Задайте вопрос юристу

916 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 28 апреля 2025, вопрос №135113 340₴

Прохождение медкомиссии влк

Добрый день.Работаю на предприятии.Отсрочки не имею.Бронь также не получил на работе,предприятие бронирует кому до 50 лет,мне 54 .Пришла повестка на работу прийти в ТЦК 17 апреля для уточнения данных.Я был в ТЦК по повестке 17 апреля,на повестке поставили печать,что я у них был .Медкомиссия у меня просроченная,ограниченно пригодный.Мне в ТЦК сказали прийти 28 апреля за направлением на медкомиссию.Новую повестку не выписывали ,а написали на старой повестке ручкой ЯВИТЬСЯ 28 апреля и отметили эту явку напротив моей фамилии в списке ,кому прислали повестку на наше предприятие на 17 апреля.Будут ли какие последствия ,если я не являюсь за направлением на ВЛК в ТЦК?Можно ли в моем случае получить направление на ВЛК через резерв + или лучше вообще ВЛК не проходить?

Ответы юристов (8)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи ставили Ви підпис в журналі про те, що ознайомлені про явку до ТЦК на 28.04?

    Будут ли какие последствия ,если я не являюсь за направлением на ВЛК в ТЦК?

    Згідно законодавства - Вам повинні були вручити нову повістку, а не робити виправлення або дописи на старій. По логіці речей Ви і самі можете виправити будь-яку дату в ній, але це не означає, що вона є дійсною.

    Згідно п.28-29 постанови КМУ 560

    Виклик громадян до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки чи їх відділів, відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ під час мобілізації здійснюється шляхом вручення (надсилання) повістки (додаток 1).

    У повістці зазначаються:

    • прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) і дата народження громадянина, якому адресована повістка;
    • найменування районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіонального органу СБУ, що видав повістку;
    • мета виклику до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ;
    • місце, день і час явки за викликом;
    • найменування посади, власне ім’я та прізвище, підпис посадової особи, яка видала повістку, та дата її підписання - для повісток, оформлених на бланку. Такі повістки скріплюються гербовою печаткою;
    • прізвище та власне ім’я керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу, дата накладення кваліфікованого електронного підпису - для повісток, сформованих за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
    • реєстраційний номер повістки;
    • роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки.

    Тому в даному випадку Ви не являєтесь належним чином оповіщеним про дату прибуття до ТЦК 28 квітня. Тим більше, що у Вас є відмітка про те, що Ви вже явилися до ТЦК 17 квітня та уточнили дані. А для того щоб Вас викликали на ВЛК Вам повинні були вручити направлення або нову повістку з новим реєстраційним номером та метою: проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, а не уточнення даних.

    Загалом ніхто не застрахований від неправомірних дій ТЦК, які можуть спробувати будь-кого притягнути до адміністративної відповідальності за неявку, проте якщо Вас спробують оштрафувати, то Ви зможете довести, що згідно реєстраційного номера повістки - Вас викликали саме на 17 квітня. Нової повістки на проходження медогляду Вам не видавали, тому штраф цілком можливо оскаржити у судовому порядку.

    АЛЕ, якщо Вам видали направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду за формою згідно з додатком 11, яке реєструється у письмовій формі у журналі реєстрації направлень на військово-лікарську комісію за формою згідно з додатком 12 та Ви поставили особистий підпис, то явка обов'язкова.

    Можно ли в моем случае получить направление на ВЛК через резерв + или лучше вообще ВЛК, не проходить?

    Так, Ви можете взяти направлення на ВЛК через Резерв+.

    Ви в будь-якому випадку, як обмежено придатний, повинні пройти ВЛК до 5 червня, якщо цього не зробите, то Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за статею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис грн). Проте, якщо Ви добровільно визнаєте порушення (для цього потрібно подати заяву до ТЦК) штраф складатиме 50% від повної суми, а саме 8500 грн.

