Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Земельное право, 03 ноября 2021, вопрос №50729 150₴

можно ли строить дом-дачу на участке с целевым назначением "для ведення фермерського господарства"

Хочу купить участок с таким целевым - 01.02 Для ведення фермерського господарства
И построить дом дачу. Обязательно ли менять целевое? Если да, то насколько это сложно

Рядом тоже есть участки у которых целевое либо Для ведення фермерського господарства, либо 01.05 Для індивідуального садівництва для індивідуального садівництва и там построены дома или на этапе строительства
спасибо

Ответы юристов (11)

    Мєньков Андрій Васильович
    20%

    Доброго дня Валерію!

    Чинним законодавством України дійсно передбачано можливість будівництва об’єктів нерухомості на землях сільськогосподарського призначення, але за умови, що подальше функціональне використання цих об’єктів відповідатиме цільовому призначенню земельної ділянки. Цільове призначення земель визначено Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23.07.10 р. № 548, відповідно до якої землі сільськогосподарського призначення можуть використовуватися для:

    1. ведення товарного сільськогосподарського виробництва; фермерського господарства;
    2. особистого селянського господарства; підсобного сільського господарства; індивідуального садівництва;
    3. колективного садівництва; городництва; сінокосіння та випасання худоби; дослідницьких і навчальних цілей;
    4. пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства тощо.

    Відповідно до Державного класифікатора будівель і споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту від 17.08.2000 р. № 507, до будівель сільськогосподарського призначення, лісництва і рибного господарства належать (код 1271):

    • будівлі для тваринництва, птахівництва, зберігання зерна, садівництва, виноградарства і виноробства,
    • силосні й сінажні;
    • будівлі для тепличного, рибного господарств;
    • будівлі підприємств лісництва і звірівництва;
    • інші об’єкти сільськогосподарського призначення.

    До цього класу будівель також відносяться: корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади і надвірні споруди, підвали, винокурні, винні ємкості, теплиці, силосні ями тощо. Також на землях сільськогосподарського призначення у разі зміни цільового призначення здійснюють будівництво (розміщення) об’єктів автозаправних станцій, торгівлі,полігони твердових побутових відходів.

    Таким чином, будівництво житлового будинку на землях сільськогосподарського призначення законодавством не передбачено. Змінити цільове призначення на будівництво і обслуговування житлового будинку також не вдасться. Виключення становить випадок якщо земельна ділянка знаходиться в межах населеного пункту і зміна цільового призначення відповідатиме генеральному плану та іншій містобудівній документації.

    Що стосується індивідуального садівництва, дачних кооперативів, то збудувати на такій земельній ділянці садовий (дачний) будинок законодавством дозволяється якщо будівництво здійснюється членом садового (дачного) кооперативу.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня!

    Будівництво житлових будинків для власних потреб, не пов'язаних із веденням фермерського господарства, на землях, наданих для фермерського господарства, чинним законодавством не передбачено!

    Стаття 5 ЗУ «Про фермерське господарство» передбачає, що громадяни, що створили фермерське господарство, мають право облаштувати житло в тій частині наданої для ведення фермерського господарства земельної ділянки, з якої забезпечується зручний доступ до всіх виробничих об’єктів господарства. Якщо житло членів фермерського господарства знаходиться за межами населених пунктів, то вони мають право на створення відокремленої фермерської садиби, якій надається поштова адреса».

    Відокремлена фермерська садиба – це земельна ділянка разом з розташованими на ній житловим будинком, господарсько-побутовими будівлями, наземними й підземними комунікаціями, багаторічними насадженнями, яка знаходиться за межами населеного пункту.

    Якщо у вас є питання, що стосуються будь-яких тем щодо земельних відносин, ви завжди можете звернутися до фахівців Земельного фону України та отримати зважену, обґрунтовану та актуальну відповідь, консультацію чи пораду.

    Успіхів!

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    На землях ОСГ дозволяється будівництво Об’єктів сільгосппризначення.

