Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
955 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Раніше в резерві невідображалась інвалідність чоловіка,тепер є але всерівно світить червоним і пише потрібно зявитись в тцк
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Відповідно до “Правил перетинання державного кордону громадянами України”, особи з інвалідністю мають право на виїзд з України під час дії воєнного стану.
Згідно Правил таке право виїзду вони мають за наявності посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики (далі - документи, що підтверджують інвалідність).
Перелік документів, що підтверджують інвалідність є вичерпним.
Згідно Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. №560:
Керівники органів охорони державного кордону (крім авіаційної частини) з набранням чинності Указом Президента України про оголошення (продовження) мобілізації та/або з отриманням розпорядження про проведення заходів мобілізації відповідного голови (начальника) обласної, Київської та Севастопольської міської, районної держадміністрації (військової адміністрації) організовують проведення у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та у пунктах пропуску через державний кордон України перевірку в осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. У разі відсутності у таких осіб військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) та/або наявності в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про подання таких осіб до розшуку в Національну поліцію уповноважені службові особи підрозділу охорони державного кордону відмовляють їм у перетинанні (на виїзд з України) державного кордону. Про виявлення розшукуваної особи представники органів охорони державного кордону або його структурних підрозділів інформують найближчий орган або підрозділ, що входить до системи поліції, для здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до найближчого територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
.
Таким чином, для виїзду за кордон Ви повинні мати окрім документів, що підтверджують інвалідність також дійсний та актуальний ВОД (Е-ВОД) та не перебувати в розшуку.
З наявним розшуком за кордон не виїдете.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Марія!
Якщо у Резерв+ в наявності є "червона стрічка" - це означає, що чоловік знаходиться в розшуку ТЦК у зв'язку із порушенням правил військового обліку (мобілізаційного законодавства). На жаль, той факт, що чоловік має інвалідність, не є підставою для того, аби "червона стрічка" з Резерв+ зникла сама по собі.
Тож, потрібно розбиратись з ТЦК. Що саме зазначено у Резерв+? Яке правопорушення вчинив чоловік і коли саме ТЦК подав його у розшук? Чоловік вже офоромив відстрочку через Резерв+? Якщо так, то чи є в нього в планах персонально з'являтися до ТЦК, чи він має наміри займатися цим питанням дистанційно?
В цілому є декілька варіантів для зняття з розшуку дистанційно, проте, потрібно мати від Вас більше інформації.
Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.
Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:
1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.
2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення.
3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.
Варіант другий не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.
Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Як також, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.
Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.
Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.
Варіант третій також передбачає подання заяви до ТЦК, проте, замість адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий, та займає менше часу.
Згідно із пунктом 17 Постанови КМУ №560 «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
«Керівники органів охорони державного кордону (крім авіаційної частини) з набранням чинності Указом Президента України про оголошення (продовження) мобілізації та/або з отриманням розпорядження про проведення заходів мобілізації відповідного голови (начальника) обласної, Київської та Севастопольської міської, районної держадміністрації (військової адміністрації) організовують проведення у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та у пунктах пропуску через державний кордон України перевірку в осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. У разі відсутності у таких осіб військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) та/або наявності в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про подання таких осіб до розшуку в Національну поліцію уповноважені службові особи підрозділу охорони державного кордону відмовляють їм у перетинанні (на виїзд з України) державного кордону. Про виявлення розшукуваної особи представники органів охорони державного кордону або його структурних підрозділів інформують найближчий орган або підрозділ, що входить до системи поліції, для здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до найближчого територіального центру комплектування та соціальної підтримки».
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, пані Марія!
Яка причина розшуку висвічується в Резерв+ та з якої дати? Чи оформив чоловік відстрочку через Резерв+?
Перед виїздом чоловіку обов'язково потрібно зняти червону стрічку (це так званий розшук), адже в протилежному випадку при перетині кордону його можуть затримати та доставити до найближчого ТЦК.
Якщо у чоловіка встановлена інвалідність, то він може оформити відстрочку через Резерв+.
Потім йому потрібно з'явитися до ТЦК та вимагати виправити дані в Реєстрі Оберіг та зняти розшук. Мобілізувати його не мають права!
За наявної інвалідності чоловіка не мають права направляти на ВЛК, адже
1. Згідно пункту 63 постанови КМУ 560 Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд НЕ НАПРАВЛЯЮТЬСЯ, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом, або були визнані обмежено придатними та не проходили повторний медичний огляд з метою визначення їх придатності до військової служби (за винятком тих, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю), або самостійно виявили бажання пройти медичний огляд.
