення їх придатності до служби у Десантно-штурмових військах, підрозділах спеціального призначення, на підводних човнах, надводних кораблях, у морській піхоті.

    Відомості з направлення, сформованого за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, надсилаються до інформаційно-комунікаційної системи «Медична інформаційна система Збройних Сил України» шляхом електронної інформаційної взаємодії.

    Крім того, Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період визначає:

    74. Військовозобов’язаним та резервістам, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, за рішенням керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки видається направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Направлення, сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, надсилається в електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з урахуванням вимог пункту 74-3 цього Порядку.

    Особам віком до 45 років у направленні для проходження медичного огляду зазначається про необхідність визначення їх придатності до проходження військової служби у десантно-штурмових військах, силах спеціальних операцій, морській піхоті.

    Військовозобов’язаним та резервістам, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період та виявили бажання проходити військову службу під час мобілізації у вибраній ними військовій частині, командиром військової частини або начальником центру рекрутингу Збройних Cил видається направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду за формою згідно з додатком 11, яке реєструється у письмовій формі у журналі реєстрації направлень на військово-лікарську комісію за формою згідно з додатком 12 та видається військовозобов’язаному та резервісту під особистий підпис.

    Направлення на медичний огляд військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на військовому обліку в СБУ, а також військовозобов’язаних, які виявили бажання проходити військову службу під час мобілізації в обраному ними підрозділі, органі, закладі, установі СБУ, здійснюється у порядку, визначеному Головою СБУ.

    ЖОДНОЇ ЗГАДКИ ПРО МОЖЛИВУ АДМІНІСТРАТИВНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. ХОЧА, ВІДВЕРТО КАЖУЧИ, У САМОМУ НАПРАВЛЕННІ НА ВЛК В РЕЗЕРВ+ ВОНИ ЗГАДУЮТЬ ПРО АДМІНІСТРАТИВНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. Я НА ПОЗИЦІЇ ТОГО, ЩО ШТРАФУ БУТИ НЕ ПОВИННО, АЛЕ СВОЇ СЛОВА ПОКИ ЩО НЕ МОЖУ ПІДТВЕРДИТИ АКТУАЛЬНОЮ СУДОВОЮ ПРАКТИКОЮ.

    З повагою! Щасти Вам!

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, пане Вячеслав!

    Чи маєте Ви право на відстрочку згідно статті 23 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу"?

    Справа в тому, що в разі непроходження ВЛК Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис грн). Проте, якщо Ви добровільно визнате, що порушили правила військового обліку, то Ви можете сплатити лише 8500 грн.

    На електронне направлення на ВЛК обов'язково накладається електронний кваліфікований електронний підпис керівника ТЦК і воно вважається Вами отриманим у день надсилання цього направлення в Резерв+.

    Якщо Ви не явитесь на дату вказану в направленні до закладу охорони здоров'я, то це може бути розцінено як ухилення від проходження медогляду.

    Проте, цілком можливо, зважаючи на недосконалість Резерв+, то ТЦК ще не скоро буде відомо про Вашу відмову від ВЛК. Якщо ж Ви вирішите пройти медичний огляд, то в разі винесення неправомірного рішення - у Вас буде шанс оскаржити постанову ВЛК у досудовому та судовому порядку.

    Загалом у випадку порушення правил військового обліку Вам:

    1. Бажано не тримати на банківських рахунках кошти, адже в разі незаконного накладення штрафу ТЦК звернеться до державної виконавчої служби для примусового стягнення заборгованості, а державний виконавець в свою чергу накладе арешт на рахунки.

    2. Готуватись до того, що Вам направлять повідомлення про явку до ТЦК.

    3. Вас можуть внести в базу Нацполіції та оголосити в розшук (про це буде відомо в Резерв+)

    4. До Вашого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи, але вони не мають права проникати до нього.

    5. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - Вас можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.

    Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Якщо Вас притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, але Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви можете оскаржити.

    У випадку направлення правоохоронців за адресою з ціллю адміністративного затримання вони не мають право проникати в житло.

    В протилежному випадку це буде абсолютно протизаконно.

    По-перше, за непроходження ВЛК передбачена лише адміністративна відповідальність.

    По-друге, стаття 30 Конституції України допускає проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку не інакше як за вмотивованим судовим рішенням.

    Отже, проникнення до житла неможливе.

    Зняття розшуку є можливим після закриття справи про адміністративне правопорушення або сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку. Процедура накладення штрафу складається з етапів: подання в розшук, складання протоколу, розгляд справи, винесення постанови про грошовий штраф, сплата штрафу та зняття розшуку.

    Для зняття з розшуку керівник ТЦК повинен подати клопотання до Національної поліції. На жаль, навіть, після оплати штрафу деякі керівники ТЦК надають перевагу залишати статус «у розшуку» , щоб військовозобов‘язаний не міг нормально пересуватись та отримувати адміністративні послуги поки не прибуде до ТЦК.

    ПРОТЕ, відповідно до нового закону https://sud.ua/uk/news/publication/328359-preziden... відбулася суттєва зміна процедури накладення грошового штрафу та зняття розшуку ТЦК. Даний закон передбачає зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема випадки, коли протокол про адміністративні правопорушення може не складатись. Також передбачається, що розгляд адміністративної справи, накладення та сплата штрафу за порушення правил військового обліку можуть відбуватись дистанційно.

    Відповідно до нових змін, протокол про адміністративне правопорушення не складається , якщо особа подала відповідну заяву, в якій вона не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності.

    Таку заяву можна буде подати особисто до ТЦК за місцем перебування на військовому обліку або через мобільний застосунок Резерв+ (в разі технічної можливості). Заяву необхідно подати ДО моменту розгляду адміністративної справи. У заяві необхідно прописати згоду на розгляд адміністративної справи дистанційно без присутності та згоду на притягнення до адміністративної відповідальності.

    Наслідки подання заяви до районного ТЦК та СП

    Після отримання заяви, начальник районного ТЦК та СП протягом 3 днів виносить постанову про накладення грошового штрафу без присутності військовозобовʼязаного. В постанові визначається мінімальний розмір грошового штрафу (17 000 грн), який необхідно буде сплатити протягом наступних 30 днів.

    Постанова про накладення грошового штрафу може надійти на поштову адресу, мобільний застосунок Резерв+ або електронну пошту. У разі сплати штрафу протягом наступних 10 днів надається знижка у розмірі 50% (8500 грн).

    Після сплати грошового штрафу, квитанцію про оплату необхідно надати до районного ТЦК та СП. Сплата штрафу є підставою для зняття розшуку, а відповідно відмітки в Резерв+ про порушення правил військового обліку.

    ОТЖЕ, на даний час законодавством запровадилася можливість самостійної та дистанційної сплати грошово штрафу військовозобовʼязаними за порушення правил військового обліку. Даний механізм дозволяє сплатити штраф зі знижкою у мінімальному розмірі 8500 грн та зняти розшук. Передбачається, що даним механізмом зможуть скористуватись чоловіки, які проживають на території України, так і за кордоном.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України