    Відповідно до Державного класифікатора будівель і споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту від 17.08.2000 р. № 507, до будівель сільськогосподарського призначення, лісництва і рибного господарства належать (код 1271): будівлі для тваринництва, птахівництва, зберігання зерна, садівництва, виноградарства і виноробства, силосні й сінажні, будівлі для тепличного, рибного господарств, будівлі підприємств лісництва і звірівництва, а також інші об’єкти сільськогосподарського призначення. До цього класу будівель також відносяться: корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади і надвірні споруди, підвали, винокурні, винні ємкості, теплиці, силосні ями тощо.

    Тобто це об'єкти які використовуються в сільгосп виробництві та є допоміжними спорудами при здійсненні повного циклу сільгосп діяльності, що у вашому випадку включає зберігання готової продукції - квітів.

    Якщо ваш будинок буде виконувати такі функції то можна будувати.

    Якщо проживати там постійно то доведеться змінити цільове призначення.

    ---

    процедура та порядок:

    За нормою статті 19 Земельного кодексу України всі землі України за основним цільовим призначенням поділяються на певні категорії.

    Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» цільове призначення земельної ділянки – використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

    За нормами частини 1 статті 90, частини 1 статті 96 Земельного кодексу України, статті 35 Закону України «Про охорону земель» власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов’язані забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

    Види цільового призначення земель визначено Класифікацією видів цільового призначення земель (далі – Класифікація КВЦПЗ), затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.

    Відповідно до пункту 1.4. вищеназваної Класифікації КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об’єктів.

    За нормою частини 1 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

    Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України.

    Відповідно до частини 3 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.

    Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться:

    – щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, – сільською, селищною, міською радою;

    – щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, – районною державною адміністрацією, а щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, що не входять до території району, або в разі якщо районна державна адміністрація не утворена, обласною державною адміністрацією.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України.

    Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.

    Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

    Відповідно до частини 5 статті 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

    Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 Земельного кодексу України.

    Наслідки порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель визначені статтею 21 Земельного кодексу України.

    Вам необхідно звернутися до сільради з заявою про зміну цільового призначення , отримати рішення ради , звернутись до землевпорядної організації: виготовити новий проект землеустрою на ділянку , погодити проект у сільраді , отримати рішення ради про надання в оренду, власність чи постійне користування земельної ділянки з новим цільовим призначенням.

    Фінансова складова залежить від приватної організація , яка буде робити новий проект землеустрою.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Здравствуйте, Валерий!

    Сначала нужно изменить целевое назначение земельного участка.

    Изменение целевого назначения земельного участка по порядку действий похоже на первичное оформление земельного участка в частную собственность или аренду, поскольку и то, и другое происходит на основании проекта землеотвода. В то же время изменение целевого назначения земли имеет свои особенности.

    Сам же проект отвода земельного участка по изменению целевого назначения земли отличается от стандартного тем, что не требует согласования границ с соседями, так как границы участка не меняются и конфигурация остается прежней.

    Как и любой проект землеотвода, при изменении назначения земли проект проходит все согласования в госорганах, предусмотренные ст. 186-1 Земельного кодекса Украины и, при необходимости, государственную экспертизу проекта.

    После прохождения необходимых согласований и экспертизы, проект подается на утверждение органам, уполномоченным распоряжаться земельными участками в границах определенной административно-территориальной единицы.

    И только после утверждения проекта такие изменения можно зарегистрировать в Государственном земельном кадастре и Реестре прав собственности на недвижимое имущество.

    При изменении целевого назначения земельного участка важно помнить о действии статьи 24 ЗУ «О регулировании градостроительной деятельности», которая запрещает менять целевое назначение земли, если оно не соответствует детальному плану территории или же плану зонирования.

    Прежде чем браться за изменение целевого назначения земельного участка, нужно проверить градостроительную документацию и функциональное назначение территорий на соответствие заявленной инициативе собственника или пользователя земли.

    Всего доброго, удачи Вам!

