Задайте вопрос юристу

883 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Автомобильное право, 11 мая 2023, вопрос №85144 250₴

Остановили за те що розмовляв по телефону склали штраф за те що був непристебнутий у нічний час

Треба допомога по оскарженню постанови зупинили за те що я ромовляв по телефону, я відповів що не розмовляв тоді сказали чого не пристебнутий я відповів що був пристебнутий а відстебнувся коли став,фотовідеофіксацію не показали а протокол склали. Сталося в 08,05 о 21.30 уже темнілося. протокол і постанову не підписував і копію не забрав.

Ответы юристов (10)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    12%

    Вітаю, Павло!

    Для початку Вам потрібно дочекатись, поки адмінматеріали "доїдуть" до адреси Вашого місця проживання, а потім їх оскаржувати. Аби не чекати, Ви маєте право витребувати їх у відділенні поліції.

    Як на мене, шанси на оскарження доволі високі у даному випадку, але все одно треба отримувати постанову. Це перше, з чого варто почати.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Промський Євгеній Сергійович
    12%
    Промський Євгеній Сергійович год назад

    Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта

    Добрий день.

    Якщо на відео поліції не буде зафіксовано той факт, що ви рухались непристебнуті, є всі шанси скасувати постанову.

    Скарга подається протягом 10 днів з дня ухвалення постанови. А копію постанови бажано отримати, щоб долучити її до справи. Окрім того, у постанові вказуються посадові особи, чиї дії оскаржуються.

    Айвазян Юрій Климентійович
    20%
    Айвазян Юрій Климентійович год назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Павле!

    Оскарження штрафу поліції – не дуже складна задача. Однак доведеться вкластись у відведені законом 10 днів, У багатьох випадках сума вирішення питання (включно з оплатою послуг адвоката) більша за суму самого штрафу. Тому перед тим, як почати оскарження, варто подумати, чи треба то робити. Проте у Вашому випадку оскарження може бути успішним.

    Для скасування постанови поліції потрібно звертатись до суду. Зазвичай за місцем проживання позивача. Можна також звернутись у суд за місцем скоєння правопорушення, або за місцем реєстрації відповідача, якщо це зручніше.

    Зазвичай поліцейські при оформлені допускають величезну кількість помилок і дуже часто нехтують правом особи на юридичну допомогу. Довести нехтування таким правом – найпростіший спосіб визнати постанову поліції недійсною.

    Якщо коротко, законний порядок складання постанови такий:

    Порушення справи, розпочинається з представлення поліцейського, який розглядає цю справу, оголошується, яка справа розглядається та хто притягується до адміністративної відповідальності.

    Обов'язково роз'яснюються права, адже водій, відносно якого розглядається справа має певні права, такі як: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання і головне користуватися юридичною допомогою адвоката.

    Саме головне на цій стадії – подати клопотання про необхідність юридичної допомоги, воно може бути як усним, так і письмовим, що стосується письмового, воно повинно бути долучено до матеріалів справи.

    У випадку безпідставної відмови поліцейським прийняти таке клопотання та долучити до справи, такі дії можна зафіксувати за участі свідків або камеру телефону. Відео зйомка дій працівників поліції, у тому числі їх службових посвідчень, дозволена (ст. 34 Конституції передбачено право кожного вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб).

    Дуже часто розгляд справи, проводиться лиш формально, поліцейський майже ніколи не повідомляє про закінчення етапу з'ясування обставин справи та перехід до розгляду справи, не надається право на дачу пояснень, не досліджуються докази та не вирішуються клопотання.

    Ухвалення рішення - поліцейський оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

    Процедура оскарження.

    Порушення права особи скористатись правом на правову допомогу та не вжиття жодних дій щодо надання можливості водію реалізувати своє право на отримання такої допомоги, свідчить про порушення порядку розгляду справи про адміністративне правопорушення. Саме до такого висновку дійшла колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду (наприклад, Постанова ВС/КАС від 18.02.2021 у справі № 524/9827/16-а), адже інспектор порушив права особи, яка притягалася до адміністративної відповідальності, не надав можливості скористатись правом на професійну правничу допомогу, яке закріплено ст. 59 Конституції України. Порушення порядку розгляду справи про адміністративне правопорушення - є підставою для скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення

    Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 25 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка має намір звернутись до суду із позовом про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, має право самостійно обрати суд, до якого вона бажає звернутись, або суд за зареєстрованим місцем проживання (перебування, знаходження) позивача, або суд за місцезнаходженням відповідача.

