Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Налоговое право, 28 декабря 2020, вопрос №35586 700₴

Заднім числом перевели ФОП з 2 групи на загальну систему ще у 2019

Добрий день!
Я ФОП 2 групи. Мене заднім числом, перевели на загальну систему, перевели ще як виявилося в вересні 19 року (я винен я не слідкував нормально за податками ипп) Весь рік 2020 я думав що я ФОП 2 групи. У мене був дуже складний рік і я нормально не слідкував за всім цим. Тільки недавно мені повідомила моя знайома бухгалтер, що я виявляється уже не на єдиному податку більше року. Жодних повідомлень не отримував в будь-якому вигляді, кабінетом ФОПа раніше не користувався. Це мене дуже шокувало я малий підприємець який має кредити і наразі не здатен сплачувати якісь додаткові значні штрафи ітп… Я дуже розгублений і не знаю що робити.
Дуже прошу вашої допомоги. Готовий на очну консультацію. Хочу якомога мінімізувати проблеми

Ответы юристов (14)

    Жупинский Николай Андреевич
    4.3%

    Якщо Ви весь цей час вели діяльність , думаючи, що є платником єдиного податку, а насправді були на загальній системі, то наразі податкова Вам на всю суму отриманого доходу нарахує 18% податку з доходів фізичних осіб, 1.5% військового збору та 22% ЄСВ. Перше, що приходить в голову при такій проблемі, це коригування прибутку витратами. Це дасть можливість мінімізувати прибуток, з якого виплачуються податки та збори. Звісно, що потрібно одночасно і коригувати податкову звітність .

    Кирда Вячеслав Володимирович
    7.1%

    Доброго вечора, Юріє!

    По-перше, варто зазначити, що має місце порушення правил роботи на єдиному податку ФОП зобов'язаний самостійно перейти на загальну систему з кварталу, що настає за тим, у якому стали порушником.

    Якщо підприємець не перейшов самостійно і продовжує вести діяльність на спрощеній системі, порушення можуть виявити податківці й перевести на загальну систему заднім числом, як раз у ті строки, коли він зобов'язаний був це зробити самостійно.

    За які порушення можуть позбавити статусу єдинника (пп. 298.2.3 ПКУ):

    1. Отримували дохід від заборонених на спрощеній системі видів діяльності. Пам'ятайте, що для 1-ї та 2-ї груп заборонені деякі КВЕДи, дозволені на 3-й.
    2. Отримували дохід за КВЕДами, які не внесли до реєстру єдинників.
    3. Використовували негрошові форми розрахунків із покупцями, замовниками та постачальниками (бартер, взаємозалік тощо).
    4. Перевищили ліміт доходу. На 3-й групі це 5 млн грн на рік, якщо отримали більше — треба переходити на ЗС. А от у підприємців 1–2-ї груп є можливість самостійно після перевищення перейти на «старшу» групу.
    5. Перевищили ліміт із найму працівників. На 2-й групі — більше 10 співробітників; на 1-й — прийняли хоча б одного, хоча це заборонено.
    6. Податковий борг. Два квартали поспіль ходите в боржниках і на кожне 1-е число місяця за вами тягнеться непогашена заборгованість — ДПС анулює реєстрацію єдинника й переведе на ЗС.

    Перевірте вхідні повідомлення в особистому кабінеті. Податкова, як правило, надсилає акт перевірки з переліком порушень, потім на його підставі - рішення про анулювання реєстрації на ЄП заднім числом.

    Ще якщо у вас на руках немає рішення, ви можете звернутися до центральної податкової або за місцем реєстрації із заявою і зробити запит на отримання копії рішення.

    Потім визначтесь, як хочете працювати далі: повернення до статусу єдинника чи вам вигідно залишитися на загальній системі (якщо діяльність не ведеться).

    У разі втрати статусу єдинника за рішенням контролюючих органів повернутися на спрощену систему можна після закінчення послідовних 4 кварталів і лише якщо немає заборгованості з податків на момент переходу (п. 299.11 ПКУ).

    Плануєте повернутися на єдиний податок і з моменту анулювання минуло чотири квартали — погасіть борги з податків, подайте неподану звітність і заяву на спрощену систему не пізніше ніж за 15 днів до початку кварталу, з якого плануєте стати єдинником.

