Задайте питання юристу

952 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 18 вересня 2025, питання №142140 340₴

Знятись з розшуку з-за кордона. Прописка в Маріуполі

Доброго дня! В мене прописка в Маріуполі, був частково придатним, вчасно оновив дані в резерві що я за кордоном. Зараз в мене статус "в розшуку" через не проходження ВЛК, але як я можу його пройти за кордоном?! Звернутись в ТЦК в Маріуполі я не можу, бо Маріуполь і окупації, пробував зателефонувати по номеру вказаному на сайті Міністерства оборони – "номер не в мережі". Пробував отримати направлення на ВЛК через резерв, наче по місцю реєстрації, він дає направлення в Павлограді. Я не від кого не ховаюсь, і пройшов би ВЛК, але їхати в Україну, де зараз в мене немає де жити щоб пройти ВЛК, потім не мати змогу повернутись в Латвію не дуже імпонує. З ТЦК я ніяк не можу зв'язатись і навіть не знаю з яким ТЦК я маю зв'язуватись. Як мені бути в ций ситуації?

Відповіді юристів (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Якщо Ви не плануєте отримувати консульські послуги, то у Вашій ситуації розшук ніяким чином не впливає на Ваше життя за кордоном, адже затримати та насильно повернути до України Вас не зможуть.

    Загалом зняти розшук та статус про порушення можна в таких випадках:

    1. Після закриття справи про адміністративне правопорушення через сплин строків притягнення до адмінвідповідальності (якщо в розшуку більше 3 місяців) або за відсутністю складу правопорушення.
    2. Сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку (можна зі знижкою 50% через Резерв+), або
    3. Оскарження розшуку в судовому порядку.
    На даний час у Вас ще НЕМАЄ штрафу, а сповіщення, яке Ви отримали у Резерв+, це лише пропозиція визнати правопорушення та надати згоду притягнути Вас до адмінвідповідальності без Вашої присутності.

    Водночас після того як Ви перебуватиме у розшуку ТРИ місяці - можете ініціювати закриття справи у зв'зку зі сплином строків давності. Якщо ТЦК м. Маріуполь переїхав на підконтрольну територію України, то можна до них звернутися через емейл або поштою, або через представника.

    Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Стаття 247 КУпАП передбачає, що

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Крім того, у Вашому випадку оскарження або сплата штрафу користі не принесе, адже Вам в майбутньому можуть прислати повістку і знову притягнути до адміністративної відповідальності, але вже за неявку і так може тривати довгий час.

    Тому, відповідаючи на Ваше питання "як мені бути у даній ситуації?" потрібно в першу дізнатись з якою метою Ви хочете його сплатити:

    1. Якщо в майбутньому Ви плануєте отримувати консульські послуги, то сплата штрафу через Резерв+ допоможе швидко зняти розшук.

    2. Якщо ж Ви просто не хочете, щоб в Резерв+ висів статус про порушення, то сплата штрафу або оскарження розшуку не є гарантією того, що через певний час Вам не надішлють повістку по якій Ви не явитесь і Вас повторно не оголосять в розшук, а всі дії, кошти та нерви будуть витрачені в пусту.

    Кримінальна відповідальність за непроходження ВЛК - не передбачена.

    Вирок можливий лише в тому випадку, якби Ви пройшли ВЛК, Вам вручили бойову повістку, а Ви по ній не з'явились без поважних причин.

    Крім того, ТЦК не мають права без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення Вас до відповідальності звертатися до державного виконавця та блокувати Ваші рахунки

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити Вас про місце та час розгляду справи (звичайно ж, якщо Ви не подасте заяву про визнання штрафу через Резерв+ або поштою)

    2. Потім проходить сам розгляд справи за Вашої присутності. Відповідно до ст. 268 КУпАП, Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання, подавати заяви; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, а також про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-9 цього Кодексу.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається за Вашої присутності. А так як Ви перебуваєте за кордоном, то сповістити Вас належним чином не зможуть. (Проте, якщо Ви подасте заяву про визнання правопорушення та притягнення Вас до адмінвідповідальності за Вашої відсутності - то протокол не складається, а Вам відразу надішлють постанову про штраф, який Ви будете зобов'язані сплатити.)

    Якщо ж Вас взагалі не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На жаль, але це складне питання.