    Судовий збір.

    Велика Палата Верховного Суду України у постанові від 18 квітня 2020 року, справа № 543/775/17 встановила однаковий підхід у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

    Виникнуть додаткові питання чи уточнення, зверніться до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь Вам реально допомогти та скласти позов до суду.

    Мамай Ірина Євгеніївна
    12%

    Однозначно сума штрафу буде меньша за послуги адвоката, сплату судового збору на оскарження і витрачений час. Однак за бажанням звертайтесь - маю в цьому позитивний досвід. Треба бачити постанову, тому що найчастіше справу виграються через те, що патрульні неправильно складають постанову. Погано, що у вас не має її копії. Без постанови оскарження буде неефективним, а строк 10 днів з моменту складення уже пішов.

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович

    Доброго дня.

    Перш за все необхідно саму постанову, для чого необхідно подати заяву у відділ поліції, працівники якого Вас зупинили.

    Але треба мати на увазі, що у Вас 10 денний строк оскарження і те, що Ви відмовились від підпису та отримали постанову не є поважною підставою для поновлення строку оскарження.

    Якщо фіксація правопорушення не була здійснена бодікамерами і не має запису всього процесу перевірки з моменту зупинки і до самого кінця, то у Вас є усі шанси оскаржити таку постанову, судова практика, в даному випадку, на Вашому боці.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович год назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Доброго дня, Павло!

