Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Права человека, 24 января 2022, вопрос №54996 100₴

бродячие собаки во дворе

Здравствуйте! Помогите, пожалуйста, написать обращение мэру, чтобы был результат.
Возле подъезда многоквартирного дома соседка приютила летом одну собаку, осенью ещё одну.
Они лают – ночью невозможно спать. К ним присоединяются и другие беспризорные собаки – шум неимоверный! К тому же собаки бросаются на людей. Мы не спим, не отдыхаем.
Как известно, служб, занимающихся беспризорными собаками, в стране нет. Пожалуйста, помогите составить обращение так, чтобы отреагировали. На что сослаться? Чем аргументировать?

Ответы юристов (14)

    Адвокат Евгений Александрович
    30%
    Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий вечір, Тетяна!

    Діючим законодавством України передбачено адміністративну відповідальність за неналежне утримання тварин.

    Згідно зі статтею 154 Кодексу України про адміністративні правопорушення утримання собак і котів у місцях, де це заборонено відповідними правилами, утримання незареєстрованих собак, приведення їх у громадські місця, вигулювання собак без повідків та намордників (крім собак, породи яких не внесені до Переліку небезпечних порід собак) чи в не відведених для цього місцях, а також неприбирання власником тварини її екскрементів під час перебування тварини у громадському місці (крім вигулювання у спеціально відведених для цього місцях) - тягнуть за собою попередження або накладення штрафу на громадян від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб - від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою повторно протягом року, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від тридцяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, що спричинили заподіяння шкоди здоров’ю людини або її майну, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією тварин і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією тварин.

    Ви маєте право викликати працівників поліції на місце події по телефону 102 та подати з цього приводу заяву до поліції для проведення перевірки та вжиття заходів адміністративного впливу, у тому числі подати колективну заяву в поліцію з цього приводу.

    Крім того, може мати місце відповідальність за порушення правил тиші.

    Шкідливий шум - безладне сполучення різних по силі і частоті звуків, які здатні негативно впливати на організм людини. Джерелом шуму є будь-який процес, що викликає місцеву зміну тиску або механічні коливання у твердих, рідких або газоподібних середовищах.

    Так, Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" відносить шум до фізичних факторів середовища життєдіяльності, що впливають або можуть впливати на здоров'я людини чи на здоров'я майбутніх поколінь.

    Згідно зі статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    • здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
    • забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;
    • вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):
    1. жилих будинків і прибудинкових територіях;
    2. лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;
    3. готелів і гуртожитків;
    4. розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;
    5. інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
    6. парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Про що Вы маєте право подати заяву, чи колективну заяву до місцевої ради, місцевої державної адміністрації та Держпродспоживслужби України (колишня Санепідемстанція України).

    У разі якщо порушення продовжуються, викликайте співробітників поліції за телефоном 102. Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення, який буде правовою підставою до подальшого покарання порушника тиші.

    Так, стаття 182 КУпАП передбачає відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    Треба викликати поліцію за номером “102” та подавати заяву в поліцію, краще колективну заяву в поліцію.

    Як правило, за викликом прибуває наряд патрульної поліції, який фіксує правопорушення, збирає пояснення свідків тощо, однак, притягнути чи не притягнути до відповідальності галасливого сусіда все-таки вирішує суд.

    Якщо треба допомога "Звертайтеся".

    Всього доброго!

    • Татьяна Димчева Клиент 2 года назад

      Благодарю Вас! Всего доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго вечора, Тетяно!

    Скажу одразу, що звернення до мера міста, у тому числі колективне, скоріше за все жодного результату не дасть.

    Однак спробувати можна, адже відповідно до пункту 44 статті 26 Закону «Про місцеве самоврядування» встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

    Враховуючи положення статті 30 вказаного Закону організація благоустрою населених пунктів та здійснення контролю за станом благоустрою належить до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

    Отже, відповідальність за безпритульних тварин покладається на територіальні громади, на території яких їх було виявлено.

    Спробувати написати звернення можна. Звертайтесь індивідуально, допоможу.

    Але у першу чергу раджу одразу викликати поліцію, і зібратись колективом під'їзду для обгрунтування своєї позиції.

    Виклик поліції також буде аргументом у колективному зверненні до мера.

    Всього найкращого!

    Звертайтесь!

    • Татьяна Димчева Клиент 2 года назад

      Большое спасибо! Всего Вам доброго

    Чернишева Антоніна Михайлівна
    40%
    Чернишева Антоніна Михайлівна 2 года назад

    Юрист, г. Мукачево, 7 лет опыта

    Доброго вечора! Ви маєте право подати заяву або краще колективну заяву до місцевої ради, місцевої адміністрації або Держпродспожив служби України. Зразок описової частини звернення скидую сюди. Більш детально допомогти в написанні можу через приватні повідомлення.

