Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день. У дедушки в паспорте обнаружили ошибку в фамилии . Буква «И» вместо «I». Не правильно перевели с русского языка ( Бумагин ) . У его сына и у нас ( внуков ) Буква «I». Дедушке 86 лет . Что стоит сделать сейчас , при его жизни , что бы не пришлось потом всем переделывать документы , что бы вступить в право на наследство . Какие есть варианты ? Его сын ( наш отец ) не резидент уже , не претендует на наследство , он хочет что бы имущество( дом ) в будущем перешёл нам ( внукам ).
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте!
На сегодняшний день существует два способа исправить ошибки в документе:
1) Внесудебный (путем обращения в орган, выдавший документ);
При установлении расхождений в записях, паспорт подлежит обмену. В такой ситуации нужно обратиться в орган, выдавший паспорт, а именно в территориальное подразделение Государственной миграционной службы. Необходимо в письменной форме подать заявление, где описать проблему и указать требование исправить ошибку, допущенную сотрудниками данного учреждения. К заявлению следует приложить 2 фотографии 3,5 х 4,5 мм, паспорт, подлежащий обмену, документ, в котором правильно указана фамилия, имя, отчество (например, свидетельство о рождении, свидетельство о регистрации брака). Также необходимо оплатить средства за оформление нового паспорта, однако вы имеете право требовать не взимать их с вас деньги, поскольку ошибка в паспорте допущена не по вашей вине.
2) Судебный (путем установления принадлежности правоустанавливающего документа конкретному лицу).
В случае, если государственное учреждение, которое выдало этот документ, не может исправить допущенную в нем ошибку, или такое учреждение ликвидировано, и/или архивные документы не сохранились, гражданин имеет право обратиться в суд с заявлением об установлении факта принадлежности правоустанавливающего документа.
В заявлении, с которым лицо обращается в суд, оно должно указать какими доказательствами подтверждается факт, что в правоустанавливающих документах была допущена ошибка и обосновать по каким причинам невозможно исправить ошибку иным способом, кроме судебного.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДобрий день, Кристина!
Існує два способи виправити помилки в документі:
1) Позасудовий (шляхом звернення до органу, що видав документ);
2) Судовий (шляхом встановлення належності правовстановлюючого документа конкретній особі).
У разі, якщо державна установа, яка видала цей документ, не може виправити допущену в ньому помилку, або така установа ліквідована, та/або архівні документи не збереглися, громадянин має право звернутися до суду їз заявою про встановлення факту належності правовстановлюючого документу.
При цьому, варто пам’ятати, що справи про встановлення факту належності особі паспорта, військового квитка, квитка про членство в об’єднанні громадян, а також свідоцтв, що їх видають органи державної реєстрації актів цивільного стану, судовому розгляду в окремому провадженні не підлягають.
Законодавство передбачає спрощений порядок розгляду таких заяв.
В заяві, з якою особа звертається до суду, вона повинна вказати якими доказами підтверджується факт, що у правовстановлюючих документах було допущено помилку та обґрунтувати з яких причин неможливо виправити помилку в інший спосіб, окрім судового.
Встановлення факту належності документу має юридичне значення та тягне за собою юридичні наслідки, оскільки зумовлене необхідністю оформлення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
При розгляді справи суд встановлює належність особі правовстановлюючих документів, а не тотожність прізвища, імені, по батькові, неоднаково названих в різних документах, не присвоює чи залишає прізвище, ім’я, по-батькові. Судове рішення є підставою для оформлення майнових або особистих немайнових прав громадян. Судом лише встановлюється, що документ, виданий певній особі, в дійсності їй належить, але суд не вправі вносити виправлення у цей документ.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеКристина!
Як варіант, також можна звернутися в Інститут мовознавства ім. О.О. Потебені (адреса: 01601, м. Київ, вул. М. Грушевського) та отримати довідку про те, що, наприклад, переклад прізвища в паспорті не відповідає свідоцтву про народження. Це позбавить Вас від необхідності доводити відповідність паспорта іншим документам. При пред’явленні тих чи інших документів, необхідно буде також пред’являти цю довідку.
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Добрый день!
вам нужно вносить изменения в паспорт, обратившись в центр предоставления админ.услуг или в орган, который выдавал паспорт!
С заявлением пусть начнут процедуру и дадут Вам справку с подписью начальника, о том ,что изминения законны и действительны.
Если владелец имеет низкую степень мобильности , необходимо пригласить нотариуса для оформления владельцем доверенности на проведение процедур с его паспортом, подачу заявления и подписание документов от его имени. Например на Вас.
С уважением,
Константин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день, Василь!
Спочатку треба звертатися до відділу ДРАЦС за місцем проживання чи реєстрації із заявою. Звертатися можуть особи, щодо яких складено актовий запис, один з батьків, опікун, піклувальник дитини, опікун недієздатної особи, спадкоємці померлого, представники органу опіки та піклування при здійсненні повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подачу такої заяви.
До поданої заяви необхідно додати такі документи, як свідоцтва, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні, а також інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті, наприклад, повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян чи копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови у цьому.
Якщо актовий запис, в який треба внести зміни, знаходиться в іншому відділі ДРАЦС, то справу надішлють до туди для виконання. Підставою
для внесення змін також може бути рішення суду, в якому зазначено, які саме зміни необхідно внести до актового запису про народження.
Питання про внесення змін до актових записів цивільного стану мають розглянути у тримісячний термін. За наявності поважних причин цей строк можуть продовжити, але не більше ніж на 3 місяці.
