Задайте вопрос юристу

719 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

25 января 2023, вопрос №79370 250 грн.

Регистрация брака во время военного положения для людей с инвалидностью

Здравствуйте. Молодой человек инвалид 3 группы, я - второй. Хотим зарегестрировать брак. Молодой человек не состоит на учете в военкомате. Действительно ли, что данную процедуру теперь возможно делать только через военкомат? Следует ли оформить опекунство во избежание мобилизации?

Ответы юристов (6)

    Антоненко Вячеслав Володимирович
    2%
    Антоненко Вячеслав Володимирович 14 дней назад

    Юрист, г. Чернигов, 4 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Вітаю, Анастасія!

    Не завжди процедура укладення шлюбу можлива тільки через ТЦК (військкомат). Достатньо пред'явити військово-обліковий документи про перебування на військовому обліку. От без нього точно навряд чи шлюб зареєструють.

    Молодой человек не состоит на учете в военкомате - чому? він був виключений з військового обліку чи умисно не ставав на облік?

    Следует ли оформить опекунство во избежание мобилизации? - чоловік мобілізацїі не підлягає, оскільки є особою з інвалідністю. Жодна мобілізація та походи до ТЦК йому нічим не загрожують.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    ...

    визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії).

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    +2 / 0
    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 14 дней назад

    Адвокат, г. Николаев, 31 год опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, Анастасія!

    Ця норма закону не стосується чоловіків, які мають право на відстрочку по причині інвалідності.

    Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:

    Зокрема в ній зазначено:

    «Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);"

    Отже, якщо в ДРАЦС Вам відмовлять в одруженні, я готовий цілком безкоштовно оскаржити Вам це направомірне рішення!

    Виникнуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче Вам допоможу!

    0 / 0
    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 14 дней назад

    Адвокат, г. Николаев, 31 год опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    На доповнення...

    Раджу, окрім інших необхідних документів для одруження, одразу показати в ДРАЦС ваші посвідчення інвалідів та воєнний документ молодого. Це повинно вирішити всі Ваші проблеми!

    0 / 0
    Чернишева Антоніна Михайлівна
    Чернишева Антоніна Михайлівна 14 дней назад

    Юрист, г. Мукачево, 6 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий вечір. Для вирішення даного питання рекомендую прочитати статтю, де Міністерство Юстиції надало роз'яснення, щодо необхідності військового квитка, обліку під час реєстрації шлюбу під час воєнного стану. https://sud.ua/uk/news/publication/257311-minyust-...

    Відповідь: Ні. Непотрібно.

    Дякую за увагу!

    0 / 0
    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 14 дней назад

    Адвокат, г. Киев, 29 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, АНАСТАСИЯ!

    ПРОЦЕДУРУ РЕГИСТРАЦИИ БРАКА НЕ НУЖНО ДЕЛАТЬ ЧЕРЕЗ ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ), А ПЕРЕД ПОДАЧЕЙ ЗАЯВЛЕНИЯ О РЕГИСТРАЦИИ БРАКА, ВАШЕМУ МОЛОДОМУ ЧЕЛОВЕКУ НУЖНО ПРЕДЪЯВИТЬ ВОЕННО-УЧЕТНЫЙ ДОКУМЕНТ В ЗАВИСИМОСТИ ОТ ВОЗРАСТА, ОТНОШЕНИЯ К ВОИНСКОЙ ОБЯЗАННОСТИ: ВОЕННЫЙ БИЛЕТ, ВРЕМЕННОЕ УДОСТОВЕРЕНИЕ, УДОСТОВЕРЕНИЕ О ПРИПИСКЕ К ПРИЗЫВНОМУ УЧАСТКУ, ЧТО ВИДНО ИЗ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    Про військовий обов'язок і ... | від 25.03.1992 № 2232-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 38. Обов’язки органів виконавчої влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, закладів освіти, посадових осіб, призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо виконання правил військового обліку...4. Органи реєстрації актів цивільного стану зобов’язані в семиденний строк надати відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінню або регіональним органам Служби безпеки України, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки України відомості про події та дії, що нерозривно пов’язані з призовником, військовозобов’язаним, резервістом, його батьками та членами сім’ї (дружиною (чоловіком), дітьми) та підлягають обов’язковому внесенню до Державного реєстру актів цивільного стану громадян (відомості про народження фізичної особи, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну прізвища, власного імені та по батькові, смерть). ...".

