Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 04 августа 2022, вопрос №70654 400₴

Шум под окнами от нового арендатора гаражей (по документам — парковка)

Здравствуйте!

В гаражах появился новый арендатор — какая-то фирма, которая постоянно режет болгаркой в течении дня.
По документам эти гаражи — парковка, но там установлены металлические гаражи с не-покрашенной крышей.

Насколько я понимаю — на них не распостраняются правила гаражных кооперативов города Киева.

Есть ли возможность:
1) обязать съехать этого арендатора или не использовать парковку / гараж для своих регулярных производственных работ?
2) заставить парковку покрасить крыши гаражей в 1 цвет для эстетики вида из окна

Ответы юристов (14)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю, Романе!

    Есть ли возможность:1) обязать съехать этого арендатора или не использовать парковку / гараж для своих регулярных производственных работ? - ЦЕ ДУЖЕ НЕПРОСТО ЗРОБИТИ.

    ПО-ПЕРШЕ, ОРЕНДАР ЗДІЙСНЮЄ ОРЕНДУ МАЙНА ТОЧНО НА УМОВАХ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ. ХТО СТОРОНА ОРЕНДОДАВЕЦЬ? БЕЗ ВИВЧЕННЯ УМОВ ДОГОВОРУ ДУЖЕ СКЛАДНО ГОВОРИТИ ПРО МОЖЛИВІСТЬ ЙОГО РОЗІРВАННЯ, ТИМ ПАЧЕ СУБ'ЄКТОМ, ЯКИЙ НЕ Є СТОРОНОЮ ТАКОГО ДОГОВОРУ.

    ПО-ДРУГЕ, ЦІКАВИТЬ НАЯВНІСТЬ У ДОГОВОРІ ОРЕНДИ ПУНКТІВ ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ОРЕНДАРЯ ВЧИНЯТИ ДІЇ ЩОДО РЕМОНТНИХ ТА ІНШИХ РОБІТ. ЦЕ ЗНОВУ Ж ТАКИ МОЖЛИВО ДІЗНАТИСЬ ТІЛЬКИ ВИВЧИВШИ УМОВИ ДОГОВОРУ.

    2) заставить парковку покрасить крыши гаражей в 1 цвет для эстетики вида из окна - НА ЖАЛЬ, НІ.

    ПОРАДА:

    ЗВЕРНІТЬСЯ ДО ОРЕНДОДАВЦЯ ДАНИХ ГАРАЖІВ, ЯКИЙ Є СУБ'ЄКТОМ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ, З ЧІТКО СФОРМУЛЬОВАНИМИ ВИМОГАМИ ЩОДО ПРИПИНЕННЯ РЕМОНТНИХ РОБІТ ТА/АБО ЗОБОВ'ЯЗАННЯ ЗДІЙСНЮВАТИ ПОКРАСКУ ОДНИМ КОЛЬОРОМ.

    ЗВЕРНЕННЯ КРАЩЕ ЗДІЙСНЮВАТИ В ПИСЬМОВОМУ ВИГЛЯДІ (АБО ШЛЯХОМ САМОСТІЙНОЇ ДОСТАВКИ ДО ОРЕНДОДАВЦЯ, АБО ЧЕРЕЗ ПОШТУ ЛИСТОМ З ПОВІДОМЛЕННЯМ ПРО ВРУЧЕННЯ).

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Романе!

    Згідно зі статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    • здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
    • забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;
    • вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):
    1. жилих будинків і прибудинкових територіях;
    2. лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;
    3. готелів і гуртожитків;
    4. розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;
    5. інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
    6. парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Варто пам’ятати: при написанні скарги до органів державної влади бажано зібрати якомога більше підписів мешканців будинку та направити лист зі скаргою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    У разі якщо порушення продовжуються, викликайте співробітників поліції за телефоном 102. Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення, який буде правовою підставою до подальшого покарання порушника тиші. Стаття 182 КУпАП передбачає відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    Куди звертатись у разі порушення режиму тиші?

    Для боротьби зі злісними порушниками закону існує два методи: за участю поліції і судовий.

    За участю поліції. Порушення законодавчих, а також інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях тягнуть за собою наслідки, передбачені ст. 182 Кодексу України про адміністративні порушення.

    Звернутись у такій ситуації до органів Національної поліції України у два способи — усно або письмо.

    Усно бажано звертатись у випадку, коли подія, тобто порушення режиму тиші, відбувається прямо зараз. Нагадаємо, що викликати поліцію слід за номером “102”. Як правило, за викликом прибуває наряд патрульної поліції, який фіксує правопорушення, збирає пояснення свідків тощо, однак, притягнути чи не притягнути до відповідальності галасливого сусіда все-таки вирішує суд.

    Письмово бажано звертатись до органів Національної поліції у випадку систематичного порушення режиму тиші. Для цього потрібно зібрати докази порушення перевищення сусідами допустимого рівня шуму (ними може може аудіозапис, колективна скарга мешканців усіх прилеглих квартир, протокол та акт Держспоживслужби тощо) і направити заяву з доказами на адресу поліції.

    Через суд. Іншим можливим способом захисту своїх прав є звернення з позовом до суду. Так, особа може подати позов про відшкодування моральної чи навіть матеріальної шкоди, заподіяної систематичним порушенням режиму тиші.

