Начните консультацию с юристом онлайн
Ми з чоловіком хочемо відкрити магазин для продажу виробів із дерева чи потрібно відкривати фоп і що взагалі для цього потрібно?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (8)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю.
Якщо Ви плануєте відкрити магазин та займатись підприємницькою діяльністю, відкриття ФОП є обов'язково.
Залежно від масштабів, кількості найманих працівників і прогнозованого доходу, вибираєте групу ФОП. Оптимальною у Вашому випадку буде 3 група оподаткування. Наразі в умовах воєнного стану це 2% від доходу та ЄСВ.
Відкрити ФОП можливо навіть через Дію Це найшвидший та найоптимальніший варіант. Обрати потрібно один із таких КВЕДів (залежно від того, чим Ви плануєте займатись).
16.29Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння
Цей клас включає:- виробництво різноманітних виробів з деревини:
- рукояток і корпусів для інструментів, щіток, мітел, пензлів
- колодок та розтяжок для взуття, вішаків для одягу
- предметів домашнього вжитку та кухонного посуду
- виробництво статуеток і прикрас, виробів із мозаїкою та інкрустацією
- шкатулок і футлярів для ювелірних, ножових і подібних виробів
- котушок, шпуль, бобін для ниток і подібних виробів
- інших виробів з деревини
- оброблення натурального корка, виробництво агломерованого корка
- виготовлення виробів з натурального й агломерованого корка, у т.ч. покриттів для підлоги
- виробництво плетениці та виробів з рослинних матеріалів для плетіння: матів, циновок, ширм тощо
- виробництво кошиків і плетених виробів
- виробництво брикетів і гранул для опалення, виготовлених із пресованої деревини або її замінників, таких як мелені зерна кави або боби сої
- виробництво дерев'яних рам для дзеркал і картин
- виробництво підрамників для полотен художників
- виробництво дерев'яних частин для взуття (наприклад, підборів і колодок)
- виробництво ручок для парасольок, тростин тощо
- виробництво заготовок для виготовлення люльок для паління
Цей клас не включає:АБО
16.23Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів
Цей клас включає:- виробництво дерев'яних виробів, призначених для використання переважно в будівництві:
- балок і брусу, стропил, опор для покрівель
- клеєно-ламінованих і з'єднаних металом дерев'яних стропильних конструкцій (ферм), виготовлених заводським способом
- дверей, вікон, віконниць і рам для них із металевою фурнітурою, такою як петлі, замки тощо, або без металевої фурнітури
- драбин і сходів, перил
- покрівельної дранки
- виробництво збірних дерев'яних споруд та їх елементів, наприклад для саун
- виробництво пересувних будинків
- виробництво дерев'яних перегородок (окрім тих, які стоять довільно)
Цей клас не включає:Далі відкриваєте рахунок в банку, звичайно процедура не обов’язкова, можете працювати з готівкою, але в сучасному світі банківський рахунок не завадить. Якщо розмір доходу готівкою буде більше 1 мільйона гривень необхідно встановити касовий апарат, чого можна уникнути відкривши рахунок. Звичайно, все залежить від специфіки діяльності.
Радив би Вам чудовий сервіс за наступним посиланням, який дуже допоможе Вам правильно налаштувати свій бізнес: https://business.diia.gov.ua/search?q=%D0%BA%D0%BE...
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Так потрібно зареєструвати ФОП.
Це можно зробити онолайн за посиланням!
https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop
Рекомендую квед 46.90
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта
Доброго дня!Перш за все підтверджую, що для легального ведення господарської діяльності вам дійсно необхідно відкрити ФОП.
при реєстрації вам потрібно буде вибрати або 2-у, або 3-ю групу єдиного податку. Про різницю між групами почитайте тут https://journal.ostapp.com.ua/uk/articles/post/gruppy-edinogo-naloga-dla-flp#:~:text=1%2D%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B0%20%E2%80%94%201%20085,000%20%D0%B3%D1%80%D0%BD%2C%20%D1%86%D0%B5%201167%20%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%BA.
