Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Сімейне право, 18 листопада 2022, питання №75951 150₴

Потрапили з дитиною до лікарні через підозру на отруєння ліками, поліція розслідує.

Доброго дня. Склалася така ситуація: я, мати двох дітей, тимчасово з ними лишилася сама, через те, що чоловік мобілізований в ЗСУ вже 9 місяців. Я захворіла, приймаю ліки. Під час закапування носу, краплі лишила біля себе, поки чекала як подіють - не побачила як дитина 2-х років взяла їх і випила. Я одразу викликала швидку, тим часом намагалася надати дитині першу допомогу (дала протиотруйні ліки, намагалася викликати рвоту). Швидка нас забрала в лікарню, де провели обстеження та надали першу медичну допомогу. Ознак отруєння і змін фізичного стану не було виявлено (це зазначено в довідці). Госпіталізувати хотіли дитину саму!, без мене, оскільки я хвора, запропонували з кимось із рідних, але таких не виявилося, бо чоловік на війні, мої батьки в Миколаєві. Так от в зв'язку з цими обставинами я відмовилася від госпіталізації. Після цього почалося: поліція, якісь служби мають щось перевіряти і тд і тп. Сама не знаю, але хочу розуміти: що мене чекає далі? Які структури/служби/перевірки? Як довго це все триватиме? Я і так одна, і чоловіка поруч немає, і війна, а тут ще, вибачте, тягають... Я вперше за свої 35 років спілкувалася з поліцією, мені десь навіть соромно і навіть досадно. Невже це такий злочин я скоїла? Які на мене чекають подальші тяганини? Дякую за роз'яснення.

Відповіді юристів (14)

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Доброго дня, Валентина!

    ПРАЦІВНИКИ ПОЛІЦІЇ, СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ, ОРГАНИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ"Я В ІНТЕРЕСАХ ДИТИНИ, МАЮТЬ ПРАВО ПРОВОДИТИ ПЕРЕВІРКИ, АЛЕ В ВАШИХ ДІЯХ ВІДСУТНІ ОЗНАКИ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНУ, ТАК ЯК МАЄ МІСЦЕ ВИПАДКОВИЙ ЗБІГ ОБСТАВИН, А ТАКОЖ, ВІДСУТНІ ТЯЖКИ НАСЛІДКИ, ТОМУ ВІДСТУНІ ОЗНАКИ СКЛАДУ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ.166 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 33. Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

    Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну."

    "Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування.

    Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.

    Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.

    {Офіційне тлумачення положення частини третьої статті 49 див. в Рішенні Конституційного Суду № 10-рп/2002 від 29.05.2002}

    Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя".

    "Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

    Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

    Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Основи законодавства України про охорону здоров'я

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 4, ст.19):

    Основи законодавства Україн... | від 19.11.1992 № 2801-XII (rada.gov.ua)

    Кожна людина має природне невід'ємне і непорушне право на охорону здоров'я. Суспільство і держава відповідальні перед сучасним і майбутніми поколіннями за рівень здоров'я і збереження генофонду народу України, забезпечують пріоритетність охорони здоров'я в діяльності держави, поліпшення умов праці, навчання, побуту і відпочинку населення, розв'язання екологічних проблем, вдосконалення медичної допомоги і запровадження здорового способу життя.

    Основи законодавства України про охорону здоров'я визначають правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров'я в Україні, регулюють суспільні відносини у цій сфері з метою забезпечення гармонійного розвитку фізичних і духовних сил, високої працездатності і довголітнього активного життя громадян, усунення факторів, що шкідливо впливають на їх здоров'я, попередження і зниження захворюваності, інвалідності та смертності, поліпшення спадковості.

    "Розділ IЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Стаття 1. Законодавство України про охорону здоров'я

    Законодавство України про охорону здоров'я базується на Конституції України і складається з цих Основ та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров'я".

    "Стаття 38. Вибір лікаря і закладу охорони здоров'я

    Кожний пацієнт, який досяг чотирнадцяти років і який звернувся за наданням йому медичної допомоги, має право на вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги, та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій.

    Кожний пацієнт має право, коли це виправдано його станом, бути прийнятим у будь-якому закладі охорони здоров'я за своїм вибором, якщо цей заклад має можливість забезпечити відповідне лікування".

    "Стаття 43. Згода на медичне втручання

    Згода інформованого відповідно до статті 39 цих Основ пацієнта необхідна для застосування методів діагностики, профілактики та лікування. Щодо пацієнта віком до 14 років (малолітнього пацієнта), а також пацієнта, визнаного в установленому законом порядку недієздатним, медичне втручання здійснюється за згодою їх законних представників.

    Згода пацієнта чи його законного представника на медичне втручання не потрібна лише у разі наявності ознак прямої загрози життю пацієнта за умови неможливості отримання з об’єктивних причин згоди на таке втручання від самого пацієнта чи його законних представників.