    Шишкин Алексей Юрьевич
    5.7%

    перевод на общую систему налогообложения происходит в том случае когда у ФОП образуется задолженность по единому налогу. По факту аннулирования свидетельства о едином налоге и переводе на общую систему налогообложения, налоговые органы уведомляют налогоплательщика в письменном виде. Вас должны были уведомить, вспомните всё ли письма вы получали на почте, не было ли такого, что были письма из налоговой а вы их специально не получали. ФОП на общей системе может осуществлять любые виды деятельности. А налоги уплачивает по итогам календарного года. Теперь за 2020 год вам надо подать налоговую декларацию, это поможет вам сделать знакомый бухгалтер. Налог уплачивается по системе - общий доход за год минус расходы связанные с предпринимательской деятельностью т.е. те которые можно отнести к расходам производства. У вас получится так называемая налогооблогаемая прибыль. Ставка налога составляет 18% от налогооблогаемая прибыли. + 1.5% военный сбор. ЕСВ оплачивается как на едином так и обычном налогобложении одинаково. Тут ничего не изменилось. В принципе ничего критического не произошло просто изменилась форма отчётности и ставка налога. Вовремя подавайте декларацию, рассчитывайте сумму налога за 2020 год и все обойдется без штрафных санкций. Но а уже за 19 год скорее всего вы уплатили налог не правильно. Тут вам уже ни чем не поможешь.

    Ковальчук Владимир
    5.7%

    Згідно з п. 177.2 ПКУ об’єктом оподаткування в підприємців-загальносистемників є чистий дохід (прибуток). Його визначають як різницю між загальним оподатковуваним доходом (виручкою в грошовій та негрошовій формах) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю фізособи-підприємця.

    Підприємницькі доходи у 2020 році загальносистемники обкладатимуть ПДФО за ставкою 18% (п. 167.1 ПКУ).

    Водночас протягом 2020 року року ФОП-загальносистемники мають перераховувати ПДФО у вигляді авнсових платежів.

    Також фізособі-загальносистемнику потрібно нараховувати і сплачувати військовий збір за ставкою 1,5% (пп. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ).Базу оподаткування військовим збором визначають у тому ж порядку, що і базу оподаткування ПДФО.

    ФОП-загальносистемник "за себе" із 1 січня 2020 року має платити ЄСВ – 22% від чистого доходу (прибутку), але не менше 1039,06 грн у розрахунку на місяць. А із 1 вересня цей показник має бути не менше 1100 грн у розрахунку на місяць.Шукайте гарного бухгалтера

    Карпенко Андрей Владимирович
    4.3%

    Добрый вечер!

    1. На общей системе предприниматели уплачивают НДФЛ с чистого дохода, считают по схеме: доход минус документально подтверждённые расходы.

    Расходы, которые связаны с получением доходов, есть в п. 177.4 НКУ, если хранили первичку и можете подтвердить расходы, это уменьшит доход и налога заплатите меньше.

    2. Для разбора Вашей ситуации, Вам необходим аудитор, а не юрист. К юристу необходимо будет обратиться для обращения в Суд, если аудитор установит, что налоговая не права.

    3. Все о Вашей ситуации прочитайте в разъяснении: https://journal.ostapp.com.ua/articles/post/annuli...

    УДАЧИ!

    Кальницкий Георгий  Валериевич
    8.6%

    Юрію, буду відвертим, ваші справи кепські.

    Наприклад! Якщо підприємець не платив ЄП протягом двох кварталів поспіль, то він позбавляється права бути «єдиноподатником» і зобов'язаний перейти на загальну систему оподаткування.

    Штраф за несплату єдиного податку:

    1. Для ФОП 1 і 2 групи:

    - в розмірі 50% від встановленої податкової ставки за місяць + пеня, яка нараховується за кожний наступний день несплати (ст. 129 ПКУ);

    УВАГА! Пеня нараховується тільки з 91-го дня після граничного терміну сплати єдиного податку.

    Що робити?

    Перш за все, не чекати повідомлення від податкової, а самостійно нарахувати і сплатити штрафні санкції.

    Для оперативного контролю за своєчасністю своїх платежів і станом взаєморозрахунків з бюджетом частіше «заглядайте» в «електронний кабінет платників податків». У ньому можна зареєструватися на офіційному сайті Державної фіскальної служби України.

    УВАГА! Нарахування пені здійснюється не тільки на суму податку, а й на суму штрафу, і закінчується в день погашення податкової заборгованості.

    Ситуація 2.

    Єдиний податок сплачений не в повному обсязі

    Що за це загрожує?

    Необхідно заплатити в бюджет всю суму недоїмки і нараховані штрафні санкції, а саме:

    штраф у розмірі 50% від відповідної податкової ставки за місяць + пеня, яка нараховується за кожний наступний день несплати (п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

    Що робити?

    Не чекати повідомлення від податкової, а самостійно нарахувати і сплатити штрафні санкції.

    Для оперативного контролю за своєчасністю своїх платежів і станом взаєморозрахунків з бюджетом так само користуйтеся «електронним кабінетом платників податків».

