Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Предпринимательское право, 04 ноября 2021, вопрос №50791 100₴

Фасад торгового комплекса

Тороовый комплекс в 2 этажа, с большим колличеством собственников. На 2 этаже находиться мое приватизированное помещение. Имею ли я право на размещение рекламной вывески на своем фасаде?

Ответы юристов (8)

    Винограденко Антон Анатолійович
    20%

    Доброго дня!

    Зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад. Справляння плати за видачу зазначених дозволів виконавчими органами сільських, селищних, міських рад забороняється. Тобто, ніхто не має право вимагати з вас гроші за те, що вам видається такий дозвіл.

    На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів.

    Ви не є одноособовим власником фасаду, навіть якщо перший поверх повністю приватизований. Потрібна згода інших власників.

    Для одержання дозволу заявник подає робочому органу заяву за формою згідно з додатком 1 (з постанови “Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2067-2003-%D0%...), до якої додаються:

    - фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу;

    -ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.

    Робочий орган протягом двох робочих днів з дня реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу за формою згідно з додатком 3.

    З моменту подачі документів змінювати будь-які параметри запланованої реклами забороняється. У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу робочий орган надсилає вам вмотивовану відповідь із зазначенням підстав, передбачених законом. Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить 10 робочих днів.

    Дозвіл надається строком на п’ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві.

    Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:

    -розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки, зазначених у пунктах 38-41;

    -розміщуватися із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;

    -освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;

    -у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

    Є окремий вид оголошень – вивіска.

    Вивіска чи табличка – елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який НЕ Є РЕКЛАМОЮ.

    Її площа не має перевищувати 3 кв.м. інакше повинна оформлюватися як рекламна конструкція. Для її розміщення не треба отримувати дозвіл. Вивіски: повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються; не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків.

    Мєньков Андрій Васильович

    Добрый день Алла!

    По законодательству размещение внешней рекламы требует выдачи разрешения исполкома местного совета. Разрешение выдается бесплатно, но исполком потребует согласие всех собственников торгового комплекса. Это я так понимаю будет реализовать сложно. Поэтому если ваша вывеска не будет конструктивно мешать другим собственникам и будет безопасной - размещайте. Вопросов не должно возникнуть. Если же споры будут придется все же получать разрешение или демонтировать.

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%

    Добрий день!

    В статье 1 Закона Украины «О рекламе» указано, что реклама - это информация о лице или товаре, предназначенная сформировать или поддержать осведомленность потребителей и интерес относительно таких лица или товара.

    А согласно части седьмой статьи 8 Закона Украины «О рекламе» размещение информации о товаре в местах, где этот товар реализуется или предоставляется потребителю, а также оформления, в том числе на элементах оборудования и / или оформления мест торговли, а также непосредственно на самом товаре и / или его упаковке, не считается рекламой.

    Кроме того, в письмах-разъяснениях Госкомпредпринимательства № 4186, № 8137 и № 4089 указывается, что когда на фасаде здания или на занимаемом предприятием помещении размещена вывеска с информацией о товаре, который реализуется, и такая вывеска не содержит призывов к приобретению товара, то это не может считаться наружной рекламой.

    Законодательство предусматривает, что вывеска не считается рекламой, если содержит информацию:

    • о зарегистрированном наименовании лица;
    • о знаках для товаров и услуг, принадлежащих этому лицу;
    • о виде деятельности (если это не следует из зарегистрированного наименования лица);
    • о времени работы.

    Кроме того, согласно постановлению КМУ от 29 декабря 2003 № 2067 «Об утверждении Типовых правил размещения внешней рекламы» вывеска или табличка не является рекламой.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2067-2003-%D0%...

    "вивіска чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою."

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий день, Алла!

    Різниця між «зовнішньою рекламою» та «вивіскою».

    Обидві конструкції інформують про товари чи послуги, але відрізняються в способі та місці розташування, розмірах і змісті інформації.