    КОЛЕКТИВНЕ ЗВЕРНЕННЯ

    На території житлового комплексу, який знаходиться за адресою___, оселились безпритульні собаки, які періодично проявляють агресивні настрої стосовно мешканців та інших відвідувачів жилого масиву, чим створюють загрозу людському здоров’ю та майну. Відповідно до положень статті 24 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» собаки, незалежно від породи, належності та призначення, у тому числі й ті, що мають нашийники з номерними знаками і намордники, але знаходяться без власника на вулицях, площах, ринках, у скверах, садах, на бульварах, пляжах, у громадському транспорті, дворах та інших громадських місцях, вважаються безпритульними і підлягають вилову.

    Згідно із положеннями статті 16 Закону Україну «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання виникненню та поширенню зооантропонозних інфекцій серед людей місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, серед іншого, забезпечують відлов, тимчасове утримання та регулювання чисельності бродячих тварин.

    Порядком проведення заходів, необхідних для скорочення чисельності тварин, які становлять небезпеку, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 28.09.2010 № 425, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2010 за № 1247/18542, встановлено вимоги до проведення заходів, спрямованих на регулювання чисельності тварин, що не утримуються людиною, але перебувають в умовах, повністю або частково створених діяльністю людини. Пунктом 6 зазначеного Порядку передбачено, що безпритульні тварини підлягають вилову. Подальше обстеження виловлених безпритульних тварин, проведення процедур з ними і вирішення питання власності на них здійснюються відповідно до вимог статті 24 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження».

    Отже, на підставі викладеного, з метою усунення існуючої загрози людському здоров’ю та майну, запобігання загрозі виникнення епізоотій, просимо вжити дієвих заходів згідно із законодавством стосовно вилову безпритульних собак на території житлового комплексу для подальшого їх обстеження, в разі необхідності, вакцинації та регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами, а також передачі їх у спеціалізовані притулки.

    Також, просимо передбачити порядок та можливість в подальшому систематично здійснювати необхідні заходи стосовно вилову безпритульних тварин на території___.

    Просимо розглянути це колективне звернення відповідно до вимог статті 15 Закону України «Про звернення громадян», згідно з якою органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Про результати розгляду цього колективного звернення та вжиті заходи просимо повідомити кожного заявника письмово у термін, встановлений статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

    Список мешканців, що звертаються та підписались (ПІБ, адреса проживання, підпис):

    1.

    2.

    3…..

    • Татьяна Димчева Клиент 2 года назад

      Большое спасибо за ответ! Всего Вам доброго!

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Добрый вечер!

    В соответствии с пунктом 44 статьи 26 Закона "О местном самоуправлении" установление в соответствии с законодательством правил по вопросам благоустройства территории населенного пункта, обеспечения в нем чистоты и порядка, торговли на рынках, соблюдения тишины в общественных местах, за нарушение которых предусмотрена административная ответственность, принадлежит к исключительной компетенции сельских, поселковых, городских советов.

    Учитывая положение статьи 30 указанного Закона организация благоустройства населенных пунктов и осуществление контроля за состоянием благоустройства принадлежит к собственным (самоуправных) полномочиям исполнительных органов сельских, поселковых, городских советов.

    Следовательно, ответственность за беспризорных животных возагается на территориальные общины, на территориях которых они были выявлены.

    В соответствии со статьей 3 Гражданского процессуального кодекса каждое лицо имеет право в порядке, установленном гражданским процессуальным кодексом обратиться в суд за защитой своих нарушенных, непризнанных или оспариваемых прав, свобод или интересов.

    Лицо имеет право требовать возмещения имущественного и морального вреда, нанесенного в результате нападения собаки в случае, если:

    - имело место повреждение его личного имущества (одежды и тому подобное);

    - если лицу было нанесено увечье, иное повреждение здоровья в результате нападения собаки (статья 1167, 1187, 1195 ГК).

    Таким образом, груз ответственности за нападение на человека бездомной собаки ложится на соответствующий местный совет, который будет ответчиком в случае иска в суд о возмещении вреда, нанесенного нападением такого животного.

    • Татьяна Димчева Клиент 2 года назад

      Спасибо огромное ! Всего Вам доброго!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Безпритульні тварини – домашні тварини, що залишилися без догляду людини або утворили напіввільні угруповання, здатні розмножуватися поза контролем людини (стаття 1 Закон України "Про захист тварин від жорстокого поводження").

