Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Земельное право, 17 февраля 2022, вопрос №56221 300₴

Можно ли строить в "смарагдовой мережі"

Можно ли строить частный дом в "смарагдовой мережі", какие доп документы нужны, особые разрешения
можно ли подключить коммуникациию. Какие возможны ограничения на данной територии?

Ответы юристов (6)

    Адвокат Евгений Александрович
    100%

    Добрий день, Максим!

    На даний час існує Проект Закону про території Смарагдової мережі, номер, дата реєстрації: 4461 від 04.12.2020 р.:

    http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf35...

    без прийняття та вступу у законну силу якого не можливо вирішити питання, щодо будівництва житлового будинку на території "Смарагдової мережі" та про обмеження під час такого будівництва.

    У свою чергу, у законопроекті не надається визначення базового терміну «Смарагдова мережа», без чого складно зрозуміти, які саме суспільні відносини у ньому регулюються.

    Термін «територія Смарагдової мережі» (п. 7 ч. 1 ст. 1 законопроекту) розуміється як «запропонована або визначена згідно з цим Законом частина земної поверхні (суші або водного простору), яка має забезпечувати сприятливий статус збереження природних оселищ та видів фауни і флори, вказаних у додатках І, ІІ та ІІІ до цього Закону». Проте, при цьому, не враховується, що згідно зі ст. 60 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» природні території та об'єкти, які підлягають особливій охороні, утворюють єдину територіальну систему і включають території та об'єкти природно-заповідного фонду, курортні та лікувально-оздоровчі, рекреаційні, водозахисні, полезахисні та інші типи територій та об'єктів, що визначаються законодавством України. Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про екологічну мережу України» екомережа є «єдиною територіальною системою, яка утворюється з метою поліпшення умов для формування та відновлення довкілля, підвищення природно-ресурсного потенціалу території України, збереження ландшафтного та біорізноманіття, місць оселення та зростання цінних видів тваринного і рослинного світу, генетичного фонду, шляхів міграції тварин через поєднання територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, які мають особливу цінність для охорони навколишнього природного середовища і відповідно до законів та міжнародних зобов’язань України підлягають особливій охороні». Зазначене вимагає запровадження єдиного підходу і щодо визначення території Смарагдової мережі, яка створюється, як задекларовано у преамбулі, «для збереження природних оселищ та видів фауни і флори, що підлягають особливій охороні». І хоча відповідно до передбачених законопроектом змін до ст. 5 Закону України «Про екологічну мережу України» (новий п. «з» ч. 1) «території Смарагдової мережі» пропонується включити до складових структурних елементів екомережі, у визначенні змісту терміну «територія Смарагдової мережі», у проекті Закону не вказано, що вона є частиною відповідної єдиної територіальної системи.

    При цьому, у законопроекті визначаються окремі «уповноважені органи державного управління територіями Смарагдової мережі», «заходи щодо збереження природних оселищ та видів фауни і флори», порядок та «етапи формування територій Смарагдової мережі» тощо (ст. ст. 2-6 законопроекту), що без узгодження із вказаними вище приписами чинного законодавства може призвести до дисбалансу цієї системи. При цьому, зі змісту законопроекту (наприклад, ч. ч. 3-5 ст. 8) випливає, що у ньому передбачається визнання територією Смарагдової мережі окремих територій в межах природно-заповідного фонду, лісового фонду, річкових басейнів, що призведе на практиці до виникнення «подвійного» правового регулювання використання та охорони таких територій: відповідно до природоохоронного (лісового чи водного) законодавства та відповідно до закону про території Смарагдової мережі. Згідно ж із ч. 1 ст. 18 Закону України «Про екологічну мережу України» включення територій та об’єктів …, що підлягають особливій охороні, до переліку територій та об’єктів екомережі не призводить до зміни режиму їх охорони та використання, визначеного відповідно до закону.