    Згідно Пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист», установлено , що громадяни України віком від 25 до 60 років, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом (крім осіб, визнаних в установленому порядку особами з інвалідністю), з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані до 5 червня 2025 року пройти повторний медичний огляд з метою визначення придатності до військової служби. Такі громадяни зобов’язані самостійно звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані та резервісти Служби безпеки України - до Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів України - до відповідного підрозділу розвідувальних органів України) або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з метою отримання направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду".

    Щоб не підлягати мобілізації Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Якщо ВЛК Вас визнає придатним та Ви не маєте права на відстрочку, то після медогляду з високою ймовірністю Вам вручать мобілізаційне розпорядження або повістку на відправку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Олександр Клиент 9 часов назад

      Подписи нигде не ставил

      • Дерій Владислав Олегович

        Згідно п. 27 постанови КМУ 560 Під час мобілізації громадяни викликаються до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки або їх відділів: з метою:

        • взяття на військовий облік;
        • проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби;
        • уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки);
        • призову на військову службу під час мобілізації та відправлення до місць проходження військової служби;

        Згідно п. 74 постанови КМУ 560 Військовозобов’язаним та резервістам, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, за рішенням керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки видається направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

        Отже, якщо Вам не вручили повістку на проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби та/або направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, то виклик по виправленій повістці на уточнення даних є неправомірним.

        На жаль, в реаліях сьогодення Вас все рівно можуть спробувати притягнути до адміністративної відповідальності, але такий штраф можна оскаржити в судовому порядку.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, АЛЕКСАНДР! Прежде всего хочу сказать, что бронирование лиц по признаку возраста - такое себе. Или если по-человечески говоря - свинство со стороны руководства, т.к. забирают в армию всех одинаков, что в 25, что в 59. Но формально в законе нет алгоритма как руководители должны бронировать. Потому тут уже всё на совести руководства предприятий, которые бронируют. По факту в ряде случаев это сделали коррупционной кормушкой для руководителей предприятий - решающих, кто попадёт в 50 % забронированных.

    В 54, и в 55, и даже в 59 люди одинаково призывные. Рассказы о том, что кого-то не забирают сейчас - на уровне рассказов, никем и ничем не подкрепленные.

    По поводу формирования направления на ВЛК в Резерв+. А Вы думаете в Резерв+ направление на ВЛК какое-то другое, нежели Вам выдали? Оно точно также формируется в ТЦК и его подписывает начальник РТЦК и СП.

    За неявку по повестке на ВЛК и за непрохождение ВЛК - стандартная. Ст. 210 КУоАП, штраф от 17 до 34 тысяч гривен за нарушение правил воинского учёта. Последующая запись в Резерв+ о Нарушении правил и оглашение в псевдо "Розыск" полицией для доставки в ТЦК в целях оформление материалов дела об админ.правонарушении.

    Но не буду Вас уж сильно пугать. Возможно просто формально хотят провести повторный осмотр, чтоб выполнить Закон. Т.к. Вы обязаны до 30.06.2025 г. пройти ВЛК в любом случае. Даже если бы были забронированы или имели отсрочку.

    Такие правила установили в феврале этого года, приняв изменения в закон по поводу ограниченно годных к воинской службе.

    ИСХОДЯ ИЗ ЭТОГО, Вам решать - являться или нет. Но в случае неявки работать Вам точно никто не даст. Т.к. будут пытаться Вас в первую очередь именно через работодателя задерживать и везти в ТЦК. А потом уже по анкетным данным места жительства, розыску и т.д.

    Далее процитирую языком оригинала Правила прохождения ВЛК по инициативе ТЦК или по собственному желанию.

    Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженим все тою ж урядовою постановою від 16 травня 2024 року №560 визначено окремим розділом і "Медичний огляд військовозобов’язаних та резервістів" (пункти 68 - 80 Порядку).

    Пункт 68. У мирний час під час визначення призначення резервіста або військовозобов’язаного на особливий період та включення його до складу військових команд для комплектування військових частин (установ) вони проходять медичний огляд, за результатами якого таким особам оформляється довідка з висновком щодо придатності до військової служби. Строк дії такої довідки становить п’ять років. Придатним до військової служби резервістам та військовозобов’язаним вручається мобілізаційне розпорядження.

