Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день . Недавно произошли изменения в законах Украины по поводу букмекерских контор , и я бы хотел узнать касаются ли эти изменения людей которые играют на букмекерских конторах ?
для меня как игрока есть какие-то изменения ?
Заранее спасибо
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (11)
Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта
Доброго дня! Зміни в законодавстві встановлюють основні правила організації та діяльності азартної індустрії в Україні, ліцензування, вимоги для компаній-організаторів, постачальників програмного забезпечення та ігрового обладнання. Тобто для вас, як гравця, нічого не змінюється.
Юрист, г. Харьков, 25 лет опыта
Добрий день.
13 серпня 2020 року набув чинності Закон України «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор», який регулює організацію та проведення букмекерської діяльності в Україні.
Так, ст.1 передбачено "Реєстр осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, - база даних, що містить інформацію про фізичних осіб, яким відповідно до поданих заяв або за рішенням суду обмежено відвідування гральних закладів та участь в азартних іграх;"
Стаття 5. Реєстри у сфері організації та проведення азартних ігор
1. З метою забезпечення публічного доступу до інформації щодо організаторів азартних ігор в Україні Уповноважений орган формує та веде такі реєстри:
...
Реєстр осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
...
3. Дані Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, є інформацією з обмеженим доступом. Доступ до такої інформації надається виключно Уповноваженому органу та організаторам азартних ігор для виконання покладених на них цим Законом обов’язків.
4. Порядок ведення реєстрів у сфері організації та проведення азартних ігор, порядок включення інформації, внесення змін до таких реєстрів, виключення інформації з реєстрів затверджуються Уповноваженим органом.
5. Реєстри є державною власністю.
Стаття 15. Обов’язки організатора азартних ігор
1. У своїй діяльності організатор азартних ігор зобов’язаний:
17) вживати заходів для недопущення до гральних закладів та до участі в азартних іграх осіб, які не досягли 21-річного віку, та осіб, стосовно яких наявні обмеження згідно з цим Законом; (дана норма є сумнівною, оскільки особа у 18 років має повну цивільну дієздатність)
Безпосередньо самого питання
Стаття 16. Вимоги щодо боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та громадський контроль
1. Забороняється приймати ставки в азартній грі в осіб, які не можуть бути гравцями відповідно до цього Закону.
2. З метою мінімізації негативного впливу азартних ігор організатори азартних ігор зобов’язані дотримуватися принципів відповідальної гри, зокрема:
1) забезпечувати ідентифікацію гравця (гравців) та відвідувача (відвідувачів) у порядку, визначеному цим Законом, у гральному закладі та ідентифікацію гравця (гравців) під час провадження діяльності в мережі Інтернет;
2) у випадках та порядку, встановлених Уповноваженим органом, не допускати до участі в азартних іграх осіб, яким обмежено доступ до участі в азартних іграх, та осіб, у яких виражена ігрова залежність (лудоманія);
3) утримуватися від надання гравцям будь-яких бонусних виплат, подарунків та/або надання товарів (послуг) у будь-якій формі, використання інших видів заохочення, надання яких прямо чи опосередковано обумовлено настанням факту програшу гравця у відповідній азартній грі.
Організатор азартних ігор, який не забезпечив неможливість участі в азартних іграх осіб, участь яких в таких іграх заборонена цим та іншими законами, зобов’язаний відшкодувати таким особам на їх вимогу або на вимогу членів сім’ї таких осіб фінансову шкоду в розмірі десятикратного розміру програшу, що заподіяна зазначеним особам внаслідок такої бездіяльності організатора азартних ігор. Порядок відшкодування встановлюється Уповноваженим органом.
3. У місцях провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор у вільному доступі для гравців та відвідувачів розміщуються інформаційні матеріали щодо ігрової залежності та відповідальної гри, зокрема про обмеження віку гравця, шанси на виграш, принципи відповідальної гри, місця, де можна отримати допомогу у разі гральної залежності, викладені державною мовою та переведені на англійську мову.
4. Організатори азартних ігор зобов’язані надавати гравцям інформацію про діяльність організацій, лікувальних закладів та/або медичних працівників, які лікують ігрову залежність. Зазначена інформація (контактні дані, телефон служби підтримки) має бути доступною в друкованому вигляді в місцях провадження діяльності з організації азартних ігор або має бути доступною на вебсайтах у разі провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в мережі Інтернет.
5. Організатори азартних ігор зобов’язані забезпечити періодичне проведення інструктажів із персоналом щодо принципів відповідального ставлення до відповідних азартних ігор та заходів, спрямованих на запобігання (попередження) виникненню ігрової залежності. У гральних закладах розміщуються інформаційні матеріали щодо гральної залежності та відповідальної гри, зокрема про обмеження віку гравця, шанси на виграш, принципи відповідальної гри та про місця, де можна отримати допомогу у разі гральної залежності.
6. Обмеження участі особи в азартних іграх шляхом внесення до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, здійснюється:
1) самостійно за заявою особи шляхом особистого подання організатору азартних ігор або Уповноваженому органу письмової заяви (заяви про самообмеження) з одночасним пред’явленням документа, що посвідчує особу;
2) Уповноваженим органом за обґрунтованою заявою членів сім’ї першого ступеня споріднення або законних представників (заяви про обмеження) на строк до шести місяців у порядку, визначеному цією статтею;
3) за рішенням суду.
7. Фізична особа може самостійно обмежити себе у відвідуваннях гральних закладів та в участі в азартних іграх на строк від шести місяців до трьох років шляхом особистого подання організатору азартних ігор або Уповноваженому органу письмової заяви (заяви про самообмеження) з одночасним пред’явленням документа, що посвідчує особу.
Заява може бути подана у письмовій або електронній формі з дотриманням вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Бланки заяви про самообмеження розміщуються у доступному для гравців та відвідувачів місці у кожному гральному закладі.
Зразок заяви про самообмеження розміщується на головній сторінці офіційного вебсайту Уповноваженого органу.
Відкликання заяви про самообмеження не допускається.
8. Заява про самообмеження має містити:
1) відомості про прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, яка подає заяву;
2) відомості про прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, стосовно якої встановлюється обмеження, дані документа, що посвідчує особу (найменування документа, серія (за наявності), номер, дата видачі, найменування державного органу, що видав документ, офіційна назва органу іноземної держави, в якому видано документ);
3) строк відмови від відвідування гральних закладів та участі в інших видах азартних ігор;
4) дату заяви та особистий підпис заявника (крім звернення, що подається в електронній формі).
9. Подання заяви будь-якому організатору азартних ігор або Уповноваженому органу розглядається як подання заяви всім організаторам азартних ігор на території України.
10. Організатор азартних ігор або Уповноважений орган негайно повертає заяву фізичній особі для усунення недоліків виключно у разі неможливості ідентифікувати особу, стосовно якої подано заяву.
У разі якщо строк обмеження в участі в азартних іграх у поданій заяві становить менше шести місяців або відсутній, вважається, що така заява подана на строк шість місяців.