2. Згідно пункту 8-1 постанови КМУ 932 Особи, щодо яких шляхом електронної інформаційної взаємодії отримана інформація про наявну інвалідність, НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ направленню на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду, зокрема з метою взяття на військовий облік громадян України чоловічої статі.
3. Згідно п.69 постанови КМУ 560 Особи, які не проходили медичний огляд, або в яких закінчився строк дії рішення (постанови) про придатність до військової служби, або які були визнані обмежено придатними та не проходили повторний медичний огляд з метою визначення їх придатності до військової служби (за винятком тих, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю) направляються на військово-лікарську комісію.
Щодо зняття розшуку та статусу про порушення, то це є можливим в таких випадках:
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1.
ОФІЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
"Наявність військово-облікового документа під час перетинання кордону обов’язкова умова для всіх чоловіків громадян України у віці від 18 до 60"
https://dpsu.gov.ua/ua/news/nayavnist-viyskovo-obl...
Така норма почала застосовуватись сьогодні, 17 липня 2024 року, починаючи з 00.00.
Як раніше повідомляла Держприкордонслужба, вчора спливав встановлений Законом України термін, протягом якого громадяни України мали стати на військовий облік або уточнити свої військово-облікові дані.
Відтепер під час перетинання кордону на виїзд прикордонники перевіряють військово-облікові документи в усіх громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Документ може бути як паперовий, так і в електронній формі.
У разі відсутності військово-облікового документа, прикордонники відмовляють у перетинанні державного кордону на виїзд з України.
Також підставою відмови буде наявність в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про подання такої особи щодо розшуку в Національну поліцію. В таких випадках на місце викликатимуть поліцейського для здійснення адміністративного затримання особи та її доставлення до найближчого територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Окремо нагадуємо про категорію чоловіків, які мають право на перетинання кордону через відстрочку від призову чи виключення з військового обліку за станом здоров’я. В їх військово-облікових документах повинна бути зазначена інформація про отримання такої відстрочки чи виключення з військового обліку або має бути довідка за формою, визначеною у додатку 6 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 № 560.
Категорії осіб, яким, відповідно до Правил перетинання кордону громадянами України, дозволено виїзд з України, на даний час не змінювалися.
ОТЖЕ, ДЛЯ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ У ВАС В ВІЙСЬКОВОМУ КВИТКУ ПОВИННА БУТИ ПОЗНАЧКА ПРО НАДАННЯ ВАМ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ В ЗВ'ЯЗКУ З ІНВАЛІДНІСТЮ.
ТАКОЖ ЦЯ ІНФОРМАЦІЯ ПОВИННА БУТИ В РЕЄСТРІ "ОБЕРІГ".
ххх
Чоловіки, які мають інвалідність, якщо вони не виключені з військового обліку, то вважаються військовозобов'язаними. А тому такі особи можуть отримати повістку для уточнення даних і зобов'язані з'явитися у ТЦК та СП.
Особи з інвалідністю будь-якого ступеня, затвердженого в Україні, мають право на відстрочку від мобілізації. Але при цьому можуть добровільно мобілізуватися за своєю згодою.
Якщо ж вони не мають наміру добровільно мобілізуватися, то не забовязані проходити ВЛК, якщо вони вже стоять на військовому обліку.
Водночас, якщо особа з інвалідністю не стоїть на військовому обліку або інвалідність виникла після останнього візиту до ТЦК, вона може пройти ВЛК для можливого виключення з військового обліку.
При цьому необхідно розуміти, що критерії для визначення інвалідності та підстав для її надання за законом відрізняються від критеріїв придатності до військової служби згідно з наказами Міноборони № 402 та № 490.
Тому особа з інвалідністю, навіть ІІІ або II групи, може бути визнана ВЛК придатною до військової служби. Такі особи не підлягають виключенню з військового обліку й залишаються призовниками чи військовозобов'язаними.
ОТЖЕ:
1. ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ НЕПРИДАТНОСТІ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ З ВИКЛЮЧЕННЯМ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ НЕОБХІДНО ПРОЙТИ ВЛК.
2. ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ В ЗВ'ЯЗКУ З ІНВАЛІДНІСТЮ, ВЛК ПРОХОДИТИ НЕ ПОТРІБНО.
2.
Відповідно до Правил перетинання державного кордону громадянами України, люди з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи мають право на виїзд за кордон без обмежень. Тобто, встановлення 3 групи інвалідності для військовозобов’язаного чоловіка надає йому право вільно перетинати кордон в умовах воєнного стану. При цьому кількість перетинів кордону – необмежена.
