Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Социальное обеспечение, 23 января 2021, вопрос №36797 100₴

Оформление выплаты по инвалидности

Добрый вечер! У меня такая ситуация: я инвалид детства, комиссия МСЭК определила мне третью группу на пожизненный срок.. Для оформления пенсии я собрала все документы и отправила в соц.защиту ещё в начале декабря. Сколько стоит ждать рассмотрения данного вопроса и могут ли мне отказать в выплате? В данный момент я учусь на первом курсе заочного отделения. Заранее спасибо за ответ.

Ответы юристов (2)

    Карпенко Андрей Владимирович
    100%

    Добрый вечер!

    1.Заявление о назначении государственной социальной помощи рассматривается органами труда и социальной защиты населения не позднее 10 дней после поступления заявления со всеми необходимыми документами (ст,45 Закона Украины "Об общеобязательном государственном пенсионном страховании").

    Государственная социальная помощь назначается со дня обращения за ее назначением. Днем обращения за назначением государственной социальной помощи считается день приема заявления со всеми необходимыми документами.

    Если заявление о назначении государственной социальной помощи направляется по почте и при этом представляются также все необходимые документы, то днем обращения за государственной социальной помощью считается дата, указанная в почтовом штемпеле места отправления заявления.

    В тех случаях, когда к заявлению приложены не все необходимые документы, заявителю сообщается, какие документы должны быть представлены дополнительно. Если они будут представлены не позднее 3-х месяцев с дня получения уведомления о необходимости представления дополнительных документов, то днем обращения за назначением государственной социальной помощи считается день приема или отправления заявления о назначения такой помощи.

    2. Большинство людей допускают самую большую ошибку, когда идут в ПФ решать проблемы в устной форме, в первую очередь вы тратите свое время, свои силы и с практики такие разговоры не решат вашей проблемы.

    Всегда нужно обращаться в письменной форме. Во-первых, вам придет официальный ответ. Во-вторых, в своем запросе вы можете попросить отправить вам необходимые справки, исходя из которых вам насчитывают пенсию (возможно там и кроется проблема). В-третьих, у вас есть возможность обратиться с жалобой к вышестоящим органам. В-четвертых, получив неудовлетворительный ответ, вы можете его обжаловать, обратившись в суд.

    Можно выделить три этапа этой процедуры:

    1. Пишете официальный запрос в Пенсионный фонд своего района.
    2. Если в районном ПФ вашу просьбу не удовлетворили, обращаемся в вышестоящие органы – областное управление Пенсионного фонда, Пенсионный фонд Украины.
    3. В случае негативного ответа, идем в суд. Подавать иск в суд можно сразу после первого пункта.

    УДАЧИ!

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Для призначення державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства і дітям з інвалідністю: відповідної групи необхідно подати особисто аба поштою наступні документи:

    – Заява про призначення усіх видів соціальної допомоги за формою, що затверджується наказом Міністерства соціальної політики України від 21.04.2015 №441;

    – паспорт або в разі його відсутності інший документ, що може засвідчувати особу, яка подає заяву;

    – довідка про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті);

    – оригінал та копія свідоцтва про народження дитини з інвалідністю;

    – довідка з місця навчання із зазначенням перебування (не перебування) на повному державному утриманні;

    – копія рішення суду про усиновлення дитини(за наявності);

    довідка про місце проживання (тільки для осіб, які зареєстровані у приватному секторі) особи з інвалідністю з дитинства або дитини з інвалідністю чи копія паспорта особи з інвалідністю з дитинства або дитини з інвалідністю з відомостями про місце проживання;

    довідка про місце проживання (тільки для осіб, які зареєстровані у приватному секторі) законного представника, піклувальника, який подав заяву, чи копія паспорта з відомостями про місце проживання;

    – іноземці та особи без громадянства додатково подають копію посвідки на постійне або тимчасове проживання;

    Якщо законний представник проживає за іншою адресою, ніж дитина з інвалідністю, то разом із заявою він подає довідку місцевого органу з питань соціального захисту населення про те, що другий із законних представників не отримує державну соціальну допомогу на дитину з інвалідністю за місцем свого проживання.

    При переведенні особи з інвалідністю з дитинства чи дитини з інвалідністю з пенсії або з державної соціальної допомоги, призначеної згідно з Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, на державну соціальну допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” додатково додається:- довідка-атестат про припинення виплати раніше призначеної пенсії або державної соціальної допомоги згідно із Законом України ” Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”;- виписка з акта огляду МСЕК чи медичний висновок про дитину з інвалідністю закладу охорони здоров’я, які вилучаються з пенсійної справи одержувача пенсії (у пенсійній справі залишається завірена у встановленому порядку копія медичного документа) або з справи одержувача державної соціальної допомоги згідно із Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю “.

