Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

15 января 2023, вопрос №78614 400₴

Виключення з університету за неуспішність під час війни

Назбиралися хвости з багатьох предметів, які не пересклав через війну. Сказали що готують наказ на відрахування в зв'язку з цим. Чи мають право на це під час воєнного стану? І чи можна якось запобігти цьому?
По тому що читав, як мінімум, можу зацепитись за те що сервіс moodle(університет КНЕУ), через який і проводиться основна частина дистанційного навчання, не завжди працював і відключався часто під час відключень світла по Києву

Ответы юристов (7)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    17.5%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Григорію!

    Виходи з цієї ситуації є! Але давайте розглянем по порядку всі можливі варіанти.

    Питання забезпечення дотримання законних прав та інтересів студентства ВНЗ України тісно переплітаються із реалізацією конституційного права на вищу освіту. Державні органи, відповідальні за прийняття законодавчих актів, маючи за мету захистити права та інтереси студентів, деталізує права і обов’язки викладаючи їх зміст у Законі, підзаконних нормативно – правових актах та локальних актах. Варто знати, за яких випадків, студента може бути відраховано. Відповідно до Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих закладів освіти, затвердженого Наказом Міністерства освіти № 245.

    Пункт 14 вищезазначеного положення передбачає, що студента може бути відраховано з ВНЗ:

    - за власним бажанням;

    - у зв'язку з переведенням до іншого вищого закладу освіти;

    - за станом здоров'я на підставі висновку ЛКК;

    - за академічну неуспішність;

    - за порушення навчальної дисципліни і правил внутрішнього розпорядку вищого закладу освіти.

    Відповідно до пункту 15 Положення відрахування неповнолітніх студентів здійснюється за погодженням зі службою у справах неповнолітніх місцевих органів виконавчої влади.

    Такі випадки відрахування є правомірними, проте, на практиці інколи мають місце зловживання передбаченими у законодавчому акті пунктами, тому студенти вдаються до певних дій:

    - по-перше існує можливість поновитися на навчання (крім студентів першого курсу). В такому разі подається заява на ім’я ректора, в якій зазначаються причини, чому студент має право претендувати на відновлення на навчання (наприклад, у випадках невідвідування занять, студент подає відповідні докази причини вимушеного прогулу). Заява має бути розглянутою протягом двох тижнів. Опісля, студенту повідомляються умови поновлення або ж причину відмови у поновленні. У випадку позитивного вирішення питання, студент має здати академрізницю.

    Також можна подати заяву на повторне навчання за відповідний семестр, якщо студентом не було виконано в повному обсязі навчального плану за наявності поважних причин ( тривале захворювання, тяжкі сімейні обставини та інше).

    У багатьох виникають питання щодо підпункту 5 пункту 15 Положення (відрахування за порушення навчальної дисципліни і правил внутрішнього розпорядку вищого закладу освіти), коли студента відраховують із ВНЗ у випадку порушення ним норм законодавчих актів поза межами навчального закладу.

    Такі випадки викликають зауваження спеціалістів у сфері освітнього права, однак більшість вузів відраховує студентів, які вчинили кримінальні правопорушення, серйозні адміністративні правопорушення, посилаючись на власні статути, передбачаючи щостудент відраховується за дії, не сумісні з високим званням студента. Саме Конституція України, як акт найвищої юридичної сили передбачає право на отримання вищої освіти. Тому більшість фахівців вважають незаконними дії ВНЗ, які направлені на відрахування студента за діяння вчинені за його межами. Вищі навчальні заклади побоюючись за власну репутацію квапляться з прийняттям рішення, тим самим порушуючи процес відрахування.

    Приймаючи рішення без пояснень, керівники ВНЗ не дотримуються встановлених строків, не попереджають про таке рішення студентські профспілки. Існують випадки незаконного відрахування навіть за невихованість або нахабство. Лише в порядку судового провадження студент відстоює право на вищу освіту, про що свідчать відповідні судові рішення у Єдиному реєстрі судових рішень.