    Якщо відсутність згоди може призвести до тяжких для пацієнта наслідків, лікар зобов'язаний йому це пояснити. Якщо і після цього пацієнт відмовляється від лікування, лікар має право взяти від нього письмове підтвердження, а при неможливості його одержання - засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків.

    Пацієнт, який набув повної цивільної дієздатності і усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними, має право відмовитися від лікування.

    Якщо відмову дає законний представник пацієнта і вона може мати для пацієнта тяжкі наслідки, лікар повинен повідомити про це органи опіки і піклування".

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):

    Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)

    "Стаття 39. Крайня необхідність

    1. Не є кримінальним правопорушенням заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб, а також суспільним інтересам чи інтересам держави, якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

    2. Перевищенням меж крайньої необхідності є умисне заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам, якщо така шкода є більш значною, ніж відвернена шкода.

    3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.

    Стаття 40. Фізичний або психічний примус

    1. Не є кримінальним правопорушенням дія або бездіяльність особи, яка заподіяла шкоду правоохоронюваним інтересам, вчинена під безпосереднім впливом фізичного примусу, внаслідок якого особа не могла керувати своїми вчинками.

    2. Питання про кримінальну відповідальність особи за заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам, якщо ця особа зазнала фізичного примусу, внаслідок якого вона зберігала можливість керувати своїми діями, а також психічного примусу, вирішується відповідно до положень статті 39 цього Кодексу.

    Стаття 42. Діяння, пов'язане з ризиком

    1. Не є кримінальним правопорушенням діяння (дія або бездіяльність), яке заподіяло шкоду правоохоронюваним інтересам, якщо це діяння було вчинене в умовах виправданого ризику для досягнення значної суспільно корисної мети.

    2. Ризик визнається виправданим, якщо мету, що була поставлена, не можна було досягти в даній обстановці дією (бездіяльністю), не поєднаною з ризиком, і особа, яка допустила ризик, обґрунтовано розраховувала, що вжиті нею заходи є достатніми для відвернення шкоди правоохоронюваним інтересам.

    3. Ризик не визнається виправданим, якщо він завідомо створював загрозу для життя інших людей або загрозу екологічної катастрофи чи інших надзвичайних подій".

    Важливою гарантією дотримання прав підозрюваного та обвинуваченого у кримінальному процесі та обов’язковою складовою справедливого судового розгляду є презумпція невинуватості. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду; ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину; обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях; усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь (частини перша, друга, третя статті 62 Конституції України). Конституційний Суд України зауважує, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип in dubio pro reo, згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов’язок доведення вини особи покладається на державу».

    "Стаття 166. Злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування

    Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, -

    карається обмеженням волі на строк від двох до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк".

    КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88):

    Кримінальний процесуальний к... | від 13.04.2012 № 4651-VI (rada.gov.ua)

    "Стаття 17. Презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини

    1. Особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили.

    2. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.

    3. Підозра, обвинувачення не можуть ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом.

    4. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

    5. Поводження з особою, вина якої у вчиненні кримінального правопорушення не встановлена обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, має відповідати поводженню з невинуватою особою.

    Стаття 18. Свобода від самовикриття та право не свідчити проти близьких родичів та членів сім’ї

    1. Жодна особа не може бути примушена визнати свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення або примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні нею кримінального правопорушення.

    2. Кожна особа має право не говорити нічого з приводу підозри чи обвинувачення проти неї, у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання, а також бути негайно повідомленою про ці права.

    3. Жодна особа не може бути примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні її близькими родичами чи членами її сім’ї кримінального правопорушення".

    ТАКОЖ, Є СУМНІВИ ЩОДО МОЖЛИВОГО ВАС ПРИТЯГНЕННЯ ДО АДМІННІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, ІЗ-ЗА ВИПАДКОВОГО ЗБІГУ ОБСТАВИН.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 184. Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей

    Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей -

    тягне за собою попередження або накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення неповнолітніми віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, крім порушень, передбачених частинами третьою або четвертою статті 173-4 цього Кодексу, -

    тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки кримінального правопорушення, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, -

    тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Невиконання рішення органу опіки та піклування щодо визначення способів участі у вихованні дитини та спілкуванні з нею того з батьків, хто проживає окремо від дитини, -

    тягне за собою накладення штрафу від ста до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Діяння, передбачене частиною п’ятою цієї статті, вчинене повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -

    тягне за собою накладення штрафу від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та тимчасове обмеження того з батьків, з ким проживає дитина, у праві виїзду за межі України та обмеження у праві керування транспортним засобом - до виконання рішення в повному обсязі.

