Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Для бизнеса, 14 мая 2022, вопрос №64295 250₴

Услуги в интернете , покупка игровых наборов для онлайн игр

Добрый день, мне нужна консультация по поводу:
Я занимаюсь интернет услугами.
Я продаю игровые наборы (вип очки в игры онлайн) игрокам.
Принцип работы простой, я имею скидки на оплаты от аппгале (кеш бек) благодаря чему могу игрокам покупать наборы дешевле, чем в игре на гугл или апстор .
Принцип работы: игрок отправляет мне на карту деньги, я захожу в его аккаунт и покупаю наборы, остаток средств это мой доход
Вопрос , мне в месяц надо 50-60к $ оборот делать (сумма которая прийдёт 50-60)
При этом простыми картами будут проблемы с такими Сумами.
мне надо открывать ИП? Какой категории? Какие налоги? Какие нюансы?
Или есть какой то способ обойти лимиты

Ответы юристов (11)

    Адвокат Евгений Александрович
    20%

    Добрий день, Володимир!

    ТРЕБА ЗАРЕЄСТРУВАТИ ГОСПОДАРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ:

    На Ваш вибір всі організаційно-правові форми, які дозволяють вести підприємницьку діяльність.

    У практичній площині радимо розглядати такі варіанти: реєстрація фізичної особи-підприємця чи навіть декількох ФОП, створення товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) або приватного підприємства (ПП).

    Реєструючи товариство з обмеженою відповідальністю пам’ятайте – Статут товариства має містити положення, що випливають з особливостей діяльності та обраних КВЕДів.

    • Можливі КВЕДи:
      • 62.01 Комп’ютерне програмування
      • 62.02 Консультування з питань інформатизації
      • 62.03 Діяльність із керування комп’ютерним устаткованням
      • 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем
      • 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність
      • 63.12 Веб-портали
      • 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.
      • 58.29 Видання іншого програмного забезпечення
      • 58.21 Видання комп’ютерних ігор
    • КВЕДы для Project Manager
      • 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування
    • КВЕДи для Designer
      • 74.10 Спеціалізована діяльність із дизайну
    • Для Sales Manager:
      • 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність
      • 63.12 Веб-портали
      • 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.
      • 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування
      • 70.21 Діяльність у сфері зв’язків із громадськістю
      • 73.11 Рекламні агентства
      • 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації
    • КВЭДы для HR
      • 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність
      • 78.30 Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами
      • 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування.
      КВЕДи зайвими не бувають.

    Крім того, вкрай важливою є імплементація у Статуті товариства положень нового Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”.

    Так, якщо Ви обрали для себе щось суттєвіше за ФОП, варто подбати про нюанси ведення бухгалтерського обліку, своєчасне подання податкової та статистичної звітності, безпечну договірну роботу з контрагентами (уважно перевіряйте договори на поставку обладнання) та інше.

    Запускаючи Інтернет-сайт для залучення потенційних інвесторів – забезпечте дотримання законодавства про захист персональних даних і виконання чинних вимог у сфері захисту прав споживачів.

    Законодавство про працю в Україні – одне з найсуворіших у світі для роботодавців. Тому обираючи “ТОВ + директор” замість декількох ФОП – уважно ставтесь до вимог Кодексу законів про працю України.

    Що потрібно знати перед реєстрацією в інтернеті

    Охочим стати ФОП треба пам'ятати кілька важливих деталей:

    1. Для реєстрації ФОП онлайн потрібно обрати КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності) — для означення виду (чи видів) діяльності, яким ФОП і буде займатися. Список усіх КВЕДів є на офіційному сайті.
    2. Щоб зареєструвати ФОП, потрібно мати електронний цифровий підпис (ЕЦП) для онлайн-заяви.

    Реєстрація ФОП за допомогою "Дії"

    Реєстрація ФОПа у "Дії" - відносно новий і поки найшвидший спосіб відкрити індивідуального підприємця (ІП) в Україні. На це піде близько 10 хвилин. Дія дозволяє створити ФОП онлайн – без реєстрації у податковій.

    Покрокова інструкція відкриття ФОПа у "Дії":

    1. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.
    2. Заповніть форму на відкриття ФОП онлайн.
    3. Заповнену заяву на реєстрацію приватного підприємництва в Україні автоматично надішлють до реєстратора за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.
    4. Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про реєстрацію ФОП чи відмову також з'явиться у кабінеті – його надішлють електронною поштою.
    5. Витяг з реєстру в кабінеті громадянина можна отримати тоді, як тільки запис про відкриття ІП в Україні з'явиться в Єдиному державному реєстрі.

    Якщо ви обрали спрощену форму оподаткування, заяву на перехід до спрощеної системи буде також автоматично надіслано до податкового органу за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, яке вказано в довідці переселенця.

    Якщо обрали загальну систему оподаткування, то можете також подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ).

    Крім того, кожен ПП є платником податку – звичайного для тих, хто обрав стандартну систему реєстрації ФОП, та єдиного податку, який передбачений для ФОПів, які обрали спрощену форму.

    Важливо, що витяг має юридичну силу – його можна видрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом. Свідоцтво про реєстрацію ФОПів вже не потрібно – Верховна Рада скасувала цей документ для приватних підприємців та юридичних осіб.

    Які документи потрібні, щоб відкрити ФОП

    Відкрити ФОП можна лише за допомогою електронного підпису у додатку "Дія". Послуга є безплатною, тому за реєстрацію ФОПа у Дії платити не потрібно.

    Зазначимо, що з 1 січня 2021 року книгу обліку доходів ФОПу у податковій реєструвати не потрібно. Замість книги обліку тепер буде типова форма, яку можна буде вести онлайн.Скільки коштує оформити ФОП у Дії

    Як відкрити ФОП офлайн

    Не хоче онлайн, завжди можна прийти в податкову особисто. Для цього потрібно звернутися до державного реєстратора за місцем проживання з паспортом та ідентифікаційним кодом, надати копії цих документів.

    У держреєстратора потрібно буде заповнити реєстраційну картку, тобто форму 10. При цьому необхідно бути уважним при заповненні КВЕДів — якщо помилитесь, вас зареєструють (щоправда, ризикуєте замість, наприклад, надання послуг підписати на сільське господарство). А виправити цю помилку можна буде тільки шляхом перереєстрації.

