Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
960 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Я представляю компанію, яка рекламує бренди спортивних ставок за допомогою банерів на веб-сторінках. У мене виникають труднощі з розміщенням реклами в Україні. Я ознайомився з законодавством і вважаю, що, незважаючи на жорстке регулювання, розміщення реклами можливе за умови дотримання певних вимог. Чи правильно я розумію? Які вимоги існують і як я можу підійти до цього питання з юридичної точки зору?
Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (2)
Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду
Доброго дня. Ви все правильно розумієте, проте існує багато нюансів порушення, яких автоматично призведе до відповідальності, тому Ваше питання вимагає комплексного підходу, аналізу та розробки стратегії розміщення рекламних матеріалів.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Відповідно до статті 22-1 ЗУ "Про рекламу"
1. Реклама азартних ігор, реклама торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри (далі - реклама азартних ігор), ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ, крім реклами:
у лінійних аудіовізуальних та аудіальних медіа з 23 години до 6 години;
у спеціалізованих виданнях, присвячених азартним іграм та/або спорту, призначених для осіб старше 21 року;
безпосередньо у приміщеннях гральних закладів;
на веб-сайтах організаторів азартних ігор та/або в мобільних додатках організаторів азартних ігор, через які провадиться діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, а також на веб-сторінках організаторів азартних ігор на платформах спільного доступу;
у зареєстрованих відповідно до Закону України "Про медіа" онлайн-медіа, призначених для осіб старше 21 року;
у зареєстрованих відповідно до Закону України "Про медіа" нелінійних аудіовізуальних медіа, за умови застосування технічної можливості щодо спрямування реклами на осіб старше 21 року;
на платформах спільного доступу до інформації, платформах спільного доступу до відео, пошукових системах (пошукових сервісах), за умови застосування технічної можливості таких платформ та систем (сервісів) щодо спрямування реклами на осіб старше 21 року.
Забороняється:
пропонування або надання будь-якого прямого чи непрямого відшкодування витрат для доступу до гральних закладів та/або участі в азартних іграх;
розміщення зображення або згадування азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, на будь-яких товарах (предметах), крім розміщення на товарах (предметах), що використовуються під час проведення азартних ігор, а також крім розміщення торговельних марок спонсора, за умови дотримання вимог, передбачених частиною четвертою цієї статті;
пропонування безоплатних бонусів (будь-яких інших заохочень) замість внесення ставки;
здійснення телефонних дзвінків, надсилання повідомлень невизначеному колу осіб засобами поштового зв’язку, мобільного зв’язку, електронних комунікацій з метою надання інформації про азартні ігри;
поширення реклами азартних ігор на тимчасово окупованій території України.
Вимоги, передбачені цією статтею для реклами азартних ігор, поширюються також на будь-які інформаційні повідомлення про здійснення благодійної діяльності організаторами азартних ігор, їх афілійованими особами чи будь-якими іншими особами з використанням бренда організатора азартних ігор, зазначення організаторів азартних ігор чи їхніх брендів як спонсорів, партнерів певної діяльності чи заходу в рекламних матеріалах інших замовників.
Розміщення організатором азартних ігор мобільного додатка, призначеного для участі в азартних іграх, у магазинах мобільних додатків не вважається рекламою.
{Частина перша статті 22-1 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2849-IX від 13.12.2022, № 3136-IX від 30.05.2023; в редакції Закону № 4116-IX від 04.12.2024}
2. У рекламі азартних ігор забороняється:
участь осіб, які не досягли 21-річного віку, у тому числі як фотомоделей;
участь військовослужбовців, волонтерів, лікарів, інших медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд військовослужбовців, лікарів;
участь осіб, які провадять діяльність у сфері культури та/або медіа, зокрема представників суб’єктів у сфері медіа, професійних творчих працівників, працівників закладів культури, фахівців із створення інформаційної продукції, публічних діячів, а також осіб, які регулярно поширюють масову інформацію під своїм редакційним контролем через власні облікові записи на платформах спільного доступу до інформації з метою отримання прибутку (далі - популярні особи), крім спортсменів;
прямі чи опосередковані дії щодо популяризації та/або заохочення популярними особами участі в азартних іграх, використання зображень, згадування імен популярних осіб, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів;
використання тематики, пов’язаної із стримуванням та відсіччю збройної агресії Російської Федерації проти України, а також будь-яких патріотичних закликів та/або символіки, спрямованих на забезпечення державного суверенітету, безпеки та оборони, патріотичного виховання.
3. Реклама азартних ігор не повинна формувати думку, що виграти в азартну гру легко, а також, що участь в азартних іграх може бути джерелом доходів чи альтернативою роботі.
4. У спонсорстві забороняється використання торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор. Не можуть бути спонсорами суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
Положення абзацу першого цієї частини не поширюються на спонсорство у сфері фізичної культури і спорту (крім дитячого та дитячо-юнацького спорту), а саме на спонсорство спортивних команд, спортсменів, спортивних заходів та спортивних змагань, трансляцій спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті прямої трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, за умови що таке спонсорство здійснюється:
без використання засобів зовнішньої реклами;
без розміщення на зовнішніх та/або внутрішніх поверхнях транспортних засобів та/або метрополітену;
без розміщення всередині будинків, споруд, крім розміщення у приміщеннях гральних закладів, а також у закритих приміщеннях під час проведення спортивних заходів та спортивних змагань.
Спонсорство трансляцій спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, з використанням торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, дозволяється виключно у медіа, які є правовласниками та/або ліцензіатами прав на трансляції спортивних заходів та спортивних змагань, доведення до загального відома та/або публічного сповіщення об’єктів права інтелектуальної власності, створених у результаті трансляції спортивних заходів та спортивних змагань.
Продакт-плейсмент азартних ігор забороняється.
5. Реклама азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, повинна супроводжуватися текстовим або звуковим попередженням такого змісту: "Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри". Кожному попередженню, що подається у текстовій формі, відводиться не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження - білим. Попередження, що подається у звуковій формі, має прозвучати не менше одного разу за ролик, але не менше ніж один раз на 1 хвилину, та озвучується на тому самому рівні гучності та швидкості, що й інший звуковий ряд ролика.
6. Замовником виготовлення, розміщення, розповсюдження реклами азартних ігор може бути виключно суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
7. Будь-яка діяльність з рекламування азартних ігор, суб’єктів господарювання, які організовують азартні ігри, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими здійснюється діяльність з організації та проведення азартних ігор, без наявності у таких суб’єктів господарювання ліцензії на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор забороняється.
8. Реклама азартних ігор має містити достовірну інформацію, не бути хибною, неправдивою або удаваною.
9. Реклама азартних ігор має містити відомості про ліцензію, номер, дату її видачі та найменування органу, який видав рекламодавцю ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
10. Суб’єкт господарювання не має права виступати рекламодавцем бренду організатора азартних ігор, що належить іншому суб’єкту господарювання, крім випадків використання бренда групи організаторів азартних ігор учасниками такої групи. Термін "бренд організатора азартних ігор" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
11. Забороняється спрямовувати рекламу на вразливі групи населення (діти, малозабезпечені особи, особи, хворі на психічні захворювання).
12. Органи спільного регулювання у сфері медіа шляхом прийняття відповідних кодексів (правил) визначають вимоги до розповсюдження в медіа реклами азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри.
З повагою, юрист Дерій В.О.!