Задайте вопрос юристу

836 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Налоговое право, 19 июня 2022, вопрос №67235 150₴

Нужно ли платить налоги за суммы свыше 5 000 грн?

Здравствуйте, нужно ли платить налоги за арбитраж валют? Я слышал, что сумма дохода превышающая 5 000 грн попадает под налог и его нужно выплатить, так ли это? Если не попал под финмониторинг, значит не нужно платить налоги?

Ответы юристов (18)

    Карпенко Андрей Владимирович
    33.3%
    Карпенко Андрей Владимирович год назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Здравствуйте!

    С 2011 года ставки налога на доходы физических лиц (НДФЛ) определяются в IV-м разделе Налогового кодекса Украины (НКУ). Для подавляющего большинства сограждан и в подавляющем большинстве случаев ставка НДФЛ (или, как его еще называют, подоходного налога), с 2016 года составляет 18%.

    В следующем 2023 году Вы должны будете заплатить 18% НДФЛ +1,5% военный сбор.

    Финмониторинг банков и налогообложение никак не связаны.

    За 5000 грн. ни какие контролирующие органы Вашим доходом заниматься не будут (тем более в условиях войны).

    Если Вы будете получать ежемесячно десятки тысяч гривень от своей деятельности, то к Вам могут возникнуть вопросы у финмониторинга банка ( да и до 4000 грн. вряд ли ).

    РАБОТОЙТЕ СПОКОЙНО И НЕ ПЕРЕЖИВАЙТЕ!

    • Владислав Клиент год назад

      То есть, если мне просто переводят деньги на карту, я должен буду выплатить 19,5 процентов налога за них?

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович год назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    То есть, если мне просто переводят деньги на карту, я должен буду выплатить 19,5 процентов налога за них?

    Хххх

    По закону, Да!

    Но за 5000 не переживайте - не заплатите, никто к Вам не придет и не спросит. Налоговики не имеют возможности отслеживать движение на счетах граждан без решения суда.

    Только финмониторинг банка может задавать вопросы, А на таких суммах Вы им не интересны.

    Владислав Клиент год назад

    Извините, но хочу уточнить, если поступают на счет по 10 000 - 15000 грн, то за них уже спросят?

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович год назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Если ежедневно, то финмониторинг заинтересуется.

    Вам лучше открыть ФОП 3-й группы.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    23.3%

    Вітаю, Владислав!

    Здравствуйте, нужно ли платить налоги за арбитраж валют? Я слышал, что сумма дохода превышающая 5 000 грн попадает под налог и его нужно выплатить, так ли это? Если не попал под финмониторинг, значит не нужно платить налоги?

    ПОДАТКИ БАЖАНО ПЛАТИТИ НЕЗАЛЕЖНО ВІД СУМИ, ЯКУ ВИ ОТРИМУЄТЕ ЯК ДОХІД.

    СТАНДАРТНА БАЗА ОПОДАТКУВАННЯ - 18 % ПДФО, 1.5% - ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР.

    ЯКЩО ДОХОДИ БУДУТЬ НА РІВНІ 5000 ГРН В МІСЯЦЬ, ТО В ПРИНЦИПІ МОЖЕТЕ ПРАЦЮВАТИ ЗА ТАКОЮ СХЕМОЮ БЕЗ РЕЄСТРАЦІЇ ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ - ПІДПРИЄМЦЯ (ФОП), ОСКІЛЬКИ ВИ НЕ БУДЕТЕ ЦІКАВІ ФІНАНСОВОМУ МОНІТОРИНГУ З ТАКИМИ СУМАМИ

    ЯКЩО ДОХОДИ ВСЕ ТАКИ БУДУТЬ ДАЛЕКО ЗА 5 ТИС, ТО КРАЩЕ РЕЄСТРУВАТИ ФОП.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!

    • Владислав Клиент год назад

      Тобто, якщо не потрапив під фінансовий моніторинг, податки платити не обов'язково?

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич год назад

        Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

        Общаться в чате

        Податки треба платити у будь-якому випадку - чи як фізособа, чи як ТОВ, чи як ФОП. Тому і треба обрати найбільш зручну для себе схему опадаткування.

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Не зовсім так!