Після набуття чинності Нового закону про мобілізацію, починаючи з 18 травня 2024 року для перетину кордону необхідно надати повний пакет документів, що підтверджують встановлення 2 групи інвалідності та зняття з військового обліку.
Також працівники прикордонної служби України перевірятимуть наявність військово облікових документів у осіб, які мають право на виїзд за кордон. Таким чином, чоловік, який має право на відстрочку, яка надає йому право на перетин кордону, або виключений з військового обліку, має надати для перевірки військово-обліковий документ де будуть прописані підстави отримання відстрочки.
Рішення про дозвіл на перетин кордону для чоловіків з інвалідністю приймають представники прикордонної служби у пункті пропуску після перевірки документів.
Для того, щоб військовозобов’язаний чоловік міг перетнути кордон та виїхати з України під час воєнного стану, йому необхідно надати повний пакет документів.
Особа з інвалідністю повинна мати з собою та надати такі документи:
Зверніть увагу, документ про встановлення інвалідності має бути виданий саме в Україні.
У 2024 році представники ДПСУ під час перетину кордону також вимагають:
Відмовити у перетині державного кордону особі з інвалідністю 2 групи можуть у таких випадках:
У разі відмови у перетині державного кордону людині з інвалідністю 2 групи прикордонний контрольний орган зобов’язаний надати письмове пояснення з підставами відмови.
Якщо людина не згодна з таким рішенням, вона має право оскаржити відмову у перетині державного кордону в суді
ПРАВО ПЕРЕВІРЯТИ ВОД (РОЗШУК УХИЛЯНТІВ) ПРИКОРДОННІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ НАДАНО ПОСТАНОВОЮ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ 560:
https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240560?a...
"17. Керівники органів охорони державного кордону (крім авіаційної частини) з набранням чинності Указом Президента України про оголошення (продовження) мобілізації та/або з отриманням розпорядження про проведення заходів мобілізації відповідного голови (начальника) обласної, Київської та Севастопольської міської, районної держадміністрації (військової адміністрації) організовують проведення у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та у пунктах пропуску через державний кордон України перевірку в осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. У разі відсутності у таких осіб військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) та/або наявності в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів відомостей про подання таких осіб до розшуку в Національну поліцію уповноважені службові особи підрозділу охорони державного кордону відмовляють їм у перетинанні (на виїзд з України) державного кордону. Про виявлення розшукуваної особи представники органів охорони державного кордону або його структурних підрозділів інформують найближчий орган або підрозділ, що входить до системи поліції, для здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до найближчого територіального центру комплектування та соціальної підтримки."
---
ЧЕРВОНА СТРІЧКА В "РЕЗЕРВ +" ВКАЗУЄ НА ТЕ ЩО ОСОБА В РОЗШУКУ - ЦІЙ ОСОБІ НЕ ДОЗВОЛЯТЬ ПЕРЕТНУТИ КОРДОН.
НЕОБХІДНО ЗВЕРНУТИСЯ ДО ТЦКСП ДЛЯ:
СПЛАТИТИ ШТРАФ ТА ОФОРМИТИ ВІДСТРОЧКУ МОЖЛИВО ЧЕРЕЗ РЕЗЕРВ +.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Яка причина розшуку зазначається в Резерв+?
Для зняття з розшуку, треба вирішувати питання з ТЦК та СП.
Вам будуть корисними мої матеріали на цьому сайті:
https://uristy.ua/ua/blogs/znatta-administrativnog...
https://uristy.ua/ua/blogs/rozsuk-tck-ta-sp-sut-ta...
Загалом питання зняття з розшуку наразі є одним із пріоритетних у нашій діяльності, і є чимало успішної практики. Але пам'ятати потрібно про те, що всі ТЦК доволі різні у своїй діяльності. Позбутися відмітки можливо, але все залежить від ТЦК.
Варто залучити адвоката, аби це все рухалося швидше, інакше ТЦК може затягувати відповіді на питання або взагалі їх не надавати.
У будь-якому випадку, якщо Ви хочете ініціювати процедуру зняття "розшуку", для початку варто звернутися до ТЦК з адвокатським запитом щодо отримання інформації про причини порушення Вами правил військового обліку.
Далі - можливо подавати заяву про визнання факту вчинення Вами адміністративного правопорушення та сплачувати штраф.
З повагою! Щасти Вам!
Адвокат, м. Харків, 19 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, пані МАРІЯ! Чи оформлювала така особа відстрочку через Резерв+ по інвалідності? На жаль це автоматично не робиться і в Резерв+ треба подати запит на відстрочку. Якщо особа за кордоном, то немає чого переживати. ТЦК часто вішає такі порушення, шахрайськи та нахабно ігноруючи факт перебування осіб за кордоном та уточнення даних про перебування за кордоном, натомість направляючи повістки за відомою адресою.
