Задайте вопрос юристу

827 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 24 мая 2021, вопрос №42752 100₴

Как вернуть деньги за тур?

Как вернуть деньги за тур? В течении какого срока агенство должно вернуть деньги за тур, если причина отказа из-за не выполнения их работы??? Месяц назад скинула им деньги за тур и за авиа билет, а они ни договор ни билеты так и не прислали, постоянно кормят завтраками. Заявление на возврат им написала

Ответы юристов (7)

    Мєньков Андрій Васильович
    Общаться в чате Мєньков Андрій Васильович 2 года назад

    Юрист, 18 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый день Анастасия!

    Вам необходимо обратиться в турагенство письменно не с заявлением, а с претензией в которой указать конкретный срок возврата денег, и указав, что в случае невыполнения ваших требований будете обращаться в суд для возврата денег и взыскания морального вреда, услуг адвоката и т.д., а также в органы Нацполиции, чтобы внесли данные в реестр по факту мошенических действий, а также к регулятору с просьбой провести проверку соблюдения туроператором лицензионных условий. Претензию отправляйте на юридический адрес туроператора ценным письмом с описью вложения и уведомления о доставке.

    Бобров Олександр Миколайович
    Общаться в чате Бобров Олександр Миколайович 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 14 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня. Если турфирма вам отказывает или "кормят завтраками" более 10 дней, составляйте досудебную претензию. Претензия составляется в двух экземплярах. В каждом из них турфирма проставляет отметку о принятии на рассмотрение.

    Пользователь не активен
    40%
    Общаться в чате Пользователь не активен 2 года назад

    Адвокат, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый день ! В вашем случае , так как нет подписанного договора, стоит обращаться в полицию по факту мошенничества. (ст 190 УК Украины)

    Заявление стоит написать грамотно с указанием всех данных тур агенства, ФИО сотрудника которому вы отправляли деньги, приложив скриншоты переписки с тур агентом, его обещаниями в письменном виде, так же взять выписку из банка -что именно вы переводили определенную сумму на такой то расчетный счет или карту- с печатями . По данному факту должно начаться досудебное расследование.

    Если же бы у вас был договор, то данный вопрос решался бы в гражданско правовом поле, а именно с претензионного письма на тур агентство и дальнейшего обращения в суд.

    Гончаренко Константин
    Общаться в чате Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Вам слід письмово звернутися до туроператора із заявою про розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин (виникнення епідемічної ситуації внаслідок поширення територією України та країнами світу коронавірусу та скасування авіаперевезень, чи інших підстав непереборної сили, або форс-мажорних обставин).У разі, якщо туроператор відмовиться розірвати договір в повернути кошти потрібно буде звернутися до нього з вимогою про досудове врегулювання спору.(поштою рекомендованим листом з врученням) , далі позовну заяву про розірвання договору та стягнення збитків

    У разі скасування туру виплата компенсацій не здійснюється. Обмеження авіасполучення через розповсюдження епідемії нового типу коронавірусу COVID-19 є форс-мажорною обставиною. Тому туроператори пропонують всім своїм туристам дочекатися нормалізації ситуації та скористатися можливістю перепланувати свій відпочинок.

    ЯК ПОВЕРНУТИ ГРОШІ ЗА БРОНЬ ГОТЕЛЮ, В ЯКИЙ ВИ НЕ ПОЇДЕТЕ:

    Злагоджено щодо боротьби з коронавірусів працюють великі мережі готелів - вони легко скасовують броні без комісій.

    ЧИ МОЖУТЬ УНИКНУТИ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТУРАГЕНТ І ТУРОПЕРАТОР:

    Верховна рада України визнала карантин і ситуацію із коронавірусом підставою для форс-мажору. Також туроператори та авіакомпанії можуть отримати в Торгово-промисловій палаті України довідку про те, що коронавірус є форс-мажором і саме це завадило надати послугу. Кожен окремий туроператор має звертатись особисто для отримання такої довідки.

    Тоді туроператор може не повертати гроші, але це не звільняє його від виконання своїх зобов’язань. Це означає, що в майбутньому, коли пройде карантин і все налагодиться, туроператор повинен надати послугу в повному обсязі.

    Якщо турист погодиться просто перенести поїздку, то він зможе поїхати, можливо, до іншої країни й навіть на більш вигідних умовах. Але трохи пізніше. А якщо турист не захоче домовлятись, то може взагалі нічого не отримати. Звичайно, законодавство передусім захищає інтереси туриста, утім, специфіка відносин побудована в такий спосіб, що «принципові» туристи не часто добиваються правди.

