Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Уголовное право, 26 августа 2021, вопрос №47718 150₴

Амністія до 30ї річниці

Доброго дня допоможіть розібратися.Вийшла амністія до 30ї річниці Укр.Які статті попадають під амністію?

Ответы юристов (13)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    23.3%

    Доброго дня!

    Поки що відповідний проєкт Закону № 5249 ще не прийнято, але у випадку його ухвалення, амністувати можуть понад тисячу осіб.

    Він оголосити амністію і поширити її дію, насамперед, на ті категорії засуджених, які найбільш незахищені та вразливі соціально: на неповнолітніх, жінок та чоловіків, які мають неповнолітніх дітей або дітей, визнаних особами з інвалідністю, на осіб з інвалідністю першої, другої та третьої груп, хворих на туберкульоз, онкологічні захворювання, осіб, що досягли пенсійного віку, учасників бойових дій.

    У законопроєкті прописані основні критерії для застосування амністії: незначна суспільна небезпека діянь, що вчинив засуджений; об’єктивні фактори (тяжка хвороба, похилий вік тощо), що суттєво знижують небезпечність цих осіб; значний строк відбутого засудженими особами покарання на момент проголошення амністії.

    Рішення про застосування або незастосування амністії суд буде приймати щодо кожної особи індивідуально.

    Сказати точно на які статті підпаде амністія неможливо, адже повторюсь питання амністії буде розглядатися щодо кожного індивідуально!

    Карпенко Андрей Владимирович
    23.3%
    Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Добрый день!

    Согласно Конституции Украины амнистия объявляется законом, который принимает парламент. Для государства амнистия – повод показать, что основной ценностью в нем все же есть человек, даже если он в определенное время нарушила закон и подвергся наказанию.

    Пока такой закон не принят.

    Проект закона Украины «Об амнистии по случаю 30-й годовщины Независимости Украины» №5249 планируется принять в этом году накануне 24 августа.

    Проектом предлагается объявить амнистию и распространить ее действие в первую очередь на те категории осужденных, которые наиболее незащищены и уязвимы социально: на несовершеннолетних и женщин, а также мужчин, имеющих несовершеннолетних детей или детей, признанных лицами с инвалидностью, лиц с инвалидностью первой, второй и третьей групп, больных туберкулезом, онкологическими заболеваниями, лиц, достигших пенсионного возраста, участников боевых действий и так далее.

    Основными критериями для применения амнистии являются:

    – незначительная общественная опасность деяний, которые совершило лицо, которое отбывающее наказание;

    – объективные факторы (тяжелая болезнь, преклонный возраст и т.д.), существенно снижающие опасность лиц, которых предлагается освободить от отбывания наказания;

    – значительный срок отбытого осужденными лицами наказания на момент провозглашения амнистии.

    По сообщению Минюста в случае принятия законопроекта предварительно подлежат освобождению 1046 человека. Еще 135 осужденным, отбывающим наказание в виде ограничения свободы и другие наказания, не связанные с лишением свободы, будет сокращено наполовину неотбытую часть наказания.

    Законопроектом определены категории осужденных, в отношении которых амнистия не применяется:

    – это лица, которым смертная казнь в порядке помилования заменена на лишение свободы;

    – лица осужденных к пожизненному лишению свободы;

    – лица, имеющие две и более судимости за совершение умышленных тяжких и/или особо тяжких преступлений;

    – лица, которые осуждены за преступления против основ национальной безопасности Украины, террористический акт, бандитизм, умышленное убийство при отягчающих обстоятельствах;

    – лица, которые осуждены за преступление или преступления, повлекшие гибель двух и более лиц;

    – лица, в отношении которых в течение последних десяти лет была применена амнистия или помилование независимо от снятия или погашения судимости и которые вновь совершили умышленное уголовное преступление;

    – лица, совершившие преступления с использованием служебного положения (коррупционные преступления).

    Пользователь не активен
    20%
    Пользователь не активен 2 года назад

    Адвокат, 5 лет опыта

    Добрий день, на даний час існує лише проект Закону про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України.

