Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день!
Хочу обратится к Вам с таким вопросом. Я хотел оформить на себя постоянный уход за своей 83-х летней матерью с когнитивными расстройствами подтверждёнными ЛКК с последующим начислением компенсации, я нахожусь с 2020 года в декретном отпуске по уходу за ребенком до трёх лет и я обратился по этому поводу в собез где мне сказали какие нужно собрать документы для оформления ухода. Там мне сказали собрать примерно где-то 10 разных справок. Всё можно собрать, но проблема возникла со справкой о доходах моей жены, меня сразу предупредили ещё в собезе, если зарплата вашей жены будет превышать 20000 тысяч грн. тогда вы не сможете оформить постоянный уход за вашей мамой! Причём тут вообще зарплата моей жены к моей маме? Теперь получается из-за этого я не могу оформить постоянный уход за своей мамой. Вопрос заключается вот в чём, возможно ли как-то юридическим путём этот нюанс с зарплатой жены обойти (кроме развода с женой конечно;-)?
С уважение Вячеслав, г. Киев.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (18)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вячеславе!
Проблема з доходами на кожного члена сім'ї при оформленні постійного догляду на непрофесійній основі є. Обійти це нереально, бо за правилом такий дохід не повинен перевищувати 2700 грн!
Втім я не розумію, нащо Ви пішли таким складним шляхом?
Напевно, в даному випадку йдеться про отримання права на відстрочку чи на виїзд за кордон? Ні в першому ні в другому варіанті оформлювати постійний догляд в такий спосіб не треба! Достатньо оформити довідку ЛКК з аналогічним висновком. Тобто все набагато простіше, швидче і реальніше!
ВІДСТРОЧКА:
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:
Зокрема в ній зазначено:
«Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;"
ВИЇЗД:
Згідно змін, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2022 р. № 1044 та внесені до Правил перетинання державного кордону громадянами України, Ваша підстава для виїзду та перелік документів, необхідних для того, зазначені наступним чином:
“21. У разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:
особи, які потребують постійного догляду, — у супроводі одного із членів сім’ї першого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують
родинні зв’язки, та висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді
або у супроводі особи, яка здійснює постійний догляд за зазначеними особами, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд
або висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді та акта встановлення факту здійснення догляду.
Акт встановлення факту здійснення догляду за іншою особою, яка потребує постійного догляду, складається на підставі звернення особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа, яка потребує постійного догляду, є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;"
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Охоче Вам допоможу!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Спеціалісти органу соц захисту мають рацію, так як Ваша дружина входить до Вашого домогосподарства , тому необхідно , аби ваша дружина припинила отримувати доходи, що перевищують мінімально можливий дохід для призначення Вас доглядачем мами, або ваша дружина має припинити входити до одного домогосподарства з Вами та вашою мамою шляхом добровільного розлучення з вами , або у судовому порядку.
Якщо дана процедура передбачає отримання Вами відстрочки від мобілізації ви оформлюєте довідку ЛКК , що мама потребує догляду та подаєте разом з заявою до воєнкомату.
Для виїзду закордон:
Згідно змін, що внесені до Правил перетинання державного кордону громадянами України і затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2022 р. № 1044, підстава чоловіка для виїзду викладена так:
1. Пункт 21 викласти в такій редакції:
“У разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:
особи, які потребують постійного догляду, — у супроводі одного із членів сім’ї першого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, та висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді або у супроводі особи, яка здійснює постійний догляд за зазначеними особами, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за іншою особою, яка потребує постійного догляду, складається на підставі звернення особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа, яка потребує постійного догляду, є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням".
ВИСНОВОК:
Для виїзду чоловіку потрібні, звичайно, паспорт, його свідоцтво про народження (для підтвердження факту першого ступеня спорідненності), та довідка з висновком ЛКК про необхідність постійного догляду за мамою. або акт органу місцевого самоврядування про факт такого догляду.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
У мене є довідка ЛКК видана на рік в тому що я можу здійснювати сторонній постійний догляд і у моєї мами теж є довідка ЛКК що вона за станом здоров'я потребує постійного догляду видана їй довічно. Чи достатньо цього для відстрочки від мобілізації чи не вимагатимуть у мене у військкоматі пред'явити їм документ, що підтверджує, що держава нараховує мені компенсацію по догляду за мамою? Десь я читав що для підтвердження постійного догляду мало медичних довідок ЛКК, а потрібно саме ось цей папірець про те, що я отримую ці копійки від держави за догляд.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеПо хорошому, я мусив би побачити довідку щодо Вашої мами, але наперед можу сказати, що, якщо з нею все в порядку, то її буде достатньо для отримання відстрочки. Вимона ТЦК з приводу довідки про отримання компенсації буде незаконною. Стаття 23 ЗУ Про мобілізацію тої вимоги не містить. Достатньо самої довідки!