    69. Резервісти та військовозобов’язані, які в мирний час були призначені на комплектування військових частин (установ) з врученням мобілізаційних розпоряджень під час мобілізаційного розгортання Збройних Сил та інших військових формувань, призиваються на військову службу під час мобілізації, на особливий період за результатами раніше пройдених медичних оглядів та їх опитування про наявність або відсутність скарг на стан здоров’я. Резервісти або військовозобов’язані, у яких відсутні скарги на стан здоров’я, на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду не направляються.

    Особи, які не проходили медичний огляд або в яких закінчився строк дії рішення (постанови) про придатність до військової служби, направляються на військово-лікарську комісію.

    Громадяни України, які перебувають на військовому обліку та з набранням чинності Указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, прибули до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для уточнення своїх облікових даних (адреси місця проживання, номерів засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності) та інших персональних даних), можуть бути направлені на медичний огляд шляхом вручення їм повісток за наявності підстав для проходження медичного огляду відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів (зокрема у разі відсутності дійсного рішення військово-лікарської комісії про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період та/або під час дії правового режиму воєнного стану та/або наявності інших підстав, передбачених законодавством), а також направлені на такий огляд у разі, коли такі громадяни самостійно виявили бажання пройти медичний огляд.

    {Абзац третій пункту 69 в редакції Постанови КМ № 91 від 28.01.2025}

    У разі проходження резервістами та військовозобов’язаними медичного огляду під час мобілізації та/або воєнного стану строк дії довідки з висновком щодо придатності до військової служби становить один рік.

    Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    {Пункт 69 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 675 від 07.06.2024}

    70. Порядок проведення медичного огляду резервістів та військовозобов’язаних, персональний склад військово-лікарських комісій, порядок їх роботи визначаються у порядку, встановленому Міноборони.

    71. Медичний огляд резервістів та військовозобов’язаних може проводитися у закладах охорони здоров’я, що мають відповідний договір із НСЗУ за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення на відповідний рік.

    72. Рішення щодо придатності резервіста та військовозобов’язаного для проходження військової служби за станом здоров’я визначається військово-лікарською комісією при районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі незгоди громадянина з рішенням військово-лікарської комісії при районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки на підставі його заяви громадянин направляється для проходження військово-лікарської комісії при обласному (Київському та Севастопольському міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    73. Рішення військово-лікарської комісії при обласному (Київському та Севастопольському міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки про придатність резервіста або військовозобов’язаного за станом здоров’я до військової служби під час мобілізації може бути скасовано штатною військово-лікарською комісією вищого рівня або оскаржено у судовому порядку.

    74. Військовозобов’язаним та резервістам, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, за рішенням керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки видається направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Направлення, сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, надсилається в електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з урахуванням вимог пункту 74-3 цього Порядку.

    Особам віком до 45 років у направленні для проходження медичного огляду зазначається про необхідність визначення їх придатності до проходження військової служби у десантно-штурмових військах, силах спеціальних операцій, морській піхоті.

    Військовозобов’язаним та резервістам, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період та виявили бажання проходити військову службу під час мобілізації у вибраній ними військовій частині, командиром військової частини або начальником центру рекрутингу Збройних Cил видається направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду за формою згідно з додатком 11, яке реєструється у письмовій формі у журналі реєстрації направлень на військово-лікарську комісію за формою згідно з додатком 12 та видається військовозобов’язаному та резервісту під особистий підпис.

    Направлення на медичний огляд військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на військовому обліку в СБУ, а також військовозобов’язаних, які виявили бажання проходити військову службу під час мобілізації в обраному ними підрозділі, органі, закладі, установі СБУ, здійснюється у порядку, визначеному Головою СБУ.

    {Пункт 74 в редакції Постанови КМ № 91 від 28.01.2025}

    74-1. Для формування направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду в електронній формі за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу накладає на таке направлення кваліфікований електронний підпис у день його формування.