    Вивіска чи табличка – елемент на фасаді будівлі з інформацією про зареєстроване найменування особи, зокрема знак для товарів і послуг, вид її діяльності, час роботи. Вивіска повинна бути розташована нижче першого поверху біля входу та бути меншою ніж 3 метра квадратних. На фасаді будівлі, за кожною юридичною чи фізичною особою може бути розміщена лише 1 вивіска чи табличка. Додатково зазначимо, що відповідно до законодавства вивіска не є рекламою.

    Зовнішня реклама розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях та розташовується на відкритій місцевості, поверхнях будинків чи вздовж дороги, тощо. Розмір зовнішньої реклами може бути більше ніж 3 метра квадратних. Відповідно до законодавства не має обмежень по кількості розташованих рекламних об’єктів на фасаді будівлі, необхідна тільки відповідність нормам розміщення та згода балансоутримувача будівлі.

    Відповідно до ст. 16 Закону України «Про рекламу» (далі – Закон) «розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться виключно на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил (далі – Правила), що затверджуються Кабінетом Міністрів України».

    На основі вищезазначеного Закону та Правил, органи сільських, селищних, та міських рад розроблюють порядки розміщення зовнішньої реклами в конкретному місті (регіоні) та чітко визначають відповідальний орган, який здійснює контроль за дотриманням норм законодавства в сфері зовнішньої реклами та орган, що надає дозволи на її розміщення.

    Дозвіл видається строком на 5 років, якщо інше не зазначено в заяві власника реклами та є підставою для розміщення зовнішньої реклами, а також виконання робіт, пов’язаних з розташуванням рекламного засобу.

    Плату за користування місцем розташування рекламних засобів, здійснювати не треба, так як Ви є власником цього приміщення.

    Необхідно зазначити, що розмір плати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу не може встановлюватися залежно від змісту реклами. Тобто, відповідна плата буде однаковою як для відомого світового бренду, так і для крафтової крамниці. В обох випадках, різниця плати залежить від розміру та місця розташування конструкції.

    Зонування міста та необхідність збереження історичного ареалу дає змогу враховувати органічно сформовані вимоги історичного, архітектурного та культурного середовища. Застосування цих вимог є обов’язковим у зоні історичної та контрольованої забудови (як правило, центральні частини міст) та рекомендаційним для нерегулярної забудови (передмістя). Відповідні вимоги розроблені з метою збереження культурної спадщини.

    Окреме питання, яке виникає при розташуванні зовнішньої реклами – це питання безпеки. Такі конструкції повинні розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки, а саме:

    – забезпечувати видимість дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування;

    – не відтворювати зображення дорожніх знаків;

    – не повинні засліплювати учасників дорожнього руху, а також освітлювати квартири житлових будинків.

    Щодо відповідальності за порушення вимог законодавства.

    Відповідно до п. 47 Правил «Розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством»,за неправомірне розміщення рекламних конструкції передбачений штраф згідно до ст. 152 КУпАП у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, це складає 1700 грн.

    Якщо адміністративний штраф порівняно невеликий, то окрім нього, на власника реклами чекають додаткові неприємні наслідки за порушення правил щодо розміщення зовнішньої реклами у вигляді демонтажу.

    Демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог Правил, здійснюється у разі:

    – припинення юридичної особи або припинення діяльності ФОП;

    – невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення;

    – порушення благоустрою території.

    Демонтаж рекламних конструкцій є засобом протидії порушенню прав територіальної громади міст щодо надання у тимчасове користування місць, для розміщення рекламних засобів.

    Робочий орган здійснює в межах своїх повноважень перевірку за дотриманням підприємців вимог регулюючих розміщення реклами, огляд та обстеження рекламних засобів на предмет відповідності їх місця розташування та заявлених розмірах. В разі не дотримання вимог чинного законодавства – вимагає усунення виявлених порушень та організовує або проводить власними силами демонтаж рекламних конструкцій.

    Неправомірно розміщена реклама та вивіски підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців, якими вони були встановлені.

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    20%

    Добрый день.