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВячеславе!
ЗВИЧАЙНО, ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДСТРОЧКИ ОДНІЄЇ ЛИШЕ ДОВІДКИ ЛКК ЗАМАЛО. ПОТРІБНО БУТИ "...ЗАЙНЯТИМ ПОСТІЙНИМ ДОГЛЯДОМ..."
Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
...
зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду
...
опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд.
ТОМУ ТРЕБА ОФОРМЛЮВАТИ ПОСТІЙНИЙ ДОГЛЯД АБО ХОЧА Б ОТРИМАТИ АКТ ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ ЗДІЙСНЕННЯ ДОГЛЯДУ.
Успіхів.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
отримайтп. Акт з міської ради про встановлення факту догляду, що саме ви зайняті доглядом , або все ж таки довідку з соц захисту про призначення виплат за догляд
З повагою
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Або встановлюйте опіку через суд , але мама втратить дієздатність.
Заяву до соц захисту мама може підписати особисто.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Вячеславе!
НАСПРАВДІ В РОЗРАХУНОК БЕРЕТЬСЯ ДОХІД СІМ'Ї, ДО СКЛАДУ ЯКОЇ НАЛЕЖИТЬ ВАША ДРУЖИНА, ЩО Є ЛОГІЧНИМ ТА ПЕРЕБАЧЕНО ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 23 вересня 2020 р. № 859 Київ
Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/859-2020-%D0%B...
5. До складу сім’ї фізичної особи, яка звертається за призначенням компенсації, включаються чоловік, дружина, діти віком до 18 років, а також діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (в тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів освіти і вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців) до досягнення 23 років і не мають власних сімей; жінка та чоловік, які не перебувають у шлюбі, але проживають однією сім’єю. При цьому діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти до досягнення 23 років і не мають власних сімей, включаються до складу сім’ї незалежно від реєстрації місця проживання чи місця перебування. До складу сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, що звертається за призначенням компенсації, не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні, та непрацездатні особи.
...
7. Призначення і виплата компенсації здійснюються уповноваженим органом з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів:
...
2) в електронній формі:
...
декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та відомості про членів її сім’ї (прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України;
...
8. Під час визначення середньомісячного сукупного доходу сім’ї уповноважені органи, що призначають компенсацію, користуються всіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, зокрема інформацією Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.
Для нарахування компенсації можуть використовуватися відомості про доходи (списки, довідки, дані на технічних носіях інформації, інші дані, отримані від органів соціального захисту населення, органів Пенсійного фонду України, центрів зайнятості, інших підприємств, установ, організацій).
Уповноважені органи мають право робити запити та у строк до п’яти календарних днів із дати надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від ДПС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від фізичних осіб, які надають соціальні послуги та звертаються за призначенням компенсації.
Для підтвердження даних про доходи (відсутність доходів) використовуються відомості ДПС із Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.
Для підтвердження даних про отримання (неотримання) пенсії використовується інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування в порядку, встановленому Мінсоцполітики та Пенсійним фондом України.
...
ПОТРІБНО РОЗУМІТИ, З ЯКОЮ МЕТОЮ ВИ ЦІКАВИТЕСЬ. ЯКЩО ПОТРІБНА ВІДСТРОЧКА АБО ВИЇЗД ЗА КОРДОН, Є ІНШІ ВАРІАНТИ. ЗВЕРТАЙТЕСЬ.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вячеславе!
Згідно ст.23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані: зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду
Якщо Ви не отримали повістку під особистий підпис, то потреби для оформлення відстрочки немає.