    Але для того, щоб рішення суду було винесено на користь позивача, необхідно мати досить переконливі докази. Доказами можуть виступати звернення до поліції, показання сусідів, медичні довідки про завдання шкоди здоров’ю (довідка від лікаря, лікарняний лист, інші докази нервових розладів, порушень сну, погіршення слуху).

    Також особа, право на тишу якої порушено, може звернутися до суду з негаторним позовом про усунення перешкод в користуванні своїм майном.

    Негаторний позов - це позов власника про усунення будь-яких перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження майном, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння.

    Наводжу приклади судових рішень, за якими порушників притягнуто до відповідальності за порушення режиму тиші: рішення суду, яким галасливого сусіда, який голосно кричав, чим заважав відпочивати сусідам, пртягнуто до адміністративної відповідальності та стягнуто штраф у розмірі 255 гривень без звуковідтворювальної апаратури - http://reyestr.court.gov.ua/Review/87438534 рішення суду, яким зобов`язано ТОВ “АТБ-маркет” усунути перешкоди у праві користування житловим приміщенням шляхом демонтажу всіх вентиляторів, кондиціонерів та холодильного обладнання, що знаходяться під квартирою та створюють постійний шум та вібрацію - http://reyestr.court.gov.ua/Review/75170944.

    Яким чином можна зафіксувати факт порушення режиму тиші?

    Зафіксувати порушення шуму можна декількома способами:

    - протокол про адміністративне порушення, складений органами Національної поліції;

    - аудіозапис і відеозапис;

    - екологічна експертиза, яка може бути ефективною, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання);

    - протоколи і акти Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (адреси територіальних відділень Держспоживслужби - http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Kontakti_Terorganiv/139/)

    Будуть питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого профілю. Буду радий допомогти!

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    17.5%

    Доброго дня.

    Згідно зі статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    жилих будинків і прибудинкових територіях;

    лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;

    готелів і гуртожитків;

    розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;

    інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Допустимі рівні шуму, який проникає в приміщення житлових i громадських будинків від зовнішніх та внутрішніх джерел, i допустимі piвнi шуму на території житлової забудови передбачено Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.02.2019 № 463 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови».

    У випадку якщо порушується вказані норми Ви маєте право звернутися (у випадку м. Києва) до районної державної адміністрації зі скаргою, бажано що б ця скарга була колективна.

    Ви маєте право звернутись до органів Національної поліції с заявою про скоєння правопорушення передбаченого ст. 182 КУпАП - яка передбачає відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Богачевська Ольга Дмитрівна
    17.5%

    Доброго дня.

    Відповідне питання регулює Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12#Text) та Державні санітарні норми допустимих рівнів шуму в житлових приміщеннях. У документах чітко прописані години, коли дозволено проводити ремонтно-будівельні роботи.

    Так, забороняється в нічний час (від 10 години вечора до 8 ранку):

    • гучний спів і гучний крик;
    • використання феєрверків, салютів, апаратури, яка відтворює звук (колонки з музикою, аудіоплеєри та інше);
    • використання побутових речей, що видають шум (якщо це побутові речі для ремонту, то їх використання забороняється не з 10 години вечора, а з 9, і також триває до 8 ранку).

    Крім того, вищезазначеною нормою передбачено сувору заборону на проведення ремонту по неробочим і святковим дням протягом будь-якого часу доби (заборона не поширюється якщо власник або орендар квартири отримав дозвіл у всіх сусідів на вчинення таких дій).

    Допустимі норми шуму

    Для оцінки рівня шуму в житлових приміщеннях сформульовані загальні норми допустимої гучності (наказ МОЗ від 22.02.2019 № 463). Вони визначаються за рівнем звукового тиску постійного шуму (дБА) і критеріям шуму (NC) .Так, згідно з цими санітарним нормам, рівень шуму:

    • вдень не повинен перевищувати 55 дБ, а вночі 45 дБ в квартирах і житлових будинках, пансіонатах, інтернатах і спальнях садів; для готелів і гуртожитків норми дещо вищий - до 50 і 60 дБ відповідно;
    • на прилеглих до житлових будинків територіях днем - до 70 дБ, а вночі - до 60 дБ;
    • на майданчиках відпочинку на території мікрорайонів і груп житлових будинків, будинків відпочинку, пансіонатів, будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів, майданчиках дитячих дошкільних установ, шкіл та ін. навчальних закладів - до 60 дБ;
    • в залах кафе і ресторанів рівень не повинен перевищувати 70 дБ, а в торгових залах або в аеропорту або на вокзалі в пасажирських залах - 75 дБ.

    Для довідки: рівень звуку 30 дБА - це шепіт і цокання настінного годинника; 45 дБА - звук звичайного розмови; 65 дБА - звук голосної розмови, який чітко чутно стороннім.

    Який допустимий рівень шуму в житлових будинках Києва?

    Потрібно звернути увагу на те, що крім загальних положень закону про правила дотримання тиші, в кожному місті, селі, селищі місцева рада приймає більш конкретизовані, враховуючи специфіку, традиції, географічне розташування певної території.