    Умисне порушення встановленого законом обмеження щодо строку перебування дитини за межами України у разі самостійного вирішення питання про тимчасовий виїзд дитини за межі України тим із батьків, з яким рішенням суду визначено або висновком органу опіки та піклування підтверджено місце проживання цієї дитини, -

    тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    33.3%

    Вітаю, Валентино.

    Після цього почалося: поліція, якісь служби мають щось перевіряти і тд і тп. Сама не знаю, але хочу розуміти: що мене чекає далі? Які структури/служби/перевірки? Як довго це все триватиме?

    Не думаю, що Вас чекає щось більше, аніж опитування про обставини ситуації. Це загалом стандартна процедура після того, як дитина доставляється до лікарні з певними симптомами. Тому не хвилюйтесь, і просто розповідайте як це сталось.

    Обгрунтовуйте все тим, що Ви дійсно зараз виховуєте дітей самостійно, у зв'язку з тим, що чоловік мобілізований до ЗСУ.

    Маю чітку позицію, що після вивчення цієї ситуації питань до Вас не буде. Це може тривати до декількох тижнів

    Але тим не менше, уважно спостерігайте за ситуацією, чи не задумали там працівники правоохоронних органів відкрити проти Вас кримінальне провадження за невиконання обов'язків по догляду за дитиною.

    Якщо це станеться, це вже зовсім інша історія.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    • Валентина Клієнт рік тому

      Дякую за відповідь! Можна одне уточнення: як відслідковувати чи не має провадження?

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Будь-ласка!

        По суті ніяк. Якщо воно буде, Ви про це точно дізнаєтесь. Тому якщо нічого в цьому руслі відбуватись не буде, ніякого провадження власне і не було.

        Я думаю дана ситуація обійдеться декількома спілкуваннями з Вами, або максимум, як зазначила колега Мамай Ірина, адміністративним протоколом.

        Стаття 184. Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей

        Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей -

        тягне за собою попередження або накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

        Всього доброго! Успіхів.

        • Валентина Клієнт рік тому

          Дякую, зрозуміла )

          • Кирда Вячеслав Володимирович

            БУДЬ-ЛАСКА! У ВИПАДКУ НАЯВНОСТІ ЗАПИТАНЬ, ЗВЕРТАЙТЕСЬ!

            Якщо консультація була корисною, буду вдячний за натиснуту Вами галочку внизу мого фота (відгук вітається).

      • Гончаренко Константин
        Гончаренко Константин рік тому

        Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

        https://court.gov.ua/fair/

        Відстежити можна тут ввівши Ваше ПІБ У РОЗДІЛІ СТОРОНА ПО СПРАВІ та натиснути пошук , якщо провадження суд відкриє інформація буде

    Мамай Ірина Євгеніївна
    Мамай Ірина Євгеніївна рік тому

    Адвокат, м. Рівне, 6 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    ВІтаю,

    Я думаю, що максимум для вас це протокол по Статті 184 КУпАП Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей

    Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей -

    тягне за собою попередження або накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Не виконання вами обов'язків полягає в тому, що згідно Сімейного Кодексу Статті 150 батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.

    Гончаренко Константин
    66.7%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Ви можете самостійно відмовитися від лікування запропонованого лікарями лікарні. Підписавши особисто відповідну відмову, або якщо ви унаслідок порушення стану здоров я не можете самостійно це зробити , треба викликати директора закладу та чергових працівників лікарні та скласти акт про відмову і підписати його всім сторонам з печаткою лікаря, далі необхідно викликати родичів ,аби вони особисто чи спільними зусиллями прийняли рішення про переведення хворого до бажаного лікувального закладу. Згідно ЗУ "Про Основи охорони здоров'я в Україні кожна особа має право на вільний вибір лікаря і методів її лікування" ,так як права порушено пацієнта:

    В зв'язку з цим, Ви чи родичі маєте право звернутися зі скаргами:

    - до директора цього медичного закладу, управління охорони здоров'я місцевої і державної адміністрації та до Міністерства охорони здоров’я України.

    Ви чи ваші родичі , маєте право прибути до лікарні, заповнити всі папери та спільно з поліцією забрати хворого з лікарні, підписавши всі документи у присутності директора.

    Основи законодавства про охорону здоров'я поширюються на всі лікарні України незалежно від форм власності.

    Закон є вищим актом, аніж правила внутрішнього розпорядку лікарні.

    Директор має право звернутися до органу опіки та повідомити про обставини , які він вважає небезпечними для дитини, служба у справах дітей має направити спеціаліста на місце для встановлення обставин , або після переведення дитини , служба викличе Вас письмово для надання пояснень , що дитина продовжить лікування згідно плану лікування.

    Директор лікарні лише виконує правила згідно чинного законодавства, коли йдеться про здоров я дитини він має реагувати , згідно ЗУ Про охорону дитинства

    ---

    если полиция передаст материалы в суд , Вас могут как маму ребенка привлечь к админ ответственности за " неналежне виконання батьківських прав"

    Вам необходимо будет подать в суд клопотання про закритя провадження у зв’язку із відсутностю складу правопорушення( если откроют провадження) Вам прийдет ухвала на адрес регистрации.

