Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Автомобильное право, 17 января 2023, вопрос №78742 250₴

Чи може один і той самий штраф з камер фіксації дорожнього руху бути виписаний двом людям?

Доброго дня. Маю у власності машину, якою користується чоловік. Так як у мене перші права тільки на два роки і вже є два штрафи, то я зробила належним користувачем автомобіля чоловіка, щоб його штрафи приходили йому. Але вчора виявила в електронному кабінеті водія, що на мені висить штраф за перевищення швидкості з камер. У чоловіка в електронному кабінеті такий самий штраф, такий же самий номер постанови і він же його і оплачував. Чи можливо таке, щоб один і той самий штраф був у двох людей? І чи можу я кудись звернутись, щоб з мене його зняли, так як через цей штраф я не зможу обміняти права на постійні.

Ответы юристов (9)

    Корнійчук Євген Іванович
    20%

    Доброго дня. Вам треба оскаржити постанову про накладання штрафу.

    Що стосується оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення до суду, то постанова у справі про адміністративне правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, в тому числі зафіксовано в автоматичному режимі може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її вручення особі.

    Постанова у справі про адміністративне правопорушення підлягає оскарженню в порядку адміністративного судочинства. Адміністративний позов подається за місцем знаходження позивача або відповідача. Відповідачем у такій справі буде посадова особа, яка винесла постанову.

    Підставами для оскарження постанови можуть бути:

    - Якщо адміністративне правопорушення вчинено не власником транспортного засобу, а іншою особою.

    Якщо ваше питання вирішино ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16%

    Вітаю, Альона!

    Дивна ситуація, скоріше за все це просто непорозуміння!

    Двох однакових постанов про накладення адмін стягнення не може бути, скоріше за все у Вас, як у власника, просто відображається інформація про наявний штраф належного користувача.

    Раджу при наявності питань звернутись до органу, який склав відповідну постанову, аби розібратись у питанні.

    Успіхів

    Промський Євгеній Сергійович
    24%

    Добрий день!

    Вам потрібно подати письмову заяву до поліції про те, що під час перевищення швидкості автомобілем керував чоловік, він є належним користувачем та сплатив штраф, а тому той штраф, що нараховано на вас, має бути знято.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10#n1211

    Стаття 279-7. Звільнення відповідальної особи, зазначеної у частині першій статті 14-3 цього Кодексу, особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, від адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті

    Відповідальна особа, зазначена у частині першій статті 14-3 цього Кодексу, або особа, яка ввезла транспортний засіб на територію України, звільняється від адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, якщо протягом 20 календарних днів з дня вчинення відповідного правопорушення або з дня набрання постановою про накладення адміністративного стягнення законної сили:

    така особа надала документ, який підтверджує, що до моменту вчинення правопорушення транспортний засіб вибув з її володіннявнаслідок протиправних дій інших осіб, або щодо протиправного використання іншими особами номерних знаків, що належать її транспортному засобу;

    особа, яка користувалася транспортним засобом на момент вчинення зазначеного правопорушення, звернулася особисто до органу (посадової особи), уповноваженого розглядати справи про адміністративні правопорушення, із заявою про визнання зазначеного факту адміністративного правопорушення та надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності, а також надала документ (квитанцію) про сплату відповідного штрафу.

    У разі звільнення відповідальної особи, зазначеної у частині першій статті 14-3 цього Кодексу, або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, від адміністративної відповідальності на підставі:

    абзацу другого частини першої цієї статті - винесена стосовно відповідальної особи, зазначеної у частині першій статті 14-3 цього Кодексу, або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, постанова про притягнення до адміністративної відповідальності скасовується тим органом (посадовою особою), який її виніс;

    абзацу третього частини першої цієї статті - до винесеної постанови стосовно відповідальної особи, зазначеної у частині першій статті 14-3 цього Кодексу, або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, вносяться зміни щодо визначення суб’єктом правопорушення особи, яка фактично користувалася транспортним засобом у момент вчинення правопорушення, зафіксованого в автоматичному режимі.

