Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Налоговое право, 23 июля 2021, вопрос №45632 150₴

Предоставления товара в офисе

Добрый день занимаюсь дизайном интерьера,от партнеров поступило приложение представить товары связанные с ремонтом основном декоративные (стулья,освещения)у нас в офисе с возможностью рекламы и продажи клиентам,подскажите если на товарах нет ценников и товар мы сами не будем продавать (брать деньги), будем перенаправлять на сайт партнёров, могут из за этого возникнут проблемы с налоговой

Ответы юристов (7)

    Шишкин Алексей Юрьевич

    Нет проблем возникнуть не должно. Вы можете представлять это как часть своего интерьера, иметь каталог продукции партнёров. Если сам факт купли-продажи товаров в вашем офисе не происходит, то это не считается торговлей и ценники не нужны. Претензии могут возникнуть если будет зафиксирован факт продажи, через контрольную закупку. Но как вы пишите продавать не собираетесь, а значит это исключается.

    Карпенко Андрей Владимирович
    26.7%

    Предоставления товара в офисе

    Добрый день занимаюсь дизайном интерьера,от партнеров поступило приложение представить товары связанные с ремонтом основном декоративные (стулья,освещения)у нас в офисе с возможностью рекламы и продажи клиентам,подскажите если на товарах нет ценников и товар мы сами не будем продавать (брать деньги), будем перенаправлять на сайт партнёров, могут из за этого возникнут проблемы с налоговой

    Ххххххх

    Добрый день!

    1. Заключите с партнерами договор о совместной деятельности, в котором укажите права и обязанности сторон.

    2. Разработайте публичную оферту, в которой укажите, что это образцы партнеров, за разъяснениями и покупкой необходимо обращаться к ним и за них Вы ответственности не несете.

    3. Ни в коем случае не указывайте, что это реклама - для нее отдельный КВЕД и отдельное правовое регулирование.

    При соблюдении этих минимальных требований, никаких проблем с налоговой не будет.

    Крикун Сергій  Павлович

    Закон Украины "Про рекламу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%...):

    "Стаття 1. Визначення термінів

    У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:...

    реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару;...

    розповсюджувач реклами - особа, яка здійснює розповсюдження реклами;

    прихована реклама - інформація про особу чи товар у програмі, передачі, публікації, якщо така інформація слугує рекламним цілям і може вводити в оману осіб щодо дійсної мети таких програм, передач, публікацій;

    Стаття 9. Ідентифікація реклами...

    5. Прихована реклама забороняється...

    Стаття 27. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу...

    2. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:...

    3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами...

    4. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:...

    розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдження реклами...".

    Гончаренко Константин
    26.7%

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Вам необхідно розробити публічну оферту згоду з наданням послуг, та при реєстрації клієнт має погодитись з нею натиснувши на відповідну кнопку. на сайті.

    зазначте, що за роботу партнерів ви не несете відповідальності клієнт має погодитись з цим твердженням.

    бажано дуже укласти договір "про спільну діяльність" З ПАРТНЕРАМИ з чіткими правами , обов язками та порядком вирішення спорів згідно законодавства.

    Про рекламу не згадуйте, якщо тільки у ваш фоп , або ТОВ не внесені відповідні КВЕД.

    якщо все буде оформлено податкова не виставить претензій.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Добрый день, Юрий!

    Вы не указываете на какой системе налогообложения пребываете лично Вы и по какому из видов хоз.деятельности (ФОП, ТОВ)?

    Безусловно любые операции по хоз.деятельности, даже такая посредническая, лучше продумать и документально отобразить перед началом работы, что бы минимизировать и исключить все риски.

    Исходя из того, что вы описали, это все же допустимая деятельность, но для того что бы налоговых рисков не было, важно прежде всего понимать вашу организационно-правовую форму ведения бизнеса.

    Обращайтесь, оставляя лид на мое имя на сайте.

    Пуха Наталія ТендерОк
    16.7%

    Доброго Дня

    Особливості оформлення агентської діяльності регламентовано гл. 31 "Комерційне посередництво (агентські відносини) у сфері господарювання" ГКУ. У частині, не врегульованій ГКУ, до агентських відносин застосовують відповідні положення гл. 68 ЦКУ, якими встановлено норми відносин доручення (ч. 2 ст. 305 ГКУ).

    Комерційне посередництво (агентська діяльність) є підприємницькою діяльністю, яка полягає в наданні комерційним агентом (далі – агент) послуг суб'єктам господарювання під час здійснення ними господарської діяльності через посередництво від імені, в інтересах, під контролем і за рахунок суб'єкта, якого він представляє (ч. 1 ст. 295 ГКУ).