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 30 грудня 2022 р. № 1487Київ

    Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів:

    Про затвердження Порядку органі... | від 30.12.2022 № 1487 (rada.gov.ua)

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 30 грудня 2022 р. № 1487

    ПОРЯДОК

    організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів:

    "57. Органи державної реєстрації актів цивільного стану подають в семиденний строк відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки відомості про акти цивільного стану щодо призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 21).

    У разі запровадження інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів і Державним реєстром актів цивільного стану громадян додаток 21 не подається".

    Додаток 21до Порядку

    ___(найменування районного (міського)територіального центру комплектуваннята соціальної підтримки, органу СБУ,підрозділу Служби зовнішньої розвідки)

    ПОВІДОМЛЕННЯпро акти цивільного стану щодо призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Відповідно до вимог частини четвертої статті 38 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” повідомляємо про акти цивільного стану щодо призовників, військовозобов’язаних та резервістів:

    Порядковий номер

    Військове звання (категорія)*

    Серія та номер військового квитка (тимчасового посвідчення військовозобов’язаного) або посвідчення про приписку

    Задеклароване (зареєстроване) місце проживання

    Прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності)

    Дата народження

    Зміни, які відбулися

    Дата та номер актового запису про зміну цивільного стану

    ___(найменування посади керівникаоргану реєстрації актів цивільногостану)

    ___(підпис)

    ___(ініціали (ініціал власного імені)та прізвище)

    ___ ___ 20__ р.

    МП

    ___* Стосовно призовників зазначається - “призовник”.

    ПРИ ЭТОМ, НА ПРАКТИКЕ ЧАСТО МИНУЯ ЗАГС ПРОЦЕДУРУ РЕГИСТРАЦИИ БРАКА ПРОВОДЯТ БЕЗ ВОЕННО-УЧЕТНОГО ДОКУМЕНТА, ЧЕРЕЗ КОМПАНИИ-ПОСРЕДНИКИ (ПРЕДСТАВИТЕЛЬСТВО).

    При наличии вопросов, обращайтесь индивидуально через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!

    +2 / 0
    Антоненко Вячеслав Володимирович
    98%
    Антоненко Вячеслав Володимирович 14 дней назад

    Юрист, г. Чернигов, 4 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Анастасія!

    На доповнення до своєї відповіді хочу зазначити наступне:

    МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    18.10.2000 № 52/5

    Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2000 р. за № 719/4940

    Про затвердження Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0719-00#Text

    . Державна реєстрація шлюбу

    1. Для державної реєстрації шлюбу жінкою та чоловіком особисто подається заява про державну реєстрацію шлюбу (додаток 6) до органу державної реєстрації актів цивільного стану за їх вибором.

    Якщо жінка і (або) чоловік не можуть через поважні причини особисто подати заяву про державну реєстрацію шлюбу до органу державної реєстрації актів цивільного стану, таку заяву, справжність підпису(ів) на якій засвідчено нотаріально, можуть подати їх представники. Повноваження представника мають ґрунтуватися на нотаріально посвідченій довіреності.

    2. При поданні заяви про державну реєстрацію шлюбу жінка та чоловік пред'являють на посвідчення своєї особи паспорт або паспортний документ.

    {Абзац другий пункту 2 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3427/5 від 28.09.2021}

    {Абзац третій пункту 2 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 247/5 від 24.02.2015}

    Заяви про державну реєстрацію шлюбу в органах державної реєстрації актів цивільного стану України громадян України, які тимчасово перебувають за кордоном, приймаються при пред'явленні паспорта.

    {Абзац другий пункту 2 глави 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3427/5 від 28.09.2021}

    {Абзац четвертий пункту 2 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 2825/5 від 29.08.2018}

    {Абзац третій пункту 2 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3427/5 від 28.09.2021}

    3. Особи, які відбувають у закордонне плавання і мають посвідчення особи моряка, при поданні заяви про державну реєстрацію шлюбу повинні пред'явити до органу державної реєстрації актів цивільного стану паспорт.

    {Пункт 3 глави 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3427/5 від 28.09.2021}

    4. Іноземці та особи без громадянства для державної реєстрації шлюбу в Україні повинні пред'явити паспортний документ та посвідку на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України.

    {Абзац перший пункту 4 глави 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3427/5 від 28.09.2021}

    У разі пред’явлення посвідки на постійне чи тимчасове проживання орган державної реєстрації актів цивільного стану здійснює її перевірку за допомогою сервісу Державної міграційної служби України згідно з відомостями про недійсні документи.