    При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Альона!

    Звичайно, один і той самий штраф за порушення ПДР, зафіксованного з камер відеоспостерещення не мужть сплачувати дві різних особи! Практично завжди його платить власник авто.

    Система відеофіксації порушення правил дорожнього руху працює так:

    У момент, коли камера фіксує перевищення швидкості, інформація потрапляє до єдиної системи електронної фіксації порушень МВС. Після цього сам штраф перевіряє уповноважений співробітник поліції. Після перевірки формується постанова про порушення, яке поліцейський має підписати електронним підписом.

    Після цього порушнику надходить повідомлення на телефон через мобільний додаток (Штрафи UA, Штрафи ПДР, ДІЯ). Повідомлення надходить лише в електронному вигляді. Якщо в перші 15 днів порушник не сплатив штрафу, то йому надходить паперове повідомлення поштою за місцем його реєстрації.

    Штрафи на авто з іноземними номерами виписують на тих, хто завіз їх на територію України.

    Штраф з камер автофіксації сплачується наступним чином:

    У перші 10 днів у водія є можливість сплатити штраф за порушення правил дорожнього руху, яке було зафіксовано в автоматичному режимі зі знижкою 50%. Також у перші 10 днів після отримання штрафу водій має право оскаржити його в суді.

    Якщо водій не заплатив штраф протягом 30 днів, то його сума збільшується вдвічі, а справу передають виконавчій службі, яка може накласти низку санкцій на самого порушника та його майно.

    Штраф можна сплатити:

    • по QR-коду на лицьовій стороні постанови;
    • в електронний кабінет водія на сайті МВС;
    • у додатку "Дія";
    • за допомогою платіжних систем та сервісів. Наприклад, за допомогою програми "Штрафи UA" або "Штрафи ПДР";
    • у банку.

    Кошти, отримані від сплати автоматичних штрафів, спрямовуватимуться на покращення дорожньої інфраструктури та на безпеку дорожнього руху.

    Аби ніде не ходити, раджу Вам наступний алгоритм дій:

    1. Треба пересвідчитись уважно, що мова йде про один і той самий штраф, щоб не сталося прикрої помилки.

    2. Сплатити штраф має одна людина, і бажано, аби це був власник авто, тобто Ви.

    3. Далі треба з'ясувати причину подвійного стягнення того самого штрафу, поставивши це питання через свій кабінет водія на сайті МВС.

    4. Якщо це не допоможе раджу звернутись на гарячу лінію МВС із відповідною заявою

    +380894201866

    5. Звернутись до адміністративного суду.

    Виникнуть додаткові питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче на них відповім!

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Належний користувач — це фізична особа, яка отримуватиме штрафи з камер замість власника транспортного засобу

    Ви як власник авто подайте заяву до того органу поліції ,який наклав стягнення та повідомте, що штраф сплачено належним користувачем авто самостійно та додайте квитанцію , направте поштою ,або особисто в канцелярію під реєстрацію , щоб копію про прийняття видали Вам зі штампом та номером.

    У Вас як у власника відображаються всі дії з авто ,які робить користувач. У нього також відображаються вони , поки ви не відмінили його право належного користувача.

    Однакові постанови бути не можуть там є унікальний номер на кожній.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Мамай Ірина Євгеніївна

    Скоріш за все - це один і той самий штраф, якщо номер постанови однаковий. Якщо оплачував нещодавно - можливо зарахування ще не відбулося (до 3-х днів). Якщо ж зарахування коштів відбулося - у чоловіка пише, що сплачено, а у вас висить борг, то краще звернутися до вашої патрульної поліції - нехай за своїми базами розберуться як так склалося.

    Крикун Сергій  Павлович

    КУпАП (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n77):

    "Стаття 14-1. Відповідальність власників (співвласників) транспортних засобів

    До адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху у разі їх фіксації працюючими в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобами фото- і кінозйомки, відеозапису притягаються власники (співвласники) транспортних засобів.