Також при реєстрації вам потрібно буде вибрати види діяльності (КВЕДи):
Вам підійдуть:
Основний КВЕД:
32.99 Виробництво іншої продукції, н.в.і.у.
Додаткові КВЕДи:
47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту
46.90 Неспеціалізована оптова торгівля
47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованихмагазинах
47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовленняабо через мережу Інтернет
47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами
16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння
16.23 Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів
16.21 Виробництво фанери, дерев'яних плит і панелей, шпону
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
Для роботи магазину реєстрація підприємницької діяльності обов'язкова. Сама процедура реєстрації на цей час максимально спрощена і може проводитись через портал Дія. При реєстрації необхідно обрати КВЕД (цифровий показник виду економічної діяльності). У Вашому випадку це 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах. В залежності від кількості працівників та прогнозуємих доходах обрати групу оподаткування 2 чи 3 групи.
Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вікторія!
Якщо збираєтесь відкривати магазин, то реєстрація підприємницької діяльності необхідна обов'язково!
Якщо Ви зупинили свій вибір на ФОПі, то його модна легко протягом 5 хвилин зарежструвати через застосунок Дія: https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop
В подакову направлять інформацію із самої Дії, і до Вас прийде відповідна інформація про те.
Також Вам при реєстрації знадобиться обрати КВЕД, за яким Ви збираєтесь працювати. У Вашому випадку - це КВЕД 47.78 - Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах.
До переходу на систему оподаткування важливо взагалі визначитись з тим, які Ви будете отримувати доходи, які у Вас будуть витрати тощо...
Тільки після того треба визначатися із обранням системи оподаткування!
Надаю Вам про всяк випадок нижче повну інформацію про податки (думаю, Вам ці знання будуть корисними):
Досить умовно, всі податки з бізнесу можна розділити на 4 групи:
Прямі податки,
Непрямі податки,
Податки, пов’язані з оплатою праці,
та Інші податки.
Розмір прямих податків залежить від фінансових результатів діяльності (прибутку або доходу). До них належать податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб – підприємців та єдиний податок.
Непрямі податки не пов’язані з прибутковістю бізнесу. Їх розмір залежить від обсягів виробництва та реалізації товарів або послуг. До них належать податок на додану вартість (ПДВ) та акцизний податок.
Коли йде мова про вибір системи оподаткування, то на увазі перш за все маються прямі податки, а також непрямі податки. Податки, пов’язані з оплатою праці найманих працівників, та більшість інших податків не залежить від обраної системи оподаткування, а визначається наявністю чи відсутністю у компанії відповідних об’єктів оподаткування.
У вас є такий вибір:
Загальна система оподаткування (з ПДВ або без – залежить від обсягів реалізації);
Єдиний податок без ПДВ;
Єдиний податок 3-ї групи з ПДВ.
Слід мати на увазі, що деякі види діяльності не дозволяють застосування єдиного податку (спрощеної системи оподаткування). До них належать всі види фінансового посередництва, виробництво та продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу пива та столових вин), видобуток корисних копалин, виробництво дорогоцінних металів, реалізація антикваріату, та деякі інші види діяльності.
ФОП
ЗАГАЛЬНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.
Фізична особа – підприємець, який обрав загальну систему оподаткування сплачує такі податки з чистого доходу (тобто різниці між виручкою та документально підтвердженими витратами):
податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків,
єдиний соціальний внесок (ЄСВ) за ставкою 22 відсотки, та
військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.
Сукупна ефективна ставка оподаткування чистого доходу підприємця становить 34 відсотки (в силу специфічних правил розрахунку, вона дещо менша за суму ставок трьох податків).
Крім цього, підприємець на загальній системі оподаткування має сплачувати ПДВ, але тільки після того, як сума його виручки перевищить 1 мільйон грн. за 12 місяців. До того моменту він може або не платити податок на додану вартість взагалі, або добровільно зареєструватися платником ПДВ.
Ставка ПДВ складає 20 відсотків різниці між вартістю реалізованих товарів та послуг та вартістю товарів та послуг, придбаних у платників ПДВ. На медикаменти діє пільгова ставка 7 відсотків. На практиці сума ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, обчислюється за досить складними правилами. Але доволі приблизно можна вважати, що вона дорівнює 1/6 (16,67%) суми чистого доходу (до вирахування прямих податків) та витрат на оплату праці (включаючи податки на фонд оплати праці).