    Кодолов Олександр Володимирович
    Кодолов Олександр Володимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 21 год опыта

    Валерий, добрый день,

    1. на земельном участке с целевым назначением "для ведення фермерського господарства" строить дом-дачу запрещено

    2. если кто-то на земельном участке с таким целевым назначением построил дом-дачу, т.е. для проживания, а не для целей ведения фермерского хозяйства, то это либо сделано без соответствующих разрешений либо в обход законодательства, что в дальнейшем может привести к тому, что их обяжут снести такие дома

    3. если все же решите купить такой участок с целью построить дом-дачу, то вам нужно будет поменять целевое назначение земельного участка до того как начнете что-либо строить

    4. процедура смены целевого назначения не самая простая и может затянуться на несколько месяцев, т.к. нужно будет изготавливать проект отвода земельного участка и согласовывать его на сессии местного совета. Но нужно понимать, что могут и отказать в смене целевого назначения, если согласно генплана / детального плана территории (ДПТ) на этом земельном участке не предусмотрено строительство домов-дач. Еще сложнее, если генплана или ДПТ на этот земельный участок нет вообще, тогда и построиться не получится, пока их не разработают местные власти. Т.е. все это нужно выяснить до того как принимать решение о покупке этого земельного участка.

    Если нужна будет помощь в проверке участка - обращайтесь, буду рад помочь.

    Удачи вам!

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Добрый вечер!

    Целевое назначение участка определяет, каким образом и для каких целей может использоваться земля. Если в назначении указано «для ведения фермерского хозяйства», на нем уже нельзя строить дом. Аналогично, на участке для промышленного использования нельзя вести сельскохозяйственную деятельность. Поэтому выбирая участок, следует точно знать, для чего он будет использоваться, какой вид земельного участка для этого подойдет.

    Земельный участок должен использоваться строго по целевому назначению, это контролируется соответствующими органами. Иногда возникают ситуации, когда нужна смена целевого назначения участка. Например, земля была выделена для ведения садоводства, но со временем садоводческое товарищество оказывается в городской черте и в доме, построенном на садовом участке можно прописаться. Правда, для этого нужно, чтобы дом был уже построен. Но можно сначала изменить сельскохозяйственное назначение земельного участка на участок с назначением для жилищной застройки.

    Садоводство, как вид целевого назначения земельного участка, входит в категорию земель сельскохозяйственного назначения.

    Нормативно возможность и право на получение земельного участка для ведения садоводства предусмотрены ч. 6 ст. 118 Земельного кодекса Украины. Максимальная площадь земельного участка для ведения садоводства при бесплатной передаче определена ст. 121 Земельного кодекса Украины и составляет 0,12 га ( 12 соток).

    Вам необходимо будет изменить целевое назначение земельного участка с садоводства на целевое назначение для строительства и обслуживания жилого дома, хозяйственных зданий и сооружений.

    На сегодняшний день разрешение на изменение целевого назначения уже не нужно. Для первого шага собственнику необходимо составить нотариально заверенное заявление на изменение целевого назначения земельного участка. Именно это заявление и будет основанием для разработки проекта землеустройства по изменению целевого назначения земли в следующем шаге.

    Для разработки проекта землеустройства об изменении целевого назначения необходимо обратиться в землеустроительную организацию, которая имеет в своем штате сертифицированных инженеров-землеустроителей, и заключить соответствующий договор на разработку землеустроительной документации (проект землеустройства по изменению целевого назначения земельного участка).

    Необходимо также понимать, что наличие утвержденного плана зонирования территории или детального плана территории является обязательным в ходе утверждения проекта изменения целевого назначения.

    Выяснить, были ли утверждены такие документы по вашей местности, можно в горсовете (сельсовете, поселковом совете, центре объединенной территориальной общины). Требования об обязательном наличии плана зонирования или детального плана территории установлены ст. 24 Закона Украины "О регулировании градостроительной деятельности".

