Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий вечір! В мене виникла така ситуація. Сусідка свою квартиру переробила під салон краси. В ході ремонту не було встановлено жодної звукоiзоляції. Всі розмови з тієї квартири чути так, наче розмовляють у мене над вухом. Навіть більше, згодом там буде обладнано перукарня, тому шум буде постійно. Я сумніваюся в законності даного підприємства. Я на 100% впевнена, жителі будинку не давали своїх підписів для переобладнання квартири на дане підприємство, і я в тому числі. 3 її сторони було викликано участкового, щоб так би мовити "з нами розібрався". Його аргументом було те, що шуміти можна до 10 години вечора. Але наскільки я знаю, це стосується житлових приміщень. Салон краси не є житловим приміщенням. Як вчинити в даній ситуації? І куди звернутися, задля того, щоб сусіди встановили звукоiзоляції або закрили свій салон? Дякую!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Добрый день!
По Вашему вопросу сообщаю следующее:
Нормативно-правовым актом, регулирующим общественные отношения, связанные с защитой населения, в т. ч. и от шума, является ЗУ "Об обеспечении санитарного и эпидемического благополучия населения". Согласно его положениям, граждане имеют право на безопасные для здоровья и жизни быт, отдых и окружающую среду. Ст. 24 Закона обязывает предприятия, учреждения и организации принимать меры по недопущению превышения уровней шума на так называемых защищенных объектах, в число которых входят жилые дома и придомовые территории. Допустимый уровень шума устанавливается санитарными нормами и зависит от территории и времени суток. В среднем для жилых домов уровень шума не должен превышать 45–60 дБА.
Если в результате проведенной проверки установлено нарушение, предприятие-нарушитель должно уплатить штраф, а также предпринять все меры для недопущения подобного в будущем. Требования законодательных и других нормативно-правовых актов относительно защиты населения от вредного влияния шума регулируются ст. 182 КУоАП, которая предусматривает ответственность должностных лиц и граждан-субъектов хозяйственной деятельности в виде штрафа в размере от 15 до 30 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан, т. е. от 255 до 510 грн. В случае повторного нарушения в течение года размер штрафа будет колебаться от 50 до 150 НМДГ (850 – 2 550 грн) с конфискацией звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины.
Рекомедую Вам письменно обратится с заявлением в местную администрацию в управление по благоустройству о проведении проверки указаного суб екта бизнеса и определения штрафных санкций или иных мер влияния. т
В заявлении просите письменно уведомить Вас о принятых мерах согласно ст. 11 ЗУ ОБ обращениях граждан в 15 -ти дневной срок.
Щодо суми штрафу повідомляю:
Кваліфікація зазначеного правопорушення підпадає під норми ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р № 8073-X.
Зазначена стаття передбачає накладання штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто в сумі від 17000 грн. До 34000 грн.) З конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, або без такої у разі провадження господарської діяльності без:
У той же час такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (т. е. в сумі від 34000 грн. до 85000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Під отриманням доходу у великих розмірах для цілей зазначеної статті розуміється отримання доходу в сумі від однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При цьому, випадки притягнення до відповідальності особи – зовсім не рідкість. До відповідальності можуть залучити і перукаря, який веде діяльність без реєстрації, і незаконного торговця, і перевізника, який везе чужий вантаж на своєму автомобілі. При цьому, в ряді випадків, фактичні обставини, які супроводжували виявлення такої діяльності не дозволяють довести відсутність в ній систематичності і підприємницького характеру.
С уважением,
Константин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 51 год опыта
У разі неефективності адміністративних заходів впливу на порушника, Ви можете звернутися до суду на підставі ст. 391, 386 ч. 3 ЦК України.
Вимоги: (1) припинення правопорушення; (2, 3) відшкодування завданої майнової, моральної шкоди. Звісно, якщо доведете ці вимоги, принаймні, першу із них.
За невиконання рішення суду передбачена кримінальна відповідальність (ст. 382 КК України).
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеСобственник салона красоты должен зарегистрировать в органах местного самоуправления или юридическое лицо или зарегистрироваться как физическое лицо-предприниматель.
Согласно санитарным правилам и нормам для парикмахерских всех видов, которыми являются и салоны красоты, салон красоты размещается исключительно в отдельных зданиях или в зданиях общественных и торговых центров, бытовых услуг, на первых и цокольных этажах жилых домов с оборудованием входа, отдельного от входов в квартиры.