Проте, якщо повістка у Вас на руках, то необхідно зібрати і подати до ТЦК такий пакет документів:
1. Заява про надання відстрочки (довільна форма);
2. Військово-обліковий документ
3. Посвідчення (довідку) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд
Якщо не буде довідки про компенсацію, тоді оформіть акт встановлення факту здійснення догляду. Підставою для складання Акту є письмове звернення у довільній формі до районної у м. Києві держадміністрації або виконавчих органів(управління соціальної політики) міської ради з наданням наступних документів:
Щодо надання відстрочки остаточне рішення буде прийматися вашим ТЦК. Спробуйте зателефонувати до ТЦК та попросіть надати консультацію, щодо Вашої ситуації, адже існує багато випадків коли відстрочку надавали лише за наявності висновку ЛКК.
Також Ви можете оскаржити рішення ТЦК таки способами:
1) Подавати скарги до обласного тцксп ;
2) Телефонувати зі скаргою
- на гарячу лінію міністерства оборони україни: 0 800 50 04 42
- урядову гарячу лінію: 1545 працює цілодобово (безкоштовно).
3) В судовому порядку.
При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго! Бережіть себе!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте!
1.
При исчислении среднемесячного совокупного дохода получателя социальных услуг соблюдаются следующие требования:1) общая сумма совокупного дохода семьи получателя социальных услуг состоит из суммы всех доходов каждого члена семьи, которая учитывается для предоставления социальных услуг, определенных на основании предоставленных документов (или полученных путем обмена информацией) за шесть календарных месяцев, предшествующих месяцу обращения за предоставлением социальных услуг, если иное не предусмотрено законодательством;2) в совокупный доход семьи учитываются как регулярные ежемесячные доходы в денежной форме членов семьи, так и нерегулярные доходы;3) среднемесячный совокупный доход семьи высчитывается путем деления общей суммы совокупного дохода семьи за шесть календарных месяцев, предшествующих месяцу обращения, на 6, если иное не предусмотрено законодательством;4) среднемесячный совокупный доход на одного члена семьи исчисляется путем деления среднемесячного совокупного дохода семьи на количество членов семьи.
Исчисление среднемесячного совокупного дохода семьи проводится структурным подразделением по вопросам социальной защиты населения областной, Киевской и Севастопольской городской, районной, районной в городах Киеве и Севастополе государственной администрации, исполнительного органа городского города областного значения, районного в городе совета, совета объединенной территориальной общины на основании заявления, поданного в соответствии с порядком организации предоставления социальных услуг, и сведений, внесенных в электронные информационные ресурсы Государственной налоговой службы, Пенсионного фонда, фондов социального страхования.
НЕ ВСЕ ЗАВИСИТ ОТ СУММЫ ДОХОДА.К примеру, не имеют права на социальную помощь те семьи, которые имеют в своей собственности больше двух машин, или недвижимости (норма 21 метр квадратный на одного человека и + 10,5 метров квадратных на семью).Отклонено заявление может быть и по той причине, что семья за последний год совершила покупку, которая превышает в 10 раз величину их прожиточного минимума. В декларации заявитель указывает все свое имущество, которая подается вместе с заявкой. Период по такой помощи устанавливается на 6 месяцев, затем человеку повторно необходимо будет собирать весь пакет документов и заново подавать заявление. Такая процедура может не понравиться заявителю, но таким образом социальные службы могут проверить, как изменилось финансовое положение семьи, ведь за полгода могло многое измениться.
2.
ВАША МАМА ПОВИННА ЗВЕРНУТИСЬ ДО ОРГАНІВ ОПІКИ С ЗАЯВОЮ ПРО ПРИЗНАЧЕННЯ ЇЙ ПІКЛУВАЛЬНИКА. ІНШОГО ШЛЯХУ В ВАШОМУ ВИПАДКУ НЕМАЄ.https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0387-99#TextПро затвердження Правил опіки та піклування2.3. Над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров`я не можуть самостійно захищати свої права і виконувати свої обов`язки, піклувальник може бути призначений лише на їх прохання.2.4. Опіка (піклування) встановлюється за місцем проживання особи, яка підлягає опіці (піклуванню), або за місцем проживання опікуна (піклувальника).3.1. Для безпосереднього здійснення опіки та піклування органами опіки та піклування призначається опікун чи піклувальник.