    Вызвать могут для дачи пояснений Вас , так как обращались в полицию. Сотрудники полиции должны были вручить Вам копию административного протокола. Привлечение Вас к админ.ответственности никак не отразиться на дочери. Что касается Вас - то через год человек считается таким, который не привлекался к админ. ответственности, но информация в базах останется.

    Вам нужно либо оспаривать протокол, либо согласится и оплатить штраф.

    ст. 184 КУпАп НЕНАЛЕЖНЕ ВИКОНАННЯ БАТЬКІВСЬКИХОБОВ ЯЗКІВ

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    • Валентина Клієнт рік тому
      Дякую, але мені нічого не дали (ніяких копій), на словах сказали, що вони просто повинні були відреагувати, і, мовляв, 'нічого такого' не повинно бути...
      • Гончаренко Константин
        Гончаренко Константин рік тому

        Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

        Якщо жодних документів не складали , це дуже добре для Вас ,порушень не знайшли провадження не відкривали, далі не передавали.

        Можете бути впевненою ,що Вам нічого не загрожує.

        У Ваших діях не виявлено порушення законних інтересів дитини.

        З повагою,

        Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Валентина!

    ДОДАТКОВО:

    ВАМ НІЧОГО НЕ ЗАГРОЖУЄ, ТАК ЯК В ВАШИХ ДІЯХ ВІДСУТНІ ОЗНАКИ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНУ.

    У РАЗІ НЕЗАКОННОСТІ ДІЙ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ, АБО ІНШИХ ЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ, ОРГАНИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ"Я, ВИ МАЄТЕ ПРАВО ОСКАРЖУВАТИ ЇХ ДІЇ ДО ВИЩЕСТОЯЧИХ ОРГАНІВ ТА ДО СУДУ, ПОСИЛАЮЧИСЬ НА:

    Відповідно до вимог ст.40 Конституції України - «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».

    Згідно до вимог ст.1 Закону України «Про звернення громадян» - «Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. …».

    Відповідно до вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» - «Права громадянина при розгляді заяви чи скарги. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень».

    Згідно до вимог ст.19 Закону України «Про звернення громадян» - «Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи. У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев'ятого частини першої цієї статті».

    Відповідно до вимог ст.19 Конституції України – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».

    Згіднодо вимог ст.21 Конституції України – «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».

    Відповідно до вимогст.22 Конституції України – «Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 33. Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

    Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну."

    "Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування.

    Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.

    Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.

    {Офіційне тлумачення положення частини третьої статті 49 див. в Рішенні Конституційного Суду № 10-рп/2002 від 29.05.2002}

    Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Основи законодавства України про охорону здоров'я

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 4, ст.19):

    Основи законодавства Україн... | від 19.11.1992 № 2801-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 38. Вибір лікаря і закладу охорони здоров'я

    Кожний пацієнт, який досяг чотирнадцяти років і який звернувся за наданням йому медичної допомоги, має право на вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги, та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій.

    Кожний пацієнт має право, коли це виправдано його станом, бути прийнятим у будь-якому закладі охорони здоров'я за своїм вибором, якщо цей заклад має можливість забезпечити відповідне лікування".

    "Стаття 43. Згода на медичне втручання

    Згода інформованого відповідно до статті 39 цих Основ пацієнта необхідна для застосування методів діагностики, профілактики та лікування. Щодо пацієнта віком до 14 років (малолітнього пацієнта), а також пацієнта, визнаного в установленому законом порядку недієздатним, медичне втручання здійснюється за згодою їх законних представників.

    Згода пацієнта чи його законного представника на медичне втручання не потрібна лише у разі наявності ознак прямої загрози життю пацієнта за умови неможливості отримання з об’єктивних причин згоди на таке втручання від самого пацієнта чи його законних представників.

    Якщо відсутність згоди може призвести до тяжких для пацієнта наслідків, лікар зобов'язаний йому це пояснити. Якщо і після цього пацієнт відмовляється від лікування, лікар має право взяти від нього письмове підтвердження, а при неможливості його одержання - засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків.

    Пацієнт, який набув повної цивільної дієздатності і усвідомлює значення своїх дій та може керувати ними, має право відмовитися від лікування.

    Якщо відмову дає законний представник пацієнта і вона може мати для пацієнта тяжкі наслідки, лікар повинен повідомити про це органи опіки і піклування".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    • Валентина Клієнт рік тому

      Щиро Вам дякую!

      • Адвокат Евгений Александрович
        Адвокат Евгений Александрович рік тому

        Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

        Валентина!

        БУДЬ ЛАСКА!

        У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

        ГАРНОГО ВЕЧОРА ВАМ!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України