    Ситуація 3.

    Перевищено гранично допустимий розмір річного доходу

    Що «світить» за перевищення?

    Згідно з чинним законодавством України, суми, отримані понад встановлених лімітів, обкладаються єдиним податком за підвищеною ставкою, яка, по суті, і є штрафною санкцією (п.п. 298.2.3 ПКУ):

    для ФОП - 15%;

    Крім того, підприємець зобов'язаний з наступного кварталу перейти на іншу групу (крім «єдинників 3 групи»):

    - для 2 групи - на 3 групу;

    Якщо підприємець до 20 числа місяця, наступного за кварталом, в якому було перевищення, не подав заяву про перехід на групу 2 або 3, то він автоматично переходить на загальну систему оподаткування.

    УВАГА! Якщо перевищення виявлено податковою при планової або позапланової перевірки, а також в ході аудиту при закритті діяльності, підприємця переводять на загальну систему оподаткування і, починаючи з дати перевищення, нараховують штрафні санкції.

    УВАГА! ФОП - «єдинники» групи 2 подають квартальну звітність якщо:

    відбулося перевищення гранично допустимого обсягу річного доходу;

    було прийнято рішення про перехід в «старшу» групу.

    Що робити?

    1.Не чекати повідомлення від податкової, а самостійно нарахувати і сплатити штрафні санкції.

    2. Періодично перевіряти з якого числа Ви знаходитесь на єдиному податку, на якій групі, і взагалі перебувала Ви там.

    Для цього необхідно подати відповідну заяву до податкової на отримання Витяги з держреєстру платників ЄП, яку Вам зобов'язані видати протягом 10 робочих днів.

    Цю ж інформацію можна отримати на сайті Державної фіскальної служби України на сторінці «Реєстр платників єдиного податку» (http://sfs.gov.ua/).

    На жаль, з огляду на те, що у вас ця ситуація виникла рік тому, заднім числом вже нічого не можна виправити. Якби у вас це розкрилося через тиждень після будь-якого порушення, то ще можна було б "повирішувати" полюбовно з інспектором. Зараз це вже неможливо.

    Єдине рішення, це сплатити всі штрафи і подавати заяву на перехід на Єдиний податок заново. Повернутися на спрощену систему можна після закінчення послідовних 4 кварталів і лише якщо немає заборгованості з податків на момент переходу (п. 299.11 ПКУ).

    Зменшити оподаткування за загальною ставкою в 18%, яку до вас обов'язково застосують теоретично можна лише за рахунок видатків, що включаються до складу зменшуваного оподаткування. І потім подати за рік коригуючу декларацію. Але, заднім числом ви фактично такі витрати не знайдете, і головне, ви не зможете підкласти підтверджуючі первинні документи. Вам їх просто нема звідки буде взяти. Тому, крім штрафів, доведеться ще й податок заплатити як загальносистемник. Чесно кажучи, я не бачу реальної можливості зменшити заднім числом ваші податкові втрати у вашій ситуації.

    Савченко Олександр
    11.4%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго вечора, Юрію!

    Підприємець, який порушив правила роботи на спрощеній системі, зобов’язаний самостійно перейти на загальну систему із кварталу, що настає за тим, коли він став порушником. Якщо цього не зробили і продовжуєте працювати на спрощеній системі, порушення виявлять податківці. Тоді вони переведуть єдинника на загальну систему заднім числом, із тієї дати, коли він сам мав це зробити.

    Порушення, за які позбавлять статусу платника єдиного податку, передбачені у підпункті 298.2.3 Податкового кодексу України (ПК):

    • отримували дохід від діяльності, забороненої на спрощеній системі;
    • отримували дохід за кодами КВЕД, яких не внесли до реєстру;
    • застосовували негрошові форми розрахунків із покупцями, замовниками та постачальниками, зокрема, бартер, взаємозалік тощо;
    • перевищили ліміт доходу;
    • маєте податковий борг упродовж двох кварталів поспіль;
    • перевищили ліміт наймання працівників.

    Особисті борги єдинника як фізичної особи також можуть стати підставою відмовити у реєстрації платником єдиного податку (ЗІР, підкатегорія 107.01.08).

    За борги з ЄСВ не переведуть зі спрощеної на загальну систему оподаткування. Але пам’ятайте, що така заборгованість не має строку давності. Її все одно доведеться сплатити. Тож зробіть це якнайшвидше, адже на суму боргу щодня нараховують пеню.

    Як дізнатися, чи маєте заборгованість:

    Інформацію про наявність або відсутність заборгованості можете відстежувати у кабінеті платника податку. Для цього знадобиться електронний підпис.