    За агентським договором одна сторона (агент) зобов'язується надати послуги другій стороні (принципалу) в укладенні договорів або сприяти їх укладенню (надання фактичних послуг) від імені цього суб'єкта й за його рахунок (ч. 1 ст. 297 ГКУ).

    У ГКУ не встановлено, як треба називати особу, яку представляє агент. У правозастосовній практиці її зазвичай іменують принципалом, іноді використовують термін "довіритель".

    Отже, агентський договір належить до посередницьких договорів на надання послуг. Його суть полягає в тому, що діяльність, здійснювана агентом із доручення та в інтересах принципала, породжує майнові наслідки для принципала, а не агента.

    Необхідні документи

    Агентський договір укладають у письмовій формі. Він має визначати (ч. 2 ст. 297 ГКУ):

    – сферу, характер і порядок виконання агентом посередницьких послуг;

    – права та обов'язки сторін;

    – умови й розмір винагороди агентові;

    – термін дії договору;

    – санкції у випадку порушення сторонами умов договору;

    – інші необхідні умови, передбачені сторонами.

    У договорі має бути затверджено форму підтвердження повноважень (представництва) агента (ч. 4 ст. 297 ГКУ). Згідно з ч. 3 ст. 243 ЦКУ повноваження комерційного представника може бути підтверджено письмовим договором між ним та особою, яку він представляє, або довіреністю. Представництво, що ґрунтується на договорі, може здійснюватися за дорученням (ч. 1 ст. 244 ЦКУ), тому повноваження агента зазвичай підтверджують довіреністю.

    Агент повідомляє принципала про кожен випадок його посередництва в оформленні договорів і про кожну укладену ним угоду в інтересах такого суб'єкта (ч. 1 ст. 298 ГКУ).

    Агент одержує агентську винагороду за посередницькі операції, здійснені ним в інтересах принципала, у розмірі, передбаченому договором (ч. 1 ст. 301 ГКУ). Як правило, на такі послуги оформляють агентську розрахункову відомість або інший документ, що підтверджує факт надання послуг.

    Отже, у сторін агентського договору мають бути в наявності:

    1) письмовий агентський договір, у якому буде чітко зазначено обов'язки й права рекламного агентства, яке є в цьому випадку агентом;

    2) документи, що підтверджують факт надання рекламним агентством посередницьких послуг (акт приймання-передачі агентських послуг, звіт агента, агентська розрахункова відомість та ін.);

    3) документи, які підтверджують здійснені агентом витрати в межах виконання агентського договору (це, зокрема, усі документи, що стосуються придбання рекламних послуг у третіх осіб: макети реклами, рахунки на оплату послуг, акти приймання-передачі рекламних послуг, фотозвіт і т. п.);

    4) документи, що підтверджують факт виплати агентові винагороди.

    У разі відносин за агентськими договорами рекламне агентство відображає всі операції в обліку з податку на прибуток тільки на підставі даних бухгалтерського обліку. Пов'язано це з тим, що жодних коригувань фінансового результату до оподатковування за такими операціями в ПКУ не передбачено.

    При цьому на фінансові результати агента впливають лише операції, пов'язані з посередницькими послугами. За цими операціями на дату їх фактичного надання в рекламного агентства виникають доходи й витрати, пов'язані з наданням послуг. п. 189.4 ПКУ дату збільшення податкових зобов'язань і податкового кредиту агента визначають за правилами, установленими ст. ст. 187, 198 ПКУ. Відповідно до п. 187.1 ПКУ податкові зобов'язання в частині переданих замовникові рекламних послуг агент нараховує за першою подією, що настала раніше:

    – на дату зарахування коштів від замовника на банківський рахунок як оплати рекламних послуг;

    – на дату оформлення документа, що засвідчує факт постачання рекламних послуг замовникові.

    На зазначену дату рекламне агентство має оформити податкову накладну й зареєструвати її в ЄРПН.

    Тут треба зазначити, що діяльність рекламних агентств належить до класу 73.11 "Послуги рекламних агентств" Класифікатора. Водночас послуги посередників щодо представлення в засобах масової інформації проходять за кодом 73.12:

    Згідно з пунктом 291.4 ПКУ єдиноподатники групи 2 можуть надавати послуги лише населенню та іншим єдиноподатникам. Що ж до загальносистемників (підприємців та юридичних осіб), то їм послуги надавати не можна. А розміщення реклами — це, зрозуміло, послуга.