    Согласно ст. 16 Закона Украины "О рекламе", размещение наружной рекламы в населенных пунктах проводится на основании разрешений, предоставляемых исполнительными органами сельских, поселковых, городских советов.

    Также действуют типовые правила размещения внешней рекламы утвержденные Постановлением КМУ от від 29.12. 2003 г. № 2067 ( см. по ссылке https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2067-2003-п#Te... )

    Согласно указанным (типовым) правилам, вывеска или табличка - элемент на доме, здании или сооружении с информацией о зарегистрированном наименовании лица, знаки для товаров и услуг, относящихся такому лицу, виде его деятельности (если это не следует из зарегистрированного наименования лица), время работы, расположен на внешней поверхности дома, здания или сооружения не выше первого этажа или на этаже, где располагается собственное или предоставленное в пользование лицу помещение (кроме, случаев, когда субъекту хозяйствования принадлежит на праве собственности или пользования все здание или сооружение), у входа в такое помещение , который не является рекламой

    По общиму правилу, наружная реклама - реклама, которая размещается на специальных временных и стационарных конструкциях, расположенных на открытой местности, а также на внешних поверхностях домов, сооружений, на элементах уличного оборудования, над проезжей частью улиц и дорог.

    К специальным конструкциям относятся - временные и стационарные рекламные средства (световые и несветовые, наземные и неназемные (воздушные), плоские и объемные стенды, щиты, панно, транспаранты, тролли, таблички, короба, механические, динамические, электронные табло, экраны, панели, тумбы, сложные пространственные конструкции, аэростаты, воздушные шары и т.д.), которые используются для размещения рекламы.

    Наружная реклама размещается на основании разрешений и в порядке, установленном исполнительными органами сельских, поселковых, городских советов в соответствии с настоящими Правилами. Выдача (отказ в выдаче, переоформлении, выдача дубликата, аннулирования) разрешения на размещение внешней рекламы осуществляется в соответствии с Законом Украины "О разрешительной системе в сфере хозяйственной деятельности.

    Т.е. реклама Вашего кафе в виде вивески на входе здания (помещения) кафе, а также мимоходы возле кафе (как наземная рекламная конструкция) , размещение рекламы на конструкции (на клумбе) возле кафе, являются внешней рекламой и на такое размещение необходимо получить разрешение в управлении торговли и защиты прав потребителя, отделе или департаменте мэрии

    Внутрення реклама согласно ст. 1 ЗУ "О рекламе", - реклама, размещаемая внутри зданий, сооружений, в том числе в кинотеатрах и театрах во время, до и после демонстрации кинофильмов и спектаклей, концертов, а также во время спортивных соревнований, проходящих в закрытых помещениях, кроме мест торговли (в том числе буфетов, киосков, лотков), где может размещаться информация о товарах, непосредственно в этих местах продаются.

    Т.е. рекламная вывеска внутри Вашего кафе является внутренней рекламой и не требует получение разрешения, а должно согласовываться лишь с собственником помещения кафе (если кафе у Вас в аренде/субаренде) (статья 17 ЗУ "О рекламе").

    размещение внешней рекламы необходимо согласовать в мэрии ее структурном подразделении , обратитесь письменно с заявлением , на имя городского главы , он распишет на ответственных , они подготовят проект решения исполкома "про надання дозволу на розміщення об єкту зовнішньої реклами."

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Відповідно до ст. 16 Закону України «Про рекламу» «розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться виключно на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України».

    На основі вищезазначеного Закону та Правил, органи сільських, селищних, та міських рад розроблюють порядки розміщення зовнішньої реклами в конкретному місті (регіоні) та чітко визначають відповідальний орган, який здійснює контроль за дотриманням норм законодавства в сфері зовнішньої реклами та орган, що надає дозволи на її розміщення.

    Дозвіл видається строком на 5 років, якщо інше не зазначено в заяві власника реклами та є підставою для розміщення зовнішньої реклами, а також виконання робіт, пов’язаних з розташуванням рекламного засобу.

    Плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, – на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою).