11. Гравець може бути обмежений у відвідуванні гральних закладів та в участі у азартних іграх Уповноваженим органом за заявою членів сім’ї першого ступеня споріднення або законних представників тимчасово до ухвалення рішення суду, але не більше шести місяців у разі:
1) перевищення витрат на гру над особистими доходами гравця, що ставить гравця або його сім’ю у скрутне матеріальне становище;
2) наявності боргових зобов’язань на суму більш як 100 прожиткових мінімумів доходів громадян;
3) ухилення особи від сплати аліментів впродовж більше трьох місяців;
4) якщо особа або члени її сім’ї є отримувачами житлової субсидії чи пільг на сплату житлово-комунальних послуг.
У разі подання заяви про обмеження в ній зазначається обґрунтування необхідності встановлення такого обмеження.
12. Уповноважений орган не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання заяви від членів сім’ї особи першого ступеня споріднення або законних представників здійснює розгляд такої заяви та за наявності обґрунтованих підстав вносить відомості про фізичну особу, стосовно якої наявні обмеження у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх, до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
13. У разі якщо гравець шляхом участі в азартних іграх завдає шкоду самому собі та/або своїй сім’ї через приведення до тяжкого матеріального стану, такий гравець може бути обмежений у відвідуваннях гральних закладів та участі в азартних іграх на строк від шести місяців до трьох років за рішенням суду.
14. Заява про обмеження у відвідуваннях гральних закладів та участі в азартних іграх може бути подана членами сім’ї першого ступеня споріднення або законними представниками до суду. Рішення суду про обмеження у відвідуваннях гральних закладів та участі в азартних іграх передається до Уповноваженого органу з метою його внесення до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
15. Порядок обмеження особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх судом за заявою членів сім’ї першого ступеня споріднення або законних представників встановлюється Цивільним процесуальним кодексом України. Рішення суду про обмеження у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх, яке набрало законної сили, направляється до Уповноваженого органу виключно судом, який ухвалив таке рішення, з метою його внесення до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
16. Організатор азартних ігор або Уповноважений орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання заяви про самообмеження або рішення суду про обмеження у відвідуваннях гральних закладів та участі в азартних іграх вносить відомості про фізичну особу, стосовно якої наявні обмеження участі в азартних іграх, до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
17. Організатор азартних ігор зобов’язаний вживати заходів для забезпечення безпеки відвідувачів та гравців гральних закладів, зокрема шляхом надання доступу до відвідування гральних закладів після проведення перевірки відвідувачів та гравців за допомогою металошукача.
18. Інформація про організаторів азартних ігор, гральні зали, використання онлайн-систем, бренди організаторів азартних ігор та інша інформація, передбачена цим Законом, розміщується у відповідних відкритих реєстрах на сайті Уповноваженого органу з метою безперешкодного доступу громадян, у тому числі з метою громадського контролю.
19. Уповноважений орган зобов’язаний створити безкоштовну гарячу лінію та спеціальну форму на вебсайті Уповноваженого органу для отримання повідомлень про порушення цього Закону та інших нормативно-правових актів у сфері азартних ігор.
20. Уповноважений орган затверджує положення про отримання, обробку та реагування на отримані повідомлення про порушення у сфері азартних ігор, яким передбачає порядок отримання, прийняття повідомлень, способи реагування на такі повідомлення, у тому числі із залученням правоохоронних органів, та порядок надання відповідей на такі повідомлення.
Стаття 17. Ідентифікація (верифікація) гравця та відвідувача
1. Ідентифікація (верифікація, встановлення даних) гравця або відвідувача для цілей цього Закону передбачає збір організатором азартних ігор інформації про:
1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи;
2) вік (дату народження) особи;
3) наявність або відсутність особи в Реєстрі осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
2. Ідентифікація (верифікація, встановлення даних) гравця або відвідувача здійснюється працівником організатора азартних ігор під час першого відвідування грального закладу на підставі оригіналу документа, що посвідчує особу та підтверджує вік, а також до моменту прийняття ставки через мережу Інтернет із застосуванням методів ідентифікації та (або) інших методів верифікації, що використовуються відповідно до законодавства про захист персональних даних та правил організатора азартних ігор.
3. Вторинна ідентифікація (верифікація, встановлення даних) гравця або відвідувача може здійснюватися на підставі ідентифікаційної картки гравця, зокрема в електронному вигляді, виданої гравцю або відвідувачу працівником відповідного організатора азартних ігор, а у разі її відсутності - на підставі оригіналу документа, що посвідчує особу. На картці гравця обов’язково має міститися його фото та зазначаються прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), відомості про дату народження та спеціальний (унікальний) номер цієї картки або відповідний штрих-код, що дає змогу зчитувати інформацію за допомогою відповідних технічних пристроїв.
Опис ідентифікаційної картки гравця затверджується Уповноваженим органом.
4. Ідентифікація (верифікація, встановлення даних) гравця в мережі Інтернет здійснюється організатором азартних ігор за допомогою електронного підпису, sim-картки з підтримкою методу MobileID, методу BankID або інших методів верифікації, що використовуються відповідно до законодавства.
5. Організатор азартних ігор для проведення ідентифікації (верифікації, встановлення даних) гравця в мережі Інтернет має право запитувати у гравця додаткові документи відповідно до правил організатора азартних ігор, зокрема власне зображення гравця з необхідним документом, або вимагати використання засобів відеозв’язку.
6. Ідентифікація (верифікація, встановлення даних) віку гравця в мережі Інтернет проводиться організатором азартних ігор до моменту прийняття ставки.
7. Організатор азартних ігор зобов’язаний запровадити процедури (політику), що дають можливість достовірно ідентифікувати (верифікувати, встановити дані) вік гравця.
8. Організатор азартних ігор під час проведення ідентифікації (верифікації, встановлення даних) гравця за допомогою електронного підпису, sim-картки з підтримкою методу MobileID, методу BankID або інших методів верифікації має дотримуватися законодавства про захист персональних даних.
9. Гравець несе відповідальність за достовірність наданих документів та інформації відповідно до законодавства.
Стаття 18. Вимоги до гравця
1. Гравцем може бути виключно фізична особа, якій на дату участі у грі виповнився 21 рік. Організаторам азартних ігор заборонено приймати ставки та виплачувати (видавати) виграші (призи) в азартній грі особам молодше 21 року.
2. Гравцями не можуть бути:
1) недієздатні та обмежено дієздатні особи;
2) особи, які не досягли 21-річного віку;
3) особи, які відповідно до законодавства мають відповідні обмеження;
4) особи, які перебувають в стані наркотичного чи алкогольного сп’яніння;
5) особи, визнані організатором азартних ігор небажаними;
6) особи, внесені до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
3. Гравець зобов’язаний:
1) дотримуватися вимог та обов’язків, передбачених цим Законом, законодавством про азартні ігри, а також правилами організатора азартних ігор та правилами проведення азартної гри;
2) надати на вимогу працівника організатора азартних ігор та/або працівника Уповноваженого органу для ознайомлення документ, що посвідчує особу та містить відомості про вік особи;
3) на вимогу працівника організатора азартних ігор та/або працівника Уповноваженого органу негайно залишити гральний заклад у разі вчинення ним однієї з таких дій:
а) відмова від пред’явлення документа, що дає можливість встановити особу та її вік;
б) порушення правил громадського порядку, застосування фізичної сили або висловлення погрози щодо її застосування з посяганням на життя, здоров’я чи майно осіб, які перебувають у гральному закладі;
в) перешкоджання провадженню діяльності щодо організації та проведення азартних ігор;
г) порушення правил проведення азартної гри.
