Начните консультацию с юристом онлайн
Работал продавцом в м.Харьков ТОВ,,Будмен-Интер,, призвали в армию как офицера на срочнуюю службу работодатель начислял зарплату до того времени пока не началась война связи нет хотя магазин работает
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (11)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте!
Верховная Рада внесла изменения в Кодекс законов о труде, согласно которым военнообязанные, призываемые на военную службу в рамках мобилизации, не будут получать зарплату по основному месту работы.
Согласно изменениям, после службы можно вернуться на рабочее место, но во время призыва работодатель не будет платить среднюю зарплату.
Юрист, г. Днепр, 11 лет опыта
Вітаю.
Згдіно ст119 КЗПП до середині липня, роботодавці повинні виплачувати середню ЗП. Після внесення змін, цей обов'язок було анульовано.
Якщо за період до липня місяця Вам не виплатили, то потрібно оскаржувати такі дії до держ органів
В разі необхідності - звертайтесь
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Станіславе!
РОБОТОДАВЕЦЬ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ БУВ НАРАХОВУВАТИ ВАМ ЗАРОБІТНУ ПЛАТНУ ЗА ОСНОВНИМ МІСЦЕМ РОБОТИ ДО 19.07.2022. ЯКЩО З 24.02.2022 ЖОДНИХ ВИПЛАТ З РОБОТИ ВИ НЕ ОТРИМУВАЛИ - ЦЕ ГРУБЕ ПОРУШЕННЯ ВАШИХ ПРАВ.
ДО 19.07.2022 ДІЯНА ТАКА РЕДАКЦІЯ КЗПП
Стаття 119. Гарантії для працівників на час виконання державних або громадських обов'язків
На час виконання державних або громадських обов'язків, якщо за чинним законодавством України ці обов'язки можуть здійснюватись у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку.
Працівникам, які залучаються до виконання обов'язків, передбачених законами України "Про військовий обов'язок і військову службу" і "Про альтернативну (невійськову) службу", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", надаються гарантії та пільги відповідно до цих законів.
За працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову. Таким працівникам здійснюється виплата грошового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
ТАКИМ ЧИНОМ, ВАМ НЕЗАКОННО НЕ ВИПЛАЧУВАЛИ КОШТИ.
ПРОПОНУЮ ТАКИЙ АЛГОРИТМ ДІЙ:
1. ЗВЕРНЕННЯ ДО РОБОТОДАВЦЯ ІЗ ПИСЬМОВИМ ЗВЕРНЕННЯМ ПРО КОМПЕНСАЦІЮ НЕВИПЛАЧЕНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ.
2. ЗВЕРНЕННЯ ДО ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ ТА МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.
3. ЯКЩО НЕ ДОПОМОЖЕ - ЗВЕРНЕННЯ ДО СУДУ.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Станіславе!
19 липня 2022 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин» № 2352-ІХ. З цієї дати роботодавці вже не зобов’язані зберігати середній заробіток за працівником, якого увільнили від роботи на час військової служби. За ним лише зберігається його робоче місце.
Але до 19 липня роботодавець зобов'язаний нарахувати та виплатити Вам належну щаробітну плату!
Будуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біял мого профівлю. Охоче на них відповім!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеПродолжение ответа:
До вступления закона в силу, за всеми военнослужащими во время военного положения сохраняется не только место работы и должность, но и средний заработок.
Согласно закону Украины работодатель обязан принять все меры для своевременного начисления и выплаты зарплаты работникам. Выплата зарплаты во время военного положения регламентируется статьей 10 Закона Украины "Об организации трудовых отношений в условиях военного положения".
В случае если у работодателя нет возможности начислять и выплачивать работникам зарплату работодатель может приостановить действие трудового договора. Это предусматривает временную приостановку обеспечения работника работой и зарплатой, а также приостановку работником выполнения работы. Приостановка действия трудового договора не означает прекращения трудовых отношений.
Прекращение трудовых отношений происходит в случае, когда работодатель из-за военных действий не может обеспечить условия работы. Это возможно, например, из-за уничтожения, разрушения помещения, гибели, исчезновения физического лица-предпринимателя.
Работодатель освобождается от ответственности за нарушение начисления и выплаты заработной платы, если он не может это осуществить из-за военного положения, боевых действий и других подобных обстоятельств. Если работодатель докажет, что он не может соблюсти сроки выплаты заработанной платы из-за боевых действий или по другим обстоятельствам непреодолимой силы, срок выплат может быть сдвинут или работнику могут вообще не выплатить зарплату за определенный период.
