Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Предпринимательское право, 08 мая 2022, вопрос №63850 250₴

Ліквідація банку державою. Я ФОП 3 кат 5%

Держава своїм указом конфіскувала чи ліквідувала МР банк без будь якого попередження клієнтів.
1. Як я маю платити єдиний податок з коштів що тепер не доступні?
2. Як я можу розрахуватися з постачальниками за товар який поставлений і відвантажений за схемою часткової передплати?
3. клієнт також не повертає грошову заставу бо "у держави немає коштів".
Хто в курсі? Що робити?
відповідати можу лише через цю форму або вайбер.

Ответы юристов (9)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Добрий день, Олександре!

    Треба терміново відкрити новий рахунок ФОП. Пілстава - закриття банку у зв'зку з ліквідацією. На жаль вирішення питань із ліквідованим банком та повернення грошей може зайняті у Вас чимало часу. Отримати детальну інформацію можна буде лише у тимчасовой адміністрації банку, як призначає в таких випадках держава.

    Клієнту можете послатися на форс-мажорні обставини. тим більше, що вони тут очевидні!

    Якщо клієнт не повертає заставу:

    У разі невиконання зобов'язання, забезпеченого заставою,

    Заставодержатель набуває право звернення стягнення на предмет застави. За рахунок предмета застави заставодержатель має право задовольнити в повному обсязі свою вимогу, визначену на момент фактичного задоволення, включаючи сплату відсотків, неустойки, відшкодування збитків, завданих порушенням зобов'язання, необхідних витрат на утримання заставленого майна, а також витрат, понесених у зв'язку з вимогою, якщо інше не встановлено договором. Навіть якщо зобов'язання боржником частково виконано, право звернення стягнення на предмет застави зберігається в первісному обсязі.

    Якщо ж предметом застави є дві або більше речей (два або більше права), стягнення може бути звернене на всі ці речі (права) або на будь-яку з речей (право) за вибором заставодержателя.

    Якщо заставодержатель зверне стягнення на одну річ (одне право), але його вимогу не буде задоволено в повному обсязі, він зберігає право застави на інші речі (права), що є предметом застави. Звернення стягнення на предмет застави здійснюється за рішенням суду, якщо інше не встановлено договором або законом.

    Підкреслимо, що знову ж таки сторони можуть домовитися про це під час складання договору, щоб не ускладнювати процедуру отримання задоволення із заставленого майна.

    Як звільнитися від застави?

    Право застави припиняється у разі:

    1) припинення зобов'язання, забезпеченого заставою;

    2) втрати предмета застави, якщо заставодавець не замінив предмет застави;

    3) реалізації предмета застави;

    4) набуття заставодержателем права власності на предмет застави.

    Зрозуміло, що якщо основне зобов'язання та пов'язані з його погашенням вимоги буде виконано, предмет застави повертається його власнику.

    Причому заставодержатель, у володінні якого перебувало заставлене майно, зобов'язаний негайно повернути його заставодержателю.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Олександре!

    Далі з приводу ліквідованого банку:

    Порядок дій, які необхідно вчинити для повернення грошей з рахунку.

    Повернення фізичною особою строкового банківського вкладу (депозиту) чи кошті з рахунку ФОП, чи будь яких коштів, вимагає певних дій, які мають здійснюватися вчасно у письмовій формі та у відповідності до умов договору банківського вкладу.

    1. Необхідно письмово звернутися до банку з вимогою повернути гроші та відсотки (якщо вони є) відповідно до умов договору у зв’язку із закінченням його строку.

    2. Банк зобов'язаний за договором банківського вкладу на вимогу видати вклад або його частину та нараховані проценти на першу вимогу вкладника.

    Банк зобов'язаний за договором банківського строкового вкладу видати вклад та нараховані проценти за цим вкладом зі спливом строку, визначеного в договорі банківського вкладу.

    Повернення вкладнику банківського строкового вкладу та нарахованих процентів за цим вкладом на його вимогу до спливу строку або до настання інших обставин, визначених договором, можливе виключно у випадках, передбачених умовами договору банківського строкового вкладу.

    Банк зобов'язаний в разі невиконання (неналежного виконання) вимоги вкладника про повернення вкладу (депозиту) або його частини (документ на переказ / заява про повернення коштів тощо) (далі - вимога):

    1) прийняти вимогу шляхом проставлення на ній дати отримання, підпису уповноваженої особи та видачі вкладнику письмового повідомлення про невиконання (неналежне виконання) цієї вимоги із зазначенням причини, дати взяття вимоги на облік, дати видачі повідомлення, прізвища, ім'я та по батькові уповноважених осіб банку;

    2) взяти вимогу на облік за відповідним позабалансовим рахунком.