    Направлення, сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, може бути роздруковане. У такому разі його паперова форма повинна містити придатний для зчитування QR-код з відповідною інформацією.

    Роздруковане направлення реєструється в журналі реєстрації направлень на військово-лікарську комісію за формою згідно з додатком 12 та видається резервісту, військовозобов’язаному під особистий підпис.

    Під час вручення роздрукованого направлення військовозобов’язаним та резервістам під особистий підпис доводяться вимоги законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду.

    {Порядок доповнено пунктом 74-1 згідно з Постановою КМ № 91 від 28.01.2025}

    74-2. Військовозобов’язаним та резервістам, які добровільно виявили бажання проходити військову службу в обраній ними військовій частині та призиваються на військову службу під час мобілізації, на особливий період командирами військових частин відповідно до абзацу третього пункту 81 цього Порядку, направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду видаються командирами військових частин або начальниками центру рекрутингу Збройних Сил за формою згідно з додатком 11.

    Командир військової частини або начальник центру рекрутингу Збройних Сил повідомляє керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки засобами системи електронного документообігу про сформоване у паперовій формі направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду. Керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки протягом доби після отримання засобами системи електронного документообігу повідомлення від командира військової частини або начальника центру рекрутингу Збройних Сил на підставі отриманих даних вносить відповідні відомості до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    {Порядок доповнено пунктом 74-2 згідно з Постановою КМ № 91 від 28.01.2025}

    Пункт 74-3. У разі коли військовозобов’язані та резервісти самостійно виявили бажання пройти медичний огляд, вони можуть подати запит засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    За наявності підстав для проходження медичного огляду направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду в електронній формі формується з використанням відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, протягом одного календарного дня з дня подання військовозобов’язаним або резервістом такого запиту з урахуванням вимог абзацу першого пункту 74-1 цього Порядку.

    Сформоване за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів направлення надсилається до електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Сформоване на запит військовозобов’язаного або резервіста направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду вважається отриманим таким військовозобов’язаним або резервістом у день надсилання цього направлення в електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    У сформованому направленні на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду зазначаються інформація згідно з вимогами законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду.

    У разі коли військовозобов’язаному або резервісту було надіслано або вручено повістку з метою проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби і таким військовозобов’язаним або резервістом в межах строку прибуття за такою повісткою було подано запит про формування в електронній формі направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, вважається, що з часу отримання в електронній формі направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду військовозобов’язаний або резервіст підтверджує отримання повістки про виклик з метою проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби. У такому випадку військовозобов’язані та резервісти можуть не з’являтися у строк та місце, зазначені в повістці для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    {Порядок доповнено пунктом 74-3 згідно з Постановою КМ № 91 від 28.01.2025}

    75. Придатність резервістів та військовозобов’язаних до військової служби за станом здоров’я кожним лікарем визначається індивідуально. Висновки про придатність або непридатність резервістів та військовозобов’язаних до військової служби, подані ними скарги та об’єктивні дані, виявлені у процесі медичного огляду, а також установлений діагноз вносяться кожним лікарем до картки обстеження та медичного огляду та до інших документів, що засвідчується особистим підписом лікаря та скріплюється його особистою печаткою, із зазначенням дати проведення медичного огляду відповідно до вимог, визначених Міноборони.

    До інформації про діагноз та результати медичних втручань (застосування методів діагностики, профілактики або лікування, пов’язаних із впливом на організм людини), які вносяться до картки обстеження та медичного огляду, додається відповідний код до кожного діагнозу та результату медичних втручань за класифікацією, визначеною класифікатором хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я та класифікатором медичних інтервенцій, затвердженими відповідними наказами Мінекономіки.

