Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Соціальне забезпечення, 06 березня 2021, питання №39141 100₴

Соціальне забезпечення у сільській місцевості

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, яку кількість осіб похилого віку повинен обслуговувати Соціальний працівник у сільській місцевості для отримання повної ставки заробітної плати?
І чи може Соціальний працівник (людина працездатного віку) включати у список облуговуваних осіб, одного з батьків (поодиноко проживаючого пенсіонера) при цього оплачуючи відсотки за надання послуг?
Надайте посилання на документи де можна детальніше ознайомитися з інформацією.
Дякую.

Відповіді юристів (4)

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Добрий день!

    Ви професійний соціальний працівник, чи хочете надавати соціальну послугу?

    Винограденко Антон Анатолійович
    25%
    Винограденко Антон Анатолійович 3 роки тому

    Юрист, м. Харків, 13 років досвіду

    Доброго дня!

    Згідно Постанови Кабінету Міністрів від 29 грудня 2009 р. N 1417 "Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1417-2009-%D0%...):

    п. 23. Кількість громадян, яких повинен обслуговувати соціальний працівник, соціальний робітник, обсяг їх роботи визначає завідувач (заступник завідувача) відділення соціальної допомоги вдома з урахуванням стану здоров’я громадянина, який обслуговується, його віку, рівня рухової активності, здатності до самообслуговування, місця та умов проживання, наявності транспортного сполучення, інших факторів, що можуть вплинути на здійснення соціального обслуговування та якість надання соціальних послуг (один соціальний робітник обслуговує шістьох громадян у сільській (приміській) місцевості, інших місцевостях, що не мають транспортного сполучення, у приватному або державному секторі без комунальних зручностей і десять громадян у містах з комунальними зручностями; один соціальний робітник обслуговує двох непрацездатних громадян, яким установлена V група рухової активності).

    пп. 2 п. 11. Обслуговування громадян структурними підрозділами територіального центру припиняється за письмовим повідомленням громадян у разі виявлення у громадянина, якого безоплатно обслуговує територіальний центр, працездатних рідних (батьків, дітей, чоловіка, дружини) або осіб, які відповідно до законодавства повинні забезпечити йому догляд і допомогу, або осіб, з якими укладено договір довічного утримання (догляду), тобто у випадку безоплатноі допомоги - при ваш батько чи мати не мають право на соціальну допомогу (так як ви є для них працездатна дитина).

    п. 7 зазначеної вище Постанови: "Територіальний центр може надавати платні соціальні послуги (в межах наявних можливостей) громадянам, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з похилим віком, інвалідністю, хворобою і мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, іншим категоріям осіб, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. № 12 “Про порядок надання платних соціальних послуг та затвердження їх переліку” та цим переліком" - тобто при наданні платних соціальних послуг громадянину, не має значення чи є у такого громадянина працездатні діти, але порядок оплати таких послуг не встановлений, тому платити повинна та особа, якій надається соціальна допомога відповідно до укладеного договору (тобто "відсотки за надання послуг" ви не можете сплачувати, але ви можете надавати свої грошові кошти громадянину, якому надаюьться соціальні послуги, а він в свою чергу сплачує за таку соціальну допомогу).

    Гончаренко Константин
    35%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Згідно з пунктом 12 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 р. № 65 (далі — Заходи), передбачено тимчасове припинення встановлення доплат за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників (крім лікарів, фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою і професіоналів з вищою немедичною освітою та науковців, які допущені до медичної діяльності, молодших медичних сестер, соціальних робітників, вихователів, помічників вихователів, учителів, майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-технічних і вищих навчальних закладів).

    Таким чином, соціальним робітникам територіальних центрів соціального обслуговування та інших установ соціального захисту населення може встановлюватися доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

    Під виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника слід розуміти заміну працівника, відсутнього у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, відрядженням, відпусткою, виконанням громадських обов’язків тощо, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається робоче місце (посада). За вакантною посадою, яка є у штатному розписі, але не заповнена, доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлюватися не може.

