Задайте вопрос юристу

885 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 14 декабря 2022, вопрос №77027

Виїзд за кордон під час воєнного стану

Доброго дня, скажіть будь-ласка, якщо оскаржив відмову в перетині кордону в судовому порядку, і суд скасував попереднє рішення прикордонників про відмову! То чи законні дії прикордонників, вони заявляють що суд скасував попереднє рішення! А вони видадуть нову відмову і всерівно невипустят !???

Ответы юристов (9)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Іване!

    Здається мені, що Ви один з тих студентів, які не змогли виїхати в цьому році на навчання за кордон. Таких судових рішень, насправді, багато, але поведінка прикординників в кожному з цих випадкуів однакова - нагле невиконання рішення суду!

    Важко сказати, що з тим робити...

    Можна, наприклад, спробувати звернутись на начальника пропускного пункту, який не виконав рішення суду, до ДБР,

    Стаття 382 Кримінальний кодекс України Невиконання судового рішення

    1. Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню -

    карається штрафом від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років.

    2. Ті самі дії, вчинені службовою особою, -

    караються штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені службовою особою, яка займає відповідальне чи особливо відповідальне становище, або особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, або якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам і свободам громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам юридичних осіб, -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    4. Умисне невиконання службовою особою рішення Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України та умисне недодержання нею висновку Конституційного Суду України -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    {Стаття 382 в редакції Закону № 2453-VI від 07.07.2010 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 721-VII від 16.01.2014 - втратив чинність на підставі Закону № 732-VII від 28.01.2014 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 767-VII від 23.02.2014 , № 2136-VIII від 13.07.2017 }

    У разі виникнення уточнюючих питань, звертайтесь до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого фото.

    Якщо ж консультація була достатньою, активуйте сіру галочку та залиште відгук на знак подяки.

    • Іван Клиент 2 года назад

      ні, абза11 частина 1 ст.2

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Доброго дня, Іване!

    Потрібно бачити рішення суду. Оскільки досить часто суд лише визнає відмову в перетині кордону незаконною, однак не зобов'язує прикордонників вчинити відповідні дії.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Іване.

    На жаль, це реалії.

    Оскаржити відмову у перетині кордону - це не більш, аніж "потішити своє самолюбство".Прикордонники мають повне право знову не пропустити, і Ви нічого з цим не вдієте. Мають вони право, бо це вони так вирішили, хоча їх дії, звичайно, є незаконними.

    Всього доброго! Для більш детальної консультації звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Доброго дня!

    Это зависит от текста решения суда.

    Нужна полная консультация алгоритм действий обращайтесь индивидуально через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    • Іван Клиент 2 года назад

      ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

      ПОСТАНОВА

      ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

      ПОСТАНОВА

      ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

      06 грудня 2022 рокуЛьвівСправа № 260/2807/22 пров. № А/857/13700/22

      Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

      головуючого-судді Курильця А.Р.,

      суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,

      розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_1 ) на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ) про визнання протиправним та скасування рішення,-

      суддя в 1-й інстанції Маєцька Н.Д.,

      час ухвалення рішення 25.08.2022 року,

      місце ухвалення рішення м.Ужгород,

      дата складання повного тексту рішення 25.08.2022 року,

      в с т а н о в и в :

      ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ) про визнання протиправним та скасування рішення.

      Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення від 23 липня 2022 року про відмову в перетинанні державного кордону України громадянину України, який досяг 16-річного віку - ОСОБА_1 , прийняте заступником начальника відділення інспекторів прикордонної служби «Тиса» (тип А) відділу прикордонної служби «Соломоново» (тип Б) капітаном ОСОБА_2 .

      Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позову.

      Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що згідно п. 2.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 року № 57 визначено, що перетин державного кордону може здійснюватися особою з інвалідністю І чи ІІ групи у супроводі одного або двох батьків, на утриманні яких перебуває така особа з інвалідністю, дружини/ чоловіка, повнолітніх сина/доньки, їх дружини/чоловіка (за наявності документів, що підтверджують родинні зв`язки та інвалідність). Однак, в пункт пропуску позивач прибув з дружиною та не здійснював супровід інваліда. На Державну прикордонну службу не покладено обов`язок ідентифікації осіб, як таких, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації, з огляду на надані на паспортний контроль документи, а позивач жодного військово-облікового документу, який підтверджував наявність відстрочки від призову, як підтвердження наявності підстави для перетину кордону не пред`явив.

      Колегія суддів вважає можливим розглянути дану справу в порядку письмового провадження відповідно до ч.3 ст. 311 КАС України.

      Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

      Судом встановлено, що 23 липня 2022 року позивач з метою перетину державного кордону України прибув до міжнародного автомобільного пункту пропуску «Тиса».

      Для проведення паспортного контролю посадовій особі Державної прикордонної служби України позивач надав: паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_2 , військовий квиток НОМЕР_3 , свідоцтво про народження дружини серії НОМЕР_4 , свідоцтво про шлюб серії НОМЕР_5 , довідка до акту огляду МСЕК № 635 від 22.06.2022 року серії 12ААВ №788542, лист Ужгородського РТЦК та СК від 01.07.2022 року №11262.

      Рішенням заступника начальника відділення інспекторів прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (тип А) відділу прикордонної служби «Соломоново» (тип Б) капітаном ОСОБА_2 про відмову у перетинанні державного кордону України громадянину України, який досяг 16-річного віку від 23 липня 2022 року громадянину ОСОБА_1 відмовлено у перетинанні державного кордону, у зв`язку з відсутністю підстав на право перетинання державного кордону та ненаданням на паспортний контроль документів, що підтверджують (надають) підставу для виїзду за кордон.

      Статтею 33 Конституції України передбачено, що кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

      Правові основи здійснення прикордонного контролю, порядок його здійснення, умови перетинання державного кордону України визначає Закон України «Про прикордонний контроль» №1710-VI від 05.11.2009 року (далі - Закон №1710-VI).

      Відповідно до ч. ч. 1 і 2 статті 2 Закону №1710-VI прикордонний контроль - державний контроль, що здійснюється Державною прикордонною службою України, який включає комплекс дій і систему заходів, спрямованих на встановлення законних підстав для перетинання державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через нього вантажів.

      Прикордонний контроль здійснюється з метою протидії незаконному переміщенню осіб через державний кордон, незаконній міграції, торгівлі людьми, а також незаконному переміщенню зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених до переміщення через державний кордон.

      Згідно частини 3 статті 6 Закону №1710-VI пропуск осіб через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України за дійсними паспортними документами, а у передбачених законодавством України випадках також за іншими документами. Пропуск транспортних засобів, вантажів через державний кордон здійснюється після проходження всіх передбачених законом видів контролю на державному кордоні.

      Частиною 1 статті 14 Закону №1710-VI іноземцю або особі без громадянства, які не відповідають одній чи кільком умовам перетинання державного кордону на в`їзд в Україну або на виїзд з України, зазначеним у частинах першій, третій статті 8 цього Закону, а також громадянину України, якому відмовлено у пропуску через державний кордон при виїзді з України у зв`язку з відсутністю документів, необхідних для в`їзду до держави прямування, транзиту, в передбачених законодавством випадках або у зв`язку з наявністю однієї з підстав для тимчасового обмеження його у праві виїзду за кордон, визначених статтею 6 Закону України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України», відмовляється у перетинанні державного кордону лише за обґрунтованим рішенням уповноваженої службової особи підрозділу охорони державного кордону із зазначенням причин відмови. Уповноважена службова особа підрозділу охорони державного кордону про прийняте рішення доповідає начальнику органу охорони державного кордону. Таке рішення набирає чинності невідкладно. Рішення про відмову у перетинанні державного кордону оформляється у двох примірниках. Один примірник рішення про відмову у перетинанні державного кордону видається особі, яка підтверджує своїм підписом на кожному примірнику факт отримання такого рішення. У разі відмови особи підписати рішення про це складається акт.