    Так, в Києві діють «Правила благоустрою міста Києва». Вони регламентують питання дотримання тиші в громадських місцях. У денний час забороняється перевищення рівня шуму в 40 дБ, у нічний - в 30 дБ: в офісах, закладах громадського харчування, торгівлі, при проведенні концертів, масових святкових і загальноміських заходів.

    Як вимірювати рівень шуму?

    Якщо не можете самі виміряти рівень шуму (в разі якщо занадто сильно шумить кондиціонер сусідів або пральна машинка), можна звернутися в органи державної податкової служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (зателефонувавши на номер її управління, до якого відноситься ваше місто - можна пробити номер на сайті цієї служби).

    Винятки: коли шуміти можна

    Випадки, коли заборона на перевищення встановленого рівня шуму не поширюється (ч. 5 ст. 24 закону "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення"):

    • за наявності екстреної ситуації (наприклад аварія, пожежа, потоп, впало дерево на будинок тощо);
    • якщо отримано дозвіл місцевої ради на проведення салютів, феєрверків в заборонений час;
    • відзначення святкових, неробочих днів, днів міста, змагань та інших свят, позначених в рішення сесії місцевої ради;
    • надання невідкладної допомоги;
    • попередження і припинення порушень закону;
    • коли шум в закритому приміщенні, за умови що він не поширюється за межі цього приміщення і його не чутно жителям прилеглих квартир;
    • якщо джерелами шуму є обладнання та механізми, що забезпечують життєдіяльність житлових і громадських будівель, за умови прийняття всіх невідкладних заходів, які мінімалізують проникнення шуму в прилеглі приміщення;
    • проведення зборів, мітингів, демонстрацій і походів, якщо про це своєчасно повідомлені органи місцевого самоврядування.
    Куди скаржитися на галасливих сусідів

    Для початку потрібно спробувати мирним шляхом вирішити питання тиші, якщо сусіди шумлять вночі і далі, можна звертатися в поліцію. Є два варіанти такого звернення:

    Усне звернення в поліцію. Тут важливий нюанс: на виклик поліції з вимогою відреагувати на шум сусідів в денний час, скаржники отримають відмову на підставі того, що це денний час і вдень шуміти можна. У такій ситуації необхідно звертатися до управління Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів, яка складає відповідний акт про перевищення встановленого санітарними нормами рівня шуму.

    Письмове звернення в поліцію. Для цього потрібно зібрати докази порушення перевищення сусідами допустимого рівня шуму (ними може може аудіозапис, колективна скарга мешканців усіх прилеглих квартир, або що-небудь інше) і направити заяву з доказами на адресу поліції.

    Як довести перевищення допустимого рівня шуму і чим зафіксувати

    Зафіксувати порушення шуму можна декількома способами:

    • Протокол про адміністративне порушення, складений поліцією (це ефективно, коли поліція відразу ж реагує на звернення, приїжджає на місце порушення і "ловить на гарячому" сусідів-порушників);
    • Аудіозапис і відеозапис. На практиці суд оцінює аудіозаписи та відеозаписи тільки в сукупності з іншими доказами (так як неможливо повністю точно по таких записах зрозуміти, хто саме шумить, в який точно час, і чи перевищує шум допустимий рівень);
    • Екологічна експертиза. Її проведення є ефективним тоді, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання). За допомогою такої експертизи можна виміряти точний рівень шуму, звуку і вібрації (щоб знати які ще питання можна ставити експерту при її проведенні, ознайомтеся з ухвалою суду про призначення такої експертизи).
    • Протоколи і акти Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів - є на практиці найкращим і надійним доказом порушення перевищення допустимих норм шуму. Цей державний орган уповноважений стежити за дотриманням всіх санітарних норм, в тому числі і норм допустимого шуму.

    Ось 3 приклади судових рішень, де на підставі протоколів цієї служби з зафіксованими точними даними рівня шуму, який перевищує допустимий, суд задовольнив позов про припинення такого порушення та відшкодування моральної шкоди: рішення у справі №813/1351/18 (припинення діяльності ресторану з- невідповідність нормам закону "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення"), рішення у справі №367/7327/18 (судом встановлено режим роботи закладу - щодня не пізніше, ніж 22.00, робота кальянної повинна бути припинена), рішення у справі №175/598/17 (відшкодування моральної шкоди).

    Який штраф?

    До порушників громадського порядку, органами поліції або судом можуть бути застосовані покарання, передбачені ст. 182 КУпАП. Так, за порушення вимог закону та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шуму і дотримання тиші до винних осіб може бути застосоване покарання у вигляді попередження або штрафу в розмірі від 85 до 255 гривень.

    Якщо сусідом-порушником є підприємець або фірма, організація, підприємство, компанія, то розмір штрафу за перше порушення складає від 255 до 510 гривень; за повторне порушення протягом 1 року - від 850 до 2550 гривень з конфіскацією предмета порушення.

    Якщо виникнуть питання звертайтесь особисто через кнопку "Звернутися".

    Корнійчук Євген Іванович

    Вітаю.

    1.обязать съехать этого арендатора или не использовать парковку / гараж для своих регулярных производственных работ?

    Вы повинні звернутися до міської влади у відділ землеустрою, для перевірки призначення земельної ділянки. Якщо земельна ділянка не використовується за призначенням, договір оренди може бути розірваний у односторонньому порядку а на орендатора покладена відповідальність.

