Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
952 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Подали клопотання до Мінооборони на отримання критичності на основі державного контракту (тендер prozzoro) з військовою частиною, продукція-металеві меблі. Отримали відмову, ніби то поставка продукції вже відбулася, згідно накладної, тому і критичність не потрібна(це по телефону сказали), письмово поки не отримав. Також повідомили, що більше шансів на отримання критичності буде, якщо договір буде заключений з військовою частиною, яка уповноважена наказом № 111/нм від 01.03.2023 на здійснення державних закупівель, в нас як раз новий договір з такою частиною, чи варто знову подаватись?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Денисе!
В принципі, на мою думку, є сенс подавати клопотання вдруге, якщо Ви відповідаєте критеріям, викладеним нижче. Розібратися в цьому нескладно.
Відповідно до Постанови КМУ № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час":
1. Ці Критерії та порядок відповідно до Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” встановлюють механізм визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
2. Визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період здійснюється за такими критеріями:
1) загальна сума сплачених податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, крім митних платежів, та сума сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом звітного податкового року перевищує еквівалент 1,5 млн. євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку за той самий період, що підтверджується довідкою контролюючого органу, в якому на обліку перебуває підприємство, установа, організація;
2) сума надходжень в іноземній валюті, крім кредитів і позик, за звітний податковий рік перевищує еквівалент 32 млн. євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку за той самий період, що підтверджується довідкою відповідного обслуговуючого банку;
3) підприємство, установа, організація має стратегічне значення для економіки і безпеки держави відповідно до переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 р. № 83 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 20, ст. 555);
4) підприємство, установа, організація має важливе значення для галузі національної економіки чи забезпечення потреб територіальної громади. Критерії, за якими здійснюється визначення підприємства, установи, організації, які мають важливе значення для галузі національної економіки чи забезпечення потреб територіальної громади, встановлюються органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, за сферою їх управління чи галуззю національної економіки або обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (військовою адміністрацією у разі її утворення) з урахуванням потреб територіальної громади, за погодженням з Мінекономіки та Міноборони;
5) відсутність заборгованості із сплати податків до державного і місцевих бюджетів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що підтверджується довідкою про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, або витягом з інформаційної системи органів ДПС щодо статусу розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами, засвідченим керівником підприємства, установи, організації;
6) розмір нарахованої середньої заробітної плати застрахованих осіб - працівників:
державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають в комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків, суб’єктів господарювання - виробників електричної та теплової енергії, до складу яких входять виробничі (генеруючі) потужності, що були зруйновані або пошкоджені внаслідок збройної агресії Російської Федерації, підприємств, що обслуговують об’єкти, внесені до секторального переліку об’єктів критичної інфраструктури сектору системи життєзабезпечення, операторів газорозподільних систем, нафтопереробних підприємств, у статутному капіталі яких більше 25 відсотків акцій (часток) належать державі, юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, які здійснюють охорону об’єктів паливно-енергетичного комплексу і засновником, учасником (акціонером) яких є господарські товариства, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток) прямо чи опосередковано належать державі, за останній календарний місяць становить не менше розміру середньої заробітної плати у регіоні за IV квартал 2021 р. (відповідно до даних Держстату), що підтверджується довідкою, наданою підприємством, установою, організацією, господарським товариством;
підприємств, установ, організацій за останній календарний місяць становить не менше розміру мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5, що підтверджується довідкою, наданою підприємством, установою, організацією (крім державних і комунальних підприємств, установ і організацій, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків, суб’єктів господарювання - виробників електричної та теплової енергії, до складу яких входять виробничі (генеруючі) потужності, що були зруйновані або пошкоджені внаслідок збройної агресії Російської Федерації, підприємств, що обслуговують об’єкти, внесені до секторального переліку об’єктів критичної інфраструктури сектору системи життєзабезпечення, операторів газорозподільних систем, нафтопереробних підприємств, у статутному капіталі яких більше 25 відсотків акцій (часток) належать державі, юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, які здійснюють охорону об’єктів паливно-енергетичного комплексу і засновником, учасником (акціонером) яких є господарські товариства, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток) прямо чи опосередковано належать державі);
7) підприємство, установа, організація є резидентом Дія Сіті;
8) підприємство є постачальником електронних комунікаційних послуг з використанням мереж мобільного зв’язку, середньомісячний розмір чистого доходу якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 200 млн. гривень або постачальником електронних комунікаційних послуг з використанням мереж фіксованого зв’язку, середньомісячний розмір чистого доходу якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 20 млн. гривень, що підтверджується звітом про фінансові результати з відмітками (штампами) контролюючого органу, який отримав фінансову звітність, із зазначенням дати її отримання.