    Крім того, коли має місце незаконне відрахування то існує можливість звернутися до органів студентського самоврядування, адже студентське самоврядування виступає механізмом захисту прав та інтересі студентів, які навчаються у ВНЗ. Але органи студентського самоврядування потребують організації відповідного механізму забезпечення їхньої діяльності. Також у ВНЗ України діють студентські профспілки, які також беруть участь у захисті студентських прав та свобод. Такий орган наділений більшими повноваженнями на відміну від органів студентського самоврядування. Проте у певних випадках передбачені ще й інші форми захисту студентських прав, а саме звернення до правоохоронних органів. Вичерпавши всі національні засоби правового захисту, особа має право звертатись за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних судових установ чи до відповідних органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.

    Приймаючи рішення без пояснень, керівники ВНЗ не дотримуються встановлених строків, не попереджають про таке рішення студентські профспілки. Існують випадки незаконного відрахування навіть за невихованість або нахабство. Лише в порядку судового провадження студент відстоює право на вищу освіту, про що свідчать відповідні судові рішення у Єдиному реєстрі судових рішень.

    Крім того, коли має місце незаконне відрахування то існує можливість звернутися до органів студентського самоврядування, адже студентське самоврядування виступає механізмом захисту прав та інтересі студентів, які навчаються у ВНЗ. Але органи студентського самоврядування потребують організації відповідного механізму забезпечення їхньої діяльності. Також у ВНЗ України діють студентські профспілки, які також беруть участь у захисті студентських прав та свобод. Такий орган наділений більшими повноваженнями на відміну від органів студентського самоврядування. Проте у певних випадках передбачені ще й інші форми захисту студентських прав, а саме звернення до правоохоронних органів. Вичерпавши всі національні засоби правового захисту, особа має право звертатись за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних судових установ чи до відповідних органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.

    ОДНИМ З ВАРІАНТІВ УНИКНЕКНЕННЯ ВІДРАХУВАННЯ ЗА АКАДЕМІЧНУ НЕУСПІШНІСТЬ Є АКАДЕМВІДПУСТКА!

    Наказ МОН, що визначає порядок оформлення академічних відпусток, регулює лише питання їх надання за станом здоров’я. Проте насправді підстав значно більше. Вони врегульовані в окремих статтях декількох законів та постанов КМУ.

    Зазвичай всі підстави перелічені у внутрішніх положеннях ВНЗ про академвідпустки. З ними потрібно обов’язково ознайомитися, збираючись в академвідпустку.

    ТУТ ВСЕ, ЩО ВАМ ТРЕБА ЗНАТИ ПРО ЦЕЙ ІНСТИТУТ:

    Які є види академічних відпусток?

    Академвідпустки прийнято класифікувати залежно від підстав надання. Це може бути:

    за станом здоров’я;

    пов’язані з участю у програмах академічної мобільності;

    у зв’язку з призовом на строкову військову службу;

    за сімейними обставинами.

    За наявності інших вагомих причин студент також може отримати дозвіл на академвідпустку, оскільки їхній перелік не є вичерпним.

    На який строк можна взяти академічну відпустку?

    Термін академвідпустки залежить від підстав її оформлення. Відповідно до Положення максимально можливий строк за станом здоров’я, сімейними обставинами чи навчанням за кордоном - один рік, за необхідності його можна подовжити до двох. Проте на практиці академвідпустка на один семестр надається вкрай рідко. Натомість, наприклад, якщо хвороба не дозволяє студенту відвідувати університет протягом семестру, йому пропонують скористатися правом на повторне навчання.

    Значно довшою може бути відпустка, пов’язана з народженням та доглядом за дитиною. Вона надається в порядку, передбаченому статтею 179 Кодексу законів про працю. За загальним правилом академвідпустка для догляду за дитиною може надаватися терміном до трьох років. Але у випадку, якщо необхідний домашній догляд, то її можна продовжити до досягнення дитиною шестирічного віку. Проте конкретні строки визначає лікар за місцем реєстрації дитини, ґрунтуючись на захворюванні, його перебігу, ефективності протирецидивних та реабілітаційних заходів.

    Як оформити академічну відпустку?