    {Пункт 4 глави 2 розділу III доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019}

    Іноземець або особа без громадянства під час подання заяви про державну реєстрацію шлюбу попереджається про необхідність у випадках, передбачених цими Правилами, підтвердження територіальним органом Державної міграційної служби України законності його перебування на території України на день державної реєстрації шлюбу, про що робиться відповідний запис у заяві про державну реєстрацію шлюбу, який скріплюється його підписом.

    {Пункт 4 глави 2 розділу III доповнено новим абзацом третім згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019}

    Орган державної реєстрації актів цивільного стану направляє запит до територіального органу Державної міграційної служби України про перевірку законності перебування іноземця або особи без громадянства на території України на день державної реєстрації шлюбу у разі:

    {Абзац пункту 4 глави 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2825/5 від 29.08.2018; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019}

    відсутності у іноземця чи особи без громадянства посвідки на постійне чи тимчасове проживання;

    відсутності на останній вільній сторінці паспортного документа відмітки про отримання посвідки на постійне проживання;

    {Абзац шостий пункту 4 глави 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019, № 3427/5 від 28.09.2021}

    якщо посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця чи особи без громадянства видана територіальними органами чи підрозділами Державної міграційної служби України в Автономній Республіці Крим з 20 лютого 2014 року або на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської областей з 01 березня 2014 року.

    Запит направляється невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня подання заяви про державну реєстрацію шлюбу за допомогою технічних засобів електронних комунікацій.

    {Абзац восьмий пункту 4 глави 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019}

    У запиті зазначаються дата подання заяви про державну реєстрацію шлюбу та дата державної реєстрації шлюбу, призначена органом державної реєстрації актів цивільного стану.

    {Абзац пункту 4 глави 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019}

    До запиту додаються копії необхідних для перевірки сторінок паспортного документа та їх переклад.

    {Абзац десятий пункту 4 глави 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3427/5 від 28.09.2021}

    Територіальний орган Державної міграційної служби України у день отримання запиту або не пізніше наступного робочого дня за допомогою технічних засобів електронних комунікацій повідомляє відповідний орган державної реєстрації актів цивільного стану про результати перевірки законності перебування іноземця або особи без громадянства на території України.

    {Пункт 4 глави 2 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019}

    Якщо до призначеної органом державної реєстрації актів цивільного стану дати державної реєстрації шлюбу більше ніж 10 календарних днів, результати перевірки повідомляються не пізніше ніж за 7 календарних днів до дня державної реєстрації шлюбу.

    {Пункт 4 глави 2 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3606/5 від 22.11.2019}

    {Пункт 4 глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 709/5 від 10.05.2012; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3447/5 від 02.12.2016}

    5. Особи, які раніше перебували в шлюбі, можуть зареєструвати повторний шлюб за умови пред'явлення документів, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним (свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним тощо) чи у випадку, передбаченому абзацами п’ятим, сьомим пункту 3 глави 1 розділу II цих Правил, у відповідній заяві зазначаються реквізити рішення суду.

    {Абзац перший пункту 5 глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 506/5 від 15.02.2022}

    Документи про підтвердження припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави та видані компетентним органом, повинні бути відповідним чином легалізовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

    У заяві про державну реєстрацію шлюбу, а також у графі "Для відміток" актового запису про шлюб зазначається документ, що підтверджує припинення попереднього шлюбу (дата складання та номер актового запису про розірвання шлюбу (смерті), найменування органу державної реєстрації актів цивільного стану, який зареєстрував ці акти; назва суду та дата постановлення судового рішення про розірвання шлюбу, визнання шлюбу недійсним, номер справи; найменування відділу державної реєстрації актів цивільного стану та дата складання висновку про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним).