Підприємства, установи та організації, які виробляють товари, виконують роботи і надають послуги з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, а також уповноважені суб’єкти управління об’єктами державної власності, які здійснюють регулювання, контроль та координацію діяльності таких підприємств, установ та організацій, визначаються Мінстратегпромом як критично важливі для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період у разі відповідності критерію, визначеному підпунктом 4 цього пункту.
"1. Ці Критерії встановлюють механізм визначення підприємств, установ і організацій у сфері оборонно-промислового комплексу, промисловості, авіабудівній галузі та у сфері космічної діяльності такими, що мають важливе значення для національної економіки.
2. Підприємства, установи і організації, які виробляють товари, виконують роботи і надають послуги з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, а також уповноважені суб’єкти управління об’єктами державної власності, які здійснюють регулювання, контроль та координацію діяльності таких підприємств, установ та організацій, визначаються такими, що мають важливе значення для національної економіки у сфері оборонно-промислового комплексу, у разі відповідності одному з таких критеріїв:
1) перебування підприємства, установи і організації у процесі виконання:
державного контракту (договору), укладеного ним з державним замовником у сфері оборони, або залучення підприємства на підставі договорів, зокрема зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання такого державного контракту (договору);
або
договору щодо виробництва товарів оборонного призначення, зокрема озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин, за рахунок коштів інших позабюджетних джерел, не заборонених законодавством України, у тому числі коштів благодійної допомоги, якщо поставка зазначених у цьому абзаці товарів оборонного призначення відбувається до військових частин Збройних Сил України та інших військових формувань;
або
договору щодо виконання робіт оборонного призначення, укладеного з підприємством (установою, організацією), включеним до електронного реєстру учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів), яке є головним виконавцем завдань або заходів, передбачених державними цільовими програмами реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення.
Обсяг виробництва товарів, виконання робіт, надання послуг оборонного призначення, зазначених в абзацах другому, четвертому, шостому цього підпункту, становить понад 50 відсотків від загального обсягу виробництва товарів, виконання робіт, надання послуг підприємства за останній звітний період;
2) отримання підприємством, установою, організацією фінансової державної підтримки у вигляді грантів, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08 березня 2024 року № 262 «Деякі питання забезпечення розвитку інновацій та технологій для потреб оборони»;
3) здійснення підприємством, установою, організацією функцій уповноваженого суб’єкта управління об’єктами державної власності, який здійснює регулювання, контроль та координацію діяльності таких підприємств, установ і організацій.
Підприємства, установи і організації, які виробляють товари, виконують роботи і надають послуги з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, а також уповноважені суб’єкти управління об’єктами державної власності, які здійснюють регулювання, контроль та координацію діяльності таких підприємств, установ і організацій, визначаються такими, що мають важливе значення для національної економіки у сфері оборонно-промислового комплексу, на підставі рекомендацій робочої групи, що утворюється Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України, до складу якої включаються представники заінтересованих органів державної влади (за згодою). Рекомендації робочої групи оформлюються протоколом.
На підставі рішень про визначення підприємств, установ і організацій такими, що мають важливе значення для національної економіки у сфері оборонно-промислового комплексу, такі підприємства, установи і організації, відповідно до Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 05 червня 2024 року № 650), визначаються Мінстратегпромом як критично важливі для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
3. Підприємства, установи і організації у сфері оборонно-промислового комплексу, які не відповідають критеріям, визначеним підпунктами 1–3 пункту 2 цих Критеріїв, або підприємства, установи і організації, які здійснюють діяльність у сфері промисловості, авіабудівній галузі та у сфері космічної діяльності, визначаються такими, що мають важливе значення для національної економіки, у разі відповідності трьом із таких критеріїв:
1) перебування підприємства, установи, організації у процесі виконання державного контракту (договору), укладеного ним з державним замовником у сфері оборони;
2) залучення підприємства, установи, організації на підставі договорів, зокрема зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання державного контракту (договору), укладеного з державним замовником у сфері оборони;
3) включення підприємства, установи, організації до електронного реєстру учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів);
4) участь підприємства, установи, організації у реалізації завдань і заходів, передбачених державними цільовими програмами в авіабудівній галузі та у сфері космічної діяльності;
5) участь підприємства, установи, організації у реалізації завдань і заходів, передбачених державними цільовими програмами реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення;
6) здійснення підприємством, установою, організацією промислового виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг, які використовуються підприємствами оборонно-промислового комплексу для виготовлення товарів оборонного призначення".