    де дивитися:

    У розділі «Стан розрахунків з бюджетом» зможете перевірити дані щодо сплати податків, сформувати платіжку на сплату, дізнатися актуальні рахунки. Якщо подавали електронний запит про звіряння через кабінет платника, листа з відповіддю шукайте у вхідних документах.

    як користуватися:

    У полі для введення повідомлення напишіть реєстраційний номер своєї облікової картки платника податку (РНОКПП) або прізвище, ім’я, по батькові. У відповідь отримаєте коротку інформацію, у т. ч. про заборгованість.

    Якщо маєте заборгованість, побачите статус «можлива втрата єдиного податку» і дату, з якої утворилася заборгованість.

    Наразі реєстрацію платника єдиного податку можуть анулювати за наявності два квартали поспіль податкового боргу понад 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1020 грн). За досягнення цієї суми податкового боргу податківці надсилають податкову вимогу. До 23 травня цього року мінімального розміру суми податкового боргу, за якого анулюють реєстрацію платником єдиного податку, ПК не визначав.

    УВАГА! Перш ніж анулювати реєстрацію платника єдиного податку, орган контролю має провести податкову перевірку. І лише на підставі акта перевірки — анулювати реєстрацію: «...виявлення контролюючим органом порушень платником єдиного податку... виключно під час проведення перевірки такого платника єдиного податку, яка оформлюється актом перевірки...» (рішення Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2018 у справі № 826/7527/17).

    Факт наявності податкового боргу за даними обліку в базі ДПС теж не є безумовним. ВС/КАСУ в постанові від 15.05.2018 у справі № 813/676/17 визнав протиправним анулювання реєстрації платника єдиного податку через наявність у нього податкового боргу. Суд дійшов висновку, що орган контролю діяв усупереч і не відповідно до повноважень, наданих йому законодавством України.

    В іншій постанові — від 21.02.2018 у справі № 813/1465/17 ВС/КАСУ визначив, що необхідно надіслати підприємцю податкову вимогу про сплату боргу. Якщо фіскали цього не зробили, підстав анулювати реєстрацію платника єдиного податку відповідно до підпункту 8 підпункту 298.2.3 ПК немає.

    Що робити, якщо реєстрацію платником-єдинником анулювали:

    Перевірте вхідні повідомлення в особистому кабінеті. Як правило, податкова надсилає акт перевірки з переліком порушень, потім на його підставі — рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку заднім числом. Так дізнаєтеся про причину анулювання реєстрації і дату, з якої маєте працювати на загальній системі.

    Якщо не отримали рішення, зверніться до центральної податкової або за місцем реєстрації із запитом про отримання копії рішення.

    Наступний крок — визначте, як працюватимете далі: повертатимете статус єдинника чи залишитеся на загальній системі.

    Коли втратили статус єдинника за рішенням органу контролю, повернутися на спрощену систему зможете після спливу чотирьох послідовних кварталів, якщо не матимете заборгованості з податків на момент переходу (п. 299.11 ПК).

    Тож, якщо хочете повернутися на єдиний податок, за чотири квартали після анулювання погасіть борги з податків, подайте неподану звітність і заяву про застосування спрощеної системи. Зробіть це не пізніше ніж за 15 днів до початку кварталу, з якого плануєте стати платником єдиного податку.

    Залишаєтеся на загальній системі — все одно погасіть заборгованість, яку накопичили як підприємець на загальній системі. Після цього подайте звітність за всі минулі періоди.

    Підприємці на загальній системі оподаткування, на відміну від платників єдиного податку, під час готівкових розрахунків мають використовувати РРО1. Якщо проводили готівкові розрахунки без РРО, за період із моменту переведення на загальну систему можуть нарахувати штрафи за невикористання РРО.

    Порада. Щоб надалі не накопичувати штрафи, припиніть приймати готівкову плату від контрагентів за договорами, доки не зареєструєте РРО.

    Врахуйте: ваші контрагенти — ФОПи та юридичні особи відображають виплати у розрахунку за формою № 1ДФ. А ФОП повинен задекларувати такі суми.

    Коли податкова виявить невідповідність даних, це стане приводом для проведення перевірки.

    Підприємці на єдиному податку ведуть лише облік доходів, а підприємці на загальній системі — облік доходів і витрат. Відповідно, вони ведуть різні книги обліку

    Після переходу на загальну систему ФОП зобов’язаний зареєструвати книгу обліку доходів і витрат. Зробіть це якомога швидше. Перенесіть до неї усі доходи і витрати за період із самого початку переведення на загальну систему.

    Яку звітність подавати на загальній системі:

    У Податковій декларації про майновий стан і доходи (далі — Декларація) ФОПи на загальній системі звітують про доходи і витрати раз на рік.