        Податки платити треба завжди

        Але якщо дохід високий, то просто бути громадянином і сплачувати податки недостатньо, потрібно оформлювати ФО

    Айвазян Юрий Климентьевич
    23.3%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Вітаю, Дмитре!

    СПОЧАТКУ ЩОДО ФІНМОНІТОРИНГУ:

    Законодавчою основою фінансового моніторингу є Закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 р. № 361.

    Пороговими цифрами обсягу готівкових і безготівкових операцій у фінансовому моніторингу є 5 тис. грн, 30 тис. грн, 55 тис. грн, 400 тис. грн, а також значна сума при операції з готівкою. Вони впливають на обрання тих чи інших заходів фінансового моніторингу. Однак банк за своїми внутрішніми правилами визнати підозрілою будь-яку операцію незалежно від суми, а також визначати значимість суми тих чи інших операцій з готівкою.

    Увага: обсяг платіжної операції впливає, але не є вирішальним.

    Під фінансовий моніторинг, у першу чергу, потрапляють видаткові операції (перекази коштів) у безготівковій формі, готівкою в залежності від суми платежу. Ідентифікація клієнта здійснюється зокрема за допомогою банківської картки чи кваліфікованого електронного підпису. Верифікація операції потребує додаткових підтверджень, зокрема можливий дзвінок з банку, сканування обличчя, перевірка даних платежу, підтвердження особи платника, чи дійсно саме власник картки її використовує, з’ясування мети операції та походження коштів тощо.

    Вартісні межі фінансового моніторингу 2022 такі:

    1. Для переказу безготівкових коштів для зарахування на рахунок отримувача в оплату вартості товарів, робіт, послуг, погашення зобов’язання за кредитом (пп «5» ч. 18 ст. 14 Закону № 361)

    Коли банки не зобов'язані реагувати - менше 3000 грн.

    Коли можлива перевірка - від 30 тис. грн до 400 тис. грн.

    Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.

    2. Для переказу готівкових коштів (пп. «8» ч. 18 ст. 14 Закону № 361) - 5 тис. грн та менше (можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка).

    Коли банки не зобов'язані реагувати - 5000 грн. та менше.*

    Коли можлива перевірка - більше 5 тис. грн до 400 тис. грн.

    Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.

    *(можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка)

    ТЕПЕР ВСЕ ПО ПОДАТКАХ:

    Досить умовно, всі податки з бізнесу можна розділити на 4 групи:

    Прямі податки,

    Непрямі податки,

    Податки, пов’язані з оплатою праці,

    та Інші податки.

    Розмір прямих податків залежить від фінансових результатів діяльності (прибутку або доходу). До них належать податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб – підприємців та єдиний податок.

    Непрямі податки не пов’язані з прибутковістю бізнесу. Їх розмір залежить від обсягів виробництва та реалізації товарів або послуг. До них належать податок на додану вартість (ПДВ) та акцизний податок.

    Коли йде мова про вибір системи оподаткування, то на увазі перш за все маються прямі податки, а також непрямі податки. Податки, пов’язані з оплатою праці найманих працівників, та більшість інших податків не залежить від обраної системи оподаткування, а визначається наявністю чи відсутністю у компанії відповідних об’єктів оподаткування.

    У вас є такий вибір:

    Загальна система оподаткування (з ПДВ або без – залежить від обсягів реалізації);

    Єдиний податок без ПДВ;

    Єдиний податок 3-ї групи з ПДВ.

    Слід мати на увазі, що деякі види діяльності не дозволяють застосування єдиного податку (спрощеної системи оподаткування). До них належать всі види фінансового посередництва, виробництво та продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу пива та столових вин), видобуток корисних копалин, виробництво дорогоцінних металів, реалізація антикваріату, та деякі інші види діяльності.

    ФОП

    ЗАГАЛЬНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Фізична особа – підприємець, який обрав загальну систему оподаткування сплачує такі податки з чистого доходу (тобто різниці між виручкою та документально підтвердженими витратами):

    податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків,

    єдиний соціальний внесок (ЄСВ) за ставкою 22 відсотки, та

    військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

    Сукупна ефективна ставка оподаткування чистого доходу підприємця становить 34 відсотки (в силу специфічних правил розрахунку, вона дещо менша за суму ставок трьох податків).