      Форма рішення про відмову у перетинанні державного кордону встановлюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону (частина 2 статті 14 Закону №1710-VI).

      Порядок здійснення права громадян України на виїзд з України і в`їзд в Україну, порядок оформлення документів для зарубіжних поїздок, визначає випадки тимчасового обмеження права громадян на виїзд з України і встановлює порядок розв`язання спорів у цій сфері регулюється Законом України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» №3857-XII від 21.01.1994 року (далі - Закон №3857-XII).

      Згідно статті 1 Закону №3857-XII громадянин України має право виїхати з України, крім випадків, передбачених цим Законом, та в`їхати в Україну.

      Частиною 1 статті 6 Закону №3857-XII встановлено підстави для тимчасового обмеження права громадян України на виїзд з України. Право громадянина України на виїзд з України може бути тимчасово обмежено у випадках, коли: 1) він обізнаний з відомостями, які становлять державну таємницю, - до закінчення терміну, встановленого статтею 12 цього Закону; 3) стосовно нього у порядку, передбаченому кримінальним процесуальним законодавством, застосовано запобіжний захід, за умовами якого йому заборонено виїжджати за кордон, - до закінчення кримінального провадження або скасування відповідних обмежень; 4) він засуджений за вчинення кримінального правопорушення - до відбуття покарання або звільнення від покарання; 5) він ухиляється від виконання зобов`язань, покладених на нього судовим рішенням або рішенням інших органів (посадових осіб), що підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому законом, - до виконання зобов`язань або сплати заборгованості зі сплати аліментів; 9) він перебуває під адміністративним наглядом Національної поліції - до припинення нагляду; 10) він є керівником юридичної особи або постійного представництва нерезидента (згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру, наданими відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»), що не виконує встановленого Податковим кодексом України податкового обов`язку щодо сплати грошових зобов`язань, що призвело до виникнення у такої юридичної особи або постійного представництва нерезидента податкового боргу в сумі, що перевищує 1 мільйон гривень, та якщо такий податковий борг не сплачено протягом 240 календарних днів з дня вручення платнику податків податкової вимоги, - до погашення суми такого податкового боргу, у зв`язку з яким таке обмеження встановлюється.

      Суд зазначає, що вищевказані підстави для тимчасового обмеження громадян у виїзді за межі території України функціонують за відсутності особливих правових режимів, які вводяться в дію указом Президента України та затверджуються Верховною Радою України.

      Одним із таких правових режимів є правовий режим воєнного стану, який введено в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб згідно Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

      Зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб визначає Закон України «Про правовий режим воєнного стану» №389-VIII від 12.05.2015 року (далі - Закон №389-VIII, станом на момент спірних правовідносин).

      Статтями 1 і 2 Закону №389-VIII передбачено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

      Правовою основою введення воєнного стану є Конституція України, цей Закон та указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України.

      Пунктом 6 частини 1 статті 8 Закону №389-VIII встановлено, що в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану: встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.

      Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 133/2022 від 14.03.2022 року (далі - Указ № 133/22), затвердженого Законом України № 2119-IX від 15.03.2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 року строком на 30 діб.

      Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 259/2022 від 18.04.2022 року (далі - Указ № 259/22), затвердженого Законом України № 2212-IX від 21.04.2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 року строком на 30 діб.

      Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 341/2022 від 17.05.2022 року, яким на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указом Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-IX, та Указом Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року №212-IX), строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

      Згідно пункту 3 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» постановлено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30, 34, 38, 39, 41 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

      Правилами перетинання державного кордону України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України №57 від 27.01.1995 року (далі - Правила, станом на момент спірних правовідносин) визначено порядок перетинання громадянами України державного кордону.