    Для застосування амністії одним із критерієв є НЕЗНАЧНА суспільна небезпека діянь

    На амністію НЕ зможуть претендувати :

    -Засуджені до довічного позбавлення волі,які мають дві або більше судимості за вчинення умисних тяжких злочинів та особливо тяжких злочиніі, засуджені за злочини проти основ національної безпеки УКраїни, терористичний акт, бандитизм, умисне вбивство при обтяжуючих обставинах, також засджені за злочин що спричинили загибедб двох або більше осіб, засуджені за корупційні злочини.

    З метою надання Вам більш детальної відповіді слід знати саме за якою статтею КК України особу засуджено, стать , вік та чи є у особи на утриманні неповнолітні діти, а також захворювання (туберкульоз, онкологія і т.д.)

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий вечір, Катерина!

    Поки на даний час Закон України "Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України", не прийнято, а маж місце лише стадія пропозицій від 13.07. 2021 року за Проектом Закону про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України 5249 від 15.03.2021 р..

    Стежити за рухом прийняття Закону України "Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України", Вы можете на сайті Верховної Ради України:

    http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf35...

    Для відповіді на Ваше запитання, треба дочекатися прийняття Закону України "Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України" та знати всі дані щодо засудженої особи та вироку відносно неї.

    Здійснювати прогнози щодо застосування амністії за проектом не має за собою перспективи, так як до її прийняття та набрання законної сили, зміст останньої може зазнати змін, доповнень та виключень.

    Після прийняття Закону України "Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України", "звертайтеся".

    Всього доброго, успіхів Вам!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    повідомляю наступне:

    Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності рекомендує парламенту ухвалити в першому читанні законопроєкт про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України.

    законопроєктом №5249 пропонується:

    • оголосити амністію і поширити її дію, насамперед, на ті категорії засуджених, які найбільш незахищені та вразливі соціально. Зокрема, на неповнолітніх та жінок, а також чоловіків, які мають неповнолітніх дітей або дітей, визнаних особами з інвалідністю, до осіб з інвалідністю першої, другої та третьої груп, хворих на туберкульоз, онкологічні захворювання, осіб, що досягли пенсійного віку, учасників бойових дій.
    • Основними критеріями для застосування амністії є незначна суспільна небезпека діянь, що вчинила особа, яка відбуває покарання; об’єктивні фактори (тяжка хвороба, похилий вік тощо), що суттєво знижують небезпечність осіб, яких пропонується звільнити від відбування покарання; значний строк відбутого засудженими особами покарання на момент проголошення амністії.
    • Зазначається, що рішення про застосування чи незастосування амністії прийматиметься судом щодо кожної особи індивідуально.

    у разі ухвалення законопроєкту попередньо підлягатимуть звільненню 1046 осіб (які підпадають під дію статей 1-5, 7 проєкту). засудженим, які відбувають покарання у виді обмеження волі та інші покарання, не пов’язані з позбавленням волі, буде скорочено наполовину невідбуту частину покарання.

    Законопроєктом також визначено категорії засуджених, щодо яких амністія не застосовується. Це, насамперед, особи, яким смертну кару в порядку помилування замінено на позбавлення волі, та особи, яких засуджено до довічного позбавлення волі; які мають дві і більше судимості за вчинення умисних тяжких та/або особливо тяжких злочинів; особи, яких засуджено за злочини проти основ національної безпеки України, терористичний акт, бандитизм, умисне вбивство при обтяжуючих обставинах; яких засуджено за злочин або злочини, що спричинили загибель двох і більше осіб; особи, стосовно яких протягом останніх десяти років було застосовано амністію або помилування незалежно від зняття чи погашення судимості та які знову вчинили умисне кримінальне правопорушення, а також особи, які вчинили злочини з використанням службового становища (корупційні злочини).

    Водночас Міністерство юстиції вважає за доцільне доповнити документ положеннями щодо незастосування амністії не тільки осіб, яких засуджено за порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, що спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, вчинене особою у стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів, але й до осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення передбаченого частиною другою статті 286-1 Кримінального кодексу, а також до осіб, яких засуджено за домашнє насильство; неналежне виконання обов’язків щодо охорони життя та здоров’я дітей; домагання дитини для сексуальних цілей; незаконна діяльність з організації або проведення азартних ігор, лотерей; жорстоке поводження з тваринами.