    У законопроекті акцент робиться лише на збереженні природних оселищ та видів фауни і флори як заходів «для підтримання або відновлення природних оселищ та популяцій і видів природної фауни і флори для досягнення їхнього сприятливого статусу» (п. 2 ч. 1 ст. 1), що не відповідає правовому регулюванню єдиної системи природних територій та об'єктів, які підлягають особливій охороні, наприклад, у Законі України «Про охорону навколишнього природного середовища». В останньому заходи «збереження» є лише складовою більш широкого процесу «охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь», одним із його принципів (ч. 3 преамбули, п. «д» ч. 1 ст. 3 цього Закону).

    Законопроект (п. 8 ч. 1 ст. 3, ч. ч. 1-2 ст. 10, ст. 11, ін.) передбачає провадження діяльності на територіях Смарагдової мережі, яка може мати негативний вплив на ці території та наслідком якої може стати послаблення правового режиму охорони природних територій та об’єктів, в межах яких можуть бути визначені території Смарагдової мережі. Відповідно до ч. 1 ст. 11 законопроекту – це ведення мисливського господарства; промислове рибальство; будівництво та/або розширення автомобільних доріг; будівництво ліній електропередачі; наземних об’єктів електроенергетики; будівництво інших об'єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками за межами населених пунктів на площі більше 1 га; геологічне вивчення та дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин, якщо це призводить до зняття родючого шару ґрунту на площі більше 100 квадратних метрів; гідротехнічна, агролісотехнічна, культуртехнічна, хімічна меліорації земель тощо. Однак, на думку Головного управління, можливість провадження відповідних видів діяльності на територіях Смарагдової мережі нівелює саму мету формування Смарагдової мережі («збереження природних оселищ та видів фауни і флори, що підлягають особливій охороні»), на якій неодноразово наголошується у проекті (його преамбулі, ст. 3, ч. 4 ст. 6 тощо).

    Крім цього, такий підхід не узгоджується з положеннями відповідних директив ЄС, про необхідність впровадження яких у національне законодавство України, наголошується у п. 1 пояснювальної записки до проекту, зокрема, Директиви № 2009/147/ЄС про збереження диких птахів (далі – Пташина директива). Наприклад, відповідно до п. п. 6, 10 преамбули Пташиної директиви «заходи, що їх необхідно вжити, повинні стосуватися різних чинників, що можуть вплинути на чисельність птахів, а саме наслідків людської діяльності і, зокрема, знищення та забруднення їхніх оселищ, відлову і вбивства людиною та торгівлі, що є результатом такої діяльності», однак «на окремі види може бути дозволене полювання, що є допустимим використанням у випадку встановлення та виконання певних обмежень». Згідно зі ст. 13 цієї Директиви «застосування інструментів, ухвалених згідно з цією Директивою, не повинно призводити до погіршення існуючої ситуації стосовно збереження видів птахів».

    При цьому, зауважимо, що відповідно до ч. 2 ст. 10 законопроекту «обов’язковою умовою прийняття органом державної влади або органом місцевого самоврядування документу дозвільного характеру або іншого акту, який дає право на проведення діяльності … на території Смарагдової мережі … є рішення уповноваженого центрального органу про відсутність необхідності проведення оцінки впливу на території Смарагдової мережі або висновку про оцінку впливу на територію Смарагдової мережі». Однак у законопроекті чітко не визначені законодавчі підстави прийняття зазначеного рішення («про відсутність необхідності проведення оцінки впливу на території Смарагдової мережі»), що може призвести до різного роду зловживань на практиці.

    Так, в абз. 2 ч. 3 ст. 12 законопроекту, зокрема, визначається, що «…у разі якщо результати розгляду не дозволяють дійти висновку про відсутність негативного впливу планованої діяльності на території Смарагдової мережі, уповноважений центральний орган обґрунтовує рішення про необхідність проведення оцінки впливу на території Смарагдової мережі, яким визначає необхідність проведення такої оцінки. Критерії визначення імовірності негативного впливу планованої діяльності на території Смарагдової мережі затверджуються Кабінетом Міністрів України».

    Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 11 проекту оцінка впливу на території Смарагдової мережі для видів планованої діяльності здійснюється до отримання рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, яке приймається у формі документа дозвільного характеру або іншого акту органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, а саме: «рішення про надання в користування або власність земельних ділянок». Із вказаного випливає, що земельні ділянки в межах територій Смарагдової мережі можуть надаватися не лише у користування, як це передбачалось у проекті реєстр. № 4461 від 04.12.2020, а й у власність для здійснення планової діяльності, що є дискусійним положенням, що ставить під сумнів можливість здійснення «заходів щодо збереження природних оселищ та видів фауни і флори» на відповідних територіях. Окрім того, у проекті не визначено, хто може бути такими користувачами та власниками, їх права та обов’язки.

    Щодо здійснення оцінки впливу на території Смарагдової мережі (ст. ст. 10-13, 15 проекту) маємо зазначити наступне.

    Треба чекати.

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня!

    На сьогодні чіткого нормативного визначення даного питання немає.

    Є проєкт Закону про території Смарагдової мережі http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf35...

    Даний проєкт визначає зокрема:

    2. Оцінка впливу на території Смарагдової мережі для видів планованої діяльності, визначених у частині першій цієї статті, здійснюється до отримання рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, яке приймається у формі документа дозвільного характеру або іншого акту органу державної влади чи органу місцевого самоврядування (далі - рішення про провадження планованої діяльності), а саме:

    1) дозволу на виконання будівельних робіт;

    2) рішення про погодження проекту організації та розвитку мисливського господарства;

    3) спеціального дозволу на використання лісових ресурсів;

    4) рішення про надання в користування або власність земельних ділянок;

    5) погодження робочих проектів землеустрою, які розробленні з метою зняття та перенесення грунтового покрову (родючого шару грунту);

    6) дозволу на розміщення, будівництво споруд, об'єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладання інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг;

    7) лімітів та прогнозів допустимого спеціального використання водних біоресурсів загальнодержавного значення;

    8) рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру та про внесення змін до них в частині опису меж, площі, цільового призначення (категорії земель, виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель), складу угідь, відомостей про обмеження у використанні земельних ділянок;

    9) спеціального дозволу на користування надрами, зокрема на геологічне вивчення та дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин;

    10) дозволу на спеціальне водокористування;

    11) дозволу на днопоглиблювальні роботи, прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.

    Якщо проєкт буде прийнятий у такій редакції зрозуміло, що територія Смарагдової мережі буде спеціальною зоною, будівництво якої буде тільки у виключних випадках. Поки що правовий статус такої території не зовсім зрозумілий!

    Успіхів!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Максим!

    Житловий приватний будинок можна побудувати тільки на землях, призначених для житлової забудови, якому привласнений кадастровий номер (КЛАСИФІКАЦІЯвидів цільового призначення земель https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1011-10#Text).

    Для вирішення питання щодо визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці власнику або набувачу права на земельну ділянку необхідно звернутися до територіального органу земельних ресурсів (районного відділу земельних ресурсів) із заявою щодо присвоєння земельній ділянці кадастрового номера. Разом із заявою необхідно подати копію документа, що посвідчує особу (паспорт), копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку та копію ідентифікаційного номера.

    Процес привласнення кадастрового номера складається з наступних етапів:

    • Розробка технічної документації

    Для цього необхідно укласти договір із землевпоряджувальною організацією на виготовлення технічної документації і створення цифрового обмінного XML- файлу ділянки (файл містить інформацію як про саму ділянку, так і про його власника).

    • Узгодження технічної документації

    Технічна документація передається на узгодження в Держгеокадастр. Держгеокадастр передає XML- файл у відділ / управління земельного кадастру. За наявності зауважень обмінний файл повертається на доопрацювання.