Що стосується Наказу МОУ № 111/нм від 01.03.2023 "Про уповноваження військових частин (установ, закладів) в системі Міністерства оборони України на здійснення оборонних закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на період дії правового режиму воєнного стану", то ним визначені військові частини (установи, заклади), які включені до мережі розпорядників бюджетних коштів Міністерства оборони України, а саме
"...військової частини А0105, військової частини А0215, військової частини А0456, військової частини А3771, військової частини А0987, військової частини А1155 на здійснення оборонних закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на період дії правового режиму воєнного стану".
Якщо у Вас є договір з однією з цих частин, то тим більше є сенс подати повторне клопотання.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, Денисе!
Якщо у Вас є новий договір з військовою частиною, то обов'язково повторно подавайте клопотання щодо оформлення статусу критичного підприємства, адже ключове значення має дата закінчення державного контракту.
Крім того, якщо військова частина уповноважена наказом МОУ № 111/нм від 01.03.2023 здійснювати оборонні закупівлі та укладати державні контракти (договори) на період дії правового режиму воєнного стану, то це звичайно підвищує шанси на отримання статусу критичного підприємства.
Після отримання статусу критичного підприємтсві Ви можете здійснювати бронювання через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/bronyuvannya-pracivni...
Строк дії критичності та термін бронювання працівників не може перевищувати строку дії контракту (договору) на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил.
9. Критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період можуть бути визначені:
1) МІНОБОРОНИ: підприємства, установи та організації, що виконують державні контракти (договори) про закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення, укладені з Міноборони (у тому числі його службами державного замовника) або Держспецтрансслужбою (у тому числі її службами державного замовника), або розвідувальним органом Міноборони (у тому числі його самостійними структурними підрозділами).
12. З метою визначення підприємств, установ чи організацій критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період такі підприємства, установи, організації звертаються до органів, зазначених у пункті 9 цих Критеріїв та порядку. До звернення додаються відповідні обґрунтування.
13. Органи, зазначені у пункті 9 цих Критеріїв та порядку, до яких надійшло звернення підприємства, установи чи організації, зобов’язані у строк не більш як 10 робочих днів з дня його отримання розглянути його та за результатами розгляду прийняти одне з таких рішень:
Статус критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період підприємства, установи та організації набувають одночасно з дня видання наказу щодо визначення підприємства, установи чи організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, який повинен містити:
Рішення про відмову у визначенні підприємства, установи чи організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період повинне містити обґрунтування невідповідності критеріям, зазначеним у пункті 9 цих Критеріїв та порядку.
16. Витяг з наказу про визначення підприємства, установи чи організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період або про підтвердження статусу критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період підприємства, установи чи організації надсилається органом, зазначеним у пункті 9 цих Критеріїв та порядку, до Мінекономіки.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Подали клопотання до Мінооборони на отримання критичності на основі державного контракту (тендер prozzoro) з військовою частиною, продукція-металеві меблі. Отримали відмову, ніби то поставка продукції вже відбулася, згідно накладної, тому і критичність не потрібна(це по телефону сказали), письмово поки не отримав. Також повідомили, що більше шансів на отримання критичності буде, якщо договір буде заключений з військовою частиною, яка уповноважена наказом № 111/нм від 01.03.2023 на здійснення державних закупівель, в нас як раз новий договір з такою частиною, чи варто знову подаватись?
Звісно, що потрібно подаватися знову. Але, на мій погляд, варто спробувати отримати письмову відмову по минулому запиту.
