Задайте питання юристу

946 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 11 серпня 2025, питання №140638 500₴

Як прибрати порушення

Мій чоловік отримав в цьому році диплом бакалавра і планує вступити на магістратуру. Вже зареєструвався на тест для вступу і отримав «екзаменаційний листок»
Але!
В нього є «порушення правил військового обліку» не оновим дані у влк з «обмежено придатного» до 5 червня. В резерві світиться це порушення
Чи є рішення щоб поступити з такою поміткою чи можливо її прибрати ?

Відповіді юристів (4)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    НАЖАЛЬ, ВАШОГО ЧОЛОВІКА НЕ ЗАРАХУЮТЬ ДО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ, ЯКЩО БУДЕ НЕДІЙСНИЙ ВОД - НЕ ПРОПУСТИТЬ МОБІЛІЗАЦІЙНИЙ ВІДДІЛ УНІВЕРСИТЕТУ.

    У НЬОГО ПОВИНЕН БУТИ ДІЙСНИЙ ВОД.

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. N 559

    ПОРЯДОК

    оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів

    https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240559?a...

    7. Військово-обліковий документ в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації.

    Формування та відображення військово-облікового документа в електронній формі здійснюється автоматично за умови підключення електронного пристрою до Інтернету та наявності у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів відомостей, визначених у пункті 8 цього Порядку.

    У військово-обліковому документі в електронній формі відображається унікальний електронний ідентифікатор у вигляді двовимірного штрихкоду (далі - QR-код військово-облікового документа).

    Строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у підпунктах 1 - 5, 8, 11 - 13 пункту 8 цього Порядку, на момент зчитування не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військово-обліковий документ в електронній формі вважається недійсним.

    8. Військово-обліковий документ в електронній формі містить такі відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів (за наявності):

    1) прізвище;

    2) власне ім'я (усі власні імена);

    3) по батькові (за наявності);

    4) дата народження;

    5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

    6) окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів;

    7) відомості про результати медичних оглядів, що проводилися з метою визначення придатності до виконання військового обов'язку;

    7-1) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності (зокрема групу інвалідності, причину та строк, на який встановлено інвалідність);

    8) відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;

    9) військове звання (для військовозобов'язаних та резервістів);

    10) військово-облікова спеціальність для військовозобов'язаних та резервістів;

    11) відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);

    12) відомості про перебування на військовому обліку (найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у якому громадянин перебуває або знятий (виключений) з військового обліку, та підстава зняття (виключення) з військового обліку);

    13) відомості щодо звернення або надсилання до Національної поліції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення;

    14) адреса місця проживання;

    15) номери засобів зв'язку;

    16) адреси електронної пошти (за наявності);

    17) дата і час оновлення облікових даних призовником, військовозобов'язаним та резервістом;

    18) дата і час формування військово-облікового документа в електронній формі.

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    ---

    ВАШОМУ ЧОЛОВІКУ НЕОБХІДНО ПРОЙТИ ВЛК ТА СПЛАТИТИ ШТРАФ, ЯКЩО ВІН БУВ ПРИТЯГНУТИЙ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    Юридичною підставою для звернення до поліції для розшуку порушника є вчинення військовозобовʼязаним правопорушення, яке передбачено ст.210 або 210-1 КУпАП, тобто порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку або законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Правила військового обліку затвердженні постановою КМУ №1487, за порушення будь-якого з цих правил ТЦК та СП має право на звернення до поліції з метою розшуку порушника.

    Найпоширенішими причинами розшуку є:

    1. Неперебування на військовому обліку за адресою реєстрації місця проживання.
    2. Неперебування на військовому обліку на підприємстві або місці навчання.
    3. Ігнорування виклику за повісткою, яка вручена особисто, поштою, на підприємстві або місці навчання.
    4. Ігнорування направлення на проходження військово-лікарської комісії.
    5. Неуточнення військово-облікових даних.
    6. Ухилення від військового обліку.
    7. Ухилення від призову на військову службу.
    8. Ухилення від взяття на облік військовозобовʼязаних осіб.