    Почнемо з прямої комісії. Уявіть, що ви уклали договір комісії з єдиноподатником групи 3 (5), він знайшов для вас клієнта (загальносистемника) і ви розмістили його рекламу в себе на сайті. Незважаючи на те що договір на розміщення реклами комісіонер укладав від свого імені, оплату за ці послуги він перерахував вам (див. рис. 1).

    img 1

    Рис. 1. Пряма комісія (договір комісії між єдиноподатниками)

    Крім того, ви як комітент у будь-якому разі знаєте, якого клієнта знайшов вам комісіонер. Тобто той факт, що рекламодавець є загальносистемником, вам відомий. А отже, щоб залишатися у групі 2, вам не можна розміщувати на своєму сайті його рекламу.

    Можлива й інша схема — комісія у зворотному порядку, тобто договір комісії укладає загальносистемник з єдиноподатником групи 3 (5) (рис. 2).

    img 2

    Рис. 2. Зворотна комісія (договір комісії між загальносистемником та єдиноподатником групи 3)

    У цьому випадку всіх формальностей дотримано. Договір на розміщення реклами ви укладаєте з єдиноподатником групи 3 (5)*. Про те, хто є замовником послуг, він вас не зобов’язаний повідомляти, оскільки працює за договором комісії не з вами, а з загальносистемником.

    * Нагадаємо, що комісіонер укладає договори хоча й за дорученням комітента, але від свого імені (стаття 1011 ЦКУ).

    Але навіть якщо ви з’ясуєте, що:

    — замовником реклами є загальносистемник (у випадку з рекламою це досить просто зробити),

    — або оплата за рекламу надійшла не від єдиноподатника-комісіонера, а від комітента-загальносистемника, то ви не втратите права працювати на спрощеній системі у групі 2.

    Такий висновок можна зробити з консультації, розміщеної в розділі 107.01 «ЗІР» ДФСУ, де говориться таке:

    «Якщо фізична особа — підприємець — платник єдиного податку другої групи надає послуги відповідно до договору, яким визначено, що замовником є фізична особа, яка підписує акт виконаних робіт, але вартість виконаних послуг для фізичної особи оплачує юридична особа, яка не є платником єдиного податку, то такий підприємець має право обрати другу групу платника єдиного податку.»

    І хоча в цій консультації йдеться про замовника — фізичну особу, висновки її є цілком справедливими і для ситуації, коли замовником виступає єдиноподатник (наприклад, комісіонер).

    Та все ж існує ймовірність того, що податківці на місцях можуть заперечувати проти таких відносин і спробують виключити єдиноподатника з групи 2.

    Крім того, на практиці непросто буде знайти загальносистемника, який би погодився на цю схему. Хіба що зацікавити низькою ціною, оскільки йому набагато простіше розмістити свою рекламу безпосередньо, без участі комісіонера.

    Ну й ще один мінус: комісіонеру-єдиноподатнику доведеться включити до виручки всю оплату за рекламу та сплатити з неї єдиний податок (детальніше про це ще поговоримо).

    Отже, відносини комісії є не дуже зручними. Але якщо ви все ж вирішите їх обрати, то оформляються вони звичайним договором комісії. А види діяльності за КВЕД 2010 такі:

    Коди КВЕД при комісії

    Єдиноподатник групи 2

    Єдиноподатник групи 3 (5)

    — код 58.19 «Інші види видавничої діяльності» (включає опублікування рекламної продукції, у тому числі в електронному вигляді); — код 73.11 «Рекламні агентства» (включає створення та розміщення рекламної продукції в Інтернеті)

    код 73.12 «Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації»

    2. Надання місця на сайті в оренду через посередника

    Наступна схема, яку ми розглянемо, — це орендні відносини. Отже, єдиноподатник групи 2 надає в оренду єдиноподатнику групи 3 (5) місце на сайті. Ну а орендар надає його в суб­оренду третім особам (рис. 3).

    img 3

    Рис. 3. Різні варіанти дій в межах схеми «надати в оренду місце на сайті»

    Тепер давайте розберемося з кодами КВЕД, які підійдуть для такої діяльності.

    Зверніть увагу

    Відразу хочемо застерегти єдиноподатників: не використовуйте в договорах формулювання «лізинг майнових прав» і не вказуйте КВЕД 77.40* у реєстраційних документах.

    Річ у тім, що винагорода, отримана єдиноподатником за таким лізингом (роялті), не обкладається єдиним податком (пункт 292.1, підпункт 164.2.3 ПКУ). Із суми роялті податковий агент зобов’язаний утримати ПДФО в розмірі 15 % (як при оподаткуванні зарплати). А це єдиноподатникам ні до чого.

    * 77.40 «Лізинг інтелектуальної власності та подібних продуктів, крім творів, захищених авторськими правами».