4. Забороняється брати участь в азартній грі:
1) засновникам (учасникам, акціонерам), керівникам організатора азартних ігор, у яких вони є засновниками та/або займають керівні посади;
2) представникам засновників (учасників, акціонерів), керівників організатора азартних ігор, у яких вони є представниками засновника та/або займають керівні посади;
3) особам, які можуть мати інформацію про результат азартної гри;
4) особам, які мають можливість вплинути на результат азартної гри або розмір виплати (видачі) виграшу (призу);
5) спортсменам, особам допоміжного спортивного персоналу, які беруть участь у спортивному змаганні, посадовим особам у сфері спорту та членам їх сім’ї - у парі щодо результатів офіційного спортивного змагання, в якому вони або їхня команда беруть участь;
6) Голові, членам та службовим особам Уповноваженого органу, крім проведення перевірок методом контрольних закупок.
5. Організатор азартних ігор зобов’язаний надати суб’єктам протидії корупційним правопорушенням аналітичні відомості про нетипову поведінку гравців, а також про свою підозру щодо можливої нечесної гри (поведінки) відповідно до Закону України "Про запобігання впливу корупційних правопорушень на результати офіційних спортивних змагань".
6. До участі в азартній грі не допускаються особи:
1) які на вимогу працівника організатора азартних ігор, якщо у нього виникли сумніви щодо досягнення особою 21-річного віку, не надали працівнику організатора азартних ігор для ознайомлення документ, що посвідчує особу та містить відомості про вік особи;
2) які надали на вимогу представника організатора азартних ігор неправдиві відомості про себе (прізвище, ім’я, по батькові, відомості про вік, адреса реєстрації місця проживання або місцезнаходження);
3) інші особи, визначені цим Законом;
4) обмежено дієздатні та недієздатні особи;
5) особи, внесені до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
7. Якщо особа, незважаючи на встановлену цим Законом, правилами участі в азартній грі заборону, взяла участь в азартній грі, такий договір про участь в азартній грі, укладений між організатором азартної гри та такою особою, є нікчемним.
Виплата (видача) виграшів (призів) за нікчемними договорами не здійснюється.
У разі якщо організатором азартних ігор здійснено виплату (видачу) виграшу (призу) цій особі, така виплата (видача) виграшу (призу) підлягає поверненню організатору азартних ігор у повному обсязі у строки, повідомлені такій особі організатором азартних ігор.
8. У разі якщо ставка підлягає поверненню фізичній особі, організатор азартних ігор зобов’язаний у строк, визначений правилами проведення відповідної азартної гри, повернути особі або її законному представнику кошти в розмірі ставки.
9. Гравець має право обмежити свою участь в азартних іграх в мережі Інтернет шляхом встановлення особистих обмежень щодо ліміту коштів, які він бажає витратити на азартну гру.
10. Здійснення фізичною особою ставки в азартну гру є укладенням між нею та організатором азартних ігор, який проводить відповідну азартну гру, договору про участь в азартній грі. Договір про участь в азартній грі вважається укладеним з моменту прийняття організатором азартних ігор від фізичної особи ставки в азартну гру.
11. Організатор азартних ігор має право збільшити мінімальний вік гравця для участі в азартній грі.
Стаття 19. Вимоги до відвідувачів та працівників організатора азартних ігор
1. Відвідувачами грального закладу не можуть бути особи, які на момент відвідування не досягли 21-річного віку, та особи, внесені до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
2. Працівниками організатора азартних ігор та іншими особами, залученими до надання послуг організаторам азартних ігор, не можуть бути особи, які на момент початку роботи не досягли 21-річного віку.
3. Відвідувач грального закладу зобов’язаний:
1) дотримуватися вимог та обов’язків, передбачених цим Законом, законодавством про азартні ігри та правилами організатора азартних ігор;
2) на вимогу працівника організатора азартних ігор надати для ознайомлення документ, що посвідчує особу та містить відомості про вік особи;
3) на вимогу працівника організатора азартних ігор негайно залишити гральний заклад у разі вчинення ним однієї з таких дій:
а) відмова від пред’явлення документа, що дає можливість встановити особу та її вік;
б) порушення правил громадського порядку, застосування фізичної сили або висловлення погрози щодо її застосування з посяганням на життя, здоров’я чи майно осіб, які перебувають у гральному закладі;
в) перешкоджання провадженню діяльності щодо організації та проведення азартних ігор.
4. До відвідування гральних закладів не допускаються особи з холодною чи вогнепальною зброєю, крім осіб, які здійснюють охорону відповідного закладу або готелю, особи з вибуховими речовинами, засобами підриву, боєприпасами всіх видів і зразків, навчальними або імітаційними боєприпасами, легкозаймистими рідинами чи займистими твердими речовинами, піротехнічними засобами.
Юрист, 19 лет опыта
Добрый день Дмитрий!
Принятые изменения в законодательстве касаются в первую очередь организаторов азартных игр, в т.ч. организаторов букмекерской деятельности, поскольку ранее они были вообще вне закона.
Из новшеств Закона букмекерская деятельность может проводиться исключительно в букмекерських пунктах либо в сети Интернет. Ставки можно делать только на реальные события. Запрещается принимать ставки на результаты виртуальных игр либо события, которые происходят либо результат которых определяется генератором случайных чисел.
Букмекерськие пункты могут размещаться території специальной игровой зоны, в клоторую входят:
1) гостиницы (три, четыре и пять звезд) с номерним фондом не менее 50 номеров для г. Києва та не менее 25 номеров для иных населенных пунктов;
2) иподромы.
Касательно налогообложения игроков выиграыших в конторе принципиально ничего не изменилось. Как и ранее такие выиграши подлежат включению в общий налогооблагаемый годовой доход. Таким образом лица, которым повезло выиграть самостоятельно отчитываются про свои доходы и уплачивают налог с доходов физических лиц.
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Коллега, я Вас упомянул критически - смотрите мой ответ ниже.
Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта
Все ж таки є уточнення: для гравців є дві основні вимоги та їхньої ідентифікації, зокрема, гравцем може бути виключно фізична особа, якій на дату участі у грі виповнився 21 рік та яка не хворіє лудоманією (ігровою залежністю).
Гарного дня!
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання, якщо ви не є організатором або власником зазначеного виду діяльності, а лише користувачем, то зазначені зміни в законодавстві, на вас не впливають, та ваші права не порушують.
Успіхів
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
14 липня 2020 ВРУ прийняла закон «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор» (Закон № 768-IX), що передбачав створення комісії з регулювання.
Комісія повинна займатися ліцензуванням діяльності у лотерейній сфері, приймати рішення про видачу, переоформлення, призупинення чи анулювання ліцензій.