Як бачите, сукупне податкове навантаження підприємця на загальній системі оподаткування досить велике. Крім того, сам розрахунок суми податків доволі складний. Тому у багатьох випадках є сенс розглянути застосування спрощеної системи оподаткування.
СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.
Для ФОП існує три групи єдиного податку, ставка єдиного податку залежить від обраної групи.
ПЕРША ГРУПА – це підприємці без найманих працівників, що здійснюють роздрібну торгівлю на ринках або надання побутових послуг населенню. Друга група єдиного податку – підприємці, що мають не більше 10 найманих працівників та займаються торгівлею, виробництвом, наданням побутових послуг населенню та платникам єдиного податку, утримують кафе та ресторани. Всі інші підприємці належать до третьої групи.
Крім обмежень за видами діяльності та кількістю найманих працівників, існують і обмеження щодо максимальної річної суми виручки підприємців – платників єдиного податку:
1 група – 300 тис. грн.;
2 група – 1 млн. 500 тис. грн.;
3 група – 5 млн. грн.
Для ФОП 3-ї групи ставка єдиного податку встановлена у відсотках від виручки (5 відсотків), а для ФОП 1-ї та 2-ї груп – у фіксованій щомісячній сумі, що встановлюється органами місцевого самоврядування (не більше 10% прожиткового мінімуму для 1-ї групи та не більше 20% мінімальної зарплати для 2-ї групи ФОП).
Крім єдиного податку, підприємці всіх груп сплачують ЄСВ у фіксованій сумі, що дорівнює 22 відсотка мінімальної заробітної плати (станом на 1 січня 2018 року це становить 819.06 грн. на місяць).
Підприємці – платники єдиного податку не зобов’язані сплачувати податок на додану вартість, але ФОП 3-ї групи може добровільно зареєструватися платником ПДВ. В такому випадку він сплачуватиме єдиний податок за зменшеною ставкою (3 відсотка замість 5).
ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.
Яка система оподаткування є найбільш привабливою для використання?
На перший погляд відповідь є очевидною – спрощена система оподаткування. Але це не завжди вірно. Щоб більш-менш точно розрахувати суму податків, яку треба буде заплатити у випадку обрання тієї чи іншої системи оподаткування, необхідно знати прогнозні суми виручки та витрат, що не завжди можливо. Але для типових випадків ми можемо надати рекомендації, базуючись на знанні типових економічних показників, навіть без проведення точних розрахунків.
Якщо ви плануєте надавати бізнес-послуги, обирайте 3 групу єдиного податку, без ПДВ (за ставкою 5 відсотків), а якщо виключно побутові послуги – то першу або другу групу, залежно від наявності найманих працівників та запланованого обсягу виручки.
У разі здійснення роздрібної торгівлі (крім торгівлі алкоголем, тютюном, пальним, автомобілями, ювелірними виробами), обирайте 2 групу єдиного податку. Якщо ви здійснюєте роздрібну торгівлю пивом або столовими винами, ви теж можете обрати цю групу.
Якщо ви плануєте продавати підакцизні товари (алкоголь, тютюн, автомобілі), вам доведеться здійснювати цю діяльність на загальній системі оподаткування, але якщо виручка за 12 місяців не перевищує 1 млн. грн., то вам при цьому не обов’язково реєструватися платником ПДВ.
Якщо ви плануєте продавати ювелірні вироби, то вам буде вигідніше бути платником єдиного податку 3-ї групи (за умови, що ваша націнка складає не менше за 20 відсотків роздрібної ціни).
Також обирайте 2 групу, якщо плануєте здійснювати виробництво товарів (крім підакцизних) у невеликих обсягах (менше 1,5 млн. грн. на рік). Якщо ж ваші обсяги перевищують цей показник (але не більше 5 млн. грн. на рік), доцільно обрати:
єдиний податок 3-ї групи за ставкою 3 відсотки, зі сплатою ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у платників ПДВ;
єдиний податок 3-ї групи за ставкою 5 відсотків, без сплати ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у неплатників ПДВ.