    За наявності обставин, які свідчать про вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, іншою особою, власник (співвласник) транспортного засобу може протягом десяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу повідомити про відповідні обставини (транспортний засіб знаходився у володінні чи користуванні іншої особи, вибув з його володіння внаслідок протиправних дій інших осіб тощо) орган (посадову особу), що виніс постанову про накладення адміністративного стягнення. На період з'ясування та перевірки цих обставин виконання постанови про накладення адміністративного стягнення зупиняється до моменту встановлення особи, яка вчинила це правопорушення.

    Стаття 14-2. Відповідальність за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, та за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису)

    Адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (за допомогою технічних засобів - приладів контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото-, відеофіксації, які функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (за допомогою технічних засобів з функціями запису, зберігання, відтворення і передачі фото-, відеоінформації), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу,...".

    Адвокат Евгений Александрович
    20%

    Доброго вечора, Альона!

    ТАКЕ РІШЕННЯ Є НЕЗАКОННИМ.

    Оскарження постанови сприяє найшвидшому виявленню та виправленню недоліків, які були допущені при розгляді справи, є певним контролем та перевіркою роботи органів, що уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення. Під час розгляду скарги орган (посадова особа), який одержав скаргу, встановлює чи дійсно в діях особи, яка притягається до відповідальності, є склад правопорушення, чи правильно оформлено документи, чи не перевищив орган (посадова особа), який розглянув справу, свої повноваження тощо.

    Відповідно до статті 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), у справі про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: про накладення адміністративного стягнення; про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу; про закриття справи (постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення).

    Підставами для скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення можуть бути:

    • неповне встановлення необхідних для вирішення справи обставин;
    • недоведеність встановлених обставин;
    • невідповідність висновків обставинам справи;
    • порушення або неправильне застосування норм матеріального або процесуального права;
    • у випадку, коли справа була розглянута неправомочним органом (посадовою особою), справа надсилається за належністю.

    Стаття 287 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що постанову у справі про адміністративне правопорушення може оскаржити прокурор, особа, щодо якої її винесено, а також потерпілий. Окрім того, постанову адміністративної комісії можна оскаржити у виконавчий комітет відповідної ради або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд; рішення виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради – у відповідну раду або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд; постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, – у вищий орган або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд.

    Постанова про одночасне накладення основного і додаткового адміністративних стягнень може бути оскаржена за вибором особи, щодо якої її винесено, чи потерпілого в порядку, встановленому для оскарження основного або додаткового стягнення.

    Скарга подається в орган (посадовій особі), який виніс постанову у справі про адміністративне правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України. Скарга, що надійшла, протягом трьох діб надсилається разом із справою органу (посадовій особі), правомочному відповідно до цієї статті її розглядати.

    Згідно з ч.4 статті 288 КУпАП особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита.

    Щодо строків оскарження, то скаргу на постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов у справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зокрема, зафіксовані в автоматичному режимі, – протягом десяти днів з дня вручення такої постанови. В разі пропуску зазначеного терміну з поважних причин цей термін за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлений органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

    Відповідно до статті 291 КУпАП, постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення терміну оскарження цієї постанови, за винятком:

    • постанов про застосування попередження, передбаченого статтею 26 цього Кодексу;
    • постанов по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованого в автоматичному режимі;
    • у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    Постанова у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зокрема, зафіксоване в автоматичному режимі, набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення, або про відмову в її отриманні.

    Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення терміну на її оскарження, а у випадку такого оскарження – з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесене за наслідками розгляду справи по суті.

    Скарга на постанову у справі про адміністративне правопорушення розглядається правомочними органами (посадовими особами) в десятиденний термін з дня її надходження, якщо інше не встановлено законами України (стаття 292 КУпАП).

    Орган (посадова особа) при розгляді скарги на постанову у справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обґрунтованість винесеної постанови і приймає одне з таких рішень:

    1) залишає постанову без зміни, а скаргу без задоволення;

    2) скасовує постанову і надсилає справу на новий розгляд;

    3) скасовує постанову і закриває справу;

    4) змінює захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

    Якщо буде встановлено, що постанова винесена органом (посадовою особою), неправомочним вирішувати цю справу, то така постанова скасовується і справа надсилається на розгляд компетентного органу (посадової особи)(ст. 293 КУпАП).