11 серпня 2020 року в Україні було легалізовано азартні ігри. Закон дозволив проведення всіх видів азартних ігор за винятком лотерей, не описаних у законі, прийнятому в червні 2009-го
в ч.2 ст. 54 Закону встановлює, що діяльність у сфері випуску та проведення лотерей в Україні здійснюється одночасно одним оператором лотерей. Який є юридичною особою та має статутний капітал у розмірі 120 млн грн на рівні з установами банківСеред іншого 12 вересня 2021 року набуває чинності нова редакція статті 203-2 Кримінального кодексу України відповідно до положень Закону України «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор». Цією нормою встановлюється відповідальність за організацію і проведення азартних ігор без ліцензії на здійснення відповідного виду діяльності або випуск або проведення лотерей особою, яка не має статусу оператора лотерей, або організацію або функціонування установ з метою надання доступу до азартних ігор або лотерей, що проводяться в мережі Інтернет. Перераховані дії передбачається санкція у вигляді штрафу від 10 000 до 40 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 000 до 680 000 гривен) з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк на один рік.
Враховуючи зазначене оформити таку діяльність в Україні неможливо для фізичних осіб.
Для Вас, як для гравця жодним чином правила не змінюються, лише в тому аспекті, що Вам має бути 21 рік на момент гри та відсутність медично підтвердженого стану ігрової залежності.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Дмитро!
Якщо Ви маєте на увазі прийнятий Верховною Радою України 14 липня і підписаний Президентом 11 серпня Закон «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», то для звичайних гравців там нічого принципово нового не зазначено, і нічого не змінено.
Цим законом по суті було легалізовано азартні ігри, і він є фундаментальних для організаторів таких ігор, і ніяк не для звичайних гравців.
Всього найкращого!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Дмитрий!
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор:
Про державне регулювання діял... | від 14.07.2020 № 768-IX (rada.gov.ua)
"Стаття 18. Вимоги до гравця
1. Гравцем може бути виключно фізична особа, якій на дату участі у грі виповнився 21 рік. Організаторам азартних ігор заборонено приймати ставки та виплачувати (видавати) виграші (призи) в азартній грі особам молодше 21 року.
2. Гравцями не можуть бути:
1) недієздатні та обмежено дієздатні особи;
2) особи, які не досягли 21-річного віку;
3) особи, які відповідно до законодавства мають відповідні обмеження;
4) особи, які перебувають в стані наркотичного чи алкогольного сп’яніння;
5) особи, визнані організатором азартних ігор небажаними;
6) особи, внесені до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
3. Гравець зобов’язаний:
1) дотримуватися вимог та обов’язків, передбачених цим Законом, законодавством про азартні ігри, а також правилами організатора азартних ігор та правилами проведення азартної гри;
2) надати на вимогу працівника організатора азартних ігор та/або працівника Уповноваженого органу для ознайомлення документ, що посвідчує особу та містить відомості про вік особи;
3) на вимогу працівника організатора азартних ігор та/або працівника Уповноваженого органу негайно залишити гральний заклад у разі вчинення ним однієї з таких дій:
а) відмова від пред’явлення документа, що дає можливість встановити особу та її вік;
б) порушення правил громадського порядку, застосування фізичної сили або висловлення погрози щодо її застосування з посяганням на життя, здоров’я чи майно осіб, які перебувають у гральному закладі;
в) перешкоджання провадженню діяльності щодо організації та проведення азартних ігор;
г) порушення правил проведення азартної гри.
4. Забороняється брати участь в азартній грі:
1) засновникам (учасникам, акціонерам), керівникам організатора азартних ігор, у яких вони є засновниками та/або займають керівні посади;
2) представникам засновників (учасників, акціонерів), керівників організатора азартних ігор, у яких вони є представниками засновника та/або займають керівні посади;
3) особам, які можуть мати інформацію про результат азартної гри;
4) особам, які мають можливість вплинути на результат азартної гри або розмір виплати (видачі) виграшу (призу);
5) спортсменам, особам допоміжного спортивного персоналу, які беруть участь у спортивному змаганні, посадовим особам у сфері спорту та членам їх сім’ї - у парі щодо результатів офіційного спортивного змагання, в якому вони або їхня команда беруть участь;
6) Голові, членам та службовим особам Уповноваженого органу, крім проведення перевірок методом контрольних закупок.
5. Організатор азартних ігор зобов’язаний надати суб’єктам протидії корупційним правопорушенням аналітичні відомості про нетипову поведінку гравців, а також про свою підозру щодо можливої нечесної гри (поведінки) відповідно до Закону України "Про запобігання впливу корупційних правопорушень на результати офіційних спортивних змагань".
6. До участі в азартній грі не допускаються особи:
1) які на вимогу працівника організатора азартних ігор, якщо у нього виникли сумніви щодо досягнення особою 21-річного віку, не надали працівнику організатора азартних ігор для ознайомлення документ, що посвідчує особу та містить відомості про вік особи;
2) які надали на вимогу представника організатора азартних ігор неправдиві відомості про себе (прізвище, ім’я, по батькові, відомості про вік, адреса реєстрації місця проживання або місцезнаходження);
3) інші особи, визначені цим Законом;
4) обмежено дієздатні та недієздатні особи;
5) особи, внесені до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
7. Якщо особа, незважаючи на встановлену цим Законом, правилами участі в азартній грі заборону, взяла участь в азартній грі, такий договір про участь в азартній грі, укладений між організатором азартної гри та такою особою, є нікчемним.
Виплата (видача) виграшів (призів) за нікчемними договорами не здійснюється.
У разі якщо організатором азартних ігор здійснено виплату (видачу) виграшу (призу) цій особі, така виплата (видача) виграшу (призу) підлягає поверненню організатору азартних ігор у повному обсязі у строки, повідомлені такій особі організатором азартних ігор.
8. У разі якщо ставка підлягає поверненню фізичній особі, організатор азартних ігор зобов’язаний у строк, визначений правилами проведення відповідної азартної гри, повернути особі або її законному представнику кошти в розмірі ставки.
9. Гравець має право обмежити свою участь в азартних іграх в мережі Інтернет шляхом встановлення особистих обмежень щодо ліміту коштів, які він бажає витратити на азартну гру.
10. Здійснення фізичною особою ставки в азартну гру є укладенням між нею та організатором азартних ігор, який проводить відповідну азартну гру, договору про участь в азартній грі. Договір про участь в азартній грі вважається укладеним з моменту прийняття організатором азартних ігор від фізичної особи ставки в азартну гру.
11. Організатор азартних ігор має право збільшити мінімальний вік гравця для участі в азартній грі.
Стаття 24. Спеціальні вимоги до організації та проведення азартних ігор в мережі Інтернет
1. Організація та проведення азартних ігор в мережі Інтернет здійснюється організатором азартних ігор під брендом організатора азартних ігор на підставі відповідної ліцензії відповідно до вимог цього Закону та законодавства про азартні ігри виключно через онлайн-системи організаторів азартних ігор, що відповідають вимогам цього Закону.
2. Організатор азартних ігор може здійснювати свою діяльність в мережі Інтернет через вебсайт, доменне ім’я якого знаходиться в доменній зоні UA, через мобільні додатки на різних операційних системах, що відповідають вимогам цього Закону. У реєстрі зазначається адреса вебсайту, через який провадиться діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор.