    Після переведення зі спрощеної системи оподаткування вперше її слід подати за перший квартал роботи на загальній системі. А згодом — за підсумками року.

    Показники підприємницької діяльності покажіть у додатку Ф2. У розділі ІІ Декларації — доходи як фізичної особи, а саме: дохід від здавання нерухомості в оренду, спадщина, заробітна плата тощо.

    Якщо ФОП став загальносистемником заднім числом і Декларації не подавав, йому доведеться щонайменше сплатити:

    • штраф за неподання Декларації — 170 грн (п. 120.1 ПК);
    • адміністративний штраф — 51–136 грн (ст. 164-1 КпАП).

    Які податки сплатити:

    Підприємці на загальній системі сплачують ПДФО з чистого доходу. Обчисліть податок за формулою: дохід мінус документально підтверджені витрати.

    Якщо зберігали первинку і можете підтвердити витрати, податку заплатите менше. Усі витрати, пов’язані з отриманням доходів, знайдете у пункті 177.4 ПК.

    ПДФО сплачуйте щокварталу авансом. Коли подасте Декларацію за підсумками року — доплатіть решту підсумкової суми. ФОПи на загальній системі окремо за IV квартал ПДФО не сплачують.

    Якщо ФОПа перевели на загальну систему заднім числом і він отримував дохід, а відзвітував і сплатив податки як платник єдиного податку, штрафів не уникнути (п. 126.1, пп. 129.1.3 ПК). Їх розмір залежить від періоду прострочення сплати:

    • до 30 календарних днів (к. дн.) — 10% несплаченої суми;
    • понад 30 к. дн. — 20% тієї самої суми.
    • понад 90 к. дн. — пеня на суму заборгованості із 91-го к. дн.

    Військовий збір сплачують із тих самих доходів, що ПДФО. Сплачуйте всю суму одразу за підсумками року.

    За прострочення заплатите штраф — 25% суми недоплати (п. 127.1 ПК). Пеню нараховуйте так само, як за несвоєчасну сплату ПДФО.

    Підприємці на загальній системі сплачують ЄСВ з чистого доходу. Сума внеску має бути не меншою за мінімальний платіж — 3117,18 грн2 на квартал у 2020 році. Якщо доходу не було, як і на єдиному податку, обов’язково сплатіть мінімальний страховий внесок.

    2 Мінімальний страховий внесок становить 1039,06 грн (4723 грн × 22%).

    Рахунки на сплату ЄСВ ті самі для ФОПа на єдиному податку і на загальній системі оподаткування. Тобто внески, що сплатив єдинник, зарахують підприємцеві на загальній системі оподаткування.

    Недоплата ЄСВ могла виникнути через те, що ФОП як платник єдиного податку сплачував ЄСВ у мінімальному розмірі, а мав сплачувати з чистого доходу. З’ясуйте це та обов’язково погасіть недоїмку.

    Строку давності для стягнення заборгованості й недоплати з ЄСВ немає, розстрочення зі сплати теж. За кожен день прострочення нарахують пеню. Штраф — 20% суми несплаченого внеску, пеня — 0,1% суми недоплати ЄСВ за кожен день прострочення сплати.

    Законодавство з питань сплати ЄСВ часто змінюється. Тож, коли визначаєте свої зобов’язання за минулі періоди, зважайте на норми закону, що були чинними на той час.

    Звіт з ЄСВ ФОПи на загальній системі оподаткування подають раз на рік. Тому, якщо подавали звіт як платник єдиного податку, не поспішайте подавати його ще раз, оскільки дані у картці можуть продублюватися.

    Можливо, доведеться написати заяву і скасувати попередні звіти, а потім подати заново як ФОП на загальній системі оподаткування. Адже Звіт з ЄСВ за формою № Д5 не передбачає уточнень.

    За неподання або несвоєчасне подання Звіту з ЄСВ:

    • штраф — 170 грн;
    • адміністративна відповідальність — 510—680 грн (ст. 165-1 КпАП).

    Якщо у ФОПа на загальній системі обсяг доходу за останніх 12 місяців сягнув 1 млн грн, він має зареєструватися платником ПДВ.

    У єдинника такого обов’язку немає. Тож, оскільки йдеться про переведення на загальну систему заднім числом, маємо несвоєчасну реєстрацію платником ПДВ3. У такому разі сплатіть податкове зобов’язання за весь період прострочення. При цьому права на податковий кредит і бюджетне відшкодування немає (п. 183.10 ПК).

    3 За винятком єдинників на третій групі зі ставкою 3% плюс ПДВ.

    За неподання декларації з ПДВ податківці штрафувати не повинні, адже підприємці, не зареєстровані платниками ПДВ, не мають права її подавати.

