Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Для бизнеса, 21 марта 2023, вопрос №82618 150₴

Написи на фасаді закладу

Постало питання. Чи можно біля дверей закладу, на фасаді, нанести фарбою - назву закладу, «кава, сніданки, десерти» та режим роботи? А бо можно прикрутити металевий тонкий лист (0,5*0,5м) на якому це буде нанесено фарбою?
Буде це законно? Потрібно для цього дозвіл?
(На фото, це місце між двома ролетами, один блок, на рівні плеча)

Ответы юристов (7)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, так ви можете це зробити. Дозвіл не потрібен.

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Богданов Микита
    20%
    Богданов Микита год назад

    Юрист, г. Одесса, 10 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня. Щодо металевого листа - то це буде зовнішня реклама. Також це стосується й реклами нанесеної фарбою. Для її розміщення необхідно отримати дозвіл від департаменту реклами органів місцевого самоврядування. Порядок розміщення реклами та вивісок у різних містах регулюється рішеннями виконавчого комітету міських рад.Звертайтесь в особисті повідомлення (кнопка Звернутись). Допоможу з порядком отримання дозволу на рекламу.

    Винограденко Антон Анатолійович
    26.7%

    Доброго дня! Перш за все вам потрібно розуміти різницю між рекламою та вивіскою. Вона полягяє у меті.

    В той час як основна ціль реклами — зацікавити споживача та продемонструвати переваги закладу, вивіска лише надає ту інформацію, формат якої прописаний законодавчо.

    Що стосується дизайну, тут набагато більше можливостей у реклами, адже вимог до її оформлення немає. Вона може втілюватися у графічному і текстовому вигляді, мати різний розмір та формат. Але при цьому будь-яка зовнішня реклама обов'язково має узгоджуватися з органами місцевої виконавчої влади. Вивіска узгодження не вимагає, натомість, за її відсутність передбачено відповідальність.

    Існує РІШЕННЯ ВИКОНКОМУ ОМР «ПРО ПОРЯДОК РОЗМІЩЕННЯ ВИВІСОК НА ТЕРИТОРІЇ МІСТА ОДЕСИ»Згідно пункту 6.25. цього рішення "Розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, а також безпосередньо на самому товарі та/або його упаковці, не вважається рекламою."Під місцем реалізації товару та/або надання послуг розуміється внутрішня частина власного чи орендованого суб’єктом господарювання приміщення (будівлі, споруди, у тому числі павільйону, кіоску, торговельної палатки тощо), в якому відбувається реалізація товару та/або надання послуг споживачам.6.26. Вивіска чи табличка як елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу до такого приміщення, який не є рекламою та розміщується відповідно до порядку розміщення вивісок на території міста Одеси.Вивіски чи таблички повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються. Вивіска чи табличка не повинна відтворювати зображення дорожніх знаків та розміщуватися на будинках або спорудах – об’єктах незавершеного будівництва.Площа поверхні вивіски чи таблички не повинна перевищувати 3 кв. м.Інформація, яка за своїм змістом, місцем та/або способом розташування, не відповідає наведеним ознакам розміщується у порядку, визначеному цими Правилами.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Вячеславе!

    Ви можете таке роботи без відповідного дозволу комунальників. З цього привода є судова практика.

    Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду розглянув справу № 641/4163/17, в якій досліджував питання: назва кіоску, у якому здійснює підприємницьку діяльність позивачка, є рекламою чи вивіскою.

    Так, з матеріалів справи стає відомо, що позивачка звернулася до суду з позовом, у якому просила визнати протиправними та скасувати рішення в.о начальника інспекції України з питань захисту прав споживачів у Харківській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

    Суд першої інстанції позов задовольнив. Апеляційний суд скасував постанову суду першої інстанції та прийняв нову, якою у задоволенні позову відмовив.

    Суд апеляційної інстанції, скасовуючи постанову суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, виходив із того, що позивачка у спірних відносинах не дотрималась вимог частини першої статті 16 Закону України «Про рекламу». Зокрема, суд апеляційної інстанції спростував висновки суду першої інстанції про демонтаж вивіски позивачкою самостійно. Крім того вказав, що під час судового розгляду не надано жодних доказів того, що вивіска зареєстрована як найменування суб`єкта господарювання або зареєстрована як знак для товарів і послуг, що належать ФОП. Суд апеляційної інстанції також зазначив, що з вивіски не вбачаються інші, визначені положеннями статей 8, 9 Закону України «Про рекламу», умови, за яких таку вивіску можна не вважати рекламою.

    Розглядаючи справу, ВС зазначив, що відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу» реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях – рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

    Частиною першою статті 16 Закону України «Про рекламу» передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів – на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної республіки Крим – Радою міністрів Автономної Республіки Крим в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Також ВС зазначив, що згідно з частиною сьомою статті 8 Закону України «Про рекламу» розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, а також безпосередньо на самому товарі та/або його упаковці, не вважається рекламою.