    Подати документи держреєстратору також можна спеціалістом або через представника ФОП (оформивши на нього попередньо нотаріально посвідчену довіреність).

    Якщо все правильно і без помилок, то вас повинні внести до до державного реєстру протягом трьох робочих днів з моменту подання документації. За це ви отримаєте відповідну виписку. Якщо ви надсилали документи листом, то і виписку отримаєте поштою.

    Щоб отримати свідоцтво ФОП, необхідні документи треба додати до підрозділу податкової інспекції:

    • копію паспорта та ідентифікаційного коду;
    • заяву щодо застосування єдиного податку;
    • отриману вами раніше виписку з єдиного державного реєстру;
    • книгу обліку доходів;
    • заяву на ім'я начальника податкової інспекції або за Ф. 5-ОПП.

    Всього доброго!

    Промський Євгеній Сергійович
    20%

    Добрый день!

    Легализировать доходы (или обойти фин. мониторинг) можно такими способами:

    1) деятельность как физического лица без регистрации ООО или ФЛП. В таком случае вы платите ежегодно 19,5% налога от полученного дохода (18% налог на доходы физических лиц + 1,5% военный сбор). Здесь вы сами решаете, что для вас доход. Вы его можете определить как ту маржу, что у вас остается после всех операций.

    Минусы: вопрос фин. мониторинга никак не решается.

    2) регистрация ООО/ФЛП на общей системе налогообложения – 18 % от прибыли/дохода. Однако если ООО или ФЛП в течение года получает оборот более 1 000 000,00 грн, законом установлена обязанность зарегистрироваться как плательщик налога на добавленную стоимость, а это еще + 20 % налога (за невыполнение – штрафы, доначисление налогов).

    Плюс: можно решить вопрос с фин. мониторингом, все поступления на счет будут вашей предпринимательской деятельностью.

    Минус: высокий налог.

    3) Регистрация одного ФЛП на упрощенной системе не рекомендую, поскольку даже ФЛП на 3 группе имеет лимит на операции 7 млн грн. в год. Учитывая ваш оборот, вы быстро его привысите. Возможно, вам есть смысл открывать много ФЛП, что не превышать этот лимит, однако таких ФЛП должно достаточно, чтобы его не превышать. Аналогично можно работать через несколько физических лиц по пункту 1.

    4) по моему мнению, наиболее оптимальный вариант – регистрации компании за рубежом, где налогообложение более щадящее. Деньги будете получать на счет в банке этой страны, ними можно будет свободно распоряжаться в Украине.

    Для вопросов фин. мониторинга рекомендую обратиться и заказать полную консультацию. Обращайтесь!

    • Владимир Клиент год назад

      Например, могу открыть счёт в Казахстане, выпустить карту банка Казахстана и ей работать в Украине?

      • Промський Євгеній Сергійович

        Добрий день. Конечно, главное чтобы у банка Казахстана не было вопросов по фин. Мониторингу

    Гончаренко Константин
    20%

    Доброго дня.

    1.Прийом платежів (оплата) від покупців має здійснюватися на банківський рахунок, відкритий саме на суб'єкт господарювання -ФОП.

    Згідно до ч. 1 ст. 15 ЗУ "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", фінансова операція підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона здійснюється, дорівнює чи перевищує 400 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 400 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень).

    Тобто, під фінансовий моніторинг підпадають операції, які перевищують суму 150 000 грн ( за виключенням азартних ігор, казино тощо).

    2. Щодо витрат ФОП на загальній системі оподаткування.

    Згідно до п. 177.2. ст. 177 Податкового кодексу України, Об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

    Згідно п. 177.4. ст. 177 Податкового кодексу України, до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать:

    177.4.1. витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат;

    177.4.2. витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку (далі - працівники), які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами цього розділу);

    обов’язкові виплати, а також компенсація вартості послуг, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством, внески платника податку на обов’язкове страхування життя або здоров’я працівників у випадках, передбачених законодавством;

    177.4.3. суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи - підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно); суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою - підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю фізичної особи - підприємця;

    177.4.4. інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1-177.4.3 цього пункту, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв’язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

    177.4.5. Не включаються до складу витрат підприємця:

    витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності такою фізичною особою - підприємцем;

    витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;

    витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, визначених цією статтею;

    документально не підтверджені витрати.

    ФОП - платники єдиного податку 2 ведуть облік згідно до п. 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України та ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів, сплачують фіксований податок та не враховують витрати.ФОП-платники єдиного податку 3 групи згідно до п. 296.1.1. ст. 296 Податкового кодексу України, Платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів

    Якщо ФОП-платник єдиного податку є також платником ПДВ, він має вести книку обліку та витрат згідно до п. 296.1.2. Податкового кодексу України. Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги.

    Але, оскільки ФОП платник єдиного податку 3 групи в т.ч. платник ПДВ, не враховує витрати, сплачує фіксований податок та ПДВ, він не має відображати витрати в Книзі обліку доходів та витрат.

    3. Якщо ФОП знаходиться на загальній системі оподаткування, він має право сплачувати за послуги Google Ads ( реклами згідно п. 177.4.4. Податкового кодексу України) незалежно від обсягу отриманого доходу, % тощо. Податковим кодексом не встановлені такі обмеження. Найголовніше, щоб ФОП міг підтвердити документально свої витрати та відобразити їх в книзі обліку доходів та витрат.

    4. При роботі РРО в розрахунковому документі відображається найменування продукту (товару) та його вартість., більше в інформації про товар не відображається.

    Документами, якими можна підтвердити походження товару є сертифікати на товар, видаткова накладна в якій вказується код УКТЗЕД на кожний вид товару. Ви у постачальника маєте право витребувати документи про походження товару, та маючи договір постачання, видаткову накладну, сертифікати на товар, Ви можете підтвердити походження товару у випадку здійснення перевірки податковою.

    5. При відправленні замовлення через Нову пошту з наложкою, Ви все одно зобов'язані видати чек та надіслати його покупцю разом із товаром. Оскільки зобов'язання щодо використання РРО належить продавцю товару, то Нова Пошта у даному випадку відповідальності не несе. Видати чек покупцю-це обов'язок продавця.