Работодатель не освобождается от обязанности выплатить заработную плату в полном объеме по окончании военного положения. Срок выплаты заработной платы работникам может быть перенесен до возобновления деятельности предприятия.
Юрист, г. Днепр, 6 лет опыта
Доброго дня!
Роботодавець повинен був нараховувати Вам заробітню плату до середини липня, що є порушенням трудового законодавства. Після внесення змін в Кодекс законів про працю обов'язок по виплаті заробітньої плати військовозобов'язаним, які призиваються на військову службу в рамках мобілізації, не отримуватимуть зарплату за основним місцем роботи.
Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі передбачає штраф - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.
У Вашому випадку, Ви можете оскаржити дії роботодаця :
- зверненням до роботодавця із заявою щодо виплати коштів (компенсації)
- шляхом звернення в правоохоронні та контролюючі органи для захисту своїх прав
- шляхом звернення до Держпраці із скаргою
- або ж звернення до суду.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
15 липня 2022 року Президент підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації трудових відносин» № 2352-IX від 01.07.2022 р. (законопроєкт від 05.04.2022 р. №7251). 19.07.22 року він набрав сили.
Цим Законом вносяться зміни до КЗпП, які передбачають введення додаткових підстав для розірвання трудових договорів з працівниками. Зокрема, вводиться додаткова підстави для розірвання трудового договору - відсутність працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці.
Серед ключових змін, на які варто звернути увагу усім роботодавцям, які мають призваних на військову службу працівників є те, що зазначеним Законом звільнено роботодавця від обов'язку збереження середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу, зі збереженням за цими працівниками лише місця роботи (посади).
Зміни відбулися також в частині надання відпусток, виплати сум відпускних та компенсації за дні невикористаної відпустки.
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39366
Враховуючи сказане вище роботодавець до моменту 19.07.22 року мав нараховувати та виплачувати вам зарплату за посадою, а після вказаної дати уже не має виплачувати , але зобов язаний зберегти місце роботи та посаду за вами на весь період служби.
С уважением,
Константин Гончаренко
Юрист, г. Днепр, 6 лет опыта
У разі порушення щодо Вас трудового звконодавства, Ви можете подати скаргу до Державної служби України з питань праці https://dsp.gov.ua/
Згідно зі ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк (ст.40). Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України “Про звернення громадян”.
Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 16 листопада 2016 року № 1339 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.
Звернення надсилаються на поштову адресу: Державна служба України з питань праці, 01601, м. Київ, вул. Десятинна, 14 або на електронну адресу: zvern@dsp.gov.ua
Вимоги до звернення
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням мережі Інтернет.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України “Про звернення громадян”.
Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.
Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:
Термін розгляду звернення
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну (ст.20).Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги
Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:
Відповідальність громадян при поданні звернень
Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).
Як правильно оформити звернення
Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:
Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго дня, Станіслав!
Законом № 2136-ІХ врегульовано питання оплати праці працівників в період воєнного стану.
Відповідно до статті 10 Закону № 2136-ІХ заробітна плата виплачується працівнику на умовах, визначених трудовим договором. Роботодавець повинен вживати всіх можливих заходів для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати. Роботодавець звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання щодо строків оплати праці, якщо доведе, що це порушення сталося внаслідок ведення бойових дій або дії інших обставин непереборної сили. Звільнення роботодавця від відповідальності за несвоєчасну оплату праці не звільняє його від обов’язку виплати заробітної плати. У разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойові дії, строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства.
Крім цього, в залежності від організаційно-правової форми діяльності юридичної особи, яка є роботодавцем, необхідно вжити усіх можливих заходів для забезпечення безперебійного управління такою особою (наприклад призначення нового директора або тимчасове покладення обов’язків на його заступників).
- РЕКОМЕНДУЮ ВАМ ПОДАТИ СКАРГУ ДО Державна служба України з питань праці:
Контакти – Державна служба України з питань праці (dsp.gov.ua)
Державна служба України з питань праці (Держпраці) — центральний орган виконавчої влади України, утворений відповідно до вимог постановою Кабінету Міністрів від 10 вересня 2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», в результаті реорганізації шляхом злиття Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки та Державної інспекції з питань праці, а також передачі Держсанепідслужбою функцій з реалізації державної політики у сфері гігієни праці та дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників.
Основними завданнями Держпраці є:
1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов’язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;
2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні;
3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов’язаної з об’єктами підвищеної небезпеки;
4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об’єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об’єктів Єдиної газотранспортної системи.