Рекомендую діяти у два етапи:
1. Обов’язково отримати письмову відмову за попереднім клопотанням. Це дасть вам офіційну підставу та розуміння аргументів Міністерства оборони, а також убезпечить від можливих суперечностей у майбутньому. Усна відповідь не має юридичної сили, а офіційний лист можна буде використати як доказ або для аргументації при повторному зверненні.
2. Паралельно підготувати та подати нове клопотання на підставі нового договору з військовою частиною, яка прямо зазначена у наказі № 111/нм від 01.03.2023 як уповноважена на здійснення державних закупівель. Це суттєво підвищує шанси на позитивний результат, оскільки тепер замовник відповідає формальним вимогам.
З повагою! Щасти Вам!
Юрист, м. Нікополь, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Денисе!
Згідно із абзацом 1 частини першої статті 2 Закону України "Про оборонні закупівлі" закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється державними замовниками відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 2 Закону державні замовники у сфері оборони - визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України. Згідно із пунктом 21 частини першої статті 2 Закону оборонні закупівлі - здійснення державним замовником закупівель товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.
Разом з тим, відповідно до частини першої статті 30 Закону Кабінетом Міністрів України визначаються Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року №1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (далі – Постанова № 1275) затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі Особливості – № 1275), які встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану. Крім цього, звертаємо увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 01 лютого 2024 року № 122 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275” внесено зміни до Постанови № 1275.
Так пунктом 8 Особливостей № 1275 встановлено, що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд) в електронній системі закупівель в один із таких способів:
1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р.,№ 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834);
2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);
4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.
Відповідно до пункту 9 Особливостей № 1275 придбання державними замовниками товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається:
- за наявності однієї з обставин, передбачених пунктом 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176),
- або якщо замовником було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом), при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю, а сума державного контракту (договору) що укладається не повинна перевищувати очікувану вартість.
Водночас згідно із пунктом 43 Особливостей № 1275 державні замовники здійснюють закупівлі озброєння, військової та спеціальної техніки, ракет і боєприпасів та їх складових частин, а також послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”.
Таким чином, Особливості № 1275 розмежовують порядок здійснення оборонних закупівель по двом категоріям:
- оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки;
- оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд.
Роз`яснення для державних замовників у сфері оборони та служб державних замовників щодо особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану розміщені на офіційному сайті Міністерства економіки України за посиланням https://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=dd05262d-3644-48f9-aaae-27e7481ec00b&tag=ZakupivliDliaDerzhavnikhZamovnikivVSferiOboroni.
Отже, закупівлі державними замовниками у сфері оборони, службами державного замовника, а також військовими частинами, організаціями (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони, здійснюються відповідно до положень чинного законодавства, в тому числі законодавства у сфері публічних закупівель у порядку, встановленому таким законодавством. При цьому кожен із передбачених пунктом 8 Особливостей № 1275 способів здійснення закупівель містить посилання на відповідні умови щодо порядку та нормативного регулювання їх проведення.
Для отримання статусу критично важливого підприємства на основі державного контракту, отриманого через систему Prozorro, необхідно надати документи, що підтверджують укладення та виконання контракту з державним замовником, зокрема, копію виписки з ЄДР, відомості про укладання контракту з додатками, звіт про фінансові результати, відомості про постачання продукції, а також копії відповідних наказів та договорів.
Щоб отримати статус критично важливого підприємства після поставки, необхідно подати відповідну заяву до профільного органу з підтверджуючими документами, які демонструють відповідність підприємства встановленим критеріям. Заявка розглядається протягом 10 робочих днів, після чого орган ухвалює рішення про визнання підприємства критично важливим.
Відмову у наданні підприємству відповідного статусу Ви маєте право оскаржити до суду.
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Звичайно варто. Тим паче Вам усно про це сказали представники МО.
Зазначений наказ підписаний відповідно до Закону України “Про оборонні закупівлі”, постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”, Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), з метою забезпечення виконання спланованих заходів щодо всебічного забезпечення військ (сил) товарами, роботами та послугами оборонного призначення.
Наказом уповноважено військові частини (установи, заклади), які включені до мережі розпорядників бюджетних коштів Міністерства оборони України, військової частини А0105, військової частини А0215, військової частини А0456, військової частини А3771, військової частини А0987, військової частини А1155 на здійснення оборонних закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на період дії правового режиму воєнного стану.
Я думаю за зазначених Вами обставин отримаєте такий статус без проблем.