    А от штраф сплатити доведеться:

    • 25% суми визначеного податкового зобов’язання;
    • 50% — якщо впродовж трьох років порушення повториться.

    Якщо дохід був меншим ніж 1 млн грн або його не було взагалі, штрафів не буде.

    Не штрафують також, коли ФОП самотужки виявив порушення і виправив його в наступних податкових періодах протягом року.

    Як повернути переплату з єдиного податку:

    Якщо після анулювання реєстрації платником єдиного податку продовжували сплачувати єдиний податок і не минуло 1095 днів із моменту сплати, кошти можна повернути (п. 102.5 ПК). Але спочатку погасіть заборгованість з інших податків.

    Виправити декларацію з єдиного податку не вдасться, оскільки статусу платника єдиного податку ФОП уже не має.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Иваненко Мария Владимировна

    Все зависит от того какие у Вас доходы были. В электронном кабинете налогоплательщика зарегистрировались? там показывается вся задолженность перед бюджетом. Кто Вам бухгалтерию вел, как деньги проводили наличный, безналичный расчет? Информации мало чтобы понимать как Вам можно помочь.

    Дьомін Максим  Вікторович
    5.7%

    Добрый вечер!

    Вам необходимо в первую очередь обратиться письменно в налоговую с требованием разъяснить причины перевода на общую систему, документы, которые это подтверждают и подтверждение направление Вам такого уведомления.

    Если такого уведомления не было, то есть смысл (если налоговая насчитает штрафы и налоги за 2019 год), обратиться в суд для отмены их уведомления-решения. Можно попытаться через несоблюдение процедуры (отсутствие уведомления) обжаловать их действия и отменить такое решение.

    За 2020 год обязательно подайте декларацию о доходах, отобразив доход приблизительно равен расходам с отображением в первичной документации. После этого начислите самостоятельно налоги и оплатите, это будет еще одно подтверждение для суда, что 2019 год - это точно не Ваша вина.

    Гончаренко Константин
    2.9%

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    У Вашій ситуаціі орган ДФС проведе Вам нарахування податків за загальною системою оподаткування:

    ПДФО-18%

    ЄСВ-22%

    ВЗ-1,5%

    Вам необхідно скоригувати звіт в податкову таким чином ,аби Ваші доходи стали мінімальними, можливо за рахунок витрат у значних обсягах.

    Ну і добре б було звернутися до органу ДФС письмово за роз 'ясненням ситуаціі з системою оподаткування, а потім вирішити питання про можливість оскарження такого рішення до суду.

    З повагою

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    10%

    Податковий кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17):

    "14.1.157. податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності;

    14.1.175. податковий борг - сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;...

    Стаття 54. Визначення сум податкових та грошових зобов'язань

    54.1. Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгоджненою...

    54.3. Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв’язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо:

    54.3.1. платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об’єктів оподаткування,...

    54.3.2. дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток...

    54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;...

    54.5. Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

    Стаття 55. Скасування рішень контролюючих органів

    55.1. Податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства...

    Стаття 56. Оскарження рішень контролюючих органів

    56.1. Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

    56.2. У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

    56.3. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

    Протягом шести місяців з дати закінчення строку, встановленого абзацом першим цього пункту, платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). У скарзі може міститися клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку. Контролюючий орган вищого рівня, розглядаючи клопотання платника податків, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.

    Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику...

    56.15. Скарга, подана із дотриманням строків, визначених абзацом першим пункту 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

    Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою...

    56.18. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

    Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

    Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.

    При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

    56.19. У разі коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до пункту 56.17 цієї статті.

    56.20. Вимоги до оформлення скарги, порядок подання та розгляду скарг встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

    56.21. У разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.";

    "299.6. Підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:

    1) невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим статтею 291 цього Кодексу;

    2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;

    3) недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 цього Кодексу.";

    "42.1. Податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.

    42.2. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленнм про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику)...

    42.4...У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику).".

    Отже, якщо Ви не отримували податкового повідомлення-рішення рекомендомендованим листом з повідомленням про вручення, маєте право та підстави оскаржити це рішення з вірогідністю 99%.

    Адвокат Евгений Александрович
    10%

    Здравствуйте, Юрий!

    За нарушение правил работы на едином налоге ФЛП обязан самостоятельно перейти на общую систему с квартала, следующего за кварталом, в котором стали нарушителем.

    Если предприниматель не перешёл самостоятельно и продолжает вести деятельность на упрощёнке, нарушения могут обнаружить налоговики и перевести на общую систему задним числом, как раз в те сроки, когда он обязан был это сделать самостоятельно.