    Крім цього, підприємець на загальній системі оподаткування має сплачувати ПДВ, але тільки після того, як сума його виручки перевищить 1 мільйон грн. за 12 місяців. До того моменту він може або не платити податок на додану вартість взагалі, або добровільно зареєструватися платником ПДВ.

    Ставка ПДВ складає 20 відсотків різниці між вартістю реалізованих товарів та послуг та вартістю товарів та послуг, придбаних у платників ПДВ. На медикаменти діє пільгова ставка 7 відсотків. На практиці сума ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, обчислюється за досить складними правилами. Але доволі приблизно можна вважати, що вона дорівнює 1/6 (16,67%) суми чистого доходу (до вирахування прямих податків) та витрат на оплату праці (включаючи податки на фонд оплати праці).

    Як бачите, сукупне податкове навантаження підприємця на загальній системі оподаткування досить велике. Крім того, сам розрахунок суми податків доволі складний. Тому у багатьох випадках є сенс розглянути застосування спрощеної системи оподаткування.

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Для ФОП існує три групи єдиного податку, ставка єдиного податку залежить від обраної групи.

    ПЕРША ГРУПА – це підприємці без найманих працівників, що здійснюють роздрібну торгівлю на ринках або надання побутових послуг населенню. Друга група єдиного податку – підприємці, що мають не більше 10 найманих працівників та займаються торгівлею, виробництвом, наданням побутових послуг населенню та платникам єдиного податку, утримують кафе та ресторани. Всі інші підприємці належать до третьої групи.

    Крім обмежень за видами діяльності та кількістю найманих працівників, існують і обмеження щодо максимальної річної суми виручки підприємців – платників єдиного податку:

    1 група – 300 тис. грн.;

    2 група – 1 млн. 500 тис. грн.;

    3 група – 5 млн. грн.

    Для ФОП 3-ї групи ставка єдиного податку встановлена у відсотках від виручки (5 відсотків), а для ФОП 1-ї та 2-ї груп – у фіксованій щомісячній сумі, що встановлюється органами місцевого самоврядування (не більше 10% прожиткового мінімуму для 1-ї групи та не більше 20% мінімальної зарплати для 2-ї групи ФОП).

    Крім єдиного податку, підприємці всіх груп сплачують ЄСВ у фіксованій сумі, що дорівнює 22 відсотка мінімальної заробітної плати (станом на 1 січня 2018 року це становить 819.06 грн. на місяць).

    Підприємці – платники єдиного податку не зобов’язані сплачувати податок на додану вартість, але ФОП 3-ї групи може добровільно зареєструватися платником ПДВ. В такому випадку він сплачуватиме єдиний податок за зменшеною ставкою (3 відсотка замість 5).

    ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Яка система оподаткування є найбільш привабливою для використання?

    На перший погляд відповідь є очевидною – спрощена система оподаткування. Але це не завжди вірно. Щоб більш-менш точно розрахувати суму податків, яку треба буде заплатити у випадку обрання тієї чи іншої системи оподаткування, необхідно знати прогнозні суми виручки та витрат, що не завжди можливо. Але для типових випадків ми можемо надати рекомендації, базуючись на знанні типових економічних показників, навіть без проведення точних розрахунків.

    Якщо ви плануєте надавати бізнес-послуги, обирайте 3 групу єдиного податку, без ПДВ (за ставкою 5 відсотків), а якщо виключно побутові послуги – то першу або другу групу, залежно від наявності найманих працівників та запланованого обсягу виручки.

    У разі здійснення роздрібної торгівлі (крім торгівлі алкоголем, тютюном, пальним, автомобілями, ювелірними виробами), обирайте 2 групу єдиного податку. Якщо ви здійснюєте роздрібну торгівлю пивом або столовими винами, ви теж можете обрати цю групу.

    Якщо ви плануєте продавати підакцизні товари (алкоголь, тютюн, автомобілі), вам доведеться здійснювати цю діяльність на загальній системі оподаткування, але якщо виручка за 12 місяців не перевищує 1 млн. грн., то вам при цьому не обов’язково реєструватися платником ПДВ.