    Собаки, незалежно від породи, належності та призначення, у тому числі й ті, що мають нашийники з номерними знаками і намордники, але знаходяться без власника на вулицях, площах, ринках, у скверах, садах, на бульварах, пляжах, у громадському транспорті, дворах та інших громадських місцях, вважаються безпритульними і підлягають вилову. Повторному вилову (але не більше одного разу на рік) для проведення повторної вакцинації та адаптації підлягають тварини, які раніше були виловлені, ідентифіковані та зареєстровані. Такі тварини розміщуються у притулки для тварин або центри реабілітації тварин, або під нагляд громадських та благодійних організацій, які зобов’язані забезпечити утримання та догляд за твариною з додержанням ветеринарних правил, або повертаються до ареалу перебування (у місця вилову) для вільного проживання. (стаття 24 Закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження.

    Для забезпечення вилову собак, котів та інших домашніх тварин органами місцевого самоврядування можуть створюватися комунальні служби або підприємства з питань утримання та поводження з тваринами в населених пунктах відповідно до місцевих програм регулювання чисельності тварин у населених пунктах. Вилов безпритульних (загублених, покинутих, залишених без опіки і бродячих) тварин проводиться з метою:

    повернення їх володільцям;регулювання їх чисельностіЧи можуть здійснювати вилов безпритульних тварин громадяни?

    Вилов безпритульних тварин окремими громадянами забороняється, крім випадків, коли ці тварини є небезпечними для оточуючих та проявляють агресивність, створюючи загрозу безпеці людей

    В який час доби проводиться вилов безпритульних тварин?

    Вилов собак, котів та інших домашніх тварин, як правило, проводиться за відсутності сторонніх осіб із 5-ї до 7-ї години або після 20-ї години (влітку - після 22-ї години).

    Виловлені безпритульні домашні тварини протягом семи днів з дня їх вилову обов'язково утримуються на карантинних майданчиках служби або підприємства, що здійснює вилов, і можуть бути повернуті власникам із дозволу ветеринарної установи після пред'явлення реєстраційного посвідчення та оплати вартості витрат на вилов і утримання.

    Тимчасово ізольовані домашні тварини протягом семи днів з дня їх вилову повинні бути обстежені і після висновків державної установи ветеринарної медицини про стан здоров'я тварин повертаються власникам (після сплати витрат на обстеження і утримання), а в разі виявлення обставин, що можуть загрожувати життю та здоров'ю оточуючих, передаються спеціалізованим організаціям для подальшого лікування.

    Тварини після проходження карантинування переводяться до відділень утримання тварин для подальшого пошуку нових власників (пункт 20 Положення про притулок для тварин, затверджений наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 15 жовтня 2010 року № 439)

    Громадяни або фізичні чи юридичні особи, що виявили бажання взяти тварину на підприємство для утримання та догляду, повинні скласти договір про передачу прав на тварину або інший документ про утримання тварини.

    Виловлені безпритульні домашні тварини протягом семи днів з дня їх вилову можуть утримуватися на карантинних майданчиках комунальної служби або підприємств, що здійснюють вилов, і повертаються власникам або особам, які здійснюють опіку над такими тваринами, з дозволу ветеринарної установи після оплати вартості витрат на вилов і утримання або можуть бути передані притулкам для тварин, центрам реабілітації тварин чи громадським та благодійним організаціям, які зобов’язані забезпечити утримання та догляд за твариною з додержанням ветеринарних правил.

    Якщо власник тварини не знайшовся:

    Якщо протягом двох місяців з моменту заявлення про затримання безпритульної тварини не буде виявлено її власника або він не заявить про своє право на неї, право власності на цю тварину переходить до особи, у якої вона була на утриманні та в користуванні.

    Повернені власникам тварини підлягають щепленню проти сказу.

    Власники зобов'язані протягом тридцяти днів утримувати таких тварин в ізольованому приміщенні і за вказівкою ветеринарної установи доставляти їх для огляду.

    У разі відмови особи, у якої безпритульна тварина була на утриманні та в користуванні, від набуття права власності на неї ця тварина переходить у власність територіальної громади, на території якої її було виявлено (стаття 24 Закон України "Про захист тварин від жорстокого поводження")

    Чи передбачено відшкодування витрат за утримання виловлених безпритульних домашніх тварин у разі, якщо знайшовся власник?

    Виловлені безпритульні домашні тварини можуть бути повернуті власникам із дозволу ветеринарної установи після пред'явлення реєстраційного посвідчення та оплати вартості витрат на вилов і утримання.