    Вказаний законопроект перебуває у комітетах ВР як закон його ще не внесено та не прийнято.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    33.3%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго вечора, Катерино!

    На сьогоднішній день є лише проект Закону «Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України» (реєстр. № 5249). Законопроектом №5249 пропонується оголосити амністію і поширити її дію, насамперед, на ті категорії засуджених, які найбільш незахищені та вразливі соціально: на неповнолітніх та жінок, а також чоловіків, які мають неповнолітніх дітей або дітей, визнаних особами з інвалідністю, до осіб з інвалідністю першої, другої та третьої груп, хворих на туберкульоз, онкологічні захворювання, осіб, що досягли пенсійного віку, учасників бойових дій, тощо.

    Основними критеріями для застосування амністії є:

    - незначна суспільна небезпека діянь, що вчинила особа, яка відбуває покарання;

    - об’єктивні фактори (тяжка хвороба, похилий вік тощо), що суттєво знижують небезпечність осіб, яких пропонується звільнити від відбування покарання;

    - значний строк відбутого засудженими особами покарання на момент проголошення амністії. Рішення про застосування чи незастосування амністії прийматиметься судом щодо кожної особи індивідуально.

    За повідомленням Мін’юсту у разі прийняття законопроекту попередньо підлягатимуть звільненню 1046 осіб (які підпадають під дію статей 1-5, 7 проекту), також 135 засудженим, які відбувають покарання у виді обмеження волі та інші покарання, не пов’язані з позбавленням волі, буде скорочено наполовину невідбуту частину покарання.

    Законопроектом визначено категорії засуджених, щодо яких амністія не застосовується. Це, насамперед, особи, яким смертну кару в порядку помилування замінено на позбавлення волі, і особи яких засуджено до довічного позбавлення волі; які мають дві і більше судимості за вчинення умисних тяжких та/або особливо тяжких злочинів; особи, яких засуджено за злочини проти основ національної безпеки України, терористичний акт, бандитизм, умисне вбивство при обтяжуючих обставинах; яких засуджено за злочин або злочини, що спричинили загибель двох і більше осіб; особи, стосовно яких протягом останніх десяти років було застосовано амністію або помилування незалежно від зняття чи погашення судимості та які знову вчинили умисне кримінальне правопорушення, а також особи, які вчинили злочини з використанням службового становища (корупційні злочини).

    Законопроект підтримується Офісом Генерального прокурора, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Міністерством юстиції, Національною Академією правових наук, Верховним судом, Національним університетом ім. Я.Мудрого.

    Водночас, Міністерство юстиції вважає за доцільне доповнити законопроект положеннями щодо незастосування амністії не тільки осіб, яких засуджено за порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, що спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, вчинене особою у стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів, але й до осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення передбаченого частиною другою статті 286-1 Кримінального кодексу, а також до осіб, яких засуджено за домашнє насильство; неналежне виконання обов’язків щодо охорони життя та здоров’я дітей; домагання дитини для сексуальних цілей; незаконна діяльність з організації або проведення азартних ігор, лотерей; жорстоке поводження з тваринами.

    Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    • Катерина Клиент 2 года назад

      Доброго дня,Чи попадають під амністію 115 стаття част.1?

      • Савченко Олександр
        Савченко Олександр 2 года назад

        Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

        Закон України "Про застосування амністії в Україні" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/392/96-%D0%B2%...):

        Стаття 4. Амністія не може бути застосована до:

        Амністія також не застосовується до осіб, засуджених за умисне вбивство; катування; насильницьке донорство; незаконне позбавлення волі або викрадення людини, якщо при цьому сталося заподіяння смерті, або нанесення тяжких тілесних ушкоджень, що потягнули за собою смерть.

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 19 лет опыта

    "Члени комітету під час засідання, яке відбулося 30 червня, розглянули проєкт закону «Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України» (№5249) та альтернативний проєкт (№5249-1)… Комітет за результатами обговорення прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкт №5249 у першому читанні за основу, а альтернативний проєкт №5249-1 - відхилити", – йдеться в повідомленні.