До відповідальності таку особу не притягнуть по закону. А якщо зроблять це незакнно - то можна реагувати на такі дії вже у судовий спосіб. У кращі часи України, коли ТЦК за рішенням Верховної Ради розженуть як злочинну організацію, що порушувала системно права громадян, ці всі псевдорозшуки незаконні абсолютно - будуть скасовані автоматично для всіх.
Якщо ТЦК свавільно прийме заочну постанову про штраф, то її з легкістю можна оскаржити в суді, як уже зазначав.
В досудовому порядку Ви правди на жаль не доб"єтеся, бо усім від обласного ТЦК до Генштабу начхати на простих громадян і їх права... жодних ефективних дій до ТЦК ніхто не вживає.
Бажано встановити "ДІЯ" на телефон, щоб у разі незаконного передання постанови ТЦК на виконавчу - дізнатися про відкрите виконавче провадження, отримати копію постанови ТЦК та у 10-денний термін з моменту отримання постанови державного виконавця оскаржити таку постанову до суду.
Згідно з частиною 7 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Згідно з ч. 1 ст. 38 КУпАП, Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частинах дев’ятій і десятій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Тобто наявність запису в паспорті громадянина України для виїзду за кордон що особи немає в Україні більше 1 року - виключає вину, а крім того ТЦК має офіційний доступ до записів про виїзд грмоадян за кордон шляхом обміну інформацію через систему "Трембіта".
Перевірте запис про виїзд за кордон в Розширенних даних з Резерв+.
У пункті 53 постанови Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 03 квітня 2024 року у справі № 420/645/23 (провадження № К/990/37901/23) https://reyestr.court.gov.ua/Review/118108955, судова колегія під головуванням судді Верховного Суду Смоковича М.І. висловила правову позицію, що
"Перебування будь-якої особи на всій території України, починаючи з 24 лютого 2022 року, не може вважатись безпечним та несе значну кількість ризиків для життя та здоров`я такої особи."
ОТЖЕ, ніяка ТЦКшня та інші чинуші не мають права вимагати від громадянина України ризикувати життям та здоров"ям за для виконання якихось бюрократичних забагаток чи обов"язків. Навіть якщо такі обов"язки передбачені законом чи навіть самою Конституцією.
Бо невід"ємне право на життя, перекриває усі обов"язки. Особливо людини з певними обмеженнями по стану здоров"я, бо інвалідність просто так не дають.
Основні (засадничі) права громадянина і людини в Україні та принципи існування України як суверенної і незалежної, демократичної, соціальної, правової держави - визначені у Розділі І "Загальні засади" Конституції України і не можуть бути обмежені чи скасовані навіть в умовах воєнного стану, запровадженого згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 р. та в подальшому затвердженого Верховною Радою України.
Згідно зі статтею 3 Конституції України, Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Частина перша статті 19 Конституції визначає, що Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Відповідно до статті 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Отже, особа не може бути притягнута по закону до відповідальності за таке правопорушення і це просто "розводняк на гроші".
Крім того - розгляд справи без Вашої участі в заочному порядку та без складення протоколу - буде незаконним і Ви матимете право у разі протиправних дій ТЦК - оскаржити штраф до суду, поновивши строки звернення та повідомивши, що процедура була грубо порушена, а строк притягнення до відповідальності сплив.
Згідно вимог КУпАП ТЦК зобов"язаний для винесення постанови заочно - вручити повідомлення про дату, час та місце розгляду справи.
На відміну від повісток саме ВРУЧИТИ, а не формально надіслати та отримати відмітку про невручення від Укрпошти. Звісно цього ніхто не робить, бо вони не компетентні, але манія величі є. Тож наприклад ряд ТЦК Київщини дійсно свого часу увімкнули конвеєр таких постанов.
Вони на раз злітали в судах пачками.
Не рекомендую платити, бо заплатиш раз - всеодно повісять новий розшук, поки не прийдеш до них з похиленою головою.
На жаль громадянство з нами надовго, або назавжди. Тому треба цей фактор враховувати навіть знаходячись за кордоном. Дійсно щастя тих, хто не в Україні що їм недоступна "бусифікація" під якою ТЦК за власними заявами розуміє - ДОБРОВІЛЬНУ доставку військовозобов"язаного в ТЦК. Тобто оте все, що ми бачимо на відеозаписах небайдужих громадян - то є добровільна доставка. Тобто громадяни висловили бажання бути за руки-ноги вкинутими в бус, а крики - то ми не розуміємо. То крики радості. Ну Ви самі все добре розумієте.