    Чи були Ви обмежено придатні? Якщо так - порушення правил військового обліку у Вас саме через цю причину. Тому тут треба вирішувати питання з ТЦК та СП. Так чи інакше, ВЛК доведеться пройти, якщо Ви не маєте групи інвалідності, до прикладу. Є, звісно, і дистанційні способи вирішення цього питання, але, враховуючи відсутність ВЛК, так чи інакше медичний огляд доведеться проходити.

    Вам будуть корисними мої матеріали на цьому сайті:

    https://uristy.ua/ua/blogs/znatta-administrativnog...

    https://uristy.ua/ua/blogs/rozsuk-tck-ta-sp-sut-ta...

    Оскільки Ви перебуваєте за кордоном, просто залиште все, як є, адже по факту це ні на що не впливає.

    З повагою! Успіхів Вам.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО РАНКУ, ВАСИЛЬ! Вам уже виповнилось 25 років? Якщо так, то на жаль Вас з розшуку ніхто не зніме. І державі в особі ТЦК всеодно на обставини громадян і їх неможливість виконати закон. Хоч розірвись вони думають, а закон виконай. І так. Не думайте, що це просто формалізм та бюрократія. Ваше ВЛК їм треба не для галочки, а для того щоб Вас мобілізувати. Оскільки навіть якщо закрити справу про адмін.правопорушення, ТЦК наразі посилається на триваюче порушення і те, що закриття справи від обов"язку не звільняє. А отже це підгрунтя клепати нові і нові штрафи та розшуки особам.

    З іншого боку законно на Вас штраф не можуть накласти, бо Вам вручити виклик на розгляд справи неможливо.

    Тож спіть спокійно і чекайте коли це питання вирішиться не по кожному індивідуально, а на державному рівні.

    Ви собі наробили додаткової халепи запитами на ВЛК, адже якщо сформували запит, то пройти ВЛК на думку ТЦК зобов"язані.

    Хибна думка, що якщо немає Маріуполя наразі під контролем України, то немає ТЦК Маріупольського. Він є. І дійсно сидить у Павлограді і не маючи "кріпосних" тобто мобілізаційного ресурсу (знаходячись за межами Маріуполя) вони сидять на базах даних і вишукують порушення серед таких як Ви громадян. Хтось ВПО оформив і на облік не став, хтось виїхав і ТЦК думає, що можна розвести на постійні сплати штрафів.

    Процедура винесення постанови ТЦК передбачає або складення протоколу (що не можливо без участі особи, яка притягається до відповідальності), або заочно - якщо особа належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду справи під підпис, але не з"явилася на розгляд справи.

    Згідно з частиною 7 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Відповідно до пункту 7 статті 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Штрафи скасувати цілком реально і ефективно. Навіть маючи порушення - чисто з процедурних моментів, які ТЦК або не знають, або свідомо йдуть на порушення - розраховуючи, що із 100 незаконних штрафів - до суду підуть максимум 10, а 90 - похиливши голову будуть платити або служити.

    • В 90 % випадків ТЦК обмежиться лише плашкою та незаконним "розшуком". Штраф буде можливо десь числитись по внутрішнім облікам ТЦК, але якщо людина не біжить до них то, штраф через виконавчу майже ніколи ніхто не реалізує. Тим більше по строкам такі штрафи скасовуються на раз. Особливо якщо вчасно вказані дані в Резерв+ про проживання за кордоном. Тобто фактично повідомивши таким чином - "Видохніть ТЦК, фізично до мене не доберетесь".
    • По закону (ч. 6 ст. 258 КУпАП), для складення протоколу має бути виклик від ТЦК, який має бути вручений, а не направлений. При цьому правила постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 р. в чинній редакції щодо вручення повісток по пошті, навіть якщо її не отримано на пошті – не працює тут.
    • Згідно з ч. 6 ст. 258 КУпАП, протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, … якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, … , будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, підтвердних документів про отримання особою виклику.
    • Протокол та постанова складаються (мають складатися) в ТЦК у відповдіності до вимог Кодексу (КУпАП) та Інструкції зі складення ТЦК та СП протоколів та оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 01.01.2024 р. № 3.
    • Саме тому, що без отриманого виклику на складення протоколу штраф ЗАОЧНО накласти не можна по закону, зараз активно працює найпопулярніше в Україні в 2024-2025 роках (за опинуваннями) слово «бусифікація».
    • Якщо прийде постанова про штраф поштою, то протягом 10 днів з моменту отримання – її можна оскаржити. Як правило копії постанов поштою не шлють. Не напружуються.
    • Тоді Ви можете дізнатися про штраф з виконавчої служби. Або виконавча пришле постанову про відкриття виконавчого провадження (у них теж завал і вони ніколи нічого не шлють), або що скоріше – банк повідомить про блокування виконавчою рахунків фізичної особи (не ФОПа).
    • Копія постанови державного виконавця з ідентифікатором АСВП (Автоматизованої системи виконавчого провадження) надходить у застосунок «ДІЯ» на телефоні. Маючи доступ до АСВП можна "вичіпити" текст постанови ТЦК, яку направлено у виконавчу і оскаржити протягом 10 днів до суду, поновивши строки подання позову, пропущені з поважних причин.