    Коди КВЕД при оренді місця на сайті

    Єдиноподатник групи 2

    Єдиноподатник групи 3 (5)

    Такий вид діяльності, як надання в оренду місця на сайті, у КВЕД 2010 не вказаний.

    На нашу думку, найближчим для цієї діяльності є код 63.11 «Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність».

    Принаймні при наданні в оренду цілого сайту використовують саме цей вид діяльності

    Якщо підприємець укладає із замовниками договори на розміщення реклами, то йому варто вибрати код 73.12 «Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації».

    Вказуємо саме посередництво (а не код 73.11), оскільки сайт, на якому розміщується реклама, все ж таки є не власним, а орендованим.

    Якщо ж підприємець просто надає місця в суборенду тим, хто хоче розмістити там рекламу (або щось ще), то використовувати код 63.11 якось нелогічно. Утім, нічого іншого, що було б безпосередньо пов’язане з суборендою сайтів, КВЕД 2010 не пропонує.

    Можливо, тут би підійшов код 77.40, але ми вже говорили, що він пов’язаний з роялті, а їх краще уникати.

    У такому разі не залишається нічого іншого, як вибрати всі види діяльності, пов’язані із сайтами та Інтернетом. А це всього лише два коди: 63.11 і 63.12 «Веб-портали»

    У зв’язку з тим що з орендою сайту виникають деякі труднощі з розумінням того, до якого коду КВЕД її віднести, у підприємця може з’явитися ідея продати місце на сайті потенційному рекламодавцю*, і нехай він далі робить з ним що хоче.

    * Нагадаємо, що єдиноподатники групи 2 можуть продавати загальносистемникам товари. Заборона поширюється лише на надання послуг (та оренду).

    Однак на практиці така ідея навряд чи може бути реалізована. Так, щоб щось продати, потрібно:

    1) мати право власності на цю річ;

    2) якимсь чином обкреслити межі речі, що продається.

    Припустимо, на сайт право власності є. Але що робити з частиною сайту? Як її виділити, щоб продати? І тут ще така специфіка: місце на сайті не можна продати, наприклад, як бігборд, продати й забути про нього. Ні. Щоб розміщувати там інформацію та оновлювати її, потрібно мати доступ до сайту.

    Тобто або покупець повинен мати постійний доступ до сайту (а це навряд чи сподобається власнику сайту), або продавець повинен надавати йому послуги з оновлення інформації, підтримання сайту в працездатному вигляді тощо. І ось знову повертаємося до того, з чого почали: єдиноподатник —> послуги —> загальносистемник —> заборона.

    Таким чином, продаж місця на сайті, навіть якщо б і був можливим (що дуже сумнівно, оскільки місце на сайті є невіддільним від самого сайту), не позбавить нас головної проблеми: розмістити рекламу загальносистемника та не «вилетіти» з групи 2 «спрощенки».

    Отже, єдиним прийнятним варіантом на сьогодні залишається оренда місця на сайті.

    Господар сайту є єдиноподатником групи 3 (5)

    Якщо власником сайту є єдиноподатник групи 3 (5), то він може сміливо розміщувати на своєму сайті рекламу на замовлення від будь-яких клієнтів (у тому числі закордонних**). Цим спрощенцям не забороняється працювати із загальносистемниками, зокрема надавати їм послуги.

    ** Для цього навіть не потрібно реєструватися на митниці та оформляти картку суб’єкта ЗЕД. Головне — мати письмовий договір на надання рекламних послуг, акт виконаних робіт і своєчасно отримати оплату (90 календарних днів з моменту розміщення реклами).

    Єдине, про що слід пам’ятати: уникайте формулювань, пов’язаних з лізингом майнових прав, щоб не наразитися на роялті.

    Коди КВЕД, що рекомендуються, для такого підприємця:

    — 58.19 «Інші види видавничої діяльності» (включає опублікування рекламної продукції, у тому числі в електронному вигляді);

    — 73.11 «Рекламні агентства» (включає створення та розміщення рекламної продукції в Інтернеті).

    Господар сайту є загальносистемником

    У разі коли власником сайту є загальносистемник, він може вільно розміщувати на своєму ресурсі рекламу від будь-яких замовників. Точно так само, як і єдиноподатник групи 3 (5), про що ми писали вище. Коди КВЕД є тими самими.

    Як заповнювати Книгу ОДВ

    У власника сайту. Почнемо з єдиноподатників (не має значення, яка група: 2, 3 або 5). Запис про дохід у Книзі ОДВ здійснюється у момент отримання оплати:

    — за розміщення реклами, якщо ви розміщуєте рекламу безпосередньо на замовлення рекламодавця або його комісіонера (схема «зворотна комісія»);

    — за оренду місця на сайті, якщо ви надаєте його в оренду.