3. Організатор азартних ігор, який отримав ліцензію на провадження діяльності в мережі Інтернет, може приймати ставки від осіб, які перебувають на території України або за її межами та не внесені до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів.
4. Організатор азартних ігор у мережі Інтернет може провадити діяльність через вебсайт після повідомлення Уповноваженого органу про доменне ім’я в доменній зоні UA, яке він збирається використовувати під час організації та проведення азартних ігор.
Вебсайт організатора азартних ігор повинен належати організатору азартних ігор на праві власності або праві користування.
5. Організатор азартних ігор у мережі Інтернет має забезпечити наявність на вебсайті достовірної інформації, викладеної державною мовою та, за бажанням організатора азартних ігор в мережі Інтернет, іншими мовами, а саме:
1) повне найменування організатора азартних ігор згідно з установчими документами;
2) місцезнаходження організатора азартних ігор згідно з реєстраційними документами та інформацією про фактичне місцезнаходження;
3) ідентифікаційний код організатора азартних ігор;
4) відомості про ліцензію (номер (за наявності), дата та номер рішення, строк дії ліцензії);
5) правила організатора азартних ігор та правила участі в азартній грі;
6) порядок і строки виплати (видачі) виграшів (призів);
7) інформація про мобільні додатки та інше гральне обладнання, що використовується організатором азартних ігор;
8) інформація про сервісну та технічну службу підтримки організатора азартних ігор;
9) інформаційні матеріали щодо гральної залежності та відповідальної гри, способів допомоги людям, які страждають на ігрову залежність і контактні дані медичних центрів, які лікують ігрову залежність;
10) попередження про заборону участі в азартних іграх особам, які не досягли 21-річного віку, обмежено дієздатним та недієздатним особам, а також осіб, внесених до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
11) інформація про загальний відсоток виграшу (теоретичне повернення гравцю).
6. Мобільні додатки чи інше гральне обладнання, призначене для участі в азартних іграх, має надавати гравцям доступ до інформації, визначеної частиною п’ятою цієї статті.
7. Забороняється розповсюджувати, давати доступ, пропонувати до завантаження або іншим чином поширювати в Україні вебсайти, мобільні додатки та/або інше гральне обладнання для участі в азартних іграх, якщо такі вебсайти, мобільні додатки та/або інше гральне обладнання надають доступ до серверів або баз даних осіб, які не є організаторами азартних ігор відповідно до цього Закону.
8. Гравець самостійно створює клієнтський рахунок гравця (особистий кабінет) в онлайн-системі організатора азартних ігор.
9. Оплата ставок, повернення коштів, внесених гравцями для участі в азартних іграх через мережу Інтернет, виплата виграшів гравцям здійснюються у безготівковій формі через онлайн-систему організатора азартних ігор в мережі Інтернет з урахуванням положень цього Закону та Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
10. Внесення гравцем ставки вважається його згодою з правилами проведення азартної гри.
11. Організатор азартних ігор в мережі Інтернет зобов’язаний забезпечити захист інформації про гравців у порядку, визначеному законодавством.
12. Організатор азартних ігор в мережі Інтернет зобов’язаний забезпечити розміщення на вебсайті інформації про реальний час, зокрема шляхом розміщення годинника, що відображає актуальний час, на кожній сторінці вебсайту.
13. Організатору азартних ігор у мережі Інтернет забороняється давати можливість гравцю грати у кредит або із розстроченням платежу, або з наступною оплатою, крім оплати ставки кредитними або дебетовими картками за наявності авторизації платежу.
Розділ VПОРЯДОК ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ БУКМЕКЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Стаття 31. Організація та проведення букмекерської діяльності
1. Букмекерська діяльність в Україні провадиться виключно на підставі ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності.
2. Організатори букмекерської діяльності провадять діяльність з дотриманням вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів у сфері регулювання букмекерської діяльності.
3. Організатор букмекерської діяльності має право приймати ставки на результати подій. Забороняється прийняття ставок на результати віртуальних ігор чи подій, що створюються або результат яких визначається генератором випадкових чисел.
4. Організаторам букмекерської діяльності забороняється:
1) проводити парі, не передбачені правилами участі в букмекерському парі або парі тоталізатора (правилами парі);
2) провадити букмекерську діяльність без ліцензії;
3) пропонувати як виграш чи замість виграшу алкогольні напої, пиво, слабоалкогольні напої, вина столові чи тютюнові вироби або інше майно, володіння або розпорядження яким передбачає отримання відповідних дозволів або ліцензій;
4) примушувати відвідувачів до участі в парі;
5) приймати ставки (проводити парі) на події та/або ігри, що мають ознаки лотереї, приймати ставки на результати розіграшів лотерей в Україні та/або інших державах;
6) приймати ставки (проводити парі) на віртуальні події та/або віртуальні ігри;
7) приймати ставки (проводити парі) на події, результат яких визначається за допомогою генератора випадкових чисел чи іншого обладнання, програмне забезпечення якого може створювати послідовність не пов’язаних між собою чисел.
5. Забороняється приймати ставки на події, що мають ознаки посягання на державний суверенітет і територіальну цілісність України, морально-етичні норми суспільства, конституційні права громадян.
6. Забороняється провадження букмекерської діяльності з метою приховування (імітації) інших видів азартних ігор, передбачених цим Законом.
Стаття 32. Обов’язки організатора букмекерської діяльності
1. У своїй діяльності організатор букмекерської діяльності зобов’язаний:
1) проводити виключно ті види парі, що відповідають вимогам цього Закону, після отримання відповідної ліцензії, дотримуватися правил участі у букмекерському парі або парі тоталізатора (правил парі), вимог законодавства;
2) утримуватися від дій, що можуть вплинути на результати парі (обмеження не застосовуються щодо публічного оголошення та виплати додаткової грошової винагороди спортсменам, які беруть участь у національних або міжнародних змаганнях, Олімпійських або Паралімпійських іграх);
3) створювати умови для:
а) ознайомлення гравців та відвідувачів з інформацією про рішення про видачу ліцензії на провадження букмекерської діяльності (дата та номер рішення, строк дії ліцензії) або з її засвідченою копією, правилами участі у букмекерському парі або парі тоталізатора (правилами парі);
б) дотримання умов укладення парі всіма гравцями відповідно до правил парі, що затверджені організатором букмекерської діяльності;
в) ознайомлення гравців та відвідувачів з переліком (лінією) подій, на які приймаються ставки;
г) ознайомлення гравців та відвідувачів з результатами подій;
4) виконувати інші обов’язки, передбачені цим Законом та законодавством про азартні ігри.