    За какие нарушения могут лишить статуса единщика (пп. 298.2.3 НКУ):

    1. Получали доход от запрещённых на упрощёнке видов деятельности. Помните, что для 1-й и 2-й групп запрещены некоторые КВЭДы, разрешённые на 3-й.
    2. Получали доход по КВЭДам, которые не внесли в реестр единщиков.
    3. Использовали неденежные формы расчётов с покупателями, заказчиками и поставщиками (бартер, взаимозачёт и пр).
    4. Превысили лимит дохода. На 3-й группе это 5 млн грн в год, если получили больше — надо переходить на ОС. А вот у предпринимателей 1–2-й групп есть возможность самостоятельно после превышения перейти на «старшую» группу.
    5. Превысили лимит по найму работников. На 2-й группе — больше 10 сотрудников; на 1-й — приняли сотрудника, хотя это запрещено.
    6. Налоговый долг. Два квартала подряд ходите в должниках и на каждое 1-е число месяца за вами тянется непогашенная задолженность — ГНС аннулирует регистрацию единщика и переведёт на ОС.

    За долги по ЕСВ с упрощённой на общую систему не переводят, но Вам важно помнить, что задолженность по взносу не имеет срока давности, её в любом случае придётся уплатить, и чем раньше, тем лучше, т. к. каждый день на сумму долга начисляется пеня.

    Планируете вернуться на единый налог и с момента аннулирования прошло четыре квартала — погасите долги по налогам, подайте неподанную отчётность и заявление на упрощенку не позднее чем за 15 дней до начала квартала, с которого планируете стать единщиком.

    Остаётесь на общей системе — всё равно придётся погасить задолженность, которая у вас накопилась как у общесистемщика, потому что на ОС вы продолжали работать как единщик.

    После погашения задолженности вам нужно подать отчётность за все прошлые периоды.

    Ключевое отличие общесистемщиков от единщиков — на ОС по умолчанию обязательно использовать РРО при наличных расчётах. Есть исключения для некоторых видов торговли.

    Если у вас наличные расчёты были, а РРО вы не использовали, за период с момента перевода вас на ОС вам могут начислить штрафы за неиспользование РРО.

    Чтобы не продолжать наращивать штрафы, прекратите принимать наличные оплаты от контрагентов по договорам, пока не зарегистрируете РРО.

    Ваши контрагенты ФЛП и юрлица отражают выплаты Вам в расчёте по форме № 1ДФ, вы же должны задекларировать эти суммы. Если часть оплат была в наличной форме и Вы решите её не показывать, это всё равно выяснится в базе налоговой как несоответствие данных и станет поводом для проведения у вас проверки.

    Наличные расчёты с покупателями-физлицами не фиксируются нигде, кроме вашего учёта.

    Штрафы за неприменение РРО (п. 1 ст. 17 ЗУ «Об РРО») — за первое нарушение 1 грн, за последующие — 100% суммы операции.

    Если не вели деятельности или не получали наличный доход, эти штрафы вам не грозят.

    Книга учёта

    Предприниматели на ЕН ведут только учёт доходов, а на ОС — учёт доходов и расходов.

    Соответственно надо вести разные книги учёта.

    После перехода на ОС вы обязаны были зарегистрировать книгу учёта общесистемщика. Это нужно сделать как можно быстрее, перенести все ваши доходы и расходы за периоды с самого начала пребывания на ОС. За ведение учёта не в той книге налоговики могут оштрафовать на сумму от 51 до 136 грн (ст. 1641 КоАП). Больше о ведении книги, читайте в статье.

    Декларация об имущественном состоянии и доходах

    В этой декларации ФЛП на ОС отчитываются о доходах и расходах раз в год.

    Но первый раз её нужно было подать за первый квартал работы на ОС, после того как вас туда перевела налоговая. А потом — по итогам года.

    Показатели по предпринимательской деятельности показывают в приложении Ф2. Доходы физлица отражаете в разделе 2 декларации, какие это доходы: доход от сдачи недвижимости в аренду, наследство, зарплата и др. Приложение без декларации не подают — так оно недействительно.

    Если деятельность не велась, объектов налогообложения нет — подавать декларацию не нужно (консультация в ЗІР, подкатегория 104.09).

    Но так как вы стали общесистемщиком задним числом и декларацию о доходах не подавали, минимум, что вам придётся уплатить, — это штраф за неподачу — 170 грн (п. 120.1 НКУ) и админштраф 51–136 грн (ст. 1641 КоАП).

    НДФЛ и военный сбор

    На общей системе предприниматели уплачивают НДФЛ с чистого дохода, считают по схеме: доход минус документально подтверждённые расходы.

    Расходы, которые связаны с получением доходов, есть в п. 177.4 НКУ, если хранили первичку и можете подтвердить расходы, это уменьшит доход и налога заплатите меньше.