3.4. Документи, за наявності яких органи опіки і піклування призначають піклувальника:повідомлення державних, громадських організацій або заява громадянина (громадян);медичний висновок про стан здоров`я особи, що потребує піклування;довідка про місце проживання особи, що потребує піклування;заява майбутнього піклувальника про прийняття на себе обов`язків щодо піклування;довідки про стан здоров`я майбутнього піклувальника і про місце його проживання (лише при встановленні опіки над неповнолітнім);Опікун над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров`я самостійно не можуть захищати свої права і виконувати свої обов`язки, може бути призначений тільки на прохання цих осіб.
хххОформлення постійного догляду за літніми людьми, які за станом здоров`я самостійно не можуть захищати свої права і виконувати свої обов`язки, може відбуватися тільки на прохання цих осіб.Якщо особа похилого віку дієздатна і не страждає психічними розладами, цілком може себе забезпечити, над нею встановлюється постійний догляд (або як часто кажуть піклування у формі патронажу). Варто зазначити, що визначення поняття "патронаж" в законодавстві не закріплено, а відтак воно є лише доктринальною категорією.Процедура щодо встановлення постійного догляду оформляється досить просто, адже немає необхідності визнавати людину обмежено дієздатною або недієздатною у судовому порядку. Для цього необхідна, зокрема, заява від пенсіонера, в якій є прохання про призначення йому піклувальника (особи, яка буде здійснювати догляд).
За загальним порядком відповідно до Наказу № 387/3680 від 26.05.1999 до такої заяви потрібно додавати:копії паспортів;довідки про реєстрацію місця проживання, також документи, що підтверджують право власності на майно або право користування майном;довідки лікарської комісії, яка підтверджує необхідність догляду за літньою людиною, а також потрібно надати довідку про стан здоров`я особи, яка бажає здійснювати догляд;додатково можна надати характеристику з навчального закладу або з місця роботи.Співробітники органів соціального захисту (органів опіки та піклування) перевіряють достовірність поданих документів. З цією метою вони можуть виїжджати за місцем проживання, оглядати житлові умови. Заяви розглядаються приблизно у місячний термін. Після прийняття рішення може складатись опис майна, що належить особі похилого віку. У визначених законодавством випадках, також може оформлюватись договір про встановлення постійного догляду (договір про надання соціальних послуг з догляду). Працівники органів соціального захисту мають право відвідувати пенсіонера і перевіряти, як здійснюється турбота про нього.Питання про встановлення постійного догляду за особою похилого віку вирішується з урахуванням конкретних фактичних обставин та відповідно, беручи до уваги індивідуальну ситуацію людини.
ххх
Когнітивні функції мозку - це здатність розуміти, пізнавати, вивчати, усвідомлювати, сприймати і переробляти зовнішню інформацію. Це функція центральної нервової системи. Гнозис - сприйняття інформації та її обробка, мнестичні функції - це пам'ять, праксис і мовлення - це передача інформації. При зниженні зазначених мнестіко-інтелектуальних функцій (з урахуванням вихідного рівня) говорять про когнітивні порушення, когнітивний дефіцит.
Порушення когнітивних функцій є одним з найбільш частих неврологічних симптомів. Зниження концентрації уваги, погіршення пам'яті – найчастіші скарги пацієнтів у невролога. Когнітивні порушення зустрічаються у постінсультному періоді, при розсіяному склерозі, як наслідок хронічної цереброваскулярної недостатністі та при інших захворюваннях. По вираженості когнітивні порушення поділяють на легкі, помірні і тяжкі.
Деменція — один з видів тяжких когнітивних порушень. Клінічна картина деменції складається з когнітивних, поведінкових, емоційних розладів і порушень у повсякденній діяльності. Для дослідження когнітивних функцій використовують клінічні методи (збір скарг, анамнезу хворого) і нейропсихологічні тести. Вибір терапевтичної тактики залежить від причини і вираженості когнітивних порушень. Поліетіологічність біологічної природи когнітивних розладів обмежує можливості їх фармакотерапії, тому для таких пацієнтів, в основному, проводяться програми поведінкової, психологічної, корекційно-педагогічної реабілітації. Поряд з тим продовжується пошук адекватної фармакотерапії.