    ОТЖЕ, по закону якщо особі не вручать виклик,- то у спрощеному порядку справа без складення протоколу (а одразу винесенням постанови) – не розглядається. ТЦК не має професійного потенціалу для належного оформлення усіх документів і навіть у більшості випадків (якщо Ви не син Порошенко і не треба помститися) навіть і не напружуються це робити. Чекають наївних людей, які самі прийдуть в ТЦК, бо держава створює для працюючих, осіб, що мають відстрочки, навчаються, заброньовані тощо – вимоги та перешкоди, які вони не можуть виконати без візиту в ТЦК. З цією метою "пресують" як по лінії навчання, роботи, так і іншим шляхом.

    Порядок оформлення протоколів визначено наказом МОУ № 3 від 01.01.2024 р. (за посиланням)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0036-24#Text

    ТОМУ, на моє переконання - Вам немає чого боятися штрафу.

    Чинний закон передбачав, що Ви мали пройти ВЛК до 05.06.2025 р. незалежно від виклику повісткою на медогляд. Такі зміни були прийняті в лютому 2025 року.

    Ще в квітні 2024 року держава вирішила замінити «шило на мило» і так би мовити скасувала статус «обмежено придатний до служби».

    Закон України 21 березня 2024 року № 3621-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист».

    В прикінцевих положеннях цього закону було прописано: «Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.» (пункт 2 Розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону № 3621-IX).

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3621-IX#Text

    В той же час, 12 лютого 2025 року Законом України № 4235-IX «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» були внесені зміни за якими громадяни України віком від 25 до 60 років, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом (крім осіб, визнаних в установленому порядку особами з інвалідністю), з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані до 5 червня 2025 року пройти повторний медичний огляд з метою визначення придатності до військової служби. Такі громадяни зобов’язані самостійно звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки «…» або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з метою отримання направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду».

    Тобто формально в тлумаченні ТЦК та держави – це означає, що усіх обмежено придатних мають до 05.06.2025 р. перекомісувати на ВЛК і визначити придатність до служби за актуальними критеріями та медичними показаннями, визначеними Розкладом хвороб Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (наказ Міністерства оброни України від 14.08.2008 р. в редакції від 19.05.2025 р.).

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08#Text

    ОТЖЕ, Виходячи з наведеного – на жаль держава прибрала усі варіанти, щоб без повістки не проходити ВЛК, тим самим підтвердивши, що праві були ми, а не ТЦК у своїх позиціях щодо обов’язку переобстеження.

    При цьому влада вже не соромиться заявляти, що 99 % «обмежено придатних» були визнані або повністю придатними або придатними до служби в тилу. Придатних до служби в тилу відправляють так само на БЗВП на полігон. А там ніхто не заважає змусити людину і на нуль їхати.

    Тож потрапляння на ВЛК це для більшості – майже 100 % гарантована мобілізація, якщо немає відстрочки або бронювання. Хоча і з відстрочкою / бронюванням у різних ТЦК бувають дуже неприємні сюрпризи неправового характеру, які дозволяють громадянам розглядати окремі ТЦК як "організовані злочинні угрупування". Такі не всі, але випадків подібних на жаль немало. Безвідповідальність за злочини - призводить до усвідомлення безкарності та всевладності.

