Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Налоговое право, 29 апреля 2021, вопрос №41780 800₴

Про подвійне оподаткування і іноземні рахунки

Добрий день.

Я довгий час прожив у Франції і торік повернувся до України, є податковим резидентом України з березня 2020 року. У Франції в мене залишилась квартира, яка наразі здається в оренду.

Зараз і там, і тут подаються декларації, в зв'язку з чим в мене виникає питання щодо орендної плати за квартиру і її характер як іноземний прибуток.

Ця плата вже задекларована у Франції, ба більше, вона надходить на французький рахунок, на якому вона автоматично використовується для виплати кредиту за цю ж саму квартиру. Тобто, всі ці гроші декларуються, оподатковуються і витрачаються у Франції, і до України не потрапляють взагалі, ніяким чином.

Питання: чи декларувати такий прибуток, та як скористатися правом на уникнення подвійного оподаткуванняв разі якщо так?

Ответы юристов (15)

    Кирюшин Артем Андреевич

    Доброго дня.

    Даний дохід треба декларувати, це є обов'язком отримувача прибутку.

    Але, хочу звернути Вашу у вагу на те, що згідно Конвенції між Урядом України та Урядом Французської республіки про уникнення подвійного оподаткування від 30.01.1997 Ви звільнені від сплати податку на вказаний Вами прибуток.

    Винограденко Антон Анатолійович

    Доброго дня!

    Між Урядом України та Урядами інших іноземних держав діють міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування.

    ДПС України листом від 04.02.2020 р. № 1852/7/99-00-09-02-02-07 повідомила: за інформацією, одержаною від Міністерства закордонних справ України, станом на 01.01.2020 р. набрали чинності міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування з:

    Австрією (20.05.1999 р.), Азербайджаном (03.07.2000 р.), Алжиром (01.07.2004 р.), Бельгією (25.02.1999 р.), Білоруссю (30.01.1995 р.), Болгарією (03.10.1997 р.), Бразилією (26.04.2006 р.), Великою Британією (11.08.1993 р., зі змінами 05.12.2019 р.), В’єтнамом (19.11.1996 р.), Вірменією (19.11.1996 р.), Грецією (26.09.2003 р.), Грузією (01.04.1999 р.), Данією (21.08.1996 р.), Єгиптом (27.02.2002 р.), Естонією (24.12.1996 р.), Ізраїлем (20.04.2006 р.), Індією (31.10.2001 р.), Індонезією (09.11.1998 р.), Іраном (21.07.2001 р.), Ірландією (17.08.2015 р.), Ісландією (09.10.2008 р.), Італією (25.02.2003 р.), Йорданією (23.10.2008 р.), Казахстаном (14.04.1997 р.), Канадою (22.08.1996 р.), Катаром (09.04.2019 р.), Кіпром (07.08.2013 р., зі змінами 28.11.2019 р.), Киргизстаном (01.05.1999 р.), Китаєм (18.10.1996 р.), Кореєю (19.03.2002 р.), Кувейтом (22.02.2004 р.), Латвією (21.11.1996 р.), Ліваном (06.09.2003 р.), Лівією (31.01.2010 р.), Литвою (25.12.1997 р.), Люксембургом (18.04.2017 р.), Македонією (23.11.1998 р.), Мальтою (28.08.2017 р.), Марокко (30.03.2009 р.), Мексикою (06.12.2012 р.), Молдовою (27.05.1996 р.), Монголією (03.11.2006 р.), Нідерландами (02.11.1996 р.), Німеччиною (04.10.1996 р.), Норвегією (18.09.1996 р.), Об’єднаними Арабськими Еміратами (09.03.2004 р.), Пакистаном (30.06.2011 р.), Південно-Африканською Республікою (23.12.2004), Польщею (11.03.1994), Португалією (11.03.2002), Росією (03.08.1999), Румунією (17.11.1997 р.), Саудівською Аравією (01.12.2012 р.), Сінгапуром (18.12.2009 р.), Сирією (04.05.2004 р.), Словаччиною (22.11.1996 р.), Словенією (25.04.2007 р.), Сполученими Штатами Америки (05.06.2000 р.), Таджикистаном (01.06.2003 р.), Таїландом (24.11.2004 р.), Туреччиною (29.04.1998 р.), Туркменістаном (21.10.1999 р.), Угорщиною (24.06.1996 р.), Узбекистаном (25.07.1995 р.), Фінляндією (14.02.1998 р.), Францією (01.11.1999 р.), Хорватією (01.06.1999 р.), Чехією (20.04.1999 р., зі змінами 09.12.2015 р.), Швейцарією (26.02.2002 р.), Швецією (04.06.1996 р.).