    76. Голова військово-лікарської комісії:

    • організовує роботу військово-лікарської комісії;
    • перевіряє заповнення книги протоколів військово-лікарської комісії;
    • відповідно до результатів військово-лікарської комісії перевіряє і підписує картки обстеження та медичного огляду військовозобов’язаних;
    • доповідає керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки про результати проведення військово-лікарської комісії, засвідчує свій підпис у картках обстеження та медичного огляду військовозобов’язаних та подає на перевірку книгу протоколів військово-лікарської комісії;
    • перевіряє відповідність записів і висновків лікарів про придатність громадян до військової служби під час мобілізації, в особливий період та обґрунтованість установлених діагнозів.

    Документально оформлені результати проходження резервістом або військовозобов’язаним медичного огляду військово-лікарської комісії доставляються до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки не пізніше ніж протягом наступного дня після винесення рішення (постанови) про придатність резервіста або військовозобов’язаного до військової служби.

    77. Рішення (постанову) військово-лікарської комісії щодо придатності резервіста або військовозобов’язаного до проходження військової служби під час мобілізації вноситься до бази даних Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів не пізніше ніж протягом наступного дня з дня надходження відповідного рішення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    78. Контроль за направленням та проходженням резервістами та військовозобов’язаними військово-лікарської комісії покладається на керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    79. Центральна військово-лікарська комісія Міноборони та її територіальні підрозділи організовують та здійснюють контроль за роботою військово-лікарських комісій територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, розглядають скарги громадян щодо рішень військово-лікарських комісій.

    80. Особливості медичного огляду резервістів та військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку в розвідувальних органах та СБУ, визначаються зазначеними органами.

    С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин

    • Олександр Клиент 9 часов назад

      Направление на ВЛК я не получал,на старой повестке написали сверху от руки прийти 28 апреля

      • Турчин Ярослав Олексійович

        Я понимаю. Просто и Вы поймите. В вашем случае можно играть в законно / незаконно до 30 июня этого года. Не пройдёте ВЛК до этого срока - всё-равно будет штраф, розыск и визит на работу.

        Только тогда уже ТЦК может всё повести в жёстком режиме, рассматривая Ваше непризнание их исправления как - "что, самый умный ?!".

        А там и до бусификаций и применения силы недалеко.

        Если вообще не пойдёте, тогда да. Но это Вам, как и другим не принимающим мобилизацию, придётся прятаться по неизвестным ТЦК и работодателю адресам и т.д.

        Многие люди так поступают. Судить их не имею права, ни морального, ни юридического. Т.к. по закону человека должны не избивать и силой закидывать в воинскую часть, а обеспечить право на отказ и наказание, предусмотренное Уголовным кодексом Украины за отказ от мобилизации.

        Увы практика последних 6 месяцев такого права многим не даёт, т.к. процесс мобилизации превратился в какую-то "камеру пыток" и насилия над гражданами со стороны тех, кому это запрещено Конституцией и законом.

        Решать конечно Вам. Но настаивание на неправильном вызове на ВЛК мало что даст. Мобилизация до июня не завершится точно.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Олександре!

    Будут ли какие последствия ,если я не являюсь за направлением на ВЛК в ТЦК?

    Наслідків за неявку до ТЦК не буде точно, оскільки Вам не видали нову повістку, оформлену належним чином, а всі вимоги явки за старою повісткою були Вами виконані.

    Повістка вручається військовозобов'язаному особисто уповноваженим на те представником ТЦК. Відповідно до п. 29 Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період» у новій повістці представники ТЦК повинні були зазначити:

    "прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) і дата народження громадянина, якому адресована повістка;

    найменування районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіонального органу СБУ, що видав повістку;

    мета виклику до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ;

    місце, день і час явки за викликом;

    підпис (кваліфікований електронний підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку, дата підпису;

    реєстраційний номер повістки;

    роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки.".

    Також, згідно пункту 34 Постанови:

    "Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання...".

    Проте без огляду на вище зазначене та у зв'язку з тим, що Ви є обмежено придатним за висновком раніше пройденої ВЛК, Вам у будь якому випадку ВЛК треба пройти не пізніше 5 червня 2025 року.