    {Абзац третій пункту 5 глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1607/5 від 02.08.2013}

    {Пункт 5 глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 709/5 від 10.05.2012}

    {Пункт 6 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 247/5 від 24.02.2015}

    6. У разі необхідності підтвердження сімейного стану з метою реєстрації шлюбу в іншій державі громадяни України та особи без громадянства, які проживають в Україні, та громадяни України, які проживають за кордоном, подають заяву, справжність підпису на якій має бути нотаріально засвідченою, у тому числі дипломатичним представництвом чи консульською установою України, у якій особа повідомляє про себе, що вона ніколи не перебувала у шлюбі, або про те, що вона раніше перебувала у шлюбі, але зараз її шлюб припинено, та належним чином легалізовану, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

    {Пункт 6 глави 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 247/5 від 24.02.2015}

    7. Якщо документи громадян України, іноземців, осіб без громадянства, які є підставою для державної реєстрації шлюбу, складені іноземною мовою, до них обов'язково додається переклад тексту на українську мову, вірність якого засвідчується дипломатичним представництвом або консульською установою України, посольством (консульством) держави, громадянином якої є іноземець (країни постійного проживання особи без громадянства), Міністерством закордонних справ, іншим відповідним органом цієї держави або нотаріусом.

    Якщо до органів державної реєстрації актів цивільного стану подається переклад документів, вірність якого засвідчено згідно із законодавством іноземної держави, у якій їх видано, то він повинен бути легалізований у встановленому порядку.

    Переклади всіх вищезазначених документів залишаються у справах відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву про державну реєстрацію шлюбу та зареєстрував шлюб.

    {Абзац третій пункту 7 глави 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 247/5 від 24.02.2015}

    {Абзац четвертий пункту 7 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 247/5 від 24.02.2015}

    {Абзац п'ятий пункту 7 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 247/5 від 24.02.2015}

    8. Орган державної реєстрації актів цивільного стану, що прийняв заяву про державну реєстрацію шлюбу, зобов'язаний ознайомити наречених з умовами і порядком державної реєстрації шлюбу, їхніми правами та обов'язками як майбутніх подружжя і батьків, обов'язком повідомити один одному про стан свого здоров'я, попередити наречених про відповідальність за приховання відомостей про наявність перешкод для державної реєстрації шлюбу.

    У графі «Для відміток» актового запису про шлюб зазначається: «Особи попереджені про правові наслідки недійсності шлюбу у разі повідомлення завідомо неправдивих даних щодо свого сімейного стану» та проставляються підписи наречених.

    {Пункт 8 глави 2 розділу III доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2825/5 від 29.08.2018}

    Орган державної реєстрації актів цивільного стану під час приймання заяви про державну реєстрацію шлюбу інформує наречених про можливість здійснення медичного обстеження та за їх бажанням видає направлення за зразком, затвердженим Міністерством охорони здоров'я.

    Про видачу направлення або про відмову наречених від його отримання працівниками органу державної реєстрації актів цивільного стану робиться відповідний запис у заяві про державну реєстрацію шлюбу та в графі "Для відміток" актового запису про шлюб, який скріплюється підписами наречених.

    9. За погодженням з нареченими орган державної реєстрації актів цивільного стану призначає день і час державної реєстрації шлюбу з додержанням вимог, передбачених статтею 32 Сімейного кодексу України.

    Державна реєстрація шлюбу проводиться органами державної реєстрації актів цивільного стану після закінчення одного місяця з дня подання нареченими заяви про державну реєстрацію шлюбу.

    За наявності поважної причини і з дозволу керівника органу державної реєстрації актів цивільного стану державна реєстрація шлюбу проводиться до закінчення зазначеного строку на підставі спільної заяви наречених та документів, які підтверджують наявність поважної причини.

    У разі вагітності нареченої, народження нею дитини та якщо є безпосередня загроза для життя нареченої або нареченого, за наявності документів, що підтверджують викладені факти, державна реєстрація шлюбу проводиться в день подання відповідної заяви або у будь-який інший день за бажанням наречених протягом одного місяця.

    10. Якщо є відомості про наявність перешкод для державної реєстрації шлюбу, керівник органу державної реєстрації актів цивільного стану може відкласти таку реєстрацію, але не більш як на три місяці.

    Про відстрочку державної реєстрації шлюбу повідомляються наречені.

    Рішення про таке відкладення державної реєстрації шлюбу може бути оскаржене в судовому порядку.

    Орган державної реєстрації актів цивільного стану може на прохання зацікавлених осіб або зі своєї ініціативи провести необхідну перевірку. За наявності передбачених законодавством перешкод для державної реєстрації шлюбу орган державної реєстрації актів цивільного стану відмовляє в його реєстрації і повинен викласти причину такої відмови в письмовій формі. Якщо відомості про такі перешкоди не дістануть підтвердження, державна реєстрація шлюбу проводиться на загальних підставах.