    ак, законопроєктом №5249 пропонується:

    • оголосити амністію і поширити її дію, насамперед, на ті категорії засуджених, які найбільш незахищені та вразливі соціально. Зокрема, на неповнолітніх та жінок, а також чоловіків, які мають неповнолітніх дітей або дітей, визнаних особами з інвалідністю, до осіб з інвалідністю першої, другої та третьої груп, хворих на туберкульоз, онкологічні захворювання, осіб, що досягли пенсійного віку, учасників бойових дій.
    • Основними критеріями для застосування амністії є незначна суспільна небезпека діянь, що вчинила особа, яка відбуває покарання; об’єктивні фактори (тяжка хвороба, похилий вік тощо), що суттєво знижують небезпечність осіб, яких пропонується звільнити від відбування покарання; значний строк відбутого засудженими особами покарання на момент проголошення амністії.
    • Зазначається, що рішення про застосування чи незастосування амністії прийматиметься судом щодо кожної особи індивідуально.

    За повідомленням Міністерства юстиції, у разі ухвалення законопроєкту попередньо підлягатимуть звільненню 1046 осіб (які підпадають під дію статей 1-5, 7 проєкту). Крім цього, 135 засудженим, які відбувають покарання у виді обмеження волі та інші покарання, не пов’язані з позбавленням волі, буде скорочено наполовину невідбуту частину покарання.

    Законопроєктом також визначено категорії засуджених, щодо яких амністія не застосовується. Це, насамперед, особи, яким смертну кару в порядку помилування замінено на позбавлення волі, та особи, яких засуджено до довічного позбавлення волі; які мають дві і більше судимості за вчинення умисних тяжких та/або особливо тяжких злочинів; особи, яких засуджено за злочини проти основ національної безпеки України, терористичний акт, бандитизм, умисне вбивство при обтяжуючих обставинах; яких засуджено за злочин або злочини, що спричинили загибель двох і більше осіб; особи, стосовно яких протягом останніх десяти років було застосовано амністію або помилування незалежно від зняття чи погашення судимості та які знову вчинили умисне кримінальне правопорушення, а також особи, які вчинили злочини з використанням службового становища (корупційні злочини).

    Окрім того, зазначається, що законопроєкт підтримується Офісом Генерального прокурора, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Міністерством юстиції, Національною Академією правових наук, Верховним судом, Національним університетом імені Ярослава Мудрого.

    Водночас Міністерство юстиції вважає за доцільне доповнити документ положеннями щодо незастосування амністії не тільки осіб, яких засуджено за порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, що спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, вчинене особою у стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів, але й до осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення передбаченого частиною другою статті 286-1 Кримінального кодексу, а також до осіб, яких засуджено за домашнє насильство; неналежне виконання обов’язків щодо охорони життя та здоров’я дітей; домагання дитини для сексуальних цілей; незаконна діяльність з організації або проведення азартних ігор, лотерей; жорстоке поводження з тваринами.

    https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3276170-am...

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 15 лет опыта

    Добрый день, Катерина!

    Финал нормативного акта, принятого и вступившего в силу можно будет увидеть после принятия.

    На данный момент это проект, который вполне может изменится.

    Но безусловно мы следим за его принятием и внесением правок в проекты.

    Набирайте, если остались вопросы.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    У зв’язку із тридцятою річницею проголошення незалежності України, керуючись принципом гуманізму, відповідно до статті 92 Конституції України, положень Кримінального кодексу України і Закону України «Про застосування амністії в Україні» Верховна Рада України постановляє:

    Звільнити від відбування покарання у виді позбавлення волі на певний строк та від інших покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, осіб, визнаних винними у вчиненні кримінального проступку або умисного злочину, який не є тяжким або особливо тяжким відповідно до статті 12 Кримінального кодексу України, осіб, визнаних винними у вчиненні необережного злочину, який не є особливо тяжким відповідно до статті 12 Кримінального кодексу України, а також осіб, кримінальні провадження стосовно яких за кримінальними проступками або зазначеними злочинами розглянуті судами, але вироки стосовно них не набрали законної сили (крім осіб, зазначених у частині четвертій статті 86 Кримінального кодексу України):

