Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Банковское право, 21 марта 2021, вопрос №39931 100₴

БАНК ПРОСИТЬ В МЕНЕ ДЖЕРЕЛО НАДХОДЖЕННЯ КОШТІВ

Доброго дня. Працюю в Інтернеті ,продаю товар ,клієнт скидає мені кошти ,я частинку залишаю собі ,решта перекидаю поставщику.Я не знала шо я не маю права на це. В січні банк прислав мені сповіщення ,шоб надати джерело надходження коштів.Я попала під фінансовий моніторинг .Дркументів надати я не мала . В лютому я офомила ФОП і відкрила розрахунковий рахунок в Приват банку.,оплати приймаю лише на фоп.Але це не допомогло .Зараз мені подзвонили з банку шо все ж таки чекають на документи ,і пояснення. Як мені правильно поступити? Пояснити банку як все є на справді ? Чи як ! Порадьте будь ласка....

Ответы юристов (9)

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%
    Карпенко Андрей Владимирович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Добрий вечір!

    1. Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон) належна перевірка здійснюється в разі проведення фінансової операції з віртуальними активами на суму, що дорівнює чи перевищує 30 тисяч гривень;

    Відповідно до ч.3 ст.13 Закону, суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний, наскільки це можливо, проводити аналіз та вивчення підстав і цілей усіх фінансових операцій, що відповідають хоча б одній із таких ознак:

    є складними фінансовими операціями;

    є незвично великими фінансовими операціями;

    проведені у незвичний спосіб;

    не мають очевидної економічної чи законної мети.

    Даже если Вы откроете в банке специальный предпринимательский счет нет гарантии, что служба финансового мониторинга банка, пропустив пару платежей, не заблокирует очередную операцию по переводу крупной суммы денег посчитав ее рисковой.

    После блокировки банк может потребовать пояснить не только источники происхождения средств, но и цель и характер деловых отношений, наличие ресурсов и персонала для выполнения работ, оказания услуг, предоставить копии договоров с заказчиками или поставщиками, договора аренды, финансовую и налоговую отчетность и т.д.

    После того как деньги повисят на «транзите», их вернут отправителю или они останутся на счету банка.

    В случае приостановления операции по требованию банка подтвердить доходы необходимо будет позаботиться о документах: просмотреть анкету банка или другого субъекта финмониторинга, обратив внимание на тот доход, который у вас указан; доказать легальность доходов.

    Возможные источники:

    официальная зарплата,

    средства полученные от купли-продажи имущества,

    денежные средства за выполнение работ, оказание услуг гражданско-правовым договорам,

    средства от предпринимательской деятельности,

    подаренные средства, наследство, доходы от аренды и тому подобное.

    Нужно будет предъявить документы, связанные с данной деятельностью и получением этих средств.

    Правила финмониторинга достаточно сложны и неоднозначны. Вы можете попасть под блокировку счета.

    2. Вам надо зарегистрировать ФЛП (физическое лицо-предприниматель).

    В Вашем случае оптимально подходит ФЛП 3-й группы на упрощённой системе налогообложения.

    Особенности:

    • налоговая ставка 5% от суммы дохода;
    • 22% ЕСВ;
    • сдача отчётов и оплата налогов раз в 3 месяца;
    • годовой доход до 5 млн гривен.

    При превышении лимита по доходу надо перейти на общую систему налогообложения.

    Открыть ФЛП можно в Государственной регистрационной службе по месту прописки.

    В пакет документов входят:

    1. ИНН, паспорт.
    2. Заполненная регистрационная форма №10.
    3. Заявление на применение упрощённой системы налогообложения.
    4. Доверенность на представителя в случае оформления через посредников.

    Для регистрации ФЛП надо выбрать один или несколько КВЭДов (классификаторов внешнеэкономической деятельности), которые соответствуют виду занятости.