    • Привласнення кадастрового номера

    Якщо до обмінного файлу немає зауважень - ділянці привласнюється кадастровий номер. Держгеокадастр на документації ставить відмітку з вказівкою кадастрового номера, дати його визначення, даних особи, що зробила відмітку і її підпис. Також видається довідка про привласнення кадастрового номера.

    • Реєстрація прав на земельну ділянку

    Для можливості розпорядження ділянкою (здачі в оренду, продажі) необхідно зареєструвати права на земельну ділянку в Державній реєстраційній службі України по місцезнаходженню ділянки. Якщо Ви укладаєте договір оренди земельної ділянки, то право оренди виникає тільки з моменту проведення реєстрації.

    Отримання будівельного паспорту індивідуального житлового будинку:

    Відповідно до ст. 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в першу чергу майбутньому власнику треба отримати будівельний паспорт індивідуального житлового будинку.

    Будівельний паспорт видає уповноважений орган містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через сервіс "Дія".

    Для отримання будівельного паспорта встановлено наступний перелік документів:

    • заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних (Додаток 1 до Порядку);
    • засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію (мова йде про нотаріально засвідчені копії документів);
    • ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо). Ескіз намірів забудови виконується в довільній формі, тому затверджувати його склад, зміст та порядок розроблення не потрібно (лист Мінрегіону від 30.11.2011 року №7/14-16432);
    • проект будівництва (за наявності). Будь-які вимоги щодо надання проектної документації для виготовлення будівельного паспорту є безпідставними;
    • засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову. Зазвичай, вони складаються у довільній формі, а підписи осіб на них засвідчуються нотаріально.

    Згідно п. 2.4. Порядку пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав:

    • неподання повного пакета документів;
    • невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

    Строк надання (виготовлення) будівельного паспорту становить десять робочих днів з дня надходження пакета документів.

    Подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт:

    Відповідно до частини першої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", замовник має право виконувати будівельні роботи по будівництву приватного будинку після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об’єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

    У відповідь протягом 10 днів буде надіслано лист-повідомлення про те, що повідомлення зареєстровано.

    Для цього необхідно подати повідомлення про початок будівельних робіт СС1 в електронній формі за допомогою сервісу "Дія" або через Центр надання адміністративних послуг за місцем розташування об’єкта.

    Введення побудованого будинку в експлуатацію:

    Завершальний етап - введення побудованого будинку в експлуатацію і реєстрація права власності на нього.

    За правилами статті 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», збудовані на земельних ділянках одноквартирні житлові будинки віднесені до будівельних об'єктів класу відповідальності СС1.

    Відповідно до статті 39 вищезазначеного Закону України прийом в експлуатацію об'єктів завершеного будівництва класу відповідальності СС1 і об'єктів, побудованих на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про готовність об’єкта до експлуатації.

    Для цього необхідно подати заяву в електронній формі за допомогою сервісу "Дія" або через Центр надання адміністративних послуг за місцем розташування об’єкта.

    Реєстрація здійснюється на безоплатній основі.

    Перед подачею в ДІАМ заяви і декларації про готовність новобудови до експлуатації, забудовник зобов'язаний отримати технічний паспорт об'єкта. Більш детально про процедуру отримання технічного паспорту за посиланням.

    Якщо у будинку раніше не було адреси, забудовник звертається до містобудівного департамент місцевого органу влади з проханням її привласнити. Запит направляють через місцевий центр надання адміністративних послуг. До заяви забудовник докладає такі документи:

    • нотаріально завірену копію права власності або права користування земельною ділянкою;
    • копію паспорта;
    • декларацію про готовність об'єкта до експлуатації;
    • копію геодезичної зйомки ділянки;
    • копію технічного паспорта об'єкта.