    НДФЛ нужно платить авансом каждый квартал, а после подачи декларации доплатить итоговую сумму. За IV квартал отдельно не платите.

    Если доходов не было, платить не надо, расходы больше дохода — тоже ничего не платите.

    Как быть в случае перевода на ОС задним числом, если доход был и вы отчитались и уплатили по нему налоги как единщик? За неуплату НДФЛ будут штрафы, размер зависит от срока просрочки уплаты (п. 126.1 НКУ):

    • до 30 календарных дней — 10% неуплаченной суммы;
    • больше — 20% от той же суммы.

    А если просрочили уплату больше чем на 90 дней, на сумму задолженности надо начислить пеню, с 91-го дня (пп. 129.1.3 НКУ).

    Военный сбор уплачивают с тех же доходов, что и НДФЛ, сразу всю сумму по итогам года. Отражается в декларации о доходах.

    За просрочку — штраф 25% от суммы недоплаты (п. 127.1 НКУ). Также начисляется пеня.

    Уплата ЕСВ

    ЕСВ на общей системе уплачивают от чистого дохода, но сумма взноса должна быть не меньше минимального платежа — 2754,18 грн в квартал в 2019 году. Если дохода не было, как и на ЕН, обязательно надо уплачивать минимальный платёж.

    Счета на уплату ЕСВ общие для ФЛП-единщиков и общесистемщиков: взнос, который платили как единщик, засчитался.

    Но из-за перевода на ОС задним числом могла возникнуть недоплата по взносу из-за того, что как единщик ЕСВ Вы уплачивали в минимальном размере, а должны были — от чистого дохода.

    Срока давности по взысканию задолженности и недоплаты по ЕСВ нет, рассрочки по уплате тоже, а за каждый день просрочки начисляется пеня.

    Штраф — 20% суммы неуплаченного взноса, пеня — 0,1% суммы недоплаты ЕСВ за каждый день просрочки.

    За неподачу или несвоевременную подачу отчёта по ЕСВ № Д5 штраф — 170 грн, админответственность — 510–680 грн (ст. 1651 КоАП).

    В любом случае сначала нужно обратиться в налоговую и проверить свою карточку, они подскажут, как правильно поступить, тем более что уплате штрафов предшествует проверка и составление акта проверки.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Пуха Наталія ТендерОк
    13.6%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання, зазначу вам до того що зазначили колеги:

    Скоріше за все ДФС мала підстави для вашого переведення на загальну систему,

    тому раджу вам врегулювати ваші зобов'язання.

    Тобто вам рекомендую здійснити наступні дії звіритись по сумі заборгованості з ДФС, найпростіший та найлегший варіант зв'яжіться зі своїм інспектором, домовтесь про стоки сплати заборгованості, та здачі звітності,

    Прорахуйте наскільки вам вигідно враховуючі зміни з 01.01.2020 року (порадьтесь з бухгалтером) бути на загальній системі оподаткування, здайте річну звітність.

    У разі чого подайте заяву через електронний кабінет не пізніше ніж за 10 дн до початку нового квартала заяву про перехід на спрощену систему оподаткування.

    Отже висновок, зв'яжіться зі своїм інспектором, узгодьте уму заборгованості та сплатіть ндоплату.

    Успіхів

    Ряба Світлана
    10.7%

    Добрий день!

    Відповідно до п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі: 1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів; 2) припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення; 3) у випадках, визначених п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ. У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених гл. І розд. XIV «Спеціальні податкові режими» ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом (п. 299.11 ст. 299 ПКУ).

    Слід зазначити, що норми ПКУ не передбачають встановлення певної форми рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку. Таке рішення надається платнику податків у письмовій формі за підписом керівника контролюючого органу з обов’язковим зазначенням підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку.

    Чи нараховується пеня у разі несвоєчасної сплати ЄП ФОП?

    Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.3 ст. 295 ПКУ).

    Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до ПКУ за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій (п. 300.1 ст. 300 ПКУ).

    За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема фінансова відповідальність (п. 111.1 ст. 111 ПКУ).

    Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).

    Пунктом 129.1 ст. 129 ПКУ визначено, що нарахування пені розпочинається:

    при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ);

    при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

    Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного, зокрема п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог ПКУ, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

    При самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання платником податків - нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п. 129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

    Тому Вам необхідно розібратися, які порушення мають місце в Вашій ситуації та оскаржувати рішення, так як повідомлено Вас не було про переведення Вас на іншу систему оподаткування. Це Ви можете зробити звернувшись спочатку до ДПС зі зверненням а потім оскаржити дії в суді.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України