Адвокат, г. Ровно, 6 лет опыта
Общаться в чатеЯкщо ваша мама хворіє на когнітивні порушення, то потрібно мати довідку Форми первинної облікової документації N 080-2/о «Висновок про наявність когнітивних порушень у громадян похилого віку, унаслідок яких вони потребують надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі». Дана довідка видається ЛКК для того, щоб особа могла отримувати соціальну послугу з догляду (дійсна 12 місяців).
Якщо у вас не виходить оформити такий догляд, то принаймні довідка у вас буде.
Щоб довести, що догляд здійснюєте саме ви – можна додати докази сумісного проживання та акт встановлення факту здійснення догляду.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день, Вячеслав!
ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ НЕПРОФЕСІЙНОГО ДОГЛЯДУ ЙОМУ СЛІД ЗВЕРНУТИСЯ ДО УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ.
Так, законодавство України передбачає оформлення постійного догляду з відповідними соціальними виплатами на догляд за такими категоріями осіб, що потребують догляду: за дітьми-інвалідами віком до 18 років; за інвалідами І групи або особами, які досягли 80-річного віку; за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, які за висновком лікарської комісії медичного закладу потребують постійного стороннього догляду; та за іншими громадянам похилого віку, інвалідами, дітьми-інвалідами та хворими, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування.
Догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку, передбачає отримання відповідної компенсації, що призначається і виплачується у грошовій формі непрацюючим працездатним особам, які здійснюють догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку.
Непрацюючим особам, які постійно надають соціальні послуги (зокрема з догляду) громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), призначається щомісячна компенсаційна виплата.
Розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім’ї для призначення допомоги на догляд провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої спільним наказом Мінсоцполітики, Мінфіну, Мінекономіки, Держкоммолодьспорттуризму, Держкомстату.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 6 жовтня 2021 р. № 1040 Київ
Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі:
Деякі питання призначення і вип... | від 06.10.2021 № 1040 (rada.gov.ua)
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 6 жовтня 2021 р. № 1040
ПОРЯДОК
подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі:
"1. Цей Порядок встановлює механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, пройшла підготовку та перепідготовку з основ догляду (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі) особам, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися (далі - соціальні послуги з догляду на професійній основі) та є:
громадянами похилого віку;
особами з інвалідністю;
невиліковно хворими, а також хворими, що потребують тривалого лікування;
дітьми з інвалідністю;
дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги відповідно до переліку тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1161 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 9, ст. 306; 2020 р., № 12, ст. 481).
2. Компенсація призначається і виплачується фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі, які:
не перебувають у трудових відносинах;
не є фізичними особами - підприємцями;
не провадять незалежної професійної діяльності (наукової, літературної, артистичної, художньої, освітньої або викладацької, а також медичної, юридичної практики, зокрема адвокатської, нотаріальної діяльності);
не перебувають на обліку як безробітні.
3. Компенсація не призначається:
1) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі, особам, зазначеним у абзацах другому - шостому пункту 1 цього Порядку, якщо такі особи:
отримують соціальні послуги догляду вдома, паліативного догляду, стаціонарного догляду від надавача комунального чи недержавного сектору;
отримують виплати на догляд відповідно до Законів України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” (крім осіб з інвалідністю з дитинства I групи);
2) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі і отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України “Про психіатричну допомогу”;
3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі і отримують компенсацію за надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі відповідно до Закону України “Про соціальні послуги”.
4. Особи, які отримують соціальні послуги або виплати, визначені в підпункті 1 пункту 3, або особи, за яких фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі, отримують виплати, зазначені в підпунктах 2 і 3 пункту 3 цього Порядку, за їх бажанням замість соціальних послуг чи виплат можуть отримувати соціальні послуги з догляду від фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, відповідно до цього Порядку.
5. Особи або законні представники осіб, які потребують надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, можуть обрати фізичну особу, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, із переліку фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі (далі - перелік), який ведуть структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчі органи сільських, селищних, районних у містах (у разі утворення), міських рад (далі - уповноважений орган).
Особа або законний представник особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, подають уповноваженому органу заяву про потребу в наданні соціальних послуг з догляду на професійній основі (далі - заява про потребу в наданні соціальних послуг).