    З метою застосування міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування фізичних осіб України, громадяни, які отримують доходи за межами України, повинні підтвердити статус податкового резидента України.

    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, Ви повинні отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування.

    Зазначена довідка підлягає легалізації в Україні та надана в Податкуову. Довідка має бути також перекладена українською мовою та нотаріально посвідчена. Після отримання довідки наступним кроком буде подання декларації про майновий стан і доходи в податкову.

    __________ ___________ ______________

    Добрый день!

    По Вашему вопросу сообщаю следующее.

    Стаття 13 ПК України Усунення подвійного оподаткування

    13.1. Доходи, отримані резидентом України (крім фізичних осіб) з джерел за межами України, враховуються під час визначення його об'єкта та/або бази оподаткування у повному обсязі.

    13.2. При визначенні об'єкта та/або бази оподаткування витрати, здійснені резидентом України (крім фізичних осіб) у зв'язку з отриманням доходів з джерел походження за межами України, враховуються у порядку і розмірах, встановлених цим Кодексом.

    13.3. Доходи, отримані фізичною особою - резидентом з джерел походження за межами України, включаються до складу загального річного оподаткованого доходу, крім доходів, що не підлягають оподаткуванню в Україні відповідно до положень цього Кодексу чи міжнародного договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України.

    13.4. Суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за правилами, встановленими цим Кодексом.

    13.5. Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

    Так же, вопросы двойного налогообложения регулируються определенными конвенциями.

    В данном случае Конвенція між Урядом України і Урядом Французької Республіки.

    Стаття 6 Доходи від нерухомого майна

    1. Доходи від нерухомого майна (включаючи доходи від сільського і лісового господарства), яке знаходиться в Договірній Державі, можуть оподатковуватись у цій Державі.

    2. Термін "нерухоме майно" повинен мати те значення, яке він має у законодавстві Договірної Держави, в якій міститься майно, що розглядається. Цей термін повинен у будь-якому випадку включати майно, допоміжне щодо нерухомого майна, худобу і обладнання, яке використовується в сільському і лісовому господарстві, права, до яких застосовуються положення загального права щодо земельної власності, узуфрукт нерухомого майна і права на перемінні або фіксовані платежі як компенсації за розробку або право на розробку мінеральних запасів, джерел та інших природних ресурсів; морські, річкові і повітряні судна не розглядаються як нерухоме майно.

    3. Положення пункту 1 будуть застосовуватись до доходів, що одержуються від прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якій іншій формі нерухомого майна.

    4. Положення пунктів 1 і 3 застосовуються також до доходів від нерухомого майна підприємства і до доходів від нерухомого майна, що використовується для здійснення незалежних особистих послуг.

    5. Якщо володіння акціями або іншими правами в компанії, трасті або будь-якій подібній організації дає право на володіння нерухомим майном, яке міститься в Договірній Державі і є власністю цієї компанії, трасту або подібної організації, то доход, що одержується від безпосереднього використання, здавання в оренду або використання у будь-якій іншій формі його права на володіння, може оподатковуватись у цій Державі, незважаючи на положення статей 7 і 14.

