Начните консультацию с юристом онлайн
2016 году, был признан не годным к воинской службе по гр. 2 ст. 47а расписания болезней, объявленного приказом Украины номер 402 от 2008 года и исключен с воинского учёта. Имеется запись в военном билете. Заключение ВЛК на руки не выдали. НО ИМЕЮ все медицинские выписки с 2013 по 2017год по одной и списывали (за 2015), по 2 раза в год лежал в стационаре с диагнозом: Бронхиальная астма 3ст. персистирующее течение, неконтролируемая, стадия обострения. Эмфизема. Пневмофиброз. ЛН-2.
В 2016 году имел 3-тью группу инвалидности, 2017 году получил бессрочный статус
21.05.2024 года установил на телефон приложение Резерв + обнаружил что стою на учёте и военнообязанный. такие данные как: звание, ВОС и что я электрик низковольтных сетей, совпадают как в Резерв+ так и военном билете. о прохождении ВЛК, в Резерве+ нет, стоит прочерк.
Военник у меня ещё советский, я 1971 года. Не служил. есть запись за 11 октября 1991 года где сказано, медкомиссией признан не пригодным в мирное время. Годен к нестроевой службе в военное время. ПрМО СССР номер 260 от 1987г.
27.04.25 позвонили из ТЦК и сообщили что необходимо явится 28.04 в ТЦК для прохождения ВЛК. ответил что исключен с воинского учёта и проходить ВЛК не обязан и положил трубку.
Пришлось, через Резерв + сделать отсрочку, по инвалидности.
1 мая 25 года приходил в ТЦК, с просьбой изменить данные в приложении Резерв+ и вписать, что я исключен с воинского учёта.
От ТЦК, был дан следующий ответ: Что во время наступления РФ на город, были уничтожены мои документы и в архиве их нет. Для восстановления, нужно пройти ВЛК. Но инвалидам нужно записаться отдельно. Сот-к ТЦК вклеил в военник бумажку с кодом.
8 мая в Резерв+ появилась новая отсрочка до 07.08. Статус военнообязанный так и остался
Как законно обязать ТЦК вписать в Оберег ( Резерв+) данные о том что я исключен с учёта?
электронный кабинет ВЛК может быть полезен? В данной ситуации
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (4)
Юрист, г. Полтава, 5 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Якщо Ви були виключені з військового обліку і про це є відмітка у військовому квитку, то ТЦК зробили помилку і тепер по Реєстру Оберіг перебуваєте на обліку.
Щоб виправити дану ситуацію Вам потрібно рекомендованим листом з описом вкладеного або через адвоката направити до ТЦК запит з вимогою про внесення інформації про виключення до Реєстру Оберіг. До заяви потрібно прикріпити копію військово-облікового документа та копію довідки ВЛК (за наявності).
Якщо протягом 5 днів ТЦК не внесе зміни до Реєстру, то Ви можете у судовому порядку оскаржити бездіяльність ТЦК та зобов'язати їх внести інформацію про Ваше виключення до Реєстру Оберіг.
У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:
Зміни вносяться протягом П'ЯТИ робочих днів з дня реєстрації заяви.
Поновити Вас на військовому обліку не мали права, адже згідно п.2 ч.1 ст.37 "Про військовий обов'язок і військову службу" взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ, а Ви є ВИКЛЮЧЕНИМ з військового обліку згідно ЗАКОНУ, підтвердженням цього є відповідна відмітка у військово-обліковому документі, а згідно законодавства діючого на сьогоднішній день поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Крім того, особи з інвалідністю на ВЛК не направляються.
Якщо Ви пройдете ВЛК і Вас повторно не визнають непридатним, то ТЦК може легалізувати Ваше поновлення на військовому обліку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
От ТЦК, был дан следующий ответ: Что во время наступления РФ на город, были уничтожены мои документы и в архиве их нет. Для восстановления, нужно пройти ВЛК
Юрист, г. Полтава, 5 лет опыта
Общаться в чатеПідтвердженням того, що Ви є невійськовозобов'язаним є запис у військовому квитку.
ВЛК потрібно не для відновлення даних, а для того щоб Вас поновили на військовому обліку, адже якщо Вас визнають придатним до військової служби у частинах забезпечення, то про виключення ніякої мови не буде. Водночас Ви як особа з інвалідністю маєте право на відстрочку на термін встановлення інвалідності, тобто довічно.
Якщо Ви приймете рішення пройти ВЛК, то щоб підтвержити свою непридатність Ваша хвороба повинна відноситись до пункту «а» статті Розкладу хвороб наказу моу 402, до якої належить персистуюча бронхіальна астма контроль над якою неможливо досягти на 4-5 кроці терапії (високі дози ІГКС в комбінації з бета-агоністами тривалої дії, холінолітиками тривалої дії).
Обов’язковим інструментальним підтвердженням відсутності контролю є збереження низьких показників ОФВ1 ≤ 60 % та збереження гіперреактивності бронхів (приріст ОФВ1 ≥ 12 % або 200 мл) при спірометрії.