    Так, відповідно до ст.ст. 287, 288 вказаного Кодексу, постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим. Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено до наступних органів та установ: 1) постанову адміністративної комісії - у виконавчий комітет відповідної ради або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України; 2) рішення виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради - у відповідну раду або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України; 3) постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі - у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України. Постанову про одночасне накладення основного і додаткового адміністративних стягнень може бути оскаржено за вибором особи, щодо якої її винесено, чи потерпілого в порядку, встановленому для оскарження основного або додаткового стягнення. Скарга подається в орган (посадовій особі), який виніс постанову по справі про адміністративне правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України. Скарга, що надійшла, протягом трьох діб надсилається разом із справою органу (посадовій особі), правомочному відповідно до цієї статті її розглядати. Особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита.Відповідно до ст. 289 КУпАП, скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такої постанови. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу
    Гончаренко Константин
    12%
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Ваше питання є актуальним: У вас є 10-ть днів на сплату, після чого матеріали будуть передані до суду.(якщо ви не згодні) Вам необхідно звернутися з письмовою заявою на ім я начальника УПП, в якій зазначити, що Інспектором поліції було порушено процедуру оформлення адмін. матеріалів, щодо Вас та просити надати матеріали справи для ознайомлення , якщо копію постанови та матеріали були надіслані Вам поштою, вкажіть у заяві , що Ви не згодні з постановою та будете оскаржувати її до суду, адже вона не є вмотивованою. Зазвичай такі заяви керівництво поліції розглядає формально тому , аналогічну заяві з Вашими аргументами та матеріалами направте до місцевої прокуратури , але спочатку треба витребувати адмін. матеріали по справі та виконавчий лист отримати, далі подаєте позовну заяву до суду " про скасування адмін стягнення у вигляді штрафу. Відповідачем, по справі повинен виступати поліцейський УПП , який виписав Вам постанову , його дані зазначені у постанові, поряд з цим подаєте суду на канцелярію , окрему заяву про скасування судового наказу та закриття виконавчого провадження у зв язку з необгрунтованістю. До позовної заяви додаєте: 1. Оригінал постанови на 1 арк; 2. Копія паспорту громадянина України на 3 арк. 3. Копія полісу на 1 арк.; 4. Копія адміністративного позову з додатками на 3 арк. 5. Квитанція про сплату судового збору 1 арк --- Після отримання виклику до суду шляхом поштового вручення повідомлення. (через 10-ть днів) у разі не сплати. Необхідно прибути на засідання разом з письмовими поясненнями подій та доказами письмовими від свідків , відео -фіксацію подій з вашого боку на флешці подати суду всі факти , що доводять ваші слова. Вам необхідно звернутися до суду з заявою про ознайомлення з матеріалами справи Відповідно до вимог статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення. До канцеляріі суду. В подальшому у разі незгоди з рішенням суду, скласти та подати апеляційну скаргу обгрунтувавши обставини та додавши необхідні докази. У Вас є 30 -ть днів на оскарження рішення суду. та 10 -ть днів з моменту відкриття провадження на написання відзиву на позовну заяву. Суд буде повідомляти Вас поштою та надішле документи по справі. слідкувати за стадіями процесу можна на сайті Судової влади України https://court.gov.ua/fair/ вказавши номер справи У Вашому випадку згідно Кодексу адміністративного судочинства є підстави для скасування рішення суду вони такі: Підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:... неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права... Порушення норм процесуального права є обов’язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення . Враховуючи сказане перспективи позитивного оскарження для вас є. --- Рекомендую звернутися за допомогою до регіонального адвоката системи надання безоплатної вторинної правової допомоги для оперативного напрацювання правової позиції по кримінальній справі та здійснення представництва неповнолітньої особи( дитини) Це такі види правових послуг :0 800 213 103 • 1) особи, які перебувають під юрисдикцією України, якщо їхній середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, розрахованого та затвердженого відповідно до закону для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення, а також особи з інвалідністю, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб – на всі види правових послуг, передбачених частиною другою статті 13 цього Закону;захист; • здійснення представництва інтересів осіб у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; • складення документів процесуального характеру. Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають категорії осіб, які визначені Законом України «Про безоплатну правову допомогу» та іншими законами України. Право на безоплатну вторинну правову допомогу згідно з цим Законом та іншими законами України мають такі категорії осіб: 2) діти, у тому числі діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій чи збройного конфлікту; 2-1) внутрішньо переміщені особи; 2-2) громадяни України, які звернулися із заявою про взяття їх на облік як внутрішньо переміщених осіб; 3) особи, до яких застосовано адміністративне затримання; 4) особи, до яких застосовано адміністративний арешт; 5) особи, які відповідно до положень кримінального процесуального законодавства вважаються затриманими; 6) особи, стосовно яких обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою; 7) особи, у кримінальних провадженнях стосовно яких відповідно до положень Кримінального процесуального кодексу України захисник залучається слідчим, прокурором, слідчим суддею чи судом для здійснення захисту за призначенням або проведення окремої процесуальної дії, а також особи, засуджені до покарання у вигляді позбавлення волі, тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців або обмеження волі; 8) особи, на яких поширюється дія Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту”; 9) ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, особи, які належать до числа жертв нацистських переслідувань; 9-1) особи, які перебувають під юрисдикцією України і звернулися для отримання статусу особи, на яку поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; 10) особи, щодо яких суд розглядає справу про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи; 11) особи, щодо яких суд розглядає справу про надання психіатричної допомоги в примусовому порядку; 12) особи, реабілітовані відповідно до законодавства України; 13) особи, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі; 2. Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають громадяни держав, з якими Україна уклала відповідні міжнародні договори про правову допомогу, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також іноземці та особи без громадянства відповідно до міжнародних договорів, учасником яких є Україна, якщо такі договори зобов’язують держав-учасниць надавати певним категоріям осіб безоплатну правову допомогу. 3. Суб’єкти права на безоплатну вторинну правову допомогу, визначені пунктами 1, 2-1, 2-2, 8, 9, 12, 13 частини першої цієї статті, мають право на отримання такої допомоги не більше шести разів протягом бюджетного року та не більше ніж за шістьома дорученнями/наказами про надання безоплатної вторинної правової допомоги, виданими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, одночасно. Належність до однієї із перелічених категорій осіб слід підтвердити відповідними документами. Безкоштовно адвокат має прибути у термін 3 -х годин з моменту затримання та повідомлення на гарячу лінію Я описав всі можливі розвитки подій - ви можете , або самостійно звернутися до суду з відповідями поліції та іншими доказами , або дочекатися поки матеріали передадуть до суду та викличуть вас повісткою, за цей час ви підготуєте докази для суду . З повагою, Костянтин Гончаренко

    Иванюк Руслан Эдуардович
    12%
    Иванюк Руслан Эдуардович год назад

    Юрист, г. Киев, 8 лет опыта

    Вітаю. Строки оскарження постанови про адміністративне правопорушення

    Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом 10 днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, протягом 10 днів з дня вручення такої постанови. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

    В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу

    Згідно вимог статті 291 КУпАП постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 26 КУпАП, постанов по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованого в автоматичному режимі, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованого в режимі фотозйомки (відеозапису), а також у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксоване в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення, або під час її виконання у випадках, передбачених частиною першою статті 300-1 КуПАП.

    Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.