Стаття 33. Обмеження, що можуть застосовуватися організатором букмекерської діяльності
1. Організатор букмекерської діяльності з дотриманням вимог цього Закону, правил участі у букмекерському парі або парі тоталізатора (правил парі) організатора букмекерської діяльності має право застосовувати такі обмеження у відносинах з гравцями та/або відвідувачами:
1) вилучити, за необхідності, подію з переліку (лінії) подій з обов’язковим поверненням зроблених гравцями ставок;
2) відмовити у здійсненні виплат виграшів (призів) особі, яка не є гравцем та не має права отримувати такий виграш або ставку;
3) відмовити у здійсненні виплат виграшів (призів) та у поверненні гравцю зроблених ним ставок за наявності підстав, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення";
4) заборонити або обмежити доступ гравцю та/або відвідувачу до букмекерського пункту чи вебсайту, якщо така особа порушує громадський порядок, перешкоджає укладенню парі, здійсненню ставок або щодо якої виникла обґрунтована підозра в застосуванні методів, технологій, програм, прийомів, що можуть вплинути на результати виграшу, або яка перешкоджає здійсненню виплат виграшів, порушує правила участі у букмекерському парі або парі тоталізатора (правила парі), ображає честь і гідність відвідувачів, учасників, представників організатора букмекерської діяльності, третіх осіб, відмовляється від пред’явлення документа, що дає можливість достовірно встановити її вік, чи яка вчиняє інші дії, що перешкоджають нормальній діяльності організатора букмекерської діяльності.
2. Інші обмеження можуть встановлюватися правилами участі у букмекерському парі або парі тоталізатора (правилами парі).
3. Правила парі мають містити порядок укладення парі між організатором букмекерської діяльності та гравцем або гравців між собою.
4. Правила парі розміщуються у букмекерському пункті та на вебсайті чи мобільному (програмному) додатку організатора букмекерської діяльності в разі здійснення букмекерської діяльності через мережу Інтернет.
5. Обґрунтована підозра, передбачена пунктом 4 частини першої статті 33 цього Закону, має бути письмово або в електронній формі надана гравцю з наведенням фактів щодо такої підозри протягом однієї доби.
Стаття 34. Прийняття, повернення ставок та виплата виграшу (призу) за результатами парі
1. Операції з прийняття ставок у парі, повернення ставок у парі, а також операції з виплати виграшів (призів) у парі здійснюються виключно через букмекерські пункти, мобільні додатки або вебсайт організатора букмекерської діяльності в національній валюті та з обов’язковою фіксацією таких операцій в онлайн-системі.
2. Забороняється здійснення операцій з прийняття ставки в парі, повернення ставки, а також операцій з виплати виграшу (призу) у парі без фіксації відповідної операції в онлайн-системі, що є обов’язковою для використання організатором букмекерської діяльності.
3. При отриманні виплати виграшу (призу) або ставки, що підлягає поверненню у букмекерському пункті, гравець має пред’явити документ, що підтверджує його особу, або інший документ відповідно до правил ідентифікації (верифікації), передбачених цим Законом та Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
4. Забороняється виплата виграшу (призу), його еквівалента або повернення ставки будь-яким третім особам, у тому числі особам, на користь яких гравець пропонує здійснити виплату виграшу (призу), його еквівалента або повернення ставки. Це обмеження не поширюється на випадки звернення щодо повернення ставок, зроблених особою, яка не досягла 21-річного віку, недієздатною особою або особою, цивільна дієздатність якої обмежена, якщо особа, яка звертається за поверненням ставки, є її законним представником.
5. Строк здійснення виплати виграшу (призу) або повернення ставки визначається правилами організатора букмекерської діяльності, але не має перевищувати десяти робочих днів з дня визначення отримувача виплати виграшу (призу) або ставки, що підлягає поверненню.
6. Організатор букмекерської діяльності має право продовжити передбачений частиною п’ятою цієї статті строк, але не більше ніж на десять робочих днів з обов’язковим повідомленням гравця, якому необхідно здійснити виплату виграшу (призу) або повернути ставку, про продовження такого строку із зазначенням причини такого продовження та часу здійснення виплати виграшу (призу) або повернення ставки.
Стаття 35. Форми провадження букмекерської діяльності
1. Букмекерська діяльність може провадитися виключно:
1) у букмекерських пунктах;
2) через мережу Інтернет.
2. Провадження букмекерської діяльності без дотримання вимог цього Закону та будь-яким чином, прямо не дозволеним цим Законом, забороняється.
Стаття 36. Провадження букмекерської діяльності в букмекерських пунктах
1. Організатори букмекерської діяльності можуть здійснювати букмекерську діяльність виключно в букмекерських пунктах, розміщених на території спеціальної гральної зони, на підставі ліцензії на провадження букмекерської діяльності відповідно до цього Закону.
2. Територією спеціальної гральної зони для розташування букмекерських пунктів вважається:
1) територія будівель, в яких розташовані готелі категорії "три зірки", "чотири зірки" та "п’ять зірок" з номерним фондом не менше 50 (п’ятдесяти) номерів для міста Києва;
2) територія будівель, в яких розташовані готелі категорії "три зірки", "чотири зірки" та "п’ять зірок" з номерним фондом не менше 25 (двадцяти п’яти) номерів для інших населених пунктів;
3) територія іподромів.
3. Букмекерські пункти організатора букмекерської діяльності розміщуються на території спеціальної гральної зони, а загальна площа приміщення букмекерського пункту повинна становити не менше 50 (п’ятдесяти) квадратних метрів.
4. Забороняється розташовувати букмекерські пункти організатора букмекерської діяльності:
1) безпосередньо у приміщеннях, в яких розміщено органи державної влади та органи місцевого самоврядування;
2) безпосередньо у приміщеннях дошкільних закладів освіти, закладів загальної середньої освіти, позашкільної, спеціалізованої, вищої освіти та інших закладів освіти, у тому числі на території, де розташовані гуртожитки таких закладів;
3) безпосередньо у приміщеннях закладів культури, у тому числі бібліотек, музеїв, театрів, виставкових галерей;
4) безпосередньо у приміщеннях медичних закладів;
5) безпосередньо у приміщеннях спеціалізованих дитячих розважальних центрів;
6) безпосередньо у приміщеннях культових будівель та споруд, а також приміщеннях, що належать релігійним організаціям;
7) у приміщеннях, що належать до житлового фонду, або інших приміщеннях жилих будинків, у тому числі багатоквартирних;
8) в об’єктах незавершеного будівництва, кіосках, навісах і пересувних малих архітектурних формах, інших тимчасових спорудах для провадження підприємницької діяльності.
5. Організатор букмекерської діяльності в букмекерських пунктах зобов’язаний мати на праві власності або користування онлайн-систему, що обов’язково має відповідати таким вимогам:
1) наявність механізму фіксування прийому, розрахунку та виплати виграшів укладеного парі;
2) наявність переліку (лінії) подій, на які пропонується укладення парі;
3) наявність методів захисту персональних даних гравця;
4) наявність методів захисту від зовнішнього несанкціонованого втручання осіб у роботу онлайн-системи;
5) проходження інспектування суб’єктом сертифікації, внесеним Уповноваженим органом до переліку суб’єктів сертифікації.
6. Організатори букмекерської діяльності зобов’язані обладнати приміщення букмекерського пункту системою охоронної сигналізації.