    . Банківська карта відкривається до рахунку ФОП, на цей рахунок (який належить ФОП) покупці перераховують грошові кошти. 2. ФОП на загальній системі враховують витрати, а ФОП платники 3 групи-не враховують 4.Так, Ви включаєте в номенклатуру назва товару може бути різною. Для платників податків на спрощеній системі бухгалтерський облік здійснюється за прощеною процедурою.

    Відповідно до пп. 7 пп. 298.2.3 Податкового кодексу України

    Господарська діяльність , отримання доходу за незареєстрованим КВЕД є порушенням умов роботи на спрощеній системі.

    Вам бажано оформити ФОП 3 групи - ЕСВ за себе та 2% выд доходу що зайде на рахунок( на перыод воэнного стану та потым 5% на спрощеный формы ведеться облык лише доходу на фопывський рахунок.

    Необхідно реєструвати ФОП та вибирати 3 групу єдиного податку.

    Раз на квартал треба подавати звітність і платити єдиний податок (5% або 3% без ПДВ від доходу). – 2% на період воєнного стану.

    Якщо немає доходу — єдиний податок не платите, звітність подаєте, нульову.

    Ви можете зареєструвати одразу всі коди (КВЕД) або тільки той, за яким плануєте працювати: 58.29, 58.21, 62.01, 62.02, 62.03, 62.09,63.11.

    КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у., 63.12 Веб-портали, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність (ОСНОВНИЙ)

    Якщо все буде оформлено -питань не буде.

    Граничний дохід в рік до 7 858 500 млн грн

    Використовувати РРО вам не треба, якщо працюєте виключно з безготівковими розрахунками.

    Вам необхідно відкрити підприємницький рахунок, на який Ви будете виводити кошти.

    Єдиний податок - раз на квартал, після того, як задекларували доходи - протягом 10 днів після останнього дня подання декларації з ЄП.

    Коли останній день сплати - вихідний або святковий, він переноситься на попередній йому робочий день.

    Раз на квартал обов'язково треба сплачувати єдиний соціальний внесок (він нараховується щомісячно за ставкою 22%).

    за I квартал року - 20 квітня;

    за II квартал - 20 липня;

    за III квартал - 19 жовтень;

    за IV квартал - 19 січня року.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Добрий день, Володимире!

    Досить умовно, всі податки з бізнесу можна розділити на 4 групи:

    Прямі податки,

    Непрямі податки,

    Податки, пов’язані з оплатою праці,

    та Інші податки.

    Розмір прямих податків залежить від фінансових результатів діяльності (прибутку або доходу). До них належать податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб – підприємців та єдиний податок.

    Непрямі податки не пов’язані з прибутковістю бізнесу. Їх розмір залежить від обсягів виробництва та реалізації товарів або послуг. До них належать податок на додану вартість (ПДВ) та акцизний податок.

    Коли йде мова про вибір системи оподаткування, то на увазі перш за все маються прямі податки, а також непрямі податки. Податки, пов’язані з оплатою праці найманих працівників, та більшість інших податків не залежить від обраної системи оподаткування, а визначається наявністю чи відсутністю у компанії відповідних об’єктів оподаткування.

    У вас є такий вибір:

    Загальна система оподаткування (з ПДВ або без – залежить від обсягів реалізації);

    Єдиний податок без ПДВ;

    Єдиний податок 3-ї групи з ПДВ.

    Слід мати на увазі, що деякі види діяльності не дозволяють застосування єдиного податку (спрощеної системи оподаткування). До них належать всі види фінансового посередництва, виробництво та продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу пива та столових вин), видобуток корисних копалин, виробництво дорогоцінних металів, реалізація антикваріату, та деякі інші види діяльності.

    ФОП

    ЗАГАЛЬНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Фізична особа – підприємець, який обрав загальну систему оподаткування сплачує такі податки з чистого доходу (тобто різниці між виручкою та документально підтвердженими витратами):

    податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків,

    єдиний соціальний внесок (ЄСВ) за ставкою 22 відсотки, та

    військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

    Сукупна ефективна ставка оподаткування чистого доходу підприємця становить 34 відсотки (в силу специфічних правил розрахунку, вона дещо менша за суму ставок трьох податків).

    Крім цього, підприємець на загальній системі оподаткування має сплачувати ПДВ, але тільки після того, як сума його виручки перевищить 1 мільйон грн. за 12 місяців. До того моменту він може або не платити податок на додану вартість взагалі, або добровільно зареєструватися платником ПДВ.

    Ставка ПДВ складає 20 відсотків різниці між вартістю реалізованих товарів та послуг та вартістю товарів та послуг, придбаних у платників ПДВ. На медикаменти діє пільгова ставка 7 відсотків. На практиці сума ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, обчислюється за досить складними правилами. Але доволі приблизно можна вважати, що вона дорівнює 1/6 (16,67%) суми чистого доходу (до вирахування прямих податків) та витрат на оплату праці (включаючи податки на фонд оплати праці).

    Як бачите, сукупне податкове навантаження підприємця на загальній системі оподаткування досить велике. Крім того, сам розрахунок суми податків доволі складний. Тому у багатьох випадках є сенс розглянути застосування спрощеної системи оподаткування.

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Для ФОП існує три групи єдиного податку, ставка єдиного податку залежить від обраної групи.

    ПЕРША ГРУПА – це підприємці без найманих працівників, що здійснюють роздрібну торгівлю на ринках або надання побутових послуг населенню. Друга група єдиного податку – підприємці, що мають не більше 10 найманих працівників та займаються торгівлею, виробництвом, наданням побутових послуг населенню та платникам єдиного податку, утримують кафе та ресторани. Всі інші підприємці належать до третьої групи.

    Крім обмежень за видами діяльності та кількістю найманих працівників, існують і обмеження щодо максимальної річної суми виручки підприємців – платників єдиного податку:

    1 група – 300 тис. грн.;

    2 група – 1 млн. 500 тис. грн.;

    3 група – 5 млн. грн.

    Для ФОП 3-ї групи ставка єдиного податку встановлена у відсотках від виручки (5 відсотків), а для ФОП 1-ї та 2-ї груп – у фіксованій щомісячній сумі, що встановлюється органами місцевого самоврядування (не більше 10% прожиткового мінімуму для 1-ї групи та не більше 20% мінімальної зарплати для 2-ї групи ФОП).