    Працівники виконують обов’язки тимчасово відсутнього працівника одночасно з виконанням своїх основних обов’язків у межах установленої графіком роботи (змінності) тривалості робочого дня (зміни).

    Доручення додаткової роботи в порядку виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника оформляється наказом по закладу, установі за узгодженням з працівником. Відповідно до статті 31 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган не має права вимагати від працівника виконання роботи, не обумовленої трудовим договором.

    Відповідно до пункту 3.1 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення, затверджених спільним наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005 р. № 308/519, конкретний розмір доплат працівнику визначається залежно від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт, ступеня витрат основного робочого часу і не може перевищувати 50 відсотків посадового окладу за основною посадою, яку він обіймає.

    Якщо Ви працюєте в установі надання соціальних послуг то кількість, час і обсяг надання послуг повинна передбачати Посадова інструкція Ваша.

    Ви можете оформити родича у Вашу установу для надання йому послуг.

    Але спочатку таку особу треба внести до реєстру осіб ,які потребують надання соц. Послуг.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савоста   Ірина   Михайлівна
    40%
    Савоста Ірина Михайлівна 3 роки тому

    Адвокат, м. Сновськ, 5 років досвіду

    Доброго ранку. 17.01.2019 року був прийнтяий Закон України " Про соціальні послуги". Відповідно до нього надавачі соціальних послуг - юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу "Надавачі соціальних послуг" Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг; отримувачі соціальних послуг - особи/сім’ї, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, яким надаються соціальні послуги; Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, використання, знеособлення і знищення визначених цим Законом даних про надавачів та отримувачів соціальних послуг; соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім’ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України. Відповідно до Стаття 13. Надавачі соціальних послуг

    1. Надавачі соціальних послуг провадять свою діяльність відповідно до законодавства про соціальні послуги, на підставі установчих та інших документів, якими визначено перелік соціальних послуг та категорії осіб, яким надаються такі послуги, за умови забезпечення їх відповідності критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, встановленим Кабінетом Міністрів України.

    Надавачі соціальних послуг можуть належати до державного, комунального або недержавного секторів.

    2. До надавачів соціальних послуг державного/комунального сектору належать надавачі соціальних послуг, утворені органами, зазначеними у частині першій статті 11 цього Закону, діяльність яких фінансується за рахунок коштів відповідного бюджету/бюджетів.

    До надавачів соціальних послуг державного/комунального сектору належать:

    1) установи/заклади надання соціальних послуг (стаціонарні, реабілітаційні, тимчасового перебування);

    2) інші установи/заклади соціальної підтримки (обслуговування), у тому числі спеціалізовані служби підтримки осіб, постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі.

    Соціальні послуги можуть надаватися у центрах зайнятості, закладах охорони здоров’я, освіти, культури тощо.

    3. До надавачів соціальних послуг недержавного сектору належать підприємства, установи, організації, крім визначених частиною другою цієї статті, громадські об’єднання, благодійні, релігійні організації, фізичні особи - підприємці та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності.

    4. Працівники надавачів соціальних послуг державного/комунального та недержавного секторів та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, забезпечують надання соціальних послуг на професійній основі відповідно до вимог цього Закону.

    До працівників надавачів соціальних послуг державного/комунального та недержавного секторів належать фахівці та професіонали (соціальні працівники, фахівці із соціальної роботи, соціальні менеджери та інші) та соціальні робітники.

    Фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, проходять підготовку та перепідготовку у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    Уповноважені органи у системі надання соціальних послуг можуть проводити семінари, тренінги тощо для працівників, які надають соціальні послуги, та фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності.

    Фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім’ї, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права і обов’язки та є:

    1) особами з інвалідністю I групи;

    2) дітьми з інвалідністю;

    3) громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями;

    4) невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися;

    5) дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги. Перелік зазначених тяжких захворювань, розладів, травм, станів дітей, яким не встановлено інвалідність, затверджує Кабінет Міністрів України.

    7. Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд.

    https://zakon.rada.gov.ua/go/2671-19

    Також https://www.kmu.gov.ua/npas/243237379


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України