    Банк зобов'язаний виконати вимогу відповідно до умов договору банківського вкладу. Після виконання вимоги банк списує вимогу з відповідного позабалансового рахунку.

    Банк виплачує вкладнику проценти на суму вкладу (депозиту) у розмірі, який встановлюється в договорі банківського вкладу. Якщо договором не встановлений розмір процентів, то банк зобов'язаний їх виплатити в розмірі облікової ставки Національного банку.

    Банк має право змінити розмір процентів, які виплачуються на суму вкладу (депозиту) на вимогу, якщо інше не встановлено договором. У разі зменшення банком розміру процентів на суму вкладу (депозиту) на вимогу новий розмір процентів застосовується до вкладу (депозиту), унесеного до повідомлення вкладника про зменшення процентів, через один місяць із дня надсилання відповідного повідомлення, якщо інше не встановлено договором.

    Якщо вкладник не вимагає повернення суми строкового вкладу (депозиту) із закінченням строку, установленого договором банківського вкладу, або повернення суми вкладу (депозиту), унесеного на інших умовах повернення, то після настання визначених договором обставин договір уважається продовженим на умовах вкладу на вимогу, якщо інше не встановлено договором.

    Оподаткування доходів від вкладних (депозитних) операцій вкладників здійснюється відповідно до законодавства України

    Примітка. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

    3. Якщо на письмові звернення фізичної особи, банк не реагує та не повертає кошти, необхідно звернутися за захистом свого порушеного права до суду.

    Відповідно до статті 28 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», Фонд розпочинає виплату відшкодування коштів у національній валюті України в порядку та у черговості, встановлених Фондом, не пізніше 20 робочих днів (для банків, база даних про вкладників яких містить інформацію про більше ніж 5000 рахунків, - не пізніше 30 робочих днів) з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку.

    Фонд здійснює виплату гарантованих сум відшкодування через банки-агенти, що здійснюють такі виплати в готівковій або безготівковій формі (за вибором вкладника).

    Фонд не пізніше наступного дня після закінчення визначеного Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" строку ліквідації банку розміщує на офіційному веб-сайті Фонду оголошення про завершення Фондом виплат гарантованої суми відшкодування.

    Фонд зобов’язаний у 60-денний строк з дня початку процедури ліквідації банку надіслати повідомлення всім клієнтам, які користуються послугами відповідального зберігання, про необхідність вилучити свої цінності протягом одного місяця з дня повідомлення. Матеріальні цінності, що перебували на відповідальному зберіганні банку і не були вилучені власниками в зазначений у повідомленні строк, вважаються фондами, на які не можуть претендувати кредитори банку. Такі цінності переходять у розпорядження Фонду для повернення законним власникам. (п. 7 статті 49 Закон України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб").

    Примітка. Отримати депозит в іноземній валюті можливо до введення Фондом тимчасової адміністрації банку, у разі якщо банк перебуває у стані тимчасової адміністрації, повернення коштів з депозитного рахунку здійснюється в національній валюті України з часу прийняття рішення Фондом про ліквідацію банку.

    У випадку відмови банком у виплаті грошових коштів даний спір вирішується в судовому порядку. Існує два основних порядки, в яких може бути розглянуто справу про стягнення заборгованості: позовне провадження і наказне провадження.

    1. Наказне провадження

    Наказне провадження – це спрощений процес розгляду справи, по якому можуть стягуватися безперечні заборгованості. Наприклад, якщо фізична особа позичила якусь суму грошей, а йому у встановлений термін ці гроші не повернули, то така справа може бути вирішена саме у наказному порядку. Але якщо необхідно стягнути відсотки, пеню, неустойку, тобто виникає предмет спору про суму боргу, у даному випадку не може розглядатися в наказовому провадженні. Отже, у наказному порядку можна стягнути тільки суму основного боргу.

    Основною перевагою наказного провадження є його швидкість, оскільки в ньому навіть судові засідання не проводяться: необхідно звернутися до суду видати наказ, і суд, самостійно вивчивши документи, його видає. Але для того, щоб скасувати такий наказ достатньо, щоб банк протягом 10 днів з дати отримання наказу написав формальний лист до суду про свою незгоду з наказом.