    У будь-якому разі загальне правило є незмінним: отримали гроші (готівкові або безготівкові) — відобразили дохід.

    Що ж до загальносистемників, то у Книзі ОДВ вони вказують не лише доходи, а й витрати. Для цього їм потрібно керуватися такими правилами:

    1) дохід записувати у момент отримання оплати за розміщення реклами;

    2) витрати на розміщення реклами (наприклад, розробка дизайну із залученням сторонніх організацій тощо) записувати до Книги ОДВ у момент оплати грошових коштів.

    У єдиноподатника-посередника. Як ми вже з’ясували, для розміщення реклами на сайті посередники потрібні лише єдиноподатникам групи 2. Та все ж необхідно розібратися, як посереднику заповнювати свою Книгу ОДВ.

    Отже, єдиноподатнику групи 3 (5) (посереднику) доведеться включити до свого доходу:

    — не лише комісійну винагороду, а й усю транзитну виручку, отриману від загальносистемника-комітента для передачі її єдиноподатнику групи 2*, — якщо використовується схема «зворотна комісія».

    * Податківці вже досить давно дотримуються думки про те, що доходом єдиноподатника є вся сума коштів, отримана ним за договором комісії (розділ 107.04 «ЗІР» ДФСУ). Тобто навіть ті гроші, які проходять через нього «транзитом», потрібно включити до доходу та сплатити з них єдиний податок. Цю позицію податківців можна оспорювати, але лише в суді.

    Уникнути цього можна, якщо загальносистемник перекаже гроші за рекламу відразу на рахунок єдиноподатника групи 2, оминувши комісіонера. Але це вже може насторожити податківців, оскільки єдиноподатник групи 2 не повинен би отримувати оплату за послуги від загальносистемника. Та все ж формально договір послуг укладений з посередником-єдиноподатником, а оплату може здійснювати хто завгодно. Тому, як ми вже говорили, теоретично податківці до цього чіплятися не повинні, однак на практиці може бути інакше;

    — плату за розміщення реклами, отриману від загальносистемника. Це в разі, якщо використовується схема «оренда». Зрозуміло, витрати на оренду рекламного місця не зменшать виручку єдиноподатника, з якої сплачується єдиний податок**.

    ** Витрати зменшують виручку лише при роботі на загальній системі оподаткування. На єдиноподатників це правило, на жаль, не поширюється.

    Так, щоб залучити до співпраці посередника, єдиноподатнику групи 2 доведеться домовлятися з ним про відшкодування витрат на сплату єдиного податку з «транзитних» сум, щоб зацікавити свого партнера якось інакше.

    Що стосується єдиноподатників групи 2, то їм заборонено надавати послуги загальносистемникам (у тому числі розміщувати їх рекламу). Дотриматися цієї заборони можна за допомогою посередника (єдиноподатника групи 3 або 5). При цьому можливі два варіанти відносин:

    1) єдиноподатник групи 2 здає в оренду місце на сайті посереднику, а той, у свою чергу, або розміщує на ньому рекламу на замовлення будь-яких клієнтів, або перездає його в суборенду тим же рекламодавцям;

    2) посередник укладає з рекламодавцями договори комісії та купує для них послуги з розміщення реклами в єдиноподатника групи 2. При цьому договір на розміщення реклами він укладає від свого імені. Отже, єдиноподатник групи 2 безпосередньо не контактує із загальносистемниками.

    У будь-якому з цих варіантів посереднику доведеться сплачувати єдиний податок із сум, які проходитимуть через нього транзитом для оплати реклами.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    30%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Юрій!

    перенаправлять на сайт партнёров, могут из за этого возникнут проблемы с налоговой - ні, якщо у Вас зареєстрований КВЕД 68.20. Адже, згідно інформації у вашому питаннні Ви лише плануєте надавати свій офіс для розміщення товару вашого партнера, а не посередницькі послуги у торгівлі.

    68.20.Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна

    Цей клас включає:

    • надання в оренду та управління власним або орендованим нерухомим майном:
      • багатоквартирними будівлями та житлом
      • нежитловими будівлями, у т.ч. виставковими залами, складськими приміщеннями
      • земельними ділянками
    • надання будівель, упоряджених або неупоряджених квартир чи апартаментів для довготермінового використання зазвичай на умовах щомісячної або річної оплати

    Цей клас також включає:

    • діяльність ринків
    • розроблення будівельних проектів для власного використання
    • експлуатацію житлових мобільних комплексів
    • надання приміщень виключно для утримання тварин


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України