      Згідно абзацу 1 пункту 2-1 Правил, у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану особи з інвалідністю мають право перетинати державний кордон за наявності довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (форма первинної облікової документації N157-1/о) або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю», «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю», в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

      Абзацом 3 пункту 2-1 Правил передбачено, що перетин державного кордону може здійснюватися особою з інвалідністю I чи II групи - у супроводі одного або обох батьків, на утриманні яких перебуває така особа з інвалідністю, дружини /чоловіка, повнолітніх сина/ доньки, їх дружини/ чоловіка (за наявності документів, що підтверджують родинні зв`язки та інвалідність).

      Як вірно встановлено судом першої інстанції, позивач з метою перетину державного кордону України прибув до міжнародного автомобільного пункту пропуску «Тиса».

      Для проведення паспортного контролю посадовій особі Державної прикордонної служби України позивач надав: паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_2 , військовий квиток НОМЕР_3 , свідоцтво про народження дружини серії НОМЕР_4 , свідоцтво про шлюб серії НОМЕР_5 , довідка до акту огляду МСЕК № 635 від 22.06.2022 року серії 12ААВ №788542, лист Ужгородського РТЦК та СК від 01.07.2022 року №11262.

      Так, з наданих позивачем документів вбачається, що батько дружини позивача ОСОБА_3 є особою з інвалідністю ІІ групи.

      За наслідком розгляду наданих позивачем документів для здійснення перетину кордону уповноваженою особою відповідача було прийнято рішення від 23 липня 2022 року про відмову у перетинанні державного кордону України громадянину України ОСОБА_1 з посиланням на неподачу документів, що підтверджують право виїзду за кордон.

      В обґрунтування правомірності рішення про відмову позивачу в перетинанні кордону відповідач зазначає, що позивач в пункт пропуску «Чоп (Тиса)» прибув з дружиною, та не здійснював супровід особи з інвалідністю.

      Разом з тим позивач як на підставу, що надає право для перетину державного кордону, посилається на пункт 2-6 Правил перетинання державного кордону України.

      Згідно пункту 2-6 Правил, у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану право на перетин державного кордону, крім осіб, зазначених у пунктах 2-1 та 2-2 цих Правил, також мають інші військовозобов`язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації. Ця норма не поширюється на осіб, визначених в абзацах другому - восьмому частини третьої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

      Пунктом 1 Указу Президента України від 24.02.2022 № 69/2022 «Про загальну мобілізацію» постановлено оголосити та провести загальну мобілізацію.

      Абзацом 4 статті 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» №3543-XII від 21.10.1993 року (далі - Закон №3543-XII, станом на момент спірних правовідносин) встановлено, що мобілізація - це комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.

      Частиною 1 статті 23 Закону №3543-XII передбачено підстави для звільнення від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані.

      Згідно абзацу 11 цієї ж статті, не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані: які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи.

      Як вбачається з письмових доказів, долучених до матеріалів адміністративної справи (свідоцтва про народження ОСОБА_4 , свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_5 , довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії 12 ААВ серії № 788542), батько дружини позивача ОСОБА_3 є особою з інвалідністю ІІ групи.

      Наведене дає підстави для висновку про те, що позивач, у відповідності до абзацу 11 частини 1 статті 23 Закону №3543-XII, не підлягає призову на військову службу під час мобілізації.

      Відповідно до довідки Ужгородського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 01 липня 2022 року № 11262 позивач користується правом на відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, оскільки має батька дружини, який відповідно до довідки МСЕК серії 12 ААВ № 788542 від 22.06.2022 року є особою із числа осіб з інвалідністю ІІ групи.

      Відтак, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позивач, прибувши до пункту пропуску «Чоп (Тиса)» мав право на перетин державного кордону України як особа, яка згідно пункту 2-6 Правил перетинання державного кордону не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, а не як особа, яка згідно пункту 2-1 Правил здійснює безпосередній супровід особи з інвалідністю.

      Щодо посилань відповідача на те, що позивачем не надано жодного військово-облікового документу під час перетину державного кордону, то суд не бере їх до уваги, оскільки позивач звільнений від призову на військову службу під час мобілізації в силу прямої вказівки Закону №3543-XII.