    ТЦКПС скеровує лист в поліцію про те, що особа не з’явилася по повістці в ТЦК. На підставі цього поліція вносить в базу даних АРМОР інформацію, що така особа перебуває в розшуку.

    Дійсно, ТЦК може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    В ньому вказано, що національна поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 210-1 КУпАП передбачає відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Одним з таких порушень є неявка за повісткою в ТЦК під час мобілізації.

    Поліція своєю чергою не зобовʼязана перевіряти, чи дійсно людина отримала повістку. Вони просто вносять дані такої людини в базу АРМОР.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт.

    Необхідно щоб оператор в ТЦКСП вніс інформацію в базу "Оберіг", це в автоматичному режимі передається в АРМОР і у людини має зникнути статус "У розшуку".

    ---

    Зняття з розшуку відбувається після призначення штрафу за порушення правил військового обліку, тобто після винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності. Винесення такої постанови відбувається за особистої присутності та участі у справі військовозобовʼязаного. Дистанційно зняти розшук без адміністративної відповідальності не можливо.

    Особи, які оголошені у розшук, але стосовно яких немає постанов про їх притягнення за статтями 210 чи 210-1 КУпАП можуть оскаржити розшук у суді.

    Вже існує позитивна судова практика з приводу виключення таких громадян з розшуку ТЦК. Якщо суди встановлять, що особа включена у розшук без притягнення за статтею 210 чи 210-1 КУпАП, то виносять рішення про виключення цих осіб з розшуку.

    Але треба пам’ятати, що на практиці це не буде 100% вирішенням питання.

    Також існує доволі реалістична ймовірність, що за час судового розгляду справи ТЦК може винести постанову за статтею 210 чи 210-1 КУпАП і повторно оголосити у розшук вже на законних підставах, а рішення суду, навіть і позитивне для вас, можна буде покласти у шухлядку.

    ДІЙСНІСТЬ ВОД НЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД СТАТУСУ В РОЗШУКУ.

    РОЗШУК НЕ ДАСТЬ МОЖЛИВОСТІ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДУ ВАС ЗАРАХУВАТИ.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Аліна!

    По-перше, хочу зазначити, що Правилами військового обліку визначено тільки те, що заклад освіти повинен перевірити наявність в чоловіка військово-обліковий документу та факт його перебування на обліку в ТЦК. По-суті, вимогибільшості ВНЗ щодо "неперебування у розшуку" задля зарахування на навчання позбавляють чоловіка права на здобуття освіти. Нічого не заважає закладу освіти зарахувати його на навчання, оскільки порушення чоловіком правил ВО (мобілізаційного законодавства) не робить його ВОД нечинним.

    Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:

    "перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів. В умовах правового режиму воєнного стану зарахування на навчання до закладів освіти громадян, які підлягають військовому обліку та перебувають на тимчасово окупованій території або вибули з тимчасово окупованої території та територій активних бойових дій за кордон, здійснюється з відстроченням взяття їх на військовий облік і оформлення військово-облікових документів у семиденний строк з дати припинення чи скасування правового режиму воєнного стану".

    Щодо розшуку, то впевнені, що це за непройдену ВЛК?

    Якщо маєте 100% підтвердження того, що чоловік перебуває у розшуку за саме за непройдений медогляд, а не, наприклад, за неявку по повістці, то варіанти наступні:

    Варіант перший:

    Визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К. МОУ обіцяє, що розшук буде зніматись при тому автоматично.

    Проте, можливість сплати штрафу саме через Резерв+ залежаить від того, які саме правила ВО чоловік порушив. Якщо порушення не пов'язане із неявкою за повісткою, а як Ви зазначаєте у питанні пов'язано воно із непроходженням ВЛК до 5 червня, то подати заяву про визнання останнього Ви не зможете саме через Резерв+ й прийдеться це робити шляхом надсилання заяви до ТЦК Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення.

    Далі чекати на постанову керівника ТЦК, сплачувати штраф та надсилати квитанцію до ТЦК.

    Стаття 279-9 КУпАП. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву:

    "У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.

    У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".