У разі здійснення оптової торгівлі у обсягах більше 5 млн. грн. на рік вам доведеться обрати загальну систему оподаткування з ПДВ, але якщо виручка не перевищує цю суму, ви маєте вибір – обрати загальну систему або спрощену. В такому разі:
Оберіть загальну систему оподаткування, якщо ваша маржа менша за 15 відсотків ціни продажу;
Якщо вашими покупцями є неплатники ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, обирайте спрощену систему за ставкою 5 відсотків (без ПДВ);
Якщо ви придбаваєте товари у платників ПДВ та реалізуєте також платникам ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, оберіть спрощену систему із сплатою ПДВ, ставка єдиного податку складатиме при цьому 3 відсотка
ЗМІНИ ДО ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ НА ЧАС ВІЙНИ
У зв'язку з військовою агресією рф проти України Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», яким підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 9, який визначає особливості справляння єдиного податку під час воєнного, надзвичайного стану на території України.
З 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу XIV Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, зокрема, платниками єдиного податку третьої групи можуть бути ФОП та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. Без обмежень щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.
Не зможуть обрати спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 2% доходу:
суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи- підприємці), які здійснюють:
- діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);
- обмін іноземної валюти;
- виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);
- видобуток, реалізацію корисних копалин;
страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи - накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;
представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;
фізичні та юридичні особи - нерезиденти.
Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16 липня 2019 року № 308.
Для новостворених зареєстрованих в установленому законом порядку суб'єктів господарювання термін для подання Заяви становить 10 днів з дня державної реєстрації. Такі суб'єкти господарювання вважатимуться платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.
Діючі суб'єкти господарювання з метою обрання спрощеної системи оподаткування зі ставкою 2% доходу також можуть подати до контролюючого органу Заяву.
У спеціальному полі «ставка у відсотках до доходу» рядка 5.1.1 «Обрана ставка єдиного податку під час переходу на спрощену систему оподаткування» Заяви зазначається ставка у розмірі 2% єдиного податку.
Відсоткова ставка для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, визначені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, встановлюється у розмірі 2% доходу.
Такі платники звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:
1) податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених абзацами другим і третім підпункту 133.1.1 та підпунктом 133.1.4 пункту 133.1 статті 133 Кодексу;
2) ПДФО у частині доходів (об'єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 розділу XIV Кодексу;
3) ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України;
4) земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування).
Крім того, платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї)), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Для платників податків, у т. ч. для платників єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, передбачено звільнення від нарахування та сплати:
-загального мінімального податкового зобов'язання за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та/або за земельні ділянки, визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки;
-екологічного податку за об'єкти оподаткування, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.
Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Таким чином, застосування ставки податку у розмірі 2 відсотки доходу передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку (як у випадку застосування ставки єдиного податку у розмірі 5 відсотків доходу).
Суб'єктам господарювання, які оберуть третю групу єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу та на час переходу на спрощену систему оподаткування перебуватимуть у статусі платника ПДВ, реєстрація платника ПДВ не анулюється, а є призупиненою.
При цьому такі платники податку позбавляються права на складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає (припадала) на період перебування такого суб'єкта господарювання на третій групі єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу.
Після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.
Крім того, платники єдиного податку мають право самостійно відмовитись від використання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було прийнято таке рішення, або втрачають право на використання таких особливостей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було перевищено передбачений Кодексом граничний обсяг доходу (10 млрд гривень).
СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.
На відміну від підприємців, які можуть застосовувати одну з трьох груп єдиного податку, юридичні особи обмежені у своєму виборі лише 3-ю групою. Ставка податку для них складає 5 відсотків від обороту, а у разі добровільної реєстрації платником ПДВ – 3 відсотки.
Обмеження щодо максимальної річної суми виручки для юридичних осіб – платників єдиного податку таке саме, як і для ФОП 3-ї групи, тобто 5 млн. грн.
ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.
