Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 17 апреля 2021, вопрос №41274 100₴

Чи можливо зблоковувати житлові будинки на сусідніх ділянках?

Добрий день. Чи можливо зараз зблоковувати житлові будинки на сусідніх земельних ділянках, що належать різним власникам? Чи можливо при цьому, для будівництва, кожному власнику отримати будівельний паспорт, в якому на схемі буде знаходитись будинок безпосередньо на межі, з метою блокування? Як це зробити? Дякую.

Ответы юристов (4)

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий день, Юрій!

    "Чи можливо зараз заблоковувати житлові будинки на сусідніх земельних ділянках, що належать різним власникам? Чи можливо при цьому, для будівництва, кожному власнику отримати будівельний паспорт, в якому на схемі буде знаходитись будинок безпосередньо на межі, з метою блокування? Як це зробити?

    - Житлові будинки саме заблоковувати не можливо.

    В судовому порядку, при наявності підстав, можна заборонити вчиняти певні дії на земельній ділянці, у тому числі: видавати/отримувати певні документи, на період розгляду справи в суді до вирішення позовної заяви по суті справи про спір за межі земельної ділянки, щодо права власності на земельну ділянку, на якій можуть бути розташовані житлові будинки, інші споруди, з інших питань з цього приводу тощо.

    ЦИВІЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, №№ 40-44, ст.356):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

    "Стаття 15. Право на захист цивільних прав та інтересів

    1. Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

    2. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства".

    "Стаття 16. Захист цивільних прав та інтересів судом

    1. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

    2. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:

    1) визнання права;

    2) визнання правочину недійсним;

    3) припинення дії, яка порушує право;

    4) відновлення становища, яке існувало до порушення;

    5) примусове виконання обов'язку в натурі;

    6) зміна правовідношення;

    7) припинення правовідношення;

    8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;

    9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди;

    10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

    Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

    3. Суд може відмовити у захисті цивільного права та інтересу особи в разі порушення нею положень частин другої - п'ятої статті 13 цього Кодексу".

    ЦИВІЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 40-41, 42, ст.492):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#Text

    "Стаття 4. Право на звернення до суду за захистом

    1. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

    2. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.

    3. Відмова від права на звернення до суду за захистом є недійсною.

    4. Угода сторін про передачу спору на розгляд третейського суду допускається. До третейського суду за угодою сторін може бути переданий будь-який спір, який виникає з цивільних правовідносин, крім випадків, передбачених законом.

    5. Жодна особа не може бути позбавлена права на участь у розгляді своєї справи у визначеному цим Кодексом порядку".

    "Стаття 175. Позовна заява

    1. У позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

    2. Позовна заява подається до суду в письмовій формі і підписується позивачем або його представником, або іншою особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи.

    3. Позовна заява повинна містити:

    1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

    2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв’язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти;

    3) зазначення ціни позову, якщо позов підлягає грошовій оцінці; обґрунтований розрахунок сум, що стягуються чи оспорюються;

    4) зміст позовних вимог: спосіб (способи) захисту прав або інтересів, передбачений законом чи договором, або інший спосіб (способи) захисту прав та інтересів, який не суперечить закону і який позивач просить суд визначити у рішенні; якщо позов подано до кількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з них;

    5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

    6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору, якщо такі проводилися, в тому числі, якщо законом визначений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;

    7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

    8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності); зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

    9) попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести у зв’язку із розглядом справи;

    10) підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

    4. Якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.

    5. У разі пред’явлення позову особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, в заяві повинні бути зазначені підстави такого звернення.

    6. У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору".

    "Глава 10. Забезпечення позову

    Стаття 149. Підстави для забезпечення позову

    1. Суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 150 цього Кодексу заходів забезпечення позову.

    2. Забезпечення позову допускається як до пред’явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

    3. За заявою сторони у справі, яка передана на розгляд міжнародного комерційного арбітражу, третейського суду, суд може вжити заходів забезпечення позову у порядку та з підстав, встановлених цим Кодексом.

