Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
954 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день.
Чоловік в Резерв+ отримав повідомлення:
Вас розшукує ТЦК. Причина: Не пройшли ВЛК.
В додатку бронь є.
Також в додатку з'явився штраф за не пройдене ВЛК.
Чоловік заброньований, бронь дійсна до березня 2026 р, на роботі бронь не знімали.
В ТЦК не звертався, данні не оновлював, ВЛК не проходив.
В даний час на лікарняному, компресійний перелом хребта, лежачий режим.
Як треба діяти в цьому випадку?
Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (6)
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
ЯКЩО ВАШ ЧОЛОВІК БУВ ВИЗНАНИЙ РАНІШЕ "ОБМЕЖЕНО ПРИДАТНИМ", ТО ВІН ПОВИНЕН БУВ ПРОЙТИ ВЛК ДО 05.06.2025 - В ІНШОМУ ВИПАДКУ ДІЇ ТЦКСП НЕПРАВОМІРНІ.
ОФІЦІЙНЕ РОЗ'ЯСНЕННЯ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:
https://mod.gov.ua/news/chi-mozhut-zabronovanih-vi...
Військовозобов’язані з чинною відстрочкою від призову або бронюванням не направляються на проходження медичного огляду військово-лікарською комісією.
Це визначено Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, який регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560.
Винятками є випадки, коли військовозобов’язані з чинною відстрочкою від призову або бронюванням:
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВівтаю Вас!
Чи були Ви обмежено придатні? Якщо так - порушення правил військового обліку у Вас саме через цю причину. Тому тут треба вирішувати питання з ТЦК та СП. Так чи інакше, ВЛК доведеться пройти, якщо Ви не маєте групи інвалідності, до прикладу. Є, звісно, і дистанційні способи вирішення цього питання, але, враховуючи відсутність ВЛК, так чи інакше медичний огляд доведеться проходити.
Вам будуть корисними мої матеріали на цьому сайті:
https://uristy.ua/ua/blogs/znatta-administrativnog...
https://uristy.ua/ua/blogs/rozsuk-tck-ta-sp-sut-ta...
Якщо чоловік має бронювання, у будь-якому випадку варто вирішити це питання з ТЦК, для чого можливо пройти ВЛК.
Що стосується штрафу в Резерв+, то це не штраф в прямому сенсі цього слова, а лише пропозиція його ініціювати. З цим би точно радив не поспішати.
З повагою! Успіхів Вам.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Наталія!
Ваш чоловік був визнаний раніше обмежено-придатним та не пройшов ВЛК до 5 червня 2025 року? Якщо ні, то, можливо, йому надходила повістка, за якою він не з'явився? Яка дата подання у розшук?
В додатку з'явився не штраф, а лише пропозиція визнати правопорушення, яка надасть можливість сплатити штраф зі знижкою у 50%.
Для того, аби на чоловіка було накладено реальне стягнення, в ТЦК повинні скласти протокол та винести постанову про притягнення до адміністративної відповідальності. При тому, і перше, і друге, відбувається за присутності військовозобов'язаного в ТЦК.
На роботі і не повинні знімати бронь, оскільки порушення правил військового обліку не є для того підставою, в принципі.
В даному випадку потрібно зніматись з розшуку в ТЦК, оскільки за наявності останнього (не зараз звісно, допоки чоловік на лікарняному) працівники поліції мають право затримати чоловіка та доставити до ТЦК задля складання протоколу, незалежно від оформленої відстрочки. При тому, якщо мова йде про непройдену ВЛК, чоловіку видадуть направлення на проходження медичного огляду.
З розшуку бажано знятися, аби у майбутньому останній не завадив на етапі перебронювання та все ж таки не викликав можливих питань з боку роботодавця.
Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.
Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:
1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.
2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення.
3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.
Варіант другий не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.
Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Можливо, є також питання й щодо строків притягнення до відповідальності - залежить від того, коли саме ТЦК виявив правопорушення.
Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення військовозобов'язаного до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.
Тож, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення чоловіком правил ВО та відкликання звернення з НПУ.
Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.
Варіант третій також передбачає подання заяви до ТЦК, проте, замість адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий, та займає менше часу.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, пані Наталія!
Скажіть, будь ласка, Ваш чоловік раніше був визнаний обмежено придатним чи ні? Яким числом датований розшук?
Чоловіку потрібно спочатку долікуватися, а потім зайнятися зняттям розшуку.
Зняття розшуку та статусу про порушення є можливим в таких випадках:
На жаль, якщо чоловік мав статус обмежено придатного, то він зобов'язаний був самостійно пройти ВЛК до 5 червня і його мали право оголосити в розшук.
Водночас чоловік може нічого не сплачувати (на бронювання це ніяким чином не впливає), а після того як перебуватиме у розшуку ТРИ місяці - може ініціювати закриття справи у зв'зку зі сплином строків давності.
Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Стаття 247 КУпАП передбачає, що
Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Проблема лише в тому, що якщо чоловік натрапить на ТЦК та при перевірці військово-облікових документів виявиться, що він перебуває у розшуку, то працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть його затримати та доставити до наближчого ТЦК.
Це буде тривати поки ТЦК не знімуть статус про порушення в Резерв+ та не повідомлять Національну поліцію про відсутність підстав для його адміністративного затримання.
Щоб зробити це дистанційно - потрібно відправити на адресу ТЦК, де чоловік перебуває на військовому обліку, рекомендований лист із проханням виключити помилковий запис про порушення правил військового обліку з Реєстру Оберіг, адже він не отримував повісток та не отримував від поштового оператора сповіщення, що на нього чекає повістка.
На жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже чоловік може отримати війдмову у знятті з розшуку або йому у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Київ, 12 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю. Я вважаю, що в цій ситуації треба зрозуміти спочатку чи мав чоловік статус обмежено придатний і чи виконав він вимогу повторно пройти ВЛК до 5 червня 2025 року. Якщо він був визнаний обмежено придатним і не пройшов медичний огляд у визначений строк, то ТЦК мав право оголосити його у розшук. Це випливає з офіційного роз’яснення Міністерства оборони та постанови Кабінету Міністрів № 560 від 16.05.2024, якою затверджено порядок призову. Водночас існують винятки якщо у людини чинна відстрочка чи бронювання, то направляти її на ВЛК її не можуть крім випадків, коли вона сама хоче пройти комісію, укладає контракт на військову службу чи має статус обмежено придатного без проходження повторної комісії. Тобто, якщо у вашого чоловіка була чинна відстрочка або бронювання, направлення на ВЛК не є законним. Щодо самого розшуку, то тут є кілька варіантів розвитку подій. Якщо чоловік дійсно не пройшов ВЛК у встановлений строк, то ТЦК може трактувати це як порушення правил військового обліку. Водночас сам факт внесення в розшук ще не означає автоматичного штрафу. Зараз у Резерв+ він отримав лише сповіщення з пропозицією погодитися на адміністративну відповідальність і сплатити штраф. Це не є остаточним рішенням і він не зобов’язаний одразу сплачувати. Якщо він нічого не сплатить і не визнає провину, то справа може тягнутися певний час. Закон чітко говорить, що за статтями 210 і 210-1 КУпАП притягнути до адмінвідповідальності можна лише протягом трьох місяців з моменту виявлення порушення, але не пізніше року з моменту його вчинення. Якщо цей строк сплине, то провадження підлягає закриттю на підставі статті 247 КУпАП. Виходить, що через три місяці перебування у розшуку можна ініціювати закриття справи через сплив строків. Разом з тим, поки статус розшуку не знято, існує ризик, що під час перевірки документів поліція може затримати чоловіка і доставити до ТЦК та СП. Це триватиме доти, поки ТЦК офіційно не повідомить про зняття його з розшуку і не внесе зміни до бази. Якщо ж чоловік хоче швидко зняти статус розшуку, він може погодитися з правопорушенням і сплатити штраф у розмірі 8500 грн. Для цього через Резерв+ подається відповідна заява, після чого протокол не складається, а розгляд відбувається без особистої присутності. На сплату дається 20 днів. Якщо ж чоловік не був визнаний обмежено придатним, не отримував повісток і не був належним чином повідомлений про обов’язок з’явитися, тоді підстав для внесення його до розшуку немає. У такому випадку можна надсилати рекомендовані листи до ТЦК з вимогою виправити дані у реєстрі та прибрати статус порушника. Проте на практиці це досить складно і часто завершується тим, що ТЦК надсилає нову повістку. Якщо ж чоловік мав статус обмежено придатного і не виконав вимогу ВЛК до 05.06.2025, то дії ТЦК формально правомірні. Якщо ж він не був у цій категорії або мав чинне бронювання чи відстрочку, то направлення на ВЛК та оголошення в розшук можна вважати незаконними і оскаржувати.
З повагою, адвокат Є.В. Середницький
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіоброго дня.
Те що у чоловіка є бронювання не убезпечує Вас від відповідальності за порушення правил військового обліку.
А у Вас "В ТЦК не звертався, данні не оновлював, ВЛК не проходив."
Притягнути до відповідальності за порушення правил військового обліку і законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку і мобілізацію можуть протягом 1 року з моменту вчинення правопорушення. Проте це не заважає сплатити штраф в разі, якщо порушення дійсно мало місце.
Якщо не згодні - можете оскаржити.
Майте на увазі, що згідно п. 29 Порядку №76 протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
перебуває на військовому обліку;
перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
не перебуває у розшуку.
Тому вирішуйте питання з розшуком поки маєте діюче бронювання.