    Якщо ви плануєте продавати ювелірні вироби, то вам буде вигідніше бути платником єдиного податку 3-ї групи (за умови, що ваша націнка складає не менше за 20 відсотків роздрібної ціни).

    Також обирайте 2 групу, якщо плануєте здійснювати виробництво товарів (крім підакцизних) у невеликих обсягах (менше 1,5 млн. грн. на рік). Якщо ж ваші обсяги перевищують цей показник (але не більше 5 млн. грн. на рік), доцільно обрати:

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 3 відсотки, зі сплатою ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у платників ПДВ;

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 5 відсотків, без сплати ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у неплатників ПДВ.

    У разі здійснення оптової торгівлі у обсягах більше 5 млн. грн. на рік вам доведеться обрати загальну систему оподаткування з ПДВ, але якщо виручка не перевищує цю суму, ви маєте вибір – обрати загальну систему або спрощену. В такому разі:

    Оберіть загальну систему оподаткування, якщо ваша маржа менша за 15 відсотків ціни продажу;

    Якщо вашими покупцями є неплатники ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, обирайте спрощену систему за ставкою 5 відсотків (без ПДВ);

    Якщо ви придбаваєте товари у платників ПДВ та реалізуєте також платникам ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, оберіть спрощену систему із сплатою ПДВ, ставка єдиного податку складатиме при цьому 3 відсотка

    ЗМІНИ ДО ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ НА ЧАС ВІЙНИ

    У зв'язку з військовою агресією рф проти України Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», яким підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 9, який визначає особливості справляння єдиного податку під час воєнного, надзвичайного стану на території України.

    З 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу XIV Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, зокрема, платниками єдиного податку третьої групи можуть бути ФОП та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. Без обмежень щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

    Не зможуть обрати спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 2% доходу:

    суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи- підприємці), які здійснюють:

    - діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

    - обмін іноземної валюти;

    - виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);

    - видобуток, реалізацію корисних копалин;

    страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи - накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

    представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

    фізичні та юридичні особи - нерезиденти.

    Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16 липня 2019 року № 308.

    Для новостворених зареєстрованих в установленому законом порядку суб'єктів господарювання термін для подання Заяви становить 10 днів з дня державної реєстрації. Такі суб'єкти господарювання вважатимуться платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.

    Діючі суб'єкти господарювання з метою обрання спрощеної системи оподаткування зі ставкою 2% доходу також можуть подати до контролюючого органу Заяву.

    У спеціальному полі «ставка у відсотках до доходу» рядка 5.1.1 «Обрана ставка єдиного податку під час переходу на спрощену систему оподаткування» Заяви зазначається ставка у розмірі 2% єдиного податку.

    Відсоткова ставка для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, визначені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, встановлюється у розмірі 2% доходу.

    Такі платники звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:

    1) податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених абзацами другим і третім підпункту 133.1.1 та підпунктом 133.1.4 пункту 133.1 статті 133 Кодексу;

    2) ПДФО у частині доходів (об'єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 розділу XIV Кодексу;

    3) ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України;

    4) земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування).

    Крім того, платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї)), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

    Для платників податків, у т. ч. для платників єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, передбачено звільнення від нарахування та сплати:

    -загального мінімального податкового зобов'язання за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та/або за земельні ділянки, визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки;

    -екологічного податку за об'єкти оподаткування, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.

    Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

    Таким чином, застосування ставки податку у розмірі 2 відсотки доходу передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку (як у випадку застосування ставки єдиного податку у розмірі 5 відсотків доходу).

    Суб'єктам господарювання, які оберуть третю групу єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу та на час переходу на спрощену систему оподаткування перебуватимуть у статусі платника ПДВ, реєстрація платника ПДВ не анулюється, а є призупиненою.

    При цьому такі платники податку позбавляються права на складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає (припадала) на період перебування такого суб'єкта господарювання на третій групі єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу.

    Після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.

    Крім того, платники єдиного податку мають право самостійно відмовитись від використання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було прийнято таке рішення, або втрачають право на використання таких особливостей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було перевищено передбачений Кодексом граничний обсяг доходу (10 млрд гривень).

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.