    2. Позовне провадження

    При подачі до суду позовної заяви про стягнення коштів за договором банківського вкладу, призначається слухання з викликом сторін, які дають пояснення з приводу даного спору, суддя вивчає всі аспекти справи і виносить рішення.

    До позовної заяви необхідно додати:

    1. договір банківського вкладу (депозитний договір) – це документ, на підставі якого вносилися гроші на депозит. У ньому, як правило, зазначені: сума депозиту, відсоток, під який вносилися гроші, умови дострокового повернення депозиту та порядок вирішення спорів;
    2. квитанції про внесення грошей за договором банківського вкладу – підтвердженням того, що за договором банківського вкладу дійсно вносилися гроші, квитанції з відміткою банку про прийняття грошей. У квитанції у графі «призначення платежу» обов'язково має бути посилання на договір банківського вкладу;
    3. лист (заяву) про видачу депозиту з обов'язковим підтвердженням отримання листа банком (відправлення рекомендованим листом);
    4. відповідь банку на лист про дострокове повернення депозиту (якщо така була);
    5. квитанція про сплату судового збору;
    6. копія позовної заяви з додатками.

    За загальним правилом, позови пред'являються за місцезнаходженням відповідача. Позовна заява про стягнення депозиту повинна подаватися в той районний суд, на території якого знаходиться головний офіс (юридична адреса) банку, в якому знаходиться депозит. Однак, відповідно до частини 7 статті 28 Цивільного процесуального кодексу України позови, що виникають з діяльності філії або представництва юридичної особи, а також відокремленого підрозділу органу державної влади без статусу юридичної особи, можуть пред’являтися також за їх місцезнаходженням.

    Примітка. Якщо договір банківського вкладу укладено з філією або регіональним представництвом банку (про це зазначається в самому договорі, а також у квитанції про прийняття грошей, на якій міститься найменування відділення), і саме ця філія або представництво відмовилися повернути вклад, то такий спір може бути розглянуто за місцезнаходженням філії. Адреса філії вказується в розділі підписів.

    3. Сплата судового збору.

    Для фізичної особи та фізичної особи-підприємця розмір судового збору становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

    Для юридичної особи розмір судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (відповідно до ч.2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір»).

    Александр Клиент год назад

    1. Відкритий рахунок є в іншому банку і він існує і обслуговується паралельно. тобто було два рахунки.2. Юридично контракт по договору виконаний і до війни 19.02.22. але заставу не повертають... мотив немає коштів у казначействі(на основі усних перемовин). Типу форс мажор у них.

    • Айвазян Юрий Климентьевич
      Айвазян Юрий Климентьевич год назад

      Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

      Общаться в чате

      Тоді треба негайно звертатись до суду, а щоби прискорити процес "добровільного" повернення застави, вимагати у суду забезпечення позову шляхом арешту на майно або рахунки заставоутримувача.

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Ваша ситуація не є простою, тому треба:

    1. Звернутися з цими питаннями до регулятора, тобто до голови правління НБУ нехай вони письмово повідомлять офіційно, на якій стадії знаходиться ліквідаційна процедура та чи буде визначено правонаступника банку для виконання зобов язань перед клієнтами та кредиторами , тут же заявіть вимогу про повернення Ваших коштів з поточного рахунку.

    2. Якщо правонаступник буде чи є вже Вам про це повідомлять , тоді треба звернутися письмово до банку правонаступника і розпочати переговори про переведення Вашого рахунку до правонаступника ліквідованого банку.

    3. Також треба письмово повідомити про ситуацію податкову поштою рекомендованим листом , або через кабінет платника ФОП на сайті ДФС. Нехай нададуть письмову позицію , скоріше за все вони скажуть оплачувати податки з іншого рахунку фоп , або ж запропонують своє бачення.

    Вашому контрагенту треба проробити цей же шлях з банком, якщо теж ліквідований банк.

    Якщо контрагент є державним суб єктом, то треба чекати, коли запрацює державне казначейство і його підрозділи у областях.

    Якщо приватний суб єкт , то до кажначейства він не має відношення і у нього мають бути приватні рахунки у банках.

    У такому разі направляєте йому письмову претензію на всі адреси та рекомендованим листом з врученням про повернення ваших коштів та через 30-ть днів незалежновід відповіді , якщо ні то подаєте до суду на стягнення коштів додаєте документи , претензію, квитанцію з пошти провідправку її , трек відстеження роздруковуєте з укрпошти - пишите згідно з оригіналом дату підпис і додаєте суду в матеріали.