Необхідно диференційовано підходити до хворих, які, крім БА, мають інші захворювання, що супроводжуються зниженням показника ОФВ1 (ХОЗЛ, ХСН, синдром альвеолярної гіповентиляції легень тощо).
Важливо проводити диференційну діагностику БА та ХОЗЛ, спираючись на наявну клінічну картину (вік, фактори ризику, сімейний анамнез, супутні захворювання) та показники спірометрії. Можлива наявність у хворого одночасно БА та ХОЗЛ. Достовірним критерієм наявності БА у хворого на ХОЗЛ є високі показники зворотності та варіабельності бронхіальної обструкції (приріст ОФВ1 ≥400 мл) при постбронходилятаційному співвідношенні ОФВ1/ФЖЄЛ < 0,7.
Адвокат, г. Николаев, 34 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Михайло!
Почати потрібно з того, що по-перше, не Вашою проблемою є знащення документів в архіві, якщо це дійсно так. По-друге, на підтвердження свого статусу Ви маєте відмітку у військовому квитку. По-третє, ТЦК, як орган ведення реєстру зобов'язаний внести в останній інформацію про Ваше виключення з обліку. По-четверте, ВЛК проходять військовозобов'язані, яким Ви не є з причини виключення з військового обліку на підставі визнання Вас непридатним до проходження служби за станом здоров'я, що є незворотньою процедурою.
Ви не можете перебувати в запасі, оскільки були визнані непридатним. Вас не можуть поновити на обліку, оскільки Ви були виключені з останнього.
Відповідно до ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу":
"9. Щодо військового обов’язку громадяни України поділяються на такі категорії:
допризовники - особи, які підлягають взяттю на військовий облік;
призовники - особи, які взяті на військовий облік;
військовослужбовці - особи, які проходять військову службу;
військовозобов’язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави;
Стаття 27. Зарахування в запас. Категорії запасу
1. У запас Збройних Сил України та інших військових формувань зараховуються громадяни України, які придатні за станом здоров’я до проходження військової служби в мирний або воєнний час і не досягли граничного віку перебування в запасі. Вони перебувають на військовому обліку в відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки та відповідних органах інших військових формувань.
резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.
Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього.
6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів розвідувальних органів України - у відповідному підрозділі розвідувальних органів України) підлягають громадяни України, які:
1) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими;
2) припинили громадянство України;
3) визнані непридатними до військової служби;
4) досягли граничного віку перебування в запасі.
У громадянина, якого виключено з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 цієї частини, військово-обліковий документ не вилучається. До військово-облікового документа громадянина вносяться дані про виключення із військового обліку".
У судовому порядку. Вам необхідно отримати письмову відповідь від ТЦК про відмову внести дані до реєстру й після того подати позовну заяву до окружного адміністративного суду щодо оскарження дій (бездіяльності) ТЦК та зобов'язання останнього вчинити певні дії.
Можете сробувати вирішити питання шляхом надсилання скарг до обласного ТЦК та МОУ, але, на практиці такі скарги не дають бажаного результату.
Статтею 9 Закону України № 1951-VIII визначено, що призовник, військовозобов`язаний та резервіст має право: отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, в тому числі через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста; звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.
Згідно частини першої статті 14 Закону № 1951-VIII, ведення Реєстру включає:
1) внесення запису про призовників, військовозобов`язаних та резервістів до бази даних Реєстру для взяття на облік або при відновленні на військовому обліку з перевіркою відповідності персональних та службових даних призовників, військовозобов`язаних та резервістів існуючим обліковим даним;
2) внесення змін до персональних та службових даних призовників, військовозобов`язаних, резервістів на підставі відомостей органів виконавчої влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, закладів освіти незалежно від підпорядкування і форми власності, а також відомостей, що подаються органу ведення Реєстру призовниками, військовозобов`язаними, резервістами;
3) знищення повторного запису Реєстру в разі його виявлення.
Відповідно до частини третьої статті 14 Закону України № 1951-VIII актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною.
Органи ведення Реєстру, зокрема, районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, зобов`язані вносити до Реєстру інформацію щодо призовників, військовозобов`язаних та резервістів, оскільки ведення реєстру включає внесення змін до персональних та службових даних призовників, військовозобов`язаних та резервістів на підставі відомостей, що подаються органу ведення Реєстру призовниками, військовозобов`язаними та резервістами.
Як також, пунктом 4 Постанови КМУ №559 від 16 травня 2024 року «Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа» (далі – Порядок №559) передбачено, що:
«У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:
у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.
Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви»
При тому, нормами законодавства не встановлено, що внесення , виправлення, коригування або доповнення даних Реєстру після надання відомостей військовозобов`язаними є правом органу ведення Реєстру, а навпаки, визначено, як обов`язок особи, відповідальної за ведення Реєстру.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Вказана норма Конституції України означає, що діяльність суб`єктів владних повноважень здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, яке побудовано на основі принципу заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом.
Вчинення державним органом чи його посадовою особою дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.
Не думаю, що ЕК ВЛК принесе Вам якусь, оскільки в останньому навряд чи є дані про пройдену Вами ВЛК, оскільки цих даних немає в реєстрі.
З повагою, адвокат Айвазян.