    Скарга на постанову по справі про адміністративне правопорушення розглядається правомочними органами (посадовими особами) в 10 строк з дня її надходження, якщо інше не встановлено законами України.

    Сплата судового збору

    Велика Палата Верховного Суду у постанові від 18 березня 2020 року у справі № 543/775/17 відступила від своїх попередніх висновків та виклала наступну правову позицію. За системного, цільового та граматичного тлумачення до наведеного законодавчого регулювання відносин, пов`язаних зі сплатою судового збору, Велика Палата Верховного Суду в контексті фактичних обставин справи та зумовленого ними застосування норм процесуального права зазначає, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати статті 2-5 Закону України «Про судовий збір» , які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають. Разом з тим, з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

    Правова позиція Великої Палати Верховного Суду є обов’язковою для врахування судами в силу ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України. Відтепер при оскарженні до суду постанов про притягнення до адміністративної відповідальності необхідно буде сплатити судовий збір у розмірі 0,2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

    Розгляд скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення

    Орган (посадова особа) при розгляді скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обґрунтованість винесеної постанов і приймає одне з таких рішень:

    • залишає постанову без змін, а скаргу без задоволення;
    • скасовує постанову надсилає справу на новий розгляд;
    • скасовує постанову і закриває справу;
    • змінює захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

    Якщо буде встановлено, що постанову винесено органом (посадовою особою), неправомочним вирішувати цю справу, то така постанова скасовується і справа надсилається на розгляд компетентного органу (посадової особи).

    Апеляційна скарга у справі про адміністративне правопорушення

    Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги (за винятком постанов передбачених ст. 32, 32-1 КУпАП).

    Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

    Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. Місцевий суд протягом трьох днів надсилає апеляційну скаргу разом із справою у відповідний апеляційний суд.

    Апеляційний перегляд здійснюється суддею апеляційного суду протягом двадцяти днів з дня надходження справи до суду. Апеляційний суд повідомляє про дату, час і місце судового засідання особу, яка подала скаргу, інших осіб, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не пізніше ніж за три дні до початку судового засідання.

    Апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції необмежений доводами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Апеляційний суд може дослідити нові докази, які не досліджувалися раніше, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до місцевого суду або необґрунтованим відхилення їх місцевим судом.

    За наслідками розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції має право:

    1. залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін;
    2. скасувати постанову та закрити провадження у справі;
    3. скасувати постанову та прийняти нову постанову;
    4. змінити постанову.

    У разі зміни постанови в частині накладення стягнення, в межах, передбачених санкцією статті цього Кодексу, воно не може бути посилено.

    Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

    Після закінчення апеляційного провадження справа не пізніше ніж у п'ятиденний строк направляється до місцевого суду, який її розглядав.

    Скасування постанови із закриттям справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення стягнених грошових сум, оплатно вилучених і конфіскованих предметів, а також скасування інших обмежень, зв'язаних з цією постановою. У разі неможливості повернення предмета повертається його вартість.

    Відшкодування шкоди, заподіяної громадянинові незаконним накладенням адміністративного стягнення у вигляді адміністративного арешту або виправних робіт, провадиться в порядку, встановленому законом.

    Корнійчук Євген Іванович
    20%

    Доброго дня, Порядок оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення

    Визначення органу, який має право розглядати скаргу, подану при оскарженні постанови у справі про адміністративне правопорушення прямо залежить від того, який саме орган прийняв постанову у справі. Так, якщо справу розглядала адміністративна комісія, скарга розглядається виконкомом відповідної ради; якщо справу розглядав виконком сільської, селищної, міської ради - відповідна рада; при розгляді справи іншим органом (посадовою особою) - вищестоящим органом (посадовою особою). Незалежно від того, який орган розглядав справу, оскаржити постанову завжди можна у районному, районному у місті, міському чи міськрайонному суді.

    Скарга подається в орган (посадовій особі), який виніс постанову по справі. При цьому подача скарги в інший орган встановлюється законодавством України. Орган (посадова особа), одержавши скаргу, зобов'язаний надіслати її разом із матеріалами справи органу (посадовій особі), правомочному її розглядати, термін, встановлений для цього - три доби.

    Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено:

    1)постанову адміністративної комісії - у виконавчий комітет відповідної ради або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодек­сом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП;

    2)рішення виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради - у відповідну раду або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодек­сом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП;

    3)постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення - у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в район­ний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодек­сом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими КпАП;

    Постанову про одночасне накладення основного і додаткового адміністративних стягнень можу бути оскаржено за вибором особи, щодо якої її винесено, чи потерпілого в порядку, встановленому для оскарження основного або додаткового стягнення.