    Під час медичного огляду на ВЛК змінюється статусу обмежено придатний на один з наступних:

    • Непридатний (підлягає виключенню з обліку на підставі п. 3 ч. 6 ст. 37 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»);
    • Придатний до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони (придатний до служби тилу) – фактично просто перейменована обмежена придатність, але з уточненням де може служити людина, бо з початком війни в ТЦК та військових частинах перестали розуміти, що таке обмежено придатний і де їм можна служити. Ну і звісно перекомісовка внаслідок зміни критеріїв дає змогу мобілізувати чи не 90 % обмежено придатних, визнавши їх в тій чи іншій мірі придатними.
    • Придатний.

    Тобто фактично станом на зараз із 100 % обмежено придатних, 1 % визнані такими, що підлягають виключенню з обліку, 50 % придатними до тилової служби, 49 % повністю придатними до служби. Власне як я і прогнозував.

    Якщо повістка стосувалася того самого, то порушення закону, який було змінено - дуже цікаве обвинувачення з боку ТЦК. Хоча їх це не бентежить.

    Я розумію Ваші обставини та факт втрати домівки, але ТЦК на це всеодно. Вам одразу скажуть аргумент, щоб йшли воювати і заробили собі на нове житло таким чином. Це цинічно, але саме таке ставлення до жителів тимчасово окупованих територій. Стверджують, що Ви маєте йти та відвойовувати окуповані території без озброєння та підтримки.

    Тобто у Вашого питання дистанційно немає вирішення. Штрафи звісно можна скасовувати, а от розшук щоб зняти треба подавати позов до суду. При цьому не факт, що й суд допоможе, навіть якщо Донецький окружний адміністративний суд (м. Дніпро) стане на Ваш бік. Бо були вже випадки коли ТЦК знімав розшук, закривав справу, а через 15 хвилин робив новий розшук, бо ж Ви й досі ВЛК не пройшли, а це на їх думку триваюче правопорушення і можна хоч 100 разів до виконання справу відкривати та накладати штраф і оголошувати адмін.розшук.

    Тож для співгромадян за кордоном єдиний раціональний вихід - ігнорувати ТЦК до кращих часів та їх ліквідації як дискредитуючої ЗСУ структури.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, Я.О. Турчин

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня Василю!

    На жаль, Ви повинні були пройти ВЛК до 5 червня 2025 року, якщо раніше були визнані обмежено-придатним до проходження військової служби.

    Той факт, що військовозобов'язані знаходяться за кордоном та не можуть пройти ВЛК або ж з'явитись за повісткою, які направляють за місцем реєстрації в Україні, - нікого не хвилює.

    Пробував отримати направлення на ВЛК через резерв, наче по місцю реєстрації, він дає направлення в Павлограді.

    З якою метою Ви формували відповідне направлення? Чи є якась нагальна потреба у знятті із розшуку?

    Я не від кого не ховаюсь, і пройшов би ВЛК, але їхати в Україну, де зараз в мене немає де жити щоб пройти ВЛК, потім не мати змогу повернутись в Латвію не дуже імпонує.

    Так, я Вас розумію. Таких чоловіків, як Ви дуже багато і звичайно, дуже складно виконувати військовий обов'язок знаходячись за кордоном.

    З приводу розшуку, то варіант один - зніматись з останнього дистанційно. Проте, потрібно розуміти, яку саме мету Ви при тому переслідуєте? Тобто, розшук, який в Вас є станом на зараз навіть за умови того, що Ви його знімете, це однозначно не останній випадок у Ваших відносинах з ТЦК. Далі Вам будуть надходити повістки за яким Ви не зможете з'являтися і ТЦК знову буде подавати Вас у розшук...

    Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.

    Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:

    1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення.

    3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    Варіант другий не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.

    Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовноюзаявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО ВИ БУЛИ ВИЗНАНІ РАНІШЕ "ОБМЕЖЕНО ПРИДАТНИМ", ТО ВИ ПОВИННІ БУЛИ ПРОЙТИ ВЛК ДО 05.06.2025 - ТЕ ЩО ВИ ЗА КОРДОНОМ, НАЖАЛЬ, НЕ ЗВІЛЬНЯЄ ВАС ВІД ОБОВ'ЯЗКУ ПРОЙТИ ВЛК ТА ВІД АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    ВАМ НЕОБХІДНО БУДЕ СПЛАТИТИ ШТРАФ, ЩОБ ЗНИК РОЗШУК.