    На відміну від підприємців, які можуть застосовувати одну з трьох груп єдиного податку, юридичні особи обмежені у своєму виборі лише 3-ю групою. Ставка податку для них складає 5 відсотків від обороту, а у разі добровільної реєстрації платником ПДВ – 3 відсотки.

    Обмеження щодо максимальної річної суми виручки для юридичних осіб – платників єдиного податку таке саме, як і для ФОП 3-ї групи, тобто 5 млн. грн.

    ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.

    Для юридичної особи правильний вибір системи оподаткування є більш складним завданням, ніж для підприємця – фізичної особи. Найбільш точно це можна зробити шляхом порівняння результатів розрахунків кількох альтернативних варіантів з використанням прогнозних сум доходів та витрат. За відсутності таких даних можна лише надати рекомендації загального характеру. Отже:

    Якщо ваша маржа (різниця між виручкою та витратами) менша за 10-12 відсотків – завжди обирайте загальну систему;

    Якщо ваша маржа більша за 25-30 відсотків – однозначно оберіть спрощену систему;

    Якщо ваша маржа складає 15-20 відсотків – оберіть загальну систему, якщо ви не є платником ПДВ, у разі ж сплати ПДВ краще буде обрати спрощену систему.

    ДУМАЮ, В ТОМУ, ЩО Я ВАМ НАПИСАВ, РОЗІБРАТИСЯ НЕ СКЛАДНО, Й КІНЦЕВИЙ ВИБІР ВИ ЗМОЖЕТЕ ЛЕГКО ЗРОБИТИ САМІ.

    Якщо будуть питання, звертайтесь. Успіхів Вам!

    Мєньков Андрій Васильович

    Добрый день Владислав.

    Касательно налогов, то по законодательству, если Вы получаете денежные средства не от родственников 1 или 2 степени родства (это дети, супруги, родители, братья и сестры, дед и баба), то с них нужно уплатить налог с доходов физичесих лиц 18% и военный сбор 1,5 %.

    Другой вопрос в том что налоговики не видят этих поступлений на Ваш счет. Их конечно видит банк, который является субъектом финансового мониторинга.

    Касательно финансового мониторинга.

    Вопрос регулируется Законом Украины "О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового поражения.

    Статья 20. Пороговые денежные операции

    1. Финансовые операции являются пороговыми, если сумма, на которую осуществляется каждая из них, равна или превышает 400 тысяч гривен (для субъектов хозяйствования, проводящих лотереи и/или азартные игры - 55 тысяч гривен) или равна или превышает сумму в иностранной валюте, банковских металлах, других активах, эквивалентную по официальному курсу гривни к иностранным валютам и банковским металлам 400 тысяч гривен на момент проведения финансовой операции (для субъектов хозяйствования, проводящих лотереи и/или азартные игры, - 55 тысяч гривен), при наличии одного или более следующих признаков:

    {Абзац первый части первой статьи 20 с изменениями, внесенными Законом № 768-IX от 14.07.2020}

    зачисление или перевод средств, предоставление или получение кредита (займа), осуществление других финансовых операций в случае, если хотя бы одна из сторон - участников финансовой операции имеет соответствующую регистрацию, место жительства или местонахождение в государстве (юрисдикции), не выполняющее или ненадлежащее выполняет рекомендации международных, межправительственных организаций, задействованных в сфере борьбы с легализацией (отмыванием) доходов, полученных преступным путем, финансированием терроризма или финансированием распространения оружия массового уничтожения (в том числе дипломатическое представительство, посольство, консульство такого иностранного государства) или одной из сторон - участников финансовой операции есть лицо, имеющее счет в банке, зарегистрированном в указанном государстве (юрисдикции);

    финансовые операции политически значимых лиц, членов их семьи и/или лиц, связанных с политически значимыми лицами;

    финансовые операции по переводу средств за границу (в том числе к государствам, отнесенным Кабинетом Министров Украины в офшорные зоны);

    финансовые операции с наличными деньгами (внесение, перевод, получение средств).

    Статья 21. Подозрительные финансовые операции (деятельность)

    1. Финансовые операции или попытка их проведения независимо от суммы, на которую они производятся, считаются подозрительными, если субъект первичного финансового мониторинга имеет подозрение или имеет достаточные основания для подозрения, что они являются результатом преступной деятельности или связаны или касаются финансирования терроризма. или финансирование распространения оружия массового поражения.