    Крім єдиного податку, підприємці всіх груп сплачують ЄСВ у фіксованій сумі, що дорівнює 22 відсотка мінімальної заробітної плати (станом на 1 січня 2018 року це становить 819.06 грн. на місяць).

    Підприємці – платники єдиного податку не зобов’язані сплачувати податок на додану вартість, але ФОП 3-ї групи може добровільно зареєструватися платником ПДВ. В такому випадку він сплачуватиме єдиний податок за зменшеною ставкою (3 відсотка замість 5).

    ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Яка система оподаткування є найбільш привабливою для використання?

    На перший погляд відповідь є очевидною – спрощена система оподаткування. Але це не завжди вірно. Щоб більш-менш точно розрахувати суму податків, яку треба буде заплатити у випадку обрання тієї чи іншої системи оподаткування, необхідно знати прогнозні суми виручки та витрат, що не завжди можливо. Але для типових випадків ми можемо надати рекомендації, базуючись на знанні типових економічних показників, навіть без проведення точних розрахунків.

    Якщо ви плануєте надавати бізнес-послуги, обирайте 3 групу єдиного податку, без ПДВ (за ставкою 5 відсотків), а якщо виключно побутові послуги – то першу або другу групу, залежно від наявності найманих працівників та запланованого обсягу виручки.

    У разі здійснення роздрібної торгівлі (крім торгівлі алкоголем, тютюном, пальним, автомобілями, ювелірними виробами), обирайте 2 групу єдиного податку. Якщо ви здійснюєте роздрібну торгівлю пивом або столовими винами, ви теж можете обрати цю групу.

    Якщо ви плануєте продавати підакцизні товари (алкоголь, тютюн, автомобілі), вам доведеться здійснювати цю діяльність на загальній системі оподаткування, але якщо виручка за 12 місяців не перевищує 1 млн. грн., то вам при цьому не обов’язково реєструватися платником ПДВ.

    Якщо ви плануєте продавати ювелірні вироби, то вам буде вигідніше бути платником єдиного податку 3-ї групи (за умови, що ваша націнка складає не менше за 20 відсотків роздрібної ціни).

    Також обирайте 2 групу, якщо плануєте здійснювати виробництво товарів (крім підакцизних) у невеликих обсягах (менше 1,5 млн. грн. на рік). Якщо ж ваші обсяги перевищують цей показник (але не більше 5 млн. грн. на рік), доцільно обрати:

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 3 відсотки, зі сплатою ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у платників ПДВ;

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 5 відсотків, без сплати ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у неплатників ПДВ.

    У разі здійснення оптової торгівлі у обсягах більше 5 млн. грн. на рік вам доведеться обрати загальну систему оподаткування з ПДВ, але якщо виручка не перевищує цю суму, ви маєте вибір – обрати загальну систему або спрощену. В такому разі:

    Оберіть загальну систему оподаткування, якщо ваша маржа менша за 15 відсотків ціни продажу;

    Якщо вашими покупцями є неплатники ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, обирайте спрощену систему за ставкою 5 відсотків (без ПДВ);

    Якщо ви придбаваєте товари у платників ПДВ та реалізуєте також платникам ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, оберіть спрощену систему із сплатою ПДВ, ставка єдиного податку складатиме при цьому 3 відсотка

    ЗМІНИ ДО ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ НА ЧАС ВІЙНИ

    У зв'язку з військовою агресією рф проти України Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», яким підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 9, який визначає особливості справляння єдиного податку під час воєнного, надзвичайного стану на території України.

    З 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу XIV Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, зокрема, платниками єдиного податку третьої групи можуть бути ФОП та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. Без обмежень щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

    Не зможуть обрати спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 2% доходу:

    суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи- підприємці), які здійснюють:

    - діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

    - обмін іноземної валюти;

    - виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);

    - видобуток, реалізацію корисних копалин;

    страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи - накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

    представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

    фізичні та юридичні особи - нерезиденти.

    Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16 липня 2019 року № 308.

    Для новостворених зареєстрованих в установленому законом порядку суб'єктів господарювання термін для подання Заяви становить 10 днів з дня державної реєстрації. Такі суб'єкти господарювання вважатимуться платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.

    Діючі суб'єкти господарювання з метою обрання спрощеної системи оподаткування зі ставкою 2% доходу також можуть подати до контролюючого органу Заяву.

    У спеціальному полі «ставка у відсотках до доходу» рядка 5.1.1 «Обрана ставка єдиного податку під час переходу на спрощену систему оподаткування» Заяви зазначається ставка у розмірі 2% єдиного податку.

    Відсоткова ставка для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, визначені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, встановлюється у розмірі 2% доходу.

    Такі платники звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:

    1) податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених абзацами другим і третім підпункту 133.1.1 та підпунктом 133.1.4 пункту 133.1 статті 133 Кодексу;

    2) ПДФО у частині доходів (об'єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 розділу XIV Кодексу;

    3) ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України;

    4) земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування).

    Крім того, платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї)), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

    Для платників податків, у т. ч. для платників єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, передбачено звільнення від нарахування та сплати:

    -загального мінімального податкового зобов'язання за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та/або за земельні ділянки, визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки;

    -екологічного податку за об'єкти оподаткування, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.

    Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

    Таким чином, застосування ставки податку у розмірі 2 відсотки доходу передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку (як у випадку застосування ставки єдиного податку у розмірі 5 відсотків доходу).

    Суб'єктам господарювання, які оберуть третю групу єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу та на час переходу на спрощену систему оподаткування перебуватимуть у статусі платника ПДВ, реєстрація платника ПДВ не анулюється, а є призупиненою.

    При цьому такі платники податку позбавляються права на складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає (припадала) на період перебування такого суб'єкта господарювання на третій групі єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу.

    Після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.

    Крім того, платники єдиного податку мають право самостійно відмовитись від використання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було прийнято таке рішення, або втрачають право на використання таких особливостей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було перевищено передбачений Кодексом граничний обсяг доходу (10 млрд гривень).

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.