    30.01.2025р. було ухвалено законопроєкт 12457, яким було внесено суттєві зміни в обов'язок проходження ЛКК обмежено придатним.

    І згідно з цими змінами всі обмежено придатні до 5 червня мають з'явитися до ТЦК і СП та пройти медкомісію, незалежно від того, була вручена їм повістка чи ні. Незалежно від того, є у них відстрочка від призову чи ні. І незалежно від того, де вони перебувають.

    На початку липня 2025 року у мобільному застосунку Резерв запрацював сервіс сплати штрафу.

    За які порушення можна сплатити штраф в Резерв ?

    Зараз у застосунку можна сплатити штраф, якщо ви:

    • не прибули за повісткою до ТЦК та СП;
    • не стали на військовий облік, коли виповнилося 25 років;
    • не стали на військовий облік за новою адресою;
    • не стали на військовий облік після прибуття з установи виконання покарань;
    • не стали на військовий облік за місцем перебування як ВПО;
    • не перебували на військовому обліку за місцем проживання, роботи чи навчання;
    • не надали майно (будівлі, споруди, транспорт) під час мобілізації;
    • не пройшли або відмовились від проходження ВЛК.

    Один сплачений штраф закриває лише те порушення, за яке він був нарахований.

    Як працює алгоритм сплати штрафу?

    1. Завантажте застосунок Резерв у App Store (для пристроїв iOS/Apple) або Google Play (для Android).

    2. Авторизуйтесь у застосунку, перейдіть до розділу «Штрафи онлайн» та подайте заяву про визнання порушення.

    3. Протягом трьох днів ТЦК та СП має розглянути заяву та надіслати постанову про порушення. Після цього зʼявляється можливість сплатити штраф у розмірі 8 500 грн — 50% від повної суми. На оплату дається 20 днів.

    Якщо не сплатити вчасно — доведеться платити 17 000 грн. У разі несплати протягом наступних 20 днів сума подвоюється і становитиме 34 000 грн.

    Після оплати червона стрічка з попередженням про порушення у застосунку зникає. Весь процес зазвичай триває близько 4 днів. Щоб побачити свій актуальний статус, після сплати штрафу оновіть військовий документ у Резерв .

    Наголошую: обов'язок виконувати вимоги військового обліку зберігається. Тому повістки можуть надходити й надалі.

    АЛЕ ВИ ЗМОЖЕТЕ ЇХ ОСКАРЖУВАТИ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ, ТОМУ ЩО ВИ ОНОВИЛИ ДАНІ ТА ВКАЗАЛИ АДРЕСУ ЗА КОРДОНОМ (ПОВІСТКИ ЗА КОРДОН НЕ НАПРАВЛЯЮТЬ).

    Я не отримував повістку, але маю порушення в Резерв через неприбуття за повісткою. Що робити?

    Потрібні докази, що повістка вам дійсно не приходила. Наприклад, довідка з пошти про відсутність повістки або повідомлення про неможливість її доставлення. Тоді ви можете звернутися до ТЦК та СП — і порушення знімуть.

    Якщо ж повістка прийшла на пошту належним чином, але ви про це не знали — це не звільняє вас від виконання обовʼязків.

    Якщо я сплачу штраф, порушення закриють?

    Так, у Резерв це буде видно. Відмітка про порушення та червона стрічка зникнуть. Проте якщо штраф не сплачений, ви й надалі бачитимете червону стрічку в Резерв .

    Чи перестануть надходити повістки після сплати штрафу?

    Сплата штрафу дозволяє закрити одне порушення — за яке цей штраф був нарахований — і прибирає червону стрічку. Але це не скасовує вашого обов’язку виконувати вимоги військового обліку. Тому повістки можуть надходити й надалі.

    Якщо людині вручили повістку належним чином — тобто поштою або особисто — вона може вважатися належним чином попередженою керівником ТЦК та СП про наслідки неявки, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також статтями 336, 337 Кримінального кодексу України.

    Систематичне ігнорування повісток стане підставою для притягнення до кримінальної відповідальності та інших правових обмежень.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 264 0 10 серп. 2025
Офіційний блог Юрісти.UA 283 0 10 серп. 2025
Поради юристів 557 0 10 серп. 2025