    Упозові зазначте , що необхідно забезпечити виконання судового рішення, так як через проблеми з банками сторін є об єктивні підстави вважати , що рішення суду може бути не виконано на протязі тривалого часу, що порушує ваші права.

    Суд має після рішення прийняти виконавчий документ та передати його до органу ДВС для негайного виконання, а копію надати Вам.

    Обгрунтування для претензії може бути таким:

    Учитывая военное положение согласно Указа Президента № 64/2022 и то что указанный правовой режим был продлен до 25.05.22 , такое обстоятельство есть форс-мажором и возврат должен быть проведен , сейчас направьте претензии на все адреса компании и соберите доказательства , процесуальные сроки сейчас приостановлены , суд рассматривает лишь неотложные дела дистанционно , исковое заявление можете подать через електронный суд и ожидать назначения суда https://www.kmu.gov.ua/service/elektronnij-sud

    Так же подайте заявление в териториальное управление Дерпродспоживслужби, главное соберите все доказательства.

    Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.

    Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

    Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.

    РЕКОМЕНДУЮ НАПРАВИТИ ЛИСТА У АДРЕСУ КОМПАНІЇ, З ВИМОГОЮ ПРО ПОВЕРНЕННЯ КОШТІВ, ВРАХОВУЮЧИ ОБСТВИНИ ВВЕДЕННЯ В УКРАЇНІ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ ТА ПРОВЕДЕННЯ БОЙОВИХ ДІЙ В УКРАЇНІ.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Можливо ця інформація буде Вам корисною

    Фонд гарантування вкладів закон военный стан

    Верховна Рада прийняла в цілому проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення стабільності системи гарантування вкладів фізичних осіб" (реєстр. № 5542-1).

    Законом передбачено гарантування вкладів фізичних осіб в повному обсязі (без обмеження за сумою вкладу) на час дії воєнного стану в Україні та протягом 3 місяців після його завершення.

    Через 3 місяці після завершення воєнного стану в Україні сума граничного розміру відшкодування коштів за вкладами встановлюється на рівні 600 000 гривень.

    Законом посилено забезпечення фінансової стійкості Фонду шляхом розрахунку необхідного значення цільового показника, встановлення розміру базової річної ставки регулярного збору та запровадження механізмів їх розрахунку та порядку встановлення, запровадження положень щодо порядку проведення стрес-тестування системи гарантування вкладів фізичних осіб.

    Законом суто формальне гарантування державою всіх вкладів фізичних осіб у Ощадбанку, яке фактично не має механізму реалізації, замінюється на реальне гарантування вкладів на тих підставах, на яких таке гарантування стосується усіх без виключення інших банках, в тому числі державних.

    Передбачене включення Ощадбанку до системи гарантування вкладів фізичних осіб та набуття ним статусу учасника Фонду, а отже скасування формальної державної гарантії на вклади фізичних осіб у Ощадбанку після закінчення перехідного періоду, який складає 6 місяців.

    Законом також передбачена реструктуризація зобов’язань Фонду за векселями, які були видані Фондом в 2015 і 2016 роках в обмін на облігації внутрішньої державної позики, держателем яких було Міністерство фінансів України шляхом перераховування відповідних коштів до загального фонду Державного бюджету України з урахуванням необхідності забезпечення фінансової стабільності системи гарантування вкладів фізичних осіб. Механізм реструктуризації схвалений Радою з фінансової стабільності.

    Законом з метою покращення в умовах воєнного стану чи під час особливого періоду функціонування ринків капіталу та організованих товарних ринків, діяльності учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків, державного регулювання, здійснюваного Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку:

    1) надається право Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку на час воєнного стану встановлювати особливості державного регулювання та нагляду;

    2) надано можливість проведення клірингових розрахунків у іноземній валюті через рахунки в українських банках.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    100%

    Добрий вечір, Олександр!

    НА ДАНИЙ ЧАС, ЦЕ ДІЙСНО Є ПРОБЛЕМОЮ.

    ДЛЯ ЇЇ ВИІРШЕННЯ РЕКОМЕНДУЮ ВАМ ЗВЕРНУТИСЯ З ІНФОРМАЦІЙНИМ ЗАПИТОМ ДО НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ (РЕГУЛЯТОРА):

    Закон України «Про доступ до публічної інформації» передбачає як одну з форм доступу отримання інформації через запити.