    После разработки, проект землеустройства по изменению целевого назначения земельного участка передается на утверждение в орган местного самоуправления (поселкового, сельского, городского совета народных депутатов, центр объединенной территориальной общины). Орган местного самоуправления на очередной сессии принимает решение об утверждении или об отказе в утверждении проекта землеустройства. Отказ в утверждении проекта землеустройства может быть обжалован в судебном порядке.

    Согласно п 14.1.129 п. 14.1 ст. 14 Налогового кодекса (НКУ) объекты жилой недвижимости – здания, отнесенные в соответствии с законодательством к жилому фонду, дачные и садовые дома.По типу объекта жилой недвижимости действующее законодательство отличает:– жилой дом – здание капитального типа, построенное с соблюдением требований, установленных законом, другими нормативно-правовыми актами, и предназначенное для постоянного в нем проживания;

    – садовый дом – дом для летнего (сезонного) использования, который в вопросах нормирования площади застройки, внешних конструкций и инженерного оборудования не отвечает нормативам, установленным для жилых домов;– дачный дом – жилой дом для использования на протяжении года с целью загородного отдыха.Итак, садовый дом не является жилым, поскольку предназначен для сезонного использования, а дачный хотя и признается жилым, но потому, что используется для отдыха, не включается в жилищный фонд.В связи с использованием садовых и дачных домов для постоянного проживания, актуальным является вопрос перевода таких домов к категории жилых.

    Механизм перевода регулируется Порядком перевода дачных и садовых домов, соответствующих государственным строительным нормам, в жилые дома, утвержденным постановлением Кабинета Министров Украины от 29 апреля 2015 № 321.Перевод в жилые дома осуществляется бесплатно органами местного самоуправления села, поселка, города, с которыми соответствующие дачные поселения и садоводческие общества связаны административно или территориально.

    Владелец дачи (садового дома) подает в исполнительный орган совета:

    – заявление по установленной форме;– копию нотариально заверенного документа о праве собственности на дачный или садовый дом;– письменное согласие совладельцев (если таковые имеются) на перевод такого дома в жилой;– отчет о проведении технического осмотра дачного или садового дома с заключением о его соответствие государственным строительным нормам по установленной форме.

    Кабинет Министров на заседании 18 августа принял изменения в порядок перевода дачных и садовых домов, которые соответствуют государственным строительным нормам, в жилые дома; теперь необходимые документы можно подать в электронной форме.

    Теперь подать заявление о переводе садовых или дачных домов в жилые дома можно лично или заказным письмом с описью вложения (в частности, через центры предоставления административных услуг), или в электронной форме через электронный кабинет или другую государственную информационную систему, интегрированную с электронным кабинетом, пользователем которой является владелец.

    Кроме того, решение о переводе или об отказе будет создаваться исключительно с использованием Реестра строительной деятельности как электронный документ. Этот документ будет иметь регистрационный номер и его будет подписывать руководитель исполнительного органа сельского (поселкового, городского) совета.

    Если в сельсовете исполнительный орган не создан, то документ подписывает сельский голова с наложением квалифицированной электронной подписи.

    Отчет о проведении технического осмотра дачного или садового дома с заключением о его соответствии ГСН будет создаваться исключительно с использованием Реестра строительной деятельности.

    После того, как исполком местного совета одобрит решение о переводе недвижимости в другой статус, владельцу нужно обратиться к госрегистратору или нотариусу для внесения соответствующих изменений в Госреестр вещных прав на недвижимое имущество.

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 15 лет опыта

    Добрый день, Валерий!

    Стройка должна и может вестись только на участе с соотвествтующим целевым назначением.

    Именно для этого и получается паспорт забудови зем.участка перед началом строительства, который в дальнейшем станет основой для легализации (введения в эксплуатацию дома).

    То что сейчас другие делают по другому лишь означает, что они так сделали, их собственности не легализирована и полулегальна и как следствие до первой желания продать или в иной способ отчудить/унаследовать этот дом и участок они столкнутся с проблемами и невозможностью это сделать.