7. Організатори букмекерської діяльності зобов’язані обладнати приміщення букмекерського пункту системами відеоспостереження та аудіозапису, про що мають поінформувати відвідувачів відповідними позначеннями, а також забезпечити зберігання відеозаписів. Вимоги до систем охоронної сигналізації та відеоспостереження, а також строки зберігання відеозаписів визначаються Кабінетом Міністрів України в ліцензійних умовах.
8. Режим роботи букмекерського пункту визначається організатором букмекерської діяльності самостійно з урахуванням необхідності дотримання вимог законодавства щодо забезпечення громадської безпеки і правопорядку, нормальних (звичних) умов життя для громадян, які проживають на суміжній та прилеглій до букмекерського пункту території, а також виконання вимог норм і правил, що регламентують граничний рівень звукового шуму та електромагнітного випромінювання.
9. У місцях розміщення букмекерських пунктів організатора букмекерської діяльності в доступному для гравців та відвідувачів місці має розміщуватися інформація про рішення про видачу ліцензії на провадження букмекерської діяльності (дата та номер рішення, строк дії ліцензії), відомості про ліцензію на відповідний букмекерський пункт, правила участі у букмекерському парі або парі тоталізатора (правила парі), режим та розклад роботи букмекерського пункту, а також інформаційні матеріали щодо ігрової залежності та відповідальної гри.
10. У букмекерських пунктах організатора букмекерської діяльності можуть прийматися ставки, виплачуватися виграші та здійснюватися виплати в готівковій та безготівковій формі відповідно до законодавства.
Забороняється в букмекерському пункті встановлювати обладнання, що дає змогу гравцю самостійно без участі працівника організатора букмекерської діяльності зробити ставку, перевірити ставку, отримати виграш тощо.
11. Забороняється в букмекерських пунктах встановлювати гральне обладнання, що дає доступ, відтворює чи самостійно створює (генерує) віртуальні (штучні) події чи ігри, у тому числі за допомогою генератора випадкових чисел, а також приймати ставки на такі події та ігри.
12. Букмекерські пункти можуть розміщуватися у приміщеннях іподромів з метою організації та проведення азартних кінно-спортивних ігор (змагань) за правилами букмекерського парі або парі тоталізатора (правилами парі). Іподром має право проводити парі тоталізатора на змагання, що проводяться на іподромі, після отримання відповідної ліцензії, що видається Уповноваженим органом.
Стаття 37. Провадження букмекерської діяльності через мережу Інтернет
1. Провадження букмекерської діяльності через мережу Інтернет здійснюється організатором букмекерської діяльності відповідно до вимог цього Закону та законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор виключно з використанням онлайн-системи організатора букмекерської діяльності, що відповідає вимогам цього Закону.
2. Організатор букмекерської діяльності може здійснювати свою діяльність у мережі Інтернет через онлайн-систему з використанням вебсайту, зазначеного у відповідному реєстрі, мобільних додатків для прийняття ставок, виплати виграшів, здійснення виплат у парі.
3. Організатор букмекерської діяльності в мережі Інтернет зобов’язаний мати на праві власності або користування онлайн-систему, що обов’язково має відповідати таким вимогам:
1) наявність механізму фіксування прийому, розрахунку та виплати виграшів укладеного парі;
2) наявність переліку (лінії) подій, на які пропонується укладення парі;
3) наявність мехінізму ідентифікації гравця та його віку;
4) наявність методів захисту персональних даних гравця;
5) наявність методів захисту від зовнішнього несанкціонованого втручання осіб у роботу онлайн-системи;
6) проходження інспектування суб’єктом сертифікації, внесеним Уповноваженим органом до переліку суб’єктів сертифікації.
4. Організатор букмекерської діяльності, що здійснює діяльність через мережу Інтернет, може приймати ставки від осіб, які перебувають на території України або за її межами, відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів.
5. Організатор букмекерської діяльності може здійснювати діяльність у мережі Інтернет через вебсайт після повідомлення Уповноваженому органу про доменне ім’я, що він буде використовувати для провадження букмекерської діяльності.
6. Вебсайт та доменне ім’я організатора букмекерської діяльності мають належати на праві власності або користування організатору букмекерської діяльності або його засновнику (учаснику), який прямо або опосередковано здійснює контроль над таким організатором.
7. Організатор букмекерської діяльності, який здійснює свою діяльність через мережу Інтернет, повинен забезпечити наявність на вебсайті достовірної інформації державною мовою (за бажанням організатора букмекерської діяльності - іншими мовами) про:
1) повне найменування організатора букмекерської діяльності згідно з установчими документами;
2) місцезнаходження організатора букмекерської діяльності;
3) ідентифікаційний код організатора букмекерської діяльності;
4) рішення про видачу ліцензії (дата та номер рішення, строк дії ліцензії);
5) правила участі в букмекерському парі або парі тоталізатора (правила парі);
6) порядок і строки виплати виграшів;
7) мобільні додатки та інше гральне обладнання, що використовується організатором букмекерської діяльності;
8) сервісну та технічну службу підтримки організатора букмекерської діяльності;
9) інформаційні матеріали щодо ігрової залежності та відповідальної гри;
10) застереження про заборону участі в парі особам, які не досягли 21 року.
8. Мобільні додатки та інші програмно-технічні засоби, призначені для участі в парі, мають надавати гравцям доступ до інформації, визначеної в частині сьомій цієї статті.
9. Гравець самостійно створює клієнтський рахунок гравця (особистий кабінет) в онлайн-системі організатора букмекерської діяльності шляхом заповнення відповідної реєстраційної форми.
Стаття 58. Фінансова відповідальність за порушення вимог цього Закону
1. До організаторів азартних ігор, які допустили внесення непередбачених документами виробника змін у конструкцію грального обладнання або змін (модифікацій) до грального обладнання, здійснення яких не погоджено розробником такого грального обладнання, застосовуються стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1 000 (однієї тисячі) мінімальних заробітних плат за кожну одиницю грального обладнання.
2. У разі встановлення факту допуску в приміщення гральних закладів осіб, внесених до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, або осіб, які не досягли 21-річного віку, до організатора азартних ігор застосовується стягнення у вигляді штрафу в розмірі 500 (п’ятсот) мінімальних заробітних плат.
3. У разі порушення процедури ідентифікації гравців, у результаті чого відбулося допущення до участі в азартній грі особи, яка не досягла 21-річного віку, або особи, яка включена до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, до організатора азартних ігор застосовується стягнення у вигляді штрафу в розмірі 500 (п’ятсот) мінімальних заробітних плат.
4. У разі прийняття ставки за допомогою:
1) грального обладнання, щодо якого Уповноваженим органом встановлено вимогу про обов’язкове інспектування на відповідність технічним вимогам, на яке відсутні відповідні документи з інформацією про обов’язкове інспектування на відповідність технічним вимогам, встановленим для такого грального обладнання,
2) грального обладнання, щодо якого Уповноваженим органом встановлено вимогу про обов’язкову сертифікацію, на яке відсутні відповідні документи з інформацією про проходження сертифікації,
3) грального обладнання, щодо якого Уповноваженим органом встановлено вимогу про підключення до Державної системи онлайн-моніторингу, що не підключене до Державної системи онлайн-моніторингу, -
до організатора азартних ігор застосовується стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1 000 (однієї тисячі) мінімальних заробітних плат.