    ПРИКЛАД ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАПИТУ:

    Форма запиту

    ___

    (назва розпорядника інформації)

    від___

    (прізвище, ім’я, по батькові або найменування запитувача)

    ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ

    На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

    1)___;

    (опис інформації або вид, назва, реквізити чи зміст документа, якщо вони відомі)

    2)___...

    Обґрунтування того, що шкода від розповсюдження такої інформації буде меншою за суспільний інтерес (потребу) в її розповсюдженні (доведення незаконності обмежувати доступ до запитуваної інформації/документів на підставі ч. 2 ст. 6 згаданого Закону): ___. [включається в текст запиту, якщо відомо або є вагомі підстави вважати, що запитувана інформація/документи мають обмежений доступ]

    Відповідь прошу надіслати за наступною адресою: ___.

    [ДАТА]

    [ПІДПИС]

    Гаряча лінія

    0 800 505 240 або +380442986555

    Онлайн-форма для звернень.

    Для електронного звернення: nbu@bank.gov.ua (заповніть і надішліть форму та за потреби додайте супровідні матеріали. Але розмір вкладення – не більше 10 МБ).

    Для листування: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601.

    Для подання письмових звернень громадян: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ, 01601.

    Телефон: 0 800 505 240 або +380442986555(пн-чт 9:00 – 18:00, пт 9:00 – 16:45)

    Запис на особистий прийом: 0 800 505 240 або +380442986555

    Громадська приймальня: вул. Інститутська, 12, кімн. 24.

    ПРИ ЦЬОМУ, У ІНФОРМАЦІЙНОМУ ЗАПИТІ СЛІД ПОСИЛАТИСЯ НА:

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 64/2022

    Про введення воєнного стану в Україні:

    https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...

    "У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

    2. Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об'єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з'єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

    3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

    4. Кабінету Міністрів України невідкладно:

    1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

    2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

    5. Державній службі України з надзвичайних ситуацій невідкладно разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями, іншими державними органами, установами, підприємствами, організаціями всіх форм власності привести єдину державну систему цивільного захисту, її функціональні та територіальні підсистеми у готовність до виконання завдань за призначенням в особливий період.

    6. Обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування утворити ради оборони та забезпечити сприяння військовому командуванню у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану.

    7. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про введення в Україні воєнного стану, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    8. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    24 лютого 2022 року".

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 133 /2022

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №133/2022 — Офіційне інтернет-представництво Президента України (president.gov.ua)

    "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні

    У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    14 березня 2022 року".

    УказПрезидента України

    Про продовження строку дії воєнного стану в Україні

    Про продовження строку дії ... | від 18.04.2022 № 259/2022 (rada.gov.ua)

    {Указ затверджено Законом № 2212-IX від 21.04.2022}

    У зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов’язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України

    В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    м. Київ18 квітня 2022 року№ 259/2022

    Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.

    Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

    Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про Національний банк України

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, № 29, ст.238):\

    Про Національний банк України | від 20.05.1999 № 679-XIV (rada.gov.ua)

    Стаття 7. Інші функції

    Національний банк виконує такі функції:

    1) відповідно до розроблених Радою Національного банку України Основних засад грошово-кредитної політики визначає та проводить грошово-кредитну політику;

    2) монопольно здійснює емісію національної валюти України та організує готівковий грошовий обіг;

    3) виступає кредитором останньої інстанції для банків і організує систему рефінансування;

    4) встановлює для банків правила проведення банківських операцій, бухгалтерського обліку і звітності, захисту інформації, коштів та майна;

    5) організовує створення та методологічно забезпечує систему грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, статистичної інформації фінансових установ, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк;

    6) регулює діяльність платіжних систем та систем розрахунків в Україні, визначає порядок і форми платежів, у тому числі між банками;

    7) визначає напрями розвитку сучасних електронних банківських технологій, створює та забезпечує безперервне, надійне та ефективне функціонування, розвиток створених ним платіжних, облікових систем, національної системи електронної дистанційної ідентифікації Національного банку (системи BankID Національного банку), встановлює умови взаємодії суб’єктів у цих системах, контролює створення платіжних інструментів, систем автоматизації банківської діяльності та засобів захисту банківської інформації;

    8) здійснює банківське регулювання та нагляд на індивідуальній та консолідованій основі;

