Задайте питання юристу

954 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 21 жовтня 2025, питання №143199

Чи буде суд на нашій стороні? Що важивіше їхні розпорядження чи все таки закон?

Були на віпочинку з братом. Там йому викрали телефон, звернулися до суду з позовною заявою до готелю про відшкодування вартості мобільного телефону, який у нього вкрали під
час проживання в готелі. Їхня сторона висунула заперечення,
посилаючись на те, що, відповідно до розпорядження адміністрації готелю
, вінповинен був здати свої речі на зберігання до камери схову, яка
працює цілодобово, бо в іншому випадку адміністрація готелю не несе
відповідальності за зникнення речей.
Ми посилались на те, що розпорядження адміністрації готелю не
є нормативним актом і суперечить ст. 1029 ЦК України, згідно з якою готель
відповідає за схоронність майна, внесеного особою, яка проживає в ньому.
Представники готелю посилались на правила проживання в готелях, затверджені головою адміністрації міста.
Там справді, у правилах було
зазначено, що готель не відповідає за втрату речей, які не були здані до камери
схову.
На чиєму боці буде закон, ми можемо виграти справу? Що важивіше їхні розпорядження чи все таки закон?

Відповіді юристів (2)

    Чорна Олена Олексіївна
    Чорна Олена Олексіївна 20 годин тому

    Адвокат, м. Київ, 24 роки досвіду

    Посилання готелю на внутрішні правила проживання не може бути підставою для звільнення його від відповідальності, оскільки ці правила не є нормативно-правовими актами і не можуть змінювати чи обмежувати права споживачів, передбачені законом.

    Готель відповідає за збереження речей, внесених особою, яка проживає у ньому, незалежно від того, чи були вони здані на зберігання.

    Готель не відповідає лише за втрату грошей, цінних паперів, коштовностей або інших цінностей, якщо вони не були здані на зберігання у спеціально призначене для цього місце (сейф, камера схову тощо).

    Мобільний телефон не є коштовністю в розумінні цієї статті, а є звичайною річчю побутового користування, тому готель несе відповідальність за його зникнення, навіть якщо він не був зданий до камери схову.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Телефон викрали з номера?

    Відповідно до ч. 1 ст. 975 Цивільного кодексу України готель відповідає за схоронність речей, внесених до готелю особою, яка проживає у ньому. Річ вважається такою, що внесена до готелю, якщо вона передана працівникам готелю або знаходиться у відведеному для особи приміщенні. Аналогічний обов’язок готелю по зберіганню речей, переданих особою працівникам готелю (до камери схову, сейфу тощо) або тих, які знаходяться у відведеному для споживача приміщенні (готельний номер), встановлено Правилами користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг, які затверджені наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 № 19 (далі – Правила).

    У разі викрадення, загублення або знищення особистих речей обов’язковою умовою їх повернення власнику або відшкодування йому шкоди є обов’язок громадянина негайно повідомити про це адміністрацію готелю (ч. 3 ст. 975 ЦК). При цьому, аналіз абз. 2 ч. 3 ст. 975 ЦК дає підстави вважати, що під негайним слід розуміти повідомлення адміністрації готелю про зниклі або викрадені речі до закінчення періоду проживання особи в готелі. Тобто, якщо ви виявите втрату вже після виїзду з готелю, то відстояти свої права буде досить важко.

    Клієнт може захистити свої права, посилаючись на ч. 1 ст. 975 ЦК та п. 11 Правил, зазначаючи про обов’язок готелю зберігати речі. Проте, в даному випадку він має надати докази, що була виконана одна з двох умов: розміщення особистих речей в своєму готельному номері або передача їх працівникам готелю на зберігання. Інакше, якщо речі були залишені в коридорі або вітальні та були викрадені, адміністрація готелю не несе ніякої відповідальності. Більш того, вимоги клієнта про відшкодування втрачених речей, мають бути задоволені адміністрацією лише в разі, якщо повідомлення було надано готелю до моменту виселення клієнта. У разі відмови адміністрації, клієнту варто звернутися в суд з позовною заявою про відшкодування шкоди з поданням доказів, які підтверджують факт оренди ним номеру, факт повідомлення адміністрації готелю та подати клопотання про витребування доказів у вигляді записів з камер відеоспостереження.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України