    Вам необхідно колективно та особисто звернутися письмово рекомендованим листом до профільного заступника міського голови, а також до інспекції з благоустрою міста з заявою про порушення громадянами правил благоустрою. Нехай проведуть комісійне обстеження і вживуть заходів впливу та повідомлять вас письмово , також до поліції нехай оформлять адмін матеріали зі штрафом за порушення і направлять матеріали до суду.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Татьяна Димчева Клиент 2 года назад

    Благодарю за ответ! Всего Вам доброго!

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 2 года назад

    Юрист, г. Харьков, 25 лет опыта

    Добрий день.

    Помогите, пожалуйста, написать обращение мэру, чтобы был результат.

    Гарантувати позитивний результат розгляду звернення неможливо.

    Відповідно до статті 180 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) тварини є особливим об’єктом цивільних прав, на яких поширюється правовий режим речі, тобто собака є майном, об’єктом права власності.

    Статтею 12 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» визначено, що шкода, заподіяна особі або майну фізичної особи, а також шкода, заподіяна майну юридичної особи твариною, підлягає відшкодуванню в повному обсязі особою, яка її утримує.

    Враховуючи положення статті 15 цього ж Закону, для утримання безпритульних тварин створюються притулки для тварин, які можуть створюватися органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, громадськими і благодійними організаціями та фізичними особами. Притулки для тварин діють за рахунок коштів їх власників, а також будь-яких інших не заборонених законом джерел.

    Місцеві бюджети можуть передбачати кошти на створення притулків для тварин та відшкодування витрат притулкам по утриманню тварин незалежно від форм власності.

    Безпритульні та бродячі тварини підлягають вилову, поміщенню в карантинний майданчик та послідущої передачі власнику або у спеціалізований притулок. Шкода, заподіяна ними, підлягає відшкодуванню.

    Відповідно до пункту 44 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

    Враховуючи положення статті 30 вказаного Закону організація благоустрою населених пунктів та здійснення контролю за станом благоустрою належить до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

    Отже, відповідальність за безпритульних тварин покладається на територіальні громади, на території яких їх було виявлено.

    Місцевою владою мають бути прийняті "Правила поводження з тваринами".

    Звернення потрібно формулювати на підставі вищевказаних положень нормативних актів та Правил.

    Бездіяльність органу місцевого самоврядування можна оскаржити до суду.

    Якщо є питання або потрібна допомога - звертайтесь.

    • Татьяна Димчева Клиент 2 года назад

      благодарю за ответ! Всего доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    30%
    Крикун Сергій Павлович 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Гражданский кодекс Украины (ГК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 13. Межі здійснення цивільних прав

    1. Цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.

    2. При здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

    3. Не допускаються дії особи, що вчиняються з наміром завдати шкоди іншій особі, а також зловживання правом в інших формах.

    4. При здійсненні цивільних прав особа повинна додержуватися моральних засад суспільства...

    Стаття 391. Захист права власності від порушень, не пов'язаних із позбавленням володіння

    1. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.";

    "Стаття 23. Відшкодування моральної шкоди

    1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.

    2. Моральна шкода полягає:...

    2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів;..".

    Закон Украины "Про благоустрій населених пунктів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-15#Text):

    "Стаття 13. Об'єкти у сфері благоустрою населених пунктів

    1. До об'єктів благоустрою населених пунктів належать:...

    2) прибудинкові території;..

    Стаття 16. Обмеження при використанні об'єктів благоустрою

    1. На об'єктах благоустрою забороняється:...

    8) випасати худобу, вигулювати та дресирувати тварин у не відведених для цього місцях;...

    Стаття 30-1. Утримання майданчиків та зон для вигулу домашніх тварин у межах населених пунктів

    1. Органи місцевого самоврядування визначають необхідну кількість та місце розташування майданчиків та зон для вигулу домашніх тварин, організовують їх створення і облаштування, що включає в себе їх огородження, встановлення інформаційних табличок, контейнерів для збирання екскрементів домашніх тварин їх власниками, а також здійснюють організацію вивезення і утилізації екскрементів домашніх тварин.".

    Считаю правомерным и надлежащим направить соседке заявление. в том числе, коллективное (заказным письмом с уведомлением о вручении) о ликвидации, устранения в установленный заявлением срок (7 дней) места скопления собак на придомовой территории, приведения этого участка в надлежащее состояние под страхом обращения, в том числе коллективного, в суд в порядке приведенной ст.391 ГК, а также возмещения морального вреда.

    Касательно обращения в орган местного самоуправления (исполком), требовать соблюдения приведенной ст.30-1 Закона о благоустройстве населенных пунктов.

    • Татьяна Димчева Клиент 2 года назад

      Спасибо большое! Извините, что не сразу поблагодарила Вас. Здоровья Вам, всего доброго


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України