    Усі відпустки оформлюються відповідним наказом декана факультету, у якому зазначаються підстави надання відпустки та її термін. Проте, залежно від підстав, різняться документи, які потрібно подати, та складність адміністративних процедур, які потрібно пройти.

    Академічна відпустка за медичними показниками

    Якщо здоров’я не дозволяє студенту продовжити навчання, то для оформлення академвідпустки потрібно звернутися до лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) студентської поліклініки, а якщо вона відсутня - до головного лікаря установи, що провадить медичне обслуговування студентів. Вони повинні оформити довідку про необхідність надання академвідпустки, яка разом з заявою подається до деканату.

    Академічна відпустка за сімейними обставинами

    Таку відпустку можна оформити у зв’язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до досягнення нею віку 3-х років. А якщо дитина хворіє та потребує домашнього догляду, - можна оформити до досягнення дитиною 6-річного віку.

    Академвідпустка у зв’язку з вагітністю та пологами оформлюється на підставі заяви студентки та довідки з медичного закладу. Щодо конкретних строків обмежень немає, потрібно орієнтуватись на терміни закінчення семестрів. Проте студентці можуть відмовити в академвідпустці на ранніх місяцях вагітності, якщо на цьому не наполягає лікар. Ми б радили орієнтуватися на сьомий місяць, бо саме з такого строку надають відпустку працівникам, які працюють за контрактом, відповідно до КзПП.

    Оформлення академічної відпустки з інших підстав

    Студенту не забороняється оформити академвідпустку з будь-яких інших підстав. Проте рішення прийматиметься на розсуд адміністрації ВНЗ. До уваги в таких випадках беруться як обґрунтованість причин, так і успішність студента.

    Найчастіше академвідпустка береться за таких умов: для навчання за кордоном поза межами програм академічної мобільності (наприклад, вивчення мови), якщо студент-контрактник перебуває в скрутному фінансовому становищі, у випадках настання стихійних лих чи гуманітарних катастроф (повінь, землетрус, війна тощо).

    Чи можуть відмовити в оформленні академічної відпустки?

    Так. У її оформленні можуть відмовити, якщо причини будуть визнані недостатньо обґрунтованими. Це може статися як за рішенням ректора (студент оформлює академвідпустку з інших, непередбачених законом причин), так і за рішенням лікаря. Наприклад, висновком ЛКК хвороба не визнається такою, що дає право на академвідпустку, або член сім’ї, за яким потрібно доглядати, не отримав про це відповідну довідку.

    У таких випадках Положенням передбачена можливість отримання студентом права на повторне навчання. Підставою для надання такого права є невиконання ним до початку екзаменаційної сесії навчального плану поточного семестру з поважних причин, підтверджених відповідними документами (через тривалі захворювання, пов'язані, зокрема, з епідеміями, часті захворювання (понад один місяць за семестр), службові відрядження, складні сімейні обставини, зокрема, необхідність догляду за членами сім'ї тощо).

    Питання про надання права на повторне навчання вирішується ректором ВНЗ до початку відповідного семестру й оформлюється наказом. Повторне навчання здійснюється з початку семестру, навчальний план якого студент не виконав. Йому можуть бути перезараховані дисципліни, з яких за результатами підсумкового контролю він мав оцінки не нижче «добре» або «зараховано». Перезарахування здійснюється на підставі заяви за згодою декана факультету. За весь період навчання студент може скористатися правом на проходження повторного навчання не більше двох разів. Проте слід пам’ятати, що студенти першого курсу такого права не мають.

    Як поновитися на навчання після закінчення академічної відпустки?

    Щоб вийти з академвідпустки, потрібно подати до деканату заяву на поновлення, а в окремих випадках - разом з супровідними документами. Її написання є обов’язковим, адже на підставі заяви буде видано наказ про поновлення студента.

    Якщо ви перебували в академвідпустці за станом здоров’я, то супровідним документом має бути висновок ЛКК. Отримати його необхідно за два тижні до початку семестру, звернувшись до ЛКК. Студентам, які перебували в академвідпустці у зв'язку з проходженням строкової військової служби, для допуску до навчання потрібен документ про закінчення строкової військової служби. В інших випадках достатньо лише заяви.

