Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня!
Ситуація така:
Чоловік оновив війсково облікові дані вчасно (08.07.2024р), пройшов ВЛК 04.02.2025, бо був обмежено придатний. Висновок ВЛК: "Придатний до служби у в/ч забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, НЦ, закладах (установах), медпідрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, ОЗ, охорони". На момент проходження ВЛК в чоловіка була 3 група інвалідності, яка закінчилася 01.04.2025 і якої йому не продовжили.
Від того часу чоловіка не затримували, повістки не вручали, по пошті не приходили, в застосунку Резерв+ показувало що все добре (була зелена стрічка), до вчорашнього дня. Вчора (07.08.2025) пізно ввечері, майже в ночі прийшло повідомлення в Резерв+ що він в розшуку ("ТЦК та СП звернувся до Національної поліції щоб доставити вас для складання протоколу").
Чому попри вчасно оновлені дані і пройдене ВЛК (і це і це відображаєтся в Резерв+ і системі Оберіг), а також відсутність повісток, раптово такий статус? Що може бути причиною?
До ТЦК звертатися страшно, бо або він вже з вітам не вийде, або вийде з повісткою.
Дякую дуже за відповідь.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (1)
Адвокат, г. Николаев, 34 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Марта!
Причиною може бути повістка, про яку Ваш чоловік не був належним чином повідомлений.
Ваш адвокат може звернутись до ТЦК із адвокатським запитом щодо з'ясування причини подання чоловіка у розшук. Далі вже потрібно буде рухатись залежно від відповіді ТЦК.
Варіант перший визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К (зараз проходить бета тестування у Резерв+ сплати такого штрафу для тих, хто не з'явився за повісткою). Обіцяють, що розшук буде зніматись при тому автоматично.
Проте, можливість сплати штрафу через Резерв+ буде залежати від того, які саме правила ВО чоловік порушив. Якщо порушення не пов'язане із неявкою за повісткою, то подати заяву про визнання останнього він не зможе саме через Резерв+ й прийдеться це робити шляхом надсилання заяви до ТЦК Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення.
Стаття 279-9 КУпАП. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву:
"У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.
Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.
У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".
Варіант другий не передбачає сплату штрафу. Очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Отже, можна звернутись до суду та оскаржити дії ТЦК.
Варант третій - це подання заяви до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення чоловіком правил ВО, на підставі того, що такі дані не можуть бути внесені до Єдиного державного реєстру без наявності протоколу або ж постанови.
Якщо ТЦК виконає прохання, то питань немає, якщо ж ні, - подати скаргу до обласного ТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий.
З повагою, адвокат Айвазян.