    2. При определении того, подозрительна ли финансовая операция или деятельность, субъект первичного финансового мониторинга учитывает типологические исследования, подготовленные специально уполномоченным органом и обнародованные им на своем веб-сайте, а также рекомендации субъектов государственного финансового мониторинга.

    Эти операции могут вызвать подозрение у банка и тогда счет будет заблокирован до выяснения обстоятельств.

    • Владислав Клиент год назад

      Спасибо, если не смогу подтвердить источник средств, просто заблокируют счет и все? И касательно налогов, если не приходят никакие письма от банков, значит платить не обязательно? Не будет ли проблем в дальнейшем, заранее спасибо

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич год назад

        Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

        Общаться в чате

        Якщо це дохід, то податки платити треба. Якщо сума доходу не перевищує 5000 грн, то джерело підтверджувати не обов'язково.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Добрый день!

    Сообщаю следующее:

    У Вас есть 3 выхода иначе рано или поздно при поступлении на карты больших обьемах 400 тис грн в месяц и больше 5 тыс грн в день с неизвестных источников.

    Отдельные банки начинают писать письма когда видят поступления 90 тыс грн за 3 месяца с неизвестных источников.

    Банк заблокирует счет и финмониторинг скорее всего подаст информацию в органы ДФС.

    Если банку подтвердить не сможете от 5 до 30 дней, деньги вернуться отправлю , а счет закроют и остановят сотрудничество с Вами

    Вам необходимо либо подать декларацию физ лица годовую о доходах в налоговую по месту регистрации, оплатить:

    ПДФО -18%

    ВЗ- 1,5%

    и подать декларацию со справкой об оплате налогов банку.

    Либо решить вопрос с регистрацией ФОП 3 группы (налог за себя и 5% от дохода или 3% без ПДВ)( на период военного положения 2%

    Выбрать соответствующее КВЕД и согласно их получать доход на счет ФОП.

    Подписываться с контрагентами договор об оказании услуг и акт выполненных работ с подписями.

    Если это не возможно, Вы как ФОП выписываете бухгалтерскую справку о поступлении средств на счёт, согласно НКУ и подаете в орган ДФС.

    Бухгалтерская справка есть законным первычным документом в деятельности ФОП.

    ___

    По операциям со снятием денег с текущего счета.

    С одной стороны, ограничение прав клиента на распоряжение денежными средствами, находящимися на его счете, не допускается, кроме случаев ограничения по решению суда или условиям обременения (статья 1074 Гражданского кодекса Украины). В то же время операции по такому счету могут быть приостановлены, но в этом случае банк должен найти основание из вышеизложенного перечня.

    Приостановление финансовой операции осуществляется сроком на два рабочих дня. Специально уполномоченный орган по вопросам финансового мониторинга может принять решение о приостановлении операций сроком до пяти дней для дальнейшей проверки, одновременно уведомив правоохранительные органы.

    Если подозрения не подтверждаются, операции должны быть немедленно возобновлены.

    Урегулирование споров

    В случае если банк неправомерно, по мнению клиента, отказывается выдать денежные средства, вопрос разблокировки счета, как правило, разрешается путем переговоров с представителями банка. Возможно, нужно будет предоставить дополнительные пояснения и/или документы по блокирующей операции и таким образом решить проблему в досудебном порядке. Если переговоры не приведут к желаемому результату, следует обратиться в суд с иском об ограничении прав клиента на распоряжение денежными средствами (статья 1074 ГК Украины). Снимая деньги с депозита/текущего счета (наличными), клиент не обязан объяснять причину такого снятия. .(Постановление правления НБУ №65)

    Просто снимите деньги наличными в кассе любого города, пусть закрывают счет и прекращают работу с Вами,это не проблема для Вас , Вы просто найдите другой более удобный вам банк

    Шансы достаточно высоки, поскольку постановление НБУ является подзаконным актом и не может противоречить Гражданскому кодексу Украины.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    • Владислав Клиент год назад

      Спасибо, если не смогу подтвердить источник средств, просто заблокируют счет и все? И касательно налогов, если не приходят никакие письма от банков, значит платить не обязательно? Не будет ли проблем в дальнейшем, заранее спасибо

      • Гончаренко Константин
        20%
        Гончаренко Константин год назад

        Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

        Они напишут вам письмо о том,что вы не подтвердили происхождение средств и в дальнейшем вынесут постановление банка о прекращении сотрудничества с Вами в этот момент вы просто снимаете деньги наличными через кассу без объяснений и ищете другой банк , если заблокируют ,только через суд их возвращать .

