Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Права человека, 31 августа 2020, вопрос №27700 150₴

Підключення до електромереж

Доброго дня. Підскажіть будь ласка, чи можу я звернулися в суд чи в прокуратуру на Тячівський РЕМ зі скаргою на підключення.
Мій будинок не хочуть підключати до електромережі. Написали відповідь ось таку відповідь.

Ответы юристов (9)

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий день, Михайло!

    Прокуратура у Вашій ситуації не допоможе, так як функції нагляду за застосуванням законів (загального нагляду), у прокуратурі відсутні з жовтня 2014 року

    Ви маєте право подати скаргу до вищестоячої особи, організації ніж та, що надала Вам відповідь, аргументовано згідно до Закону України "Про звернення громадян" та подати позовну заяву до суду, в порядку Цивільного кодексу України та Цивільного процесуального кодексу України.

    Закон України "Про звернення громадян":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Цивільний кодекс України:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

    Цивільний процесуальний кодекс України:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Левченко Ксенія Сергіївна
    Левченко Ксенія Сергіївна 3 года назад

    Юрист, г. Винница, 17 лет опыта

    Доброго дня. Треба бачити усю відповідь повністю, щоб надати розгорнуту консультацію. Попередньо треба оскаржувати відмову, писати претензію.

    Звертайтеся, буду рада допомогти.

    Ковальчук Владимир
    20%

    Правила приєднання електроустановок до електричних мереж, (втрата чинності 19.04.2018) затверджені постановою НКРЕ від 17.01.2013 № 32, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 8 лютого 2013 р. за № 236/22768, замість є діючоюПОСТАНОВА 14.03.2018 № 310 Про затвердження Кодексу систем розподілу.НАДАННЯ БУДІВЕЛЬНОГО ПАСПОРТА ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ НА БЕЗОПЛАТНІЙ ОСНОВІ Після направлення замовником згідно із статтею 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» відповідного повідомлення до органів Держархбудінспекції України зареєстрований будівельний паспорт є підставою для виконання будівельних робіт Більш всього звертаються щодо підключення будинків, Ви маєте сплачувати:

    1. новий проект електрозабезпечення
    2. монтаж електричної проводки
    3. все підключити та оформити (заміри, допуск, введення в експлуатацію нової електроустановки)
    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    1. Надати максимальне розголошення шляхом звернення до свого депутата рад усіх рівнів (сільської, селищної, районної, обласної, Верховної Ради України) з посиланням на листування (додати копії запитів та відповіді).
    2. Звернутись до вищестоящего органу якому підконтрольний Тячівський РЕМ свого регіону з повідомленням про правопорушення посадовою особою. Надати наявні підтверджуючі матеріали.(письмово згідно ЗУ Про звернення громадян , аби у 15-ти денний термін ви отримали письмову відповідь)
    3. Звернутись до адміністративного суду з позовною заявою про оскарження рішень та дій(бездіяльності) посадових осіб Тячівського РЕМу з вимогою визнати відмову необгрунтованою та винести рішення про примусове підключення вам електроенергії.
    4. І останнє раджу пошукати юриста (адвоката) знайомого з розглядом таких питань у вашому регіоні.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Ковальчук Владимир

    Правила присоединения отменены и переписаны в «Кодекс системи розподілу», уже есть чёткие сроки за стандартное подключение электроэнергии, за нестандартное подключение, в среднем сумма за подключение электроэнергии от 1 тыс грн до 3 тыс грн плюс НДС, зависит от области, района, уровня напряжения в точке подключения, категории электроснабжения.

    В некоторых РЭС работники облэнерго до сих пор, в 2020 году, пытаются брать с заказчика «по 500 долларов» за 1 кВт подключения, из которых они платят официально за нестандартное подключение электроэнергии 1-3 тыс грн + НДС, а остальное их чистый «навар».