    а) які на момент вчинення злочину були неповнолітніми;

    б) жінок, вагітних на день набрання чинності цим Законом;

    в) не позбавлених батьківських прав, які на день набрання чинності цим Законом мають дітей, яким не виповнилося 18 років, дітей з інвалідністю та/або повнолітніх сина, дочку, визнаних особами з інвалідністю;

    г) яких на день набрання чинності цим Законом в установленому порядку визнано особами з інвалідністю першої, другої чи третьої групи, а також хворими на активну форму туберкульозу (диспансерні категорії 1-4), онкологічні захворювання (III, IV стадії за міжнародною класифікацією TNM), синдром набутого імунодефіциту людини (III, IV клінічні стадії за класифікацією Всесвітньої організації охорони здоров’я) та інші тяжкі хвороби, що перешкоджають відбуванню покарання та підпадають під визначення Переліку захворювань, які є підставою для подання до суду матеріалів про звільнення засуджених від подальшого відбування покарання, затвердженого у додатку 12 до Порядку організації надання медичної допомоги засудженим до позбавлення волі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України, Міністерства охорони здоров’я України від 15 серпня 2014 року № 1348/5/572;

    ґ) які на день набрання чинності цим Законом досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;

    д) ветеранів війни (учасники бойових дій, особи з інвалідність внаслідок війни та учасники війни, які підпадають під дію Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»);

    е) учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи - осіб, які підпадають під дію Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та аналогічних законів інших держав - колишніх республік Союзу Радянських Соціалістичних Республік;

    є) які на день набрання чинності цим Законом мають одного чи обох батьків, які досягли 70-річного віку або визнані особами з інвалідністю першої групи, за умови, що в цих батьків немає інших працездатних дітей.

    Застосування цього Закону здійснюється щодо:

    а) осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням, та осіб, яких засуджено до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, крім покарання у виді штрафу, - за поданням органу виконання покарань, який здійснює контроль за поведінкою засудженого, або за клопотанням самої особи, її захисника чи законного представника;

    б) осіб, яких засуджено до покарання у виді штрафу, якщо на день набрання чинності цим Законом це покарання не виконано, - за клопотанням самої особи, її захисника чи законного представника;

    в) засуджених, які перебувають в установах виконання покарань, - за поданням начальника установи, погодженим з відповідною спостережною комісією або службою у справах дітей, або за клопотанням самого засудженого, його захисника чи законного представника, а щодо військовослужбовців, які тримаються в дисциплінарному батальйоні, - за поданням командування дисциплінарного батальйону, військової частини, начальника гарнізону, органів управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах України або за клопотанням самого військовослужбовця, його захисника чи законного представника. До подання додаються довідка про заохочення і стягнення, особова справа засудженого та інші документи, необхідні для вирішення питання про застосування амністії;

    г) осіб, стосовно яких судом ухвалені вироки, що не набрали законної сили, - за клопотанням самої особи, її захисника чи законного представника.

    У разі якщо до особи може бути застосовано декілька підстав, передбачених цим Законом, застосовується підстава, яка найбільшим чином поліпшує становище особи.

    Питання про застосування амністії щодо осіб, яких засуджено судами іноземних держав і які відбувають покарання на території України, вирішують відповідні суди України з дотриманням вимог міжнародних договорів України.

    Під час розгляду судами справ про застосування амністії участь прокурора в судовому засіданні є обов’язковою.

    Якщо розглядається справа про застосування амністії щодо неповнолітньої особи, в судовому засіданні у передбачених законом випадках бере участь її законний представник.

    У судовому засіданні може брати участь захисник.

    Застосування амністії не допускається, якщо обвинувачений (підсудний) або засуджений заперечує проти цього.

    Особа, щодо якої вирішується питання про застосування амністії, дає свою згоду суду в усній чи письмовій формі з обов’язковим зазначенням цього в журналі судового засідання.

    Успіхів

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий день, Катерина!

    "Чи попадають під амністію 115 стаття част.1"?