    2. заставить парковку покрасить крыши гаражей в 1 цвет для эстетики вида из окна.

    Вы повинні звернутися до міської влади у відділ благоустрою з данным питанням.

    3. Якщо вам заважає шум, треба заміряти децебели шуму, якщо вони перевищують норму викликайте поліцію для складання адмін. протоколу за порушення ст. 24 зу Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населенняЯкщо данне правопорушення буде систематичне, закон передбачає конфіскацію приладу який створює шум.

    З встановленими нормами шуму ознайомтесь за посиланням.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0281-19#Text

    Для детальної консультації натискайте кнопку ЗВЕРНУТИСЯ

    Гончаренко Константин

    Доброго дня.

    Вам треба письмово звернутися до КМДА з детальною заявою про порушення.

    Якщо дана територія в ходить до складу земельної ділянки, що перебуває у спільній частковій власності то без вашої згоди здійснювати будьякі зміни в використанні землі інший співласник не має права, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 88 ЗК України що володіння, та розпорядження , що перебуває у спільній частковій власності, здійснюється за згодою всіх співвласників згідно з договором. Якщо такої згоди немає, то співласники мають право уклати договір по порядок користування землею або поділти земельну ділянку в натурі з виділенням кожному зі спільної діялнки окремої частини за наявності технічної можливості для цього, або якщо такої можливості не має то встановити порядок ористування землею в судовому порядку (як правило і другий і третій спосіб здійснюється через суд оскільки сторони за звичай не приходять до згоди щодо порядку користування або поділу).

    Щодо судової процедури наведу як приклад судову практику по розподілу з Постанова КЦС ВС від 20.05.2020 № 127/21769/16-ц (61-42694св18) http://reyestr.court.gov.ua/Review/89372360

    Для поділу а бо встановлення порядку користування в будь-якому випадку необхідно провести експертизу в якій повинно бути зазначено декілька варіантів поділу або порядку користування (дивись рішення верховного суду вище.)

    Інша ситуація якщо межа вашої ділянки закінчується парканом, а за парканом земля вам не належить.

    В такому випадку відповіднодо до ст. 83 ЗК України вказана територія відноситься до земель комунальної власності, та є землями загального користування в силу п. а ч. 4 ст. 83 ЗК України як такі що є частиною вулиці населеного пункту. Здійснювати будьякі будівельні роботи в тому числі з облаштування індивідуальної парковки заборонено оскідьки право володіння, користування та розпорядження відповідно до ст. 316 належить виключно власнику який набув таке право на підставах визначених законодавством. В даному випадку таке право надане лише територіальній громаді.Таким чином, якщо територя не входить ждо складу вашої ділянки та відповідно є територією загального користування, то ваш співласник не має права використовувати дану територію для облаштування ідивідуального паркомісця. Для цього необхідно мати відповідні права на територію (ділянку). Враховуючи що по длянці проходить трубопровід предати її у валсність вам спвльно або комусь коремо в силу ст. 83 ЗК неможливо можна лище отримати в користування в порядку ст. 122 ЗК України і то якщо таке функціональне призначення не буде суперечити містобудівній документації.

    Таким чином якщо земля між парканом та вулицею в ходить до складу вашої діялнки сто співласник без вашої згоди не має права виконувати будьякі будівельні роботи (вихід з ситуації описаний вище). Якщо вказана територія є землею загального користування то для того щоб співласник там щось будвав (парковака) то необхідно ним спочатку отримати землю вкористування від територіальної та розробити проект будівництва ідивідуальної автостоянки.

    Щодо насаджень.

    За знищення або пошкодження зелених насаджень, окремих дерев, чагарників на об’єктах благоустрою у сфері зеленого господарства населених пунктів стаття 153 КУпАП штраф в розмірі 170 до 510 грн., при цьому не має значення тип насадження. Окрім адмін відповідальності органами місцевої влади може бути покладено обов’язок відшкодувати усі збитки, нанесені незаконним видаленням зелених насаджень, в тому числі вартість робіт виконаних відповідними організаціями, які можуть бути найнятті для відновлення благоустрою певної території.

    Тепер щодо впливу на співласника для припинення протиправних дій.

    Будівництво (облаштування) парковки як в першому так і в другому випадку є протиправним. В першому випадку (якщо територія входить до складу ділянки) необхідно звертатись до суду з позовом про усунення перешкод в користуанні майном на підставі і в порядку ст. 391 ЦК України та вимагати приведення ділянки до поперднього стану. В другому випадку необхідно звертатись до правохоронних органів з заявою про вчинення адмінправопорушення передбаченого ст. 53-1 КУПаП, яка передбачає накладення штрафу та вподальшому з боку КМДА можливий процес примусового звільнення ділянки (приведення в попередній стан).

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Мєньков Андрій Васильович

    Добрый день Роман.

    Отвечаю на ваши вопросы.

    1) обязать съехать этого арендатора или не использовать парковку / гараж для своих регулярных производственных работ?

