Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
925 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Хочу створити сайт з таким функціоналом:
Відвідувачі роблять свої прогнози на спортивні події. Без реальних або віртуальних коштів, без ставок.
Відвідувачі приймають участь у турнірі прогнозистів, де мають змогу (n-на к-ть призових місць) отримати виграш.
Які є юридичні моменти у цьому? Та чи не підпадає це під закон про азартні ігри?і чи можливо на сайті розміщувати рекламу по типу букмекерських контор
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (3)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Олександре!
В Україні питання азартних ігор врегульоване нормами Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».
Згідно частини першої статті 1 даного Закону азартна гра - будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця.
Отже, якщо відвідувач приймає участь в інтелектуальному змаганні та отримає за це приз, без будь яких ставок та відповідної оплати, то даний конкурс не є азартною грою.
Проте, Вам дуже добре потрібно пропрацювати договір-оферту, аби не виникло питань, що Ви намагаєтесь приховати під цим сайтом азартну гру.
По-суті, Вам необхідно підвести все до того, що призовий фонд формується за рахунок рекламного бюджету з метою просування сайту, залучення аудиторії тощо. Тобто, потрібно мати обгрунтування того, навіщо цей сайт взагалі створений, якщо Ви не отримаєте коштів від відвідувачів, а тільки витрачаєте останні на призи.
Окрім того, потрібно розуміти, як саме Ви будете визначати переможця, оскільки "випадковість" є однією із ознак азартної гри, а отже, Вам необхідно розробити алгоритм оцінки прогнозів, за яким буде визначатись переможець конкурсу.
Як також, Вам буде необхідно оформити ФОП, аби Ваша діяльність була врегульована на законодавчому рівні стосовно сплати податків до бюджету та ведення відповідної звітності.
Щодо реклами, то перше питання, яке в мене виникає - чому на платформі, де відвідувачі роблять свої прогнози на спортивні події присутня саме реклама букмекерських контор?
у лінійних аудіовізуальних та аудіальних медіа з 23 години до 6 години;
у спеціалізованих виданнях, присвячених азартним іграм та/або спорту, призначених для осіб старше 21 року;
безпосередньо у приміщеннях гральних закладів;
на веб-сайтах організаторів азартних ігор та/або в мобільних додатках організаторів азартних ігор, через які провадиться діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, а також на веб-сторінках організаторів азартних ігор на платформах спільного доступу;
у зареєстрованих відповідно до Закону України "Про медіа" онлайн-медіа, призначених для осіб старше 21 року;
у зареєстрованих відповідно до Закону України "Про медіа" нелінійних аудіовізуальних медіа, за умови застосування технічної можливості щодо спрямування реклами на осіб старше 21 року;
на платформах спільного доступу до інформації, платформах спільного доступу до відео, пошукових системах (пошукових сервісах), за умови застосування технічної можливості таких платформ та систем (сервісів) щодо спрямування реклами на осіб старше 21 року.
Забороняється:
Вимоги, передбачені цією статтею для реклами азартних ігор, поширюються також на будь-які інформаційні повідомлення про здійснення благодійної діяльності організаторами азартних ігор, їх афілійованими особами чи будь-якими іншими особами з використанням бренда організатора азартних ігор, зазначення організаторів азартних ігор чи їхніх брендів як спонсорів, партнерів певної діяльності чи заходу в рекламних матеріалах інших замовників.
Розміщення організатором азартних ігор мобільного додатка, призначеного для участі в азартних іграх, у магазинах мобільних додатків не вважається рекламою.
4. У спонсорстві забороняється використання торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор. Не можуть бути спонсорами суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
Положення абзацу першого цієї частини не поширюються на спонсорство у сфері фізичної культури і спорту (крім дитячого та дитячо-юнацького спорту), а саме на спонсорство спортивних команд, спортсменів, спортивних заходів та спортивних змагань, трансляцій спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті прямої трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, за умови що таке спонсорство здійснюється:
Спонсорство трансляцій спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, з використанням торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, дозволяється виключно у медіа, які є правовласниками та/або ліцензіатами прав на трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті трансляції спортивних заходів та спортивних змагань.
Продакт-плейсмент азартних ігор забороняється.
5. Реклама азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, повинна супроводжуватися текстовим або звуковим попередженням такого змісту: "Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри". Кожному попередженню, що подається у текстовій формі, відводиться не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження - білим. Попередження, що подається у звуковій формі, має прозвучати не менше одного разу за ролик, але не менше ніж один раз на 1 хвилину, та озвучується на тому самому рівні гучності та швидкості, що й інший звуковий ряд ролика.
6. Замовником виготовлення, розміщення, розповсюдження реклами азартних ігор може бути виключно суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
7. Будь-яка діяльність з рекламування азартних ігор, суб’єктів господарювання, які організовують азартні ігри, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими здійснюється діяльність з організації та проведення азартних ігор, без наявності у таких суб’єктів господарювання ліцензії на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор забороняється.
10. Суб’єкт господарювання не має права виступати рекламодавцем бренду організатора азартних ігор, що належить іншому суб’єкту господарювання, крім випадків використання бренда групи організаторів азартних ігор учасниками такої групи. Термін "бренд організатора азартних ігор" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Вітаю! Якщо ви плануєте створити сайт для спортивних прогнозів без ставок, важливо врахувати юридичні аспекти, щоб уникнути порушення законодавства України.