    8-1) здійснює державне регулювання та нагляд на індивідуальній та консолідованій основі на ринках небанківських фінансових послуг за діяльністю небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги в межах, визначених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та іншими законами України;

    9) здійснює погодження статутів банків і змін до них, ліцензування банківської діяльності та операцій у передбачених законом випадках, веде Державний реєстр банків, створює та веде Кредитний реєстр Національного банку України;

    9-1) веде Державний реєстр фінансових установ, реєстр колекторських компаній, а у визначених Національним банком випадках - інші реєстри осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк;

    10) веде офіційний реєстр ідентифікаційних номерів емітентів платіжних карток внутрішньодержавних платіжних систем;

    10-1) здійснює попередню кваліфікацію осіб, які можуть брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку, та складає перелік таких осіб;}

    13) представляє інтереси України в центральних банках інших держав, міжнародних банках та інших кредитних установах, де співробітництво здійснюється на рівні центральних банків;

    13-1) забезпечує представництво інтересів Національного банку в органах влади іноземних держав, захист прав та інтересів Національного банку в закордонних юрисдикційних органах;

    14) здійснює відповідно до визначених спеціальним законом повноважень валютне регулювання, визначає порядок здійснення операцій в іноземній валюті, організовує і здійснює валютний нагляд за банками, а також небанківськими фінансовими установами та операторами поштового зв’язку, які отримали ліцензію на здійснення валютних операцій;

    14-1) створює, веде інформаційні системи (реєстри, бази даних) для виконання функцій валютного регулювання та валютного нагляду, а також встановлює вимоги щодо створення, ведення, наповнення банками, небанківськими фінансовими установами, операторами поштового зв’язку інформаційних систем (реєстрів, баз даних) для забезпечення обміну інформацією між ними при здійсненні валютного нагляду;

    15) забезпечує накопичення та зберігання золотовалютного резерву та здійснення операцій із золотовалютним резервом та банківськими металами;

    16) аналізує та прогнозує динаміку макроекономічних, грошово-кредитних, валютних та фінансових показників, у тому числі складає платіжний баланс;

    17) організовує та здійснює інкасацію коштів та перевезення валютних цінностей, у визначеному Національним банком порядку видає юридичним особам ліцензії на надання банкам послуг з інкасації, зупиняє, поновлює та відкликає їх;

    18) реалізує державну політику з питань захисту державних секретів у системі Національного банку;

    19) бере участь у підготовці кадрів для банківської системи України;

    20) визначає особливості функціонування банківської системи України, діяльності небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, здійснення нагляду, в тому числі валютного, за такими особами у разі введення воєнного стану чи особливого періоду, здійснює мобілізаційну підготовку системи Національного банку;

    21) вносить у встановленому порядку пропозиції щодо законодавчого врегулювання питань, спрямованих на виконання функцій Національного банку України;

    22) здійснює методологічне забезпечення з питань зберігання, захисту, використання та розкриття інформації, що становить банківську таємницю;

    22-1) здійснює відповідно до компетенції повноваження у сфері депозитарного обліку;

    23) здійснює інші функції у фінансово-кредитній сфері в межах своєї компетенції, визначеної законом;

    25) визначає порядок здійснення в Україні маршрутизації, клірингу та взаєморозрахунків між учасниками платіжної системи за операціями, які здійснені в межах України із застосуванням платіжних карток, емітованих банками-резидентами;

    26) створює засвідчувальний центр для забезпечення внесення відомостей про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, які мають намір надавати електронні довірчі послуги у банківській системі України та при здійсненні переказу коштів, до Довірчого списку згідно з вимогами Закону України "Про електронні довірчі послуги";

    26-1) здійснює державне регулювання з питань електронної ідентифікації у банківській системі України, для чого встановлює:

    вимоги, яким повинні відповідати кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг, що надають кваліфіковані електронні довірчі послуги у банківській системі України та при здійсненні переказу коштів, у тому числі вимоги до їх програмно-технічних комплексів;

    порядок надання та використання електронних довірчих послуг у банківській системі України та при здійсненні переказу коштів;

    порядок надання послуги постачання передачі сигналів точного часу засвідчувальним центром кваліфікованим надавачам електронних довірчих послуг у банківській системі України та при здійсненні переказу коштів;

    27) видає небанківським фінансовим установам та іншим особам, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, ліцензії на переказ коштів без відкриття рахунків та відкликає їх відповідно до законодавства;

    28) веде реєстр платіжних систем, систем розрахунків, учасників цих систем та операторів послуг платіжної інфраструктури;