Під час подання заяви про потребу в наданні соціальних послуг особою або законним представником особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, пред’являються:
паспорт громадянина України, для іноземців та осіб без громадянства - довідка про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання або посвідка на постійне проживання;
документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України, крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті.
До заяви про потребу в наданні соціальних послуг додаються:
висновок про стан здоров’я особи, яка через порушення функцій організму не може самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребує надання соціальних послуг з догляду (далі - висновок про стан здоров’я), за формою, затвердженою МОЗ;
копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю);
копія свідоцтва про народження дитини з інвалідністю віком до 18 років (за потреби);
копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років за формою, затвердженою МОЗ (за потреби);
довідка про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ (за потреби);
копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на професійній основі (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
копія рішення суду або рішення органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на професійній основі (для опікунів або піклувальників).
Копії поданих документів засвідчуються посадовими особами уповноваженого органу, який прийняв заяву про потребу в наданні соціальних послуг.
Під час подання заяви про потребу в наданні соціальних послуг особа або законний представник особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, використовуючи інформацію про фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі, яка міститься у переліку, можуть зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, яка надаватиме соціальні послуги з догляду на професійній основі.
Якщо у заяві про потребу в наданні соціальних послуг не зазначено прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, яка надаватиме соціальні послуги з догляду на професійній основі, уповноважений орган самостійно приймає рішення про вибір такої фізичної особи, використовуючи відомості з переліку.
6. Уповноважений орган протягом двох робочих днів після отримання поданої заяви про потребу в наданні соціальних послуг особи або законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, надсилає письмове повідомлення фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, про вибір такої особи до надання соціальних послуг з догляду на професійній основі.
Фізична особа, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, не пізніше трьох робочих днів після отримання повідомлення подає до уповноваженого органу заяву про згоду надавати соціальні послуги з догляду на професійній основі (далі - заява про згоду надавати соціальні послуги).
7. Компенсація фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, призначається уповноваженим органом згідно з поданою нею заявою про згоду надавати соціальні послуги.
Під час подання заяви про згоду надавати соціальні послуги пред’являються паспорт громадянина України, для іноземців та осіб без громадянства - довідка про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання або посвідка на постійне проживання та документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України, крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті.
8. Заяви про потребу в наданні соціальних послуг та про згоду надавати соціальні послуги також можуть прийматися центром надання адміністративних послуг за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на професійній основі, за формами, затвердженими Мінсоцполітики.
Центр надання адміністративних послуг, який приймає заяви про потребу в наданні соціальних послуг та про згоду надавати соціальні послуги з необхідними документами, реєструє такі заяви і не пізніше наступного робочого дня надсилає справу (у тому числі електронну) відповідному уповноваженому органу засобами електронного зв’язку для прийняття рішення про призначення компенсації.
Заяви про потребу в наданні соціальних послуг та про згоду надавати соціальні послуги в електронній формі можуть подаватися через Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
У такому разі до заяви про потребу в наданні соціальних послуг також додаються скановані копії документів, зазначених у абзацах сьомому - тринадцятому пункту 5 цього Порядку.
На заяви про потребу в наданні соціальних послуг та про згоду надавати соціальні послуги та відомості, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис (або удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа) фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі та звертається за отриманням компенсації, особи/ законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, відповідно.
Якщо заяви про потребу в наданні соціальних послуг та про згоду надавати соціальні послуги подаються в електронній формі, відомості про прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, особи/законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті), а також реквізити паспорта громадянина України, для іноземців та осіб без громадянства - довідки про звернення за захистом в Україні/ посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання отримуються із кваліфікованого сертифіката відкритого ключа кваліфікованого електронного підпису.
9. Уповноважений орган протягом двох робочих днів із дати надходження заяв про потребу в наданні соціальних послуг та про згоду надавати соціальні послуги перевіряє їх та документи/відомості, зазначає в таких заявах кількість та перелік прийнятих документів/відомостей, порядковий номер заяви, дату її реєстрації, кількість та перелік неподаних документів/відомостей, які необхідно подати, і дату, до якої ці документи/відомості мають бути подані.