        Пока банк не обращался к вам ,опасности нет, как только обратиться нужно либо подтвердить деньги либо снять только через кассу банка.

        Платить или нет это дело лично Вас, главное не волновать банк значительными сумами , банк не следит за налоговой дисциплиной , его функция финмониторинг норм финансового контроля.

        Если не привыкать лимиты на карте физ лица, проблем не будет или открыть ФОП3 и фоповский счет там лимит 7 млн 858 тыс 500 в год.

        С уважением,

        Константин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Ви отримали дохід незалежно від суму доходу необхідно сплачувати податки.

    Сума 5000 грн у Вас сплили через фін моніторингу.

    Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку зобов’язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) відповідно до ПКУ. Згідно з абзацами першим, другим п. 179.3 ст. 179 ПКУ платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу Декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду. За зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано Декларацію, видає Довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) (далі – Довідка) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568 (далі – Порядок № 568). Довідка видається безоплатно на підставі: заяви платника податків про видачу Довідки за формою, наведеною у додатку до Порядку № 568, та поданої Декларації. Довідка видається контролюючим органом за місцем податкового обліку: платникам податків, які звернулися відповідно до п. 179.12 ст. 179 ПКУ, – протягом 10 календарних днів з дати отримання заяви; платникам податку – резидентам, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання та які звернулися відповідно до п. 179.3 ст. 179 ПКУ, – протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації та сплати належної суми податку.

    БАЗА ОПОДАТКУВАННЯ - 18 % ПДФО, 1.5% - ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР.

    Для оподаткування доходу у вигляді заробітної плати передбачена ставка ПДФО 18% (п. 167.1 ст. 167 ПКУ). Військовий збір з такого доходу сплачується за стандартною ставкою 1,5%. Єдиний внесок для більшості роботодавців встановлений на рівні 22% від бази нарахування (ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ).

    ФОП III група

    ЄСВ - з 01 січня 2022 - 1430,0 грн.

    - з 01 жовтня 2022 - 1474,0 грн.

    Єдиний податок - 5% (2% на період війскового стану) доходу, або 3% доходу та ПДВ.

    ФОП загальної системи оподаткування

    ЄСВ - з 01 січня 2022 - 1430,0 грн.

    - з 01 жовтня 2022 - 1474,0 грн.

    Доходи ФОП на загальній системі оподаткування, отримані протягом календарного року від господарської діяльності, оподатковуються за ставкою 18% ПДФО та 1,5% військового збору від чистого доходу, який визначається як різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю.

    * ЄСВ наведено у мінімальному розмірі страхового внеску, а максимальна сума страхового внеску з 01 січня 2022 року складатиме 21450,0 грн.: максимальна величина бази нарахування ЄСВ становить 97500,0 грн. - 15 розмірів мінімальної заробітної плати (6500,0 х 15 х 22%). Тобто, це максимальна сума ЄСВ, яку сплачуватиме ФОП, якщо сума отриманого ним доходу складе 97500,0 грн. в місяць та більше.

    Успіхів

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович год назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    1.

    Тобто, якщо не потрапив під фінансовий моніторинг, податки платити не обов'язково?

    ххх

    Податки СПЛАЧУВАТИ треба.

    А будете сплачувати чи ні, ТО вирішувати Вам.

    2.

    Спасибо, если не смогу подтвердить источник средств, просто заблокируют счет и все? И касательно налогов, если не приходят никакие письма от банков, значит платить не обязательно? Не будет ли проблем в дальнейшем, заранее спасибо

    ххх

    Рахунок заблркують, але гроші ПОВЕРНУТЬ.

    Податкова не бачить рух коштів на Вашому рахунку.

    Сплачувати податки чи ні - вирішувати Вам.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України