    Обязать съехать арендатора Вы не сможете, поскольку не являетесь стороной договорных отношений. Однако если арендатор нарушает санитарные нормы допустимого уровня шума в жилой застройке его могут привлечь к административной ответственности. Государственные санитарные правила планирование и застройки населенных пунктов утверждены Минздравом https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0379-96#Text Приложением 10 к указанным Правилам предусмотрено расстояние от стоянки либо гаражей до жилой застройки в зависимости от количества автомобилей. Минимальное расстояние составляет 10 метров до окон жилых домов, если это СТО то 15 метров. Вы имеете возможность подать жалобу (желательно колективную от жильцов) в Гос. инспекцию безопасности пищевых продуктов и защите прав потребителей о нарушении указанных Правил и просить провести проверку. Если результата не будет, тогда придеться самим заказывать экспертизу, чтобы подтвердить нарушения и обращаться в суд.

    2) заставить парковку покрасить крыши гаражей в 1 цвет для эстетики вида из окна.

    Навряд ли такое требование прописано где-нибудь в градостроительной документации.

    Карпенко Андрей Владимирович

    Вітаю!

    1. Згідно ст.24 закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 №4004-XII органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму зобов’язані:

    - здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    - забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    - вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об’єкти): жилих будинків і прибудинкових територіях; готелів і гуртожитків; інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди.

    Шум на захищених об’єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    Так, согласно этим санитарным нормам, уровень шума:

    • днем не должен превышать 55 дБ, а ночью 45 дБ в квартирах и жилых домах, пансионатах, интернатах и спальнях садов; для гостиниц и общежитий нормы несколько выше - до 50 и 60 дБ соответственно;
    • на прилегающих к жилым домам территориях днем - до 70 дБ, а ночью - до 60 дБ;
    • на площадках отдыха на территории микрорайонов и групп жилых домов, домов отдыха, пансионатов, домов-интернатов для престарелых и инвалидов, площадках детских дошкольных учреждений, школ и др. учебных заведений - до 60 дБ;
    • в залах кафе и ресторанов уровень не должен превышать 70 дБ, а в торговых залах или в аэропорту или на вокзале в пассажирских залах - 75 дБ.

    Приблизительные показатели уровня шума для соотнесения, чтобы знать является ли громкость поводом для обращения: если полная тишина будет 0, то шепот отвечает примерно 10 дБ, обычный разговор - 35-40 дБ, а громкий - до 50-60 дБ, шум дороги с умеренным движением - около 60 дБ, шум метро при проезде поезда - около 100 дБ. Выяснить, не превышена ли норма допустимого шума можно проверив уровень шума с помощью прибора (шумомера), но в современных условиях можно также использовать соответствующее приложение в смартфоне.

    Если не можете сами измерить уровень шума (в случае если слишком сильно шумит кондиционер соседей или стиральная машинка), можно обратиться в органы Государственной службы Украины по вопросам безопасности пищевых продуктов и защиты потребителей (позвонив на номер ее управления, к которому относится ваш город - можно пробить номер на сайте этой службе).

    Закон предписывает размещать автосервис не ближе, чем в 50 метрах от ближайшего жилого дома. Площадь участка должна быть не менее 3 соток.

    Якщо ваш сусід чи певний заклад порушують ваші права та шумлять під час здійснення будівельних чи ремонтних робіт всупереч вимогам законодавства, то Ви можете написати скаргу до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

    Варто пам’ятати: При написанні скарги до органів державної влади бажано зібрати якомога більше підписів мешканців будинку та направити лист зі скаргою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    У разі якщо порушення продовжуються – викликайте співробітників поліції за тел. 102. Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення, який буде правовою підставою до подальшого покарання порушника тиші.

    Планомірність Ваших дій має бути підкріплена колективністю і наполегливістю звернень.

    Запасіться терпінням, бо бажаний результат може бути створений не одразу. Це те що зазначили (між стрічок) мої колеги.

    Від себе зазначу, що органи прокуратури в переліку написання скарг мають бути далеко останніми і майже остаточними у цьому питанні.

    Першими, санепідем станція (забруднюючі фактори середовища), потім органи держгірпромнагляду (що здійснюють державний нагляд (контроль) за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів в контесті забезпечення стандартів безпеки такої діяльності), потім податкова (з приводу здійснення незаконної підприємницької діяльності без будь-яких документів і без сплати податків від такої діяльності), тощо.

    А на останок та по всіх зібраним матеріалам і перевірках в їх сукупності письмово звертатись потрібно до органів прокуратури з додаванням всього Вашого листування по інстанціям.

    Не виключаю, що під час Вашої "писанини" можуть піднятися на поверню і інші моменти, щодо порушення Вашим сусідом інших норм і стандартів, що може бути вже продовжено не в цивільному, а в кримінальному порядку.

    Крикун Сергій  Павлович

    "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12#n699):

    " Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані: ...

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях ( захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;...

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби. ..

    У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об'єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

    Проведення на захищених об'єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні - цілодобово . Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов'язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.".

    "ДЕРЖАВНІ САНІТАРНІ НОРМИ допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0281-19#Text):

    "...Додаток 1

    ДОПУСТИМІ PІВНІ звуку в приміщеннях житлових і громадських будинків та на території житлової забудови...

    42 - Території, які безпосередньо прилягають до житлових будинків,...: день - 55 дБА; ніч - 45 дБА...".

    Цивільний кодекс України (ЦК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 391. Захист права власності від порушень, не пов'язаних із позбавленням володіння

    1. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном...