Для юридичної особи правильний вибір системи оподаткування є більш складним завданням, ніж для підприємця – фізичної особи. Найбільш точно це можна зробити шляхом порівняння результатів розрахунків кількох альтернативних варіантів з використанням прогнозних сум доходів та витрат. За відсутності таких даних можна лише надати рекомендації загального характеру. Отже:
Якщо ваша маржа (різниця між виручкою та витратами) менша за 10-12 відсотків – завжди обирайте загальну систему;
Якщо ваша маржа більша за 25-30 відсотків – однозначно оберіть спрощену систему;
Якщо ваша маржа складає 15-20 відсотків – оберіть загальну систему, якщо ви не є платником ПДВ, у разі ж сплати ПДВ краще буде обрати спрощену систему.
ОТЖЕ У ВАЩОМУ ВИПАДКУ ВСЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ТОГО, ЯКУ САМЕ СПЕЦИФІКУ МАЄ ВАШ БІЗНЕС:
ЧИ БАГАТО У ВАС ПОТОЧНИХ ВИТРАТ ЧИ НАВПАКИ?
ТОЩО.
ДУМАЮ, В ТОМУ, ЩО Я ВАМ НАПИСАВ, РОЗІБРАТИСЯ НЕ СКЛАДНО, Й КІНЦЕВИЙ ВИБІР ВИ ЗМОЖЕТЕ ЛЕГКО ЗРОБИТИ САМІ.
Якщо будуть питання, звертайтесь до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю. Охоче на них відповім!
Успіхів Вам!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Добрый день!
По Вашему вопросу сообщаю следующее:
Вам проще всего необходимо зарегистрировать ФОП.
Есть два пути зарегистрировать ФОП.
Зарегистрировать ФОП онлайн через Дом Юстиции Украины (
https://kap.minjust.gov.ua/) или iGov (
https://igov.gov.ua/), указав в заявлении адрес, по которому Вы хотите зарегистрировать. В таком случае Вам предварительно необходимо будет получить электронную цифровую подпись.
Отправить по почте нотариально заверенное заявление о государственной регистрации ФОП и необходимые документы, указав в заявлении адрес, по которому Вы хотите зарегистрировать ФОП.
Документы для регистрации.
Требования к оформлению документов, представляемых для государственной регистрации
Документы, представляемые для государственной регистрации, должны отвечать следующим требованиям:
1) документы должны быть изложены на государственном языке и дополнительно, по желанию заявителя, - на другом языке (кроме заявления о государственной регистрации);
2) текст документов должен быть написан разборчиво (машинописью или от руки печатными буквами)
3) документы не должны содержать подчистки или приписки, зачеркнутые слова и иные исправления, не оговоренные в них, орфографические и арифметические ошибки, заполняться карандашом, а также содержать повреждения, которые не позволяют однозначно истолковать их содержание;
4) документы в электронной форме должны быть оформлены в соответствии с требованиями, определенными законодательством;
Для государственной регистрации физического лица предпринимателем представляются следующие документы:
1) заявление о государственной регистрации физического лица предпринимателем;
2) идентификационный код налогоплательщика.
3) заявление об избрании физическим лицом упрощенной системы налогообложения и / или регистрационное заявление о добровольной регистрации в качестве плательщика налога на добавленную стоимость по форме, утвержденной центральным органом исполнительной власти, обеспечивающим формирование государственной налоговой и таможенной политики, - по желанию заявителя;
Ну и необходимо встать на учет в фискальной службе.
Конкретно по Вашей деятельности необходимо приобрести РРО (реєстратор розрахункових операцій), зарегистрировать его в налоговой по месту регистрации ФОП (ЗАПОЛНИТЬ ЗАЯВЛЕНИЕ ПО УКАЗАНОЙ ФОРМЕ) и выдавать покупателям чеки на продукцию(или отправлять их вместе с посылкой почтой).
Относительно группы налогообложения ФОП:
Разница между 2-й и 3-й группой:
2 группа доход не более 5 421 000 млн.грн. в год, единый налог - 20% от минимальной зарплаты;
До 10 –ти наемных работников.
