Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Налоговое право, 27 декабря 2022, вопрос №77601 650₴

Реестр волонтеров стоит ли регистрироваться и вероятность проверки

Я занимаюсь волонтерством уже 2 года, через ютуб канал собирал деньги на все необходимое для ВСУ
отправлял по факту сбора необходимой суммы ( колеса, инструмент, аппаратуру одежду, и т.д. ) Особенно в первые дни войны все гасилось без особой отчетности, как на пожар - то есть актов передачи имущества нет .

Чеки можно понаходить по закупкам в истории "привата" , но я понимаю это не доказательство, и естественно сумма не сойдется "копейка до копейки" как говорится.

Но на данный момент ВР принят закон который обязывает регестрироваться всех "вольных " волонтеров в реестре волонтерства.

Если этого не сделать - то если найдут вся сумма которая зашла мне по банку за год ( включая другие зачисления это больше 500 000 грн - на нее будет наложен налог 18% + 1.5% - то есть я должен буду заплатить за то что передал ( Это не справедливо, но так (( ..

Хотя я 2 месяца как карточку банка сборов убрал с публикаций, видео поудалял с картой, но все таки стремно. Может я уже и есть на заметке у налоговых органов.

По информации из интернета если регистрироваться в базе волонтерства то за 2022 - будет амнистия - хотя я в неткорых источниках видел что амнистии нет .(

1,Вопрос - насколько реально ли меня найдут через банк ?

2. Будет ли амнистия если я подам документы успею в этом году в налоговую и стану на учет ?

Доп инфа Вам- там вроде нет еще процедуры четкой определения как определять волонтер или нет и на каком основании и как будут предьявлятся претензии

Ответы юристов (2)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Сергію!

    Ось Вам вся відома мені інформація щодо Вашого питання:

    Кошти, які надходять тим особам, які займаються волонтерством, на їхні банківські рахунки, з точки зору Податкового кодексу вважаються “оподатковуваним доходом”. Це означає, що волонтери повинні будуть наступного року відобразити усі отримані кошти за 2022 рік у податковій декларації та сплатити з них 18% податку на доходи фізичних осіб і 1,5% військового збору. У разі виявлення факту несплати податкова служба може також додатково нарахувати штраф і пеню. Навіть якщо волонтер доведе, що витрачав усі зібрані кошти на броніки і коптери для наших бійців, це не врятує його від юридичних претензій податкової.

    Проте збирати кошти на волонтерські цілі без подальшої сплати податків все-таки можна. І для цього навіть не треба створювати благодійний фонд. Самий простий варіант - це внести особу і особистий рахунок до спеціального РЕЄСТРУ ВОЛОНТЕРІВ!

    Ще у 2014 році після початку першої фази російсько-української війни держава створила спеціальний Реєстр волонтерів АТО. Включені до цього Реєстру люди могли не платити 19,5% податку із зібраних коштів, якщо такі кошти далі витрачались на допомогу воїнам в районі проведення АТО (ООС), жертвам подій Революції Гідності та вимушеним переселенцям із зони АТО і Криму. Перелік зареєстрованих волонтерів та їх рахунків для збору коштів можна було знайти у відкритому доступі на сайті Державної податкової служби.

    У 2022 році після широкомасштабного вторгнення росії назву Реєстру змінили. Сьогодні він називається “Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації“. Щоб захистити наших волонтерів від рашистів, публічну частину Реєстру приховали на період дії воєнного стану. Проте включитись до Реєстру все одно можна.

    Які переваги включення до Реєстру волонтерів?

    Внесений до Реєстру волонтер/волонтери має право не платити 19,5% податку із зібраних на особистий рахунок коштів, якщо ці кошти були надалі використані для благодійної допомоги учасникам бойових дій та деяким іншим категоріям осіб (повний перелік – у пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Під звільнення від оподаткування також потрапляють документально підтверджені витрати волонтера, пов’язані із наданням такої благодійної допомоги (наприклад витрати на паливо при доставці допомоги на позиції).

    Від оподаткування звільняються лише кошти, що були використані на вищевказані цілі та надійшли на конкретний банківський рахунок, який волонтер вказав під час реєстрації. Бажано, щоб усі пожертви на цей рахунок мали призначення платежу “благодійна допомога”. Слід також пам’ятати, що у разі перевірки податкової волонтеру доведеться підтвердити цільове використання зібраних коштів. Саме тому краще зберігати докази закупівлі товарів (наприклад чеки з воєнторгу) та підтвердження їх подальшої безкоштовної передачі ЗСУ (договори пожертви, акти приймання-передачі тощо).