    Стаття 1166. Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду...

    2. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини...";

    "Стаття 8. Аналогія

    1. Якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини ( аналогія закону)...

    Стаття 23. Відшкодування моральної шкоди

    1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.

    2. Моральна шкода полягає:...

    2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів; ..".

    ---

    Доброго дня, Романе! Відповідно до ст.391 ЦК Ви маєте право звернутись до орендаря гаражу із заявою-претензією (під реєстрацію її вручення на Вашому екземплярі або рекомендованим листом про вручення, або через нотаріуса) про усунення, припинення шуму від роботи "болгарки" та інших джерел шуму, що порушують право користування Вами житловими приміщеннями (квартирою) під страхом звернення до суду в порядку цієї ст.391 ЦК (т.з негаторний позов) про примусове припинення шуму та відшкодування моральної шкоди. При цьому відповідно до наведеної ст.1166 ЦК, з урахування ст.8 ЦК про аналогію закону у цивільному судочинстві діє не презумпція невинуватості, а презумпція винуватості, тобто не позивач, не Ви повинні вимірювати рівень шуму, а відповідач повинен надати докази цього рівня шуму, що не перевищують дозволений.

    У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Доброго дня!

    1) Цілком можливо та допустимо, особливо, якщо порушується цільове використання та здійснюється діяльність, яка прямо заборонена в спальному кварталі.

    2) Через розпорядження або припис місцевого органу влади. Оскільки це питання більше в їх компетенції.

    Звертайтесь.

    Мамай Ірина Євгеніївна

    Осіб, які створюють шум можна притягнути до відповідальності згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 182. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях

    Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях -

    тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    Скласти такий протокол відповідно до ст. 255 КУпАП можуть органи Національної поліції.

    Прийняти постанову за таке правопорушення можуть по 1 частині виконавці комітети сільських, селищних, міських рад. По другій частині (повторність) - районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді).

    Які саме порушують вимоги законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях особи, які шумлять протягом дня?

    Наказом Міністерства охорони здоров’я України наказом від 22.02.2019 року № 463 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови» визначено рішень допустимого шуму. Згідно наказу рішень шуму повинен бути:

    • вдень не повинен перевищувати 55 дБ, а вночі 45 дБ в квартирах і житлових будинках, пансіонатах, інтернатах і спальнях садів; для готелів і гуртожитків норми дещо вищий - до 50 і 60 дБ відповідно;
    • на прилеглих до житлових будинків територіях днем - до 70 дБ, а вночі - до 60 дБ;
    • на майданчиках відпочинку на території мікрорайонів і груп житлових будинків, будинків відпочинку, пансіонатів, будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів, майданчиках дитячих дошкільних установ, шкіл та ін. навчальних закладів - до 60 дБ;
    • в залах кафе і ресторанів рівень не повинен перевищувати 70 дБ, а в торгових залах або в аеропорту або на вокзалі в пасажирських залах - 75 дБ.

    КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА II сесія VI скликання РІШЕННЯ від 25 грудня 2008 року N 1051/1051 «Про Правила благоустрою міста Києва». Вони регламентують питання дотримання тиші в громадських місцях. У денний час забороняється перевищення рівня шуму в 40 дБ, у нічний - в 30 дБ: в офісах, закладах громадського харчування, торгівлі, при проведенні концертів, масових святкових і загальноміських заходів. П. 1.1.3 визначено, що правила містять загальнообов'язкові на території міста норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» визначено, що органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;

    3) готелів і гуртожитків;

    4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;

    5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Передбачені частинами другою, третьою та четвертою цієї статті вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

    1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;

    3) попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

    4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;

    5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;

    6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

    7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань;

    9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

    Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    За допомогою поліції зафіксувати факт порушення рівня шуму. Дочекатися постанови про притягнення до відповідальності винних осіб. В подальшому звертатися до органів місцевої влади, прокуратури з проханням заборони діяльності осіб, які порушують рівень шуму.

    Савченко Олександр
    25%
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Вітаю, Романе!

    Відповідно до ст. 320 ЦК України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

    Однак, згідно ч. 5 ст. 319 ЦК України власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.

    Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 13 ЦК України при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

    Згідно ст. 179 Житлового кодексу Української РСР користування будинками (квартирами) державного і громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів, а також приватного житлового фонду та їх утримання здійснюється з обов'язковим додержанням вимог Правил користування приміщеннями жилих будинків і прибудинковими територіями, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Правилами користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. №572, зобов'язано власників та наймачів (орендарів) квартири, житлового приміщення гуртожитку дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері санітарних норм і правил, у тому числі вимог щодо недопущення надмірного шуму.

    Заходи захисту населення від шкідливого впливу шуму передбачено також ст. 24 Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення"

    Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12#Text):

    Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;

    3) готелів і гуртожитків;

    4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;

    5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об'єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

    Проведення на захищених об'єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні - цілодобово. Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов'язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.

    Передбачені частинами другою, третьою та четвертою цієї статті вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

    1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;

    3) попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

    4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;

    5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;

    6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

    7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань;

    9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

    Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Допустимі рівні шуму, який проникає в приміщення житлових i громадських будинків від зовнішніх та внутрішніх джерел, i допустимі piвнi шуму на території житлової забудови передбачено Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.02.2019 № 463 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0281-19#Text).