3 группа доход не более 7 545 500 млн.грн., налог за себя и налог 5% от дохода с учетом ПДВ И 3% без ПДВ( 2% на период военного положення)
Ограничений по работникам нет.
Чтобы идти по упрощённой системе налогообложения, подать заявление в налоговую нужно в течении 10 дней с момента регистрации, если выбрали 3 группу, и до конца месяца, если выбрали 2.
Помимо этого вам нужно будет вести Книгу доходов, в которой обязательно нужно указывать даты и суммы поступлений денег на ваш счёт. Эту книгу также нужно будет зарегистрировать в налоговой.( СЕЙЧАС КНИГУ ОТМЕНИЛИ И ВЕСТИ ЕЕ в бумажном виде МОЖНО ПО ЖЕЛАНИЮ ФОП)
Отчётность в налоговую нужно подавать ежеквартально и за год.
В Пенсионный фонд нужно будет платить ЕСВ - единый социальный взнос ( будет идти стаж), размер взноса на сегодня - 1474 грн. (22% от минимальной зарплаты).
Так же ПДФО - 18%(ЗА НАЕМНЫХ РАБОТНИКОВ) и ВЗ -1,5%
Рекомендую ФОП 3 ГРУППЫ. И квед 46.90 , 47.78
Далее если доходы возрастут необходимо решить вопрос о открытии ООО (там обязательно нужен директор и бухгалтер с оплатой заррплаты)
С уважением,
Константин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго дня, Вікторія!
Так, доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань частково відновився, для людей відкрилась можливість реєстрації ФОП через державних реєстраторів. Додатково ще з кінця березня відновив роботу офіційний веб-портал «Дія». Особам, у яких є кваліфікований електронний підпис (КЕП) та доступ до інтернету, рекомендуємо скористатись саме цим способом реєстрації, адже він найшвидший та найбезпечніший у зв'язку з можливістю здійснити все необхідне, не виходячи з дому. Достатньо заповнити електронну форму на порталі «Дія» та підтвердити дані електронним підписом. КЕП можна зробити в електронному додатку «Приват-24» або через послуги кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (середня вартість послуг — 300–700 грн).
У зв’язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 6 березня 2022 р. №209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (далі — постанова №209), було значно спрощено процедуру подання документів для реєстрації ФОП у державного реєстратора чи нотаріуса. Відтепер усі необхідні документи для проведення реєстрації можна надсилати в електронній формі електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку. Щоправда, їх потрібно підписувати за допомогою КЕП.
Наразі діє принцип екстериторіальності реєстрації, який означає, що державна реєстрація проводиться незалежно від вашого місцезнаходження. Однак варто зазначити, що не на всій території України реєстратори працюють у звичному режимі, а також не всі нотаріуси отримали доступ до ЄДР. У зв’язку з цим рекомендуємо спершу ознайомитись з переліком нотаріусів та державних реєстраторів, які мають доступ до реєстру. Він розміщений на офіційних електронних ресурсах Міністерства юстиції України.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» №2120-IX від 15 березня 2022 р. (далі — Закон №2120) були внесені суттєві зміни у систему оподаткування у зв’язку з воєнним станом.
По-перше, ФОП звільняються від сплати ЄСВ за себе з 1 березня 2022 р., і заповнювати розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації за період, протягом якого ЄСВ не сплачується, не потрібно.
По-друге, з 1 квітня 2022 р. ФОП 1 та 2 груп мають право не сплачувати єдиний податок, а отже, і не заповнювати декларацію платника єдиного податку за період, протягом якого не здійснюватиметься сплата. Платникам єдиного податку 2 та 3 груп дозволяється не сплачувати ЄСВ за мобілізованих працівників.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
Всього доброго!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Вікторія!