    Чи зберігається за студентом бюджетне місце?

    Так. Студенту гарантується збереження бюджетної форми навчання та виплата стипендії після поновлення у ВНЗ.

    Чи можна вийти з академічної відпустки достроково?

    Так. Для цього необхідно подати на ім'я ректора заяву із зазначенням причини достроково припинення відпустки. Якщо вона була надана у зв’язку зі станом здоров’я, то доведеться пройти ще раз ЛКК, щоб отримати дозвіл.

    Чи можуть відрахувати з ВНЗ, якщо не поновити навчання після академічної відпустки?

    Так. Студента обов’язково повинні відрахувати в такому випадку. Якщо не написати заяву та не поновитися, то вважатиметься, що студент не приступив до занять. Отже, ректор буде змушений видати наказ про відрахування.

    Чи можна оформити академічну відпустку на першому курсі?

    Законодавством передбачено єдине обмеження: академвідпустку не можна оформити на першому курсі, якщо підставою є участь у програмах академічної мобільності. Це значить, що в усіх інших випадках на будь-якому курсі та частині семестру, у тому числі і в кінці та під час сесії, можна оформити академвідпустку. Проте в останньому випадку потрібно, щоб обставини, які дають право на неї, виникли до сесії.

    Якщо ж студент до оформлення академвідпустки вже отримав незадовільні оцінки, то йому швидше за все відмовлять.

    Чи можна оформити академічну відпустку два чи більше разів?

    У Положенні про академічні відпустки та повторне навчання у вищих закладах освіти лише вказано, що за весь період навчання студент може скористатися правом на отримання академвідпустки, як правило, один раз. Тобто ніяких обмежень насправді не існує. За наявності відповідного документально засвідченого обґрунтування, студенту може бути надано право на повторне отримання академвідпустки протягом терміну навчання.

    Чи може студент бути мобілізований під час академічної відпустки?

    Ні. Відповідно до п.11 ст.17 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу», студент, який перебуває в академвідпустці, не втрачає в цей час права на надану відстрочку від призову на строкову військову службу.

    Це ж стосується і мобілізації. Відповідно до статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», право на відстрочку від мобілізації втрачається в разі відрахування студента. Оскільки академвідпустка, згідно статті 46 ЗУ «Про вищу освіту», є перериванням навчання, а не відрахуванням, то студент може бути мобілізований лише за власним бажанням. Окрім того, під мобілізацію підпадають лише ті, хто має військову спеціальність. Це студенти, які раніше служили в армії, завершили військову кафедру або яким спеціальність була присвоєна по досягненню 27 років при видачі військового квитка.

    Будуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Постараюсь допомогти!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, так відрахувати можуть, для уникнення відрахування рекомендую взяти академічну відпустку за сімейними обставинами, для цього вам потрібно написати заяву в деканат.

    Якщо ви навчаєтесь на денній формі навчання, то академічна відпустка не позбавляє статуса студента і вы будете мати право на відстрочку від мобілізації згідно ст 23 ЗУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Гончаренко Константин
    12.5%

    Доброго дня!

    Академічна заборгованість – це встановлений факт невиконання студентом індивідуального навчального плану, що полягає у незарахуванні вивчення дисципліни (освітнього компоненту) і відповідної кількості кредитів ЄКТС внаслідок одержання негативного результату складання семестрового контролю (відмітки у відомості семестрового контролю «не допущено», «незадовільно», «не з’явився», «усунено»).

    Академічна заборгованість виникає, якщо:

    1) на початок поточного семестрового контролю, що визначений навчальним планом, студент не виконав умови допуску до семестрового контролю, визначені у рейтинговій системі оцінювання;

    2) за результатами семестрового контролю здобувач освіти отримав менше балів, ніж визначена в університеті межа незадовільного навчання – менше 60 балів за 100-бальною шкалою оцінювання.

    Здобувач, у якого за результатами семестрового контролю виникла академічна заборгованість, має право її ліквідувати.

    Для ліквідації академічної заборгованості здобувачу надається не більше двох спроб з кожного заходу семестрового контролю.