    Є нюанс, що якщо поїздка переноситься, наприклад, на високий сезон, коли ціни вищі, ніж на початку сезону, доведеться доплатити за тур. Домовленості можуть змінюватися залежно від того, як турист буде домовлятися з турагентом, а той – з туропратором, і далі – зі стороною, що приймає.

    ЧИ ПОВЕРНУТЬ ГРОШІ, ЯКЩО ТУРИСТ САМ ВІДМОВИВСЯ ВІД ПОЇЗДКИ:

    Тут залежить від того, які в договорі прописані зобов’язання обох сторін. Турист приймає зобов’язання, що він сплачує гроші й вирушає в цей тур. Якщо в договорі прописано, що скасування поїздки з ініціативи туриста тягне за собою певні штрафи чи неможливість повернення вартості послуги, тоді, на жаль, у цій ситуації турист втрачає гроші.

    Туроператори та інші гравці ринку за останні 15 років настільки відшліфували свої договори, що несуть мінімальні штрафи й втрати. Як правило, в договорі прописується, що якщо туроператор здійснює рейс, а людина фізично може туди доїхати, то вона має їхати. Якщо турист не хоче їхати просто через здоровий глузд, то це тлумачиться, як скасування поїздки за ініціативи туриста.

    СУДОВІ ПОЗОВИ МОЖУТЬ БУТИ ПЕРСПЕКТИВНИМИ:

    Має сенс звертатись до суду, коли йдеться про значну суму збитків. У такому разі доведеться звертатись до адвоката, підраховувати суму збитків, і якщо тур було скасовано без жодних альтернативних пропозицій, ситуація максимально на стороні туриста, тоді можна звертатися до суду за відшкодуванням.

    Туроператори в таких випадках будуть до останнього пропонувати якісь альтернативи, можливість іншої поїздки з доплатами. Як правило, це менш затратно, ніж судовий процес. Про це свідчить статистика виграшних справ туристів проти туроператорів. І вона доволі скромна, якщо не сказати мінімальна. Туроператори виграють частіше, а позови визнаються безпідставними.

    Перш ніж звертатись до суду, треба зважити, що доведеться платити судовий збір, витрачатись на адвоката і втратити дорогоцінний час. Можливо, вигідніше буде до останнього намагатись домовлятися з туроператором на своїх умовах. Бо є велика ймовірність лишитися ні з чим.

    Н О Р М А Т И В Н Е Р Е Г У Л Ю В А Н Н Я

    Згідно з ч.1, 10 статті 20 Закону України «Про туризм» за договором про туристичне обслуговування одна сторона (туроператор, турагент) за встановлену договором плату зобов`язується забезпечити надання за замовленням іншої сторони (туриста) комплексу туристичних послуг (туристичний продукт).

    Згідно з ч.1, 2 ст.20 Закону України «Про туризм» за договором на туристичне обслуговування одна сторона (туроператор, турагент) за встановлену договором плату зобов'язується забезпечити надання за замовленням іншої сторони (туриста) комплексу туристичних послуг (туристичний продукт). До договору на туристичне обслуговування застосовуються загальні положення договору про надання послуг, якщо інше не передбачено законом.

    Відповідно до ч.10 ст.20 Закону України «Про туризм», відповідно до якої турист вправі відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі за умови відшкодування Туроператору (Турагенту) фактично здійснених ним документально підтверджених витрат, пов`язаних із відмовою.

    Відповідно до статті 30 Закону України «Про туризм» порушеннями законодавства в галузі туризму є порушення умов договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг.

    Згідно зі статтею 32 Закону України «Про туризм» за неналежне виконання своїх зобов`язань туроператор, турагент, інші суб`єкти туристичної діяльності несуть майнову та іншу відповідальність, визначену в договорі відповідно до чинного законодавства. Розмір майнової відповідальності туроператора, турагента чи іншого суб`єкта туристичної діяльності не може перевищувати фактично завданих замовнику збитків з їх вини.

    Статтею 33 Закону України «Про туризм» встановлено, що суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, що завдало шкоду, зобов`язаний відшкодувати туристу збитки у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

    За змістом ч.1, 2, 10 ст.20, ч.2 ст.30, ч.1,2 ст.32, ч.1 ст.33 Закону України «Про туризм», ч.4 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів», ст.610, 611, ч.5 ст.653, ч.1 ст.901 ЦК України майнову відповідальність несе суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, порушив умови договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг, та за вини якого замовнику (туристу) завдано збитків.

    Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» послугою вважається діяльність виконавця послуг з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб. Договором є усний чи письмовий правочин між споживачем і виконавцем.