    На відміну від підприємців, які можуть застосовувати одну з трьох груп єдиного податку, юридичні особи обмежені у своєму виборі лише 3-ю групою. Ставка податку для них складає 5 відсотків від обороту, а у разі добровільної реєстрації платником ПДВ – 3 відсотки.

    Обмеження щодо максимальної річної суми виручки для юридичних осіб – платників єдиного податку таке саме, як і для ФОП 3-ї групи, тобто 5 млн. грн.

    ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.

    Для юридичної особи правильний вибір системи оподаткування є більш складним завданням, ніж для підприємця – фізичної особи. Найбільш точно це можна зробити шляхом порівняння результатів розрахунків кількох альтернативних варіантів з використанням прогнозних сум доходів та витрат. За відсутності таких даних можна лише надати рекомендації загального характеру. Отже:

    Якщо ваша маржа (різниця між виручкою та витратами) менша за 10-12 відсотків – завжди обирайте загальну систему;

    Якщо ваша маржа більша за 25-30 відсотків – однозначно оберіть спрощену систему;

    Якщо ваша маржа складає 15-20 відсотків – оберіть загальну систему, якщо ви не є платником ПДВ, у разі ж сплати ПДВ краще буде обрати спрощену систему.

    ОТЖЕ У ВАЩОМУ ВИПАДКУ ВСЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ТОГО, ЯКУ САМЕ СПЕЦИФІКУ МОЖЕ МАТИ ВАШ БІЗНЕС:

    ЦЕ ТОРГІВЛЯ, ВИРОБНИЦТВО ЧИ ПОСЛУГИ?

    ЧИ БАГАТО У ВАС ПОТОЧНИХ ВИТРАТ ЧИ НАВПАКИ?

    ТОЩО.

    ДУМАЮ, В ТОМУ, ЩО Я ВАМ НАПИСАВ, РОЗІБРАТИСЯ НЕ СКЛАДНО, Й КІНЦЕВИЙ ВИБІР ВИ ЗМОЖЕТЕ ЛЕГКО ЗРОБИТИ САМІ.

    Якщо будуть питання, звертайтесь. Успіхів Вам!

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%

    Здравствуйте!

    Платить налоги, как физическое лицо, выгодно, только если доход от иностранных партнёров маленький и несистематический. В остальных случаях, надо зарегистрировать ФЛП (физическое лицо-предприниматель).

    Важно другое - чтобы банк не заблокировал Вашу карточку.

    1. Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон) належна перевірка здійснюється в разі проведення фінансової операції з віртуальними активами на суму, що дорівнює чи перевищує 30 тисяч гривень;

    Відповідно до ч.3 ст.13 Закону, суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний, наскільки це можливо, проводити аналіз та вивчення підстав і цілей усіх фінансових операцій, що відповідають хоча б одній із таких ознак:

    є складними фінансовими операціями;

    є незвично великими фінансовими операціями;

    проведені у незвичний спосіб;

    не мають очевидної економічної чи законної мети.

    Даже если Вы откроете в банке специальный предпринимательский счет нет гарантии, что служба финансового мониторинга банка, пропустив пару платежей, не заблокирует очередную операцию по переводу крупной суммы денег посчитав ее рисковой.

    После блокировки банк может потребовать пояснить не только источники происхождения средств, но и цель и характер деловых отношений, наличие ресурсов и персонала для выполнения работ, оказания услуг, предоставить копии договоров с заказчиками или поставщиками, договора аренды, финансовую и налоговую отчетность и т.д.

    После того как деньги повисят на «транзите», их вернут отправителю или они останутся на счету банка.

    В случае приостановления операции по требованию банка подтвердить доходы необходимо будет позаботиться о документах: просмотреть анкету банка или другого субъекта финмониторинга, обратив внимание на тот доход, который у вас указан; доказать легальность доходов.

    Возможные источники:

    официальная зарплата,

    средства полученные от купли-продажи имущества,

    денежные средства за выполнение работ, оказание услуг гражданско-правовым договорам,

    средства от предпринимательской деятельности,

    подаренные средства, наследство, доходы от аренды и тому подобное.

    Нужно будет предъявить документы, связанные с данной деятельностью и получением этих средств.

    Правила финмониторинга достаточно сложны и неоднозначны. Вы можете попасть под блокировку счета.

    2. Вам надо зарегистрировать ФЛП (физическое лицо-предприниматель).

    В Вашем случае оптимально подходит ФЛП 3-й группы на упрощённой системе налогообложения.

    Особенности:

    • налоговая ставка 5% от суммы дохода;
    • 22% ЕСВ;
    • сдача отчётов и оплата налогов раз в 3 месяца;
    • годовой доход до 5 млн гривен.

    При превышении лимита по доходу надо перейти на общую систему налогообложения.

    Открыть ФЛП можно в Государственной регистрационной службе по месту прописки.

    В пакет документов входят:

    1. ИНН, паспорт.
    2. Заполненная регистрационная форма №10.
    3. Заявление на применение упрощённой системы налогообложения.
    4. Доверенность на представителя в случае оформления через посредников.

    Для регистрации ФЛП надо выбрать один или несколько КВЭДов (классификаторов внешнеэкономической деятельности), которые соответствуют виду занятости.

    В случае работы с партнёрскими программами подходят следующие коды:

    1. 62.09 Другая деятельность в сфере информационных технологий и компьютерных систем.
    2. 63.11 Обработка данных, размещение информации на веб-узлах и связанная с ними деятельность.
    3. 63.12 Веб-порталы.
    4. 63.99 Предоставление других информационных услуг.

    Веб-мастера часто ошибаются и по неопытности добавляют в заявку код 73.11 Рекламные агентства. Этого нельзя делать, так как размещение рекламы регулируется отдельными законами.

    Если регистрация прошла успешно — встаём на учёт в органах Государственной фискальной службы и подаём заявление на упрощённую систему налогообложения.

    Подача заявки на упрощённую систему налогообложения доступна в течение 10 дней с момента регистрации ФЛП. Если срок прошел, внести изменения можно только в следующем отчётном квартале.

    После официальной регистрации в качестве ФЛП, выбираем банк и подаем документы для открытия счёта.