    Будут вопросы, набирайте.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Згідно із положеннями частини першої статті 121 Земельного кодексу України (далі – Кодекс) громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у таких розмірах: – для ведення фермерського господарства – в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство;

    Згідно з положеннями статей 31 та 32 Земельного кодексу України землі фермерського господарства можуть складатися із: а) земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі б) земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності; в) земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди.

    Тобто, гіпотетично у разі придбання зем ділянки з зазначеним цільовим призначенням ви зможете побудувати нерухомість але не зареєструєте її і відповідно не введете в експлуатацію, тоді Вам доведеться змінювати цільове призначення та узаконювати незаконне будівництво.

    Дійсно на теперішньому етапі вам простіше придбати зем ділянку звернутися до землевпорядної організації виговити документацію та зареєструвати нове цільове призначення по часу зазвичай це все займає від 3 до 6 міс

    Успіхів

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 19 лет опыта

    добрый день !!!

    можно ли строить дом-дачу на участке с целевым назначением "для ведення фермерського господарства" - нет

    Обязательно ли менять целевое?- да Если да, то насколько это сложно - зависит от многих факторов
    Крикун Сергій  Павлович
    26.7%
    Крикун Сергій Павлович 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Закон Украины "Про фермерське господарство" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/973-15#Text):

    "Стаття 1. Поняття фермерського господарства...

    2. Фермерське господарство може бути створене одним громадянином України або кількома громадянами України, які є родичами або членами сім’ї, відповідно до закону...

    Стаття 5. Громадяни, які мають право на створення фермерського господарства...

    Громадяни, що створили фермерське господарство, мають право облаштувати житло в тій частині наданої для ведення фермерського господарства земельної ділянки, з якої забезпечується зручний доступ до всіх виробничих об’єктів господарства. Якщо житло членів фермерського господарства знаходиться за межами населених пунктів, то вони мають право на створення відокремленої фермерської садиби, якій надається поштова адреса.

    {Частина друга статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1276-VI від 16.04.2009}

    Відокремленою фермерською садибою є земельна ділянка разом з розташованими на ній житловим будинком, господарсько-побутовими будівлями, наземними і підземними комунікаціями, багаторічними насадженнями, яка знаходиться за межами населеного пункту...

    Стаття 12. Склад земель фермерського господарства

    1. Землі фермерського господарства можуть складатися із:

    1) земельних ділянок, що належать громадянам України - членам фермерського господарства на праві власності, користування;...

    Стаття 14. Права фермерського господарства та його членів

    1. Фермерське господарство та його члени відповідно до закону мають право:...

    ґ) споруджувати житлові будинки,...

    Стаття 16. Право фермерського господарства на будівництво житлових будинків, господарських будівель та споруд

    1. Фермерське господарство має право споруджувати житлові будинки, господарські будівлі та споруди на належних йому, його членам на праві власності земельних ділянках відповідно до затвердженої документації із землеустрою та містобудівної документації у встановленому законом порядку...

    Стаття 20. Право власності на майно, яке використовується для ведення фермерського господарства...

    У власності фермерського господарства може перебувати будь-яке майно, в тому числі земельні ділянки, житлові будинки, господарські будівлі і споруди, засоби виробництва тощо,...

    Член фермерського господарства має право на отримання частки майна фермерського господарства при його ліквідації...

    Стаття 35. Підстави для припинення діяльності фермерського господарства

    Діяльність фермерського господарства припиняється у разі:...

    2) ліквідації фермерського господарства;...

    4) якщо не залишається жодного члена фермерського господарства або спадкоємця, який бажає продовжити діяльність господарства...

    Стаття 36. Порядок припинення діяльності фермерського господарства

    1. Рішення про припинення діяльності фермерського господарства приймається:

    а) власником у разі реорганізації або ліквідації фермерського господарства - відповідно до закону та Статуту фермерського господарства;

    б) у разі якщо не залишається жодного члена фермерського господарства або спадкоємця, який бажає продовжити діяльність господарства у порядку, встановленому законом;.."