      Крім того, позивачем під час перетину кордону надано довідку Ужгородського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 01 липня 2022 року № 11262, в якій вказано, що позивач користується правом на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, оскільки має батька дружини, який відповідно до довідки МСЕК серії 12 ААВ № 788542 від 22.06.2022 року є особою із числа осіб з інвалідністю ІІ групи.

      Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що рішення про відмову позивачу у перетинанні кордону є протиправним та підлягає скасуванню.

      Решта доводів та заперечень учасників справи, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

      Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

      З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

      Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_1 ) слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

      Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -

      п о с т а н о в и в :

      Апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_1 ) залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 року у справі № 260/2807/22 - без змін.

      Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

      Головуючий суддя А. Р. Курилець судді М. П. Кушнерик О. І. Мікула Повне судове рішення складено 06 грудня 2022 року.

      Дата ухвалення рішення06.12.2022Оприлюднено08.12.2022Судовий реєстр по справі 260/2807/22

      Проскрольте

      • Адвокат  Євген Олександрович
        Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

        Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

        Іван!

        При перетині кордону на даний час, враховуючи те, що рішенням суду лише скасовано та не зобовязано вчинити певні дії - пропустити через державний кордон України, Ви про таке не просили, то треба враховувати зміни щодо Правил перетину державного кордону, які мали місце після того щодо наявності переліку документів для перетину кордону.

        Якщо під час перетину кордону на даний час, будуть всі документи згідно зі змінами, які діють на даний час, з врахуванням рішень судів першої та апеляційної інстанцій, ДПСУ не має право відмовити у перетині кордону.

        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

        від 27 січня 1995 р. № 57Київ

        Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України

        ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 27 січня 1995 р. № 57(у редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 25 серпня 2010 р. № 724)

        ПРАВИЛАперетинання державного кордону громадянами України:

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#T...

        "2-1. У разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:

        особи з інвалідністю за наявності посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики (далі - документи, що підтверджують інвалідність);...

        особи, які мають одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи і супроводжують одного із таких батьків для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність, а також документів, що підтверджують спільне проживання (їх задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) збігається із задекларованим або зареєстрованим місцем проживання (перебування) їх батьків чи батьків дружини (чоловіка),... ".

        У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

      • Адвокат  Євген Олександрович
        Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

        Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

        Іван!

        ЯК ВАРІАНТ МОЖЕТЕ ЗВЕРНУТИСЯ З ЗАЯВОЮ ПРО РОЗ'СНЕННЯ СУДОВОГО РІШЕННЯ ДО СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ, МОЖЛИВО У СВОЇЙ УХВАЛІ СУД ЗАЗНАЧЕ, ЩО ЗОБОВ'ЯЗАНІ НА ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ СУДУ ВИПУСТИТИ У БУДЬ-ЯКОМУ ВИПАДКУ:

        КОДЕКС АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА УКРАЇНИ

        (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 35-36, № 37, ст.446):

        Кодекс адміністративного суд... | від 06.07.2005 № 2747-IV (rada.gov.ua)

        "Стаття 254. Роз’яснення судового рішення

        1. За заявою учасника справи, державного виконавця суд роз’яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.

        2. Подання заяви про роз’яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

        3. Суд розглядає заяву про роз’яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз’яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.

        4. Подання заяви про роз’яснення судового рішення зупиняє перебіг строку, встановленого судом для виконання судового рішення, а так само строку, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

        5. Ухвалу про роз’яснення судового рішення або відмову у його роз’ясненні може бути оскаржено".

        У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

        Всього доброго!

      • Адвокат  Євген Олександрович
        Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

        Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

        Іван!

        ЯКЩО БУДУТЬ ПРОБЛЕМИ ЩОДО ЗБОРУ НОВИХ ДОКУМЕНТІВ, ТО ПРИ ПЕРЕТИНІ КОРДОНУ З ВРАХУВАННЯМ РІШЕНЬ СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ, СЛІД ПОСИЛАТИСЯ НА:

        КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

        (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

        Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

        "Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи".

        У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA