Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 03 березня 2023, питання №81594

Вероятна ли мобилизация или же наказание за возвращение на родину?

Добрый день! Мне в апреле будет 50 лет, в конце июня выехал на неподконтрольную часть в Запорожской области, находился там по причине ухода за больным родственником (сердечник) до конца сентября 2022, далее решил выехать к другим родственникам в Беларусь (выехал через Крым). На данный момент я в Латвии, получил временное убежище как украинец, работаю и встал на воинский учëт в украинском консульстве в Риге. Вопрос таков: со мной мама, инвалид 2 группы, могу ли я въехать на территорию Украины или же за это следует какое-то наказание (учитывая мой путь в Латвию)? и также могу ли я рассчитывать на то, что не мобилизируют, так как я собираюсь ухаживать за мамой и далее (документы об инвалидности мамы есть), опираясь на закон Ст 23 абзац 10. Примечание: Повестку мне не присылали.

Відповіді юристів (3)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, вам нічого не загрожує. Ви маєте право на відстрочку від мобілізації.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Якщо ваше питання вирішино ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Якщо Ви не скоїли ніяких кримінальних правопорушень, то тільки за виїзд через Крим Ви ніякої відповідальності не понесете!

    Згідно абзацу 11 ст 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" Ви маєте право на відстрочку.

    Документи, які потрібно підготовити : паспорт (Ваш та матері), Ваше свідоцтво про народження, документи про інвалідність матері.

    У разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців — військовий облік військовозобов'язаних ведеться за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України, тому Вам потрібно надати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізаціюˮ.

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго! Бережіть себе!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня!

    Формально у Ваших діях можуть бути ознаки ст. 204-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Відповідальність за незаконне перетинання або спробу незаконного перетинання державного кордону України в ній передбачена така.

    Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади -

    тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення".

    Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Крім того, стаття 332-1 Кримінального кодексу України про Порушення порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, передбачає кримінальну відповідальність за такі дії:

    «1. Порушення порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам держави -

    караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією транспортних засобів.

    2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів.

    3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені організованою групою, -

    караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів».

    ПРОТЕ ДІЇ ЦИХ ДВОХ СТАТЕЙ З КУпАП ТА ККУ АЖ НІЯК НЕ ПОШИРЮЮТЬСЯ НА ЛЮДЕЙ, що знаходились у ситуації, коли вимушені були захищати своє життя і волю або життя та волю близьких їм людей чи інших осіб. Про це недвозначно говорить стаття 39 Кримінального кодексу України, яка має назву «Крайня необхідність»:

    «1. Не є злочином заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб… …якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

    3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.».

    Стан крайньої необхідності виникає за наявності відповідної підстави, яка характеризується двома елементами:

    1) Небезпекою, що безпосередньо загрожує правоохоронюваним інтересам особи, суспільства або держави.

    2) Обстановкою, що свідчить про неможливість усунення цієї небезпеки іншими засобами, крім заподіяння шкоди таким же правоохоронюваним інтересам.

    Наявності однієї лише небез­пеки ще недостатньо для виникнення стану крайньої необхідності. Цей стан тому і визнається станом крайньої необхідності, що викликається такою обстановкою, за якої особа вимушена вдатися до заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам як до останнього, крайнього засобу усунення небезпеки, що загрожує.

    У Вашому випадку наявні обидва елементи стану крайньої необхідності.

    Те саме рекомендує віце-прем’єр, міністр з питань реінтеграції Іріна Верещук.

    Пряма мова: "Виїдьте, будь ласка, бо наша армія обов’язково деокуповуватиме ці землі. Наша воля це робити є непохитною. І дуже-дуже важко потім буде відкрити гуманітарний коридор, коли там будуть діти… Ми знатимемо, що там діти, і ми будемо безсилі, і цього дуже не хочеться. Повірте, деокупація буде дуже швидко. Контрнаступ обов’язково буде".

    При тому Верещук закликала «скористатися для виїзду тимчасово, виданими для цього окупантами "фейковими" документами і запевнила, що українська влада за це не каратиме».

    Пряма мова: "Вони (то есть Ви – ред. моя) не порушать закон, якщо виїдуть через тимчасово окуповані території. Ми знаємо, що це на сьогодні – ледь не єдині гуманітарні коридори, якщо їх так можна назвати, і яким можна виїхати. Отже, якщо є можливість, виїдьте, особливо, з дітками».

    Як тільки ви потрапите на територію третіх країн – Європейського Союзу чи ще когось – зверніться в будь-яке консульство або знайдіть можливість зателефонувати до нас. Навіть без жодних документів вас впустять всі країни. Як буде потрібно, ми виготовимо документи, передамо в консульство, де ви будете знаходитись".

    ВИСНОВОК: без огляду на те, що формально Ви перетнули кордон України, без виконання всіх, передбачених законом процедур, Ви не несете за це будь-якої відповідальності.

    У разі виникнення уточнюючих питань або бажання порадитись зі мною персонально, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю.

    Якщо ж консультація задовільнила Вас, активуйте сіру галочку та залиште відгук на знак подяки.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України