    Місцеве містобудівне управління розглядає заяву протягом 15-ти днів і якщо схвалює - готує відповідний наказ. Рішення про присвоєння адреси на основі наказу стверджує місцевий орган влади. Запис про присвоєння нової адреси вноситься до реєстру поштових адрес. Заявник отримує витяг з реєстру в паперовій та електронній формі.

    Реєстрація права власності на побудований будинок:

    Після введення об’єкта до експлуатації можливе оформлення право власності на нього.

    Для цього необхідно звернутися до Центру надання адміністративних послуг або нотаріуса.

    ВИСНОВКИ: раджу письмово звернутися в Держгеокадастр (https://land.gov.ua/napysaty-zvernennia/) та Державну інспекцію архітектури та містобудування України (https://diam.gov.ua/zvernennya-gromadyan), щоб отримати точну інформацію щодо можливості будування приватного житлового будинку в Смарагдовій мережі.

    Корисна інформація - https://ecolog-ua.com/news/yaki-zaborony-ta-obmezh...

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Карпенко Андрей Владимирович

    Добрый день!

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1011-10#Text

    В соответствии с Приказом государственного комитета Украины по земельным ресурсам 23.07.2010 № 548 «Об утверждении классификации видов целевого назначения земель» под индивидуальную застройку могут использоваться земельные участки со следующими целевыми назначениями:

    - 01.05 Для индивидуального садоводства.

    - 02.01 Для строительства и обслуживания жилого дома, хозяйственных зданий и сооружений (приусадебный участок).

    - 07.03 Для индивидуального дачного строительства

    На землях для индивидуального садоводства могут сводиться садовые дома, могут быть размещены также хозяйственные постройки (в том числе для содержания домашней птицы, кроликов и т.д.) и сооружения.

    На сегодняшний день понятия "смарагдова мережа" в законодательстве Украины не существует.

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Наразі нормативногорегулювання будівництва ще не існує є лиши законопроект 4461 від 04.12.2020 р.:

    http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf35...

    Смарагдова мережа (мережа «Емеральд») — це екологічна мережа, що складається з «Територій особливого природоохоронного значення». Рада Європи заснувала її в 1989 році і офіційно затвердила у 1996 році в рамках Бернської конвенції. З метою виконання зобов'язань у рамках конвенції, особливо щодо охорони середовища існування, в 1992 році в Євросоюзі прийнята Директива про природні оселища, а наразі провадиться робота з формування мережі «Натура 2000». Смарагдова мережа та мережа «Натура 2000» повністю сумісні одна з одною, забезпечуючи цілісний підхід до охорони природних середовищ існування на Європейському континенті.

    Рада Європи та Європейський Союз через бюро зовнішнього співробітництва, запустили в 2008 році нову спільну програму Смарагдової мережі, спрямовану на формування мережі «Емеральд» в шести країнах східного сектора добросусідського співробітництва Євросоюзу і Російської Федерації. Її мета — виявлення та охорона природних місць існування, які повинні стати частиною Смарагдової мережі у Вірменії, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові, Росії (Європейська частина, включаючи Північний Кавказ) і Україні.

    При цьому, визначення та збереження територій Смарагдової мережі в межах України згідно з вимогами Конвенції про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі (Бернської Конвенції) та з урахуванням вимог Директиви № 2009/147/ЄС про збереження диких птахів та Директиви № 92/43/ЄС про збереження природних оселищ та видів природної фауни і флори, на даному етапі на законодавчому рівні не врегульовано.

    На початку 2018 року Мінприроди було презентовано Проєкт Закону України «Про території Смарагдової мережі». Відповідно до Проєкту Мінприроди визначає територію Смарагдової мережі після того, як Постійний комітет Бернської Конвенції проведе необхідні біогеографічні семінари та затвердить запропоновану територію Смарагдової мережі, шляхом занесення її до Переліку визначених територій Смарагдової мережі.