    - Не підпадає під застосовання амністії.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про застосування амністії в Україні

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 48, ст.263):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/392/96-%D0%B2%...

    "Стаття 4. Амністія не може бути застосована до:...

    Амністія також не застосовується до осіб, засуджених за умисне вбивство; катування; насильницьке донорство; незаконне позбавлення волі або викрадення людини, якщо при цьому сталося заподіяння смерті, або нанесення тяжких тілесних ушкоджень, що потягнули за собою смерть".

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Катерина!

    Рекомендую подавати клопотання про помилування Президенту України.

    Помилування — звільнення від відбування кримінального покарання індивідуальним рішенням, як правило, глави держави.

    В Україні помилування здійснюється лише щодо засуджених осіб. Питання помилування регламентовано Указом Президента України, яким затверджено Положення про порядок здійснення помилування (надалі - Положення).

    Помилування засуджених здійснюється у виді:

    • заміни довічного позбавлення волі на позбавлення волі на строк не менше 25 років;
    • повного або часткового звільнення від основного і додаткового покарань;
    • заміни покарання або невідбутої його частину більш м’яким покаранням.

    Право клопотати про помилування має особа :

    • засуджена судом України і відбуває покарання в Україні;
    • засуджена судом іноземної держави і передана для відбування покарання в Україну без умови про незастосування помилування, вирок суду щодо якої приведено у відповідність із законодавством України;
    • засуджена в Україні і передана для відбування покарання іноземній державі, якщо ця держава погодилася визнати і виконати прийняте в Україні рішення про помилування;
    • є захисником, одним із батьків, дружиною (чоловіком), дитиною, іншим членом сім'ї, законним представником засудженої особи;
    • у виняткових випадках за наявності надзвичайних обставин клопотання про помилування також може бути подано головою або іншим членом Комісії при Президентові України у питаннях помилування, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Уповноваженим Президента України з прав дитини, Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю, Уповноваженим Президента України у справах кримськотатарського народу.

    Згідно до норм вказаного Положення клопотання подається лише після набрання вироком законної сили, а у разі оскарження вироку в касаційному порядку - після прийняття рішення відповідним судом.

    У випадку засудження особи до довічного позбавлення волі, клопотання про її помилування може бути подано після відбуття нею не менше 20 років призначеного покарання.

    Особа, яку раніше було неодноразово (два і більше разів) засуджено за вчинення умисних злочинів або до якої раніше було застосовано амністію, помилування, умовно-дострокове звільнення від відбування покарання, заміну невідбутої частини покарання більш м'яким, звільнення від відбуванню покарання з випробуванням, якщо вона до погашення чи зняття судимості знову вчинила умисний злочин, може бути помилувана лише у виняткових випадках.

    Клопотання про помилування засуджених, які не стали на шлях виправлення або не відбули половини призначеного їм строку покарання, а також клопотання осіб, засуджених за тяжкі чи особливо тяжкі злочини, можуть бути задоволені лише за наявності обставин, що потребують особливо гуманного ставлення.

    Клопотання про помилування особою, засудженою судом України, яка відбуває покарання в Україні, або засудженою судом іноземної держави і переданою для відбування покарання в Україну без умови про незастосування помилування, подається через адміністрацію установи виконання покарань або іншого органу, що здійснює виконання кримінальних покарань.

    Так, клопотання засудженого про помилування Адміністрацією установи невідкладно реєструються в журналі обліку клопотань про помилування засуджених.

    Адміністрація установи протягом 15 днів з дня подання клопотання забезпечує підготовку характеристики на засудженого і відомостей про заохочення та стягнення за весь період тримання цієї особи в установі.Звертаємо Вашу увагу, що у характеристиці, яка долучається до клопотання про помилування повинно відображатися наступна інформація: поведінка засудженого за період відбування ним покарання, ставлення засудженого до праці із викладеною думкою адміністрації і, як правило, спостережної комісії або служби у справах дітей про доцільність помилування, а також інші документи і дані, що мають значення для розгляду питання про застосування помилування.