    Для призначення надбавки на догляд одиноким особам з інвалідністю з дитинства II–III груп:

    – висновок лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу щодо потреби у постійному сторонньому догляді.

    Одинокі особи з інвалідністю з дитинства II і III групи у своїй заяві про призначення державної соціальної допомоги повідомляють про відсутність працездатних родичів, зобов’язаних за законом їх утримувати (незалежно від місця їх проживання), а також додатково подають довідку про склад сім’ї, видану уповноваженим органом за місцем проживання.

    Для призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю одинока матір подає:

    – оригінал довідки органу реєстрації актів цивільного стану про підстави внесення до книги реєстрації народження відомостей про батька дитини (на яку призначається надбавка на догляд), якщо одинока мати не перебуває (не перебувала) на обліку в місцевих органах з питань соціального захисту населення як одинока мати, або довідку зазначених органів про те, що вона перебуває (перебувала) на обліку як одинока мати дитини з інвалідністю, на яку призначається надбавка на догляд;

    – довідка про спільне проживання з дитиною з інвалідністю, видана уповноваженим органом за місцем проживання. При неможливості отримати таку довідку місцевий орган з питань соціального захисту населення здійснює обстеження на дому і складає акт обстеження з висвітленням цих фактів.

    Для призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю одинокий батько подає:

    – копія рішення суду про встановлення батьківства (крім випадку, коли відомості про батька зазначено у свідоцтві про народження дитини);

    – копію рішення суду про позбавлення батьківських прав (крім випадку, коли реєстрацію дитини проведено відповідно до частини другої статті 135 Сімейного кодексу України);

    – довідка про спільне проживання з дитиною з інвалідністю, видана уповноваженим органом за місцем проживання. При неможливості отримати таку довідку місцевий орган з питань соціального захисту населення здійснює обстеження на дому і складає акт обстеження з висвітленням цих фактів.

    Для призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю підгрупи А законний представник додатково, подає:

    – довідка про спільне проживання з дитиною з інвалідністю підгрупи А, видана уповноваженим органом за місцем проживання. У разі неможливості отримати таку довідку місцевий орган з питань соціального захисту населення здійснює обстеження на дому і складає акт обстеження з висвітленням цих фактів.

    Для призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю одному з батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику, які не працюють, не навчаються (крім заочної форми навчання), не проходять службу, не займають виборну посаду і фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю:

    – Заява про призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю;

    – довідка про склад сім’ї (крім сім’ї опікуна, піклувальника) із зазначенням прізвищ, імен та по батькові, родинних стосунків членів сім’ї (тільки для осіб, які зареєстровані у приватному секторі) ;

    – копія трудової книжки, довідка з центру зайнятості про те, що особа не перебуває на обліку як безробітна, довідка про доходи за останній звітний період (рік), а в разі відсутності трудової книжки – лише зазначені довідки;

    – довідка про спільне проживання дитини з інвалідністю з одним з батьків, усиновителем, опікуном, піклувальником, видана уповноваженим органом за місцем проживання. При неможливості отримати таку довідку орган праці та соціального захисту здійснює обстеження на дому і складає акт обстеження з висвітленням цих фактів;

    – довідка з місця навчання дитини.

    Надбавка на догляд призначається особам, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, у відпустці без збереження заробітної плати незалежно від того, за якою дитиною вона знаходиться у відпустці, у разі якщо дитина з інвалідністю потребує домашнього догляду за умови фактичного догляду за нею додатково подають:

    – первинний обліковий документ № 080-1/о “Довідка про потребу дитини (дитини з інвалідністю) у домашньому догляді” за формою, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 11 червня 2012 року № 430, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 липня 2012 року за № 1173/21485;

    – копія наказу (розпорядження) роботодавця про надання відпустки або витяг з них.

    Якщо із заявою звертається опікун або піклувальник, то подається також копія рішення про встановлення опіки (піклування) та призначення дитині з інвалідністю опікуна (піклувальника); копія рішення суду про визнання особи з інвалідністю з дитинства недієздатним; копія рішення суду про призначення опікуна особі з інвалідністю з дитинства або копія документа, що підтверджує повноваження представника закладу (органу опіки та піклування), який виконує функції опікуна.

    Копії документів надаються за наявності оригіналів.

    Якщо всі документи направлено , орган соц захисту повинен вирішити питання про призначення допомоги у 10- ти денний термін, та повідомити Вас письмово про прийняте рішення.

    рекомендую звернутися до органу соц. захисту повторно письмово, адже строки розгляду документів явно порушено.

    Виплати призначаються з дативидачі рішення МСЕК.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України