    Ви можете:

    1) Написати скаргу до місцевої державної адміністрації/міської ради щодо створення комісії для проведення перевірки та вжиття заходів реагування.

    Скарга повинна бути оформлена відповідно до вимог ст. 5 Закону України "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    При написанні скарги бажано зібрати якомога більше підписів мешканців будинку та направити лист зі скаргою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    2) Порушення законодавчих, а також інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях тягнуть за собою наслідки, передбачені ст. 182 Кодексу України про адміністративні порушення.

    Звернутись у такій ситуації до органів Національної поліції України у два способи — усно або письмо.

    Усно бажано звертатись у випадку, коли подія, тобто порушення режиму тиші, відбувається прямо зараз. Нагадаємо, що викликати поліцію слід за номером “102”. Як правило, за викликом прибуває наряд патрульної поліції, який фіксує правопорушення, збирає пояснення свідків тощо, однак, притягнути чи не притягнути до відповідальності галасливого сусіда все-таки вирішує суд.

    Письмово бажано звертатись до органів Національної поліції у випадку систематичного порушення режиму тиші. Для цього потрібно зібрати докази порушення перевищення сусідами допустимого рівня шуму (ними може може аудіозапис, колективна скарга мешканців усіх прилеглих квартир, протокол та акт Держспоживслужби тощо) і направити заяву з доказами на адресу поліції.

    3) Звернутися до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (адреси територіальних відділень Держспоживслужби - https://dpss.gov.ua/sluzhba/teritorialniorgani).

    4) Іншим можливим способом захисту своїх прав є звернення з позовом до суду. Так, особа може подати позов про відшкодування моральної чи навіть матеріальної шкоди, заподіяної систематичним порушенням режиму тиші.

    Але для того, щоб рішення суду було винесено на користь позивача, необхідно мати досить переконливі докази. Доказами можуть виступати звернення до поліції, показання сусідів, медичні довідки про завдання шкоди здоров’ю (довідка від лікаря, лікарняний лист, інші докази нервових розладів, порушень сну, погіршення слуху).

    Також особа, право на тишу якої порушено, може звернутися до суду з негаторним позовом про усунення перешкод в користуванні своїм майном.

    Негаторний позов - це позов власника про усунення будь-яких перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження майном, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння.

    Наводимо приклади судових рішень, за якими порушників притягнуто до відповідальності за порушення режиму тиші: рішення суду, яким галасливого сусіда, який голосно кричав, чим заважав відпочивати сусідам, пртягнуто до адміністративної відповідальності та стягнуто штраф у розмірі 255 гривень без звуковідтворювальної апаратури - http://reyestr.court.gov.ua/Review/87438534 рішення суду, яким зобов`язано ТОВ “АТБ-маркет” усунути перешкоди у праві користування житловим приміщенням шляхом демонтажу всіх вентиляторів, кондиціонерів та холодильного обладнання, що знаходяться під квартирою та створюють постійний шум та вібрацію - http://reyestr.court.gov.ua/Review/75170944.

    Зафіксувати порушення шуму можна декількома способами:

    - протокол про адміністративне порушення, складений органами Національної поліції;

    - аудіозапис і відеозапис;

    - екологічна експертиза, яка може бути ефективною, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання);

    - протоколи і акти Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Романе!

    В столиці діють Правила благоустрою міста Києва, які містять розділ Дотримання тиші в громадських місцях у м. Києві, якими, зокрема:

    Встановлено обов'язок для керівників, уповноважених посадових осіб підприємств, установ, організацій, а також громадян, забезпечувати в закладах громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і загальноміських заходів тощо обмеження часу роботи музичних ансамблів з 9-00 до 23-00 години та дотримуватись таких рівнів шуму, щоб у прилеглих житлових будинках він становив не більше 40 ДБА в денний час і 30 ДБА в нічний час.

    У разі розміщення джерел шуму в житлових будинках відповідні роботи повинні проводитись з 9-00 до 19-00.

    Заборонено створювати шум при використанні виробничого обладнання та інструментів, вибухових матеріалів і піротехнічних виробів та інших гучноголосих установок у будинках, гуртожитках, на прибудинкових територіях та в зонах відпочинку в нічний час з 22-00 год. до 8-00 год.

    Заборонено встановлювати на балконах, лоджіях, відкритих вікнах будинків, будівель і споруд та інших місцях звуковідтворюючу апаратуру і включати її на повну потужність (вище 40 ДБА) протягом доби.

    Заборонено роводити ремонтні та будівельні роботи в житлових будинках, квартирах, офісних приміщеннях, підприємствах торгівлі та громадського харчування (ресторани, бари, кафе, заклади розважального та грального бізнесу), розташованих у житлових будинках, у вбудованих і прибудованих до житлових будинків нежитлових приміщень без погодження з мешканцями прилеглих будинків, житлових приміщень терміну початку і завершення робіт. Нормативний рівень шуму на весь час проведення ремонтно-будівельних робіт у прилеглих житлових приміщеннях і прилеглих будинках не повинен перевищувати 40 ДБА. Забороняється проводити вказані роботи з 19-00 до 8-00 год. та у святкові і неробочі дні впродовж доби.