    Відповідно до частини першої статті 9 цього Закону реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.

    Верховний Суд також відзначив, що нормою частини шостої статті 9 Закону України «Про рекламу» визначено, що вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

    Пунктом 2 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №2067 від 29 грудня 2003 року, визначено, що:

    спеціальні конструкції – тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об`ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами;

    вивіска чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб`єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.

    За такого правового регулювання в межах розгляду цієї справи суди попередніх інстанцій повинні були на підставі належних і допустимих доказів встановити: назва кіоску, у якому здійснює підприємницьку діяльність позивачка, є рекламою чи вивіскою.

    Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив із того, що назва кіоску є вивіскою, а не рекламою, оскільки будь-яких товарів з такою назвою не існує. Однак такий висновок суду є передчасним з огляду на те, що вивіска, згідно з Законом України «Про рекламу» та Типовими правилами, повинна мати такі ознаки: містить інформацію про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи. Проте саму вивіску чи її зображення суд першої інстанції не досліджував, оскільки констатував, що така демонтована на час, зазначений відповідачем у протоколі про порушення законодавства про рекламу. При цьому у судовому рішенні суд першої інстанції не зазначив, за якими саме ознаками, визначеними Законом України «Про рекламу» та Типовими правилами, він відніс назву торгового кіоска до вивіски.

    Суд апеляційної інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, виходив із того, що назва кіоску є рекламою, а не вивіскою, оскільки під час судового розгляду не надано жодних доказів того, що вивіска зареєстрована як найменування суб`єкта господарювання або зареєстрована як знак для товарів і послуг, що належать ФОП. З вивіски також не вбачаються інші визначені положеннями статей 8, 9 Закону України «Про рекламу» (№270/96-ВР) умови, за яких таку вивіску не можна вважати рекламою.

    Проте такий висновок також є передчасним, оскільки реклама, згідно з Законом №270/96-ВР, має такі ознаки: містити інформацію про особу чи товар, повинна бути розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. При цьому в судовому рішенні суд апеляційної інстанції не зазначив, за якими саме ознаками, визначеними Законом №270/96-ВР, він відніс назву торгового кіоска до реклами.

    Отже, Верховний Суд вважає, що для правильного вирішення цього спору суду необхідно встановити всі обставини, покладені в основу оскарженого позивачкою рішення. З цього приводу належним чином дослідити наявні докази, а у разі потреби, витребувати додаткові. Також надати оцінку всім аргументам, які учасники справи наводять в обґрунтування своїх вимог та заперечень. За наслідками встановлених обставин і перевірки їх доказами зробити висновок про відповідність або невідповідність оскарженого рішення відповідача вимогам Закону, Типовим правилам, іншим нормативним актам.

    Верховний Суд скасував рішення суду першої та апеляційної інстанції та направив справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

    Не менш цікавим є інша справа № 280/1330/19, в якій Верховний Суд зазначив, що певна інформація може бути визнана рекламою тоді, коли вона вказує на конкретну, індивідуально визначену особу або на конкретний, індивідуально визначений товар, із зазначенням найменування, якісні показники, країни походження, виробника тощо.

    З матеріалів даної справи стає відомо, що товариство з обмеженою відповідальністю «В» звернулося до суду з позовом до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якому просило визнати протиправною та скасувати вимогу Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

    Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду, позов задоволено повністю.

    Виникнуть питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче допоможу!

    Мєньков Андрій Васильович
    26.7%

    Доброго дня Вячеславе.

    За вказаних Вами обставин отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами не потрібно.

    Частиною шостою статті 9 Закону України "Про рекламу" https://ips.ligazakon.net/document/view/Z960270?an... визначено наступне:

    "Вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

    Схоже положення мають Типові правила розміщення зовнішньої реклами https://ips.ligazakon.net/document/view/KP032067?a..., а саме:

    "вивіска чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб'єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою".

    Правилами також визначені такі положення.

    48. Вивіски чи таблички:

    повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов'язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;

    не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;

    не повинні розміщуватися на будинках або спорудах - об'єктах незавершеного будівництва;

    площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.

    Забороняється вимагати від суб'єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.

    Гончаренко Константин
    26.7%

    Добрый день.

    Если напишите на стене организации разрешение не нужно , если будет табличка из железа - нужно разрешение органа МС(исполком городского совета)

    Согласно ст. 16 Закона Украины "О рекламе", размещение наружной рекламы в населенных пунктах проводится на основании разрешений, предоставляемых исполнительными органами сельских, поселковых, городских советов.