    Савченко Олександр
    33.3%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго вечора!

    Для здійснення будь-якого будівництва першочерговим є відведення земельної ділянки з цією метою. Насамперед, перевірці підлягає наявність прав у замовника будівництва на земельну ділянку та її цільове призначення. Земельна ділянка може перебувати у власності, постійному користуванні чи бути орендованою. Незалежно від права, яке належить замовнику будівництва на земельну ділянку, потрібно перевірити її цільове призначення та вид використання, який повинен відповідати об’єкту будівництва (наприклад, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку). Зокрема, насторожити має відсутність у цільовому призначенні слів «будівництво» чи «реконструкція», а також передача земельної ділянки для будівництва іншого об’єкта (наприклад, офісно-розважального центра, хоча фактично відбувається спорудження багатоквартирного житлового будинку).

    Перевірку основних параметрів земельної ділянки (таких як цільове призначення, площа, кадастровий номер, місце розташування, відомості про суб’єктів речових прав на земельну ділянку) можна здійснити за допомогою ресурсу Публічна кадастрова карта України в режимі он-лайн доступу.

    Під час проведення поглибленого юридичного аудиту перевірці підлягає вся «історія» формування та відведення земельної ділянки: чи не було вилучено земельну ділянку без згоди поперед нього землекористувача, чи не було незаконно передано ділянку без проведення земельних торгів, чи було розроблено та погоджено проект землеустрою відповідно до чинного законодавства та інші процедурні питання. Наявність порушень законодавства на будь-якому етапі відведення земельної ділянки може призвести до визнання недійсним правовстановлюючого документа, а також до втрати замовником будівництва прав на земельну ділянку, що не дозволить ввести об’єкт в експлуатацію та завершити будівництво або значно його ускладнить.

    Об'єкти, побудовані з порушеннями земельного законодавства, здаються в експлуатацію за рішенням суду або за «договором» з інспектором. Але це пов'язано зі збільшенням термінів здачі, блокуванням майданчиків активістами, додатковими корупційними витратами – тобто чинниками, які знижують надійність будкомпанії.

    Раджу подати в ДАБІ запит на інформацію, щоб точно дізнатися чи можливо буде ввести в експлатацію житловий об'єкт, збудований на землі з таким цільовим призначенням.

    Адже, згідно пункту 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів здійснюється відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.

    Надати відповідь повинні не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання вашого запиту (згідно ст. 20 ЗУ "Про доступ до публічної інформації "Про доступ до публічної інформації").

    Контакти ДАБІ - https://dabi.gov.ua/gromadska-pryjmalnya/dostup-do...

    Адже, цільове призначення земельної ділянки – це її використання за тим призначенням, яке визначене на підставі відповідної технічної документації із землеустрою та чинного законодавства. Поняття «цільове призначення земельної ділянки» нерозривно пов’язане з поняттям «категорія земель». Так, у ст. 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Отже, категорія – це основне цільове призначення кожної земельної ділянки. Всього на сьогодні існує дев’ять категорій земель:

    1. сільськогосподарського призначення (глава 5 Земельного кодексу України);
    2. житлової та громадської забудови (глава 6 Земельного кодексу України);
    3. природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення (глава 7 Земельного кодексу України);
    4. оздоровчого призначення (глава 8 Земельного кодексу України);
    5. рекреаційного призначення (глава 9 Земельного кодексу України);
    6. історико-культурного призначення (глава 10 Земельного кодексу України);
    7. лісогосподарського призначення (глава 11 Земельного кодексу України);
    8. водного фонду (глава 12 Земельного кодексу України);
    9. промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення (глава 13 Земельного кодексу України).

    Ознайомтесь - Наказ Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 жовтня 2010 року № 548 "Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель"

    Корисна інформація - https://azuz.org.ua/press/shho-robyty-yakshho-nami...

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через контакти в моєму профілі або через Звернутися біля фото.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України