    Схема работы ФЛП:

    1. Отражаем все платежи на расчётный счёт в книге доходов ( с 01.01.2021 года ее можно вести в электронном виде).
    2. Раз в 3 месяца сдаём декларацию. Считаем общую сумму поступлений в гривнах и оплачиваем единый налог.
    3. Раз в 3 месяца оплачиваем ЕСВ даже если нет дохода.

    В течение 3 лет с момента получения денег надо хранить следующие документы:

    1. Инвойсы, контракты и акты выполненных работ.
    2. Выписки со счёта в банке.
    3. Квитанции об уплате ЕН, ЕСВ.
    4. Книгу учёта доходов.

    Сотрудничество с иностранными клиентами повышает уровень доходов. Но для того, чтобы работать с иностранными клиентами, необходимо позаботиться и о правильном оформлении такого дохода с бухгалтерской и юридической сторон.

    Одним из инструментов для получения платежей от иностранных клиентов является платежная система Payoneer. В 2012 году Payoneer получила лицензию от Европейской комиссии, что дало ей статус финансового учреждения для проведения финансовых операций с контрагентами. Payoneer позволяет принимать платежи от клиентов со всего мира, хранить и перечислять деньги на банковский счет и делать переводы внутри сети.

    Легально ли использование Payoneer в Украине

    В соответствии с украинскими законодательными актами, а также разъяснениями НБУ, использование платежной системы Payoneer в Украине легально. Некоторые выдержки из законодательства Украины на этот счет:

    • резиденты Украины имеют право открывать счета в иностранных небанковских финансовых учреждениях и совершать через такие счета валютные операции (ст. 4 п.3 Закона Украины «Про валюту и валютные операции»);
    • резиденты Украины — физические и юридические лица — имеют право заключать соглашения с резидентами и/или нерезидентами и выполнять обязательства, связанные с этими соглашениями, в национальной или иностранной валюте, в том числе открывать счета в финансовых учреждениях других стран (ст. 2.1.1 Закона Украины «Про валюту и валютные операции»).

    Если вы планируете получать предпринимательский доход через Payoneer, и еще не зарегистрированы в этой платежной системе, то для получения оплаты от клиента вам необходимо оформить бизнес-аккаунт, (для ФОП эта возможность появилась совсем недавно).

    Перед тем, как ваш клиент перечислит на ваш бизнес-аккаунт денежные средства, ему нужно выставить соответствующий счет (Invoice) с вашими реквизитами Payoneer.

    Когда денежные средства поступят на бизнес-аккаунт Payoneer, их необходимо вывести на свой текущий валютный счет ФОП в украинском банке. Обратите внимание, что денежные средства в иностранной валюте нужно выводить на соответствующий валютный счет в иностранной валюте в украинском банке.

    То есть, если вам перевели на счет Payoneer средства в американских долларах, то выводить их можно исключительно на свой текущий счет ФОП в американских долларах в украинском банке.

    Вывод средств из сервиса Payoneer клиент проводит самостоятельно на реквизиты валютного счета в соответствующей валюте. Фактически по счету предпринимателя пройдет поступление выручки в иностранной валюте. В назначении платежа нам нужно указать тот тип поступления, который нам нужен: выручка за товар или за услуги.

    Назначение платежа «выведение средств из системы Payoneer» менее удачное. Такая формулировка говорит о том, что в этой самой системе еще осталось много денег, которые не попали в учет и налогообложение предпринимателя.

    Является ли эта операция внешнеэкономической деятельностью? Да. Подлежит ли она валютному надзору в банке? Да. Но может быть снята с такого надзора довольно быстро. Банк вправе потребовать копию инвойса, подтверждающего платеж.

    Валютный надзор. Согласно постановлению НБУ от 2 января 2019 года № 7 «Об утверждении Инструкции о порядке валютного надзора банков за соблюдением резидентами предельных сроков расчета по операциям по экспорту и импорту товаров» не подлежат валютному надзору операции, сумма которых не превышает незначительного размера. Со вступлением 28 апреля 2020 года в силу в новой редакции Закона Украины «О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансирования терроризма и финансирования распространения оружия массового уничтожения» порог незначительной операции повышен до суммы 400 000 грн. или её эквивалента в других валютах. Банк завершает валютный надзор соблюдения предельных сроков расчетов, если экспортная или импортная операция не превышает незначительной суммы. Таким образом, сделки на сумму в пределах 400 000 грн. или эквивалент в иностранной валюте, снимаются с валютного надзора в день поступления средств.

    Второе. Особенности распоряжения валютой. Поступившая на предпринимательский счет валюта является полностью вашей. Какие-либо квоты обязательной продажи валюты уже отменены. Но снять наличные со счета предпринимателя в валюте не получится, существует запрет. Нам сложно прокомментировать природу такого запрета, но считается, что выводить в виде чистого дохода предприниматель может только национальную валюту.

    Что можно сделать с этими деньгами? Отправить нерезиденту в оплату за что-то или продать на межбанковском валютном рынке за гривну по курсу межбанка с последующим снятием в гривне.

    Третье. Учет и налогообложение поступлений. Предприниматель ведет учет в книге доходов, записывая поступления средств общей суммой итогом за день. Доход от поступлений в иностранной валюте пересчитывается в гривны по курсу НБУ на дату поступления средств, этот гривневый эквивалент виден в выписке банка.

    Ошибочно ли брать в расчет курс продажи валюты, а не курс НБУ? Да, это неправильно, но для предпринимателей второй группы ЕН может быть несущественно, так как они платят фиксированный налог, зарабатывая средства в пределах лимита для своей группы. Для ФОП на ЕН 3 группы неверный курс для подсчета дохода может повлиять на сумму налога, так как налог составляет 5%, и при занижении суммы выручки может быть небольшая недоплата.

    Выявить такую неточность можно только при плановой проверке предпринимателя.

    Нужен ли предпринимателю акт выполненных работ или накладная?

    Не всем. Если гонорары за услуги не превышают предела незначительной суммы (до 400 000 грн.), акт выполненных работ для учета не нужен. В инвойсе, который выставляется за услуги, можно указать, что его оплата подтверждает оказание услуг в полном объеме.