    Агентські відносини (між туроператором та турагентом) регулюються главою 31 ГК України, відповідно до статті 297 ГК якого за агентським договором одна сторона (комерційний агент) зобов`язується надати послуги другій стороні (суб`єкту, якого представляє агент) в укладенні угод чи сприяти їх укладенню (надання фактичних послуг) від імені цього суб`єкта і за його рахунок. Агентський договір повинен визначати сферу, характер і порядок виконання комерційним агентом посередницьких послуг, права та обов`язки сторін, умови і розмір винагороди комерційному агентові, строк дії договору, санкції у разі порушення сторонами умов договору, інші необхідні умови, визначені сторонами.

    Згідно з ч.1, п.2 ч.2, ч.4 ст.23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів. Моральна шкода відшкодовується незалежно від майнової шкоди, яка підлягає відшкодуванню, та не пов`язана з розміром цього відшкодування.

    Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

    За змістом статті 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; відшкодування збитків та моральної шкоди.

    Згідно зі статтею 653 ЦК України, якщо договір змінений або розірваний у зв`язку з істотним порушенням умов договору однією зі сторін, друга сторона може вимагати відшкодування збитків, завданих зміною або розірванням договору.

    Статтею 901 ЦК України визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

    Згідно зі статтею 902 ЦК України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, установлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним у повному обсязі перед замовником за порушення договору.

    Згідно ч.1 ст.1167 ЦК України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%
    Общаться в чате Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 24 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый день!

    Отказаться от исполнения туристического договора может как турист, так и туроператор (турагент). Но это будет иметь свои последствия. Так, турист вправе отказаться от исполнения туристического договора только до начала туристического путешествия и при условии, если возместит туроператору (турагенту) фактически осуществленные им документально подтвержденные расходы, связанные с отказом (ст. 20 Закона Украины «О туризме» от 15.09.1995 г. № 324/95-ВР, далееЗакон о туризме). То есть в данном случае туристу вернут сумму, за исключением фактических расходов на реализацию тура.

    Вместе с тем в ст. 20 Закона о туризме определены условия, при которых турист может отказаться от исполнения договора без возмещения убытков туроператору (турагенту). Это касается случаев, когда изменяются обстоятельства, которыми стороны руководствовались при заключении договора.

    В ст. 20 Закона о туризме также определены случаи, когда при неисполнении/ненадлежащем исполнении туристического договора туроператор НЕ несет ответственности перед туристом. Речь идет о следующих случаях:

    • невыполнение или ненадлежащее выполнение условий туристического договора произошло по вине туриста;
    • невыполнение или ненадлежащее выполнение условий туристического договора произошло по вине третьих лиц, не связанных с предоставлением услуг, указанных в данном договоре, и ни одна из сторон об их наступлении не знала и не могла знать заранее;
    • невыполнение или ненадлежащее выполнение условий договора на туристическое обслуживание произошло вследствие наступления форс-мажорных обстоятельств или является результатом событий, которые туроператор (турагент) и другие субъекты туристической деятельности, предоставляющие туристические услуги, включенные в туристический продукт, не могли предусмотреть.
    Договор с туроператором: на что нужно смотреть

    Договор заключается в письменной или электронной форме, и при его заключении обязательно нужно проверять наличие в нем следующей информации:

    1) срок пребывания в месте предоставления туристических услуг с указанием дат начала и окончания туристического обслуживания;

    2) ) характеристики транспортных средств, осуществляющих перевозки, в частности их вид и категория, а также дата, время и место отправления и возвращения (если перевозка входит в состав туристического продукта);

    3) гостиницы и другие аналогичные места размещения, их местоположение, категория, а также срок и порядок оплаты обслуживания;

    4) виды и способы обеспечения питания;

    5) минимальное количество туристов в группе (в случае необходимости) и в связи с этим трехдневный срок информирования туриста о том, что туристическое путешествие не состоится по причине недобора группы;

    6) программа туристического обслуживания;

    7) виды экскурсионного обслуживания и другие услуги, включенные в стоимость туристического продукта;

    8) другие субъекты туристической деятельности (их местонахождение и реквизиты), которые предоставляют туристические услуги, включенные в туристский продукт;

    9) страховщик, осуществляющий обязательное и/или добровольное страхование туристов от рисков, связанных с предоставлением туристических услуг;

    10) правила въезда в страну, место временного пребывания там (кроме того, на всякий случай следует воспользоваться сервисом Министерства иностранных дел Украины «Советы путешествующим»);

    11) стоимость туристического обслуживания и порядок оплаты. Причиной изменения стоимости поездки может быть изменение тарифов на транспортные услуги, изменение налогов и сборов или курса валют, но такое изменение допускается в размере до 5% первоначальной стоимости. Причем туриста должны предупредить об этом не позже, чем за 20 дней до начала путешествия. Если стоимость повысилась на большую сумму, турист имеет полное право отказаться от путешествия, и ему обязаны вернуть уплаченную сумму.