    Таким чином, постанову по справі про адміністративне правопо­рушення може бути оскаржено в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд у порядку адміністративного судочинства. Це цілком узгоджується із положеннями ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України, яка визначає, що компетенція адміністративних судів поширюється у тому числі на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

    Крім того, у ст.288 КпАП закріплено право прокурора своїм протестом і право керівника вищестоящого органу скасувати чи змінити постанову про накладення адміністративного стягнення, а також встановлено, що особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита.

    Строки оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення

    Постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено протягом 10 днів. Цей строк починає обчислюватися з моменту винесення постанови. У випадку, якщо встановлений строк був пропущений з поважних причин, його може бути поновлено. До того ж особа, яка має право на оскар­ження постанови у справі (це - потерпілий, особа, щодо якої її винесено, законний представник цих осіб та захисник, за дорученням і від імені свого підзахисного), надає письмову заяву про поновлення строку. В заяві обов'язково вказується причина, з якої був пропущений строк. Орган (посадова особа), який розглядає заяву, перевіряє обгрунтованість причини, за власним переконанням вирішує, чи є вона поважною. Такою причиною може бути визнана хвороба особи, її від'їзд у службових справах, та інші. Заяву щодо поновлення строку може бути подано до органу, що має право розглядати скаргу, або до суду.

    Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути опротес­товано прокурором протягом десяти днів з дня винесення постанови.

    Набрання постановою адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення законної сили

    Підставами для скасування поста­нови є: неповне встановлення необхідних для вирішення справи обставин, недоказаність встановлених обставин, невідповідність висновків обставинам справи, порушення або неправильне застосування норм матеріального або процесуального права. Також постанова скасовується у випадку, коли справа була розглянута неправомочним органом (посадовою особою), справа надсилається за належністю.

    Постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністра­тивне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження (опротестування) цієї постанови, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 26 цього Кодексу, а також у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    Строк розгляду скарги і протесту на постанову по справі про адміністративне правопорушення

    Розглядати скаргу має право лише уповноважений на те орган. Перелік таких органів визначений у ст.288 КпАП. Законодавством встановлені досить короткі строки розгляду скарги і протесту на постанову про адміністративні правопорушення, що покликане реалізувати принцип оперативності та економічності адміністративного процесу. Термін, протягом якого може бути розглянута скарга - 10 днів.

    Розгляд скарги і протесту на постанову по спра­ві про адміністративне правопорушення

    Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання закону; застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом - у цих положеннях закріплений принцип законності. Надання певним особам права оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення є гарантією забезпечення додержання вимог законів при застосування заходів впливу за адміністративні правопорушення. Постанова у справі повинна бути обгрунтованою, тобто адміністративне стягнення повинно відповідати матеріалам справи про адміністративне правопорушення. Саме при розгляді скарги перевіряється законність та обгрунтованість винесеної постанови. В результаті розгляду скарги орган (посадова особа), в порядку ст.293 КпАП, приймає одне з таких рішень:

    1)залишає постанову без зміни, а скаргу або протест без задоволення;

    2)скасовує постанову і надсилає справу на новий розгляд;

    3)скасовує постанову і закриває справу;

    4)змінює захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про від­повідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

    При розгляді скарги також встановлюється чи дійсно в діях особи, щодо якої винесено постанову, є склад правопорушення, чи правильно оформлено документи, чи уповнова­жений орган вирішував справу, чи не перевищив орган (посадова особа), який розглянув справу, свої повноваження, чи дотримані усі строки, тощо. Якщо, орган (посадова особа) не мав права розглядати справу про адміністративне правопорушення та накладати пев­ний вид адміністративного стягнення, постанова такого органа скасовується, а справа надсилається на розгляд компетентного органу.

    У випадку, коли орган (посадова особа), що розглядає скаргу, дійде висновку, що постанова є законною та обґрунтованою, постанова залишається без змін, а скарга - без задоволення. З цього моменту постанова вступає в силу і орган (посадова особа), на який покладено обов'язок звернення постанови, починає її виконувати. В іншому випадку постанова або скасовується повністю, або змінюється захід стягнення відповідно до закону. До того ж у всіх випадках рішення органа (посадової особи) в результаті розгляду скарги повинно бути вмотивованим, повним, відповідати на питання, що були підняті у скарзі.