    Стаття 150. Види забезпечення позову

    1. Позов забезпечується:

    1) накладенням арешту на майно та (або) грошові кошти, що належать або підлягають передачі або сплаті відповідачеві і знаходяться у нього чи в інших осіб;

    1-1) накладенням арешту на активи, які є предметом спору, чи інші активи відповідача, які відповідають їх вартості, у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави;

    2) забороною вчиняти певні дії;

    3) встановленням обов’язку вчинити певні дії, у разі якщо спір виник із сімейних правовідносин;

    4) забороною іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору або здійснювати платежі, або передавати майно відповідачеві чи виконувати щодо нього інші зобов’язання;

    5) зупиненням продажу арештованого майна, якщо подано позов про визнання права власності на це майно і про зняття з нього арешту;

    6) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа, який оскаржується боржником у судовому порядку;

    8) зупиненням митного оформлення товарів чи предметів;

    9) арештом морського судна, що здійснюється для забезпечення морської вимоги;

    10) іншими заходами у випадках, передбачених законами, а також міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

    2. Суд може застосувати кілька видів забезпечення позову.

    ...

    10. Не допускається вжиття заходів забезпечення позову, які за змістом є тотожними задоволенню заявлених позовних вимог, якщо при цьому спір не вирішується по суті.

    Зазначене обмеження не поширюється на забезпечення позову шляхом зупинення рішень, актів керівника або роботодавця про застосування негативних заходів впливу до позивача (звільнення, примушування до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, відмова в наданні відпустки, відсторонення від роботи чи посади, будь-яка інша форма дискримінації позивача тощо) у зв’язку з повідомленням ним або його близькими особами про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції".

    11. Не допускається вжиття заходів забезпечення позову, які полягають в (або мають наслідком) припиненні, відкладенні, зупиненні чи іншому втручанні у проведення конкурсу, аукціону, торгів, тендера чи інших публічних конкурсних процедур, що проводяться від імені держави (державного органу), територіальної громади (органу місцевого самоврядування) або за участю призначеного державним органом суб’єкта у складі комісії, що проводить конкурс, аукціон, торги, тендер чи іншу публічну конкурсну процедуру".

    Стаття 151. Зміст і форма заяви

    1. Заява про забезпечення позову подається в письмовій формі, підписується заявником і повинна містити:

    1) найменування суду, до якого подається заява;

    2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) заявника, його місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштові індекси, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв’язку та адресу електронної пошти, за наявності;

    3) предмет позову та обґрунтування необхідності забезпечення позову;

    4) захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності;

    5) ціну позову, про забезпечення якого просить заявник;

    6) пропозиції заявника щодо зустрічного забезпечення;

    7) інші відомості, потрібні для забезпечення позову.

    2. Якщо заява про забезпечення позову подається до відкриття провадження у справі, в такій заяві додатково зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові) (для фізичних осіб) інших осіб, які можуть отримати статус учасника справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштові індекси, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України, відомі номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти.

    Реєстраційний номер облікової картки платника податків або паспортні дані інших сторін - фізичних осіб, які не є підприємцями, вказуються у випадку, якщо вони відомі заявнику.

    3. У заяві про забезпечення позову шляхом накладення арешту на активи, які є предметом спору у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, мають бути наведені у достатньому обсязі дані, які дають змогу вважати активи необґрунтованими, а у заяві про забезпечення позову шляхом накладення арешту на інші активи відповідача, які відповідають вартості активів, які є предметом спору, - також обґрунтування неможливості накладення арешту саме на оспорювані активи. Якщо у такій заяві про забезпечення позову порушується питання про її розгляд без повідомлення відповідача, у ній також має бути наведено належне обґрунтування такої необхідності.

    4. Заява про забезпечення позову у вигляді арешту морського судна подається в письмовій формі і повинна містити:

    1) найменування суду, до якого подається заява;

    2) повне найменування - для юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) - для фізичної особи - підприємця, яка є відповідальною за морською вимогою;

    3) розмір та суть морської вимоги, що є підставою для арешту судна;

    4) найменування судна, щодо якого подається заява про арешт, інші відомості про судно, якщо вони відомі заявнику.

    5. У заяві можуть бути зазначені кілька заходів забезпечення позову, що мають бути вжиті судом, із обґрунтуванням доцільності вжиття кожного з цих заходів.

    6. До заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

    7. До заяви про забезпечення позову у справі, яка передана на розгляд міжнародного комерційного арбітражу, третейського суду додаються:

    1) копія позовної заяви до міжнародного комерційного арбітражу, третейського суду або іншого документа, подання якого започатковує процедуру міжнародного комерційного арбітражу, третейського розгляду згідно з відповідним регламентом (правилами) арбітражу, або третейського суду або законодавством за місцем арбітражу;

    2) документ, що підтверджує подання такої позовної заяви або іншого аналогічного документа згідно з відповідним регламентом (правилами) арбітражу, третейського суду або законодавством за місцем арбітражу;

    3) копія відповідної арбітражної угоди чи угоди про передачу спору на вирішення третейського суду.