    Крім цього, до клопотання про помилування особи, засудженої до довічного позбавлення волі, позбавлення волі на певний строк, обмеження волі, арешту, додаються:

    1. анкета засудженого;
    2. копії вироків, ухвал і постанов суду, які є підставою для відбування покарання засудженим;
    3. копія повідомлення про набрання вироком, ухвалою або постановою законної сили;
    4. характеристика на засудженого;
    5. відомості про заохочення та стягнення;
    6. виписка з медичної карти амбулаторного хворого (форма № 025/о) та виписка з карти хворого, який вибув із стаціонару (форма № 066/о).
    7. відомості про наявність майнового позову, який підлягає стягненню, та стан відшкодування заподіяних.
    8. додаються відомості про строк відбуття покарання та притягнення до адміністративної відповідальності у період відбування покарання.

    Вказане Положення саме надає право засудженому до клопотання про помилування долучити інші документи, які, на його погляд, мають значення для застосування помилування.

    Після погодження характеристики заступником начальника установи із соціально-виховної та психологічної роботи та затвердження її начальником установи клопотання засудженого про помилування, характеристика на засудженого і відомості про заохочення та стягнення за весь період тримання цієї особи в установі протягом 3- х робочих днів з дня реєстрації клопотання про помилування передаються до підрозділу контролю за виконанням судових рішень установи для подальшого оформлення документів.Далі, Адміністрація установи зобов'язана під особистий підпис ознайомити засудженого із копіями документів, які додаються до клопотання про помилування, що проставляється на копії супровідного листа до Адміністрації Президента України, після чого вони долучаються до особової справи засудженого.

    Після спливу 5 денного строку Адміністрація установи передає клопотання разом з характеристикою на засудженого до Адміністрації Президента України.

    Управління з питань помилування Адміністрації Президента України (надалі - Управління) здійснює підготовку матеріалів до розгляду клопотання про помилування та повідомляє заявника про результати такого розгляду.

    Під час розгляду клопотання про помилування враховуються:

    • ступінь тяжкості вчиненого злочину, строк відбутого покарання, особа засудженого, його поведінка, щире каяття, стан відшкодування завданого збитку або усунення заподіяної шкоди, сімейні та інші обставини;
    • думка адміністрації установи виконання покарань або іншого органу, який виконує покарання, спостережної комісії, служби у справах дітей, місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, громадських об'єднань та інших суб’єктів про доцільність помилування.

    Підготовлені Управлінням матеріали разом з клопотанням передається до Комісії при Президентові України у питаннях помилування (далі - Комісія), яка здійснює попередній їх розгляд.

    За результатами попереднього розгляду клопотань про помилування і матеріалів, Комісія вносить Президентові України пропозиції про застосування помилування.Про клопотання, підстав для задоволення яких не знайдено, Комісія доповідає Президентові України.

    Про помилування засудженого Президент України видає указ.

    Після цього, з метою виконання такого указу, він надсилається:

    • щодо осіб, які відбувають покарання в установах чи органах виконання покарань, а також щодо осіб (громадян іноземної держави), засуджених судами України до позбавлення волі, які передані для відбування покарання в державах, громадянами яких вони є, - Міністерству юстиції України;
    • щодо осіб, які звільняються від додаткових покарань, - відповідним судам;
    • щодо осіб, засуджених до тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців, до службових обмежень для військовослужбовців чи до позбавлення військових звань, - Міністерству оборони України;
    • щодо інших осіб - відповідним міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади;

    Крім того, укази Президента України про помилування засуджених надсилаються Міністерству внутрішніх справ України до відома та іншим державним органам, органам місцевого самоврядування для забезпечення соціальної адаптації осіб, які відбули покарання.

    Порядок оскарження

    У разі відхилення Комісією клопотання про помилування повторне клопотання щодо особи, засудженої до довічного позбавлення волі, за відсутності нових обставин, що заслуговують на увагу, може бути внесено на розгляд Комісії не раніш як через п'ять років, а щодо інших засуджених - не раніш як через рік із часу відхилення попереднього клопотання. Повторне клопотання, що надійшло до закінчення цих строків, повертається заявникові з відповідним роз'ясненням.

    Всього доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України