    У випадку, якщо здобувач має низький рейтиновий бал, усвідомлює що не засвоїв матеріал певної дисципліни і не має належно сформованих компетентностей, передбачених даною дисципліною, за погодженням з кафедрою йому може бути дозволено повторне вивчення не більше двох дисциплін понад обсяги навчального плану певного семестру (відповідно до Положення про надання додаткових освітніх послуг здобувачам вищої освіти ). Таке положення має розроблятися конкретним закладом вищої освіти для студентів.

    Положення має бути розроблено на підставі нормативних документів:

    • Закон України “Про вищу освіту” ;
    • Положення про організацію освітнього процесу у ЇЇВНЗ
    • Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих навчальних закладів освіти, наказ МОН України від 101.2018р. № 54;
    • Рішення Вченої ради, досвіду провідних ВНЗ України та досвіду викладачів Академії.

    Ліквідація здобувачами академічної заборгованості здійснюється після завершення екзаменаційної сесії в терміни, що встановлюються окремими розпорядженнями по факультету/інституту або по Університету і може проводитись перед спеціально створеною комісією (для підвищення об’єктивності оцінювання знань студентів).

    Оцінка, отримана здобувачем у ході ліквідації академічної заборгованості, є остаточною.

    Здобувач, який не ліквідував академічну заборгованість в установлені терміни, подається на відрахування з Університету як такий, що не виконав індивідуальний навчальний план.

    Враховуючи, що у вас поважні причини Вам необхідно звернутися з заявою на ім я ректора , , з проханням затвердити Вам індивідуальний графік подолання академічної заборгованості на основі законодавства України і внутрішніх нормативних актів та положень у ВНЗ.

    Приклад такого документу про порядок подолання академ заборгованості тут http://maem.kiev.ua/polozhennia-pro-vidpratsiuvann...

    ---

    Закон України «Про вищу освіту» розширює сферу застосування академічної відпустки: вона надається за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу у разі втрати права на відстрочку від неї, сімейними обставинами. Окрім того, студент має право на перерву в навчанні у зв’язку із навчанням чи стажуванням в іншому ВНЗ (у тому числі іноземних держав), але за умови, що інше не передбачено міжнародним договором між двома навчальними закладами (право на академічну мобільність).

    Перелік підстав не є виключним, тож ректор (директор) на власний розсуд може надати відпустку і на інших підставах.

    ---

    обгрунтування форс-мажору:

    Враховуючи військовий стан згідно з Указом Президента № 64/2022 і те, що зазначений правовий режим було продовжено до 19.02.23 , така обставина є форс-мажором можна говорити про повернення коштів, внесених за послугу або товар, або продовження дії договору. процесуальні строки виконання зобов'язань за договорами зараз призупинені до завершення правового режиму військового станУ в Україні, це підтверджується наступним:

    Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.

    Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

    Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.

    <p>Важливо, що форс-мажор не звільняє від обов’язку виконати основне зобов’язання – але лише звільняє від відповідальності.<br /> <br />

    Обставини форс- мажору треба довести , документами , фактами, наприклад у Києві , не ведуться , активні бойові дії , проте може бути загроза ракетних обстрілів.( лише може)

    Натомість у Херсоні реально вже зараз існують ці факти , які неможливо заперечити, тому наприклад у Херсоні можливо посилатися на форс -мажор і небажано укладати будь-які угоди

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    17.5%

    Добрий день, Григорій!

    ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ОСВІТУ:

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 53. Кожен має право на освіту.

    Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

    Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

    {Офіційне тлумачення положень частини третьої статті 53 див. в Рішенні Конституційного Суду № 5-рп/2004 від 04.03.2004}

    Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.

    Громадянам, які належать до національних меншин, відповідно до закону гарантується право на навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах або через національні культурні товариства".

    ЗАРАЗ ДІЮТЬ ПЕВНІ ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА НА ОСВІТУ В ЗВ'ЯЗКУ З ВВЕДЕННЯМ І ПРОДОВЖЕННЯМ ДІЇ ВОЕННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ, АЛЕ ЗА НАЯВНОСТІ ОБЄКТИВНИХ ПРИЧИН, ПІДСТАВ - ВІДРАХУВАТИ ВАС НЕ МОЖУТЬ:

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 64/2022

    Про введення воєнного стану в Україні:

    https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...

    "У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

    2. Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об'єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з'єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

    3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

    4. Кабінету Міністрів України невідкладно:

    1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

    2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

    5. Державній службі України з надзвичайних ситуацій невідкладно разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями, іншими державними органами, установами, підприємствами, організаціями всіх форм власності привести єдину державну систему цивільного захисту, її функціональні та територіальні підсистеми у готовність до виконання завдань за призначенням в особливий період.

    6. Обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування утворити ради оборони та забезпечити сприяння військовому командуванню у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану.

    7. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про введення в Україні воєнного стану, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    8. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    24 лютого 2022 року".

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 133 /2022

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №133/2022 — Офіційне інтернет-представництво Президента України (president.gov.ua)

    "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні

    У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    14 березня 2022 року".

    УказПрезидента України

    Про продовження строку дії воєнного стану в Україні

    Про продовження строку дії ... | від 18.04.2022 № 259/2022 (rada.gov.ua)

    {Указ затверджено Законом № 2212-IX від 21.04.2022}

    У зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов’язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України

    В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    м. Київ18 квітня 2022 року№ 259/2022

    УказПрезидента України

    Про продовження строку дії воєнного стану в Україні:

    Про продовження строку дії ... | від 17.05.2022 № 341/2022 (rada.gov.ua)

    {Указ затверджено Законом № 2263-IX від 22.05.2022}

    У зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указами від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, та від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов’язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України

    В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    м. Київ17 травня 2022 року№ 341/2022

    УказПрезидента України

    Про продовження строку дії воєнного стану в Україні:

    Про продовження строку дії ... | від 12.08.2022 № 573/2022 (rada.gov.ua)

    {Указ затверджено Законом № 2500-IX від 15.08.2022}

    У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, та Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України

    В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    м. Київ12 серпня 2022 року№ 573/2022

    УказПрезидента України

    Про продовження строку дії воєнного стану в Україні:

    Про продовження строку дії ... | від 07.11.2022 № 757/2022 (rada.gov.ua)

    {Указ затверджено Законом № 2738-IX від 16.11.2022}

    У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, та Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України

    В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    м. Київ7 листопада 2022 року

    № 757/2022

    Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.

    Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

    Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.

    ТАКИМ ЧИНОМ, ВИ МАЄТЕ ПРАВО НАПРАВИТИ ЛИСТА ДО ВНЗ, ЩО В ПЕРІОД ВОЕННОГО СТАНУ, ЯКИЙ ДІЄ В УКРАЇНИ, ДІЮ ЯКОГО ПРОДОВЖЕНО, ВИ НЕ МАЛИ ОБ'ЄКТИВНОЇ МОЖЛИВОСТІ ПРИЙМАТИ УЧАСТЬ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    17.5%

    Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2126-20#Text):

    "1. Внести зміни до таких законів України:...

    3) розділ VI Закону України "Про освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380 із наступними змінами) доповнити статтею 57-1 такого змісту:

    "Стаття 57-1. Державні гарантії в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану

    1. Здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, у тому числі тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період) були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується:

    організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників;

    збереження місця роботи, середнього заробітку, здійснення виплати стипендії та інших виплат, передбачених законом;

    місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).

    2. Забезпечення державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, створення безпечного освітнього середовища, організацію здобуття освіти, освітнього процесу в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) у межах своєї компетенції здійснюють:

    органи виконавчої влади, органи військового командування, військові, військово-цивільні адміністрації та органи місцевого самоврядування, їх представники, посадові особи (керівники, голови, начальники), органи управління (структурні підрозділи) у сфері освіти;

    заклади освіти, установи освіти, наукові установи, їх засновники;

    громадські об’єднання, благодійні організації та фізичні особи, які здійснюють благодійну (волонтерську) діяльність.

    3. Органи, зазначені в абзаці другому частини другої цієї статті, приймають у межах своєї компетенції рішення, обов’язкові до виконання на відповідній території, для реалізації державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).

    Центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки здійснює нормативно-правове забезпечення функціонування системи освіти і науки та видає накази з питань створення безпечного освітнього середовища, організації здобуття освіти, освітнього процесу та з інших питань у сфері освіти і науки, не врегульованих законом в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). Строк дії таких наказів не може перевищувати строк особливого періоду. Такі накази не є регуляторними актами та підлягають державній реєстрації лише у разі, якщо стосуються прав, свобод, законних інтересів та обов’язків громадян і юридичних осіб".

    2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.".

    Закон України " Про правовий режим воєнного стану" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19#Text):

    " Стаття 15. Повноваження військових адміністрацій...

    2. Військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із:...

    15) управління закладами освіти, установами освіти, закладами охорони здоров’я, культури, фізичної культури і спорту, надавачами соціальних послуг, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними, підлітковими закладами за місцем проживання; організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; організації надання ними послуг, у тому числі соціальних;...".

    ---

    Доброго дня, Григорію! Подайте на ім'я ректора заяву (під реєстрацію її вручення на Вашому примірнику в ректораті) про незаконність Вашого відрахування, про видання наведеного Закону про гарантії держави у сфері освіти під час воєного стану, про надання умов та можливості усунути заборгованості з навчального процесу, про звернення, відповідно до наведеного Закону, до КМДА у випадку відмови у заяві та/або відрахування.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    17.5%

    Вітаю, Григорій.

    На жаль, відрахувати мають право, у тому числі під час дії правового режиму воєнного стану. Але питання не в тому, що відрахують, а в законності такого рішення.

    І в даному випадку я наполегливо раджу Вам "зіграти" на випередження. Спочатку про законодавчі норми, а потім про конкретні дії для Вас.

    Закон України "Про освіту":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

    Стаття 57-1. Державні гарантії в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану

    1. Здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, у тому числі тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період) були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується:

    організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників;

    збереження місця роботи, середнього заробітку, здійснення виплати стипендії та інших виплат, передбачених законом;

    місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).

    2. Забезпечення державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, створення безпечного освітнього середовища, організацію здобуття освіти, освітнього процесу в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) у межах своєї компетенції здійснюють:

    органи виконавчої влади, органи військового командування, військові, військово-цивільні адміністрації та органи місцевого самоврядування, їх представники, посадові особи (керівники, голови, начальники), органи управління (структурні підрозділи) у сфері освіти;

    заклади освіти, установи освіти, наукові установи, їх засновники;

    громадські об’єднання, благодійні організації та фізичні особи, які здійснюють благодійну (волонтерську) діяльність.

    3. Органи, зазначені в абзаці другому частини другої цієї статті, приймають у межах своєї компетенції рішення, обов’язкові до виконання на відповідній території, для реалізації державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).

    Центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки здійснює нормативно-правове забезпечення функціонування системи освіти і науки та видає накази з питань створення безпечного освітнього середовища, організації здобуття освіти, освітнього процесу та з інших питань у сфері освіти і науки, не врегульованих законом в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). Строк дії таких наказів не може перевищувати строк особливого періоду. Такі накази не є регуляторними актами та підлягають державній реєстрації лише у разі, якщо стосуються прав, свобод, законних інтересів та обов’язків громадян і юридичних осіб.

    ...

    ВАШ УНІВЕРСИТЕТ, І ЙОГО ЗАСНОВНИК ВІДПОВІДАЮТЬ ЗА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ГАРАНТІЙ УЧАСНИКАМ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.

    РАДЖУ ВАМ ТЕРМІНОВО ПОДАТИ ЗАЯВИ І ДО ВУЗУ, І ДО ЙОГО ЗАСНОВНИКА ПРО ТЕ, ЩО ВИ НЕ МАЛИ ЗМОГИ У ПОВНІЙ МІРІ ОСВОЇТИ НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ ЧЕРЕЗ ЗБОЇ У РОБОТІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ТА ПОСТІЙНІ ВІДКЛЮЧЕННЯ СВІТЛА. ВІДРАХУВАННЯ У ДАНОМУ ВИПАДКУ БУДЕ НЕЗАКОННИМ І ВИ БУДЕТЕ ОСКАРЖУВАТИ ТАКЕ РІШЕННЯ.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Савченко Олександр
    17.5%

    Доброго дня!