    «стандартное» и «нестандартное» подключение,

    если «стандартное» то цены за кВт уже устанавливала НКРЭКП, а вот «нестандартное» решалось «по проектному решению о подключении электроснабжения» на уровне РЭС облэнерго.

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 19 лет опыта

    чи можу я звернулися в суд чи в прокуратуру на Тячівський РЕМ зі скаргою на підключення.

    в прокуратуру нет , а в суд рано -

    Если Вы не согласны с ответом Тячевского РЕСа - Вы можете подать жалобу или претензию в вышестоящую РЕС

    Но изначально я Вам рекомендую выполнить все условия для подключения, а потом если они откажут - уже обратиться с жалобой ( исходя из Вашего вопроса не видно что подготовлены все документы для подключения, а в части ответа - они Вам указали что Вы должны сделать )

    Беликов Олег  Александрович
    13.3%
    Беликов Олег Александрович 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 31 год опыта

    Добрый день. Чтобы обратиться в суд, вам надо пройти определенные вышестоящие инстанции, подать жалобу на принятое решение. В Вашем случае целесообразно в вышестоящую РЭС, дождаться ответа, и только после этого идти в суд. Обратитесь к своему депутату, чтобы он помог составить жалобу и соответствующее обращение.

    Крикун Сергій  Павлович
    16.7%
    Крикун Сергій Павлович 3 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Закон України "Про ринок електричної енергії" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2019-19):

    "Стаття 21. Приєднання електроустановок до електричних мереж

    1. Оператор системи передачі та оператори систем розподілу не мають права відмовити в приєднанні електроустановок замовника до системи передачі або системи розподілу за умови дотримання замовником кодексу системи передачі та кодексу систем розподілу.

    2. Приєднання електроустановок до електричних мереж не має призводити до порушення нормативних вимог щодо надійності електропостачання та якості електричної енергії для користувачів електричної системи.

    3. Послуга з приєднання електроустановок замовника до системи передачі та системи розподілу є платною послугою та надається оператором системи передачі або оператором системи розподілу відповідно до договору про приєднання.

    4. Порядок приєднання до електричних мереж оператора системи передачі та операторів систем розподілу визначається кодексом системи передачі та кодексом систем розподілу і має бути прозорим, забезпечувати ефективне та недискримінаційне приєднання до системи передачі та систем розподілу.

    Порядок приєднання має визначати, у тому числі, процедурні питання, умови приєднання, типові форми договорів про приєднання.

    Кодексом системи розподілу визначаються умови приєднання електроустановок замовників до електричних мереж власників, які не є операторами системи розподілу.

    5. Оператор системи розподілу надає послугу із стандартного приєднання відповідно до умов договору про приєднання, а саме готує технічне завдання на проектування, забезпечує розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проектної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника), здійснює заходи щодо відведення земельних ділянок для розміщення об’єктів електроенергетики, забезпечує виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, а також здійснює первинне підключення об’єкта замовника у строки, визначені кодексом системи розподілу.

    6. Оператор системи розподілу надає послугу з нестандартного приєднання "під ключ" відповідно до умов договору про приєднання, а саме готує технічне завдання на проектування, забезпечує розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проектної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника), здійснює заходи щодо відведення земельних ділянок для розміщення об’єктів електроенергетики, забезпечує виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, а також здійснює первинне підключення об’єкта замовника.

    7. Замовник має право обрати серед суб’єктів господарювання, які мають право на здійснення відповідного виду діяльності згідно з вимогами законодавства, виконавця проектних робіт для проектування електричних мереж лінійної частини приєднання. При цьому сума витрат замовника, пов’язаних з виконанням проектних робіт, виключається із загальної величини плати за нестандартне приєднання.

    У такому разі замовник на підставі отриманих технічних умов на нестандартне приєднання забезпечує розроблення та узгодження з оператором системи розподілу та іншими заінтересованими сторонами проектної документації на будівництво електричних мереж лінійної частини приєднання та здійснює заходи щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об’єктів електроенергетики, а оператор системи розподілу забезпечує виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт щодо будівництва електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника), у тому числі електричних мереж лінійної частини приєднання, а також здійснює первинне підключення об’єкта замовника.