    Варіант другий не передбачає сплату штрафу. Очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Отже, можна звернутись до суду та оскаржити дії ТЦК. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції, це без урахування апеляційної скарги з Вашого боку (якщо рішення не на Вашу користь) або ж боку ТЦК (якщо рішення на Вашу користь). У разі подання апеляційної скарги додавайте ще два місяці.

    Варант третій - це подання заяви до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення чоловіком правил ВО, на підставі того, що такі дані не можуть бути внесені до Єдиного державного реєстру без наявності протоколу або ж постанови. Якщо ТЦК виконає прохання, то питань немає, якщо ж ні, - скарга до обласного ТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий. З приводу строків: 30 днів на розгляд заяви в ТЦК та 30 днів на розгляд скарги в ОТЦК.

    Варіант четвертий - шукати ВНЗ, який зарахує із відповідними даними у Резер+ та вже з оформленою відстрочою вирішувати питання із розшуком.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, пані АЛІНА! Найлегший варіант - спробувати сплатити штраф через Резерв+ зі знижкою 50 % (тобто 8500 грн.). Не люблю радити платити "бандитські" штрафи, вигадані невідомо з якого дива державою. Адже по строкам це порушення буде дуже складно прибрати та й Ви не встигнете до зарахування його оскаржити. Водночас, заклад освіти не має законних підстав відмовляти у доступі до навчання з цих мотивів. Це не бронювання. Наданню відстрочки порушення правил обліку не заважає. Хоча знаю і розумію, що в закладах освіти столиці (на жаль) юридична грамотність приймальних комісій на рівні плінтусу, тому вони іноді вигадують те, чого немає в жодному нормативно-правовому акті, включаючи їх власні Правила прийому на навчання. Тож єдине чого Вам треба остерігатися до прибрання відмітки - це зустрічей з поліціянтами або патрулями оповіщення ТЦК.

    ВИ ФОРМУВАЛИ (ЗБЕРІГАЛИ) еВОД ще тоді, коли у Вас не було порушення?

    Відмови приймальних комісій у разі надання електронного ВОД з записом про розшук чи порушення правил обліку - є НЕЗАКОННИМИ. Вони зобов"язані керуватися:

    • Законами України "Про освіту", "Про вищу освіту";
    • Наказом Міністерства освіти і науки України від 10.02.2025 № 168 «Про затвердження Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26.02.2025 за № 15/41360 (із змінами), далі - Порядок № 168.

    Зокрема згідно з абзацом 2 Розділу Х "Реалізація права вступників на обрання місця навчання" Порядку № 168, Виконання вимог до зарахування передбачає подання вступником військово-облікового документа в паперовій або в електронній (у тому числі роздрукований) формах, або військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов'язку, виданий до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 року N 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку" (у військовозобов'язаних та резервістів - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов'язаного, у призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці), крім випадків, передбачених законодавством.

    ТОБТО, норми нормативно-правового акту НЕ МІСТЯТЬ вимог щодо відсутності порушень правил обліку. Це не їх питання. Навіть відстрочку особи можуть оформлювати з такими записами.

    ЗВО як і роботодавець згідно з нормами Кодексу законів про працю України має лише перевірити факт перебування Вас на військовому обліку. І все. Інші вигадки - не грунтуються ні на законі, ні на підзаконних нормативно-правових актах Уряду та Міністерства освіти і науки України, зареєстрованих в Мінюсті.

    Звісно непогано було б подивитися Правила прийому закладу, але навіть якщо заклад щось понаписував собі - це їх проблеми, бо вони не мають компетенції створювати норми права, які йдуть в розріз із законодавством.

    Наприклад я б взяв за взірець Правила прийому до Київського національного університету імені Тараса Шевченка у 2025 році, який не тільки є провідним навчальним закладом України, але й має у своєму складі Військовий інститут з відповідними кафедрами, в тому числі які компетентні у питаннях військового права.

    https://vstup.knu.ua/rules

    Виконання вимог до зарахування передбачає обов’язкове подання вступником військово-облікового документа у паперовій або в електронній (в тому числі роздрукований) формах, або військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 року № 3633-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (для військовозобов’язаних та резервістів – військового квитка або тимчасового посвідчення військовозобов’язаного, а для призовників – посвідчення про приписку до призовної дільниці), крім випадків передбачених законодавством.