    11. Якщо наречені не можуть з'явитися з поважної причини для проведення державної реєстрації шлюбу у встановлений день, строк такої реєстрації переноситься за їх письмовою заявою на інший день, про що робиться відповідна відмітка на заяві про державну реєстрацію шлюбу та в журналі обліку заяв про шлюб.

    У такому разі строк перенесення державної реєстрації шлюбу не може перевищувати одного року від дня подання відповідної заяви.

    12. Якщо наречені не з'явилися для проведення державної реєстрації шлюбу і не повідомили про причину неявки протягом трьох місяців з дня подання відповідної заяви, заява втрачає чинність.

    13. Державна реєстрація шлюбу проводиться у присутності нареченої та нареченого.

    Державна реєстрація шлюбу через представника не допускається.

    14. Державна реєстрація шлюбу проводиться у приміщенні органу державної реєстрації актів цивільного стану.

    За заявою наречених державна реєстрація шлюбу може проводитися за місцем їх проживання, за місцем надання стаціонарної медичної допомоги або в іншому місці, якщо вони не можуть з поважної причини прибути до органу державної реєстрації актів цивільного стану.

    У цих випадках наявність поважної причини необхідно підтвердити документально.

    Про державну реєстрацію шлюбу в лікарні, удома або в іншому відповідному місці, а також про документ, що підтверджує наявність поважної причини, зазначається в графі "Для відміток" актового запису про шлюб.

    15. За заявою наречених державна реєстрація шлюбу проводиться в урочистій обстановці. Про таке бажання наречені зазначають у заяві про державну реєстрацію шлюбу.

    16. Державна реєстрація шлюбу з особою, якій відповідно до Сімейного кодексу України знижено шлюбний вік, проводиться на загальних підставах.

    У цьому випадку особа, яка не досягла шлюбного віку, при поданні заяви про державну реєстрацію шлюбу у відповідній заяві зазначає реквізити рішення суду про надання права на шлюб та пред’являє паспорт або паспортний документ.

    {Абзац другий пункту глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 709/5 від 10.05.2012; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 506/5 від 15.02.2022}

    {Абзац третій пункту 16 глави 2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3007/5 від 25.09.2017}

    У такому випадку в графі "Для відміток" актового запису про шлюб зазначаються назва суду, яким постановлене дане рішення, номер та дата його постановлення.

    {Абзац пункту глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 709/5 від 10.05.2012, № 3447/5 від 02.12.2016}

    17. Факт реєстрації шлюбу на судні засвідчується актом, який складається капітаном судна в присутності двох свідків та підлягає поданню до відділу державної реєстрації актів цивільного стану для отримання свідоцтва про шлюб.

    У цьому випадку відділом державної реєстрації актів цивільного стану за спільною заявою подружжя про державну реєстрацію шлюбу встановленої форми та на підставі акта, складеного капітаном судна, у присутності обох з подружжя складається актовий запис про шлюб, який включається до книги поновлених актових записів цивільного стану за поточний рік.

    В актовому записі про шлюб проставляються підписи осіб, які зареєстрували шлюб, а також дані їх паспортів або паспортних документів, а у графі "Для відміток" зазначаються підстави його складання: місце, дата складання акта, а також прізвище посадової особи, яка його склала.

    На підставі складеного актового запису про шлюб у день державної реєстрації відділом державної реєстрації актів цивільного стану видається свідоцтво про шлюб із штампом "Поновлено".

    У таких випадках у графі "Для відміток" актового запису та у графі "Зареєстрували шлюб" свідоцтва про шлюб дата державної реєстрації шлюбу зазначається відповідно до дати складання акта капітаном судна.

    Якщо на день звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану одна з осіб, з якою було зареєстровано шлюб на судні, померла, то друга особа має право звернутися до суду із заявою про встановлення факту реєстрації шлюбу.

    У цьому разі державна реєстрація шлюбу проводиться у відділі державної реєстрації актів цивільного стану на підставі рішення суду про встановлення факту реєстрації шлюбу.

    {Абзац сьомий пункту 17 глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 506/5 від 15.02.2022}

    18. Державна реєстрація шлюбу із засудженими, які відбувають покарання в установах виконання покарань, проводиться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцезнаходженням цієї установи на загальних підставах, передбачених законодавством України.