    КВЕД-2010: Клас 47.91

    Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет

    Цей клас включає роздрібну торгівлю за допомогою компаній поштового замовлення або мережі Інтернет, тобто діяльність із роздрібної торгівлі, де покупець здійснює свій вибір, засновуючись на рекламних оголошеннях, каталогах, інформації веб-сайтів чи будь-якій іншій рекламній продукції, та здійснює замовлення поштою, телефоном або через мережу Інтернет (зазвичай за допомогою спеціальних засобів, розміщених на веб-сайті). Товар, який купується, може бути або безпосередньо завантажений з Інтернет-сайту, або доставлений покупцеві.Цей клас включає:

    • роздрібну торгівлю будь-якими товарами за допомогою компаній поштового замовлення
    • роздрібну торгівлю будь-якими товарами в мережі Інтернет

    Цей клас також включає:

    • пряму торгівлю за допомогою телебачення, радіо та за телефоном
    • діяльність з роздрібної торгівлі Інтернет-аукціонів

    Если регистрация прошла успешно — встаём на учёт в органах Государственной фискальной службы и подаём заявление на упрощённую систему налогообложения.

    Подача заявки на упрощённую систему налогообложения доступна в течение 10 дней с момента регистрации ФЛП. Если срок прошел, внести изменения можно только в следующем отчётном квартале.

    После официальной регистрации в качестве ФЛП, выбираем банк и подаем документы для открытия счёта.

    Схема работы ФЛП:

    1. Отражаем все платежи на расчётный счёт в книге доходов ( с 01.01.2021 года ее можно вести в электронном виде).
    2. Раз в 3 месяца сдаём декларацию. Считаем общую сумму поступлений в гривнах и оплачиваем единый налог.
    3. Раз в 3 месяца оплачиваем ЕСВ даже если нет дохода.

    В течение 3 лет с момента получения денег надо хранить следующие документы:

    1. Инвойсы, контракты и акты выполненных работ.
    2. Выписки со счёта в банке.
    3. Квитанции об уплате ЕН, ЕСВ.
    4. Книгу учёта доходов.

    Рекомендация:

    - Предоставьте банку все регистрационные документы - после этого проблем не должно быть.

    УДАЧИ!

    Винограденко Антон Анатолійович
    20%
    Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 13 лет опыта

    "Доброго дня. Працюю в Інтернеті ,продаю товар ,клієнт скидає мені кошти ,я частинку залишаю собі ,решта перекидаю поставщику.Я не знала шо я не маю права на це. В січні банк прислав мені сповіщення ,шоб надати джерело надходження коштів.Я попала під фінансовий моніторинг .Дркументів надати я не мала . В лютому я офомила ФОП і відкрила розрахунковий рахунок в Приват банку.,оплати приймаю лише на фоп.Але це не допомогло .Зараз мені подзвонили з банку шо все ж таки чекають на документи ,і пояснення. Як мені правильно поступити? Пояснити банку як все є на справді ? Чи як ! Порадьте будь ласка..."

    Доброго дня! Так надайте банку документи по вашому ФОП, та, як варіант, поясніть, що ці кошти ви отримували як передоплату за товар на підставі усних домовленостей. Документів у вас немає тому якось по іншому підтвердити походження коштів ви не зможете.

    Але якщо у вас заблокували кошти - вам потрібно подати позов про визнання незаконними дій, розірвання договору та стягнення коштів з банку.

    Та, на майбутнє, краще мати декілька відкритих рахунків в рызних банках щоб "дробити" платежі.

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Вам необхідно:

    За той час поки ФОП не було ,подати до податковоіі за місцем реєстраціі , декларацію "про майновий стан та доходи , де вказати отриманий дохід та сплатити:

    ПДФО -18%

    ВЗ- 1,5%

    Копію деклараціі та довідки з податковоіі про сплату податків подати до банку.

    Якщо ФОП вже є необхідно аби у Вас правильно було обрані КВЕДи

    Скласти договір з постачальником на поставку товару, скласти акт виконаних робіт з зазначенням :найменування товару, ціни в гривнях, його кількість . зазначити розрахунок ціни з ПДВ та окремо без ПДВ зазначити загальну суму підписати сторонами. Та подати ці документи до банку.

    Якщо договір та акт скласти неможливо. Необхідно Вам самостійно скласти бухгалтерську довідку "про надходження коштів на ФОПівський рахунок. Така довідка є первинним документом,що підтвердить походження платежів на рахунок з законних джерел.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий вечір, Маряна!

    Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20

    "Стаття 11. Належна перевірка

    ...