    Подібне звільнення від оподаткування діє не тільки на майбутнє. Закон також дозволяє не платити податки з коштів, що отримані волонтером “у податковому році, що передує року внесення до Реєстру волонтерів” (пп “б” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Зокрема, якщо особа внесеться до Реєстру у 2023 році, вона зможе претендувати на звільнення від оподаткування усіх надходжень за попередній 2022 рік (звісно, за умови їх цільового використання).

    Потрапити до Реєстру волонтерів можна так:

    Подати заявку на включення до Реєстру може будь-яка особа, яка досягла 18 років. Це можуть бути не лише громадяни України, а й іноземці, що перебувають в Україні на законних підставах.

    Процедура включення до Реєстру волонтерів є нескладною та регулюється спеціальним Порядком (наказ Мінфіну від 30.10.2014 №1089). Особа має подати заяву за формою №1-РВ, копію ідентифікаційного коду та довідку з банку за формою №4-РВ про відкриття рахунку, який особа планує використовувати для волонтерської діяльності. Зразки заяви і банківської довідки можна знайти у самому Порядку.

    Волонтер може особисто подати пакет документів до будь-якої місцевої податкової на території Україні. Включення до Реєстру проводиться протягом 1 робочого дня з моменту прийому документів.

    На жаль, законодавство про Реєстр волонтерів все ще містить значні прогалини.

    По-перше, після зміни назви з “Реєстру волонтерів АТО (ООС)” на “Реєстр волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації” у квітні 2022 року законодавець чомусь забув доопрацювати перелік напрямків, на які дозволено витрачати зібрані кошти. Перелік дозволених напрямків все ще містить вказівку про благодійну допомогу на користь лише тих учасників бойових дій, що територіально брали (беруть) участь “в антитерористичній операції … відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях” (абз. 1 пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу).

    Слід також відзначити, що серед переліку дозволених напрямків витрат немає вимушених переселенців з гарячих точок 2022 року (Херсонська, Запорізька, Харківська область тощо) – лише переселенці з зони АТО та Криму. Звісно, можна апелювати до розширеного тлумачення у зв’язку зі зміною назви Реєстру та загальної фрази про можливість допомоги учасникам бойових дій, які “які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України” (абз. 1 пп. “а” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Але в будь-якому випадку, зміни до Податкового кодексу України в частині усунення територіального обмеження Донецькою і Луганською областю все одно залишаються актуальними.

    По-друге, є строк, на який поширюється податкова пільга. На даний момент можливість не платити 19,5% податку поширюється лише на надходження, отримані після внесення особи до Реєстру волонтерів та “у звітному податковому році, що передує року внесення до Реєстру волонтерів” (пп “б” п. 165.1.54 Податкового кодексу). Норма про застосування пільги на старі надходження є дуже логічною, адже на початку війни мало хто думав про офіційне оформлення свого волонтерства. Разом з тим, поточне формулювання норми залишає дірку в часі, яка не покривається пільгою. Наприклад, якщо особа внеслась до Реєстру 05.06.2022, вона отримує пільгу на майбутнє та за попередній 2021 рік. Але пряме тлумачення норми не дозволяє їй претендувати на пільгу в період 01.01.2022 – 05.06.2022: тобто частину 2022 року, коли вона не була внесена до Реєстру. Ця неоднозначність має бути усунута Верховною Радою України або принаймні врегульована роз’ясненням Державної податкової служби.

    Незважаючи на усі законодавчі огріхи, внесення до Реєстру волонтерів дозволяє особі законно збирати кошти для ЗСУ на свою особисту картку і претендувати на звільнення від оподаткування. Запис в Реєстрі також надає волонтеру офіційний юридичний статус, що збільшує довіру людей до його роботи і полегшує спілкування з державними органами.

    Будуть питання, звертайтесь до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня. Закон зворотньої дії не має ст. 58 Конституції України, тобто до прийняття закону ваша діяльність не може бути покарана. Головне на даний момент выйти в законе поле.

    Налог вы сплачувати не будете томущо на цей момент ви не були зареєстровані як волонтер, можно вважати, що це вам відали борг або інше.

    Вам нічого хвилюватися, дуже добре що ви не попали під моніторинг банку, тому вам все одійдеться. Але знову повторю що треба виходити в законе поле тобто зареєструватися як волонтёр, або зовсім прикратить свою діяльність. Або зареєструвати благодійний фонд.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України