    8. Закупівля товарів, робіт і послуг з проектування, будівництва, реконструкції та/або технічного переоснащення об’єктів електроенергетики (до точки приєднання електроустановок замовника) під час надання послуг з приєднання здійснюється оператором системи розподілу на конкурентних засадах (крім розроблення проектної документації на будівництво електричних мереж лінійної частини приєднання згідно з частиною шостою цієї статті).

    9. У разі якщо техніко-економічним обґрунтуванням вибору схеми приєднання електроустановок замовника доведено доцільність приєднання до електричних мереж системи передачі, таке приєднання може здійснюватися оператором системи передачі у встановленому цим Законом порядку відповідно до умов договору про приєднання.

    У такому разі оператор системи передачі надає замовнику технічні умови на приєднання, а замовник обирає виконавця проектних робіт з приєднання серед суб’єктів господарювання, які мають право на здійснення відповідного виду діяльності згідно з вимогами законодавства. Замовник на підставі отриманих технічних умов на приєднання забезпечує розроблення та узгодження з оператором системи передачі та іншими заінтересованими сторонами проектної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника) та здійснює заходи щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об’єктів електроенергетики, а оператор системи передачі забезпечує виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт та здійснює первинне підключення об’єкта замовника.

    Закупівля товарів, робіт і послуг з будівництва, реконструкції та/або технічного переоснащення об’єктів електроенергетики (до точки приєднання електроустановок замовника) під час надання послуг з приєднання здійснюється оператором системи передачі на конкурентних засадах.

    10. За зверненням замовника оператор системи розподілу або оператор системи передачі забезпечує безоплатну видачу технічних умов на приєднання, які містять вимоги щодо:

    проектування електричних мереж внутрішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (у межах земельної ділянки замовника), безпеки електропостачання та влаштування вузла обліку електричної енергії (у випадку, передбаченому частиною п’ятою цієї статті);

    проектування та будівництва електричних мереж лінійної частини приєднання, а також щодо проектування електричних мереж внутрішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (у межах земельної ділянки замовника), безпеки електропостачання та влаштування вузла обліку електричної енергії (у випадку, передбаченому частиною шостою цієї статті);

    проектування та будівництва, реконструкції та/або технічного переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника), а також щодо проектування електричних мереж внутрішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (у межах земельної ділянки замовника), безпеки електропостачання та влаштування вузла обліку електричної енергії (у випадку, передбаченому частиною сьомою цієї статті).

    11. Плата за приєднання до електричних мереж оператора системи розподілу визначається на підставі методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої Регулятором після консультацій з Секретаріатом Енергетичного Співтовариства. Методика (порядок) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу має бути недискримінаційною і прозорою та підлягає оприлюдненню Регулятором, оператором системи передачі і операторами систем розподілу.

    Плата за приєднання до електричних мереж оператора системи передачі визначається згідно з кошторисом, який є невід’ємною частиною відповідної проектної документації, розробленої з урахуванням вимог частини дев’ятої цієї статті.

    12. Розрахунок плати за стандартне приєднання до електричних мереж оператора системи розподілу передбачає складову плати за приєднання потужності (враховуючи потужність, що створюється), яка визначається як добуток величини замовленої до приєднання потужності та ставки плати за стандартне приєднання.

    Розрахунок плати за нестандартне приєднання до електричних мереж оператора системи розподілу передбачає:

    складову плати за приєднання потужності (враховуючи потужність, що створюється), яка визначається як добуток величини замовленої до приєднання потужності та ставки плати за нестандартне приєднання потужності;

    складову плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання.

    У разі надання оператором системи розподілу послуги з приєднання відповідно до вимог частини сьомої цієї статті складова плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання визначається згідно з кошторисом, який є невід’ємною частиною відповідної проектної документації, розробленої з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті.

    13. Ставки плати за стандартне та нестандартне приєднання потужності щорічно розраховуються та затверджуються Регулятором для всіх операторів систем розподілу відповідно до методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу.

    Ставки плати за лінійну частину приєднання розраховуються та затверджуються Регулятором для всіх операторів систем розподілу відповідно до методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу з урахуванням укрупнених показників вартості будівництва електричних мереж, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі.

    Ставки плати за нестандартне приєднання генеруючих потужностей повинні стимулювати оптимальне розміщення генеруючих потужностей та враховувати вплив таких генеруючих потужностей на розвантаження в точці приєднання наявних трансформаторних потужностей.

    Послуга з приєднання до електричних мереж оператора системи передачі та операторів систем розподілу не включає послугу із забезпечення влаштування комерційного обліку електричної енергії, яка надається постачальниками послуг комерційного обліку відповідно до вимог статті 74 цього Закону.

    15. Строк надання оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу послуги з приєднання електроустановок замовника до електричних мереж не має перевищувати нормативні строки проектування та будівництва без урахування строку, необхідного для розроблення та узгодження замовником проектної документації (у випадках, передбачених частинами шостою та сьомою цієї статті) та для здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення об’єктів електроенергетики.

    16. Кошти, отримані оператором системи передачі, операторами систем розподілу як плата за приєднання на створення (будівництво) електричних мереж лінійної частини приєднання, підлягають поверненню замовнику за умови, що такі активи після переходу відповідного оператора системи передачі, оператора системи розподілу до стимулюючого регулювання віднесено відповідним оператором системи передачі, оператором системи розподілу до регуляторної бази активів.

    Повернення оператором системи передачі, операторами систем розподілу коштів, залучених як плата за приєднання на створення (будівництво) електричних мереж лінійної частини приєднання, здійснюється у порядку, визначеному Регулятором.

    17. Оператор системи передачі, оператори систем розподілу щороку до 1 лютого надають Регулятору розширений звіт за результатами надання послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж упродовж попереднього календарного року для врахування дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання, під час перегляду відповідної складової тарифів на передачу та розподіл електричної енергії.

    18. У разі якщо замовник має намір спорудити або реконструювати будівлі, дороги, мости, інші об’єкти архітектури, що потребує перенесення повітряних і підземних електричних мереж та інших об’єктів електроенергетики, послуги з перенесення електричних мереж та інших об’єктів електроенергетики надаються оператором системи передачі та/або операторами систем розподілу у порядку, визначеному кодексом системи передачі та кодексом систем розподілу. Плата за надані послуги визначається згідно з кошторисом, який є невід’ємною частиною відповідної проектної документації, розробленої замовником.

    19. За письмовим зверненням замовника центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, надає висновок щодо технічної обґрунтованості вимог технічних умов на приєднання, їх відповідності чинним стандартам, нормам та правилам.

    20. Оператор системи передачі, оператори систем розподілу оприлюднюють та оновлюють всю необхідну інформацію про умови приєднання до системи передачі та систем розподілу, а також інформацію про елементи своїх систем з прив’язкою до географічних даних згідно з вимогами кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу. Оператор системи передачі, оператори систем розподілу несуть відповідальність за достовірність оприлюдненої інформації.";

    "Розділ XV ПОРЯДОК ВРЕГУЛЮВАННЯ СПОРІВ

    Стаття 76. Порядок розгляду скарг та вирішення спорів

    1. Регулятор забезпечує розгляд скарг на дії учасників ринку (крім скарг на дії споживачів) і вирішення спорів між учасниками ринку в порядку, затвердженому Регулятором.

    2. Відповідно до порядку розгляду скарг та вирішення спорів Регулятор протягом визначеного строку приймає рішення, обов’язкові для виконання учасниками ринку, яких воно стосується.

    3. Такі рішення підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора, крім тих частин рішення, що містять конфіденційну інформацію. Зміст конфіденційної інформації, що не підлягає розголошенню, визначається Регулятором на підставі клопотання заінтересованих осіб.

    4. Рішення Регулятора, визначене частиною другою цієї статті, може бути оскаржено у судовому порядку.

    5. Розгляд скарг побутових та малих непобутових споживачів на дії чи бездіяльність електропостачальників та операторів систем розподілу, вирішення спорів між ними здійснюються також енергетичним омбудсменом.

    Правовий статус, порядок та умови діяльності енергетичного омбудсмена визначаються законом.";

    "Стаття 1. Визначення термінів

    1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:...

    56) оператор системи розподілу - юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності;...

    72) Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;...".

    Подайте (під реєстрацію її вручення на Вашому екземплярі), направте(рекомендованим листом з повідомленням про вручення) Регулятору скаргу щодо відмови підключення Вашого будинку до електромережі. У випадку відмови - скаргу до енергетичного омбудсмена, позов до суду (загальної юрисдикції - не адміністративної) до ОСР (не є суб'єктом владних повноважень) про зобов'язання підключення (позов є щодо прав захисту споживачів, тому звільнений від сплати судового збору).

    Питання об'ємне, тому відповідь складена поверхнево, без особистого коментара та доводів.

    Савченко Олександр
    10%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Добрий день, Михайло!

    У даному випадку рекомендую Вам спочатку подати скаргу до ПАТ "Закарпаттяобленерго".

    До скарги додайте копію вашого листа та відповідь Тячівського РЕМ на нього.

    Якщо не буде результату - необхідно звертатися до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

    З інформацією щодо звернень до НКРЕКП можна ознайомитися за посиланням http://www.nerc.gov.ua/?id=20326

    ПРАВИЛА розгляду звернень споживачів щодо дій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та врегулювання спорів, затверджені Постановою НКРЕКП02.07.2019 № 1333 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v1333874-19#Text):

    2. Порядок подання звернення та вимоги до його оформлення

    2.1. Звернення може бути подане заявником (індивідуальне) або групою заявників (колективне).

    2.2. Звернення надсилається поштою або передається заявником до НКРЕКП особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства України. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    2.3. У зверненні повинні бути зазначені:

    1) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина (якщо заявник є фізичною особою або фізичною особою-підприємцем);

    2) прізвище, ім'я, по батькові, посада, найменування юридичної особи, місцезнаходження (якщо заявник є юридичною особою);

    3) адреса об’єкта, на який постачається товар (надається послуга, здійснюється розподіл);

    4) суть порушеного права чи законного інтересу;

    5) в електронному зверненні також повинно бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    2.4. Якщо звернення є скаргою, то до звернення додаються наявні у заявника рішення або копії рішень суб’єкта господарювання, що приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги. Оригінали наданих документів після розгляду скарги повертаються заявнику.

    Якщо у зверненні заявника міститься інформація про ненадання суб’єктом господарювання відповіді на його звернення, то така інформація зазначається заявником окремо.

    2.5. Звернення повинно бути надруковане або написане від руки розбірливо та чітко, підписане заявником (групою заявників) або його представником із зазначенням дати.

    2.6. Заявник, який звернувся зі зверненням до НКРЕКП, має право:

    1) особисто викласти аргументи особі, що перевіряла звернення;

    2) ознайомлюватися з документами перевірки;

    3) подавати додаткові документи або наполягати на їх запиті НКРЕКП у суб’єкта господарювання;

    4) бути присутнім при розгляді звернення на попередніх слуханнях;

    5) мати представника, оформивши надання йому повноважень у встановленому законом порядку;

    6) одержати письмову відповідь про результати розгляду звернення;

    7) висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду звернення.