    Стаття 152. Порядок подання заяви про забезпечення позову

    1. Заява про забезпечення позову подається:

    1) до подання позовної заяви - за правилами підсудності, встановленими цим Кодексом для відповідного позову, або до суду за місцезнаходженням предмета спору - якщо суд, до підсудності якого відноситься справа, визначити неможливо;

    2) одночасно з пред’явленням позову - до суду, до якого подається позовна заява, за правилами підсудності, встановленими цим Кодексом;

    3) після відкриття провадження у справі - до суду, у провадженні якого перебуває справа.

    2. Заява про арешт морського судна подається за місцезнаходженням порту реєстрації судна або за місцезнаходженням морського порту, в якому судно знаходиться або до якого прямує, незалежно від того, чи має такий суд юрисдикцію щодо розгляду по суті справи щодо морської вимоги, яка є підставою для арешту.

    3. Заява про забезпечення позову у справі, яка передана на розгляд міжнародного комерційного арбітражу, третейського суду, подається до апеляційного суду за місцезнаходженням арбітражу, третейського суду, місцезнаходженням відповідача або його майна за вибором заявника.

    4. У разі подання заяви про забезпечення позову до подання позовної заяви заявник повинен пред’явити позов протягом десяти днів, а у разі подання заяви про арешт морського судна - тридцяти днів з дня постановлення ухвали про забезпечення позову.

    Стаття 153. Розгляд заяви про забезпечення позову

    1. Заява про забезпечення позову розглядається судом не пізніше двох днів з дня її надходження без повідомлення учасників справи (учасників третейського (арбітражного) розгляду), крім випадків, передбачених частиною п’ятою цієї статті.

    2. Заява про забезпечення позову у вигляді арешту на морське судно розглядається судом не пізніше двох днів з дня її надходження після її подання без повідомлення особи, яка подала заяву, та особи, яка є відповідальною за морською вимогою.

    3. Суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову, або для з’ясування питань, пов’язаних із зустрічним забезпеченням.

    4. У виняткових випадках, коли наданих заявником пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову, суд може призначити її розгляд у судовому засіданні з викликом сторін.

    5. Заява про забезпечення позову шляхом накладення арешту на активи, які є предметом спору у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, чи на інші активи відповідача, які відповідають вартості оспорюваних активів, розглядається судом не пізніше трьох днів з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням сторін. Суд може прийняти рішення про розгляд такої заяви без повідомлення відповідача, у разі якщо позивач у заяві наведе у достатньому обсязі дані про те, що внаслідок такого повідомлення ефективність заходу забезпечення позову може бути поставлена під загрозу.

    Суд може прийняти рішення про накладення арешту на активи, які є предметом спору у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, чи на інші активи відповідача, які відповідають вартості оспорюваних активів, із забороною користування у виняткових випадках з метою забезпечення збереження таких активів та їх економічної вартості.

    Активи, вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року, які є предметом спору у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і на які накладено арешт із забороною користування, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - судом Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення визначених законом заходів з управління ними. Суд зобов’язаний розглянути зазначене питання у судовому засіданні з повідомленням відповідача.

    6. Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково.

    7. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу.

    8. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову і підстави його обрання та вирішує питання зустрічного забезпечення. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.

    9. Якщо на момент постановлення ухвали про арешт судна позов по суті морської вимоги до особи, яка є відповідальною за морською вимогою, не поданий, в ухвалі про арешт судна суд зазначає строк, протягом якого особа, яка подала заяву про арешт морського судна, зобов’язана подати такий позов та надати відповідне підтвердження суду.

    10. Суд, встановивши, що заяву про забезпечення позову подано без додержання вимог статті 151 цього Кодексу, повертає її заявнику, про що постановляє ухвалу.

    11. Ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

    12. Оскарження ухвали про скасування забезпечення позову або про заміну одного виду забезпечення іншим зупиняє виконання цієї ухвали".

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин

    Добрый день!

    По Вашему вопросу сообщаю следующее:

    Дело в том, что на самой границе земельных участков строить невозможно так как действуют нормы ДБН.

    Требования для обустройстве участка (+действуют новые правила застройки земельного участка, прописанные в строительных нормах ДБН Б.2.2-12: 2019 "Планирование и застройка территорий". ).