5. До організатора азартних ігор, який провадить букмекерську діяльність у букмекерському пункті, на який таким організатором азартних ігор не отримано ліцензії на букмекерський пункт, застосується стягнення у вигляді штрафу у розмірі 160 (ста шістдесяти) мінімальних заробітних плат за кожний випадок здійснення букмекерської діяльності в букмекерському пункті, на який не отримано ліцензії.
6. До організатора азартних ігор, який використовує гральне обладнання (гральний автомат, гральний стіл, у тому числі гральний стіл з кільцем рулетки), на яке не було отримано ліцензії, застосовується штраф у розмірі:
700 (семисот) мінімальних заробітних плат за кожний випадок використання грального столу з кільцем рулетки для проведення азартної гри;
350 (трьохсот п’ятдесяти) мінімальних заробітних плат за кожний випадок використання грального столу (крім грального столу з кільцем рулетки) для проведення азартної гри. У разі якщо такий гральний стіл має два чи більше робочих місць для працівників організатора азартних ігор, розмір штрафу збільшується у відповідну кількість разів;
24 (двадцяти чотирьох) мінімальних заробітних плат за кожний випадок використання грального автомата для проведення азартної гри.
7. Використання грального обладнання після набрання чинності рішенням Уповноваженого органу про анулювання ліцензії, для цілей застосування штрафу, передбаченого частиною шостою цієї статті, вважається використанням грального обладнання без ліцензії.
8. Фінансові санкції, передбачені цією статтею, застосовуються за рішенням Уповноваженого органу, що набирає чинності з дня його прийняття. Рішення Уповноваженого органу про застосування до організатора азартних ігор фінансових санкцій повинно бути вмотивованим та містити конкретну обґрунтовану причину, що стала підставою для прийняття такого рішення.
9. Уповноважений орган зобов’язаний повідомити організатора азартних ігор про прийняття рішення щодо застосування до нього фінансових санкцій протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення. До зазначеного повідомлення про застосування до організатора азартних ігор фінансових санкцій повинна додаватися засвідчена копія такого рішення.
10. Порядок застосування фінансових санкцій визначається Кабінетом Міністрів України.
11. Рішення Уповноваженого органу про застосування до організатора азартних ігор фінансових санкцій, передбачених цією статтею, може бути оскаржене у судовому порядку відповідно до законодавства протягом трьох місяців з дня набрання ним чинності.
12. У разі якщо протягом трьох місяців з дня набрання чинності рішенням Уповноваженого органу про застосування до організатора азартних ігор фінансових санкцій організатор азартних ігор письмово не повідомив Уповноважений орган про добровільне виконання рішення і воно не було оскаржене у судовому порядку, таке рішення визнається виконавчим документом, підлягає оформленню відповідно до вимог Закону України "Про виконавче провадження" та передається до органів державної виконавчої служби для примусового виконання згідно із законом.
13. У разі якщо рішення Уповноваженого органу про застосування до організатора азартних ігор фінансових санкцій протягом трьох місяців з дня набрання ним чинності оскаржене в судовому порядку та адміністративним судом відкрите провадження у справі про його оскарження, таке рішення визнається виконавчим документом з дня набрання законної сили відповідним судовим рішенням у цій справі.
14. Фінансові санкції (штрафи), передбачені цією статтею, зараховуються до Державного бюджету України".
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Дмитро!
Згідно Закону України «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор всі користувачі наземних і онлайн-казино, залів ігрових автоматів і відвідувачі легальних платформ онлайн-покеру повинні будуть пройти обов’язкову реєстрацію, включаючи внесення всіх паспортних даних.
Ключові вимоги до гравців — вік старше 21 року, відсутність боргів за аліментами або загальних боргів на суму понад 250 тис. грн, відсутність пільг/субсидій у самого гравця або його родичів. Крім цього, витрати на азартні ігри не мають перевищувати особистий дохід користувача. До участі в азартній грі не допускаються обмежено дієздатні та недієздатні особи, а також особи, внесені до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
Щодо Реєстру — гравці самі можуть вносити своє ім'я в нього, подавши відповідну заяву оператору азартних ігор або Державній комісії з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ).
Додати ім'я певної людини до цього Реєстру також можуть члени її родини, з метою убезпечити гравців із залежністю від відвідування казино та інших гральних закладів.
Як це контролюватимуть:
Наземні казино і зали ігрових автоматів, згідно з новим законом, можуть працювати тільки при готелях, тому регулюючим органам буде набагато простіше їх контролювати. Принаймні тому, що в Україні не так багато готелів з категоріями вище трьох зірок.
Складніша ситуація з онлайн-казино: в КРАІЛ кажуть, що додатковим елементом контролю будуть банківські картки: згідно з інструкціями НБУ, банки будуть зобов’язані не пропускати платежі з карток гравців на рахунки онлайн-казино, які не мають ліцензії на діяльність в Україні або порушують правила.
На відміну від нелегальних гральних закладів, які працювали в Україні останні 10 років, законні оператори азартних ігор не зможуть робити для гравців ставки в борг, розміщувати на території свого підприємства банківські та кредитні організації, ломбарди, банкомати й пункти обміну валют.
Всі грошові операції, отримання виграшів, обмін фішок і т. ін. мають виконуватися виключно через касу оператора азартних ігор, як готівкою, так і безготівковими коштами. Щоправда, в цьому випадку гравцеві дозволено використовувати кредитні картки.
Своєю чергою, оператори азартних ігор будуть обмежені у виплатах різних бонусів, наданні подарунків і товарів в будь-якій формі, — це потрібно для того, щоб не допустити розвитку залежності гравців.
Також закон забороняє операторам азартних ігор пропонувати або давати безкоштовно/як винагороду винагороди гравцям алкогольні напої, пиво, слабоалкогольні напої або тютюнові вироби.
Керівництво казино також зобов’язується надавати гравцям інформацію про лікувальні заклади та організації, які лікують ігрову залежність.
«Зазначена інформація (контактні дані, телефон служби підтримки) має бути доступною в друкованому вигляді в місцях здійснення діяльності з організації азартних ігор або має бути доступною на сайтах при здійсненні діяльності в сфері організації та проведення азартних ігор в мережі Інтернет», — мовиться в законі.
Всього доброго!
Щасти Вам!
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Налоговый кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17):
"Стаття 168. Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету
168.1. Оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом.
168.1.1. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
168.1.2. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету або розрахункового документа на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений статтею 35-1 цього Кодексу.
168.1.3. Якщо згідно з нормами цього розділу окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку.
168.1.4. Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
168.1.5. Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
168.1.6. Для цілей цього розділу та пункту 54.2 статті 54 цього Кодексу під терміном "граничний термін сплати до бюджету податку" розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом.
168.2. Оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку особою, яка не є податковим агентом, та іноземних доходів.
168.2.1. Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.
168.2.2. Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на обліку у контролюючих органах як особа, що провадить незалежну професійну діяльність." -
другими словами, в пику консультации коллеги Менькова, игроки не обязаны к выплате налога с выигрыша - за них это должен делать "организатор азартных игр" - налоговый агент.