    19. Адміністрація установи виконання покарань забезпечує засуджену особу бланком заяви про державну реєстрацію шлюбу встановленої форми. Після заповнення засудженим тієї частини заяви, яка стосується його, начальник установи виконання покарань звіряє вказані в заяві відомості з паспортом або паспортним документом, який міститься в особовій справі засудженого, засвідчує справжність його підпису відповідно до статті 78 Закону України "Про нотаріат" та направляє цю заяву особі, з якою засуджений бажає зареєструвати шлюб. Одночасно цій особі повідомляються найменування та адреса відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцезнаходженням установи виконання покарань, у якому може бути проведена державна реєстрація шлюбу.

    При погодженні на державну реєстрацію шлюбу із засудженим особа заповнює отриману заяву в тій частині, що стосується її, у відділі державної реєстрації актів цивільного стану за місцезнаходженням установи виконання покарань.

    Якщо особа, яка погодилась на державну реєстрацію шлюбу із засудженим, не може через поважні причини особисто подати отриману заяву про державну реєстрацію шлюбу до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцезнаходженням установи виконання покарань, заяву засудженого та заяву з відомостями про себе, справжність підпису на якій має бути нотаріально засвідчено, особа надсилає поштою до цього відділу.

    20. Відділ державної реєстрації актів цивільного стану, який отримав заяву (заяви) про державну реєстрацію шлюбу, призначає дату та час державної реєстрації шлюбу, про що заздалегідь повідомляє наречених, а також адміністрацію установи виконання покарань, у якій утримується засуджена особа, яка бажає зареєструвати шлюб.

    21. Державна реєстрація шлюбу проводиться у присутності нареченого та нареченої у приміщенні, визначеному адміністрацією установи виконання покарань.

    22. Державна реєстрація шлюбу з особами, щодо яких застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, здійснюється відділом державної реєстрації актів цивільного стану в слідчих ізоляторах лише з письмового дозволу органу досудового розслідування, суду (судді), у провадженні яких знаходиться справа, у тому самому порядку і за тими самими правилами, які встановлені для державної реєстрації шлюбу в установах виконання покарань.

    {Пункт глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1607/5 від 02.08.2013}

    23. Наречені мають право обрати прізвище одного з них як спільне прізвище подружжя, або надалі іменуватись дошлюбними прізвищами, або приєднати до свого прізвища прізвище нареченого (нареченої).

    Якщо наречені бажають мати подвійне прізвище, то за їх спільною заявою визначається, з якого прізвища буде починатися обране ними прізвище, про що робиться відповідна відмітка у графі "Для відміток" актового запису про шлюб.

    Складання більше двох прізвищ не допускається, якщо інше не випливає із звичаю національної меншини, до якої належить наречена і (або) наречений.

    Якщо на момент державної реєстрації шлюбу прізвище нареченої (нареченого) вже є подвійним, вона (він) має право замінити одну із частин свого прізвища на прізвище другого, про що вказується у заяві про державну реєстрацію шлюбу та проставляється відповідна відмітка у графі "Для відміток" актового запису про шлюб.

    24. На підставі актового запису про шлюб кожному із подружжя видається свідоцтво про шлюб.

    {Пункт 24 глави 2 розділу ІІІ доповнено новим абзацом першим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3447/5 від 02.12.2016}

    {Абзац другий пункту 24 глави 2 розділу ІІІ виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3447/5 від 02.12.2016}

    Якщо особа під час державної реєстрації шлюбу змінила прізвище, то на першій сторінці паспорта у формі книжечки робиться відмітка про те, що зазначений документ підлягає обміну в місячний строк у зв'язку зі зміною прізвища при державній реєстрації шлюбу.

    {Абзац пункту глави 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1607/5 від 02.08.2013, № 3447/5 від 02.12.2016, № 3427/5 від 28.09.2021}

    {Абзац третій пункту глави 2 розділу ІІІ виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1607/5 від 02.08.2013}

    {Абзац четвертий пункту глави 2 розділу ІІІ виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1607/5 від 02.08.2013}

    {Абзац п'ятий пункту глави 2 розділу ІІІ виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1607/5 від 02.08.2013}

    {Абзац четвертий пункту 24 глави 2 розділу ІІІ виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3447/5 від 02.12.2016}

    25. Органи державної реєстрації актів цивільного стану зобов’язані у семиденний строк після проведення державної реєстрації шлюбу військовозобов'язаних або призовників надіслати про це повідомлення районним (міським) військовим комісаріатам за місцем перебування таких осіб на військовому обліку (додаток 7).

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    +1 / 0

Похожие вопросы