    29) здійснює нагляд (оверсайт) платіжних систем та систем розрахунків;

    30) здійснює державне регулювання та нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення за банками та філіями іноземних банків; страховиками (перестраховиками), страховими (перестраховими) брокерами, кредитними спілками, ломбардами та іншими фінансовими установами (крім фінансових установ та інших юридичних осіб, щодо яких державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії здійснюються іншими суб’єктами державного фінансового моніторингу); платіжними організаціями, учасниками чи членами платіжних систем, які надають фінансові послуги на підставі відповідних ліцензій чи реєстраційних документів; операторами поштового зв’язку; іншими установами, які надають послуги з переказу коштів та здійснення валютних операцій; філіями або представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності, які надають фінансові послуги на території України, іншими юридичними особами, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають окремі фінансові послуги;

    31) здійснює аналіз стану фінансової системи щодо фінансової стабільності.

    32) визначає порядок, вимоги та заходи із забезпечення кіберзахисту та інформаційної безпеки у банківській системі України та для суб’єктів переказу коштів, здійснює контроль за їх виконанням; утворює центр кіберзахисту Національного банку України, забезпечує функціонування системи кіберзахисту у банківській системі України;

    33) забезпечує формування та ведення переліку об’єктів критичної інфраструктури, а також реєстру об’єктів критичної інформаційної інфраструктури у банківській системі України, визначає критерії та порядок віднесення об’єктів у банківській системі України до об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, забезпечує проведення оцінювання стану кіберзахисту та аудиту інформаційної безпеки у банківській системі України;

    34) здійснює захист прав споживачів фінансових послуг, що надаються банками, а також іншими фінансовими установами та особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України;

    34-1) здійснює нагляд за додержанням банками, іншими фінансовими установами, особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, та колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки);

    35) організовує роботу та здійснює заходи з підвищення рівня фінансової грамотності населення;

    36) встановлює вимоги до банків, що здійснюватимуть емісію депозитних сертифікатів банків".

    ЩОДО СПЛАТИ ПОДАТКВ У ТАКІЙ СИТУАЦІЇ, РЕКОМЕНДУЮ ЗВЕРНУТИСЯ ЗА ІНДИВІДУАЛЬНОЮ ПОДАТКОВОЮ КОНСУЛЬТАЦІЄЮ ДО ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ:

    Державна податкова служба України:

    04053, м. Київ,Львівська пл., 8

    Телефони

    (044) 272-62-55

    Гаряча лінія

    0800-501-007

    Електронна пошта

    post@tax.gov.ua

    Індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

    Підпунктом 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ визначено, що контролюючими органами, зокрема, є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених пп. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

    Згідно з п. 52.1 ст. 52 ПКУ за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

    Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити:

    • найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
    • код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
    • зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);
    • підпис платника податків або кваліфікований електронний підпис;
    • дату звернення.

    На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, індивідуальна податкова консультація не надається, а надсилається відповідь за підписом керівника (заступника керівника або уповноваженої особи) у паперовій або електронній формі у порядку та строки, передбачені Законом України від 02 жовтня 1996 року N 393/96-ВР "Про звернення громадян" із змінами та доповненнями.

    Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 15 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків у паперовій або електронній формі до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52 ПКУ.

    На індивідуальну податкову консультацію або відповідь, що надається контролюючим органом в електронній формі, накладається електронний підпис уповноваженої посадової особи контролюючого органу з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року N 851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг" із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року N 2155-VIII "Про електронні довірчі послуги" із змінами та доповненнями.

    Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 ПКУ).

    За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній, у паперовій або електронній формі. Індивідуальна податкова консультація, надана у паперовій або електронній формі, обов'язково повинна містити назву - індивідуальна податкова консультація, реєстраційний номер в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій, опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, зазначених у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання таких норм законодавства (пп. 52.3 ст. 52 ПКУ).

    Пунктом 52.4 ст. 52 ПКУ встановлено, що індивідуальні податкові консультації надаються:

    • в усній формі - контролюючим органом, визначеним пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, а також державними податковими інспекціями;
    • у паперовій та електронній формах - контролюючим органом, визначеним пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, крім державних податкових інспекцій.

    Індивідуальна податкова консультація, надана у паперовій або електронній формі, підлягає реєстрації в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

    Доступ до зазначених даних єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій та офіційного вебсайту є безоплатним та вільним. Порядок ведення та форма єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

    Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: Головна / Електронний кабінет / Реєстри / Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.