    Так от ці Правила не містять ніяких положень, які б обмежували право людини вступати в магістратуру з порушенням правил обліку в ТЦК чи розшуком.

    Крім того ще у 2024 році МОН України надавав закладам вищої освіти роз"яснення по прийняттю військово-облікових документів Листом МОН № 1/12459-24 від 12.07.2024 р. "Про надання рекомендацій щодо вступу" (додаю до відповіді).

    Цей лист ніхто не відкликав.

    Там теж немає ніяких вимог не приймати людей з порушенням правил обліку. Тобто це власна неконституційна та незаконна ініціатива окремих столичних закладів освіти, що не грунтується на праві та взагалі ставить під питання здатність такого закладу здійснювати освітньо-наукову діяльність.

    Але враховуючи, що в приймальних комісіях закладів освіти і загалом у закладах вищої освіти України наразі сидять часто люди юридично безграмотні, але з манією величі та власної всевладності, часто з бажанням вислужитись та продемонструвати там де не треба свій буцімто патріотизм та лояльність державній політиці мобілізації - вони вигадують на місці якісь правила.

    Єдиний випадок коли адміністративний "розшук" (такого поняття в законодавстві немає, але по факту його використовують) в Україні перешкоджає реалізації прав військовозобов"язаного - це БРОНЮВАННЯ. І це чітко передбачено постановою КМУ № 76. Хай покажуть де передбачено, що адмінправопорушення перешкоджає вступу на навчання, тобто реалізації конституційного права?!

    Звісно що Ви з ними не будете судитися. Тому рекомендую, якщо зберігали ВОД до появи там запису про розшук або якщо формували ВОД через ДІЮ, він мав зберегтися у Вас на емейлі (саме тому більше люблю працювати з ДІЄЮ, бо там еВОД зберігається, а не просто формується як в Резерв+) Ви можете подати саме його на приймальну комісію.

    Під час перевірки еВОД сканером Резерв+ приймальна комісія порушення не побачить і еВОД буде чинним, навіть якщо Ви формували після цього НОВІ еВОД.

    Шодо зняття розшуку, то Ви не встигнете це зробити до завершення прийому документів шляхом оскарження чи комунікації з ТЦК. Бо для цього треба з"явитися в ТЦК, а там Вас просто мобілізують без відстрочки і все.

    Тому не люблю людям казати, що простіше спробувати сплатити штраф зі знижкою 50 %, але мабуть в таких випадках це єдиний варіант.

    В той же час, ніхто не гарантує, що якісь "гіперпатріоти тилові" в приймальній комісії не причепляться ще й до запису про ВЛК - обмежено придатний, якщо звісно такий запис в еВОД наявний.

    Врахуйте, що відстрочка у Вас буде не з моменту вступу, а з дати внесення даних про зарахування в ЄДЕБО та початку навчального року. До цього можуть ще намагатися мобілізувати.

    Відстрочка оформлюється за допомогою Резерв+ автоматично, якщо це пристойний заклад освіти, якому МОН не заблокував доступ до ЄДЕБО, що часто теж має місце і здобувачі вимушені судитися щоб отримати право на відстрочку.

    Тож Ваш еВОД треба подавати як є. Вас зобов"язані прийняти на навчання по ньому.

    Частиною 7 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Відповідно до статті 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Отже, по закону особа не може бути доставлена до ТЦК та СП за адміністративним правопорушенням, строк притягнення до відповідальності за яким відповідно до ст. 38 КУпАП завершився, а провадження підлягає закриттю, адже в таких умовах протокол не може бути складений.

    Інформація ж про доставку має бути виключена з відомчих баз Національної поліції з метою виключення порушення прав людини та помилкової доставки до ТЦК за місцем перебування.

    Звісно що це ніхто не робе, бо поліція та ТЦК - перші в Україні порушники законів, які сп"яніли від своєї безкарності, використовуючи повноваження для зловживань в цілях мобілізації якомога більшої кількості людей в армію.

    Тобто за можливості Вам треба подавати чистий еВОД, якщо він формувався до оновлення даних про порушення правил обліку в червні 2025 року через ДІЮ або зберігався через Резерв+. Він чинний 1 рік з моменту формування і формувати свіжий Вас змушувати не мають права.