    2. Суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний здійснювати кожен із заходів належної перевірки.

    Обсяг дій при здійсненні кожного із заходів належної перевірки визначається суб’єктом первинного фінансового моніторингу з урахуванням ризик-профілю клієнта, зокрема рівня ризику, мети ділових відносин, суми здійснюваних операцій, регулярності або тривалості ділових відносин.

    3. Належна перевірка здійснюється в разі:

    встановлення ділових відносин (крім ділових відносин, встановлених на підставі договорів страхування за видами страхування, що не передбачають здійснення страхової виплати в разі дожиття застрахованої особи до закінчення строку дії договору страхування та/або досягнення застрахованою особою певного віку, визначеного в такому договорі, за якими клієнтом є фізична особа та загальний страховий платіж не перевищує 27 тисяч гривень або його сума еквівалентна зазначеній сумі, у тому числі в іноземній валюті; а також крім встановлення ділових відносин, які виникають на підставі договорів про участь в лотереї, за умови, що розмір ставки гравця не перевищує 5 тисяч гривень);

    наявності підозри;

    здійснення переказів (у тому числі міжнародних) без відкриття рахунка на суму, що дорівнює чи перевищує 30 тисяч гривень, або суму, еквівалентну зазначеній сумі, у тому числі в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, одиницях вартості, але є меншою за суму, передбачену частиною першою статті 20 цього Закону;

    проведення фінансової операції з віртуальними активами на суму, що дорівнює чи перевищує 30 тисяч гривень;

    виникнення сумнівів у достовірності чи повноті раніше отриманих ідентифікаційних даних клієнта;

    проведення разової фінансової операції без встановлення ділових відносин з клієнтами, якщо сума фінансової операції дорівнює або перевищує суму, визначену частиною першою статті 20 цього Закону.

    Залежно від рівня ризику проведення фінансової операції належна перевірка клієнта здійснюється також у разі проведення ним кількох фінансових операцій, що можуть бути пов’язані між собою, на загальну суму, що дорівнює або перевищує суму, визначену частиною першою статті 20 цього Закону.

    ...

    "6. Суб’єкт первинного фінансового моніторингу має право витребувати, а клієнт, представник клієнта зобов’язані подати інформацію (офіційні документи), необхідну (необхідні) для здійснення належної перевірки, а також для виконання таким суб’єктом первинного фінансового моніторингу інших вимог законодавства у сфері запобігання та протидії.

    Стаття 20. Порогові фінансові операції

    1. Фінансові операції є пороговими, якщо сума, на яку здійснюється кожна із них, дорівнює чи перевищує 400 тисяч гривень (для суб’єктів господарювання, які надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор, - 30 тисяч гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тисяч гривень на момент проведення фінансової операції (для суб’єктів господарювання, які надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор, - 30 тисяч гривень), за наявності однієї або більше таких ознак:

    зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (юрисдикції), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в зазначеній державі (юрисдикції);

    фінансові операції політично значущих осіб, членів їх сім’ї та/або осіб, пов’язаних з політично значущими особами;

    фінансові операції із переказу коштів за кордон (в тому числі до держав, віднесених Кабінетом Міністрів України до офшорних зон);

    фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів)".

    Вам треба надати у адресу банку документи, які підтверджують джерело походження коштів.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Токмач Галина Николаевна

    Доброго дня, Марьяна. Дії банка повинні відповідати закону. Спочатку вони можуть зупинити операції по рахунку на 2 дні. Потім вони повинні були повідомили про порушення поліції та інші органи і якщо ці органи дали би вказівку на те, щоб перевірка продовжувалась, це могло би тривати максимум 30 днів.

    Але часто банки не дотримуються процедури і утримання коштів на рахунку ґ незаконним.

    Потрібно писати претензію в банк, а якщо рахунок не розблокують - звертатися до суду з позовом.

    Звертайтесь до мене за допомогою а платному форматі. Спробую допомогти

    Крикун Сергій  Павлович
    20%
    Крикун Сергій Павлович 3 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):

    "Стаття 6. Акти цивільного законодавства і договір

    1. Сторони мають право укласти договір, який не передбачений актами цивільного законодавства, але відповідає загальним засадам цивільного законодавства.