    Тобишь в идеале, если вы оплачиваете "французский налог" то в Украине у Вас не возникают налоговые обязательства.

    Кальницкий Георгий  Валериевич

    Олександр, для уникнення подвійного оподаткування вам потрібно у Франції в податковому органі взяти відповідну довідку, що податки вже сплачені. І відповідно до Угоди про уникнення подвійного оподаткування між Укрїною і Францією ви не сплачуєте вже податок в Україні.

    Все це за умови, що українській податковій відомо про вашу квартиру у Франції. Якщо ні і гроши від неї не перераховуються в Україну, то можно взагалі не декларували цей дохід в Україні. Так, це не досить законно, але і покарання ніякого не буде, якщо про це ніхто дізнається, поки ви сами не задекларуєте.

    • Олександр Клиент 2 года назад

      Добрий день.

      Так, їм відомо про цю квартиру, я вписав її в декларацію щойно повернувся. Тобто вибору немає, але не це проблема, я не шукаю "не досить законних". шляхів :) .

      Тому зараз мені потрібно просто задекларувати ці доходи, гаразд, але який потім термін, щоб отримати цю довідку від Франції, перекласти і віднести до податкової? Французька система дуже некваплива і між декларуванням і отриманням можливості заплатити може пройти кілька місяців (знаючи їх, є всі шанси, що це взагалі відбудеться восени) .

      Дякую!

      • Винограденко Антон Анатолійович
        100%

        Якщо хочете діяти "по закону" = отримуєте довідку у Франції - легалізуєте її в Україні - подаєте декларацію в податкову з такою довідкой. Платити податки в Україні буде не потрібно.

      • __________ ___________ ______________

        49.18. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: 49.18.4. календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу;

        179.7. Фізична особа зобов'язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

        Думаю, что времени Вам может хватить.

      • Винограденко Антон Анатолійович

        Доповню:

        Декларація подається до 1 травня року, наступного за звітним.

        Штраф за несвоєчасне подання декларації не застосовуватиметься у тому випадку, якщо:

        — граничний термін подання звітності припадає на карантинний період;

        — декларація подана з порушенням терміну, але в рамках карантинного періоду.

      • Кальницкий Георгий  Валериевич

        Дивиться, правила звільнення від подвійного оподаткування дозволяють спочатку НЕ сплатити податок, але потім додати довідку про сплату в іншої державі.

        Декларування в Україні закінчується завтра і ніхто через тиждень або місяць к вам не прийде з запитанням - чому не задекларував? Може ви взагалі не отримували дохід в минулому року с тої квартири, ніхто не зможе довести зворотнього. Тому не перейматесь. Так, довідка ВО Франції може отримувптися достатньо довго, але коли б ви її не отримали, вона буде доречна.

        За саму процедуру отримання во Франції я не в курсі, тут Гугл в допомогу. Зайдить на сайт сайт французької податкової або Міністерства фінансів, зараз є можливості отримувати довідки он-лайн, можливо ви зможете залишити заяву он-лайн і также отримати цю довідку. Спробуйте.

        Після отримання легалізуєте шляхом апостолізації, зробити нотаріальних завіренний переклад і нададите українській податковій.

      • Марусяк Андрій Романович

        У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 цього Кодексу, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами.

        Висновок: 1) вам необхідно отримати і легалізувати (проставити апостиль, зробити офіційнинй переклад) документу/довідки про сплату податку у Франції;

        2) подати декларацію до цієї суботи, або заяву про перенесення строку подання податкової декларації.

    __________ ___________ ______________

    Но для устранения потенциального спора, все же советую обзавестись справкой о зачёте такого налога во Франции, поскольку в Вашем случае, как сказано выше, такой доход налогооблагается в том государстве, где находится недвижимое имущество.

    Карпенко Андрей Владимирович

    Добрый день!

    Инструкции по выяснению «налогового подданства» содержатся в 14-й статье Налогового Кодекса (в пунктах 14.1.213 и. 14.1).

    В них сказано, что обязанность выплачивать налоги в Украине (то есть резидентство) получают:

    а) Созданные и работающие в Украине юридические лица, даже если в данный момент они не находятся на украинской территории;

    б) Налоговыми резидентами определяются дипломатические представительства, консульства и иные зарубежные представительства Украины, которым предоставляется дипломатический иммунитет и привилегии;

    в) Также резидентом Украины считается физическое лицо, имеющее здесь постоянное место жительства.

    Эти три пункта не дают исчерпывающий ответ на вопрос «Кто является налоговым резидентом Украины». Кодекс содержит «дополнительные» факторы для определения резидентов.

    Так, физлицо, проживающее за границей, остается резидентом Украины, если:

    • Его постоянное место жительства лица находится в Украине.
    • Если в Украине у физлица есть «центр жизненных интересов» (под центром жизненных интересов имеются в виду тесные личные и экономические связи со страной). К примеру, признаками «ЦЖИ» считаются проживающие на территории Украины родственники или регистрация физлица как предпринимателя в Украине. При этом, как сказано в Налоговом Кодексе, эти два фактора важные, но не определяющие в выяснении юрисдикции с ЦЖИ человека.
    • Если невозможно определить юрисдикцию с местом постоянного проживания и центром жизненных интересов, тогда лицо считается резидентом Украины, если проживает здесь 183 дня в году.
    • Если и это не поддается выяснению, тогда резидентство определяется гражданством.

    Мой ответ будет строиться исходя из того, что Вы являетесь налоговым резидентом Украины.

    Согласно п.п. 163.1.3 НКУ — резидента в том числе и — доходы (прибыль), . Налогообложение таких доходов регулируется п. 170.11 НКУ.

    Иностранные доходы

    Согласно п.п. 170.11.2. НКУ в случае получения иностранных доходов при подаче годовой декларации на сумму налогов, уплаченных за границей, если между страной, в которой выплачивается доход, и Украиной заключен договор (конвенция) об избежании двойного налогообложения.

    В соответствии с п. 13.5 НКУ для получения права на зачисление налогов и сборов, уплаченных за пределами Украины, плательщик обязан получить от государственного органа страны, из которой был выплачен такой доход, справку о сумме уплаченного в этой стране налога, а также о базе и/или объекте налогообложения. Указанная справка подлежит легализации в соответствующей стране, соответствующем заграничном дипломатическом учреждении Украины, если иное не предусмотрено действующими международными договорами Украины.

    Обращаем внимание: нельзя будет зачесть в уменьшение суммы годового налогового обязательства налогоплательщика:

    — налоги на капитал (прирост капитала);

    — налоги на имущество;

    — почтовые налоги;

    — налоги на реализацию (продажу);

    — другие косвенные налоги независимо от того, относятся ли они к категории подоходных налогов или считаются отдельными налогами согласно законодательству иностранных государств.

    При расчете суммы годового налогового обязательства следует иметь в виду, что сумма налога с иностранного дохода налогоплательщика-резидента, уплаченная за пределами Украины, не может превышать сумму налога, рассчитанную на базе общего годового налогооблагаемого дохода такого налогоплательщика в соответствии с законодательством Украины (п.п. 170.11.4 НКУ).

    Налог на доходы физических лиц

    С 2011 года ставки налога на доходы физических лиц (НДФЛ) определяются в IV-м разделе Налогового кодекса Украины (НКУ). Отметим, что для подавляющего большинства сограждан и в подавляющем большинстве случаев ставка НДФЛ (или, как его еще называют, подоходного налога), с 2016 года составляет 18% . Плюс 1,5% военный сбор.

    Законодательство предусматривает ответственность физлиц за несвоевременную подачу и за неподачу декларации о доходах. Прописаны административная и уголовная ответственности. "Статьей 164 Кодекса Украины об административных правонарушениях предусмотрено, что непредставление или несвоевременное представление гражданами деклараций или включение в такой декларации искаженных данных влечет предупреждение или наложение штрафа в размере от трех до восьми необлагаемых минимумов доходов граждан [51–136 грн]".

    ГНС имеет право провести проверку и самостоятельно определить реальные доходы граждан, а затем обязать нарушителя уплатить налоги. "Если физическое лицо не задекларировало иностранный доход, контролирующий орган имеет право в течение 1095 дней проверить и самостоятельно определить сумму денежных обязательств налогоплательщика, а с учетом п. 123 Налогового кодекса наложить на налогоплательщика штраф в размере 25% от неуплаченной суммы".

    Самое строгое наказание грозит тем, кто не задекларировал столько доходов, что итоговая сумма неуплаченных налогов достигла 3 млн грн. В этом случае налогоплательщика могут привлечь к уголовной ответственности (но это не Ваш случай).

    На данный момент многие максимально игнорируют декларирование доходов. Предпосылки к этому были созданы самим законодателем. Штрафы за неподачу и контроль со стороны государства минимальные.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/250_001#Text

    Конвенція між Урядом України і Урядом Французької Республіки

    про уникнення подвійного оподаткування та попередження

    податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно

    Марусяк Андрій Романович

    Доброго дня! є вичерпна відповідь на ваше питання.

    Дохід в Українні декларується, але податки не сплачуються.

    Все завдяки конвенції між Україною і Францією про уникнення подвійного оподаткування. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/250_001#Text

    Стаття 6 Доходи від нерухомого майна

    1. Доходи від нерухомого майна (включаючи доходи від сільського і лісового господарства), яке знаходиться в Договірній Державі, можуть оподатковуватись у цій Державі. п. 3. Положення пункту 1 будуть застосовуватись до доходів, що одержуються від прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якій іншій формі нерухомого майна.

    Вам необхідно отримати документ про сплату податку за здачу в оренду майна від компетентного органу Франції. у документі зазанчено розмір податку та база оподаткування. Також даний документ треба легалізувати його в Україні.

    Так, як ви резидент, ви зобов'язані подати декларацію про доходи за 2020 рік до 1 травня 2021 року. Можна зробити онлайн. https://cabinet.tax.gov.ua/

    У графі 3 рядка 10.7 Декларації вказується сума іноземних доходів, перерахована у гривнях, з урахуванням норм п. 164.4 ст. 164 ПКУ; у графі 6 рядка 10.7 Декларації вказується сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, розрахована за ставкою 18 %, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ; у графі 7 рядка 10.7 вказується сума військового збору, що підлягає сплаті до бюджету, розрахована за ставкою 1,5 %, визначеною пп. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

    Якщо ви не встигаєте отримати такий документ, то.

    170.11.2. Податкового кодексу.

    У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

    У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 цього Кодексу, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами.

    Висновок: 1) вам необхідно отримати і легалізувати (проставити апостиль, зробити офіційнинй переклад) документу/довідки про сплату податку у Франції;

    2) подати декларацію до цієї суботи, або заяву про перенесення строку подання податкової декларації.

    Щасти вам!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня, Олександре!

    У вирішення Вашого питання допоможе Конвенція Конвенція між Урядом України і Урядом Французької Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно від 30.01.1997, а саме стаття 6.

    Доходи від нерухомого майна

    1. Доходи від нерухомого майна (включаючи доходи від сільського і лісового господарства), яке знаходиться в Договірній Державі, можуть оподатковуватись у цій Державі.

    3. Положення пункту 1 будуть застосовуватись до доходів, що одержуються від прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якій іншій формі нерухомого майна.

    Тобто оподаткування доходу від оренди нерухомого майна в одній із країн є достатньою умовою для виконання вами положень податкового законодавства.

    Але для повного Вашого спокою, раджу все таки взяти документи у Франції про те, що Ви сплачуєте в повній мірі податок саме на території цієї країни. І нехай ці документи зберігаються у Вас.

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий день, Олександр!

    "Питання: чи декларувати такий прибуток, та як скористатися правом на уникнення подвійного оподаткуванняв разі якщо так"?

    -Декларувати треба, сплачувати такий податок в Україні не треба.

    При поданні декларації, треба подати довідку довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування.

    Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України.

    Конвенція між Урядом України і Урядом Французької Республіки

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/250_001#Text

    про уникнення подвійного оподаткування та попередження

    податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно

    ( Конвенцію ратифіковано Законом N 150/98-ВР ( 150/98-ВР) від 03.03.98 )

    Дата підписання: 30.01.1997

    Дата ратифікації Україною: 03.03.1998

    Дата набрання чинності для України : 01.11.1998

    Уряд України і Уряд Французької Республіки,

    бажаючи укласти Конвенцію про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно і підтверджуючи своє прагнення до розвитку та поглиблення взаємних економічних стосунків, домовились про таке:

    "Стаття 1 Особи, до яких застосовується Конвенція

    Ця Конвенція застосовується до осіб, які є резидентами однієї або обох Договірних Держав" .

    "Стаття 2 Податки, на які поширюється Конвенція

    1. Ця Конвенція поширюється на податки на доходи і на майно, що стягуються від імені Договірної Держави або її політико-адміністративних підрозділів чи місцевих органів влади, незалежно від способу їх стягнення.

    2. Податками на доход і на майно вважаються всі податки, що стягуються із загальної суми доходу та сукупного майна або з елементів доходу чи майна, включаючи податки на доходи від відчужування рухомого або нерухомого майна, податки на загальну суму заробітної плати або жалування, сплачуваних наймачем, а також податки на приріст вартості майна.

    3. Існуючими податками, на які поширюється Конвенція, зокрема, є:

    а) у Франції:

    і) прибутковий податок;

    іі) корпоративний податок;

    ііі) податок з жалування;

    іv) загальний податок на майно (надалі "французький податок");

    b) в Україні:

    і) податок на прибуток підприємств;

    іі) прибутковий податок з громадян;

    ііі) податок на майно підприємств;

    іv) податок на майно громадян (надалі "український податок").

    4. Ця Конвенція поширюється також на будь-які ідентичні або подібні по суті податки, які справляються після дати підписання цієї Конвенції в доповнення або замість існуючих податків. Компетентні органи Договірних Держав повідомлять один одного про істотні зміни, які відбулися в їх відповідних податкових законодавствах. ...".

    "Стаття 6 Доходи від нерухомого...

    3. Положення пункту 1 будуть застосовуватись до доходів, що

    одержуються від прямого використання, здавання в оренду або

    використання в будь-якій іншій формі".

    "Стаття 23

    Усунення подвійного оподаткування

    1. У Франції подвійне оподаткування усувається таким чином:

    а) Незважаючи на будь-яке інше положення цієї Конвенції, доходи, які можуть оподатковуватись або підлягають оподаткуванню лише в Україні згідно з положеннями цієї Конвенції, приймаються до уваги при підрахунку французького податку, якщо такі доходи не звільнені від корпоративного податку згідно з французьким внутрішнім законодавством. У такому випадку український податок не повинен вираховуватись з таких доходів, але резидент Франції має право з урахуванням умов і обмежень, передбачених підпунктами і) та іі), на податковий кредит проти французького податку. Такий податковий кредит повинен дорівнювати:

    і) у разі доходів інших, ніж згаданих у підпункті іі), сумі французького податку стосовно таких доходів за умови, що резидент Франції підлягає оподаткуванню стосовно таких доходів в Україні;

    іі) у разі доходів - що підлягають французькому корпоративному податку - згаданих у статті 7 і у пункті 3 статті 13, і у разі доходів, згаданих у статтях 10, 11, 12, у пунктах 1 і 2 статті 13, у пункті 3 статті 15, у статті 16 і у пунктах 1 і 2 статті 17, сумі податку, що сплачується в Україні, згідно з положеннями цих статей; однак такий податковий кредит не повинен перевищувати суму французького податку стосовно таких доходів.

    b) Резидент Франції, який володіє майном, що може оподатковуватись в Україні, згідно з пунктами 1, 2 або 3 статті 22, також підлягає оподаткуванню у Франції стосовно такого майна. Французький податок підраховується шляхом надання податкового кредиту, що дорівнює сумі податку, що сплачується в Україні щодо такого майна. Однак такий податковий кредит не повинен перевищувати суму французького податку стосовно такого майна.

    с)і) Зрозуміло, що вираз "сума французького податку стосовно таких доходів" при використанні в підпункті а) означає:

    - якщо податок на такі доходи підраховується шляхом застосування пропорційної ставки, суму цих чистих доходів, перераховану за ставкою, яка дійсно застосовується до цих доходів;

    - якщо податок на такі доходи підраховується шляхом застосування прогресивної шкали, суму даних чистих доходів, перераховану за ставкою податку, що виникає з співвідношення податку, який дійсно має бути сплачено на загальний чистий доход, що оподатковується згідно з французьким законодавством, до суми цього загального чистого доходу.

    Це тлумачення застосовується аналогічно з виразом "сума французького податку стосовно такого майна" при використанні у підпункті b).

    іі) Зрозуміло, що вираз "сума податку, що сплачується в Україні", при використанні у підпунктах а) і b) означає суму українського податку, яка дійсно і остаточно сплачується стосовно видів доходу або елементів майна, що розглядається, згідно з положеннями цієї Конвенції, резидентом Франції, який оподатковується стосовно цих доходів чи елементів майна, відповідно до французького законодавства.

    2. В Україні подвійне оподаткування усувається таким чином:

    а) З урахуванням положень законодавства України, що стосується звільнення податку, сплаченого на території за межами України (які не будуть суперечити головним принципам цього пункту), на французький податок, сплачуваний за законодавством Франції, а відповідно до цієї Конвенції прямо або шляхом вирахування, на прибуток, доходи з джерел, розташованих у Франції, або на майно, що підлягає оподаткуванню, розташоване у Франції, дозволяється кредит проти будь-якого українського податку, обчислюваного стосовно того ж прибутку, доходу або майна, стосовно яких обчислюється український податок.

    b) Ці вирахування в будь-якому випадку не повинні перевищувати тієї частини податку з доходу, податку з прибутку або податків з майна, як було підраховано до надання вирахування, яка стосується доходу, прибутку або майна, що можуть оподатковуватись в Україні, залежно від обставин.

    с) Якщо відповідно до будь-якого положення Конвенції одержуваний доход, прибуток або майно резидента України звільнено від податку в Україні, Україна може, незважаючи на це, при підрахунку суми оподаткування на частину доходу, прибутку або майна цього резидента, що залишилась, взяти до уваги звільнений доход, прибуток або майно.

    d) Для цілей цього пункту доход, прибуток і доходи від відчужування майна, що належать резиденту України, які можуть оподатковуватись у Франції відповідно до цієї Конвенції, будуть вважатися такими, що виникають із джерел у Франції".

    Україна для усунення подвійного оподаткування використовує метод кредиту.

    Відповідно до положень ст. 13 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за правилами, встановленими цим Кодексом.

    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

    При цьому п. 161.5 ст. 161 Кодексу встановлено, що розмір зарахованих сум податку з іноземних джерел протягом податкового періоду не може перевищувати суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким платником податку протягом такого періоду.

    Аналогічно для фізичних осіб пп. 170.11.4 п. 170.11 ст. 170 Кодексу встановлено, що сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

    Всього доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України