    Пунктом 52.5 ст. 52 ПКУ визначено, що територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, зобов'язаний надіслати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, індивідуальну податкову консультацію протягом 15 календарних днів, що настають за днем отримання звернення платника податків на отримання індивідуальної податкової консультації, для розгляду питання про внесення відомостей про таку консультацію до єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій, про що повідомляє платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович

    Закон України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2116-20#Text):

    "Стаття 1. Визначення термінів

    1. Для цілей цього Закону терміни вживаються в такому значенні:...

    резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;

    примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів - примусове вилучення об’єктів права власності Російської Федерації та об’єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і в порядку, встановлених цим Законом;

    об’єкти права власності Російської Федерації та її резидентів - рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать Російській Федерації та її резидентам.

    Стаття 2. Принципи примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів...

    2. Примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів здійснюється без будь-якої компенсації (відшкодування) їх вартості, враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку Російська Федерація розв’язала і веде проти України та Українського народу.

    Стаття 3. Підстави та порядок примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів

    1. Рішення про примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів приймається Радою національної безпеки і оборони України та вводиться в дію указом Президента України...

    Стаття 4. Правовий режим примусово вилучених в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів...

    4. Об’єкти права власності Російської Федерації та її резидентів, реєстрація права власності на які не вимагається відповідно до закону, переходять у власність держави з дня введення в дію указом Президента України рішення Ради національної безпеки і оборони України про примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів..."

    "ІНСТРУКЦІЯ про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків - резидентів і нерезидентів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1172-03#n29):

    "5. Клієнти мають право відкривати рахунки в будь-яких банках України відповідно до власного вибору для забезпечення своєї господарської/підприємницької/інвестиційної/незалежної професійної діяльності/діяльності, яка не пов'язана з підприємницькою, і власних потреб.

    Клієнт для відкриття рахунку подає до банку документи, які на час їх подання мають бути чинними (дійсними) та їх оформлення має відповідати вимогам законодавства України."

    Господарський кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/436-15#Text):

    "Стаття 42. Підприємництво як вид господарської діяльності

    1. Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку."

    Цивільний кодекс України (ЦК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 576. Предмет застави

    1. Предметом застави може бути будь-яке майно (зокрема річ, цінні папери, майнові права), що може бути відчужене заставодавцем і на яке може бути звернене стягнення.

    2. Предметом застави може бути майно, яке заставодавець набуде та/або може набути після виникнення застави (майбутній урожай, приплід худоби тощо)...

    Стаття 625. Відповідальність за порушення грошового зобов'язання

    1. Боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.

    2. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.".

    ---

    Доброго дня, Олександре!

    По-перше, МР банк є банком-резидентом рф "Сбербанк" в Україні, майно та активи відпо відно до наведено вище Закону про примусове вилучення в Україні об'єктів права власності рф та її резидентів підлягають до примусового вилучення без будь-якої компенсації (відшкодування) їх вартості.

    По-друге, даний МР банк, як "сбергбанк" є банком, як вбачається, щодо вкладних операцій і не здійснював розрахункових операцій, тим більше суб'єктів підприємницької діяльності.

    По-третє, Вами порушено наведену вищу Інструкцію НБУ про відкриття рахунків клієнтів, якою передбачео відкриття рахунків в банках України - не в іноземних банках. Крім того, як я вважаю, розрахунки, які Вами проводились через МР банк, не були безготівковими розрахунками, не проводились через поточні банківські рахунки.

    По-четверте, дії вчинені Вами на власний ризик і страх, за які держава, зокрема, відповідальності не несе.

    По-п'яте, щодо грошової застави. По-перше, грошові кошти не можуть бути предметом застави: по-перше, таке не передбачено ст.576 ЦК; по-друге - застава грошових коштів є передплатою. По-друге, відмова клієнта повернути кошти "бо "у держави немає коштів"" є незаконною - відповідно до ст.625 ЦК "боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання", посилання на відсутність коштів у держави є безпідставне і незаконне.

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Доброго дня, Олександр!

    Мова ймовірно йде про банк, що належав бенефіціарам агресора?

    Тому що без попередження це можливо було в останні часи саме до банків, що належали країнам агресора-рф чи рб.

    Коли це відбулось?

    Які форми договорів були відкриті у банку?


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України