Повідомлення про прийняття зазначених заяв разом з документами/відомостями видається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, особі або законному представнику особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, під час подання заяв або надсилається їм протягом одного робочого дня із дати подання заяв на поштову або електронну адресу заявника.
Якщо такі заяви разом із документами надсилаються засобами поштового зв’язку, днем подання таких заяв вважається дата відправлення, зазначена на календарному штемпелі.
Якщо до даних заяв не додано всіх необхідних документів, уповноважений орган протягом трьох днів з дати отримання таких заяв надсилає на поштову або електронну адресу фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, особи або законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, повідомлення про те, які документи потрібно подати.
У разі подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, та/або особою/законним представником особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, недостовірних документів/відомостей уповноважений орган може відмовити в призначенні компенсації шляхом надсилання на поштову або електронну адресу фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, особи або законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, повідомлення.
10. Відповідно до поданих заяв про потребу в наданні соціальних послуг та про згоду надавати соціальні послуги і документів уповноважений орган протягом десяти календарних днів готує договір про надання соціальних послуг з догляду на професійній основі (далі - договір), що укладається у письмовій формі між фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, особою або законним представником особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, та уповноваженим органом.
Форма договору затверджується Мінсоцполітики.
У договорі зазначаються обсяг соціальних послуг з догляду на професійній основі з визначенням конкретних заходів, інформація про фізичну особу, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, інформація про особу, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, строки надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, кількість годин надання соціальних послуг з догляду на професійній основі на місяць, права, обов’язки та відповідальність сторін.
Договір укладається на період, на який особа потребуватиме надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, але не більше ніж на строк, визначений у висновку про стан здоров’я.
Продовження строку дії договору здійснюється на підставі поданого висновку про стан здоров’я.
11. Рішення про призначення і виплату компенсації приймається уповноваженим органом за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на професійній основі.
12. Розмір компенсації відповідно до частини сьомої статті 13 Закону України “Про соціальні послуги” визначається з розрахунку 70 відсотків мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі за одну годину догляду за однією особою, але не більше ніж 360 годин на місяць.
Кількість осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на професійній основі фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, не обмежується, але загальна кількість годин, за які нараховується компенсація, має становити не більше ніж 360 годин на місяць.
Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі, призначається і виплачується згідно з договором.
13. Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі, призначається на строк надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, визначений у договорі, і виплачується із дати укладення договору.
У разі продовження строку дії договору виплата компенсації продовжується за заявою фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, з дати укладення договору.
Виплата компенсації здійснюється на підставі поданого фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, акта про надані соціальні послуги з догляду на професійній основі (далі - акт) за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Акт складається фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі у двох примірниках і підписується фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, та особою або законним представником особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі. Один примірник акта залишається у особи або законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі, другий - зберігається у фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі.
...
19. Уповноважений орган на підставі даних, отриманих шляхом автоматизованого доступу/обміну в електронній формі, перевіряє щомісяця укладені фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, договори та загальну кількість годин надання соціальних послуг з догляду на професійній основі на місяць.
20. Суми компенсації, не отримані своєчасно фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, виплачуються за минулий період, але не більше ніж за 12 місяців, що передують місяцю звернення за їх отриманням.
Суми компенсації, не отримані фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, з вини уповноваженого органу, що їх призначає та виплачує, виплачуються за минулий період без обмеження будь-яким строком. При цьому виплата за минулий період проводиться з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на момент виплати.
Суми компенсації, що нараховані фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, та залишилися недоотриманими у зв’язку з її смертю, виплачуються за весь період по день смерті (включно) членам її сім’ї, а у разі їх відсутності - входять до складу спадщини.
21. Рішення уповноваженого органу про припинення виплати або відмову у призначенні компенсації може бути оскаржено у визначеному законодавством порядку.
22. На кожну фізичну особу, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі та отримує компенсацію, відповідним уповноваженим органом формується особова справа, в якій зберігаються документи, необхідні для призначення компенсації.
23. Уповноважені органи, що призначають та виплачують компенсацію, здійснюють контроль за наданням соціальних послуг фізичними особами, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі.
При наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Дякуємо всім за відповіді. Хочу внести ясність у свої запитання.