    Відповідно до п.2 розділу Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 3621-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист»:

    « Установити, що громадяни України віком від 25 до 60 років, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом (крім осіб, визнаних в установленому порядку особами з інвалідністю), з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані до 5 червня 2025 року пройти повторний медичний огляд з метою визначення придатності до військової служби. Такі громадяни зобов’язані самостійно звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані та резервісти Служби безпеки України - до Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів України - до відповідного підрозділу розвідувальних органів України) або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з метою отримання направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.».

    Можно ли в моем случае получить направление на ВЛК через резерв + или лучше вообще ВЛК не проходить?

    Отримати направлення через Резерв+ можна.

    Чіткі роз'яснення Міноборони України з приводу порядку отримання електронного направлення Ви можете знайти тут:

    https://mod.gov.ua/news/elektronni-postanovi-ta-na...

    Ще раз нагадаю, пройти ВЛК до 5.06.25 року Ви зобов'язані згідно закону. У разі, якщо Ви того не зробите, Вас можуть визнати таким, що порушив правила військового обліку, та притягнути до адміністративної відповідальності. В цьому випадку Вам може загрожувати штраф у розмірі від 17 до 25 тисяч гривен.

    Також Ви повинні знати, що статус "обмежено придатний" (тепер він скасований і змінений на "придатний до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв'язку, оперативно забезпечення, охорони"), якщо навіть і буде підтверджений після проходження повторного ВЛК, не дає Вам права на відстрочку від мобілізації.

    Тому, якщо Ви не маєте наміру служити в ЗСУ, наполегливо рекомендую Вам уважно ознайомитись із ст. 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, яка визначає повний перелік підстав для відстрочки від мобілізації на період воєнного стану. Ось посилання:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n420

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Добрый день.Работаю на предприятии.Отсрочки не имею.Бронь также не получил на работе,предприятие бронирует кому до 50 лет,мне 54 .Пришла повестка на работу прийти в ТЦК 17 апреля для уточнения данных.Я был в ТЦК по повестке 17 апреля,на повестке поставили печать,что я у них был .Медкомиссия у меня просроченная,ограниченно пригодный.Мне в ТЦК сказали прийти 28 апреля за направлением на медкомиссию.Новую повестку не выписывали ,а написали на старой повестке ручкой ЯВИТЬСЯ 28 апреля и отметили эту явку напротив моей фамилии в списке ,кому прислали повестку на наше предприятие на 17 апреля.Будут ли какие последствия ,если я не являюсь за направлением на ВЛК в ТЦК?Можно ли в моем случае получить направление на ВЛК через резерв + или лучше вообще ВЛК не проходить?

    На жаль, але адміністративна відповідальність може бути. Зачіпитися при оскарженні штрафу за те, що ТЦК не видали нову повістку навряд чи вдасться, судячи з судової практики.

    На жаль, але теоретично Ви можете бути притягнутий до адміністративної відповідальності.

    Крім того, одне з найперших, що може відбуватися - оголошення особи у адміністративний розшук.

    Як показує практика, від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.

    До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.

    А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.

    Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.

    Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян

    Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

    Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

    З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.

    Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:

    https://erb.minjust.gov.ua/

    https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    Якщо Ви не збираєтеся отримувати повісткиу особисто - рекомендую спробувати оскаржити штраф. Справа в тому, що я скептично ставлюся до всіх норм, які прийняла наша влада. Як можна вважати повноцінним оповіщенням громадянина, якщо він, теоретично, просто може перебувати в лікарні після інсульту, інфаркту, бути в іншому місті у відрядженні і так далі. Загалом питань дуже багато, погодьтеся. На жаль, наразі ще немає судової практики по таким кейсам, але переконаний, що скоро вона буде.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації

    1. Громадяни зобов’язані:

    з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    ...

    Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ надсилається адресату протягом 48 годин після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного з населеного пункту, що є адміністративним центром області, визначається протягом семи діб, а з інших населених пунктів - протягом десяти діб від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення.

    З повагою! Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України