    Какие первичные документы должен иметь ФОП 3-й группы на едином налоге, предоставляющий услуги нерезидентам Украины

    Для ФОП, предоставляющему услуги в сфере IT, для подтверждения источника происхождения своего предпринимательского дохода, а также законности данного дохода и отражения его в своих дальнейших отчетах, необходимо иметь следующие первичные документы:

    • выписки банка (небанковского финучреждения) с текущего счета ФОП, за соответствующий отчетный период, в котором отражен этот доход;
    • счета-фактуры (Invoice), по которым была осуществлена оплата ФОП за предоставленные услуги.
    Адвокат Евгений Александрович

    Володимир!

    Єдиний рахунок - це рахунок, відкритий у Казначействі, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

    Платники податків добровільно за власним бажанням приймають рішення щодо використання єдиного рахунку.

    Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подає платник податків в електронній формі через електронний кабінет.

    Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року.

    Використання єдиного рахунку платником розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунку.

    У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.

    Єдиний рахунок не може використовуватися для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з ПДВ, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями.

    Для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, в Казначействі на ім'я ДПС відкривається єдиний рахунок за субрахунком відповідно до плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого Мінфіном.

    Після відкриття єдиного рахунка інформація щодо його реквізитів стане доступною в електронному кабінеті.

    ДПС на підставі повідомлення про використання єдиного рахунка не пізніше наступного робочого дня після його подання платником включає

    такого платника до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

    Для зарахування коштів на єдиний рахунок платник заповнює розрахунковий документ на переказ відповідно до вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилкових або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом МФУ від 24.07.2015 № 666.

    Внесення (перерахування, надходження, сплата, зарахування) коштів платником податку на єдиний рахунок, вважається внесенням (перерахуванням, надходженням, сплатою, зарахуванням) коштів таким платником податку до бюджету.

    Реєстр платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків формується Податковим органом щоденно, крім вихідних, святкових та неробочих днів, у межах коштів, сплачених на єдиний рахунок таким платником податків, та з урахуванням наявних у такого платника сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань відповідно до пункту 351.8 ПКУ з дотриманням черговості сплати.

    Згідно із встановленою черговістю сплати у першу чергу погашається недоїмка з єдиного внеску.

    Поповнення єдиного рахунку може здійснюватися платником виключно з рахунку, відкритого в установі банку, тобто у безготівковій формі.

    Сплата податків і зборів, інших платежів, єдиного внеску через єдиний рахунок дозволяє зменшити: - витрати часу на формування платіжних доручень, - кількість формування платіжних доручень, - кількість помилково сплачених грошових зобов’язань, - дозволить уникнути непорозуміння зі зміною рахунків.

    Законодавчо-нормативні акти для впровадження єдиного рахунку:

    - Закон України від 04.10. 2019 № 190-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» ;

    - Закон України від 13.04. 2020 № 559-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»;

    - постанова КМУ від 29.04.2020 № 321 «Про затвердження Порядку Функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади».

    Адвокат Евгений Александрович

    Володимир!

    Кожен майбутній підприємець починаючи свою справу проходить ретельну реєстрацію, для цього він змушений провести організаційну роботу. Потрібно оформити пакет документів, що супроводжується величезною кількістю питань, але ж не кожен підприємець має економічну освіту. Та навіть маючи освіту в сфері економіки і фінансів, але не маючи практичного досвіду, проблематично без консультації фахівця врахувати всі нюанси, Виникає питання як пройти реєстрацію фізичній особі-підприємцю, як правильно вибрати банк для відкриття рахунка. Якщо є особовий рахунок, чи можна ним користуватися у бізнесі? На ці та інші запитання найдете відповідь у статті.Розпочинаючи свою діяльність кожен бізнесмен задається питанням: «Чи можна користуватися особовою картою громадянина, наприклад універсадьною картою ПриватБанку або картою Монобанку, чи потрібно відкривати бізнес рахунок?». Якщо користуватися банальною логикою, то здається яка різниця чи користуватися особистою картою, чи картою ФОП. Все рівно і там і там можна сплатити податок, і відобразити все в звіті. Здається що різниці не має, все рівно прийшли ті самі гроші і однакові податки з цього заплатили. Ця операція так виглядає на перший погляд але вона має деякі приховані нюанси.Фізична особа-підприємець: яким рахунком користуватись 1). Перший і самий банальний аргумент – це Національний банк України, який забороняє використовувати особові картки для підприємницької діяльності. І, ця заборона закріплена в спеціальній інструкції № 492 Нацбанку України. На практиці цю інструкцію можна ігнорувати, тому що в ній немає прямої відповідальності за порушення цієї інструкції. Але не треба забувати правила фінансового моніторингу, який блокує діяльність підприємців і мотивами блокування є саме не дотримання інструкції № 492, а саме використання особистої картки для підприємницької діяльності і на основі цього банк приймає рішення заблокувати рахунки клієнта, враховуючи рішення фінансового моніторингу.

    2). Є ще один аргумент – податковий. Справа в тому, що на податковій перевірці перевіряється якраз підприємницький рахунок під кодом 2600, який є основою для перевірки підприємницької діяльності. Якщо підприємець заявить при перевірці податковим інспекторам, що у нього підприємницького рахунку немає і він користується особовою карткою, то перевіряючий запросить з особового рахунку виписку. Але є ризик, що податкова буде трактувати як бізнес операція і зобов’язує підприємця сплачувати податок 18% на дохід, та 1,5% військовий збір, оскільки це особова карта а не підприємницька і до неї не застосовується пільгова система оподаткування як у підприємців, крім того можуть трактувати це як обов’язок подавати звіт за формою 1ДФ – праця і розрахунки з іншими особами. До речі звіт 1ДФ повинні подавати всі підприємці, які розраховуються, як з бізнесменами, так і пересічними покупцями. Крім того рахунок 2600 підприємницький, коли банк його відкриває він автоматично без відома клієнта повідомляє в податкову про те, що такий рахунок відкритий, податкова з цього моменту знає, що такий рахунок у ФОП є і його можна перевіряти. Про інші рахунки підприємця банк не в курсі. В зв’язку з цим, він не знає, що їх можна перевіряти.