Мені 48 років в армії не служив, перебуваю в декретній відпустці по догляду за дитиною до трьох років, маю хронічне захворювання і тепер змушений ще оформлювати постійний догляд за 83-річною мамою з когнітивним розладом після інсульту для того, щоб мене не мобілізували, будь-яка здравомысляща людина доглядатиме за своєю рідною людиною без будь-якого постійного догляду.
Повісток Слава Богу поки що не отримував, але з урахуванням ситуації, яка зараз твориться на вулицях наших міст, краще себе убезпечити наперед, тому й стало таке питання з оформленням постійного догляду.
Проясніть, будь ласка, мені такий момент, я так розумію, що звертатися за актом встановлення факту догляду мені потрібно до відділу соціального захисту, а не в районну держадміністрацію, так от якщо вони мене там запитають, чи оформлював я постійний догляд і я скажу, що не оформляв, не пошлють лі вони мене далеко? Я якось уже був у них і показував їм довідки ЛКК і говорив що раз така ситуація і я не можу оформити постійний догляд через довідку про доходи своєї дружини, чи можна щось зробити інакше, на жаль, мені ніхто не запропонував такий варіант з цим актом, чому вони зараз повинні піти мені на зустріч, знаючи яке ставлення там до людей я чомусь сумніваюся.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеВячеслав!
Вимушений повторити те, що я Вам казав у попередніх відповідях, бо бачу, що Ви продовжуєте плутатися в двох поняттях: необхідність постійного догляду у медичному значенні та постійний догляд на непрофесійній основі для отримання компенсації, тобто у соціальному значенні!
Так от, Вам не треба оформлювати грошову компенсацію за постійний догляд. Це складна і далеко не у всіх випадках здійснена процедура. Достатньо мати довіду ЛКК за формою 080, де вказувалось би на необхідність постійного догляду!
До того я би ще додав такі вказівні риси постійного догляду як спільне проживання (що не є стовідсотково обов'язковим) та відсутність інших близьких родичів, які могли б за Вашою мамою доглядати.
Отже звертатись до органів соціального захисту для отримання відстрочки Вам зовсім не потрібно!
Акт встановлення факту постійного догляду потрібен лише в тих випадках, коли Ви збираєтесь виїжджати за кордон. Для відстрочки цього не треба!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вячеславе!
Подавайте письмово заяву і прикладайте документи, які я вказав вище . (Приклад заяви зможу відправити на пошту)
Рішення про видачу Акт встановлення догляду розглядається напротязі 5 днів.
Якщо отримаєте письмову відмову, тоді потрібно оскаржувати.
Також потрібно знати, яке у Вас захворювання, адже в крайньому випадку ВЛК може визнати Вас непридатним до військової служби.
При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго! Бережіть себе!
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Вячеславе.
я так розумію, що звертатися за актом встановлення факту догляду мені потрібно до відділу соціального захисту, а не в районну держадміністрацію, так от якщо вони мене там запитають, чи оформлював я постійний догляд і я скажу, що не оформляв, не пошлють лі вони мене далеко?
АКТ ОФОРМЛЮЄТЬСЯ НЕ ЧЕРЕЗ ОРГАНИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ! ЗВЕРНУТИСЬ ПОТРІБНО ІЗ ЗАЯВОЮ ДО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ СІЛЬСЬКОЇ, СЕЛИЩНОЇ АБО МІСЬКОЇ РАДИ.
Акт встановлення факту здійснення догляду за іншою особою, яка потребує постійного догляду, складається на підставі звернення особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа, яка потребує постійного догляду, є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням.
Успіхів.
Я не знаю чи можна викладати сюди посилання на відео з ютуб
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"ПОРЯДОК подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/859-2020-%D0%B...):
" 4. Розмір компенсації відповідно до статті 13 Закону України “Про соціальні послуги” обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, установленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі...
7. Призначення і виплата компенсації здійснюються уповноваженим органом з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів:...
2) в електронній формі:...".
---
Доброго дня, Вячеславе! Дійсно, заробітна плата дружини не має ніякого відношення до призначення Вам компенсації по догляду. Крім того, звертаю увагу, що з 01.01.2023р. заява та документи для призначення компесації подаються, передбачено для подання виключно в електроній формі (не знаю коли Ви звертались до СЗН); поданням паперових документів можуть відмовити без пояснення можливості подання в електронній формі.