Згідно із Законом України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», азартною грою вважається будь-яка гра, яка включає
Якщо ваш сайт не передбачає внесення ставок (реальних чи віртуальних) і результат залежить виключно від знань учасників, а не від випадковості, то така діяльність не вважається азартною грою. Однак, якщо ви плануєте надавати призи переможцям, це може бути розцінено як заохочення, що потребує додаткового юридичного аналізу.
Більш детально за посиланням:
minjust.gov.ua
Реклама букмекерських конторРеклама азартних ігор та букмекерських контор в Україні суворо регулюється. Згідно зі статтею 22-1 Закону України «Про рекламу», забороняється:
Крім того, реклама повинна містити попередження: «Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил відповідальної гри». Цей текст має займати не менше 15% площі реклами.
Більш детально за посиланням
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Якщо немає ставок це не є азартною грою. Оформити взаємодію з відвідувачами допоможуть угода користувача та політика конфіденційності, що розміщуються на сайті. Дані документи визначають: застереження, що Ваша діяльність не є азартною грою або букмекерським парі, правила відвідування сайту, особливості виведення коштів переможцю турніру, порядок обробки даних учасників та їх верифікації; відповідальність і наслідки порушення правил, інші важливі питання взаємодії відвідувачів з організатором (адміністратором) сервісу.
Реклама азартних ігор має обмеження, зокрема Ви не маєте право рекламувати неліцензійні компанії. Щоб не попасти під фінмоніторинг Ви повинні зареєструвати ФОП для отримання прибутку від рекламної діяльності.
азартна гра - будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця.
букмекерська діяльність - господарська діяльність з організації та проведення парі (букмекерських парі та парі тоталізатора) в букмекерських пунктах та/або в мережі Інтернет;
букмекерське парі - парі, укладене між гравцем (гравцями) та організатором букмекерської діяльності;
3. Не вважається азартною грою будь-яка гра, в якій відсутня принаймні одна з таких ознак:
1) наявність ставки;
2) можливість отримання або неотримання виграшу (призу);
3) імовірність виграшу (призу) та його розмір повністю або частково залежить від випадковості.
5. До азартних ігор не належать:
1) організація та проведення творчих конкурсів, спортивних змагань тощо, незважаючи на те, передбачається чи не передбачається умовами проведення грошовий або майновий виграш;
2) гра в більярд, гра в кеглі (боулінг) та інші ігри, що проводяться без одержання гравцем призу (виграшу);
3) гра на автоматах типу "кран-машина" (двокоординатні автомати), в якій як виграш (приз) гравець отримує виключно матеріальні речі (іграшки, цукерки тощо);
4) випуск та проведення лотерей;
5) організація та проведення спортивного покеру.
1. Реклама азартних ігор, реклама торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри (далі - реклама азартних ігор), забороняється, крім реклами:
Забороняється:
Вимоги, передбачені цією статтею для реклами азартних ігор, поширюються також на будь-які інформаційні повідомлення про здійснення благодійної діяльності організаторами азартних ігор, їх афілійованими особами чи будь-якими іншими особами з використанням бренда організатора азартних ігор, зазначення організаторів азартних ігор чи їхніх брендів як спонсорів, партнерів певної діяльності чи заходу в рекламних матеріалах інших замовників.
Розміщення організатором азартних ігор мобільного додатка, призначеного для участі в азартних іграх, у магазинах мобільних додатків не вважається рекламою.
2. У рекламі азартних ігор забороняється:
3. Реклама азартних ігор не повинна формувати думку, що виграти в азартну гру легко, а також, що участь в азартних іграх може бути джерелом доходів чи альтернативою роботі.
5. Реклама азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, повинна супроводжуватися текстовим або звуковим попередженням такого змісту: "Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри". Кожному попередженню, що подається у текстовій формі, відводиться не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження - білим. Попередження, що подається у звуковій формі, має прозвучати не менше одного разу за ролик, але не менше ніж один раз на 1 хвилину, та озвучується на тому самому рівні гучності та швидкості, що й інший звуковий ряд ролика.
6. Замовником виготовлення, розміщення, розповсюдження реклами азартних ігор може бути виключно суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
7. Будь-яка діяльність з рекламування азартних ігор, суб’єктів господарювання, які організовують азартні ігри, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими здійснюється діяльність з організації та проведення азартних ігор, без наявності у таких суб’єктів господарювання ліцензії на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор забороняється.
8. Реклама азартних ігор має містити достовірну інформацію, не бути хибною, неправдивою або удаваною.
9. Реклама азартних ігор має містити відомості про ліцензію, номер, дату її видачі та найменування органу, який видав рекламодавцю ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
10. Суб’єкт господарювання не має права виступати рекламодавцем бренду організатора азартних ігор, що належить іншому суб’єкту господарювання, крім випадків використання бренда групи організаторів азартних ігор учасниками такої групи. Термін "бренд організатора азартних ігор" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
11. Забороняється спрямовувати рекламу на вразливі групи населення (діти, малозабезпечені особи, особи, хворі на психічні захворювання).
12. Органи спільного регулювання у сфері медіа шляхом прийняття відповідних кодексів (правил) визначають вимоги до розповсюдження в медіа реклами азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри.
З повагою, юрист Дерій В.О.!