    Частиною 1 статті 294 КУпАП встановлено, шо постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

    Скасування постанови із закриттям справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення стягнених грошових сум, оплатно вилучених і конфіскованих предметів, а також скасування інших обмежень, зв’язаних з цією постановою. У разі неможливості повернення предмета повертається його вартість.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Савченко Олександр

    Доброго дня!

    Чи може один і той самий штраф з камер фіксації дорожнього руху бути виписаний двом людям? - ні, не може. Враховуючи, що ваш чоловік внесений як належний користувач до Єдиного державного реєстру транспортних засобів як належний користувач, то згідно ст.14-2 КУпАП саме він є порушником та має нести відповідальність (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10).

    Законодавець передбачив два варіанти оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення:

    1) Позасудовий порядок;

    2) Судовий порядок.

    Що стосується позасудового порядку, то особа, яка отримала постанову про накладення адміністратвиного стягнення, може її «скасувати» шляхом звернення до Департаменту патрульної поліції впродовж 20 днів з моменту отримання оскаржуваної постанови.

    Проте, звільнення особи від адміністративної відповідальності відбувається не завжди, а у визначених законом випадках.

    Механізм «скасування» постанов шляхом звернення до поліції працює в тому випадку, якщо:

    1) Особа, якій прийшов штраф надасть органу Національної поліції України документ, який підтверджує, що до моменту вчинення адміністративного правопорушення транспортний засіб вибув з вашого володіння внаслідок протиправних дій інших осіб або щодо протиправного використання іншими особами номерних знаків, що належать її транспортному засобу. На підставі документа, що підтверджує надані особою відомості, винесена адміністративна постанова скасовується;

    2) Особа, яка керувала транспортним засобом на момент учинення зафіксованого адміністративного правопорушення, звернулася особисто до поліції із заявою про визнання зазначеного факту адміністративного правопорушення та надання згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності, а також надала документ (квитанцію) про сплату відповідного штрафу.

    У всіх інших випадках постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає оскарженню до суду.

    Що стосується оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення до суду, то постанова у справі про адміністративне правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, в тому числі зафіксовано в автоматичному режимі може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її вручення особі.

    Постанова у справі про адміністративне правопорушення підлягає оскарженню в порядку адміністративного судочинства. Адміністративний позов подається за місцем знаходження позивача або відповідача. Відповідачем у такій справі буде посадова особа, яка винесла постанову.

    Підставами для оскарження постанови можуть бути:

    - Якщо адміністративне правопорушення вчинено не власником транспортного засобу, а іншою особою.

    - Ненадсилання постанови про притягнення до адміністративної відповідальності на адресу власника транспортного засобу. Про це йдеться у рішенні Дніпровського районного суду міста Києва від 01 березня 2021 року у справі №755/1749/21. У такому випадку позовна заява подається до суду протягом 10 днів з дня, коли особа дізналась про наявність постанови про притягнення до адміністративної відповідальності.

    - Невідповідність оскаржуваної постанови нормативно-правовим актам (у тексті постанови відсутнє посилання на технічний засіб, за допомогою якого було зафіксовано правопорушення тощо).

    Перелік підстав не є вичерпним.

    Також, варто зауважити про те, що підстави для оскарження постанов носять індивідуальний характер та визначаються з урахуванням конкретних обставин справи, за яких було зафіксовано порушення.

    Перед тим як звернутись з позовом до суду, вам варто ретельно проаналізувати законодавство яке регулює порядок оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, і вже потім аналізувати, чи відповідає постанова, яка складена щодо вас, закону і чи є підстави для її оскарження. Адже, у випадку подання до суду формального позову із одним лише зазначенням того, що ви не згодні з постановою, це буде підставою для відмови у задоволенні ваших позовних вимог.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України