    Набрання постановою судді у справі про ад­міністративне правопорушення законної сили та перегляд по­станови

    Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає закон­ної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги чи протесту прокурора, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 32 цього Кодексу.

    При цьому необхідно враховувати, кому саме були підвідомчі ці справи -безпосередньо місцевому суду, як першій інстанції, чи іншим органам (посадовим особам). Оскільки згідно Закону України № 586-УІ від 24.09.2008 р. «Про внесення змін до деяких законодав­чих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» частину другу ст.287 КпАП викладено у новій редакції, відповідно до якої постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду (судді) про накладення адміністративного стяг­нення може бути оскаржена в порядку, визначеному КпАП (ст.294).

    Згідно вказаної статті постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її закон­ним представником, захисником, потерпілим, його представником або на неї може бути внесено протест прокурора протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга, протест прокурора, подані після закінчення цього строку, повер­таються апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також, якщо у поновленні цього строку відмовлено.

    Апеляційна скарга, протест прокурора подаються до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. Місцевий суд протягом трьох днів надсилає апеляційну скаргу, протест прокурора разом із справою у відповідний апеляційний суд.

    Апеляційний перегляд здійснюється суддею судової палати апеляційного суду в кримінальних справах протягом двадцяти днів з дня надходження справи до суду.

    Апеляційний суд повідомляє про дату, час і місце судового засідання особу, подала скаргу, прокурора, який приніс протест, інших осіб, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не пізніше ніж за три дні до початку судового засідання.

    Неявка у судове засідання особи, яка подала скаргу, прокурора, який вніс протест, інших осіб які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не перешкоджає розгляду справи, крім випадків коли є поважні причини неявки або у суду відсутня інформація про належне повідомлення цих осіб.

    За наслідками розгляду апеляційної скарги, протесту прокурора, суд апеляційної інстанції має право винести рішення, аналогічні тим, які передбачені ст.293 КпАП за винятком скасування постанови і направлення справи на новий судовий розгляд.

    Слід зазначити, що рішення суду апеляційної інстанції є остаточним, оскарженню не підлягає і набирає чинності з моменту його проголошення.

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Правила дорожнього руху (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%...):

    2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:

    в) на автомобілях, обладнаних засобами пасивної безпеки (підголовники, ремені безпеки), користуватися ними і не перевозити пасажирів, не пристебнутих ременями безпеки.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text):

    Стаття 121. Порушення правил керування або експлуатації транспортного засобу, правил користування ременями безпеки або мотошоломами

    Порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами -

    тягне за собою накладення штрафу в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510 грн).

    ІНСТРУКЦІЯ з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1408-15#Text):

    III. Розгляд справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху

    1. Справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення, за місцем проживання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за місцем реєстрації транспортного засобу та на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    2. Постанова по справі про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частинами першою, другою, третьою, п'ятою, шостою, восьмою, десятою і одинадцятою статті 121, статтями 121-1, 121-2, частинами першою і другою статті 121-3, частинами першою, другою, третьою, п’ятою і шостою статті 122, частиною першою статті 123, статтями 124-1, 125, частинами першою, другою і четвертою статті 126, частинами першою, другою і третьою статті 127, статтями 128 - 129, частиною першою статті 132-1, частинами третьою, шостою, восьмою, дев'ятою, десятою і одинадцятою статті 133-1, частинами першою, другою і третьою статті 140, частинами шостою, сьомою і восьмою статті 152-1 КУпАП, виноситься на місці вчинення адміністративного правопорушення.

    4. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, користується правами, визначеними у статті 268 КУпАП.

    IV. Постанова по справі про адміністративне правопорушення

    1. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, поліцейський виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення.

    2. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення повинен відповідати статті 283 КУпАП.

    3. По справі про адміністративне правопорушення виноситься одна з таких постанов:

    1) про накладення адміністративного стягнення;

    2) про закриття справи.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text):

    Стаття 288. Порядок оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення

    3) постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі - у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.

    Стаття 289. Строк оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення

    Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, постанов у справі про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу, та/або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), - протягом десяти днів з дня набрання постановою законної сили. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

    ВИСНОВКИ: можливо Вам простіше та дешевше сплатити штраф (510 грн), а не звертатися до суду для оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення (все-таки малоймовірно, що Ви зможете самостійно, без послуг юриста, підготувати відповідну заяву).

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024