    Также действуют типовые правила размещения внешней рекламы утвержденные Постановлением КМУ от від 29.12. 2003 г. № 2067 ( см. по ссылке https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2067-2003-п#Te... )

    Согласно указанным (типовым) правилам, вывеска или табличка - элемент на доме, здании или сооружении с информацией о зарегистрированном наименовании лица, знаки для товаров и услуг, относящихся такому лицу, виде его деятельности (если это не следует из зарегистрированного наименования лица), время работы, расположен на внешней поверхности дома, здания или сооружения не выше первого этажа или на этаже, где располагается собственное или предоставленное в пользование лицу помещение (кроме, случаев, когда субъекту хозяйствования принадлежит на праве собственности или пользования все здание или сооружение), у входа в такое помещение , который не является рекламой

    По общиму правилу, наружная реклама - реклама, которая размещается на специальных временных и стационарных конструкциях, расположенных на открытой местности, а также на внешних поверхностях домов, сооружений, на элементах уличного оборудования, над проезжей частью улиц и дорог.

    К специальным конструкциям относятся - временные и стационарные рекламные средства (световые и несветовые, наземные и неназемные (воздушные), плоские и объемные стенды, щиты, панно, транспаранты, тролли, таблички, короба, механические, динамические, электронные табло, экраны, панели, тумбы, сложные пространственные конструкции, аэростаты, воздушные шары и т.д.), которые используются для размещения рекламы.

    Наружная реклама размещается на основании разрешений и в порядке, установленном исполнительными органами сельских, поселковых, городских советов в соответствии с настоящими Правилами. Выдача (отказ в выдаче, переоформлении, выдача дубликата, аннулирования) разрешения на размещение внешней рекламы осуществляется в соответствии с Законом Украины "О разрешительной системе в сфере хозяйственной деятельности.

    Т.е. реклама Вашего кафе в виде вивески на входе здания (помещения) кафе, а также мимоходы возле кафе (как наземная рекламная конструкция) , размещение рекламы на конструкции (на клумбе) возле кафе, являются внешней рекламой и на такое размещение необходимо получить разрешение в управлении рекламы

    Внутрення реклама согласно ст. 1 ЗУ "О рекламе", - реклама, размещаемая внутри зданий, сооружений, в том числе в кинотеатрах и театрах во время, до и после демонстрации кинофильмов и спектаклей, концертов, а также во время спортивных соревнований, проходящих в закрытых помещениях, кроме мест торговли (в том числе буфетов, киосков, лотков), где может размещаться информация о товарах, непосредственно в этих местах продаются.

    Т.е. рекламная вывеска внутри Вашего кафе является внутренней рекламой и не требует получение разрешения, а должно согласовываться лишь с собственником помещения кафе (если кафе у Вас в аренде/субаренде) (статья 17 ЗУ "О рекламе").

    Плата за получение разрешения в бюджет громады устанавливается решением сессии или сполкомом городского совета.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, Вячеславе!

    1. Отримувати дозвіл на рекламу не потрібно.

    Згідно з нормою, закріпленою у п.6 ст.9 ЗУ «Про рекламу»:Вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

    Відповідно до п.48 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067,

    вивіски чи таблички повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються, не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків, не повинні розміщуватися на будинках або спорудах - об’єктах незавершеного будівництва, площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.

    Отже, для того, щоб вивіска вважалася інформаційної вона повинна містити тільки назву компанії, яка повинна збігатися з найменуванням юридичної особи, може містити вид діяльності, якщо це не випливає з найменування особи, наприклад - «кафе», або «булочна» і час роботи. Також допускається розміщення на вивісці знаків для товарів і послуг, які належать вашій компанії, але ці знаки повинні бути обов'язково зареєстровані у встановленому законом порядку - необхідно, щоб у вас на руках були свідоцтва про реєстрацію торгових знаків. Наступний важливий момент - місце розміщення вивіски.

    Інформаційна вивіска повинна бути розміщена на зовнішній поверхні приміщення, яке займає ваша компанія розмір вивіски не повинен перевищувати 3 кв. метра, вивіска повинна бути розміщена на вище першого поверху.

    Тому, у Вашому випадку отримувати дозвіл на рекламу не потрібно!

    2. Вам необхідно отримати технічний паспорт інформаційної вивіски

    Згідно п.3.1 Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 178 від 14.02.2008 р. «Про порядок розміщення вивісок на території міста Одеси» інформаційна вивіска розміщується фізичними або юридичними особами відповідно до технічного паспорта погодженого з відповідними органами.

    3.4 Для погодження технічного паспорта вивіски юридична або фізична особа-підприємець (або уповноважена ним особа) повинні особисто подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) заяву та інші документи. Заявник несе відповідальність за достовірність інформації, зазначеної у пункті 3.3 Порядку.

    Плата за погодження технічного паспорта вивіски його реєстрацію та внесення до електронного реєстру не стягується.

    3. Забороняється розміщення вивісок методом фарбування, наклеювання безпосередньо на зовнішній поверхні будинків, будівель, споруд.

    Згідно п. 2.2.3. Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 178 від 14.02.2008 р. «Про порядок розміщення вивісок на території міста Одеси»

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України