    расстояние от забора до жилых построек: 3 метра;

    от своего дома до соседского: 8 метров;

    от забора до уличного туалета: 3 метра;

    от забора до нежилых строений: 1 метр;

    от забора до деревянных строений: 15 метров;

    между двумя деревянными строениями: 15 метров;

    от кустов до забора: 1 метр;

    от деревьев до забора: 3 метра для высоких и 2 метра для средних;

    от деревьев до других строений: 5 метров;

    от деревьев до столбов линий электропередач: 3 метра;

    от забора до сарая с животными: 4 метра;

    от дома до сарая с животными:

    от сарая с животными до колодца: 20 метров;

    от жилого дома до колодца: 15 метров;

    от жилого дома до туалета с выгребной ямой: 12 метров;

    от жилого дома до септика: 5 метров;

    от септика до колодца: 10 метров;

    от места для автомобиля до соседского дома: 10 метров;

    от фундамента дома до водопровода: 3 метра;

    от фундамента дома до электрокабеля: 0,6 метров;

    Не следует также забывать о максимально допустимой высоте забора: со стороны соседей желательно не превышать полтора метра, а со стороны улицы – 2,2 метра. В случае установки капитального забора постарайтесь проследить, чтобы он не выходил за пределы вашего участка. При устройстве капитального забора, а также если высота забора превышает 1,5 метра со стороны соседей, необходимо получить их письменное согласие. Хотя, с учетом сегодняшних реалий, на эти параметры сейчас обращают меньше всего внимания.

    Многое зависит и от ваших отношений с соседями: если отношения напряженные, то даже собачья будка, поставленная вами ближе чем 4 метра от забора, может стать предлогом жалобы на вас в соответствующие инстанции. Также обратите внимание на положения земельного кодекса Украины, где говорится, что если ветки ваших деревьев находятся над территорией соседа, то он имеет полное право обрезать их без вашего разрешения. Это же правило применимо и к корням деревьев. Если планируете в дальнейшем содержать кур или гусей, позаботьтесь о том, чтобы площадка для их выгула была не ближе 4 метров от соседнего участка.

    При установлении минимальных расстояний от соседских построек, проследите чтобы все сооружения соседей также были построены на необходимом расстоянии от вашего общего забора. Например, не совсем справедливо отступать в соответствии с нормами 8 метров от соседского дома, если этот дом построен вплотную к забору.

    В Вашем случае можно в судебном порядке, при наличии оснований, можно запретить совершать определенные действия на земельном участке, в том числе: выдавать / получать определенные документы, на период рассмотрения дела в суде к решению искового заявления по существу дела о споре за пределы земельного участка, о праве собственности на земельный участок, на котором могут быть расположены жилые дома, другие сооружения, по другим вопросам по этому поводу .

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Костромина Виктория

    Добрий день. Чи можливо зараз зблоковувати житлові будинки на сусідніх земельних ділянках, що належать різним власникам? Чи можливо при цьому, для будівництва, кожному власнику отримати будівельний паспорт, в якому на схемі буде знаходитись будинок безпосередньо на межі, з метою блокування? Як це зробити? Дякую.

    Просто так это сделать невозможно.

    Тем более заблокировать дома.

    Есть варианты в рамках судебного процесса- запретить делать какие то действия, обязать сделать какое то действие или ограничить делать какое-то действие до чего то и т.д.

    Но для этого изначально нужно подать в суд - и чаще всего должно быть нарушено какое то право , чьё то право .

    Или возможно Вам в какой-то организации был дан - отказ, а для этого Вам изначально нужно туда обратиться.

    С Вашего вопроса ничего не понятно - в чем суть проблемы. Наймите лично адвоката - и он исходя из Вашей ситуации- определит алгоритм действий.

    Вы можете конечно описать ситуацию в вопросе - но по итогу Вас все равно понадобится индивидуальная консультация.

    С уважением Виктория Костромина

    Крикун Сергій  Павлович
    100%

    Земельний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14):

    "Стаття 90. Права власників земельних ділянок

    1. Власники земельних ділянок мають право:...

    д) споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди...

    Стаття 91. Обов'язки власників земельних ділянок

    1. Власники земельних ділянок зобов'язані:...

    г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;...

    Стаття 95. Права землекористувачів

    1. Землекористувачі, якщо інше не передбачено законом або договором, мають право:...

    ґ) споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди...