    Чи мають право на це під час воєнного стану? І чи можна якось запобігти цьому? - прямої заборони відраховувати студентів у період дії воєнного стану немає. Однак університет повинен дати можливість навчатися у найбільш безпечній формі та, якщо треба, забезпечити гуртожитком та харчуванням. Так, відповідно до ст. 57-1ЗУ "Про освіту" держава гарантує в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану:

    1. Здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, у тому числі тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період) були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується:

    організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників;збереження місця роботи, середнього заробітку, здійснення виплати стипендії та інших виплат, передбачених законом;місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).2. Забезпечення державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, створення безпечного освітнього середовища, організацію здобуття освіти, освітнього процесу в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) у межах своєї компетенції здійснюють:

    органи виконавчої влади, органи військового командування, військові, військово-цивільні адміністрації та органи місцевого самоврядування, їх представники, посадові особи (керівники, голови, начальники), органи управління (структурні підрозділи) у сфері освіти;заклади освіти, установи освіти, наукові установи, їх засновники;громадські об’єднання, благодійні організації та фізичні особи, які здійснюють благодійну (волонтерську) діяльність.

    ОДНАК, стаття 57-1 Закону України "Про освіту" прямо не захищає студентів від відрахування. Мова йде про осіб, які змінили місце проживання у зв'язку із війною. При цьому, університет повинен дати можливість навчатися у найбільш безпечній формі та, якщо треба, забезпечити гуртожитком та харчуванням.

    Якщо Ваш ВНЗ створив безпечну форму навчання (зокрема, дистанційну форму навчання), то зі свого боку виконав обов’язки, передачені змінами до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану.

    Якщо адміністрацією ВНЗ не були прийняті рішення щодо мараторію на відрахування здобувачів освіти до завершення воєнного стану (окрім відрахування за власним бажанням), то з боку ВНЗ також порушень немає.

    Але, студент зі свого боку повинен виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану) та досягати визначених для відповідного рівня вищої освіти результатів навчання.

    Законодавством передбачені випадки, коли студента може бути відраховано з ВНЗ.

    Статтею 46 Закону України "Про вищу освіту" встановлено, що підставами для відрахування здобувача вищої освіти є:

    1) завершення навчання за відповідною освітньою (науковою) програмою;

    2) власне бажання;

    3) переведення до іншого навчального закладу;

    4) невиконання індивідуального навчального плану;

    5) порушення умов договору (контракту), укладеного між закладом вищої освіти та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;

    6) інші випадки, передбачені законом.

    Згідно пункту 14 Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих закладів освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти України N 245 від 15.07.96 р., студент може бути відрахований з вищого закладу освіти:

    - за власним бажанням;

    - у зв'язку з переведенням до іншого вищого закладу освіти;

    - за станом здоров'я на підставі висновку ЛКК;

    - за академічну неуспішність.

    Таким чином, у вашому випадку можна домовитись з ВНЗ щодо закриття академічної заборгованості. Це передбачено у разі, якщо студент має 1-2 академ. заборгованості та може ліквідувати їх до початку або протягом перших двох тижнів наступного навчального семестру у визначені дирекцією/деканом інституту.

    Також можна спробувати відновитись (забороняється лише відновлення на перший курс).

    1. Подайте заяву на ім'я ректора, в якій назвіть причини, чому ви можете претендувати на відновлення (зазначити поважні причини). Заява має бути розглянута протягом 2 тижнів. Після цього терміну Вам повинні повідомити умови відновлення чи причину відмови. У разі позитивного рішення доведеться скласти академрізницю.

    2. Подайте заяву на повторне навчання (за винятком першокурсників) за певний семестр, якщо не виконали у повному обсязі навчальний план з поважних причин. Такими є тривалі захворювання, складні сімейні обставини. Цим правом ви можете скористатися не більше двох разів за час навчання.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України