    12) форма расчета.

    Для полного ответа на Ваш вопрос необходимо изучить публичную оферту туроператора. Если она есть на сайте туроператора, то физически подписывать договор не требуется.

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Здравствуйте, Анастасия!

    Рекомендую Вам подать:

    1) претензию в адрес турагенства о нарушении закона и возврате денежных средств;

    2) подавайте жалобу в Госпродпотребслужбу Украины (бывшая Инспекция по защите прав потребителей), для проведения проверки и принятия мер реагирования к администрации турагенства.

    3) если не будет результата, подавайте иск в суд в отношении ответчика: турагенства о взыскании денежных средств.

    ЦИВІЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, №№ 40-44, ст.356):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

    "Стаття 15. Право на захист цивільних прав та інтересів

    1. Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

    2. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства".

    "Стаття 16. Захист цивільних прав та інтересів судом

    1. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

    2. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:

    1) визнання права;

    2) визнання правочину недійсним;

    3) припинення дії, яка порушує право;

    4) відновлення становища, яке існувало до порушення;

    5) примусове виконання обов'язку в натурі;

    6) зміна правовідношення;

    7) припинення правовідношення;

    8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;

    9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди;

    10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

    Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

    3. Суд може відмовити у захисті цивільного права та інтересу особи в разі порушення нею положень частин другої - п'ятої статті 13 цього Кодексу".

    ЦИВІЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 40-41, 42, ст.492):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#Text

    "Стаття 4. Право на звернення до суду за захистом

    1. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

    2. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.

    3. Відмова від права на звернення до суду за захистом є недійсною.

    4. Угода сторін про передачу спору на розгляд третейського суду допускається. До третейського суду за угодою сторін може бути переданий будь-який спір, який виникає з цивільних правовідносин, крім випадків, передбачених законом.

    5. Жодна особа не може бути позбавлена права на участь у розгляді своєї справи у визначеному цим Кодексом порядку".

    "Стаття 175. Позовна заява

    1. У позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

    2. Позовна заява подається до суду в письмовій формі і підписується позивачем або його представником, або іншою особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи.

    3. Позовна заява повинна містити:

    1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

    2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв’язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти;

    3) зазначення ціни позову, якщо позов підлягає грошовій оцінці; обґрунтований розрахунок сум, що стягуються чи оспорюються;

    4) зміст позовних вимог: спосіб (способи) захисту прав або інтересів, передбачений законом чи договором, або інший спосіб (способи) захисту прав та інтересів, який не суперечить закону і який позивач просить суд визначити у рішенні; якщо позов подано до кількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з них;

    5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

    6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору, якщо такі проводилися, в тому числі, якщо законом визначений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;

    7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

    8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності); зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

    9) попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести у зв’язку із розглядом справи;

    10) підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

    4. Якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.

    5. У разі пред'явлення позову особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, в заяві повинні бути зазначені підстави такого звернення.

    6. У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору".

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Савченко Олександр
    20%
    Общаться в чате Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, Анастасія!

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/conv#n2...):

    Стаття 530. Строк (термін) виконання зобов'язання

    1. Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

    Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

    2. Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

    Турист – це споживач послуги (туристичного продукту. Відповідно є можливість оскаржити дії або бездіяльність туроператора (турагента) до органів, які здійснюють захист у сфері забезпечення прав споживачів. В Україні – це Держпродспоживслужба. Ця державна служба наділена широкими повноваженнями щодо захисту прав споживачів у практично будь-яких відносинах з підприємствами і підприємцями.

    Також, Ви можете поскаржитись на туроператора до Мінекономрозвитку. Обґрунтована скарга може призвести навіть до анулювання ліцензії нечесного і неякісного туроператора. Саме Мінекономрозвитку проводить перевірки туроператорів на додержання ними ліцензійних умов здійснення туроператорської діяльності.

    Ще один запасний і завжди дієвий варіант – звернутися до суду із позовом на туроператора (турагента). Якщо Ви прагнете отримати реальну компенсацію за ненадані чи неякісно надані послуги, то слід обирати саме судовий порядок захисту прав туриста. Перед зверненням до суду з позовною заявою, рекомендуємо подати до туроператора (турагента) обґрунтовану претензію з вимогою про виплату компенсації. Претензія має містити реквізити рахунку для сплати компенсації, належне обґрунтування вини туроператора (турагента) і посилання на норми закону.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України