    Стаття 96. Обов'язки землекористувачів

    1. Землекористувачі зобов'язані:...

    г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;...

    Стаття 103. Зміст добросусідства

    1. Власники та землекористувачі земельних ділянок повинні обирати такі способи використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення, при яких власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок завдається найменше незручностей (затінення, задимлення, неприємні запахи, шумове забруднення тощо).

    2. Власники та землекористувачі земельних ділянок зобов'язані не використовувати земельні ділянки способами, які не дозволяють власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок використовувати їх за цільовим призначенням (неприпустимий вплив).

    3. Власники та землекористувачі земельних ділянок зобов'язані співпрацювати при вчиненні дій, спрямованих на забезпечення прав на землю кожного з них та використання цих ділянок із запровадженням і додержанням прогресивних технологій вирощування сільськогосподарських культур та охорони земель (обмін земельних ділянок, раціональна організація територій, дотримання сівозмін, встановлення, зберігання межових знаків тощо)...

    Стаття 108. Спільне використання межових споруд

    1. У випадках, коли сусідні земельні ділянки відокремлені рослинною смугою, стежкою, рівчаком, каналом, стіною, парканом або іншою спорудою, то власники цих ділянок мають право на їх спільне використання, якщо зовнішні ознаки не вказують на те, що споруда належить лише одному з сусідів.

    2. Власники сусідніх земельних ділянок можуть користуватися межовими спорудами спільно за домовленістю між ними. Витрати на утримання споруди в належному стані сусіди несуть у рівних частинах. До того часу, поки один із сусідів зацікавлений у подальшому існуванні спільної межової споруди, вона не може бути ліквідована або змінена без його згоди...

    Стаття 110. Поняття обмеження у використанні земельних ділянок, обтяження прав на земельну ділянку

    1. На використання власником земельної ділянки або її частини може бути встановлено обмеження.

    Право власності на земельну ділянку може бути обтяжено правами інших осіб...

    Стаття 111. Обтяження прав на земельну ділянку, обмеження у використанні земель...

    2. Законом, прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами, договором, рішенням суду можуть бути встановлені такі обмеження у використанні земель:

    а) умова розпочати і завершити забудову або освоєння земельної ділянки протягом встановлених строків;...

    4. Обмеження у використанні земель (крім обмежень, безпосередньо встановлених законом та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами) підлягають державній реєстрації в Державному земельному кадастрі у порядку, встановленому законом, і є чинними з моменту державної реєстрації...

    Стаття 158. Органи, що вирішують земельні спори...

    2. Виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян

    3. Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян,...

    5. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, спір вирішується судом.

    Стаття 159. Порядок розгляду земельних спорів органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин

    1. Земельні спори розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та органами місцевого самоврядування на підставі заяви однієї із сторін у тижневий строк з дня подання заяви.

    2. Земельні спори розглядаються за участю зацікавлених сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору. У разі відсутності однієї із сторін при першому вирішенні питання і відсутності офіційної згоди на розгляд питання розгляд спору переноситься. Повторне відкладання розгляду спору може мати місце лише з поважних причин.

    3. Відсутність однієї із сторін без поважних причин при повторному розгляді земельного спору не зупиняє його розгляд і прийняття рішення.

    4. У рішенні органу місцевого самоврядування або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, визначається порядок його виконання.

    5. Рішення передається сторонам у триденний строк з дня його прийняття.

    Стаття 160. Права і обов'язки сторін при розгляді земельних спорів

    Сторони, які беруть участь у земельному спорі, мають право знайомитися з матеріалами щодо цього спору, робити з них виписки, брати участь у розгляді земельного спору, подавати документи та інші докази, порушувати клопотання, давати усні і письмові пояснення, заперечувати проти клопотань та доказів іншої сторони, одержувати копію рішення щодо земельного спору, і, у разі незгоди з цим рішенням, оскаржувати його.

    Стаття 161. Виконання рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та органів місцевого самоврядування щодо земельних спорів

    1. Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, органів місцевого самоврядування вступає в силу з моменту його прийняття. Оскарження зазначених рішень у суді призупиняє їх виконання.

    2. Виконання рішення щодо земельних спорів здійснюється органом, який прийняв це рішення.

    3. Виконання рішення не звільняє порушника від відшкодування збитків або втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва внаслідок порушення земельного законодавства.

    4. Виконання рішення щодо земельних спорів може бути призупинено або його термін може бути продовжений вищестоящим органом або судом.".


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України