    Щасти Вам у вступі до магістратури та отриманні відстрочки!

    З повагою та розумінням, Я.О. Турчин

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи має чоловік паперовий ВОД на бланку?

    Порушення правил військового обліку є підставою для притягнення чоловіка до адміністративної відповідальності, але це ніяким чином не впливає на його законне право щодо вступу на магістратуру.

    Проте, все в першу чергу залежить від керівництва ВНЗ. Тому, чоловіку потрібно шукати ВНЗ, який піде йому на зустріч та прийме його військово-облікові документи, а не буде говорити, що спочатку потрібно зняти статус про порушення, а вже потім вони зарахують його на навчання.

    Згідно пункту 34 постанови КМУ 1487 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    ВНЗ повинні здійснювати перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів.

    Згідно розділу X Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році

    1. Вступники, яким надійшло повідомлення в особистому електронному кабінеті вступника про отримання рекомендації до зарахування за заявою з пріоритетністю (які отримали інформацію з офіційного вебсайту закладу вищої освіти), у строк, визначений для виконання вимог до зарахування за заявою з пріоритетністю в розділі V цього Порядку, мають підтвердити вибір місця навчання в електронному кабінеті з накладанням кваліфікованого електронного підпису або особисто в закладі освіти.

    Виконання вимог до зарахування передбачає подання вступником військово-облікового документа в паперовій або в електронній (у тому числі роздрукований) формах, або військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (у військовозобов’язаних та резервістів - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного, у призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці), крім випадків, передбачених законодавством.

    Якщо в е-ВОД вказано, що чоловік порушує правила військового обліку - то це НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ЙОГО Е-ВОД Є НЕДІЙСНИМ!

    ТОМУ ВСТУП МОЖЛИВИЙ, НАВІТЬ, У ТОМУ ВИПАДКУ КОЛИ В Е-ВОД Є ПОРУШЕННЯ. ВОДНОЧАС НЕ ВСІ ВНЗ ЙДУТЬ НА ЗУСТРІЧ СВОЇМ АБІТУРІЄНТАМ ТОМУ У ЧОЛОВІКА Є ДВА ВАРІАНТИ ДІЙ:

    1. ЗНАЙТИ ВНЗ, ЯКИЙ ПРИЙМЕ ЧОЛОВІКА НА НАВЧАННЯ, НЕЗАЛЕЖНО ВІД ТОГО, ЩО В Е-ВОД ВКАЗАНО ПРО ПОРУШЕННЯ

    2. ЗНІМАТИ СТАТУС ПРО ПОРУШЕННЯ В ТЦК, АЛЕ ЦЕ ДОСИТЬ РИЗИКОВАНО. АДЖЕ ЙОГО НАПРАВЛЯТЬ НА ВЛК ТА МОЖУТЬ МОБІЛІЗУВАТИ.

    ЯКЩО ЧОЛОВІК ХОЧЕ СПРОБУВАТИ ВИРІШИТИ ДАНЕ ПИТАННЯ ДИСТАНЦІЙНО , то йому потрібно відправити на адресу ТЦК, де він перебуває на військовому обліку, рекомендований лист із проханням зняти статус про порушення та Заявою про визнання правопорушення ( в такому випадку потрібно буде сплатити штраф 8500 грн).

    На жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже чоловік може отримати відмову у знятті з розшуку або йому у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час. Крім того, якщо чоловіка на направлять на ВЛК, то після медичного огляду ТЦК можуть направити бойову повістку поштою, а за неявку по ній вже можлива кримінальна відповідальність.

    Тому, чоловіку потрібно домовлятись з ВНЗ. Якщо вони категорично відмовляються приймати його військово-облікові документи, то йому потрібно вимагати від ВНЗ письмову відмову, яку він зможе оскаржити шляхом звернення до МОН або у судовому порядку.

    На даний час, якщо чоловік натрапить на ТЦК та при перевірці військово-облікових документів виявиться, що він порушує правила військового обліку - працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть його затримати та доставити до наближчого ТЦК.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України