Ми з чоловіком хочемо відкрити магазин для продажу виробів із дерева чи потрібно відкривати фоп і що взагалі для цього потрібно? - так, ФОП відкрити потрібно. Тому що до фізичної особи, яка здійснювала підприємницьку діяльність без державної реєстрації, як фізична особа – підприємець, за порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах застосовується штраф у розмірі 340 гривень (п. 117.1 ст. 117 ПКУ). Разом з цим, якщо фізична особа здійснювала підприємницьку діяльність без державної реєстрації, як фізична особа – підприємець та не подавала податкову звітність за періоди здійснення такої діяльності, то за неподання податкової звітності до неї застосовується штраф в розмірі 340 грн, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
Крім того, якщо за результатами перевірки контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання за відповідні звітні періоди, то застосовується штраф в розмірі 25% суми визначеного податкового зобов’язання, незалежно від того, сплачувала така особа податок чи ні (п. 123.1 ст. 123 ПКУ).
Водночас, провадження господарської діяльності, зокрема, без державної реєстрації як суб’єкта господарювання, - тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої (ст. 164 КУпАП).
Неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 164 прим. 1 КУпАП).
Реєстрацію фізичних осіб - підприємців уповноважені здійснювати :
- виконавчі органи сільських, селищних місцевих рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);
- нотаріуси;
- акредитовані суб'єкти (юридичні особи публічного права, які мають акредитацію Міністерства юстиції України) (частина перша статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань").
Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
Форми подання документів для державної реєстрації:
1) заява заповнюється друкованими літерами;
2) якщо певна сторінка заяви не заповнюється через відсутність відомостей, що містяться на ній, така сторінка не підписується заявником і не подається;
3) друк заяви може здійснюватися з обох сторін аркуша;
4) при обранні певних полів у заяві проставляється знак «V» або інший подібний знак, що свідчитиме про обрання певного поля; 5) заповнення у заяві більше відомостей, ніж необхідно, не заборонено та не є підставою для зупинення розгляду документів (наприклад, для державної реєстрації припинення юридичної особи окрім обов’язкового внесення відомостей про ідентифікаційний код заявником може бути внесено відомості про організаційно-правову форму та назву. Аналогічно і при державній реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем).
Проведення державної реєстрації в електронній формі:
Увага! Для того, щоб подати заяву для державної реєстрації фізичної особи - підприємця необхідно зареєструватися на сайті за посиланням https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop та виконати вказані на сайті дії.Заява формується заявником у електронній формі з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування, або оригіналів таких електронних документів, опису поданих заявником документів для державної реєстрації, сформованого за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного кваліфікований електронний підпису.
Після формування заяви та долучення до неї документів для державної реєстрації в електронній формі такі заява та документи за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру блокуються для можливості редагування.
Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у Єдиному державному реєстрі.
Без участі державного реєстратора, в автоматичному режимі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг можуть проводитися такі реєстраційні дії в Єдиному державному реєстрі:
1) державна реєстрація фізичної особи підприємцем;
2) державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу - підприємця;
3) державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем, крім державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця у зв'язку з її смертю, оголошенням померлою або визнанням безвісно відсутньою;
4) державна реєстрація створення юридичної особи на підставі модельного статуту;
5) державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що проводиться виключно на підставі відомостей, зазначених керівником юридичної особи у заяві, та не потребує рішення учасників юридичної особи, зокрема зміна місцезнаходження юридичної особи, видів діяльності, інформації для здійснення зв'язку з юридичною особою;
6) державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що потребує рішення учасників юридичної особи (крім рішень щодо розміру статутного (складеного) капіталу, розміру часток у статутному (складеному) капіталі, складу учасників чи керівника юридичної особи), - за умови одностайного прийняття рішення такими учасниками, що підтверджується їх кваліфікованими електронними підписами;
7) державна реєстрація рішення про припинення юридичної особи або про відміну рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, - за умови одностайного прийняття рішення такими учасниками чи відповідним органом юридичної особи, що підтверджується їх кваліфікованими електронними підписами.
(Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" доповнено ст. 25-1 )
Перелік та зразки необхідних документів:
Для державної реєстрації включення відомостей про фізичну особу - підприємця, зареєстровану до 1 липня 2004 року, відомості про яку не містяться в Єдиному державному реєстрі, подається заява про державну реєстрацію включення відомостей про фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру.
Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:
За проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця справлення плати законодавством не передбачено.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб - підприємців - протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів (пункт 1 частини першої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань").
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!