    2.7. НКРЕКП не розглядає звернення заявника, якщо:

    1) звернення надіслано повторно від одного і того ж заявника з одного і того ж питання, що раніше вирішено по суті;

    2) НКРЕКП повідомлено про те, що звернення перебуває на розгляді у суді з ініціативи заявника та предметом позову є питання, що є предметом звернення;

    3) НКРЕКП повідомлено про те, що судом прийнято рішення, що набрало законної сили з питання, щодо розгляду якого заявник звернувся до НКРЕКП;

    4) питання, порушене у зверненні, не належить до компетенції НКРЕКП;

    5) звернення є анонімним або оформлене без дотримання вимог законодавства та цих Правил;

    6) звернення написано нерозбірливо та не може бути прочитано;

    7) з дати дії (бездіяльності) або рішення, що стали підставою для звернення, сплинув один рік та більше (у разі якщо звернення є скаргою);

    8) звернення стосується господарських відносин, що виникають між суб’єктами господарювання, якщо у взаємовідносинах жоден із суб’єктів господарювання не є споживачем;

    9) предметом звернення є оскарження законності та/або дійсності будь-яких рішень суду, у тому числі арбітражного, органів владних повноважень, загальних зборів членів колективних сільськогосподарських підприємств, акціонерних товариств, юридичних осіб, створених на основі колективної власності.

    2.8. Звернення, оформлене без дотримання вимог цих Правил, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження.

    Звернення, оформлене належним чином і подане у встановленому цими Правилами порядку, підлягає обов'язковому прийняттю та розгляду.

    2.9. Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до повноважень НКРЕКП, таке звернення у термін не більше п’яти робочих днів від дня його отримання пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявнику, який подав звернення.

    2.10. НКРЕКП має право припинити розгляд звернення, якщо НКРЕКП отримано:

    1) клопотання заявника про залишення його звернення без розгляду;

    2) інформацію про прийняття судом до розгляду позову заявника з того самого питання, з яким заявник звернувся до НКРЕКП, або судом прийнято рішення, яке набрало законної сили.

    Звернення суб’єкта господарювання до суду не є підставою для припинення НКРЕКП вже розпочатого розгляду звернення заявника. Якщо звернення є скаргою, то таке звернення розглядається відповідно до глави 4 цих Правил.

    У разі подання заявником позовної заяви до суду НКРЕКП повідомляє заявника про припинення розгляду звернення протягом п’яти робочих днів з дня отримання НКРЕКП інформації про вчинення заявником таких дій із посиланням на джерело інформації.

    2.11. Звернення розглядається НКРЕКП у строк не більше одного місяця від дня його надходження.

    Якщо для розгляду порушених заявником питань слід провести перевірку інформації, викладеної у зверненні, отримати додаткові матеріали, то строк розгляду звернення може бути продовжено, про що повідомляється заявник.

    Загальний строк розгляду питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

    2.12. НКРЕКП письмово повідомляє заявника про результати розгляду його звернення.

    2.13. Заявник та суб’єкт господарювання мають право ознайомитись з отриманими під час розгляду чи перевірки матеріалами з урахуванням законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації» та «Про захист персональних даних».

    2.14. Подане заявником звернення, що містить заклики до розпалювання національної, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягнуть за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством.

    7. Порядок прийняття рішення НКРЕКП

    7.1. За результатами розгляду скарги НКРЕКП приймає рішення про:

    1) припинення порушення суб'єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідній сфері;

    2) припинення порушення суб'єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, ліцензійних умов;

    3) накладення штрафу на суб'єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у встановленому порядку;

    4) припинення розгляду звернення заявника.

    7.2. Рішення НКРЕКП приймається на засіданні, яке проводиться у формі відкритого слухання, відповідно до Регламенту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 06 грудня 2016 року № 2133.

    7.3. Рішення НКРЕКП, прийняте відповідно до цих Правил, є обов’язковим до виконання суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг. Зазначене рішення може бути оскаржене в суді.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України