    2. Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами.

    3. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд.

    Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

    4. Положення частин першої, другої і третьої цієї статті застосовуються і до односторонніх правочинів...

    Стаття 205. Форма правочину. Способи волевиявлення

    1. Правочин може вчинятися усно або в письмовій (електронній) формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом.

    2. Правочин, для якого законом не встановлена обов'язкова письмова форма, вважається вчиненим, якщо поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків." -

    у цій частині Ваша елетронна переписка з постачальником та з клієнтом є формою письмових правочинів (договорів), тобто Ваші дії, операції з товарами, коштами є законними. Надайте банку роздруківку (з посиланням на електронну адресу), скріншоти переписки, що буде доказом джерел походження коштів.

    Пользователь не активен
    Пользователь не активен 3 года назад

    Юрист, г. Киев

    Доброго дня!

    Національний банк здійснює фінансовий моніторинг, щоб запобігти використанню банківської системи України для легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"

    Метою первинного фінансового моніторингу є ідентифікація та верифікація клієнтів (зазвичай використовується позначення KYC, тобто know your customer). Здійснивши верифікацію відповідно до міжнародних стандартів AML (anti- money laundering), первинний суб'єкт передає інформацію про окремі фінансові операції (наприклад, підозрілі) на розгляд у Держфінмоніторинг. До 2021 порогова сума 150 000, грн., з 2021 - 400 000 грн.

    Й якщо хоча б одна з операцій перевищувала 30 000 грн, це є обов'язковою підставою для фін.моніторінгу.

    З початку 2021 р. уся інформація може бути подана до Держфінмоніторингу в електронній формі.

    Тож фактично вам для вирішення питання - необхідно подати документи на підтвердження транзакцій.

    Якщо операція клієнта визнається підозрілою, від нього можуть вимагати документи, які допоможуть відповісти на два питання.

    Перше – хто робить платіж і на користь кого, щоб виключити операції на користь терористів та осіб, які перебувають під санкціями. В якості підтвердження можуть вимагати паспорти, ідентифікаційні коди, інші документи.

    Друге питання – це суть операції. Потрібно зрозуміти, за що перераховуються гроші. Суб’єкт первинного фінмоніторингу повинен переконатися, що це не легалізація, не корупція або не переведення в готівку коштів. В якості підтвердження можна надати замовлення, договори, доручення, тощо...

    Такий пакет документів (пояснення) мають бути достатніми для розблокування рахунку. В іншому випадку - необхідно буде звертатись до суду.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання рекомендую вам здійснити наступні дії, а саме зверніться за консультацією до працівника Приватбанку, а наступний крок це надайте банку у письмовому вигляді: реєстраційні документи по ФОП, а саме витяг та виписку, та пояснення, що зазначені кошти- кошти отримані від підприємницької діяльнсті ФОП.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Здравствуйте!

    В данной ситуации все зависит, в частности, от сумм перевода/вывода и интерес банка связан с тем, что Вы являетесь ФОПом и необходимо выяснить являются ли поступления средствами от предпринимательской деятельности и, к примеру, если являются, то почему не проходят по предпринимательским счетам. а если не от предпринимательской деятельности, то выясняют происхождение средств для определения налогообложения.

    По общему правилу клиенты банков вправе открывать счета в любых банках Украины согласно собственному выбору для обеспечения своей хозяйственной; предпринимательской; инвестиционной; независимой профессиональной деятельности; деятельности, не связанной с предпринимательской и собственных нужд.

    ФОП вне зависимости от наличия предпринимательского счета в банке может иметь банковский счет как физическое лицо, если данный счет не используется в хозяйственной деятельности.

    Физическое лицо имеет право пользоваться средствами с банковских счетов для собственных нужд.Если пользоваться средствами с предпринимательского счета - перечислять средства с таких счетов на собственные текущие счета, открытые для собственных нужд, то это необходимо делать после уплаты налогов, сборов и других платежей, предусмотренных законом.По общим нормам законодательства для физического лица получателя средств на карточный (не предпринимательской счет) последствием является обязанность декларирования доходов и, соответственно, - уплаты налогов с доходов, подлежащих налогообложению.