    Необхідно зазначити, що розмір плати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу не може встановлюватися залежно від змісту реклами. Тобто, відповідна плата буде однаковою як для відомого світового бренду, так і для крафтової крамниці. В обох випадках, різниця плати залежить від розміру та місця розташування конструкції.

    Зонування міста та необхідність збереження історичного ареалу дає змогу враховувати органічно сформовані вимоги історичного, архітектурного та культурного середовища. Застосування цих вимог є обов’язковим у зоні історичної та контрольованої забудови (як правило, центральні частини міст) та рекомендаційним для нерегулярної забудови (передмістя). Відповідні вимоги розроблені з метою збереження культурної спадщини.

    Відповідно до п. 47 Правил «Розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством»,

    за неправомірне розміщення рекламних конструкції передбачений штраф згідно до ст. 152 КУпАП у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, станом на 2021 р. це складає 1700 грн.

    Якщо адміністративний штраф порівняно невеликий, то окрім нього, на власника реклами чекають додаткові неприємні наслідки за порушення правил щодо розміщення зовнішньої реклами. Неправомірно розміщені фасадні конструкції підлягають демонтажу.

    Демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог Правил, здійснюється у разі:

    – припинення юридичної особи або припинення діяльності ФОП;

    – невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення;

    – порушення благоустрою території.

    Демонтаж рекламних конструкцій є засобом протидії порушенню прав територіальної громади міст щодо надання у тимчасове користування місць, для розміщення рекламних засобів.

    Робочий орган здійснює в межах своїх повноважень перевірку за дотриманням підприємців вимог регулюючих розміщення реклами, огляд та обстеження рекламних засобів на предмет відповідності їх місця розташування та заявлених розмірах. В разі не дотримання вимог чинного законодавства – вимагає усунення виявлених порушень та організовує або проводить власними силами демонтаж рекламних конструкцій.

    Неправомірно розміщена реклама та вивіски підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців, якими вони були встановлені.

    Успіхів

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Добрый день, Алла,

    "Торговый комплекс в 2 этажа, с большим колличеством собственников. На 2 этаже находиться мое приватизированное помещение. Имею ли я право на размещение рекламной вывески на своем фасаде?" - этот вопрос решается по соглашению с сособственниками и с учетом ограничений, которые есть в вашем городе.

    Вы имеете право на размещение рекламной вывески и рекламной конструкции. Вывеска сообщает о вашей торговой точке - название СПД, время работы и не более.

    Рекламу вы можете дать на конструкции размещение которой, во-первых регулируется местными органами (в частности департамент благоустройства https://kr.gov.ua/ua/st/pg/30032062707222_s/ ), а во-вторых, здание в целом принадлежит не только вам и вы пользуетесь им по согласию с другими собственниками.

    Но есть исключение! Если ваше помещение является отдельным, выделеным объектом.

    Уточните это пожалуйста для чего свяжитесь со мной.

    Савченко Олександр
    40%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    У частині 6 ст. 9 Закону України “Про рекламу” зазначено, що вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

    Аналогічні положення викладені і в Типових правилах розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067.

    Закон України “Про рекламу” чітко регламентує що є рекламою, а що – ні. Зокрема, в ст.1 закону зазначено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. В той же час, розміщення інформації про виробника товару (чи сам товар) у місцях реалізації не вважається рекламою (ч.8 ст. 8).

    З іншої сторони , треба обов’язково врахувати вимоги Закону України “Про захист прав споживачів” (ч.3, ст. 17), який, у свою чергу, вимагає від продавця (виконавця) надати споживачеві достовірну і доступну інформацію про найменування, належність та режим роботи свого підприємства.

    Але будьте уважні, адже якщо вивіска містить заклики до придбання товарів (послуг), або назва та профіль діяльності вашого підприємства не співпадають з зареєстрованими – вона є рекламою!

    Тож, якщо ви переконані, що ваша вивіска відповідає нормам Закону України “Про рекламу” – починайте відстоювати свою правоту.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України