Діяльність Держпраці спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Положення про Державну службу України з питань праці було затверджене 11 лютого 2015 р Текст Положення.
Держпраці здійснює свої повноваження через утворені в установленому порядку територіальні органи Постанова від 11 лютого 2015 року.
Держпраці очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України, внесеним на підставі пропозицій Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.
Згідно зі ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк (ст.40). Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України “Про звернення громадян”.
Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 16 листопада 2016 року № 1339 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.
Звернення надсилаються на поштову адресу: Державна служба України з питань праці, 01601, м. Київ, вул. Десятинна, 14 або на електронну адресу: zvern@dsp.gov.ua
Вимоги до звернення
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням мережі Інтернет.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України “Про звернення громадян”.
Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.
Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:
Термін розгляду звернення
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну (ст.20).Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги
Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:
Відповідальність громадян при поданні звернень
Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).
Як правильно оформити звернення
Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:
Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон України " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2352-20#Text):
"I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодексі законів про працю України (Відомості Верховної Ради УРСР, 1971 р., додаток до № 50, ст. 375):..
17) у частині третій статті 119 слова "зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток" замінити словами "зберігаються місце роботи і посада...
II. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування." (Закон набрав чинності 19.07.2022р. - прим. авт.).
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):
" Стаття 5. Дія актів цивільного законодавства у часі...
1. Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності.
2. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи.
3. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності...
Стаття 9. Застосування Цивільного кодексу України до врегулювання відносин у сферах господарювання, використання природних ресурсів, охорони довкілля, а також до трудових та сімейних відносин
1. Положення цього Кодексу застосовуються до врегулювання відносин, які виникають у сферах використання природних ресурсів та охорони довкілля, а також до трудових та сімейних відносин, якщо вони не врегульовані іншими актами законодавства.".
КЗпП України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text):
"Стаття 224. Компетенція комісії по трудових спорах
Комісія по трудових спорах є обов'язковим первинним органом по розгляду трудових спорів, що виникають на підприємствах, в установах, організаціях, за винятком спорів, зазначених у статтях 222, 232 цього Кодексу.
Трудовий спір підлягає розглядові в комісії по трудових спорах, якщо працівник самостійно або з участю профспілкової організації, що представляє його інтереси, не врегулював розбіжності при безпосередніх переговорах з роботодавцем...
Стаття 232. Трудові спори, що підлягають безпосередньому розглядові у місцевих загальних судах
Безпосередньо в місцевих загальних судах розглядаються трудові спори за заявами:
1) працівників підприємств, установ, організацій, де комісії по трудових спорах не обираються;...
5) працівників у питанні застосування законодавства про працю, яке відповідно до чинного законодавства попередньо було вирішено роботодавцем і виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації (підрозділу) в межах наданих їм прав;..".
Закон України " Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...):
" Стаття 5. Вимоги до звернення...
Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань...
Звернення може бути усним чи письмовим...
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається...".
---
Доброго дня, Станіславе! Не погоджуюсь з думкою, позицією колег (всіх) про скасування для Вас нарахування та виплати з 19.07.2022р. середнього заробітку за місцем роботи. Відповідно до вимоги про заборону зворотної сили закону у часі дія наведеного Закону про оптимізацію трудових відносин, яким скасовано виплату середнього заробітку працівникам, прийнятим на військову службу на Вас не поширюється, до Вас застосуванню не підлягає, оскільки відносини у цій частині виникли до набрання чинності цим Законом. Цей Закон поширюється на працівників, призваних, прийнятих на військову службу після 19.07.22р. Якщо припустити, від зворотного, правомірним застосування, поширення дії Закону на Вас у цій частині, то виходить, що скасовано нарахування та виплату середнього заробітку для всіх працівників незалежно від моменту призову, прийняття на військову службу, тобто норма ЦК про заборону зворотної сили закону не діє, цієї норми не існує.
Вважаю для Вас належним, правомірним та необхідним направити за місцем роботи заяву (письмово як у паперовій, так і в електронній формі) про непоширення на Вас, ваші трудові відносини Закону про скасування нарахування та виплати середнього заробітку з підстави заборони зворотної сили закону у часі, про поновлення нарахування та виплату середнього заробітку, а у випадку відмови або незгоди адміністрації - передати питання на розгляд комісії по трудовим спорам з повідомленням про місце, дату та час засідання комісії.
У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня!
Певно, що зупинення виплати з.п.. безпідставне. Направляйте вимогу та оскарження таких дій. В тому числі до Міноборони та Держпраці.
Звертайтесь.