    Согласно банковскому законодательству, банки имеют право информировать ДФС не только о предпринимательском счете ФОП, но и обо всех его открытых банковских счетах, как физического лица.Однако банк, информируя о номере и дате открытия счета, не обязан раскрывать информацию на запрос ДФС о движении средств как по НЕ предпринимательскому, так и по предпринимательскому счету.У банков нет обязательств предоставлять информацию в ДФС при открытии банковских счетов обычных физических лиц (не являющихся ФОПами).

    Информация о банковских счетах (банковская тайна) может быть предоставлена только:по запросу налогового органа в банк - о наличии банковских счетов ФОП (не физического лица), без права на получение сведений о номерах счетов и о движении средств по ним;по решению суда, инициированного налоговым органом - о движении средств или другую информацию о счете.Так что если налоговый орган узнает о номере счета физического лица, то для раскрытия более детальной информации по нему (о движении средств и т.п.) обязан обратиться в суд.

    Доход, подлежащий налогообложению, который поступил на карточные счета физического лица, подлежит декларированию физическим лицом за предыдущий год до 01 мая следующего года, а уплата налога до 01 августа следующего года - 18% НДФЛ и 1 5% военный сбор.

    Если на счет в банке поступила разовая сумма (не постоянные поступления) и у суммы не указано назначение платежа, то эта сумма не будет считаться доходом.Если на личный счет физического лица, который имеет статус ФОПа, на постоянной основе поступают значительные суммы, то у банка могут возникнуть вопросы о происхождении данных средств. На практике банки связываются с клиентами и «уточняют» назначение сумм. Для себя, не для сообщения в налоговую. И если сумма без назначения платежа, то доказать, что это доход очень сложно.

    Поэтому, если средства поступили ФОПу на не предпринимательский счет и имеют явные признаки дохода, то они будут приравниваться к доходам физического лица, как описано выше (18% НДФЛ и 1,5% военный сбор).

    Таким образом, будет ли вызывать подозрение у банка и ДФС поступление средств и будет ли сумма облагаться налогами и сборами, зависит от следующих факторов:1.Периодичность2.Размер суммы3.Плательщик4. Назначение платежа.

    Далее обращаю ваше внимание на следующее:

    Изменения в законодательстве по финансовому мониторингу обязывают банк уточнять у клиента источник происхождения средств в том случае, если сумма операции равна или превышает 400 тыс. грн.

    Если сумма платежа равна или превышает 400 тыс. грн, но клиент не может подтвердить источник происхождения средств, то Банк фиксирует движение безналичных средств клиента, а следовательно имеет частичное представление о его истории. На основе этих данных, а также информации об уровне доходов, предоставленной клиентом при заключении договора на обслуживание, банк делает выводы, что финансовые операции на суммы являются привычными и допустимыми для клиента. Если банк понимает, что сумма финансовой операции соответствует финансовым возможностям клиента, банк одобрит сделку без дополнительных документов.

    Банк имеет право требовать документы при осуществлении перевода на любую сумму в зависимости от количества / частоты / объема операций, если у банка возникает подозрение об отсутствии у клиента финансовой возможности для проведения соответствующей операции / операций.

    Возможные документы, подтверждающие источник происхождения средств:

    копия декларации об имущественном состоянии и доходах;

    копии документов, подтверждающих получение наследства,

    справка или информация, полученная в установленном законодательством порядке соответствующего государственного налогового органа;

    документы, подтверждающие получение страховой суммы по договору страхования,

    выигрыш в лотерею, приобретение права на клад;

    договор о получении кредита;

    справки из других банков об остатке на счетах / выписки по счетам и т.д. (С подтверждением, что источники происхождения средств банком изучено)

    копии документов, подтверждающих источники происхождения средств близких лиц (если в объяснении относительно источников происхождения средств клиент отмечает, что средства, полученные от близкого человека)

    выписка (справка) уполномоченного банка о поступлении на счет средств в гривнах, полученных на территории Украины как оплата труда, авторские гонорары, премии, призы, возмещение вреда на производстве, возмещение по страховкам и решением суда, выплаченные проценты по депозиту (не считая саму сумму депозита).

    Если у Вас есть дополнительные вопросы - обращайтесь.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України