    В офісних приміщеннях, підприємствах торгівлі та громадського харчування (ресторани, бари, кафе, заклади розважального та грального бізнесу), розташованих у житлових будинках, у вбудованих і прибудованих до житлових будинків нежитлових приміщень шум не повинен перевищувати такий рівень: не більше 40 ДБА в денний час і 30 ДБА в нічний час (до 22-00).

    При проведенні вантажно-розвантажувальних робіт автомобілями перевізників сміття, по доставці різноманітних товарів для обслуговування житлових будинків та їх інженерного обладнання не допускати перевищення рівнів шуму на прибудинкових територіях у нічний час з 22-00 до 8-00 год. та вживати заходів щодо максимального обмеження шуму від роботи обладнання автотранспорту.

    Використання піротехнічних засобів для влаштування феєрверків та салютів без укладання договорів з балансоутримувачами територій, де проводяться святкові заходи, та без дотримання вимог обмеження часу проведення заходів з 08-00 до 22-00 год. у святкові і неробочі дні та використання їх у робочі дні впродовж доби - забороняється.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Адвокат Евгений Александрович

    Здравствуйте. Роман!

    "Есть ли возможность:1) обязать съехать этого арендатора или не использовать парковку / гараж для своих регулярных производственных работ"?

    - ВЫ МОЖЕТЕ ЗАСТАВИТЬ ЕГО НЕ ПРОВОДИТЬ ТАКИЕ РАБОТЫ.

    ПОСЛЕ ЧЕГО, ОН СМОЖЕТ СЪЕХАТЬ.

    ДЛЯ ЭТОГО НУЖНО ПОДАТЬ:

    -заяву до ЖЕКу, ОСББ щодо фіксації порушень закону з вжиттям заходів реагування;

    -заяву до поліції про притягнення її до адміністративної відповідальності за порушення правил тиші за статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

    - заяву до ДАБІ для проведения перевірки її діяльності з питань дотримання будівельного законодавства;

    -заяву до Держпродспоживслужби для проведения перевірки її діяльності з питань дотримання законодавства щодо тиші та санітарного законодавства;

    -заяву до місцевої адміністрації для створення робочої групи та проведення перевірки.

    На підставі матеріалів перевірок, як письмових доказів, слід посилаючись на них подавати позовну заяву до суду.

    При подачі заяв рекомендую посилатися на діючі нормативно-правові акти:

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    "Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про звернення громадян

    від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

    (Витяг)

    Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

    До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

    – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

    – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

    – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

    Стаття 5.Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

    Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

    Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

    Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

    Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

    Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

    Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

    Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

    Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

    Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

    • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
    • знайомитися з матеріалами перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
    • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
    • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

    Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

    Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

    • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
    • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
    • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
    • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
    • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
    • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
    • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
    • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

    Згідно ст.24 закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 №4004-XII органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму зобов’язані:

    - здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    - забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    - вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об’єкти): жилих будинків і прибудинкових територіях; готелів і гуртожитків; інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди.

    Шум на захищених об’єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об’єктах (а квартира й є саме таким захищеним об’єктом), забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів. Проведення на захищених об’єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні – цілодобово.

    Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.

    Передбачені вище вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

    1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;

    3) попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

    4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;

    5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;

    6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

    7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань;

    9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму.

    Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Варто пам’ятати: створювати шум при використанні виробничого обладнання та інструментів, вибухових матеріалів і піротехнічних виробів та інших гучноголосих установок у будинках, гуртожитках, на прибудинкових територіях та в зонах відпочинку в нічний час з 22-00 год. до 8-00 год. заборонено.

    У п.9 Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 N572 зазначено, що у приміщеннях житлових будинків і гуртожитків заборонено:

    - голосно співати і кричати, користуватися звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму з двадцять другої до восьмої години;

    - проводити у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні цілодобово ремонтні роботи, що супроводжуються шумом. Власник, наймач (орендар) приміщення, в якому передбачається проведення ремонтних робіт, зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир, житлових приміщень у гуртожитку про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир, житлових приміщень у гуртожитку ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Рівень шуму, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм.

    Якщо ваш сусід чи певний заклад порушують ваші права та шумлять під час здійснення будівельних чи ремонтних робіт всупереч вимогам законодавства, то Ви можете написати скаргу до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

    Варто пам’ятати: При написанні скарги до органів державної влади бажано зібрати якомога більше підписів мешканців будинку та направити лист зі скаргою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    У разі якщо порушення продовжуються – викликайте співробітників поліції за тел. 102. Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення, який буде правовою підставою до подальшого покарання порушника тиші.

    Частина 1 статті 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п’яти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян – суб’єктів господарської діяльності – від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян – суб’єктів господарської діяльності – від п’ятдесяти до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    В свою чергу органи місцевого самоврядування в Україні затверджують Правила благоустрою в населених пунктах, в яких теж можливо прописати правила тиші та відповідальність за їх порушення відповідно до ст. 152 КУпАП, розмір санкції якої значно більше від ст. 182 КУпАП.

    Так, стаття 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    "2) заставить парковку покрасить крыши гаражей в 1 цвет для эстетики вида из окна"?

    - НЕ МОЖЕТЕ.

    При наличии вопросов, обращайтесь индивидуально через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України