ОТЖЕ, маю переконання, що платити штрафи ТЦК - це сприяти їх незаконним діям та заохочувати їх. Коли ТЦК та патрульна поліція, а так само інші суб"єкти владних повноважень, почнуть виконувати закон, а не шахраювати при складенні постанов та протоколів, тоді можна і з ними діяти по закону.
Переконаний, що парламентська слідча комісія цього чи наступного скликання Верховної Ради України встановить факт злочинної діяльності ТЦК та розжене їх. Я б ще на місці депутатів додав ТЦКшників до Закону України "Про люстрацію" із забороною займати посади на державній службі на 10-20 років з конфіскацією усього майна як незаконно набутого.
Вам штраф якщо зараз не пече - то можете не перейматися ситуацією взагалі. Якщо є певні фінансові надходження, які хочете не втратити, тоді можна оскаржувати штраф до суду, якщо він буде (90 %, що не буде).
Зараз функціонує система "Електронний суд", а тому маючи Електронний підпис чи ДІЮ - можна подати позов до суду і виграти справу дистанційно.
Щоб отримати сповіщення про штраф, який реально накладено, а не "понти в Резерв+" бажано встановити собі ДІЮ на телефон. Тоді з виконавчої прийде повідомлення та копія постанови в ДІЮ і можна протягом 10-днів з цієї дати поновити строки оскарження, подавши відповідну заяву до суду.
ЩАСТИ ВАМ!
З повагою та розумінням, Я.О. Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Адвокат, м. Київ, 12 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрий день. Поява у застосунку «Резерв+» червоної позначки означає, що особа, яка має обов'язок обліку в армії, офіційно перебуває в розшуку ТЦК через порушення правил військового обліку. Це не просто помилка системи, а результат внесення відомостей до головної бази даних про призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Тому, навіть якщо чоловік має інвалідність, це автоматично не знімає його з розшуку. Це питання треба вирішувати тільки через ТЦК, оскільки саме цей орган починає розшук і може його скасувати. На практиці буває по-різному, і спочатку треба дізнатися, коли саме людину оголосили в розшук, за що, чи складали протокол про порушення, і чи виносили рішення про штраф.
Якщо таке рішення є, один зі способів вирішення то визнати порушення та сплатити штраф, який зазвичай становить близько 8,5 тисяч гривень. Але хочу наголосити, що навіть після сплати штрафу випадки, коли «червона позначка» зникає сама, не є правилом. Після оплати в базі залишається запис про інше порушення або дані взагалі не оновлюються через відсутність постанови. Інший варіант дій можливий, якщо протокол чи постанова фактично не складалися. У такому випадку дані про розшук взагалі не мають юридичної підстави, адже згідно із законом інформація про відповідальність може бути внесена лише за наявності офіційних документів про притягнення. За законом притягнути до відповідальності за порушення правил військового обліку можна не пізніше трьох місяців з дня виявлення порушення, але максимум протягом року з дня його вчинення. Якщо ці терміни минули справа має бути закрита, а отже, і підстав для розшуку більше немає.
У такій ситуації раджу подати письмову заяву до свого ТЦК з вимогою прибрати неправильні дані з Реєстру та відкликати запит до поліції про розшук. Якщо ТЦК відмовляє або не відповідає, тоді треба звертатися до адміністративного суду, щоб зобов’язати ТЦК видалити інформацію про порушення. Суди вже не раз ставали на бік громадян у подібних справах, визнаючи безпідставність внесення відомостей до розшуку. Такий процес може зайняти кілька місяців, але це дієвий спосіб законно відновити свій статус. Іноді проблему можна вирішити і без суду подавши скаргу до обласного ТЦК або Міністерства оборони. Якщо порушення справді було формальним, вищий орган може скасувати помилкове внесення до розшуку, і це займає менше часу.
Отже, щоб зняти чоловіка з розшуку та відновити можливість законного виїзду з України, спочатку потрібно з’ясувати причини внесення його до бази. Якщо минув строк притягнення до відповідальності або не було складено протокол, потрібно вимагати видалення запису з реєстру через заяву, скаргу чи суд. Лише після цього інформація про розшк зникне, а чоловік зможе скористатись своїм правом на виїзд за наявності документів, що підтверджують інвалідність, та чинного військового документа.
Хочу зазначити, що розшук у «Резерв+» це не назавжди. Його можна скасувати законним шляхом, головне діяти послідовно, мати підтвердження свого статусу та знати свої права, передбачені законами України.
З повагою, Адвокат Євгеній Середницький