У разі, якщо державна установа, яка видала цей документ, не може виправити допущену в ньому помилку, або така установа ліквідована, та/або архівні документи не збереглися, громадянин має право звернутися до суду їз заявою про встановлення факту належності правовстановлюючого документу.
Розгляд даних справ регулює цивільний процесуальний кодекс України, а саме глава 4 даного кодексу під назвою «Окреме провадження».
Крім цього, ч. 2 ст. 256 ЦПК України встановлено, що в судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Для того, щоб суд розглянув справу, необхідно подати докази того, що цей документ належить заявнику і що організація, яка його видала, не може внести до нього відповідні виправлення. (отримати письмову відмову з організації про неможливість внести змін до документу. )
Дана позиція підтримана роз'ясненнями, які містяться в п. 12 постанови Пленуму Верховного Суду України N 5 від 31 березня 1995 року "Про встановлення фактів, що мають юридичне значення" (з подальшими змінами) при розгляді справи про встановлення факту належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім'я по батькові, місце і час народження якої зазначені в документі, не збігаються з ім'ям, по батькові, прізвищем, місцем і часом народження цієї особи, вказаними у свідоцтві про народження або в паспорті, у тому числі, факту належності правовстановлюючого документа, в якому допущені помилки у прізвищі, імені, по батькові або замість імені чи по батькові зазначені ініціали, суд повинен запропонувати заявникові надати докази про те, що правовстановлюючий документ належить йому і що організація, яка видала документ, не має можливості внести до нього відповідні виправлення.
Застосувати процедуру встановлення фактів, які мають юридичне значення, можна за наявності таких обставин:
– відповідно до закону такі факти породжують юридичні наслідки. Це означає, що саме від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян;
– чинне законодавство не передбачає іншої можливості їх встановлення;
– заявник не може іншим чином отримати чи відновити втрачені документи, які посвідчують факти, які мають юридичне значення;
– якщо встановлення факту не пов’язується з наступним вирішенням спору про право.
Заява про встановлення факту, що має юридичне значення, а саме встановлення факту належності правовстановлюючого документа подається до місцевого суду за місцем реєстрації проживання.
Заява про встановлення факту належності правовстановлюючого документа повинна містити:
– найменування суду, до якого подається заява;
– прізвище, ім’я та по батькові заявника та заінтересованих осіб, місце проживання, перебування, місцезнаходження для юридичних осіб, поштовий індекс, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків за його наявності або номер і серію паспорта, відомі номери засобів зв’язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти;
– інформацію про те, який факт заявник просить встановити та з якою метою;
– причини неможливості відновлення документації, що посвідчує цей факт;
– докази, що підтверджують факт.
До заяви додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини, і довідка про те, що організація, яка видала документ, не має можливості внести до нього відповідні виправлення.
За подання заяви про встановлення факту належності правовстановлюючого документа необхідно сплатити судовий збір. Його розмір становить для фізичних осіб 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява подається до суду.
При цьому, варто пам’ятати, що справи про встановлення факту належності особі паспорта, військового квитка, квитка про членство в об’єднанні громадян, а також свідоцтв, що їх видають органи державної реєстрації актів цивільного стану, судовому розгляду в окремому провадженні не підлягають.
Законодавство передбачає спрощений порядок розгляду таких заяв.
В заяві, з якою особа звертається до суду, вона повинна вказати якими доказами підтверджується факт, що у правовстановлюючих документах було допущено помилку та обґрунтувати з яких причин неможливо виправити помилку в інший спосіб, окрім судового.
Встановлення факту належності документу має юридичне значення та тягне за собою юридичні наслідки, оскільки зумовлене необхідністю оформлення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
При розгляді справи суд встановлює належність особі правовстановлюючих документів, а не тотожність прізвища, імені, по батькові, неоднаково названих в різних документах, не присвоює чи залишає прізвище, ім’я, по-батькові. Судове рішення є підставою для оформлення майнових або особистих немайнових прав громадян. Судом лише встановлюється, що документ, виданий певній особі, в дійсності їй належить, але суд не вправі вносити виправлення у цей документ.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
Всього доброго!
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Добрый день, Кристина!
При жизни всех наследодателей и наследников это можно исправить в органах ЦНАП.
Вы обращлись в ЦНАП?
Набирайте.
Адвокат, 18 лет опыта
Добрый день, Кристина!
В Вашей ситуации могу порекомендовать следующее:
1. Оформить завещание на кого-то из внуков - по тексту указать и родственную принадлежность, это после поможет не платить налог на наследственную массу ( если в семье нормальные отношения и нет спора о наследстве - это экономически целесообразнее и удобнее в последствии завещать кому-то одному - у квартиры будет 1 собственник, не вереница). При оформлении завещания поинтересоваться у нотариуса, как он относится к заключениям лингвистической экспертизы ( приемлем документ или нет решает именно нотариус, который открывает наследственное дело, иногда приходится обращаться в суд, за установлением факта, имеющего юридическое значение). Если да:
2. Обратиться в любой институт, проводящий лингвистическую экспертизу и получить заключение на тему - что это одна и та же фамилия, записанная с опечаткой.
Далее - уже после смерти дедушки, обратиться с заявлением об открытии наследственного дела к тому же нотариусу. Срок на обращение - 6 месяцев со дня смерти. Наличие завещания не гарантирует вступление в наследство автоматически ( если только наследник не проживает с наследодателем).
Удачи Вам и всех благ!