    Не завжди доцільно робити виплати коштів іншим особам з особистої картки. Зверніть увагу і на розрахунок вами з іншими особами. Коли фізична особа-підприємець платить іншим фізичним особам-підприємцям , або просто фізичним особам, то він мусить здавати звіт за формою 1ДФ щокварталу. Відповідно, якщо бізнесмен не хоче здавати цей звіт щокварталу, то необхідно кошти з підприємницької карти скинути на особовий рахунок і вже з нього платити, тоді підприємець вже по суті оминає подачу звіту 1ДФ.

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Добрый день, Владимир!

    Важно понимать рынки потребителя, с которыми вы работаете и еще важно игры платформ, работают по украинским лицензиям КРАИЛ или же по лицензиям Кюрасао.

    Также не забывайте про вариант афелиатского оформления отношений, который также может быть принят банком.

    Для банковской структуры важен факт комплайнса и легальности.

    Обращайтесь.

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Добрый день, Владимир!

    Дополню ответы коллег, учитывая, что ваш вопрос все еще не был решен. Физическое лицо, которое в течение отчетного календарного года получает доходы от другого физического лица, обязано включить сумму таких доходов в общий годовой налогооблагаемый доход и подать годовую налоговую декларацию об имущественном состоянии и доходах по результатам отчетного налогового года, а также уплатить таких доходов ПДФО по ставке 18% и военный сбор по ставке 1,5%.

    Потому действительно выгоднее зарегистрировать ФОП и открыть в украинском банке валютный счет. Но есть одно но...

    Если зарегистрировать ФОП, то все средства будут поступать на ваш предпринимательский счет (соответственно "скрыть" свои доходы не получиться). К тому же, придется заботится по поводу ведения деятельности, сдачи отчетности ФОП и проверок налоговой.

    Потому, если Вас не беспокоит банк (у рамках финансового мониторинга) советую продолжать работать как обычное физлицо (без регистрации субъектом хозяйствования).

    Можете спокойно принимать деньги на ваш личный счет, в том числе валютный. Банк не проверяет факт уплаты налогов и не передает в налоговую информацию о поступлениях на ваш личный счет, поскольку такая информация о денежных операциях физических лиц в банках Украины надежно защищена ст. 60-62 Закона Украины «О банках и банковской деятельности». Банковская тайна не позволяет работникам налоговой службы произвольно узнать о суммах денежных средств, полученных владельцами счетов.

    К тому, же согласно статье 41 Конституции Украины каждый имеет право владеть, пользоваться и распоряжаться своей собственностью, результатами своей интеллектуальной, творческой деятельности.

    Согласно ст. 1074 ГК Украины ограничение прав клиента по распоряжению денежными средствами, находящимися на его счете, не допускается, кроме случаев ограничения права распоряжения счетом по решению суда или в других случаях, установленных законом, а также в случае остановки финансовых операций, которые могут быть связаны. связаны с легализацией (отмыванием) доходов, полученных преступным путем, или финансированием терроризма или финансированием распространения оружия массового поражения, предусмотренных законом.

    По договору банковского счета банк обязуется принимать и зачислять на счет, открытый клиенту (владельцу счета), поступающие ему денежные средства, выполнять распоряжение клиента о перечислении и выдаче соответствующих сумм со счета и проведения других операций по счету (ч. 1 ст. .1066 ГКУ).

    Банк имеет право использовать денежные средства на счете клиента, гарантируя его право беспрепятственно распоряжаться этими средствами.

    Банк не имеет права определять и контролировать направления использования денежных средств клиента и устанавливать другие ограничения его права по распоряжению денежными средствами, не предусмотренные законом, договором между банком и клиентом или условиями обременения, предметом которого являются имущественные права на денежные средства, находящиеся на банковском счете .

    Банк вправе потребовать расторжения договора банковского счета:

    1) если сумма денежных средств, хранящихся на счете клиента, осталась меньше минимального размера, предусмотренного банковскими правилами или договором, если такая сумма не будет возобновлена в течение месяца со дня предупреждения банком об этом;

    2) в случае отсутствия операций по этому счету в течение года, если иное не установлено договором;

    3) в случаях, предусмотренных законодательством, регулирующим отношения в сфере предотвращения и противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового поражения;

    4) в других случаях, установленных договором или законом.

    Остаток денежных средств на счете выдается клиенту или по его указанию или в порядке, установленном законом, перечисляется на другой счет в сроки и порядке, установленные банковскими правилами.

    Банк может отказаться от договора банковского счета и закрыть счет клиента в случае:

    1) отсутствие операций по счету клиента в течение трех лет подряд и отсутствия остатка денежных средств на этом счете;

    2) наличия оснований, предусмотренных Законом Украины "О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового поражения". При этом остаток денежных средств на счете клиента возвращается клиенту.

    ВЫВОД: если банк у рамках финмониторинга запросит у Вас документы, подтверждающие происхождение средств, а Вы не сможете их предоставить, то банк будет вправе заблокировать ваш счет или вообще разорвать с Вами договор (наложить штраф - нет).

    Но остаток денежных средств на счете выдается банком клиенту или по его указанию перечисляется на другой счет в сроки и порядке, установленные банковскими правилами.

    Главное - убедить банк, что средства легальные и поступают Вам из законных источников, тогда такие последствия Вам точно не будут грозить.

    А учитывая "присылают мне гривны через банк как рядовые физ. лица", то вопросов у банка вообще может не возникнуть.

    Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#Text):

    Стаття 1. Визначення термінів

    1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

    17) джерело коштів, пов’язаних з фінансовими операціями - відомості про походження коштів, що використовуються для здійснення фінансових операцій (коштів, що використовувалися для набуття права власності на активи, що є предметом фінансових операцій) за допомогою суб’єкта первинного фінансового моніторингу, які дають розуміння про джерела їх походження, підстави володіння/розпорядження ними (прав на них) особою;

    ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції, затверджене постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 8 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0008500-19#Te...):

    2. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються в таких значеннях:

    1) джерела походження коштів (активів) - документально підтверджені [на підставі офіційних документів, належним чином засвідчених їх копій або інших джерел, якщо така інформація є публічною (відкритою)] відомості, що дають можливість зробити обґрунтований висновок щодо наявності достатніх фінансових можливостей суб’єкта валютної операції, адекватних його фінансовому стану та/або соціальному статусу;

    Обращайтесь, если возникнут дополнительные вопросы.

    Удачи!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України