    Перелік визначених територій Смарагдової мережі затверджується наказом уповноваженого центрального органу та повинен містити такі дані:

    1. назву визначеної території Смарагдової мережі;
    2. код визначеної території Смарагдової мережі;
    3. координати і межі визначеної території Смарагдової мережі;
    4. природні оселища і види, що є підставою для визначення території Смарагдової мережі, згідно з додатками І, ІІ та ІІІ до цього Закону;
    5. назву адміністративно-територіальної одиниці, в межах якої визначено територію Смарагдової мережі.

    Проєктом передбачаються наступні обмеження щодо здійснення видів діяльності на територіях Смарагдової мережі:

    1. На види діяльності, які вже здійснювалися на законних підставах на територіях Смарагдової мережі на момент їх внесення до Національного реєстру територій Смарагдової мережі, не поширюються обмеження чи заборони до моменту дії дозвільного документа.
    2. Обмеження чи заборона здійснення видів діяльності, встановлені іншими актами законодавства, залишаються без змін.
    3. Визначення територій Смарагдової мережі є підставою для повторної процедури оцінки впливу на довкілля та стратегічної екологічної оцінки.
    4. У разі якщо вид діяльності призведе до суттєвої шкоди, або не можливості зберегти види, вказані у додатках до Проєкту, висновок оцінки впливу на довкілля, звіт експертизи проєктної документації, рішення, спрямовані на затвердження документу державного планування повинні містити посилання про неможливість здійснення такої діяльності.

    Обтяження та обмеження, встановлені для збереження територій Смарагдової мережі, заносяться до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

    Враховуючи викладене, наразі нормативне регулювання території Смарагдової мережі в Україні відсутнє, немає і Переліку визначених територій Смарагдової мережі.

    Водночас уповноважений орган в процедурі ОВД, звертає увагу на вплив планованої діяльності на Смарагдову мережу та допустимість такого впливу.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Так як вірно вам було зазначено колегами законопроект э проте статусу немає. Наразі маємо ситуацію: території Смарагдової мережі є, а юридичного статусу в них немає. Держава відповідальна за збереження цих територій, але механізму поводження з ними не створила.

    Смарагдова мережа теж не забороняє господарську діяльність на території її об’єктів. На відміну від ділянок природно-заповідного фонду, на територіях Смарагдової мережі під охороною перебуває не територія, а конкретні біологічні види та оселища – чи то степ, чи то вовк.

    Приміром, якщо вказана територія створена для збереження рідкісних видів рослин, то будинок чи підприємство в конкретних місцях, де вони не шкодять таким рослинам, можуть збудувати.

    Такий підхід дозволяє вести конструктивний діалог з бізнесом. Наприклад, коли планували будівництво вітряків у межах території Смарагдової мережі у Львівській області, їх просто змістили на 200 метрів, тим самим реалізувавши проєкт і зберігши природні цінності цієї території.

    Ще одне побоювання – «проходження процедури оцінки впливу на територію Смарагдової мережі буде необхідним для всіх видів діяльності».

    Зміст «смарагдового» статусу територій полягає в тому, що коли хтось планує тут нову господарську діяльність, то має пройти спеціальну оцінку, чи не шкодитиме вона видам та оселищам, які перебувають під захистом на цій ділянці. Утім, не вся діяльність, що планується на території Смарагдової мережі, буде проходити процедуру оцінки впливу на її територію. Законопроєктом передбачено, що саме уповноважений центральний орган ухвалює рішення про необхідність проведення такої оцінки за результатами пропозицій громадськості (виходячи з характеру, масштабу та місця провадження планованої діяльності).

    Положення Директиви 92/43/ЄЕС передбачають можливість ведення планованої діяльності (за умови компенсаційних заходів), незважаючи на негативні результати оцінки впливу на Смарагдову мережу (стосується випадків, коли проєкт становить суспільний інтерес). Тобто якщо втрачену природну цінність компенсують, тоді працювати можна.

    Успіхів


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України