Также данное помещение должно, обязательно, относиться к нежилому фонду.
Санитарными правилами также установлены требования к таким помещениям, например: площадь помещения, высота потолков, расстояние между рабочими местами мастеров, наличие комнаты отдыха и так далее.
Помещение, в котором будет расположен beauty-салон, должно соответствовать санитарным и пожарным нормам.
Так для подтверждения соответствия Вашего помещения санитарным нормам, необходимо будет обратиться в Государственную службу по вопросам безопасности пищевых продуктов и защиты потребителей и получить Акт подтверждения соответствия помещения нормам СЭС.
Для подтверждения соответствия Вашего помещения требованиям законодательства по вопросам пожарной безопасности необходимо будет заполнить и подать в пожарную инспекцию, по месту расположения салона красоты, декларацию соответствия материально-технической базы требованиям законодательства по вопросам пожарной безопасности. Таким образом, просто уведомляется пожарная инспекция, что помещение для салона красоты соответствует нормам пожарной безопасности и при подаче такой декларации, пожарный инспектор не выезжает на место расположения салона красоты. Во время подачи декларации помещение уже должно соответствовать нормам пожарной безопасности, так как в декларации указывается вся информация о соблюдении таких норм.
Так, на сегодняшний день такое уведомление пожарной инспекции носит декларативный характер.
Однако хочу обратить внимание, что в случае если помещение будущего салона находится в здании, состоящем из 16-ти и больше этажей, то подачи одной декларации будет мало, необходимо будет вместе с декларацией подавать положительное заключение по результатам оценки (экспертизы) противопожарного состояния помещения. Такая оценка проводится субъектом хозяйствования, который получил соответствующую лицензию.
Без декларации и заключения (экспертизы), салон красоты не может начать свою деятельность.
Во многих салонах красоты предоставляются услуги, требующие наличия соответствующей лицензии. Это, например, такие услуги как: лечебные массажи, пилинг, комплексный уход за кожей, электроэпиляция, подтяжка кожи и многое другое.
Если Вы считаете, что какие-либо из вышеперечисленных норм нарушаются, обращайтесь с жалобами в соответствующие государственные инстанции, в местную администрацию или подавайте иск в Суд.
Если есть дополнительные вопросы связывайтесь со мной через мой профиль на сайте.
Удачи!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброї ночі, Людмила!
В зв'язку з цим, рекомендую Вам звернутися:
1) з заявою до Держпродспоживслужби України, територіального управління (колишня Санепідемстанція України), для проведення перевірки та прийняття мір реагування до сусідки, проведення замірів шуму та наявності і стану шумоізоляції її приміщення, а також щодо перевірки санітарного стану у салоні краси сусідки (Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення":
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12);
2) з заявою до поліції, можна викликати працівників поліції по телефону 102 та на місці подавати заяву про притягнення сусідки до адміністративної відповідальності за статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10:
"Ст.182. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях:
Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях -
тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші".
3) з заявою до місцевої державної адміністрації щодо створення комісії для проведення перевірки та вжиття заходів реагування (Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення":
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12):
Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів
Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:
здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;
вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):...1) жилих будинків і прибудинкових територіях;... .
Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.
У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об'єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.
Проведення на захищених об'єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні - цілодобово. Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов'язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.
Передбачені частинами другою, третьою та четвертою цієї статті вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:
1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;
наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;
4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;
5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;
6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;
7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань;
9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.
Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.
Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів";
4) як додатково: з заявою до податкової служби, для проведення перевірки та дотримання податкового законодавства;
5) як додатково: з заявою до Державної служби з надзвичайних ситуацій, для проведення перевірки та дотримання протипожежного законодавства;
6) як додатково: з заявою до ЖЕКу, чи ОСББ, для створення комісії та проведення перевірок.
У разі наявності запитань, звертайтеся.
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Адвокат, г. Винница, 10 лет опыта
Доброго дня! Для найбільш ефективного вирішення даної проблеми рекомендую спочатку письмово звернутися з заявою до сусідки із заявою про досудове врегулювання спору, де слід викласти свої вимоги. Однак, якщо сусідка і надалі продовжить використовувати приміщення для салону краси слід звернутися до поліції з метою фіксування вказаних фактів, а потім до суду з позовом.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня.
ЗУ "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80):
Стаття 5. Вимоги до звернення
Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).
Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Успіхів Вам.